Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 546 din 26 mai 2010  pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza, in conformitate cu prevederile art. 5 din anexa nr. I si ale art. 9 si 10 din anexa nr. III la   Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 546 din 26 mai 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza, in conformitate cu prevederile art. 5 din anexa nr. I si ale art. 9 si 10 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 4 iunie 2010

Având în vedere prevederile art. 5 din anexa nr. I "Reglementãri specifice personalului încadrat pe bazã de contract individual de muncã - personal contractual din administraţia publicã" şi ale art. 9 şi 10 din anexa nr. III "Reglementãri specifice funcţionarilor publici" la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice,
luând în considerare Avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 713/M.C.S. din 12 mai 2010 şi al Ministerului Finanţelor Publice nr. 381.881 din 25 mai 2010,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. Cs. A./3.007 din 26 martie 2010,
în temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind acordarea sporurilor la salariile de bazã, în conformitate cu prevederile art. 5 din anexa nr. I şi ale art. 9 şi 10 din anexa nr. III la <>Legeacadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regulamentul prevãzut la art. 1 se aplicã funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi direcţiilor de sãnãtate publicã.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice alte dispoziţii contrare.
ART. 4
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi direcţiile de sãnãtate publicã vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Bucureşti, 26 mai 2010.
Nr. 546.


ANEXĂ

REGULAMENT
privind acordarea sporurilor la salariile de bazã, în conformitate
cu prevederile art. 5 din anexa nr. I şi ale art. 9 şi 10
din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea
unitarã a personalului plãtit din fonduri publice

CAP. I
Stabilirea şi acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vãtãmãtoare

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte locurile de muncã, categoriile de personal şi mãrimea concretã a sporurilor în raport cu condiţiile în care se desfãşoarã activitatea, precum şi condiţiile de acordare a acestora.
ART. 2
(1) Locurile de muncã, categoriile de personal, mãrimea concretã a sporurilor sunt prevãzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantã din prezentul regulament, dupã cum urmeazã:
a) anexa nr. 1, pentru activitatea desfãşuratã în condiţii deosebit de periculoase, conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b) din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice;
b) anexa nr. 2, pentru condiţii periculoase, conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. a) şi c) din anexa nr. III la <>Legeacadru nr. 330/2009 ;
c) anexa nr. 3, pentru activitãţi care se desfãşoarã în condiţii vãtãmãtoare conform prevederilor art. 5 din anexa nr. I şi ale art. 9 din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009 .
(2) Sunt considerate locuri de muncã în condiţii normale acele locuri de muncã definite la <>art. 5 lit. k) din Legea securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 , care îndeplinesc cerinţele prevãzute de aceastã lege, precum şi de legislaţia subsecventã acesteia şi la care, în urma efectuãrii determinãrilor sau, dupã caz, expertizãrilor de specialitate de cãtre organele abilitate în acest sens, nu sunt constatate condiţii de muncã periculoase sau vãtãmãtoare.
ART. 3
(1) Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vãtãmãtoare de muncã se acordã potrivit buletinelor de determinare prin expertizare a locurilor de muncã, ce se elibereazã pe baza urmãtoarelor criterii:
a) înregistrarea de îmbolnãviri profesionale ca urmare a activitãţii desfãşurate la locul de muncã;
b) gradul de creştere a indicilor de morbiditate la locurile de muncã respective;
c) înregistrarea unor cazuri de accidente de muncã produse la locul de muncã.
(2) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncã se elibereazã de compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã şi se avizeazã de inspectoratele teritoriale de muncã, care constatã cã s-au aplicat toate mãsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncã şi cã toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţioneazã normal.
(3) Sporurile prevãzute la lit. A din anexa nr. 3 se acordã în baza buletinelor de determinare sau, dupã caz, de expertizare, emise de cãtre autoritãţile abilitate în acest sens.
ART. 4
La stabilirea concretã a cotelor de spor în cadrul procentelor aprobate se vor avea în vedere urmãtoarele criterii:
a) riscul de îmbolnãvire şi de accidentare;
b) solicitarea nervoasã;
c) indicii de morbiditate.
ART. 5
La acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase, condiţii periculoase sau vãtãmãtoare s-au avut în vedere urmãtorii factori care determinã încadrarea locului de muncã în una dintre cele 3 categorii:
a) natura factorilor nocivi - fizici, chimici sau biologici - şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului;
b) intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori;
c) durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi;
d) existenţa unor condiţii de muncã ce implicã un efort fizic mare, în condiţii nefavorabile de microclimat, zgomot intens sau vibraţii;
e) existenţa unor condiţii de muncã ce implicã o suprasolicitare nervoasã, determinatã de un risc de accidentare sau de îmbolnãvire;
f) structura şi nivelul morbiditãţii în raport cu specificul locului de muncã;
g) alte condiţii de muncã vãtãmãtoare, grele sau periculoase care pot duce la uzura prematurã a organismului.

CAP. II
Dispoziţii cu caracter general

ART. 6
(1) În toate cazurile în care se menţioneazã personalul, se va înţelege întregul personal al unitãţii respective.
(2) În celelalte cazuri când se menţioneazã o anumitã categorie de personal, se înţelege numai personalul cuprins în categoria de personal respectivã, conform nomenclatorului de funcţii în vigoare.
ART. 7
Personalul altor unitãţi, precum şi personalul din alte compartimente din aceeaşi unitate, care îşi desfãşoarã activitatea la unul dintre locurile de muncã prevãzute în prezentul regulament, beneficiazã de sporul prevãzut la locurile de muncã respective, proporţional cu timpul cât presteazã activitate la aceste locuri de muncã.
ART. 8
Personalul didactic medical sau farmaceutic care asigurã activitate prin integrare clinicã la locurile de muncã prevãzute în anexele la prezentul regulament beneficiazã de spor proporţional cu timpul cât desfãşoarã activitate la aceste locuri de muncã.
ART. 9
Personalul care în cadrul programului normal de muncã îşi desfãşoarã activitatea fracţionat la mai multe locuri de muncã prevãzute în anexele la prezentul regulament, cu sporuri diferite, va beneficia de sporul prevãzut pentru fiecare loc de muncã, în funcţie de timpul efectiv prestat în aceste locuri. Evidenţa timpului lucrat efectiv (în ore şi în zile) în diferite locuri de muncã unde se acordã spor în procente diferite, precum şi certificarea efectuãrii acestuia se realizeazã de cãtre şeful fiecãrui compartiment (laborator, serviciu, birou etc.).
ART. 10
(1) Cuantumul sporului se stabileşte prin aplicarea cotei procentuale asupra salariului de bazã în luna respectivã, corespunzãtor timpului efectiv lucrat la locurile de muncã prevãzute în anexele la prezentul regulament.
(2) În anul 2010 sporurile se vor acorda într-un cuantum care sã conducã la o valoare egalã cu suma calculatã pentru luna decembrie 2009, fãrã a fi afectat de mãsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, prevãzute la <>art. 10 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, cu completãrile ulterioare, corespunzãtor timpului efectiv lucrat la locurile de muncã prevãzute în anexele la prezentul regulament.
ART. 11
Nominalizarea personalului care beneficiazã de spor pe locuri de muncã se face de cãtre şeful ierarhic superior şi se aprobã de ordonatorul de credite.
ART. 12
Sporurile prevãzute în anexele la prezentul regulament se plãtesc cu încadrarea în sumele prevãzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, cu consultarea sindicatelor semnatare ale contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã sau a reprezentanţilor funcţionarilor publici.
ART. 13
(1) Sporurile pentru condiţii de muncã se acordã pentru activitatea desfãşuratã, conform contractului individual de muncã/raportului de serviciu, în cadrul programului normal de lucru.
(2) Sporurile pentru condiţii de muncã nu se acordã pentru activitatea prestatã în afara programului normal de lucru, respectiv pentru ore suplimentare etc.
ART. 14
Prevederile anexelor nr. 1-3 se aplicã începând cu data reîncadrãrii şi salarizãrii personalului în baza <>Legii-cadru nr. 330/2009 .


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Sporurile acordate în baza prevederilor art. 10 alin. (1)
lit. b) din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind
salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice

Locurile de muncã, categoriile de personal şi mãrimea concretã a sporurilor pentru personalul care îşi desfãşoarã activitatea în condiţii deosebit de periculoase
Spor de pânã la 100% din salariul de bazã:
1. personalul care participã efectiv în campaniile de prevenire şi combatere de epidemii deosebit de grave şi alte asemenea acţiuni stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi declarate prin ordin ca pestã, holerã, poliomielitã, variolã, zoonoze, tetanos, leptospirozã etc.
2. personalul sanitar care îşi desfãşoarã activitatea în laboratoarele de microbiologie din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã, care lucreazã teste HIV/SIDA


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

Sporurile acordate în baza prevederilor art. 10 alin. (1)
lit. a) şi c) din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice

Locurile de muncã, categoriile de personal şi mãrimea concretã a sporurilor pentru personalul care îşi desfãşoarã activitatea în condiţii periculoase
A. Spor de pânã la 30% din salariul de bazã:
- personalul care îşi desfãşoarã activitatea cu surse de radiaţii sau generatoare de radiaţii, diferenţiat pe categorii de risc radiologic astfel:
a) 10% la categoria I
b) 15% la categoria a II-a
c) 20% la categoria a III-a
d) 30% la categoria a IV-a
B. Spor de pânã la 25% din salariul de bazã:
- personalul care lucreazã cu tulpini virulente sau culturi vii în laboratoare sau compartimente de diagnostic sanitar uman
C. Spor de pânã la 15% din salariul de bazã:
- personalul din laboratoare şi compartimente de analize medicale, de bacteriologie, parazitologie, inframicrobiologie, microbiologie, virusologie, imunologie, enzimologie, chimie sanitarã, toxicologie, analize chimice, biologice, biochimice şi citologice
D. Spor de pânã la 7% din salariul de bazã:
1. personalul sanitar care lucreazã permanent la dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare şi personalul mediu sanitar de igienã din dispensarele medicale
2. personalul care lucreazã în laboratoarele şi compartimentele de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

Sporurile acordate în baza prevederilor art. 5 din anexa
nr. I şi ale art. 9 din anexa nr. III la <>Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice

Locurile de muncã, categoriile de personal şi mãrimea concretã a sporurilor pentru personalul care îşi desfãşoarã activitatea în condiţii vãtãmãtoare
A. Spor de pânã la 10% din salariul de bazã:
- personalul care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice în care funcţioneazã instalaţii care genereazã câmpuri electromagnetice de radiofrecvenţã produse de emiţãtori pentru comunicaţii, instalaţii de microunde, instalaţii de curenţi de înaltã frecvenţã sau staţii de bruiaj
B. Spor de pânã la 7% din salariul de bazã:
- personalul superior şi mediu sanitar din laboratoare sau compartimente de medicina muncii, care lucreazã peste 50% din timpul normal de lucru în unitãţi sau sectoare industriale cu condiţii deosebite
C. Spor de pânã la 5% din salariul de bazã:
- personalul care lucreazã la aparatele de multiplicat; la orming, gestetner, rotaprint, xerox, piloris, heliograf

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016