Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 559 din 1 aprilie 2005  privind eliberarea autorizatiei de Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 559 din 1 aprilie 2005 privind eliberarea autorizatiei de "exportator autorizat"

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 316 din 14 aprilie 2005
Având în vedere prevederile protocoalelor privind definirea noţiunii de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, anexe la acordurile preferenţiale încheiate de România (cu excepţia Acordului de comerţ liber dintre România şi Republica Moldova),
în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Conform prevederilor protocoalelor de reguli de origine din acordurile preferenţiale încheiate de România, "declaraţia pe facturã" se întocmeşte:
a) de cãtre un exportator autorizat în sensul prevederilor protocoalelor menţionate; sau
b) de cãtre un exportator pentru orice transport constând din unul sau mai multe colete conţinând produse originare a cãror valoare totalã nu depãşeşte 6.000 euro.
"Declaraţia pe facturã" se înscrie pe o facturã, pe o notã de livrare sau pe orice alt document comercial care descrie produsele în cauzã, suficient de detaliat pentru a permite identificarea lor.
ART. 2
"Declaraţia pe facturã" se întocmeşte dacã produsele în cauzã pot fi considerate originare în sensul criteriilor de origine stabilite în protocoalele menţionate şi dacã îndeplinesc celelalte condiţii stipulate în aceste protocoale.
ART. 3
Exportatorul care întocmeşte o "declaraţie pe facturã" trebuie sã prezinte în orice moment, la solicitarea autoritãţii vamale, toate documentele necesare care dovedesc caracterul originar al produselor în cauzã, precum şi îndeplinirea celorlalte condiţii stipulate în protocoale.
ART. 4
În vederea autorizãrii, exportatorii care solicitã sã facã dovada originii în procedurã simplificatã prin întocmirea "declaraţiei pe facturã" depun la direcţiile regionale vamale, în a cãror razã teritorialã de competenţã se aflã sediul lor principal, o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
ART. 5
Cererea este însoţitã de urmãtoarele documente, în fotocopie:
● actul constitutiv al societãţii;
● certificatul de înmatriculare în registrul comerţului;
● contractele în baza cãrora se vor efectua exporturile de produse originare;
● descrierea procesului tehnologic de obţinere a produselor finite;
● structura de preţ a produsului finit (în cazul în care la fabricarea produselor finite sunt folosite materiale neoriginare şi regula de origine este una valoricã);
● liste centralizatoare care sã cuprindã date referitoare la toate materiile prime şi materialele efectiv folosite (cantitate, valoare, origine, încadrare tarifarã) la fabricarea produselor finite, suficient de detaliate pentru a face o distincţie clarã între materialele originare, neoriginare şi cele achiziţionate de pe piaţa internã;
● copiile documentelor care au însoţit la import/plasare sub regim vamal suspensiv materialele folosite la obţinerea produselor finite exportate - pentru câteva operaţiuni derulate în ultimele 12 luni (de exemplu: declaraţie vamalã, dovadã de origine, facturã aferentã, packing list, document de transport, certificat de nonmanipulare etc.);
● copiile documentelor care însoţesc la export/plasare sub regim vamal suspensiv produsele finite - pentru câteva operaţiuni derulate în ultimele 12 luni, care lichideazã operaţiunile de import corespunzãtoare (de exemplu: declaraţie vamalã, dovadã de origine - dacã este cazul, facturã aferentã, packing list, document de transport, certificat de nonmanipulare, declaraţia furnizorului etc.), precum şi copii ale actelor constatatoare privind plata taxelor vamale aferente materiilor prime neoriginare, conform prevederilor regulii nondrawback;
● orice alte documente care susţin cele declarate în cerere.
ART. 6
Direcţiile regionale vamale analizeazã cererile depuse şi elibereazã autorizaţiile de "exportator autorizat", având în vedere, în special, urmãtoarele aspecte:
● criteriul de origine aplicat;
● volumul şi frecvenţa exporturilor;
● existenţa unor contracte ferme;
● originea materiilor prime şi a materialelor folosite;
● respectarea prevederilor regulii nondrawback;
● respectarea regulii transportului direct şi a principiului teritorialitãţii.
În termen de 30 de zile de la primirea cererii, direcţia regionalã vamalã emite autorizaţia sau comunicã în scris exportatorului refuzul justificat.
ART. 7
Autorizaţia se emite conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Fiecare direcţie regionalã vamalã va acorda numãrul autorizaţiilor începând cu cifra 1. Numãrul autorizaţiei va fi înscris pe autorizaţie sub forma RO/XXXXX/ZZZ, unde "XXXXX" reprezintã codul direcţiei regionale vamale emitente, iar "ZZZ", numãrul autorizaţiei.
Codurile utilizate de cãtre direcţiile regionale vamale vor fi urmãtoarele:
● DRVAR - Direcţia Regionalã Vamalã Arad;
● DRVB - Direcţia Regionalã Vamalã Bucureşti;
● DRVBH - Direcţia Regionalã Vamalã Oradea;
● DRVBV - Direcţia Regionalã Vamalã Braşov;
● DRVCJ - Direcţia Regionalã Vamalã Cluj;
● DRVCR - Direcţia Regionalã Vamalã Craiova;
● DRVCT - Direcţia Regionalã Vamalã Constanţa;
● DRVGL - Direcţia Regionalã Vamalã Galaţi;
● DRVIS - Direcţia Regionalã Vamalã Iaşi;
● DRVTM - Direcţia Regionalã Vamalã Timişoara.
De exemplu, prima autorizaţie emisã de Direcţia Regionalã Vamalã Braşov va avea urmãtoarea codificare: RO/DRVBV/001.
Autorizaţia se emite în douã exemplare. Un exemplar se transmite exportatorului şi celãlalt exemplar rãmâne în evidenţele direcţiei regionale vamale emitente.
O copie a autorizaţiei se transmite Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, precum şi tuturor direcţiilor regionale vamale, care, la rândul lor, le înainteazã birourilor vamale din subordine.
Autorizaţia eliberatã pentru un exportator este valabilã şi pentru sediile secundare - sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã ale acelui exportator.
ART. 8
Controlul folosirii autorizaţiei şi al respectãrii condiţiilor avute în vedere la autorizare este efectuat de cãtre direcţia regionalã vamalã care a emis autorizaţia, prin compartimentele de specialitate, semestrial sau ori de câte ori se considerã necesar. Controlul este finalizat printr-o notã de constatare, care se prezintã exportatorului pentru luare la cunoştinţã şi se claseazã la dosarul cu documentele depuse de acesta în vederea autorizãrii.
În situaţia în care în circulaţia mãrfurilor sunt implicate birouri vamale şi unitãţi ale exportatorului care se aflã în raza teritorialã a altor direcţii regionale vamale, acestea colaboreazã cu direcţia regionalã vamalã emitentã la efectuarea controlului, atât în cazul controlului periodic, cât şi în cazul unui control aposteriori.
În cazul în care în urma controalelor efectuate se constatã nerespectarea condiţiilor avute în vedere la autorizare, direcţia regionalã vamalã emitentã suspendã autorizaţia pe o perioadã de 3 luni. Dacã ulterior, în cadrul controalelor periodice efectuate, se constatã din nou abateri de la criteriile avute în vedere la autorizare, autorizaţia îşi pierde valabilitatea.
Autorizaţia se anuleazã şi la cererea titularului.
Suspendarea şi anularea se notificã în scris exportatorului, tuturor direcţiilor regionale vamale şi Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, indicându-se intervalul de timp în care autorizaţia este suspendatã sau, în cazul anulãrii, data la care autorizaţia este anulatã.
ART. 9
Modificãrile survenite faţã de datele înscrise în cererea de autorizare vor fi comunicate de cãtre exportator, în termen de 5 zile de la producerea acestora, direcţiei regionale vamale emitente. Direcţia regionalã vamalã emitentã notificã tuturor direcţiilor regionale vamale şi Autoritãţii Naţionale a Vãmilor modificãrile survenite faţã de datele înscrise în autorizaţie. Acestea din urmã se anexeazã la autorizaţie.
ART. 10
Autorizaţiile emise pânã în prezent rãmân valabile şi vor putea fi utilizate pe o perioadã de maximum 6 luni, începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin. În aceastã perioadã autorizaţiile vor fi înlocuite în conformitate cu noile dispoziţii, fãrã depunerea unei noi cereri de autorizare. Anularea vechii autorizaţii şi emiterea celei noi se vor face în aşa fel încât sã nu fie afectatã activitatea exportatorilor autorizaţi.
Fiecare exportator va primi un nou numãr de autorizaţie, conform noilor instrucţiuni.
Direcţia regionalã vamalã emitentã notificã celorlalte direcţii regionale vamale şi Autoritãţii Naţionale a Vãmilor modificarea survenitã, menţionând atât noul numãr de autorizaţie, cât şi vechiul numãr.
ART. 11
Direcţiile regionale vamale şi birourile vamale din subordine vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 12
Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul circular al directorului general al Direcţiei Generale a Vãmilor nr. 6 din 28 martie 1997 şi pct. 1 din Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 316/2005 îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 14
Prezentul ordin intrã în vigoare la 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Gelu Ştefan Diaconu

Bucureşti, 1 aprilie 2005.
Nr. 559.


ANEXA 1



CERERE
de eliberare a autorizaţiei de "exportator autorizat"

1. Denumirea exportatorului ...............................................
...............................................................................
2. Adresa exportatorului ..................................................
...............................................................................
3. Numele persoanelor de contact ........(se precizeazã numele şi prenumele,
precum şi funcţia şi numãrul de telefon).......................................
4. Sedii secundare - sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea
unitãţi fãrã personalitate juridicã - denumirea, adresa, telefonul, numele,
prenumele şi funcţia persoanei de contact: ....................................
...............................................................................
5. Volumul, valoarea şi frecvenţa exporturilor de produse originare
efectuate în ultimele 12 luni:
● cu declaraţie pe facturã" (sub 6.000 euro):
- volum ............ u.m.;
- valoare .......... unitate monetarã;
- frecvenţã ........ nr. exporturi/lunã;
● cu EUR 1:
- volum ............ u.m.;
- valoare .......... unitate monetarã;
- frecvenţã ........ nr. exporturi/lunã;
6. Date referitoare la produsele exportate:
a) denumirea ..............................................................;
b) încadrarea tarifarã ....................................................;
c) criteriul de origine avut în vedere ....................................;
d) regimul vamal:
● export definitiv (EX 1) []
● export temporar (EX 2) []
● reexport (EX 3) []
e) Produsele exportate sunt:
● producţie proprie []
● achiziţionate de la alţi producãtori []
● achiziţionate de la alţi comercianţi []
7. Date referitoare la materiile prime utilizate:
a) materiale originare importate cu dovezi de origine []
- regimul vamal:
● import definitiv (IM 4) []
● import temporar (IM 5) []
● reimport (IM 6) []
● antrepozit (IM 7) []
● transformare sub control vamal (IM 9) []
b) materiale neoriginare importate []
- regimul vamal:
● import definitiv (IM 4) []
● import temporar (IM 5) []
● reimport (IM 6) []
● antrepozit (IM 7) []
● transformare sub control vamal (IM 9) []
c) materiale achiziţionate de pe piaţa internã []
(se anexeazã declaraţiile furnizorilor)
8. Criteriul de origine aplicat produselor finite exportate:
- produse obţinute în întregime []
- produse suficient transformate, în sensul protocoalelor de
reguli de origine []
- cumul de origine []
9. Menţionaţi ţãrile sau grupurile de ţãri în care exportaţi
produsele originare: .........................................................
..............................................................................
10. Contracte în baza cãrora sunt exportate şi/sau vor fi exportate produse
originare (Se menţioneazã partenerul extern, numãrul contractului şi durata):
..............................................................................
11. Documente anexate*):
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
12. Declarãm pe propria rãspundere cã datele cuprinse în prezenta cerere
sunt reale, nu am comis infracţiuni sau, dupã caz, încãlcãri repetate ale
legislaţiei vamale şi nu avem debite faţã de autoritatea vamalã.
Ne obligãm sã comunicãm autoritãţii vamale, în termen de 5 zile, orice
modificare survenitã faţã de datele înscrise în prezenta cerere.

..............................
(numele, prenumele şi funcţia)
.............................
(semnãtura şi ştampila)


-------
*) Se menţioneazã datele de identificare a documentului anexat (denumire, datã, numãr, serie etc.). Vor fi anexate urmãtoarele documente:
● actul constitutiv al societãţii comerciale;
● certificatul de înmatriculare în registrul comerţului;
● contractele în baza cãrora se vor efectua exporturile de produse originare;
● descrierea procesului tehnologic de obţinere a produselor finite;
● structura de preţ a produsului finit (în cazul în care la fabricarea produselor finite sunt folosite materiale neoriginare şi regula de origine este una valoricã);
● liste centralizatoare care sã cuprindã date referitoare la toate materiile prime şi materialele efectiv folosite (cantitate, valoare, origine, încadrare tarifarã) la fabricarea produselor finite, suficient de detaliate pentru a face o distincţie clarã între materialele originare, neoriginare şi cele achiziţionate de pe piaţa internã;
● copiile documentelor care au însoţit la import materialele folosite la obţinerea produselor finite exportate pentru câteva operaţiuni derulate în ultimele 12 luni (de exemplu: declaraţie vamalã, dovadã de origine - dacã este cazul, facturã aferentã, packing list, document de transport, certificat de nonmanipulare - dacã este cazul etc.);
● copiile documentelor care însoţesc la export produsele finite - pentru câteva operaţiuni derulate în ultimele 12 luni, care lichideazã operaţiunile de import corespunzãtoare (de exemplu: declaraţie vamalã, dovadã de origine - dacã este cazul, facturã aferentã, packing list, document de transport, certificat de nonmanipulare - dacã este cazul, declaraţia furnizorului etc.), precum şi copii ale actelor constatatoare privind plata taxelor vamale aferente materiilor prime neoriginare, conform prevederilor regulii non drawback;
● orice alte documente care susţin cele declarate în cerere.

NOTE:
1. Dacã spaţiul disponibil pe cerere este insuficient, la prezenta se pot anexa file suplimentare.
2. Toate rubricile cererii sunt obligatorii; casetele se bifeazã doar dacã este cazul.


ANEXA 2

ROMÂNIA
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor

Faţã

AUTORIZAŢIE
de
EXPORTATOR AUTORIZAT
Nr. RO/........./.........

Societatea comercialã .....................*) este autorizatã sã întocmeascã dovada originii prin "declaraţia pe facturã", cu respectarea condiţiilor stipulate în protocoalele de reguli de origine din acordurile preferenţiale încheiate de România.

Director executiv,
..................

Data: ............

--------
*) Se completeazã denumirea şi adresa sediului principal, precum şi denumirea şi adresele sediilor secundare - ucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, codul unic de înmatriculare în registrul comerţului.

Verso

I. Autorizaţia este valabilã pe întregul teritoriu al României şi se elibereazã gratuit.
II. Acordurile preferenţiale încheiate de România şi protocoalele de reguli de origine corespunzãtoare, pentru care este valabilã aceastã autorizaţie:
● Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 12 aprilie 1993. Protocolul 4 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 192/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 bis din 29 decembrie 2001;
● Acordul dintre România şi statele Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, ratificat prin <>Legea nr. 19/1993 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 16 aprilie 1993. Protocolul B referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 227/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 bis din 23 decembrie 2002;
● CEFTA - <>Legea nr. 90/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 30 mai 1997. Protocolul 7 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 183/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 28 decembrie 2001;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Republica Turcia, ratificat prin <>Legea nr. 218/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 22 decembrie 1997. Protocolul D referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, anexã la Acordul dintre România şi Republica Turcia, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 295/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 bis din 25 aprilie 2002;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Statul Israel, ratificat prin <>Legea nr. 271/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 281 din 30 mai 2001. Protocolul 3 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, anexã la Acordul dintre România şi Statul Israel, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 281 bis din 30 mai 2001;
● Acordul de aderare a Republicii Croaţia la CEFTA, ratificat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 55 din 31 ianuarie 2003. Protocolul 7a referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, anexã la Acordul de aderare a Republicii Croaţia la CEFTA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 55 bis din 31 ianuarie 2003;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Bosnia şi Herţegovina, ratificat prin <>Legea nr. 398/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 745 din 24 octombrie 2003. Protocolul 1 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 745 bis din 24 octombrie 2003;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Republica Macedonia, ratificat prin Legea nr. 396/2003, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 735 din 21 octombrie 2003. Protocolul 3 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 735 bis din 21 octombrie 2003;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Republica Albania, ratificat prin <>Legea nr. 397/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 din 23 octombrie 2003. Protocolul 3 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 bis din 24 octombrie 2003;
● Acordul de comerţ liber dintre România şi Serbia şi Muntenegru, ratificat prin <>Legea nr. 188/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 25 mai 2004. Protocolul 3 referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 bis din 25 mai 2004.
III. Declaraţia pe facturã, al cãrei text figureazã mai jos, trebuie sã fie elaboratã în concordanţã cu notele de subsol. Nu este necesar ca aceste note sã fie reproduse.

Declaraţie pe facturã:

"Exportatorul produselor ce fac obiectul acestui document [autorizaţia vamalã nr. .............. *1)] declarã cã, exceptând cazul în care, în mod expres, este indicat altfel, aceste produse sunt de origine preferenţialã ............... *2)."

................................. *3)
(locul şi data)
................................... *4)
(semnãtura exportatorului, în plus trebuie
indicat în clar numele întreg al persoanei
care semneazã declaraţia)


--------
*1) Numãrul autorizaţiei trebuie menţionat în acest spaţiu.
*2) Originea produselor trebuie indicatã.
*3) Aceste indicaţii sunt facultative în cazul în care informaţiile figureazã în documentul propriu-zis.
*4) În cazurile în care exportatorul nu este obligat sã semneze, aceastã excepţie se referã şi la înscrierea numelui celui care trebuie sã semneze.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016