Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 561 din 24 aprilie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 561 din 24 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 30 aprilie 2009
Având în vedere:
- Referatul de aprobare al directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. D.G. 810 din 23 aprilie 2009;
- <>art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009;
- Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009;
- <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, caştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializã în vederea intrãrii în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 10 iulie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 2 alineatul (1), punctele 3 şi 4 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"3. autorizaţia sanitarã de funcţionare, eliberatã de direcţia de sãnãtate publicã, prin care se confirmã îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevãzute de lege, sau certificatul constatator eliberat potrivit <>Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz;
4. avizul de funcţionare eliberat de direcţia de sãnãtate publicã;".

2. La articolul 2 alineatul (1), punctul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"13. dovada cã furnizorul are în dotare în întregime aparate de dializã noi, cu o datã de fabricaţie care sã nu fie mai mare de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a contractului. Pentru urmãtoarele contracte încheiate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu acelaşi furnizor şi pentru acelaşi centru acesta trebuie sã facã dovada cã aparatele de dializã din dotare se aflã in cadrul duratei de funcţionare prevãzute de producãtor şi cã respectã parametrii tehnici funcţionali prevãzuţi de acesta;".

3. La articolul 2 alineatul (1), punctul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"15. depunerea la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate a garanţiei de bunã execuţie, constituitã de cãtre furnizor în favoarea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru indeplinirea serviciilor conform contractului, valabilã pe durata contractului şi pe o duratã de 30 de zile de la data încetãrii contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimatã a serviciilor de dializã pentru anul respectiv, exprimatã în lei."

4. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - (1) Contractarea serviciilor medicale de dializã în regim ambulatoriu de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru furnizorii noi se realizeazã trimestrial, respectiv in lunile ianuarie, aprilie, iulie şi octombrie, în limita fondurilor alocate cu aceastã destinaţie şi a necesarului de servicii.
(2) Termenele de depunere a cererilor însoţite de documentele prevãzute la art. 2, necesare încheierii contractelor de furnizare de servicii de dializã în regim ambulatoriu, sunt 1-10 ale lunilor precedente celor prevãzute la alin. (1).
(3) Contractele pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu dintre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizorii de servicii medicale de dializã se încheie începând cu data de întâi a lunii urmãtoare celei de depunere a documentelor.
(4) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate poate stabili şi alte termene de contractare, în funcţie de necesarul de servicii medicale de dializã în regim ambulatoriu, în limita fondurilor alocate cu aceastã destinaţie."

5. Anexa nr. 2 se modificã şi va avea cuprinsul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.

ART. II
Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi furnizorii de servicii medicale de dializã care intrã în contract cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu

Bucureşti, 24 aprilie 2009.
Nr. 561.


ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 438/2008 )


CONTRACT
pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu
între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS)
şi .................................

Pãrţile contractante:

Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Cãlãraşilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a municipiului Bucureşti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentatã legal prin preşedinte ............................................,
şi
......................(Furnizorul), cu sediul în ......................, cont nr. ............, deschis la ........................., cod unic de înregistrare nr. ..........., reprezentatã legal prin ............................................,
având în vedere:
- <>art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009;
- Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009;
- <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializã în vederea intrãrii în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, caştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private,
CNAS şi Furnizorul au încheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor în urmãtorii termeni şi condiţii:
Contractul este format din:
- Partea 1 - Volumul estimat de servicii;
- Partea a 2-a - Prevederi operaţionale;
- Anexe: - anexa A - Condiţii suspensive;
- anexa B - Descrierea centrului.
Fiecare parte şi anexã la prezentul contract este parte integrantã a prezentului contract.

PARTEA 1
Volumul estimat de servicii

I. Bolnavi beneficiari ai Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã contractaţi
Tabelul de mai jos prezintã volumul estimat corespunzãtor perioadei contractate (astfel cum este definit în partea a 2-a a prezentului contract) de servicii.


┌─────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────────┐
│ Serviciul │ Volumul │ Valoarea contractatã │
│ │contractat│ estimatã │
│ │ estimat │ - lei - │
├─────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────┤
│Nr. de bolnavi pentru hemodializã │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────┤
│Nr. de şedinţe de hemodializã │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────┤
│Nr. de bolnavi pentru dializã peritonealã│ │ │
└─────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────────┘



Valoarea totalã a contractului pentru perioada ............................... este de ........................... lei, calculatã la tarifele prevãzute la clauza 6.1.1 şi clauza 6.1.2 respectiv ......................... lei/şedinţa de hemodializã şi ................... lei pentru dializa peritonealã tarif/pacient/an.

II. Modificãri ale volumului estimat
A. Furnizorul trebuie sã aibã o capacitate suficientã pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacienţii asiguraţi in cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numãrul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacienţii asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, sub condiţia plafonului de plãţi, conform clauzei 6.4.
C. 1. În cazul în care pe durata executãrii contractului existã situaţia în care un bolnav constant a întrerupt tratamentul (transplant renal, deces sau alte cauze), Furnizorul va notifica CNAS despre aceastã situaţie în primele 10 zile de la întreruperea tratamentului.
2. În cazul în care pe durata executãrii contractului, Furnizorul primeşte noi adeziuni de la bolnavii beneficiari ai Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitãri şi va preciza:
a) dacã este un bolnav nou, introdus pe un post vacantat;
b) dacã este un bolnav nou, suplimentar numãrului de bolnavi contractat, dar cu încadrare în volumul de servicii estimat contractat;
c) dacã este un bolnav nou, suplimentar numãrului de bolnavi contractat şi volumului de servicii estimat contractat, şi va informa CNAS dacã poate sau nu sã onoreze aceastã cerere suplimentarã.
3. Dacã Furnizorul poate onora cererea suplimentarã pentru bolnavii prevãzuţi la alin. c) al pct. 2, pãrţile pot conveni sã majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita numãrului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie prin buget, în anul în curs, dupã analiza efectuatã la nivelul CNAS. Actul adiţional se încheie cu luna urmãtoare celei în care se transmite notificarea prevãzutã la pct. 2.
4. Pânã la întocmirea actului adiţional prevãzut la pct. 2, CNAS nu va deconta serviciile prestate de Furnizor pentru pacienţii existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã de la care a primit noi adeziuni.
D. Furnizorul acceptã riscul ca cererea de servicii sã fie mai micã decât volumul estimat, situaţie în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plãti Furnizorului tariful contractual stabilit la clauzele 6.1.1 şi 6.1.2, pentru toate serviciile furnizate pânã la plafonul prevãzut în clauza 6.4 - partea a 2-a, dar nu işi asumã nicio obligaţie de a garanta cã volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna volumul estimat.

PARTEA a 2-a
Prevederi operaţionale

1. Definiţii
1.1. În scopul interpretãrii prezentului contract:
Caz de forţã majorã înseamnã orice eveniment independent de voinţa pãrţilor, excepţional şi imprevizibil, şi în afara puterii de control a pãrţii care il invocã, al cãrui efect nu a putut fi evitat şi care afecteazã substanţial executarea obligaţiilor pãrţii conform prezentului contract. Cazurile de forţã majorã includ, fãrã a se limita la, urmãtoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundaţii (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nuclearã, chimicã sau biologicã (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniţii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) rãzboi sau rãzboi civil (fie declarat sau nedeclarat) ori conflicte armate, invazii, blocade şi embargouri; f) revoltã civilã sau tulburare ori rebeliune; g) orice act terorist sau ameninţare credibilã privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unitãţilor sale; sau h) greve ori alte acţiuni industriale la nivel naţional.
Data intrãrii în vigoare este data prevãzutã în clauza 3, la care contractul intrã în vigoare.
Data încetãrii are înţelesul prevãzut în clauza 2.
Data semnãrii este data la care contractul este semnat de ambele pãrţi.
Garanţia de bunã execuţie înseamnã o garanţie constituitã de Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub formã de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancã comercialã românã sau la o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; (ii) scrisoare de garanţie bancarã necondiţionatã, irevocabilã, independentã şi plãtibilã la prima cerere, fãrã beneficiul de discuţiune şi diviziune, într-o formã rezonabil acceptabilã pentru CNAS, emisã de o bancã comercialã înregistratã în România sau de o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care sã imbine cele prezentate mai sus, valabilã pe durata contractului şi reinnoitã pentru orice modificare apãrutã în derularea acestuia şi pe o duratã de 30 de zile de la data incetãrii contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimatã a serviciilor de dializã pentru perioada respectivã, în valoare de ................. lei.
Furnizorul înseamnã prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.
Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum şi toate reglementãrile şi hotãrârile Guvernului mai jos amintite şi reglementãrile cu caracter juridic ale autoritãţilor publice, municipale şi ale altor autoritãţi competente, care afecteazã în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite şi/sau republicate din când în când.
Materiale înseamnã toate materialele şi documentaţia furnizatã de Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor.
Norme de dializã înseamnã regulamentul de funcţionare şi organizare al unitãţilor de dializã, cu anexele aferente, precum şi Ghidul de bunã practicã, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
Servicii înseamnã pachetul complet de servicii de dializã, incluse în pachetul de bazã, cuprins în Normele de dializã, care include serviciile de hemodializã şi dializã peritonealã, precum şi furnizarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, ce urmeazã a fi efectuate de Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienţi asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.
Tariful contractual înseamnã tariful plãtibil de cãtre CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6.
Volumul estimat înseamnã volumul estimat al serviciilor ce urmeazã sã fie furnizate de cãtre Furnizor în condiţiile prezentului contract.
Zi lucrãtoare înseamnã o zi (dar nu sambãta sau duminica, în condiţiile în care prin acte normative nu se stabileşte altfel) in care bãncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancarã în România.
1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea şi nu vor afecta interpretarea acestuia.
1.3. În cazul unor neconcordanţe în ceea ce priveşte termenii prezentului contract, acestea vor fi soluţionate ţinând cont de urmãtoarea ordine:
a) prezentele clauze, incluse în aceastã parte a 2-a;
b) toate celelalte pãrţi, în ordinea numerotãrii.

2. Durata contractului
2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligaţiile Furnizorului în baza prezentului contract se vor naşte la data intrãrii în vigoare.
2.2. Durata prezentului contract este de la data intrãrii în vigoare şi pânã la ........... şi poate fi prelungitã prin acte adiţionale, in limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale în vigoare.

3. Condiţii suspensive
3.1. Data intrãrii în vigoare a contractului este data la care CNAS confirmã primirea, într-o formã şi conţinut acceptabile, a tuturor documentelor şi dovezilor care atestã îndeplinirea de cãtre Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevãzute în anexa A. Data intrãrii în vigoare nu poate fi mai tarziu de 15 zile lucrãtoare de la data semnãrii, dacã pãrţile nu convin altfel.
3.2. Nedepunerea tuturor documentelor şi dovezilor care atestã îndeplinirea de cãtre Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevãzute în anexa A, în termenul prevãzut la clauza 3.1, atrage rezilierea de drept a contractului.

4. Locaţia serviciilor
4.1. Furnizorului i se solicitã sã furnizeze servicii în Centrul ..........., cu sediul în ............... .

5. Obligaţiile pãrţilor
5.1. Furnizorul:
a) va depune toatã diligenţele şi va acţiona pe toatã durata contractului, în conformitate cu cele mai înalte principii şi standarde profesionale;
b) va respecta şi se va conforma tuturor legilor aplicabile;
c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, fãrã a se limita la Normele de dializã, standardele, legile şi reglementãrile privind evaluarea, certificarea sau licenţierea medicalã a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializã sau furnizarea serviciilor, şi va utiliza numai medicamente şi materiale sanitare, aparaturã şi echipament aferent, autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a evita orice îndoialã, orice norme de evaluare, certificare sau licenţiere medicalã ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului;
d) va furniza serviciile pacienţilor asiguraţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, care opteazã pentru efectuarea tratamentului în prezentul centru, fãrã niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita valorii de contract;
e) va furniza serviciile pacienţilor titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate sau ai certificatului provizoriu de inlocuire a acestuia, emise în aplicarea regulamentelor nr. 1.408/71/CEE şi nr. 574/72/CEE de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a cardului şi în aceleaşi condiţii ca pentru persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate din România, urmand a evidenţia şi a raporta distinct caselor de asigurãri sociale de sãnãtate serviciile medicale acordate pentru aceastã categorie de persoane;
f) va solicita documente care sã ateste cã pacienţii sunt asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
g) în scopul controlului calitãţii tratamentului, va pregãti şi va depune la CNAS rapoarte periodice, potrivit prevederilor <>Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, caştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii; aceste rapoarte periodice vor include, dar fãrã a se limita la numãrul de identificare al pacientului, numãrul tratamentelor de dializã pe lunã, o fişã a tratamentului furnizat ce va prezenta procentul de reducere a ureei (URR) şi procentul Kt/V, alte elemente ale serviciului furnizat (de exemplu, serviciile de nutriţie şi cele conexe, servicii psihologice etc.);
h) va pregãti şi va depune la autoritãţile relevante rapoartele cerute de Normele de dializã şi de alte legi aplicabile;
i) va angaja personalul de specialitate în proporţie cu cerinţele minimale de personal prevãzute în Normele de dializã şi va asigura instruirea tehnicã corespunzãtoare a acestuia pentru utilizarea echipamentelor din dotare;
j) va respecta criteriile medicale de calitate prevãzute în Normele de dializã;
k) va crea, implementa, documenta şi va menţine un sistem de control intern al calitãţii;
l) va oferi relaţii asiguraţilor despre serviciile acordate, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi va acorda consilierea în scopul prevenirii îmbolnãvirilor şi al pãstrãrii sãnãtãţii;
m) va respecta confidenţialitatea prestaţiei medicale;
n) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;
o) va stabili programul de activitate şi il va afişa la loc vizibil, va stabili programul de activitate şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
p) va anunţa CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise cãtre CNAS;
r) va informa pacienţii cu privire la pachetul de servicii de bazã şi obligaţiile sale în relaţie contractualã cu CNAS, precum şi la obligaţiile pacienţilor referitor la actul medical;
s) are obligaţia de a permite personalului CNAS şi CAS verificarea scripticã şi fapticã a modului de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;
t) rãspunde de efectuarea şi calitatea transportului nemedical al pacienţilor pentru hemodializã, cuprinşi în prezentul contract, precum şi de transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare pentru pacienţii cu dializã peritonealã, cuprinşi in prezentul contract;
u) are obligaţia de a respecta prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale legislaţiei subsecvente în acest domeniu.
5.2. Furnizorul nu are obligaţia de a furniza servicii de dializã în sistem de internare.
Includerea pacienţilor noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizatã conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã, cu avizul medicului coordonator al judeţului ......... şi al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract.
5.3. CNAS, prin reprezentanţii sãi, respectiv casele de asigurãri de sãnãtate:
a) va monitoriza activitatea şi calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fãrã a se limita la monitorizarea sistemului de control intern al calitãţii şi evidenţele Furnizorului;
b) va urmãri derularea contractului şi modul de indeplinire a obligaţiilor asumate de Furnizor;
c) va deconta Furnizorului serviciile contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfãşurãtoarele privind activitatea realizatã, în urma verificãrii şi validãrii acestora;
d) va monitoriza numãrul serviciilor medicale furnizate de Furnizor; trimestrial se reevalueazã volumul serviciilor, ţinându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporţional cu perioada de contract rãmasã de executat;
e) va verifica scriptic şi faptic modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.

6. Plata
6.1. Plata serviciilor
6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de hemodializã, CNAS deconteazã serviciile medicale prin tarif/şedinţã de hemodializã de .... lei, în funcţie de numãrul de şedinţe de hemodializã efectuate (tariful hemodializei) şi în limita valorii de contract.
6.1.2. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de dializã peritonealã, CNAS va deconta o sumã în funcţie de numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã şi tariful/bolnav cu dializã peritonealã de ..... lei, (tariful dializei peritoneale), în limita valorii de contract.
6.1.3. Furnizorul ia cunoştinţã şi consimte cã fiecare tarif acoperã toate costurile suportate de Furnizor în legãturã cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fãrã a se limita la echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO, atunci când este prescris medical), întreţinere, utilitãţi şi orice transport necesar pentru personalul medical şi/sau echipament de la/cãtre domiciliul pacienţilor dializaţi peritoneal, respectiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la/la domiciliul asiguratului, şi nicio altã platã suplimentarã nu va fi fãcutã de cãtre CNAS.
6.1.4 CNAS va plãti tariful contractual pentru serviciile furnizate bolnavilor asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate şi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã.
6.2. Modalitãţile de platã
6.2.1. Furnizorul va depune la casele de asigurãri de sãnãtate declaraţii de servicii lunare, în formatul prevãzut prin ordin al preşedintelui CNAS, care vor include tipul şi volumul serviciilor furnizate bolnavilor asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru luna anterioarã, incluzând numãrul bolnavilor hemodializaţi şi al celor dializaţi peritoneal şi prevãzând suma ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre CNAS. Aceastã sumã va fi în funcţie de: (i) numãrul şedinţelor de hemodializã înmulţite cu tariful hemodializei; şi (ii) numãrul bolnavilor supuşi dializei peritoneale trataţi multiplicat cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale, cu urmãtoarele excepţii:
6.2.1.1. bolnavul tratat prin ambele proceduri (hemodializã şi dializã peritonealã), la care numãrul de zile în care s-au efectuat şedinţe de hemodializã (plãtite la tarif/şedinţã) se scad din numãrul de zile din lunã cu dializã peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializã peritonealã);
6.2.1.2. bolnavul care începe tratamentul de dializã peritonealã în altã zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializã peritonealã);
6.2.1.3. bolnavul cu dializã peritonealã care decedeazã în decursul lunii de tratament, pentru care calculul se face potrivit numãrului de zile în care a efectuat dializã peritonealã.
6.2.2. Furnizorul are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare sã depunã declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în timpul unei luni la casele de asigurãri de sãnãtate, care le va transmite CNAS în termen de 4 zile lucrãtoare. CNAS va notifica în scris observaţiile sale în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea în original şi validarea declaraţiei de servicii lunare de la casele de asigurãri. Furnizorul va emite o facturã în lei pentru suma prevãzutã în notificarea transmisã de CNAS In termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisã de acesta.
6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de platã, CNAS va plãti majorãri de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
6.3. Finanţare
6.3.1. Plãţile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt condiţionate de aprobarea bugetului anual al CNAS.
6.3.2. În cazul în care: a) bugetul anual CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrãtoare de la începutul anului calendaristic; sau b) CNAS stabileşte cã este o alocaţie bugetarã insuficientã în bugetul sãu anual pentru a finanţa serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta contractul în conformitate cu clauza 10 sau pãrţile pot conveni un volum mai mic de servicii.
6.4. Plafonul aplicabil plãţilor fãcute de cãtre CNAS
6.4.1. Plata totalã ce poate fi fãcutã de cãtre CNAS este de .... lei, calculatã ca suma dintre volumul estimat total al şedinţelor de hemodializã înmulţit cu tariful hemodializei, respectiv de ..... lei, şi volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal inmulţit cu tariful dializei peritoneale, respectiv .... lei.
6.4.2. Plata totalã maximã efectuatã de cãtre CNAS poate creşte în cazul în care pãrţile convin sã majoreze volumul estimat, astfel cum este prevãzut în partea 1.
6.4.3: In situaţia în care cererea de servicii este mai micã decât volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat.
6.5. Interzicerea plãţilor neoficiale
Furnizorului nu ii este permis sã solicite sau sã accepte orice plãţi neoficiale de la pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.

7. Garanţia de bunã execuţie
Pe durata contractului, precum şi pentru o perioadã de 30 de zile calendaristice dupã data încetãrii contractului, Furnizorul va menţine în vigoare şi pentru întreaga sumã garanţia de bunã execuţie, indiferent dacã CNAS a înaintat cereri de platã în baza acestei garanţii de bunã execuţie. CNAS poate înainta cereri de platã în baza acestei garanţii de bunã execuţie pentru neindeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul, în scris, cu 5 zile înainte de emiterea cererii de platã, Furnizorul având la dispoziţie 30 de zile calendaristice pentru a remedia încãlcarea.

8. Despãgubiri
8.1. Furnizorul despãgubeşte CNAS, precum şi directorii, angajaţii şi asiguraţii CNAS împotriva oricãrei pretenţii rezultând din toate acţiunile, procedurile, litigiile, reclamaţiile şi cererile, de orice naturã, incluzând, dar fãrã a se limita la orice pretenţie, obligaţie, pierdere sau prejudiciu cu privire la:
a) rãnirea sau moartea oricãrei persoane; şi
b) pierderea sau prejudicierea oricãrei proprietãţi,
rezultând în orice mod din încãlcarea de cãtre Furnizor a obligaţiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei acţiuni sau omisiuni cu intenţie ori din neglijenţã sau a oricãrei acţiuni contrare legii a Furnizorului sau a oricãrui membru al personalului salarizat ori contractat de cãtre Furnizor în cursul furnizãrii serviciilor.
8.2. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã nu sunt prevãzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajaţilor acestuia sau al pacienţilor de a cere orice despãgubire sau contribuţie.
8.3. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã au caracter permanent şi sunt separate şi independente de celelalte obligaţii ale pãrţilor şi, de asemenea, subzistã încetãrii prezentului contract.
8.4. Furnizorul trebuie sã îndeplineascã şi sã respecte toate obligaţiile şi cerinţele legale în legãturã cu statutul sãu şi cu angajaţii sãi, incluzând, dar fãrã a se limita la plata tuturor taxelor, salariilor şi îndatoririlor, precum şi obţinerea şi menţinerea în vigoare a tuturor asigurãrilor necesare.

9. Asigurare
9.1. De la data intrãrii în vigoare, Furnizorul va încheia o poliţã de asigurare de rãspundere civilã pentru o sumã asiguratã de cel puţin ..... euro pe an (sau pentru orice altã valoare aprobatã prin ordin al preşedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii cãtre CNAS) pentru astfel de riscuri şi în astfel de termeni şi condiţii, cu un asigurãtor autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor. Poliţa de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadã de 6 luni dupã data încetãrii.
9.2. Furnizorul va plãti primele de asigurare în mod prompt şi va îndeplini toate cerinţele necesare pentru a menţine în vigoare toate asigurãrile prevãzute în clauza 9.1.
9.3. Furnizorul va asigura cã toţi membrii personalului sãu medical şi farmaceutic îndeplinesc cerinţele de asigurare de rãspundere civilã aplicabile lor.
9.4. Furnizorul nu va acţiona şi nu va omite sã acţioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricãrei asigurãri solicitate conform prezentei clauze.

10. Încetarea şi forţa majorã

Denunţare unilateralã
10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment şi la discreţia sa prin trimiterea cãtre Furnizor a unei notificãri scrise cu şaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea contractului, acesta fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.

Încetarea de cãtre CNAS
10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare cãtre Furnizor, prezentul contract, dacã Furnizorul încalcã una dintre obligaţiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încãlcare nu este remediatã în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificãri de la CNAS arãtând obligaţia încãlcatã, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile. Pe perioada de la încãlcarea oricãrei obligaţii pânã la remediere sau încetare, CNAS are dreptul sã deducã din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalitãţi pe zi egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
10.3. CNAS poate înceta prezentul contract, în orice moment, prin notificare cãtre Furnizor, fãrã a afecta orice alte drepturi, in cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolvenţã şi/sau orice formã de faliment, lichidare fãrã faliment, insolvabilitate ori procedura dizolvãrii este iniţiatã în legãturã cu Furnizorul sau de cãtre Furnizor însuşi; sau (ii) organele în drept ridicã autorizaţia sanitarã de funcţionare, valabilitatea acesteia expirã sau evaluarea Furnizorului înceteazã, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.
Drepturile prevãzute în prezenta clauzã sunt suplimentare faţã de orice alte drepturi şi pot fi exercitate chiar dacã nu a fost nicio încãlcare a prezentului contract.

Încetarea de cãtre Furnizor
10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare cãtre CNAS dacã:
a) CNAS nu a efectuat plata, prin încãlcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisã de cãtre Furnizor; şi
b) încãlcarea prevãzutã în clauza 10.4 a) nu este remediatã în termen 60 de zile calendaristice de la data primirii notificãrii de la Furnizor,
contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.

Obligaţiile Furnizorului la încetarea contractului
10.5. Imediat, odatã cu încetarea prezentului contract, Furnizorul:
a) va lua toate mãsurile pentru a diminua orice pierdere rezultatã din încetare; şi
b) va livra cãtre CNAS orice documentaţie pusã la dispoziţia Furnizorului de cãtre CNAS sau întocmitã de cãtre Furnizor in baza acestui contract, fie cã aceastã documentaţie este în curs de a fi întocmitã în baza acestui contract, fie cã este finalizatã de cãtre Furnizor la data încetãrii, şi care nu a fost pusã la dispoziţia CNAS şi va asigura cã este în mãsurã sã acţioneze, în acelaşi mod, în privinţa oricãrei astfel de documentaţii pregãtite de orice furnizor subcontractat de cãtre Furnizor. O astfel de documentaţie poate include documente medicale, administrative şi orice alte documente prevãzute şi permise de lege.

Plata la încetarea contractului
10.6. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii.
10.7. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.2 sau clauzei 10.3, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii. Pentru costurile suportate de cãtre CNAS în legãturã cu încetarea contractului, CNAS va executa garanţia de bunã execuţie.

Condiţii suspensive aplicabile plãţii la încetarea contractului
10.8. Este o condiţie suspensivã la orice platã cãtre Furnizor a oricãrei sume datorate la data încetãrii ca Furnizorul sã indeplineascã obligaţiile sale conform clauzei 10.5.
10.9. Încetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobandite, pretenţiile cu privire la rãspunderea oricãrei pãrţi, potrivit prezentului contract.

Forţa majorã
10.10. Un caz de forţã majorã exonereazã de rãspundere partea care il invocã, cu condiţia ca cealaltã parte sã fie informatã in termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care un astfel de eveniment a apãrut. Fiecare parte are dreptul sã solicite pãrţii care invocã un caz de forţã majorã sã prezinte un certificat emis de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi/sau orice altã autoritate competentã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii de la Furnizor cu privire la cazul de forţã majorã. În cazul in care Furnizorul sesizeazã existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de naturã sã conducã la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndatã acest fapt CNAS în vederea luãrii mãsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor.
10.11. În cazul apariţiei unui caz de forţã majorã, obligaţiile pãrţii care invocã un caz de forţã majorã se suspendã pe o perioadã de pânã la 90 de zile calendaristice. Dacã evenimentul de forţã majorã subzistã pe o perioadã mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre pãrţi poate înceta contractul prin notificare scrisã cu 30 de zile calendaristice înainte de data încetãrii acestuia cãtre cealaltã parte.

Continuitatea serviciilor
10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majorã, Furnizorul este obligat sã asigure continuitatea prestãrii serviciilor, în condiţiile stipulate în prezentul contract, pânã la preluarea acestora de cãtre un alt furnizor selectat sau numit, în condiţiile legii.

11. Confidenţialitate
11.1. Pãrţile convin sã menţinã confidenţiale tot timpul dupã data încheierii prezentului contract şi pe o perioadã de 2 ani dupã încetarea acestuia, indiferent de cauzã, şi sã nu dezvãluie, sã nu raporteze, sã nu facã publice, direct sau indirect, sã nu transfere, sã nu foloseascã în scopuri personale sau ale terţilor informaţii confidenţiale în condiţiile legii, primite sau obţinute ca rezultat al încheierii ori executãrii prezentului contract sau furnizate de cãtre ori în numele unei pãrţi în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract şi care se referã la:
(i) obiectul şi/sau prevederile prezentului contract;
(ii) pãrţi şi/sau activitãţile comerciale ale acestora.
11.2. Fiecare parte este rãspunzãtoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de cãtre oricare dintre reprezentanţii sãi sau dintre terţele persoane cãrora le-au fost dezvãluite informaţii confidenţiale în scopul prezentului contract.
11.3. Obligaţiile stipulate în clauzele 11.1 şi 11.2 nu se aplicã în cazul unei informaţii care:
(i) face parte din informaţiile publice la data încheierii prezentului contract;
(ii) devine informaţie publicã ulterior, altfel decât ca rezultat al încãlcãrii prezentului contract;
(iii) este cerutã a fi dezvãluitã de cãtre o autoritate publicã competentã.

12. Notificãri
12.1. Orice notificare cãtre o parte la prezentul contract va fi transmisã dupã cum urmeazã:
a) înmanatã persoanelor de contact, prevãzute pe pagina de semnãturi, ale pãrţii cãreia ii este adresatã comunicarea; sau
b) prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire la adresa pãrţii, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, sau la o astfel de adresã notificatã de cãtre partea în cauzã în scris; sau
c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un numãr de fax notificat de cãtre partea în cauzã, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, în scris.
12.2. Fiecare parte trebuie sã notifice cealaltã parte cu privire la orice modificare a datelor sale în termen de 5 zile lucrãtoare de la data apariţiei acestor modificãri.

13. Integralitatea contractului
13.1. Prezentul contract şi pãrţile la acesta reprezintã întreaga voinţã şi singura înţelegere între pãrţi şi înlocuieşte toate reprezentãrile, contractele, declaraţiile şi înţelegerile anterioare ale pãrţilor.

14. Cesiunea sau subcontractarea
14.1. Furnizorul nu are dreptul sã cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract ori sã transfere, in tot sau în parte, obligaţiile sale în baza prezentului contract, ori sã contracteze în întregime sau orice parte a lucrãrilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor fãrã acordul scris prealabil al CNAS, cu excepţia contractelor prevãzute în anexa A.
14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie sã îndeplineascã toate condiţiile asumate de Furnizor.
14.3. Furnizorul va fi ţinut rãspunzãtor, în continuare, faţã de CNAS, în mod solidar cu cesionarul pentru îndeplinirea obligaţiilor de cãtre acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.

15. Obiectul sau durata serviciilor
În cazul în care una dintre pãrţi are cunoştinţã despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncã sau durata necesarã pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisã cu privire la acest aspect cãtre cealaltã parte, cat de repede posibil, în mod rezonabil, ţinând cont de circumstanţe.

16. Renunţãri
Nicio renunţare de cãtre o parte, expresã sau implicitã, de a invoca orice încãlcare a oricãrui termen, condiţie, obligaţie de cãtre cealaltã parte nu se va interpreta ca fiind o renunţare la invocarea unei încãlcãri ulterioare, de naturã similarã sau diferitã, a acelui termen, condiţie sau obligaţie a contractului.

17. Modificarea contractului
17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al pãrţilor, sub rezerva notificãrii scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
17.2. Dacã pe parcursul derulãrii prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.

18. Legea aplicabilã
18.1. Prezentul contract este guvernat şi va fi interpretat în conformitate cu legile şi reglementãrile din România.

19. Soluţionarea litigiilor
19.1. Fiecare dintre pãrţi va depune toate eforturile pentru a soluţiona pe cale amiabilã orice litigiu.
19.2. În cazul apariţiei unei litigiu, partea reclamantã trebuie sã notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre soluţionare directorului general al Furnizorului şi preşedintelui CNAS.
19.3. În urma notificãrii trimise în conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedurã litigioasã cu privire la orice disputã, pânã când pãrţile nu vor fi depus toate eforturile pentru soluţionarea disputei, iar litigiul nu va fi fost soluţionat în termen de 15 zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de pãrţi).
19.4. În cazul în care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevãzut mai sus, disputa va fi soluţionatã de cãtre Comisia de arbitraj. Hotãrârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanţele judecãtoreşti competente, cu acţiune în anulare.
19.5. Pânã la soluţionarea disputei, pãrţile vor continua sã îndeplineascã obligaţiile înscrise în prezentul contract.

20. Dispoziţii finale
20.1. În cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de pãrţi - definit ulterior prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract -, pot fi acceptaţi la tratament şi bolnavi trataţi temporar, potrivit normelor legale in vigoare.

Prezentul contract a fost încheiat azi, ......., în douã exemplare, cate unul pentru fiecare parte.


CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

Preşedinte, Furnizor,
............ ..........

Director general, Reprezentant legal,
.................. ...................

Direcţia generalã relaţii cu furnizorii
Director general adjunct,
........................

Direcţia generalã evaluare - medic-şef
Director general adjunct,
........................

Direcţia programe naţionale
Director,
...........

Aviz de legalitate
------------------
Direcţia juridic, contencios şi acorduri internaţionale

Director,
............


ANEXA A

Condiţii suspensive

ANEXA B


Descrierea centrului

[a se introduce planul Centrului]

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016