Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 53 din 16 mai 2017  privind acceptarea donaţiilor, darurilor manuale, comodatelor  şi sponsorizărilor în Ministerul Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 53 din 16 mai 2017 privind acceptarea donaţiilor, darurilor manuale, comodatelor şi sponsorizărilor în Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 388 din 24 mai 2017
    Ţinând seama de necesitatea stabilirii, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), a unor reglementări subsecvente, de executare a legii, care să prevadă condiţiile concrete pentru acceptarea sau respingerea ofertelor de donaţie, dar manual sau sponsorizare, şi procedurile aplicabile de către structurile MAI, bazate pe reguli de integritate a personalului şi transparenţă a informaţiilor, de faptul că aceleaşi cerinţe trebuie aplicate şi împrumutului de folosinţă, denumit şi comodat,
    luând în considerare că anumite donaţii, cum sunt cele indirecte sau deghizate, nu pot face obiectul acceptării de către structurile MAI şi că acelaşi tratament ar trebui aplicat şi împrumutului de consumaţie,
    având în vedere prevederile art. 863 lit. c), art. 919 alin. (1) şi (3), art. 935, 984, 985, 999, art. 1011-1029, art. 1.174 şi art. 2.146-2.158 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, ale Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (1) pct. 22, art. 8 alin. (2), art. 49 alin. (1) şi art. 63 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Unităţile din aparatul central al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) şi unităţile, instituţiile şi structurile subordonate sau din cadrul acestuia pot primi fonduri băneşti sau bunuri, cu titlu de donaţie, dar manual, comodat sau sponsorizare, în condiţiile legii şi ale prezentului ordin.

    ART. 2
    (1) Prezentul ordin se aplică donaţiilor, darurilor manuale, comodatelor şi sponsorizărilor primite direct de unităţi.
    (2) Prezentul ordin nu se aplică donaţiilor, darurilor manuale, comodatelor şi sponsorizărilor destinate unităţilor în virtutea unei autorizări dispusă de lege sau prin acte ale Guvernului.
    (3) Prezentul ordin nu se aplică raporturilor care se nasc între unităţi, instituţii sau structuri ale MAI.

    ART. 3
    Termenii şi sintagmele utilizate de prezentul ordin au următoarele înţelesuri:
    a) donaţie - înţelesul prevăzut la art. 985 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, şi art. 2 alin. (1) pct. 22 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) dar manual - formă a donaţiei constând în predarea materială a unui bun mobil corporal, a cărui valoare nu depăşeşte 25.000 lei, realizată prin acordul de voinţe al părţilor, prevăzută de art. 1.011 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare;
    c) comodat - înţelesul prevăzut la art. 2.146 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) sponsorizare - înţelesul prevăzut la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) unitate beneficiară - structura MAI al cărei conducător are calitatea de ordonator de credite, căreia i-au fost oferite, pentru sine sau pentru structura pe care o asigură din punct de vedere logistic şi/sau financiar, fonduri băneşti sau bunuri cu titlu de donaţie, dar manual, comodat sau sponsorizare;
    f) ofertant - persoana fizică sau persoana juridică ce formulează o ofertă de donaţie, dar manual, comodat sau sponsorizare;
    g) oferta - propunerea de donaţie, dar manual, comodat sau sponsorizare formulată de un ofertant.


    ART. 4
    (1) Unitatea beneficiară poate accepta donaţia, darul manual, comodatul sau sponsorizarea având ca obiect:
    a) fonduri băneşti;
    b) bunuri corporale mobile, altele decât cele prevăzute la lit. a);
    c) bunuri imobile;
    d) alte bunuri.

    (2) Pot fi obiect al sponsorizării numai bunurile care servesc desfăşurării activităţilor din domeniile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 32/1994, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    (1) Unitatea beneficiară nu poate accepta donaţia, darul manual, comodatul sau sponsorizarea, în situaţia în care:
    a) acceptarea ofertei ar afecta independenţa şi imparţialitatea personalului MAI în luarea deciziilor ori îndeplinirea la timp şi cu obiectivitate a îndatoririlor care revin acestuia;
    b) acceptarea ofertei ar conduce la crearea unor avantaje personale sau la folosirea în interesul propriu al personalului MAI a fondurilor băneşti ori a bunurilor oferite;
    c) se propune susţinerea unor activităţi ale personalului MAI, indicat in personam ca beneficiar al fondurilor băneşti sau bunurilor oferite;
    d) oferta este făcută cu scopul evident de a obţine un avantaj economic pentru ofertant, de natură să îl favorizeze în raport cu alte persoane fizice sau persoane juridice;
    e) oferta are ca obiect bunuri care, în mod vizibil, nu respectă normele de calitate şi siguranţă prevăzute de reglementările în vigoare;
    f) oferta are ca obiect bunuri care nu sunt prevăzute în tabela de înzestrare sau, dacă ar fi acceptată, ar conduce la depăşirea cantităţilor prevăzute în tabela de înzestrare.

    (2) Unitatea beneficiară nu poate accepta donaţia indirectă, deghizată şi nici cea care are ca obiect bunuri grevate de sarcini sau bunuri a căror procurare sau deţinere este interzisă de lege.
    (3) Unitatea beneficiară nu poate accepta fonduri băneşti sau bunuri oferite cu titlul de împrumut de consumaţie.

    ART. 6
    Indiferent de obiect şi valoare, donaţia, darul manual, comodatul sau sponsorizarea se încheie valabil de unităţile beneficiare numai prin înscris. Înscrisurile privind donaţia şi sponsorizarea trebuie să respecte condiţiile de fond şi de formă cerute de lege pentru validitatea acestui act juridic.

    CAP. II
    Acceptarea sau respingerea donaţiei, darului manual, comodatului şi a sponsorizării
    ART. 7
    Donaţia, darul manual, comodatul sau sponsorizarea se acceptă sau se respinge, în scris, de ordonatorul de credite al unităţii beneficiare.

    ART. 8
    (1) Unitatea beneficiară întocmeşte un raport privind oferta, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. De regulă, raportul se întocmeşte de structura cu atribuţii logistice sau, după caz, de structura de resortul căreia sunt bunurile oferite, potrivit organizării existente la nivelul unităţii beneficiare.
    (2) La baza raportului privind oferta stau următoarele documente:
    a) oferta: din conţinutul acesteia trebuie să reiasă cine este ofertantul şi, după caz, persoana împuternicită de acesta, care este obiectul ofertei şi cuantumul fondurilor băneşti, ori cantitatea, valoarea şi suficiente elemente de identificare a bunurilor oferite;
    b) avizul Direcţiei generale de protecţie internă;
    c) avize, autorizări, aprobări sau altele asemenea, atunci când sunt obligatorii potrivit legii.


    ART. 9
    (1) De regulă, dovada dreptului de proprietate asupra bunurilor ce fac obiectul donaţiei, darului manual sau sponsorizării se face cu ocazia prezentării ofertei. În cazul bunurilor care urmează să fie achiziţionate, oferta trebuie să conţină un angajament privind prezentarea dovezii proprietăţii cel târziu până la data încheierii actului prevăzut la art. 13.
    (2) În cazul darului manual, atunci când nu este posibilă prezentarea unor documente privind dreptul de proprietate asupra bunului, dovada acestui drept poate fi făcută şi prin prezentarea unei declaraţii pe propria răspundere.
    (3) În cazul comodatului, oferta trebuie să fie însoţită de dovada dreptului de folosinţă asupra bunurilor.
    (4) Calitatea de proprietar se prezumă în cazul organismelor sau instituţiilor străine, de nivel guvernamental sau ministerial, de aplicare a legii, ori cu rol de reprezentare sau de promovare a culturii.

    ART. 10
    (1) Avizul prevăzut la art. 8 alin. (2) lit. b) se emite, în scris, de structura din cadrul Direcţiei generale de protecţie internă responsabilă pe această linie la nivelul unităţii beneficiare, la solicitarea acesteia din urmă, înainte de iniţierea altor proceduri de promovare a raportului.
    (2) Avizul negativ exprimat potrivit alin. (1) determină respingerea ofertei, fără parcurgerea altor proceduri de promovare a raportului.

    ART. 11
    (1) Raportul însoţit de toate documentele menţionate în cuprinsul acestuia şi de documentele care au stat la baza întocmirii sale se supune avizelor interne de specialitate, de la nivelul ordonatorului de credite al unităţii beneficiare sau, dacă nu există structuri gestionare ale domeniilor care fac obiectul avizării, de la nivelul structurii ierarhic superioare.
    (2) În funcţie de obiectul ofertei, unitatea beneficiară trebuie să solicite avize interne de specialitate, din domeniul logistic, TIC, medical, relaţii internaţionale, relaţii publice sau altele asemenea.
    (3) În cazuri excepţionale, pentru acoperirea unor nevoi evidente şi imediate, cauzate de existenţa unei situaţii de urgenţă, unităţile beneficiare pot accepta donaţii, daruri manuale sau sponsorizări constând în medicamente, materiale de prim ajutor, alimente ori alte bunuri care pot servi scopurilor umanitare, fără parcurgerea procedurilor care presupun emiterea avizelor prevăzute la alin. (2) şi a celui prevăzut la art. 8 alin. (2) lit. b).
    (4) Avizul pentru legalitate şi viza pentru control financiar preventiv propriu sunt obligatorii, aceasta din urmă încheind procedura avizării de specialitate.

    ART. 12
    (1) Raportul avizat potrivit procedurii prevăzute la art. 11 se prezintă ordonatorului de credite care asigură finanţarea, care decide acceptarea sau respingerea ofertei.
    (2) Ordonatorul de credite aprobă raportul prin înscrierea, olograf, a menţiunii „SE ACCEPTĂ“ sau „SE RESPINGE“, datare, semnare şi aplicarea ştampilei.
    (3) Data aprobării raportului reprezintă data acceptării sau respingerii ofertei.
    (4) Acceptarea ofertei semnifică inclusiv aprobarea măsurilor şi/sau responsabilităţilor propuse în raport.

    ART. 13
    (1) În caz de acceptare, unitatea beneficiară, prin persoana împuternicită prevăzută în raportul privind oferta, încheie actul de donaţie, dar manual, comodat sau sponsorizare.
    (2) Toate contractele de donaţie, comodat sau sponsorizare încheiate, respectiv înscrisul privind darul manual se înregistrează în evidenţa unităţii beneficiare.

    ART. 14
    (1) După încheierea contractului/înscrisului:
    a) fondurile băneşti urmează destinaţiile prevăzute la art. 63 alin. (2) sau (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi se utilizează conform aceloraşi prevederi şi cu respectarea destinaţiei stabilite; în cazul unităţilor finanţate din venituri proprii şi subvenţii sau integral din venituri proprii, fondurile băneşti se depun în contul corespunzător de venituri bugetare şi se utilizează conform destinaţiei stabilite;
    b) bunurile se înregistrează în evidenţele contabile.

    (2) Pentru îndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 63 alin. (3) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, lunar, în termen de 5 zile de la expirarea lunii, ordonatorii de credite transmit Direcţiei generale financiare din cadrul MAI situaţia fondurilor băneşti provenite din donaţii, daruri manuale sau sponsorizări virate la bugetul de stat şi utilizate potrivit art. 63 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În situaţia în care legea sau transmiţătorul nu stabileşte destinaţia, fondurile băneşti se utilizează cu prioritate pentru achitarea datoriilor către furnizori. Fără a se limita la enumerare şi în raport cu priorităţile identificate de unitatea beneficiară, aceste fonduri băneşti pot fi utilizate şi pentru:
    a) finalizarea unor investiţii în curs sau a unor reparaţii capitale şi curente ale clădirilor din patrimoniu;
    b) procurarea unor mijloace fixe, obiecte de inventar şi materiale prevăzute în tabelele de înzestrare şi normele de dotare, fără a se depăşi cantităţile prevăzute de acestea;
    c) achiziţia unor servicii pentru nevoile unităţii beneficiare;
    d) achiziţia de imobile;
    e) acoperirea altor cheltuieli necesare bunei desfăşurări a activităţii unităţii beneficiare.


    CAP. III
    Gestionarea dosarelor de ofertă şi transparenţa informaţiilor
    ART. 15
    (1) La finalizarea procedurii, potrivit art. 12, raportul privind oferta, documentele menţionate în cuprinsul acestuia şi documentele care au stat la baza întocmirii sale se constituie într-un dosar de ofertă, indiferent de acceptarea sau respingerea donaţiei, darului manual, comodatului sau sponsorizării.
    (2) Dosarele de ofertă se păstrează la unitatea beneficiară, de către structura stabilită de conducătorul acestei unităţi sau, după caz, de ordonatorul de credite, şi trebuie să fie disponibile pentru a fi puse la dispoziţie, potrivit legii, organelor de control.
    (3) Dosarele de ofertă se păstrează pentru o perioadă de cel puţin 2 ani de la data înregistrării actului prevăzut la art. 13, în cazul fondurilor băneşti, respectiv pe toată durata de existenţă a bunurilor.

    ART. 16
    (1) În termen de cel mult 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării actului prevăzut la art. 13, unitatea beneficiară este obligată să publice fotocopia raportului privind oferta, în extras, pe pagina de internet a ordonatorului de credite acceptant sau, dacă nu există, a structurii ierarhic superioare, în secţiunea dedicată informaţiilor de interes public.
    (2) Extrasul prevăzut la alin. (1) trebuie:
    a) să asigure accesul la informaţiile prevăzute la rubricile de la poziţiile 1-7 din raportul privind oferta;
    b) să respecte prevederile legale referitoare la protecţia datelor cu caracter personal, dispoziţiile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 32/1994, cu modificările şi completările ulterioare, şi să nu aducă atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale.

    (3) Extrasul prevăzut la alin. (1) se obţine prin anonimizarea informaţiilor exceptate potrivit alin. (2) lit. b).
    (4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică şi în cazul unor eventuale documente, anexe la raportul privind oferta, care conţin informaţiile prevăzute la rubricile de la poziţiile 1-7 din raportul privind oferta.
    (5) Termenul de păstrare a informaţiei pe pagina de internet este cel prevăzut la art. 15 alin. (3).

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 17
    Procedurile de acceptare sau respingere a ofertelor aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se finalizează în condiţiile şi potrivit competenţelor prevăzute de acesta.

    ART. 18
    Structurile cu atribuţii de control din MAI verifică modul de respectare a dispoziţiilor prezentului ordin, conform competenţelor.

    ART. 19
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 20
    Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 iunie 2017.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 16 mai 2017.
    Nr. 53.
    ANEXĂ

    

        UNITATEA .....
        Nr. de înregistrare, data

                                          ORDONATOR DE CREDITE
                                          Grad, nume şi prenume
                                          .....................*)
                                         semnătură, dată, ştampilă

            RAPORT PRIVIND OFERTA DE DONAŢIE/DAR MANUAL/COMODAT/SPONSORIZARE

    ┌──┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ 1│Ofertant: │Date de identificare a ofertantului - nume, prenume, domiciliu; denumire, │
    │ │ │sediu; seria actului de identitate sau a paşaportului │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 2│Obiectul donaţiei/ │- Descrierea bunurilor: cantitate, tip, marcă, an fabricaţie ori alte asemenea│
    │ │darului manual/ │caracteristici │
    │ │comodatului/ │- În cazul fondurilor băneşti, rubrica se poate comasa cu cea de la poziţia 3.│
    │ │sponsorizării: │ │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 3│Valoare: │- Valoarea bunurilor │
    │ │ │- Cuantumul fondurilor băneşti │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 4│Durata contractului: │Perioada pentru care se încheie contractul, dacă există. │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 5│Necesitatea şi │Prezentarea elementelor pe baza cărora unitatea beneficiară justifică │
    │ │oportunitatea │necesitatea şi oportunitatea acceptării ofertei │
    │ │acceptării ofertei │ │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 6│Sarcini/Drepturi şi │Se fac menţiuni atunci când: donaţia este cu sarcină; dacă în contractul │
    │ │obligaţii │de sponsorizare se prevăd drepturi şi obligaţii ale părţilor; în contractul de│
    │ │ │comodat se prevăd drepturi şi obligaţii care decurg din aplicarea prevederilor│
    │ │ │art. 2.148-2.157 din Codul civil, republicat, cu modificările ulterioare, │
    │ │ │ş.a.m.d. │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 7│Destinaţie: │- Menţiuni referitoare la destinaţia bunurilor sau a fondurilor băneşti │
    │ │ │oferite/ │
    │ │ │- "Nu s-a stabilit", dacă ofertantul nu a stabilit o astfel de destinaţie │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 8│Titlul cu care │Menţiuni referitoare la documentele care confirmă/ atestă calitatea de │
    │ │ofertantul deţine │proprietar al bunurilor oferite/Menţiuni privind angajamentul ofertantului de │
    │ │bunurile sau │a prezenta dovada proprietăţii cel târziu până la data încheierii actului de │
    │ │fondurile financiare │transfer, în cazul bunurilor ce urmează a fi achiziţionate/Menţiuni │
    │ │ │referitoare la provenienţa mijloacelor financiare oferite, conform declaraţiei│
    │ │ │ofertantului │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ 9│Persoana │Se înscriu datele de identificare a persoanei propuse să semneze contractul │
    │ │împuternicită │de donaţie, comodat sau de sponsorizare ori înscrisul privind darul manual │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │10│Alte responsabilităţi│Cine asigură realizarea unor proceduri ulterioare acceptării ofertei, cum │
    │ │ │ar fi: │
    │ │ │- publicarea informaţiilor pe site; │
    │ │ │- iniţierea demersurilor de înscriere a bunurilor în contabilitate, în │
    │ │ │inventarul bunurilor din domeniul public al statului, virarea fondurilor │
    │ │ │băneşti la bugetul de stat ş.a.m.d.; │
    │ │ │- verificarea utilizării conform destinaţiei; │
    │ │ │- alte responsabilităţi care derivă din îndeplinirea unor atribuţii sau │
    │ │ │obligaţii legale ori din executarea contractului. │
    ├──┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │11│Avize │Avize interne obţinute de la structurile de specialitate - semnătura, data, │
    │ │ │ştampila. │
    └──┴─────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

        Prezentul raport conţine _ pagini
    ┌──┬────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │12│Documente justificative:│Se fac referiri la documentele care însoţesc raportul, inclusiv date │
    │ │ │privind numărul de pagini al fiecărui document; documentele prevăzute la │
    │ │ │art. 9 alin. (2) din ordin se menţionează ca documente anexate: │
    │ │ │1. anexa nr. 1 la raport - descrierea detaliată a bunurilor, ..... pagini; │
    │ │ │2. oferta formulată de ...., .... pagini; │
    │ │ │3. avizul DGPI nr. ...., ..... pagini; │
    │ │ │4. avizul .... nr. ...., .... pagini (de exemplu, avizele de la poziţia 11,│
    │ │ │dacă la emiterea acestora au fost întocmite documente distincte; alte avize│
    │ │ │decât cele de la poziţia 11); │
    │ │ │5. autorizaţia emisă de ....., nr. ...., ..... pagini. │
    └──┴────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                Conducătorul structurii,
                               .........................
                              (semnătură, dată, ştampilă)


──────────
    *) Se înscrie olograf, de ordonatorul de credite, menţiunea „SE ACCEPTĂ“ sau „SE RESPINGE“, în raport de decizia luată.
──────────
    1. La publicarea pe pagina de internet, în extras, a fotocopiei raportului privind oferta, datele cu caracter personal se anonimizează; dacă este cazul, se anonimizează şi informaţiile care pot conduce la nerespectarea dispoziţiilor art. 5 alin. (2) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora: „… beneficiarul este obligat să aducă la cunoştinţa publicului sponsorizarea într-un mod care să nu lezeze, direct sau indirect, activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea şi liniştea publică.“, sau informaţiile care pot aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale.
    2. Informaţiile care necesită o prezentare în detaliu (de exemplu: pentru descrierea bunurilor) pot fi prezentate într-o anexă la raport, făcându-se referire expresă despre acest lucru.
    3. Orice document invocat în raport se anexează la acesta, făcându-se referire expresă la rubrica „Documente justificative“.
    4. Rubricile raportului se adaptează, în funcţie de obiectul şi natura contractului (de exemplu: poziţiile 2 şi 3 pot fi comasate, atunci când obiectul îl reprezintă transmiterea unor fonduri băneşti; poziţia 4 este specifică, de regulă, contractelor de comodat sau sponsorizare).
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016