Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 552 din 14 aprilie 2005  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin   Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 552 din 14 aprilie 2005 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 21 aprilie 2005
În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. i) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 alin. (3) lit. m), o) şi p) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
Normele metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activitãţilor conexe acestora, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.842/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 28 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Vizarea anualã a licenţei de transport rutier public sau a licenţei de transport rutier în interes propriu, precum şi, dupã caz, a exemplarelor de serviciu ale acestora este condiţionatã de menţinerea valabilitãţii documentelor care au stat la baza eliberãrii acestora.
(2) În cazul în care documentele care au stat la baza eliberãrii licenţei de transport rutier sunt în termen de valabilitate şi nu prezintã modificãri, nu mai este necesarã prezentarea acestora cu ocazia vizãrii anuale a licenţei de transport rutier, deoarece conţinutul acestora se regãseşte în baza de date a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. În acest caz vizarea licenţei de transport rutier se face doar pe baza unei declaraţii pe propria rãspundere din partea operatorului de transport rutier, prin care se confirmã lipsa modificãrilor în documentele care au stat la baza acordãrii licenţei.
(3) Verificarea de fond a activitãţii operatorului de transport rutier se face o datã la doi ani, cu ocazia vizãrii licenţei de transport rutier."
2. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 10 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Licenţa de transport rutier public sau licenţa de transport rutier în interes propriu se suspendã de agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã.
..........................................................
(4) Perioadele de suspendare sunt:
- o lunã, în cazul primei suspendãri;
- 3 luni, la a doua suspendare."
3. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Anularea licenţei de transport rutier public sau a licenţei de transport rutier în interes propriu se efectueazã de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã, în urmãtoarele cazuri:
a) dupã a doua suspendare;
b) când vehiculele din administrarea operatorului de transport rutier sunt utilizate la transportul de produse de contrabandã, droguri, arme şi muniţii, materiale radioactive, la treceri ilegale de persoane peste frontierã, din vina doveditã a administratorului acestuia sau a persoanei desemnate sã conducã permanent şi efectiv activitatea de transport rutier;
c) în cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omeneşti sau cu deteriorarea gravã a mediului înconjurãtor, datorate nerespectãrii de cãtre operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare şi desfãşurare a activitãţii sau a normelor tehnice de întreţinere a vehiculelor din administrarea sa;
d) când se constatã falsificarea documentelor de transport de cãtre administratorul operatorului de transport rutier sau de cãtre persoana desemnatã sã conducã permanent şi efectiv activitatea de transport rutier şi utilizarea lor la efectuarea transporturilor;
e) când se constatã cã operatorul de transport rutier a obţinut licenţa de transport rutier public sau licenţa de transport rutier în interes propriu în baza unor documente falsificate sau ca urmare a prezentãrii unor date eronate;
f) când se constatã cã declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la art. 9 alin. (2) nu corespunde realitãţii."
4. La articolul 11, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul în care operatorul de transport rutier îşi înceteazã activitatea de transport rutier sau agentul economic se desfiinţeazã, acesta va preda licenţa de transport rutier, în termen de 15 zile, la agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã, iar poziţia din Registrul operatorilor de transport rutier se radiazã."
5. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autorizaţia de transport rutier în interes propriu se suspendã de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã.
................................................................
(4) Perioadele de suspendare sunt:
- o lunã, în cazul primei suspendãri;
- 3 luni, la a doua suspendare."
6. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Anularea autorizaţiei de transport rutier în interes propriu se efectueazã de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã, în urmãtoarele cazuri:
a) dupã a doua suspendare;
b) când vehiculele din administrarea operatorului de transport rutier sunt utilizate la transportul de produse de contrabandã, droguri, arme şi muniţii sau materiale radioactive, din vina doveditã a administratorului acestuia sau a persoanei desemnate sã conducã permanent şi efectiv activitatea de transport rutier;
c) în cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omeneşti sau cu deteriorarea gravã a mediului înconjurãtor, datorate nerespectãrii de cãtre operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare şi desfãşurare a activitãţii sau a normelor tehnice de întreţinere a vehiculelor din administrarea sa;
d) când se constatã falsificarea documentelor de transport de cãtre administratorul operatorului de transport rutier sau de cãtre persoana desemnatã sã conducã permanent şi efectiv activitatea de transport rutier şi utilizarea lor la efectuarea transporturilor;
e) când se constatã cã operatorul de transport rutier a obţinut autorizaţia de transport rutier în interes propriu în baza unor documente falsificate sau ca urmare a prezentãrii unor date eronate;
f) când se constatã cã declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la art. 9 alin. (2) nu corespunde realitãţii."
7. La articolul 15, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul în care operatorul de transport rutier îşi înceteazã activitatea de transport rutier sau agentul economic se desfiinţeazã, acesta va preda autorizaţia de transport rutier, în termen de 15 zile, la agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. emitentã, iar poziţia din Registrul operatorilor de transport rutier se radiazã."
8. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Mãsura suspendãrii sau anulãrii se aplicã de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. care a emis licenţa de execuţie pentru activitãţi conexe transportului rutier."
9. La capitolul III, titlul B, subtitlul B1, se introduce un nou articol, articolul 27^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 27^1. - Transportul rutier public de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale şi transportul rutier de persoane prin servicii ocazionale se efectueazã numai cu autocare, autobuze sau microbuze, pe baza documentelor specifice corespunzãtoare acestor tipuri de transport rutier."
10. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional cuprinde:
a) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean;
b) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean între douã judeţe limitrofe;
c) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov;
d) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean."
11. Alineatele (1), (3), (4) şi (6) ale articolului 30 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional se întocmeşte pe o perioadã de 3 ani de cãtre Autoritatea Rutierã Românã A.R.R., pe baza analizãrii solicitãrilor consiliilor judeţene şi ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care vor comunica punctele de îmbarcare/debarcare, altele decât autogãrile, ale operatorilor de transport rutier, şi pe baza programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate deja existent, cu obligativitatea consultãrii organizaţiilor patronale reprezentative din domeniul transporturilor rutiere, şi se aprobã:
a) pentru traseele judeţene, de cãtre consiliul judeţean respectiv;
b) pentru traseele interjudeţene între douã judeţe limitrofe, de cãtre consiliile judeţene respective;
c) pentru traseele între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov;
d) pentru traseele interjudeţene, de cãtre Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R.
.................................................................
(3) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional poate fi suplimentat, în perioada de valabilitate, cu noi curse pentru traseele deja existente, în urmãtoarele cazuri:
a) pentru traseele judeţene, precum şi pentru traseele situate între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, numai la cererea deţinãtorului de licenţã de execuţie pentru traseu aferentã traseului respectiv;
b) pentru traseele interjudeţene şi interjudeţene limitrofe, numai în urmãtoarele condiţii:
- cursa solicitatã este între douã curse consecutive, atât pe tur, cât şi pe retur, ale aceluiaşi operator de transport rutier;
- cursa solicitatã este pe un traseu acoperit cu o singurã cursã atribuitã deja operatorului de transport rutier solicitant;
- cursa solicitatã este pe un traseu unde mai mulţi operatori de transport efectueazã curse de transport de persoane prin servicii regulate, solicitantul fiind unul din respectivii operatori de transport rutier care a primit în prealabil acordul celorlalţi operatori de transport rutier.
(4) În perioada de valabilitate a programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, interjudeţean între douã judeţe limitrofe, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. poate include noi trasee, cu condiţia ca aceste trasee sã nu se suprapunã cu alte trasee deja existente, pe baza solicitãrilor consiliilor judeţene sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Traseele incluse de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. în programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, interjudeţean între douã judeţe limitrofe, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov vor fi aprobate de consiliile judeţene sau, dupã caz, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi vor fi oferite public.
..................................................................
(6) Traseele sau cursele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, rãmase nesolicitate, vor fi oferite public de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R., în termen de 60 de zile de la data atribuirii, procedura de atribuire a acestora fiind aceeaşi cu procedura iniţialã de atribuire."
12. Alineatele (2), (3) şi (4) ale articolului 32 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov se efectueazã pe baza licenţelor de execuţie pentru traseu, eliberate într-un numãr egal cu numãrul de autovehicule necesare pentru efectuarea traseului, ale cãror caiete de sarcini cuprind toate cursele aferente traseului respectiv, prevãzute în programul de transport aferent.
(3) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe se efectueazã pe baza licenţei de execuţie pentru traseu atribuite pentru fiecare cursã, caietul de sarcini al acesteia cuprinzând toate cursele atribuite unui operator de transport rutier pentru traseul respectiv.
(4) Pentru efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov operatorii de transport rutier se pot asocia în vederea asigurãrii parcului necesar de autovehicule active şi de rezervã, pentru efectuarea tuturor curselor aferente unui traseu sau unei grupe de trasee din programul de transport. În situaţia în care licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie unei asociaţii de operatori de transport rutier, membrii acesteia vor prezenta agenţiei teritoriale a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., în termen de 10 zile de la atribuire, turnusul dupã care se vor efectua cursele. Neprezentarea turnusului în termenul stabilit duce la pierderea licenţei de execuţie pentru traseu, aceasta fiind atribuitã, în ordinea punctajului, urmãtorului solicitant rezultat în urma procedurii de atribuire."
13. Dupã alineatul (3) al articolului 32 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseu cuprinde toate cursele necesare pentru acoperirea traseului respectiv."
14. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 33 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) În vederea efectuãrii transportului rutier de persoane prin servicii regulate, licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie solicitantului, care poate fi:
- un operator de transport rutier sau o asociaţie de operatori de transport rutier, în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov.
- un operator de transport rutier, în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean sau interjudeţean între douã judeţe limitrofe.
(2) În situaţia în care pentru obţinerea licenţei de execuţie pentru un traseu sau a licenţei de execuţie pentru traseu pentru una sau mai multe curse aferente aceluiaşi traseu existã mai mulţi solicitanţi care îndeplinesc condiţiile cerute, atribuirea se face pe bazã de punctaj, solicitantului care întruneşte punctajul cel mai mare atribuindu-i-se licenţa de execuţie pentru traseu pentru traseul sau cursele solicitate."
15. Dupã alineatul (4) al articolului 34 se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), care vor avea urmãtorul cuprins: "(5) Autovehiculul utilizat ca rezervã trebuie sã fie de acelaşi tip (autobuz/microbuz) cu autovehiculele cu care se vor efectua cursa, traseul sau grupa de trasee şi poate fi nominalizat ca rezervã pe toate cursele/traseele solicitate de cãtre operatorul de transport rutier/asociaţia de operatori de transport rutier, indiferent de programul de transport din care fac parte cursele/traseele respective.
(6) În cazul în care operatorul de transport rutier/asociaţia de operatori de transport rutier solicitã curse/trasee pentru care sunt prevãzute ambele tipuri de autovehicule (autobuz/microbuz), acesta trebuie sã deţinã ca autovehicule de rezervã câte unul din fiecare tip."
16. Articolul 34^2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34^2 - (1) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã:
- operatorul de transport rutier public are în localitatea cap de traseu din care este prevãzutã plecarea curselor pe traseul respectiv sau, în cazul grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee sediul, o filialã, o sucursalã sau un punct de lucru.
- unul dintre membrii asociaţi, în cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier public, are în localitatea cap de traseu din care este prevãzutã plecarea curselor pe traseul respectiv sau, în cazul grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee sediul, o filialã, o sucursalã sau un punct de lucru.
(2) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã:
- operatorul de transport rutier public are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu;
- unul dintre membrii asociaţi, în cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier public, are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu;
(3) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe, o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã operatorul de transport rutier public are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu."
17. Litera b) a alineatului (1) al articolului 41 va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, inclusiv între douã judeţe limitrofe, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov de cãtre:
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare în cursã, dacã operatorul de transport rutier public are sediul în acel judeţ;
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare în cursã, dacã operatorul de transport rutier public are deschis în acel judeţ un punct de lucru, o filialã sau o sucursalã pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public şi nu îşi are sediul în unul dintre cele douã judeţe în care se gãsesc capetele de traseu;
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare (tur) în cursã, dacã operatorul de transport rutier public deţine exemplare de serviciu ale licenţei de transport rutier public în ambele judeţe în care se gãsesc capetele de traseu;"
18. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 69 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 69. - (1) Data la care se desfãşoarã şedinţa de atribuire a licenţelor de execuţie pentru traseu în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, interjudeţean, interjudeţean între douã judeţe limitrofe şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, precum şi data-limitã de înregistrare a solicitãrii se stabilesc de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. şi se comunicã operatorilor de transport rutier public, cu cel puţin 60 de zile înainte, prin afişare la sediile agenţiilor teritoriale ale Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R.
(2) În cazul în care programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe, precum şi între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov nu a fost aprobat de consiliul judeţean pânã la data solicitatã de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. prin agenţiile sale teritoriale, se considerã cã acesta nu a fost acceptat şi va rãmâne în vigoare vechiul program."
19. Alineatul (2) al articolului 71 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În condiţiile în care capacitatea autogãrilor este depãşitã (numãr de plecãri/sosiri, staţionãri la peron), precum şi în cazul traseelor în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe, inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, pentru care sunt prevãzute în caietul de sarcini mai mult de 15 curse zilnic, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. solicitã consiliilor locale, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, amplasarea capetelor de traseu şi/sau a opririlor în tranzit în alte puncte de îmbarcare/debarcare care îndeplinesc condiţiile minime de siguranţã rutierã şi de confort."
20. Anexele nr. 11.a) şi 11.b) la normele metodologice se înlocuiesc cu anexele nr. 1-2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 14 aprilie 2005.
Nr. 552.

ANEXA 1


────────
[Anexa nr. 11. a) la normele metodologice]
──────────────────────────────────────────

CRITERIILE
de evaluare şi punctajele care se acordã în cazul atribuirii curselor în trafic interjudeţean, inclusiv între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) şi a traseelor în trafic judeţean

1. Vechimea parcului de autovehicule:
- Anul de fabricaţie (AF) este acelaşi cu anul atribuirii (AA) - 18 puncte;





- AF = AA - 1 - 18 puncte;
- AF = AA - 2 - 16 puncte;
- AF = AA - 3 - 14 puncte;
- AF = AA - 4 - 12 puncte;
- AF = AA - 5 - 10 puncte;
- AF = AA - 6 - 9 puncte;
- AF = AA - 7 - 8 puncte;
- AF = AA - 8 - 3 puncte;
- AF = AA - 9 - 2 puncte;
- AF = AA - 10 - 1 punct.


2. În funcţie de structura parcului de autovehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau traseu, se acordã:
- 10 puncte pentru fiecare autovehicul aflat în proprietate sau deţinut cu contract de leasing;
- 3 puncte pentru fiecare autovehicul deţinut cu contract de închiriere.
3. Dacã operatorul de transport rutier a deţinut în mod neîntrerupt licenţa de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee pe acel traseu:


- 5 ani sau mai mult - 15 puncte;
- între 4 şi 5 ani - 13 puncte;
- între 3 şi 4 ani - 11 puncte;
- între 2 şi 3 ani - 9 puncte;
- între 1 şi 2 ani - 7 puncte;
- 6 luni inclusiv, dar mai puţin de 1 an - 2 puncte.



Nu se acordã puncte pentru executarea de transport de persoane prin servicii regulate speciale. Pentru traseele pe care s-au efectuat curse care nu au un caracter permanent pe tot cuprinsul anului, vechimea neîntreruptã pe aceste trasee se calculeazã identic. În aceastã situaţie vechimea neîntreruptã calculatã este valabilã numai pentru cursele cu caracter sezonier şi nu se ia în considerare pentru cursele cu caracter permanent. De asemenea, vechimea neîntreruptã calculatã pentru traseu pentru cursele cu caracter permanent nu este valabilã pentru cursele cu caracter sezonier.
4. Gradul de confort al autovehiculelor, respectiv autobuze sau microbuze, clasificate pe:


- stele: - 5 puncte;
- categorii I - 5 puncte;
II - 3 puncte;
III - 1 punct;
IV - 0 puncte.



ANEXA 2


────────
[Anexa nr. 11. b) la normele metodologice]
────────────────────────────────────────────

METODOLOGIA DE PUNCTARE

1. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 11.a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, cumulându-se punctele, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã. Numãrul de ani se stabileşte în funcţie de anul fabricaţiei înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fãrã a se lua în considerare luna din an.
2. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 11.a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã.
3. La acordarea punctelor în funcţie de criteriul nr. 3 din anexa nr. 11.a) se procedeazã astfel:
a) La acordarea punctelor pentru vechimea pe traseu sau pe grupa de trasee se vor lua în consideraţie ziua, luna şi anul de când operatorul de transport rutier a deţinut licenţa de execuţie pentru traseul sau grupa de trasee respectivã. Aceeaşi modalitate de stabilire a vechimii pe traseu sau grupã de trasee se aplicã şi în cazul în care operatorul de transport rutier a fãcut parte dintr-o asociaţie de operatori de transport rutier care a deţinut licenţã de execuţie pentru traseul sau pentru grupa de trasee în cauzã.
b) În cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier, cu sau fãrã personalitate juridicã, fiecãrui membru asociat i se acordã punctajul în funcţie de numãrul de autovehicule cu care participã în cadrul asociaţiei şi de vechimea pe care membrul asociat o are pe traseu sau pe grupa de trasee respectivã.
Exemplu:
A) În cazul solicitãrii unui traseu:
Asociaţia de operatori de transport este formatã din 3 membri - A, B şi C - care participã în cadrul asociaţiei cu autovehicule, astfel: A cu 5 autovehicule, B cu 3 autovehicule şi C cu 2 autovehicule.
Vechimea neîntreruptã pe traseu a membrilor asociaţi este: A - între 5 şi 6 ani; B - între 3 şi 4 ani; C - 3 luni.
Punctajul pe care membrii asociaţi îl obţin pe traseul respectiv, conform criteriului 3, este:
A = 15 x 5 : 10 = 7,5 puncte;
B = 11 x 3 : 10 = 3,3 puncte;
C = 0 x 2 : 10 = 0 puncte.
Punctajul asociaţiei se calculeazã, în cazul exemplului prezentat, A + B + C = 10,8 puncte.
B) În cazul solicitãrii unei grupe de trasee:
Grupa de trasee cuprinde 2 trasee X şi Y.
Asociaţia de operatori de transport este formatã din 2 membri - A şi B - care participã în cadrul asociaţiei cu autovehicule, astfel: A cu 5 autovehicule, B cu 3 autovehicule.
Vechimea pe traseu a membrilor asociaţi este de:
A - pe traseul X, între 5 şi 6 ani, iar pe traseul Y nu are vechime;
B - pe traseul X, între 1 şi 2 ani, iar pe Y, între 3 şi 4 ani;
Punctajul pe care membrii asociaţi îl obţin pentru grupa de trasee, conform criteriului 3, este:
A = (15 + 0) x 5 : 8 = 9,38 puncte;
B = (7 + 11) x 3 : 8 = 6,75 puncte.
Punctajul obţinut de asociaţie pe grupa de trasee, conform criteriului 3, este calculat ca medie aritmeticã a punctajelor obţinute de membrii asociaţi şi va fi, în cazul exemplului prezentat, 16,13 puncte : 2 = 8,06 puncte.
c) Pentru traseele pe care se efectueazã curse care nu au un caracter permanent pe tot cuprinsul anului, vechimea se calculeazã astfel: 1 sezon = 1 an.
4. La criteriul nr. 4 din anexa nr. 11.a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã.
5. Punctajul obţinut pentru fiecare dintre criteriile de evaluare menţionate în anexa nr. 11.a) se cumuleazã, obţinându-se punctajul general.
6. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licenţa de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee se atribuie operatorului de transport rutier sau asociaţiei de operatori de transport rutier care a obţinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 11 a), iar în cazul în care egalitatea se menţine, operatorului de transport rutier sau asociaţiei de operatori de transport rutier care a obţinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 11.a) sau, în cazul în care egalitatea se menţine, operatorului de transport rutier sau asociaţiei de operatori de transport rutier care a obţinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 2 din anexa nr. 11.a). În cazul în care egalitatea se menţine, licenţa de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee se acordã în mod echitabil solicitanţilor.
_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016