Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 53 din 22 ianuarie 2007  pentru aprobarea reclasificarii spatiului aerian national sub nivelul de zbor 195 si stabilirea limitelor superioare ale zonelor de control de aerodrom din Regiunea de informare a zborurilor (FIR) Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 53 din 22 ianuarie 2007 pentru aprobarea reclasificarii spatiului aerian national sub nivelul de zbor 195 si stabilirea limitelor superioare ale zonelor de control de aerodrom din Regiunea de informare a zborurilor (FIR) Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 107 din 13 februarie 2007

Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerului Apãrãrii,
în scopul asigurãrii unei aplicãri uniforme şi simplificate a claselor OACI (Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale) de spaţiu aerian şi a serviciilor de trafic aerian furnizate în aceste spaţii aeriene, potrivit reglementãrilor naţionale de aeronauticã civilã, în concordanţã cu standardele şi practicile recomandate prevãzute în anexele la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la 7 decembrie 1944,
potrivit prevederilor programului EUROCONTROL de integrare şi convergenţã ECIP, cu aplicabilitate paneuropeanã, de reorganizare a spaţiului aerian al statelor membre,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 21/1999 pentru ratificarea Protocolului armonizând Convenţia internaţionalã privind cooperarea pentru siguranţa navigaţiei aeriene EUROCONTROL din 13 decembrie 1960, dupã efectuarea unor modificãri, adoptat la Bruxelles la 27 iunie 1997, şi a Protocolului adiţional privind trecerea de la regimul Acordului multilateral privind tarifele de rutã din 12 februarie 1981 la regimul Anexei IV ("Dispoziţii privind sistemul comun de tarife de rutã") la Convenţia internaţionalã privind cooperarea pentru siguranţa navigaţiei aeriene EUROCONTROL, armonizatã prin Protocolul adoptat la Bruxelles la 27 iunie 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 97/1999 ,
în temeiul prevederilor <>art. 12 lit. b) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 4 lit. b) şi f) şi <>art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind codul aerian civil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 4 şi <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii, ale <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autoritãţii Aeronautice Civile Române, cu modificãrile ulterioare, ale <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 74/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului şi ministrul apãrãrii emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Spaţiul aerian naţional inferior, de la nivelul de zbor (FL) 195 inclusiv şi pânã la sol, se reclasificã astfel:
a) Spaţiul aerian naţional inferior de la nivelul de zbor (FL) 195 inclusiv pânã la nivelul de zbor (FL) 105 se reclasificã devenind spaţiu aerian controlat continuu de clasã C; se excepteazã de la aceastã prevedere porţiunea de spaţiu aerian între aceste niveluri limitã, aferentã zonei terminale (TMA) Bucureşti, care rãmâne clasificatã de clasã A.
b) Spaţiul aerian de la nivelul de zbor (FL) 105 inclusiv pânã la, inclusiv, nivelul minim de zbor pe cãile aeriene cuprinse în Publicaţia de Informare Aeronauticã (AIP) România la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentului ordin se reclasificã în spaţiu aerian controlat de clasã C doar pe cãile aeriene, spaţiul aerian din afara cãilor aeriene respective pãstrându-se de clasã G, cu excepţia porţiunii de spaţiu aerian între FL 105 şi limita inferioarã a zonei terminale (TMA) Bucureşti, care rãmâne clasificatã de clasã A.
c) Spaţiul aerian de sub nivelul minim de zbor pe cãile aeriene şi sub limita inferioarã a TMA Bucureşti, pânã la sol, se reclasificã devenind spaţiu aerian necontrolat continuu de clasã G; se excepteazã de la aceastã prevedere porţiunile de spaţiu aerian definite ca zone de control de aerodrom (CTR) şi publicate în AIP România la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentului ordin, care rãmân clasificate de clasã C.
ART. 2
(1) Pãtrunderea unui zbor efectuat ca trafic aerian general (GAT) dupã reguli de zbor la vedere (VFR) în interiorul spaţiului aerian controlat de clasã C, prevãzut la art. 1, se permite de cãtre serviciile de trafic aerian numai:
a) în conformitate cu o autorizare emisã de o unitate de control al traficului aerian (autorizare ATC);
b) în cadrul unor zone rezervate de spaţiu aerian în mod specific în acest scop, zone care se definesc, se publicã, se activeazã şi se dezactiveazã în conformitate cu prevederile aplicabile ale reglementãrilor aeronautice civile sau militare, dupã caz; o asemenea zonã poate fi un coridor de spaţiu aerian stabilit în acest scop de Statul Major al Forţelor Aeriene (SMFA) şi Regia Autonomã "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic Aerian" ROMATSA (R.A. ROMATSA), cu avizul Regiei Autonome "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã" (AACR); sau
c) conform procedurilor de colaborare încheiate de cãtre un operator aerian cu R.A. ROMATSA, cu avizul AACR.
(2) Alocarea unui spaţiu aerian sub forma unei zone reglementate în condiţiile prevãzute la alin. (1) se face de cãtre Grupa civil-militarã pentru managementul spaţiului aerian (AMC România), la solicitarea operatorului în cauzã, care trebuie sã îndeplineascã procedura şi instrucţiunile publicate în AIP România şi/sau în AIP Militar, în conformitate cu reglementãrile aeronautice civile şi/sau militare aplicabile.
(3) Agenţii aeronautici civili operatori de aviaţie generalã şi lucru aerian care îşi desfãşoarã activitatea de zbor în alte zone decât cele prevãzute la art. 1 şi care necesitã în acest scop rezervarea unui spaţiu aerian specificat trebuie sã solicite acest lucru Grupei civil-militare pentru managementul spaţiului aerian (AMC România) şi sã obţinã o asemenea rezervare de spaţiu aerian în conformitate cu reglementãrile aeronautice civile şi/sau militare aplicabile, îndeplinind procedura şi instrucţiunile publicate în AIP România şi/sau în AIP Militar.
ART. 3
(1) Accesul traficului aerian general dupã regulile de zbor la vedere în interiorul spaţiului aerian de clasã C este permis numai aeronavelor echipate cu echipamente de radiocomunicaţie aer-sol în banda de frecvenţe foarte înalte (VHF) pentru realizarea comunicaţiei cu unitãţile de control al traficului aerian şi transponder operaţional în mod C. Îndeplinirea acestor condiţii intrã în responsabilitatea operatorului.
(2) În funcţie de traficul aerian din zona proprie de responsabilitate şi în perioade de timp determinate, unitãţile de control al traficului aerian de aerodrom pot aproba operarea unor aeronave care zboarã dupã regulile de zbor la vedere fãrã a fi echipate cu transponder.
ART. 4
Coordonarea zborurilor civile şi militare se executã în conformitate cu prevederile Reglementãrii aeronautice civil-militare române privind managementul spaţiului aerian (ASM) şi aplicarea conceptului de utilizare flexibilã a spaţiului aerian (FUA) în România (RACMR-ASM/FUA) şi cu prevederile procedurilor încheiate în acest sens între unitãţile civile şi militare de control al traficului aerian.
ART. 5
(1) Limitele superioare ale zonelor de control de aerodrom (CTR) din Regiunea de informare a zborurilor (FIR) Bucureşti, publicate în AIP România (niveluri raportate la suprafaţa izobaricã corespunzãtoare valorii presiunii standard OACI), sunt prevãzute în anexa nr. 1 (unitatea de mãsurã fiind 1 foot = 0,3048 m).
(2) Zonele militare de control de aerodrom din FIR Bucureşti, publicate în AIP România ca zone periculoase (LRD), devin zone restricţionate (LRR), iar limitele superioare ale acestor zone (niveluri raportate la suprafaţa izobaricã corespunzãtoare valorii presiunii standard OACI) sunt prevãzute în anexa nr. 2 (unitatea de mãsurã fiind 1 foot = 0,3048 m).
ART. 6
(1) Furnizorii de servicii de trafic aerian civili şi/sau militari, care deservesc traficul aerian general şi/sau traficul aerian operaţional în spaţiile aeriene prevãzute la art. 1, precum şi în zonele de control de aerodrom prevãzute la art. 5, au obligaţia sã respecte reglementãrile aeronautice naţionale civile şi/sau militare, dupã caz.
(2) În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului ordin, R.A. ROMATSA împreunã cu SMFA au obligaţia de a reactualiza toate procedurile de coordonare civil-militare care se aplicã între serviciile de trafic aerian civile şi militare în zonele de control de aerodrom specificate şi în vecinãtatea acestora, cu respectarea reglementãrilor aeronautice aplicabile.
ART. 7
AACR şi SMFA vor elabora şi vor publica în AIP România şi/sau în AIP Militar, în scopul informãrii utilizatorilor spaţiului aerian, informaţiile şi instrucţiunile necesare pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, cu respectarea standardelor specifice serviciilor de informare aeronauticã.
ART. 8
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului prin Direcţia generalã aviaţie civilã, Regia Autonomã "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã", Regia Autonomã "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA şi Ministerul Apãrãrii prin Statul Major al Forţelor Aeriene şi Comandamentul Aerian Operaţional Principal vor lua mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la publicarea în AIP România şi/sau în AIP Militar.

Ministrul
transporturilor,
construcţiilor
şi turismului,
Radu Mircea Berceanu

p. Ministrul apãrãrii,
Ioan Ion,
secretar de stat

ANEXA 1
LIMITELE SUPERIOARE
ale zonelor de control
de aerodrom (CTR) din
FIR Bucureşti


────────────────────────────────────────
CTR (Ft)
────────────────────────────────────────
Arad 5.500
Bucureşti-Bãneasa 2.000
Bucureşti-Otopeni 2.000
Bacãu 6.500
Baia Mare 5.500
Cluj-Napoca 7.500
Craiova 5.500
Constanţa 6.500
Iaşi 5.500
Oradea 5.500
Satu Mare 5.500
Sibiu 11.500
Suceava 9.500
Timişoara 5.500
Târgu Mureş 7.500
Tulcea 6.500
────────────────────────────────────────



ANEXA 2
LIMITELE SUPERIOARE
ale zonelor militare
de control de aerodrom
din FIR Bucureşti, stabilite
drept zone restricţionate (LRR)


─────────────────────────────────────────────
Zonã LRR (Ft)
─────────────────────────────────────────────
47 - Feteşti 5.500
48 - Boboc 5.500
49 - Câmpia Turzii 7.500
─────────────────────────────────────────────


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016