Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul Direcţiei generale control, antifraudă şi inspecţii nr. 258.987 din 24 martie 2015, având în vedere prevederile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.185/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi ale art. 7 din Legea nr. 139/2014 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.185/2014, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin: ART. 1 Se aprobă modelul legitimaţiilor, al ştampilelor şi al proceselor-verbale de control, constatare şi sancţionare a contravenţiilor, prevăzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Utilizarea legitimaţiilor, ştampilelor şi proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se face numai de către personalul cu atribuţii de monitorizare inspecţii, verificare şi control din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi din cadrul structurilor operaţionale de la nivel judeţean şi a municipiului Bucureşti. ART. 3 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 256/2003 pentru aprobarea modelului de ştampilă, precum şi a modelului de proces-verbal ce vor fi utilizate de către departamentul de inspecţii din cadrul direcţiilor generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 16 aprilie 2003, cu modificările ulterioare. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat Bucureşti, 24 martie 2015. Nr. 558. ANEXA 1 Model de legitimaţie────────── *) Notă CTCE: Modelul de legitimaţie se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 31 aprilie 2015 la pagina 9 (a se vedea imaginea asociată).────────── ANEXA 2 Model de ştampilă────────── *) Notă CTCE: Modelul de ştampilă se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 31 aprilie 2015 la pagina 9 (a se vedea imaginea asociată).────────── NOTĂ: Se va imprima indicativul numeric al ştampilei. ANEXA 3 DIRECŢIA GENERALĂ CONTROL, ANTIFRAUDĂ ŞI INSPECŢII Direcţia monitorizare inspecţii, verificare şi control Bd. Carol I nr. 2-4, sectorul 3, Bucureşti Judeţul .......... tel. ......., fax ......, e-mail ............. PROCES-VERBAL DE CONTROL, CONSTATARE ŞI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIEI
nr. ..........
Încheiat astăzi, .................., ora ........
(ziua, luna, anul)
1. Agent constatator: numele şi prenumele ......., funcţia ......., legitimaţia nr. ........ numele şi prenumele ......., funcţia ......., legitimaţia nr. ........ 2. Operator economic controlat .................................... cu sediul în ......... înmatriculat la oficiul registrului comerţului sub nr. ...../.... din ....... CUI nr. ......., cont bancar nr. ........ deschis la Banca ........ Obiect de activitate ................ 3. Unitatea (filiala, punct de lucru controlat) adresa ........................................................................ unde am fost primiţi de ....., reprezentant al operatorului economic controlat ....., în calitate de ...., posesor al BI/CI, seria ....., nr. ....., eliberat de ...... la data de .........., CNP ............ 4. Obiectul controlului*) ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 5. Eşantioane**) ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 6. Constatări în timpul efectuării controlului în ziua ........ luna ......... anul ......... ora ............... ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 7. Măsuri stabilite în baza constatărilor ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 8. Sancţiuni contravenţionale aplicate:
┌───────────────┬────────┬─────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┐
│Contravenientul│ Adresa │Numărul codului unic │Articolul│Valoarea│ Semnătura │
│ │completă│de înregistrare (CUI)│din actul│amenzii │contraveni- │
│ │ │ sau actul de │normativ │aplicate│ entului │
│ │ │ identificare al │ │ │ │
│ │ │ persoanei, seria, │ │ │ │
│ │ │ nr. , data emiterii │ │ │ │
├───────────────┼────────┼─────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴────────┴─────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┘
a) În conformitate cu prevederile art. ..... alin. .... lit. .... din ...... se aplică contravenientului o amendă de .........lei (..........), care se va achita în termen de 15 zile de la primirea prezentului proces-verbal, în contul bugetului de stat (venituri din amenzi, aplicate potrivit prevederilor legale), în contul nr. ......... deschis la Trezoreria ..........***) Contravenientul poate plăti în termen de 48 de ore de la luarea la cunoştinţă a prezentului proces-verbal de sancţionare jumătate din minimul amenzii, adică ......... lei (........), în contul nr. ....., deschis la Trezoreria .............. . b) Chitanţele de plată sau foaia de vărsământ se vor trimite recomandat sau vor fi prezentate în termen de 15 zile la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală control, antifraudă şi inspecţii - Direcţia monitorizare inspecţii, verificare şi control, în acest fel orice urmărire încetând. În caz de neachitare a amenzii/amenzilor se va proceda la executarea silită conform prevederilor legale. c) Împotriva procesului-verbal contravenientul poate face plângere în termen de 15 zile de la comunicare. Plângerea se va depune la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia şi va fi însoţită de o copie a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi de alte acte doveditoare în susţinerea plângerii. Procesul-verbal conţine ..... pagini şi s-a întocmit în două exemplare, dintre care au fost înmânate: un exemplar la contravenient şi un exemplar la agentul constatator. Contravenientul (nu) este de faţă şi (refuză să) ia cunoştinţă de conţinutul prezentului proces-verbal. Prezentului proces verbal de control, constatare şi sancţionare a contravenţiei îi sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. 9. Martorul la constatare Dl/Dna ......., CNP ......, posesor al/posesoare a actului de identitate Bl/CI seria ...., nr. ...., emis(ă) de ..... la data de ......., domiciliat(ă) în ......, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......., tel. ...... . Semnătura ........................................................ 10. Alte menţiuni ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 11. Obiecţiuni: ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................
Inspector constatator, Operator economic controlat sau
LS, reprezentantul acestuia,
LS,
Am luat cunoştinţă de conţinutul
procesului-verbal cu/fără obiecţiuni.
────────── *) Indicarea concretă şi corectă a actelor normative care evidenţiază elementele referitoare la obiectul controlului. **) Vor fi însoţite de proces-verbal şi eşantionate. ***) Se completează în funcţie de prevederile legislative specifice pentru fiecare domeniu de inspecţie.────────── ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.