Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 557 din 4 aprilie 2007  pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica pentru servicii juridice in legatura cu contractele finantate in cadrul programelor de preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 557 din 4 aprilie 2007 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica pentru servicii juridice in legatura cu contractele finantate in cadrul programelor de preaderare ISPA si PHARE gestionate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 5 iunie 2007
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 76 şi 77 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 266/2006 ,
având în vedere prevederile art. 2 şi ale <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 ,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele procedurale interne privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publicã pentru servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Pentru încheierea contractului-cadru de achiziţie publicã pentru servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, a fost estimatã suma de 2.500.000 euro fãrã TVA.
ART. 3
Se numeşte Comisia de selecţie a avocaţilor, indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cãrei componenţã este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 4
Se numeşte Comisia de soluţionare a contestaţiilor, a cãrei componenţã este prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Începând cu data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogã prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 158/2006 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publicã pentru asistenţã juridicã şi reprezentare în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 4 aprilie 2007.
Nr. 557.

ANEXA 1

NORME PROCEDURALE INTERNE
privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publicã pentru servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezentele norme procedurale interne asigurã cadrul şi metodologia unitarã pentru organizarea şi desfãşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publicã pentru servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, denumit în continuare contract-cadru de servicii juridice.
(2) Încheierea contractului-cadru de servicii juridice are la bazã principiile enunţate la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 .

Contractul-cadru de servicii juridice
ART. 2
(1) Contractul-cadru de servicii juridice este acel acord intervenit între Ministerul Finanţelor Publice*) şi se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor". unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmã îşi asumã obligaţia de a asigura servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
_________
*) Conform <>art. 15 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea "Ministerul Finanţelor Publice"

(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevãzut în anexa A la prezentele norme procedurale interne.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioadã de 2 ani. Ministerul Finanţelor Publice va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesitãţile apãrute.
(4) Contractul-cadru de servicii juridice produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare.
(5) În perioada cuprinsã între încheierea contractului şi emiterea mandatului de reprezentare avocaţii nu sunt îndreptãţiţi sã pretindã Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plãţi în baza contractului-cadru de servicii juridice.
(6) Avocaţii selectaţi sã fie parte în contractul-cadru de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici şi care au primit mandat de reprezentare într-o cauzã au obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apãrarea intereselor încredinţate, pânã la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacã, ulterior expirãrii contractului-cadru de servicii juridice încheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectaţi de cãtre Ministerul Finanţelor Publice pentru un alt contract-cadru de servicii juridice. În aceastã situaţie Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativã de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de aceştia.

Procedura pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
ART. 3
Ministerul Finanţelor Publice încheie contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie analizeazã şi selecteazã, dupã aplicarea criteriilor de selecţie, echipa de avocaţi.

Reguli generale de participare
ART. 4
Orice avocat care considerã cã satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cãrei model este prevãzut în anexa B la prezentele norme procedurale interne şi în caietul de sarcini are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.

Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
ART. 5
(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice numai dacã este constituitã comisia de selecţie şi este publicatã invitaţia de participare.
(2) Înainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie sã asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi sã aibã în vedere posibilitatea cã un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadã mai lungã de timp.

Evaluarea situaţiilor de concurenţã neloialã şi de conflict de interese
ART. 6
(1) Pe parcursul derulãrii procedurii de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice Ministerul Finanţelor Publice va lua toate mãsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţã neloialã sau de conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. În mãsura în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe propria rãspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legãturã cu obiectul contractelor finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.

Întocmirea şi conţinutul Caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
ART. 7
Caietul de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice este prevãzut în anexa C la prezentele norme procedurale interne.
ART. 8
(1) Cerinţele în vederea aplicãrii criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, dupã caz, şi fãrã a se limita la urmãtoarele:
(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în format PHARE;
(ii) cunoştinţe privind <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , precum şi celelalte acte normative subsecvente în materia achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);
(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academicã recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbã englezã dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbã englezã;
(v) sã demonstreze cã se bucurã de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandãri, certificate, contracte, atestate).
(2) Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizãrii ofertelor sunt:
(i) numãrul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipã şi vechimea în specialitatea juridicã de minimum 3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numãrul de avocaţi din echipã care au experienţã în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numãrul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numãrul de avocaţi din echipã care au acordat asistenţã juridicã sau au asigurat reprezentarea în legãturã cu contracte de lucrãri publice cu finanţare internaţionalã - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.
(3) Punctajul tehnic se calculeazã pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevãzute la alin. (2), astfel:
- oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar urmãtoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:
punctaj tehnic oferta "X" = [(scor tehnic oferta "X" x 100)/ scorul tehnic cel mai mare].
(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.
(5) Fiecare ofertã va trebui sã cuprindã şi o propunere financiarã care va cuprinde onorariul/orã/avocat solicitat, exprimat în lei/orã/avocat, fãrã TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea cã, la acordarea fiecãrui mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv, avându-se în vedere principiul asigurãrii utilizãrii eficiente a fondurilor publice.
(6) Acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizatã avându-se la bazã urmãtoarele criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care se acordã mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectivã a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de asistenţã juridicã şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.
(7) Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestã de cãtre participanţi prin declaraţie pe propria rãspundere sau prin documente relevante.

Publicitate
ART. 9
(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, şi la cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de servicii juridice.
(2) Invitaţia de participare va fi publicatã şi pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Finanţelor Publice unde se pot solicita clarificãri.

Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de asistenţã şi reprezentare
ART. 10
Procedura de selecţie a candidaturilor se desfãşoarã în mai multe etape, dupã cum urmeazã:
A. Etapa de lansare a procedurii:
a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;
b) întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.
B. Etapa de selectare:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectare;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cãrora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii;
f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;
g) întocmirea dosarului-cadru de asistenţã şi reprezentare.

Atribuţiile Comisiei de selecţie a avocaţilor
ART. 11
Comisia de selecţie a avocaţilor, denumitã în continuare comisie de selecţie, constituitã potrivit art. 3 din ordin, rãspunde de desfãşurarea urmãtoarelor activitãţi:
a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;
d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare de cãtre membrul evaluator desemnat. Raportul de evaluare este aprobat de preşedintele comisiei de selecţie;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;
f) negocierea contractului.
ART. 12
Pe parcursul desfãşurãrii procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a cãror dezvãluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
ART. 13
(1) Fiecare membru al comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajeazã sã respecte prevederile art. 12, prin care se confirmã totodatã cã nu se aflã în niciuna dintre situaţiile urmãtoare:
a) este soţ sau rudã pânã la gradul al IV-lea inclusiv ori afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu avocaţii propuşi de cãtre ofertanţi pentru a face parte din echipã;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncã sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi ori a fãcut parte din adunarea asociaţilor sau din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.
(2) Declaraţia prevãzutã la alin. (1) trebuie semnatã înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constatã cã se aflã în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndatã înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.

Încheierea contractului-cadru de servicii juridice
ART. 14
(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, în urma aplicãrii procedurii de selecţie a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocaţii ale cãror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semneazã de ministrul finanţelor publice şi de reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrãtoare de la data soluţionãrii contestaţiei de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.

Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
ART. 15
(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice încheiat.
(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele documente:
a) componenţa comisiei de selecţie;
b) invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de servicii juridice;
c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
d) hotãrârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicãrii procedurilor de selecţie a candidaturilor;
e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, dupã caz, mãsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotãrârile judecãtoreşti irevocabile;
f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;
g) mandatele de reprezentare emise.
(3) Dosarul achiziţiei publice se pãstreazã de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizãrii contractului-cadru de servicii juridice.

Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
ART. 16
Contestaţiile înaintate pe cale administrativã se soluţioneazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 337/2006 .

Dispoziţii finale
ART. 17
Anexele A, B şi C fac parte integrantã din prezentele norme procedurale interne.

ANEXA A


───────
la normele procedurale interne
──────────────────────────────

CONTRACT -CADRU
de sevicii juridice

Nr. ...... data .......
- model -

1. Pãrţile contractante
Între
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, având adresa sediului ......., telefon/fax ......., numãr de înmatriculare ........, cod fiscal ......., cont trezorerie ......, reprezentat prin ....../(denumirea conducãtorului)...., funcţia ....., în calitate de achizitor, de pe o parte,
şi
......../(denumirea operatorului/operatorilor economic/economici)......, adresã ........., telefon/fax ....., numãr de înmatriculare ....., cod fiscal ......, cont (trezorerie, bancã) ......, reprezentat prin ...../(denumirea conducãtorului)...., funcţia ........, în calitate de prestator, pe de altã parte.

2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumã obligaţia de a asigura servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.

3. Preţul contractului
3.1. Achizitorul se obligã sã plãteascã prestatorului preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigurã servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plãtibil prestatorului de cãtre achizitor, este de ..... lei/orã/avocat, din care TVA ........ lei.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice prestate efectiv de prestator, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie financiarã pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimatã se stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.

4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bazã de documente justificative, în limitele stabilite de reglementãrile legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulãrii prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bazã de documente justificative.

5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadã de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumã obligaţia de a asigura servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, conform mandatului acordat.
5.2. În baza prezentului contract, achizitorul va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesitãţile apãrute.
5.3. În perioada cuprinsã între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptãţit sã pretindã achizitorului sã efectueze plãţi în baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit mandate de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apãrarea intereselor încredinţate, pânã la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul urmãtor nu mai este selectat de cãtre achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fãrã alte formalitãţi.

6. Caracterul confidenţial al contractului
6.1. (1) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi:
a) sã facã cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe pãrţi, în afarã de acele persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;
b) sã utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvãluirea oricãrei informaţii faţã de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
6.2. O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru dezvãluirea de informaţii referitoare la contract, dacã:
a) informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie informaţia.

7. Responsabilitãţile prestatorului
7.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevãzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertã.
(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de naturã provizorie, fie definitivã, cerute de şi pentru prezentul contract, în mãsura în care necesitatea asigurãrii acestora este prevãzutã în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.
(3) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacã avocatul propus are aceleaşi calificãri şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.
(4) Pe durata derulãrii contractului prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodatã, este rãspunzãtor atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toatã durata prezentului contract.

8. Responsabilitãţile achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţia prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertã şi pe care le considerã necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.

9. Verificãri
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.
9.2. Verificãrile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi pentru acest scop.

10. Asigurarea serviciilor juridice
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de cãtre achizitor a solicitãrii de asistenţã juridicã sau, în cazul solicitãrilor de reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.

11. Modalitãţi de platã
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata cãtre prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de cãtre prestator. Plãţile în valutã se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în materie.

12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul pãrţilor contractante.

13. Penalitãţi şi daune-interese
În situaţia în care, din cauza neprezentãrii la termene, prestatorul nu reuşeşte sã îşi îndeplineascã obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.

14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervã dreptul de a renunţa unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public.
14.3. În cazul prevãzut la pct. 14.2 prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din prezentul contract îndeplinitã pânã la data denunţãrii unilaterale a acestuia.

15. Forţa majorã
15.1. Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care acesta acţioneazã.
15.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
15.3. Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
15.4. Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.

16. Soluţionarea litigiilor
16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi între ei în cadrul sau în legãturã cu îndeplinirea prezentului contract.
16.2. Dacã achizitorul şi prestatorul nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil o divergenţã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se soluţioneze de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din România.

17. Limba care guverneazã contractul
17.1. Limba care guverneazã contractul este limba românã.

18. Comunicãri
18.1.1. Orice comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisã în scris.
18.1.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
18.2. Comunicãrile între pãrţi se pot face şi prin telefon, telegramã, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.

19. Legea aplicabilã contractului
19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.
Încheiat astãzi, ....., în .... (...) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantã, un exemplar pentru Direcţia generalã juridicã şi un exemplar pentru Direcţia buget şi contabilitate internã.

Achizitor, Prestator,
............. ...............


ANEXA B
───────
la normele procedurale interne
──────────────────────────────

FORMULAR
de invitaţie de participare

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE
Nr. 673.371 din 16 aprilie 2007

Aprobat.
────────
Secretar general,
.................

Denumirea autoritãţii contractante:
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE
Cod fiscal nr. 4221306
Adresa: Bucureşti, bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3,
Telefon: +40 21 326 55 55
Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09
Obiectul contractului: servicii juridice - cod CPV 74110000-3 la 7114000-1
Procedura aplicatã: selecţie de candidaturi

Data limitã pentru depunerea ofertelor: 18 iunie 2007, ora 11,00, la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera Registratura, telefon 326.55.55, interior 110.
Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste douã plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de identificare ale ofertantului.
Clarificãri, precum şi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Bucureşti, bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera 15, telefon 326.55.55, interior 614
Persoana de contact: Chirita Andreea, telefon 326.55.55, interior 614
Deschiderea ofertelor se va face în: 18 iunie 2007, ora 14,00, la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera 84.

Director,
Carmen Roşu


ANEXA C
───────
la normele procedurale interne
──────────────────────────────

CAIET DE SARCINI
pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice

Informaţii generale
Denumirea autoritãţii contractante:
Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE
Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE
Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti
Persoana de contact: Mircea Cârlan
Tel: +40 21 326 55 55
Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09

Finanţare: bugetul de stat
Scopul aplicãrii procedurii: atribuirea contractului-cadru de servicii juridice în legãturã cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Procedura de atribuire a contractului de achiziţie publicã: selecţie de candidaturi

Criterii de selecţie
Cerinţele în vederea aplicãrii criteriilor de selecţie a candidaturilor pot fi, dupã caz, şi fãrã a se limita la urmãtoarele:
(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în format PHARE;
(ii) cunoştinţe privind <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , precum şi privind celelalte acte normative subsecvente în materia achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);
(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academicã recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbã englezã dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbã englezã;
(v) sã demonstreze cã se bucurã de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandãri, certificate, contracte, atestate).
Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizãrii ofertelor sunt:
(i) numãrul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipã şi vechimea în specialitatea juridicã de minimum 3 ani - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numãrul de avocaţi din echipã care au experienţã în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numãrul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numãrul de avocaţi din echipã care au acordat asistenţã juridicã sau au asigurat reprezentarea în legãturã cu contracte de lucrãri publice cu finanţare internaţionalã - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.

Punctajul tehnic
Punctajul tehnic se calculeazã pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevãzute la alin. (2) astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar urmãtoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:
punctaj tehnic oferta "X" = [(scor tehnic oferta "X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];
2. este declaratã admisã în evaluarea financiarã oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.
Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.
Fiecare ofertã va trebui sã cuprindã şi o propunere financiarã care va cuprinde onorariul/orã/avocat solicitat, exprimat în lei/orã/avocat, fãrã TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea cã, la acordarea fiecãrui mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv, avându-se în vedere principiul asigurãrii utilizãrii eficiente a fondurilor publice.
Acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizatã avându-se la bazã urmãtoarele criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care se acordã mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectivã a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de asistenţã şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.
Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestã de cãtre participanţi prin declaraţie pe propria rãspundere sau prin documente relevante.

Director,
..........

ANEXA 2

COMPONENŢA
Comisiei de selecţie a avocaţilor
Preşedinte - directorul Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Secretar - expert asistent Compartiment control antifraudã şi juridic
Membru - expert principal Compartiment control antifraudã şi juridic
Membru - Direcţia generalã juridicã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice


ANEXA 3

COMPONENŢA
Comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Preşedinte - director adjunct al Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Membru - director adjunct al Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Membru - director adjunct al Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

_______
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016