Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 517 din 10 martie 1998  privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane juridice străine -, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 517 din 10 martie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane juridice străine -, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 18 martie 1998
    Ministrul finanţelor,
    în baza prevederilor art. 5 lit. c) şi ale art. 17 lit. C. k) şi m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor Ministerului Finanţelor nr. 4.500/1993 privind taxa pe valoarea adăugată aferentă operaţiunilor referitoare la vânzări de bunuri şi prestări de servicii în favoarea misiunilor diplomatice şi instituţiilor asimilate acestora, pentru aplicarea cotei zero de taxa pe valoarea adăugată,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,

    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti primeşte şi analizează:
    - cererile misiunilor diplomatice şi ale instituţiilor asimilate acestora, acreditate în România, precum şi ale personalului acestora, privind restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă cumpărărilor de bunuri şi servicii din România, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    Pe baza analizei, directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti aproba, pentru fiecare cerere în parte, suma ce urmează a fi restituită din taxa pe valoarea adăugată.
    ART. 2
    Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, primesc şi analizează:
    - cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, aferentă utilajelor, echipamentelor şi serviciilor achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, în baza Legii petrolului nr. 134/1995, cât şi cele aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni", precum şi cererile pentru eliberarea certificatelor pe baza cărora furnizorii şi prestatorii care participă la realizarea obiectivelor de mai sus facturează bunurile livrate şi serviciile prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor destinate realizării obiectivelor.
    Pe baza analizei, direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz, aprobă restituirea sau eliberarea certificatului de cotă zero de taxă pe valoarea adăugată.
    Aprobarea se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz.
    ART. 3
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate, finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se primesc şi se analizează de către organele fiscale teritoriale la care sunt înregistraţi titularii cererilor.
    Pe baza analizei, organele fiscale teritoriale avizează şi transmit cererile prevăzute la alineatul precedent, în vederea aprobării, la direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Aprobarea sumei de restituit se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz, poate elibera certificate de aplicare a cotei zero de taxă pe valoarea adăugată de către furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii prevăzute la alin. 1, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor.
    ART. 4
    Restituirile de taxă pe valoarea adăugată se efectuează potrivit precizărilor cuprinse în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 5
    Direcţia generală a trezoreriei din cadrul Ministerului Finanţelor, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 6
    Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu data publicării lui în Monitorul Oficial al României.
    ART. 7
    Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin prevederile Ordinului ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.170 din 13 iunie 1997 privind restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor destinate misiunilor diplomatice, investitorilor străini în domeniul explorării şi exploatării zăcămintelor de petrol şi gaze, precum şi realizării unor obiective finanţate din ajutoare şi împrumuturi nerambursabile îşi încetează aplicabilitatea.

             Ministrul finanţelor,
                Daniel Daianu

    Bucureşti, 10 martie 1998.
    Nr. 517.

    ANEXA I

                 PRECIZĂRI

    În aplicarea prevederilor art. 5 lit. c) şi ale art. 17 lit. C. k) şi m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, astfel cum a fost completată şi modificată prin ordonanţele Guvernului nr. 22/1995, nr. 21/1996 şi nr. 34/1997, precum şi ale Normelor Ministerului Finanţelor nr. 4.500/1993 se fac următoarele precizări:
    I. Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti primeşte şi analizează cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată ale misiunilor diplomatice străine (anexa nr. I/1), inclusiv ale personalului acestora (anexa nr. I/2), acreditate în România.
    1. Verificarea şi analiza efectuate urmăresc:
    - ca documentele ce atestă achiziţionarea de bunuri şi servicii să corespundă formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzute de reglementările în vigoare;
    - specificarea în documentele respective, într-o coloană distinctă, a sumei privind taxa pe valoarea adăugată aferentă valorii bunurilor şi serviciilor achiziţionate, precum şi existenţa dovezii achitării acestora;
    - existenţa avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe şi semnăturile persoanelor autorizate;
    - verificarea corectitudinii calculelor.
    2. În urma verificării şi analizei se întocmeşte o notă în care se consemnează numărul şi data cererii, rezultatul verificării şi propuneri cu privire la:
    - aprobarea restituirii taxei pe valoarea adăugată;
    sau
    - respingerea cererii.
    Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aprobă de către directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.
    3. Pe baza aprobării se întocmesc comunicarea către Direcţia trezorerie, potrivit anexei nr. I/6, precum şi comunicarea către misiunea diplomatică privind modul de soluţionare a cererii, potrivit anexei nr. I/7.
    4. Direcţia trezorerie din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti, în baza comunicărilor primite, va întocmi dispoziţii de plată pentru fiecare misiune diplomatică, în care se va înscrie suma integrală care se restituie. Pe versoul dispoziţiei de plată se vor menţiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice şi suma restituită personalului acestora, în cazul în care nu sunt deschise conturi personale în care să se facă vărsămintele.
    În contabilitatea execuţiei de casă a bugetului de stat vor fi evidenţiate operaţiunile de restituire din contul 60.16 x 02 "Rambursări din taxa pe valoarea adăugată", iar în cadrul acestuia se va conduce evidenţa analitică pe fiecare misiune diplomatică sau instituţie asimilată acesteia.
    II. Titularii acordurilor petroliere care beneficiază de scutire de taxă pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunilor petroliere, precum şi cei care participă la realizarea obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni" prezintă cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, potrivit anexei nr. I/3.
    Cererile se analizează şi se verifică, urmărindu-se respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea adăugată. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aprobă, pentru fiecare caz în parte, de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz. După aprobare, sumele de restituit se comunică Direcţiei trezorerie din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Direcţia trezorerie restituie taxa pe valoarea adăugată pe bază de dispoziţie de plată din contul 60.16 x 02.
    Furnizorii şi prestatorii care participă la realizarea obiectivelor menţionate la pct. II pot factura bunurile livrate şi serviciile prestate fără T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrărilor destinate realizării obiectivelor respective, pe baza unui certificat eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, la care este înregistrat beneficiarul.
    Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, pe baza unei documentaţii care trebuie să cuprindă:
    - contractele privind realizarea obiectivelor de către investitorii străini pe teritoriul României, aprobate de Guvern;
    - contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau cu prestatorii de servicii;
    - certificatele de înregistrare ca plătitori de T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.
    III. Cota zero de T.V.A. pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se aplică, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    1. să se realizeze obiective nominalizate în hotărâri ale Guvernului sau prevăzute în acorduri, protocoale, înţelegeri încheiate cu guverne străine, organisme internaţionale, precum şi cu organizaţii nonprofit şi de caritate, cu excepţia obiectivelor realizate din donaţii ale persoanelor fizice;
    2. obiectivele trebuie să fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social-filantropic, religios, de apărare a sănătăţii, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, sportiv, să contribuie la protecţia şi la conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură şi să fie concretizate în construcţii, dotări cu tehnică de calcul, aparatură de specialitate, mobilier specific etc.; prin obiectiv nu se înţelege achiziţionarea de materiale consumabile şi servicii destinate desfăşurării activităţii curente a respectivei instituţii sau de bunuri nelegate strict de realizarea scopurilor menţionate mai sus;
    3. finanţarea să fie asigurată din:
    a) fondul de contrapartidă constituit din contravaloarea în lei a ajutoarelor primite de România sub formă de bunuri şi servicii;
    b) ajutoare, altele decât cele cuprinse la pct. 3 a) sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau organisme internaţionale;
    c) fonduri ale organizaţiilor nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară;
    d) donaţii ale persoanelor fizice;
    4. beneficiază de cota zero de taxă pe valoarea adăugată bunurile şi serviciile destinate realizării proiectelor finanţate din fonduri PHARE.
    Cota zero de T.V.A. se realizează astfel:
    a) prin exercitarea dreptului de deducere de către beneficiarii obiectivelor de mai sus, dacă aceştia sunt plătitori de T.V.A.;
    b) prin restituirea, de către direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, a T.V.A. aferente aprovizionărilor destinate realizării obiectivelor ai căror beneficiari nu sunt plătitori de T.V.A.
    Restituirea T.V.A. aferente obiectivelor ai căror beneficiari sunt neplătitori de T.V.A. se efectuează de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat pe baza documentaţiei depuse, verificată şi aprobată potrivit competenţelor acordate.
    Cererile de restituire se vor depune la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, şi vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicită restituirea T.V.A. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative vor atrage pierderea dreptului de restituire.
    Documentaţia necesară restituirii va cuprinde:
    - cererea de restituire a T.V.A. (modelul cuprins în anexa nr. I/4);
    - certificatul de înregistrare fiscală;
    - comunicarea băncii privind atribuirea nr. de cont: curent, investiţii - lei, valută;
    - autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    - documente justificative privind cheltuielile, respectiv: chitanţe fiscale, facturi sau alte documente legale din care să rezulte cuantumul T.V.A.;
    - dovada plăţii bunurilor sau serviciilor achiziţionate, pentru care se solicită restituirea T.V.A. (dispoziţii de plată, dispoziţii de încasare, ordine de plată, extrase de cont, bonuri de casă);
    - documente din care să rezulte modalitatea de finanţare.
    În situaţia în care pentru efectuarea verificării şi analizei sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii.
    După verificare, organul fiscal teritorial va întocmi un proces-verbal din care să rezulte suma propusă pentru restituire şi suma neavizată, cu menţionarea detaliată a motivelor ce au condus la această decizie.
    Cererile de restituire, însoţite de procesul-verbal întocmit conform alineatului precedent, şi documentaţia justificativă ce a stat la baza emiterii avizului se transmit, spre aprobare, direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz;
    c) prin facturarea, de către furnizorii şi prestatorii care participă la realizarea obiectivului, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate fără T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrărilor destinate realizării obiectivului, pe baza unui certificat (anexa nr. I/5), eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, avizată de organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, la care se va anexa:
    - contractul încheiat cu furnizorul de bunuri sau cu prestatorul de servicii destinate realizării obiectivelor prevăzute la pct. III. 1 şi 2 de mai sus;
    - certificatul de înregistrare ca plătitor de T.V.A. a furnizorului de bunuri sau al prestatorului de servicii;
    - autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    - documente din care să rezulte modalitatea de finanţare, conform pct. III. 3 de mai sus.
    Certificatul eliberat în condiţiile menţionate mai sus este valabil pe toată durata de realizare a obiectivului sau pe perioada stipulată în contractul dintre părţi pentru prestarea de servicii sau livrarea de bunuri, dacă aceasta perioadă este mai scurtă.
    Furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii are obligaţia de a menţiona pe factura numărul şi data certificatului în baza căruia facturează cu cota zero de taxă pe valoarea adăugată.

    ANEXA I/1

                         CERERE
        de restituire a taxei pe valoarea adăugată

 ┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │ Denumirea instituţiei: │
 │ 1. │ a) Misiunea diplomatică ......................................... │
 │ │ b) Oficiul consular ............................................. │
 │ │ c) Reprezentanta organizaţiei internaţionale interguvernamentale │
 │ │ .................................................................... │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │ Adresa: │
 │ 2. │ Localitatea ................, str. ........... nr. ............., │
 │ │ sectorul ........, codul poştal ............. │
 └────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii pentru UZ OFICIAL [art. 17 lit. C. k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997], în suma de ...... lei.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - nota verbală din partea conducătorului instituţiei []
      în care persoana îşi desfăşoară activitatea
    - bonul de comandă []
    - chitanţa fiscală []
    - alte documente []
    - borderou []

    Restituirea este aferentă lunilor: [] [] []


    Solicităm restituirea în contul nr. ....., deschis la ........, Sucursala .............. .

    Conducătorul instituţiei diplomatice,

    Semnătura ..............................
                    Ştampila

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
 │ │
 │ Avizăm favorabil restituirea T.V.A. în suma de ............. lei, fiind │
 │ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
 │ │
 │ Directorul Direcţiei protocol, │
 │ │
 │ Semnătura ........... Data ................ │
 │ │
 │ Ştampila │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR │
 │ │
 │ Aprobăm restituirea T.V.A. în sumă de ........... lei. │
 │ │
 │ Directorul general al Direcţiei │
 │ generale a finanţelor publice şi │
 │ şi controlului financiar de stat │
 │ a municipiului Bucureşti, │
 │ │
 │ Semnătura ........... Data ................ │
 │ │
 │ Ştampila │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA I/2

                            CERERE
          de restituire a taxei pe valoarea adăugată

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Numele şi prenumele solicitantului: .................................. │
 │ Funcţia solicitantului: .............................................. │
 │ Adresa: │
 │ Localitatea ..............., str. ..................... nr. .........., │
 │ sectorul ..............., codul poştal ............... │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii pentru UZ PERSONAL [art. 17 lit. C. k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997], în sumă de ...... lei.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - nota verbală din partea conducătorului instituţiei []
      în care persoana îşi desfăşoară activitatea
    - bonul de comandă []
    - factura []
    - chitanţa fiscală []
    - alte documente []
    - borderou []

    Restituirea este aferentă lunilor: [] [] []


    Solicităm restituirea în contul nr. ....., deschis la ........, Sucursala .............. .

    Conducătorul instituţiei diplomatice,

    Semnătura ............................
                      Ştampila

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
 │ │
 │ Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ............. lei, fiind │
 │ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
 │ │
 │ Directorul Direcţiei protocol, │
 │ │
 │ Semnătura ........... Data ................ │
 │ │
 │ Ştampila │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR │
 │ │
 │ Aprobăm restituirea T.V.A. în sumă de ........... lei. │
 │ │
 │ Directorul general al Direcţiei │
 │ generale a finanţelor publice şi │
 │ şi controlului financiar de stat │
 │ a municipiului Bucureşti, │
 │ │
 │ Semnătura ........... Data ................ │
 │ │
 │ Ştampila │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA I/3

                           CERERE
          de restituire a taxei pe valoarea adăugată

 ┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │ Denumirea unităţii:............................... │
 │ 1. │ codul fiscal ..................................... │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │ Adresa: │
 │ 2. │ Localitatea ..................., str. ........... nr. ............., │
 │ │ sectorul ........, codul poştal ............., judeţul ............. │
 └────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    În conformitate cu prevederile Legii nr. 134/1995 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992, republicată, ale art. 5 lit. c), completat conform Ordonanţei Guvernului nr. 22/1995 şi modificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 21/1996, prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de activităţile în domeniul ..................., în sumă de ............. lei.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - factura []
    - chitanţa fiscală []
    - alte documente []

    Restituirea este aferentă lunii:...............................

    Solicităm restituirea în contul nr. ....., deschis la ........, Sucursala .............. .

    Conducătorul unităţii, Data ......

    Semnătura şi ştampila .......

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
 │ │
 │ Aprobăm restituirea T.V.A. pentru suma de .......................... lei. │
 │ Nu aprobăm restituirea sumei de .................................... lei, │
 │ din următoarele motive: ................................................. │
 │ ......................................................................... │
 │ ......................................................................... │
 │ Numele şi prenumele persoanei care aprobă restituirea ................... │
 │ Funcţia ............................. │
 │ │
 │ Semnătura ................... Data .............. │
 │ Ştampila │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA I/4


                            CERERE
        de restituire a taxei pe valoarea adăugată

 ┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ 1. │ Denumirea unităţii:............................... │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │ Adresa: │
 │ 2. │ Localitatea ..................., str. ........... nr. ............., │
 │ │ sectorul ....., codul poştal ......, codul fiscal....., judeţul .... │
 └────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    În conformitate cu prevederile art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, astfel cum a fost completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997, prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, cu finanţare directă asigurată din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - factura []
    - chitanţa fiscală []
    - alte documente []

    Restituirea este aferentă obiectivului: .......................

    Solicităm restituirea în contul nr. ....., deschis la ................ .
    Finanţarea este asigurată din ..............................

    Conducătorul unităţii,
    Semnătura ...................

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
 │ │
 │ Aprobăm restituirea T.V.A. pentru suma de .......................... lei. │
 │ Nu aprobăm restituirea sumei de .................................... lei, │
 │ din următoarele motive: .................................................. │
 │ .......................................................................... │
 │ .......................................................................... │
 │ Numele şi prenumele persoanei care aprobă restituirea .................... │
 │ Funcţia ............................. │
 │ │
 │ Semnătura ........................... Data ..................... │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA I/5

    MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală a finanţelor publice
    şi controlului financiar de stat
    a judeţului ....................

                        CERTIFICAT
                      Nr. ............

    În conformitate cu prevederile art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997, se acordă cota zero de taxă pe valoarea adăugată unităţii: .......................... pentru bunurile livrate şi serviciile prestate în baza contractelor:
    - nr. ....../........, încheiat cu ................
    - nr. ....../........, încheiat cu ................
    - nr. ....../........, încheiat cu ................
    - nr. ....../........, încheiat cu ................
    privind obiectivul ................................
    finanţat de .......................................

    Societăţile furnizoare vor aplica cota zero de taxă pe valoarea adăugată la facturarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente cumpărărilor de bunuri şi servicii destinate realizării contractelor.

                  Director general,

    ANEXA I/6

                                              Nr. ......./.......
    DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR
    PUBLICE ŞI CONTROLULUI FINANCIAR
    DE STAT A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
    Direcţia impozite şi taxe


                          Către
                    Direcţia trezorerie

    Vă comunicăm că, urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ......../.........., s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor cumpărate de către:

    a) Misiunea diplomatică a .....................;
    b) personalul misiunii .......................,

    în sumă de:

    a) ................. lei;
    b) ................. lei.
    Vă rugăm ca sumele de mai sus să fie restituite prin virament în contul Ambasadei ............. nr. .............., deschis la Banca ................., Sucursala .............
    Vă remitem, anexată în xerocopie, cererea de restituire, aprobată, pe baza căreia vă rugăm a efectua viramentul.

                       Director,

    ANEXA I/7

                                              Nr. ......./......
    DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR
    PUBLICE ŞI CONTROLULUI FINANCIAR
    DE STAT A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
    Direcţia impozite şi taxe

                        Către
             Ambasada ...................

    Prin prezenta vă comunicăm că, urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ......../.........., vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor cumpărate pentru:
    a) uzul oficial al .........................;
    b) uzul personalului ......................,
    urmând ca plata să se efectueze prin virament în contul Ambasadei ...... nr. ........, deschis la Banca ........., Sucursala ..........

    Sumele aferente sunt:

    a) ................. lei;
    b) ................. lei.

                       Director,

                     ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016