Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 53 din 21 ianuarie 2010  privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 53 din 21 ianuarie 2010 privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 131 din 26 februarie 2010

Având în vedere Referatul de aprobare al Ministerului Sãnãtãţii nr. CSA 516 din 20 ianuarie 2010 şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. DG 75 din 21 ianuarie 2010,
în temeiul prevederilor:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
În sensul prezentului ordin, asistenţa medicalã ambulatorie cuprinde toate cabinetele medicale aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, indiferent de forma lor de organizare, care asigurã asistenţã medicalã în:
a) asistenţa medicalã primarã;
b) ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice, paraclinice şi de medicinã dentarã;
c) asistenţa medicalã de recuperare-reabilitare a sãnãtãţii.
ART. 2
Medicii care îşi desfãşoarã activitatea în cabinetele medicale prevãzute la art. 1 au obligaţia sã acorde serviciile medicale contractate cu casele de asigurãri de sãnãtate pe baza unei programãri telefonice sau prin alte mijloace, dupã caz, efectuatã cu cel puţin 24 de ore lucrãtoare înainte de data doritã.
ART. 3
Pentru realizarea programãrii telefonice a serviciilor medicale, în condiţiile prezentului ordin, cabinetele medicale prevãzute la art. 1 au obligaţia sã afişeze la loc vizibil numãrul de telefon la care se pot efectua programãrile.
ART. 4
Toate programãrile efectuate în condiţiile prezentului ordin, indiferent de mijloacele prin care au fost realizate, se consemneazã, obligatoriu, în evidenţele primare existente la nivelul cabinetului medical.
ART. 5
(1) În vederea creşterii calitãţii actului medical, la programarea serviciilor medicale se vor lua în considerare cel puţin urmãtoarele criterii:
a) în asistenţa medicalã primarã: programul zilnic de activitate al medicului cuprins în contractul încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate, luând în considerare faptul cã timpul mediu/consultaţie este de 15 minute;
b) în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice: programul zilnic de activitate al medicului cuprins în contractul încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate, luând în considerare faptul cã timpul mediu/consultaţie este de 15 minute;
c) în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile paraclinice: programul zilnic de activitate al cabinetului şi capacitatea tehnicã a aparaturii existente în dotarea acestuia;
d) în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile de medicinã dentarã: programul zilnic de activitate al medicului cuprins în contractul încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate şi complexitatea serviciilor medicale de medicinã dentarã care se solicitã a fi efectuate;
e) în ambulatoriul de specialitate pentru serviciile medicale de recuperare-reabilitare a sãnãtãţii: programul zilnic de activitate al medicului cuprins în contractul încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate, aparatura din dotare şi durata serviciilor medicale care se solicitã a fi efectuate.
(2) Serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afecţiune subacutã se pot programa în termen de maximum 5 zile calendaristice de la data solicitãrii şi numai cu acordul scris al bolnavului.
(3) Serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afecţiune cronicã se pot programa în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data solicitãrii şi numai cu acordul scris al bolnavului.
ART. 6
(1) În situaţia în care bolnavul nu poate respecta, din motive justificate, data şi ora programate pentru acordarea serviciilor medicale, acesta va anunţa cabinetul medical la care a fost programat, dar nu mai târziu de ziua anterioarã programãrii stabilite.
(2) În situaţia în care cabinetul medical nu poate respecta, din motive justificate, data şi ora programate pentru acordarea serviciilor medicale, acesta este obligat sã anunţe bolnavul în cauzã, dar nu mai târziu de ziua anterioarã programãrii stabilite.
ART. 7
Fac excepţie de la prevederile prezentului ordin:
a) situaţiile de urgenţã medico-chirurgicalã;
b) cabinetele medicale care funcţioneazã în mediul rural, în localitãţi unde, din cauza lipsei mijloacelor tehnice necesare, nu existã posibilitatea efectuãrii programãrilor telefonice sau prin oricare alte mijloace;
c) serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afecţiune acutã.
ART. 8
(1) Organizarea şi efectuarea controlului furnizãrii serviciilor medicale în condiţiile prezentului ordin se realizeazã de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate, conform prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) La efectuarea controlului prevãzut la alin. (1) pot participa şi reprezentanţi ai direcţiilor de sãnãtate publicã.
ART. 9
Direcţiile de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, direcţiile de sãnãtate publicã, casele de asigurãri de sãnãtate, furnizorii de servicii medicale din asistenţa medicalã ambulatorie aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate şi alte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae Lucian Duţã

__________


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016