Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 554 din 12 august 2022  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 554 din 12 august 2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 840 din 26 august 2022
    Având în vedere:
    - art. 280 alin. (1) lit. e) şi art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 5 alin. (1) pct. 22 şi 31^1 şi art. 18 pct. 2 şi 10 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. DGCA 254 din 9.08.2022 al Direcţiei generale control şi antifraudă,

    în temeiul dispoziţiilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 14 decembrie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La punctul 1, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) echipă de control - organul de control care efectuează acţiuni de control, format din funcţionari publici ai structurilor de control la care pot fi cooptaţi şi experţi din alte domenii de activitate;"

    2. La punctul 2, subpunctul 2.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.1. Prezentele norme metodologice stabilesc cadrul metodologic de desfăşurare a activităţii de control din domeniul asigurărilor sociale de sănătate şi metodologia de stabilire şi recuperare a sumelor încasate necuvenit de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare aflaţi sau care s-au aflat în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, prevăzută în anexa nr. 2, precum şi controlul situaţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. La punctul 2, după subpunctul 2.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.1^1, cu următorul cuprins:
    "2.1^1. Domeniile supuse controlului sunt cele care cuprind evenimente, fără a se limita la acestea, în legătură directă cu:
    a) încheierea şi derularea contractelor dintre casele de asigurări de sănătate şi furnizorii de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale prin care se creează obligaţii de plată pe seama bugetului FNUASS;
    b) operaţiunile aferente contractelor încheiate de casele de asigurări de sănătate cu furnizorii de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale;
    c) acordarea serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare şi dispozitivelor medicale;
    d) acordarea şi eliberarea certificatelor de concediu medical, plăţi şi restituiri efectuate în baza acestora;
    e) drepturile şi obligaţiile asiguraţilor;
    f) legalitatea, exactitatea şi realitatea plăţilor efectuate din bugetul FNUASS."

    4. La punctul 5, subpunctele 5.2.3.6 şi 5.2.3.9 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "5.2.3.6. Raportul de control întocmit în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice poate fi contestat în condiţiile legii, în termen de maximum 30 de zile de la primirea raportului de control, iar contestaţia se depune la sediul entităţii care a dispus efectuarea controlului.
    .................................................................................................
5.2.3.9. Contestaţiile formulate în condiţiile subpct. 5.2.3.7 se soluţionează în condiţiile legii, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării acestora la sediul entităţii la care s-a depus contestaţia."

    5. În anexa nr. 2, la secţiunea 1, punctele 1-3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. Furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare care se află sau au fost în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate se supun, în termenul prevăzut de lege, controlului în scopul verificării concordanţei dintre datele prevăzute în raportările/documentele justificative care stau la baza plăţii sumelor solicitate caselor de asigurări de sănătate, după caz, şi cele din documentele primare existente la nivelul furnizorilor de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare.
2. Echipa de control poate solicita în format electronic şi/sau letric toate documentele/datele/informaţiile considerate necesare pentru verificarea justificării sumelor plătite de casele de asigurări de sănătate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate către furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare.
3. Se consideră sume încasate necuvenit de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare orice sume plătite de casele de asigurări de sănătate în baza contractelor încheiate cu furnizorii de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale prin care se creează obligaţii de plată pe seama Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru care nu există documente justificative care să confirme realitatea serviciilor prestate/sumelor solicitate caselor de asigurări de sănătate, după caz, de furnizorii aflaţi sau care s-au aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate. Documentele care stau la baza raportărilor/plăţii sumelor solicitate caselor de asigurări de sănătate, după caz, pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiţiile în care sunt completate şi furnizează toate informaţiile stabilite de prevederile legale în vigoare."

    6. În anexa nr. 2, la secţiunea a 3-a, ultimul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "În cadrul raportului de control, echipa de control consemnează pe baza datelor/documentelor verificate sumele încasate necuvenit de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare, precum şi valoarea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere sau a majorărilor de întârziere aferente, calculate după caz, potrivit legii, până la momentul încheierii raportului de control."

    7. În anexa nr. 3, la punctul 2 subpunctul 2.2, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) verificarea respectării de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare a obligaţiilor prevăzute în contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate."

    8. În anexa nr. 4, la secţiunea a 3-a, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. Personalul cu atribuţii de control are dreptul să solicite reprezentantului entităţii controlate înscrisurile, documentele sau materialele care conţin date relevante în legătură cu obiectul controlului şi să ceară să i se pună la dispoziţie copii ale acestora, pentru fundamentarea constatărilor şi măsurilor propuse."

    9. În tot cuprinsul normelor metodologice, sintagma „Direcţia generală monitorizare control şi antifraudă (DGMCA)“ se înlocuieşte cu sintagma „Direcţia generală control şi antifraudă (DGCA)“, iar sintagma „preşedinte-director general“ se înlocuieşte cu sintagma „director general“.


    ART. II
    Acţiunile de control începute anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor derula în conformitate cu prevederile legale în vigoare la data începerii acţiunilor de control.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    Bucureşti, 12 august 2022.
    Nr. 554.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016