Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 516 din 12 aprilie 2005  pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 516 din 12 aprilie 2005 pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 20 aprilie 2005

În temeiul <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 631/2001 , cu modificãrile ulterioare,
având în vedere propunerile Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã contractul-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) În contractul încheiat între agenţia de turism vânzãtoare şi agenţia de turism organizatoare a pachetului de servicii turistice este obligatoriu sã fie prevãzutã o clauzã prin care sã se stabileascã rãspunderea agenţiei organizatoare faţã de agenţia vânzãtoare cu privire la buna executare a pachetului de servicii turistice.
(2) În temeiul clauzei prevãzute la alin. (1), agenţia de turism vânzãtoare are dreptul sã cheme în garanţie agenţia de turism organizatoare a pachetului de servicii turistice pentru plata despãgubirilor solicitate de turist ca urmare a neexecutãrii obligaţiilor contractuale din vina organizatorului.
ART. 3
(1) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţioneazã potrivit <>art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism, cu modificãrile ulterioare.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizeazã de personalul de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Turism.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului turismului nr. 69/2003 pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 1 aprilie 2003.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 12 aprilie 2005.
Nr. 516.


ANEXĂ

CONTRACT - CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice

Nr. ........ din .................

Pãrţile contractante
Societatea Comercialã ........................., cu sediul în .................., str. ................ nr. ....., cod unic de înregistrare ...., titularã a Licenţei de turism nr. ............., pentru Agenţia de Turism .............., cu sediul în ...................., str. .................... nr. ....., reprezentatã prin ..........................., în calitate de ..........................., denumitã în continuare Agenţia,
şi turistul/reprezentantul turistului,
domnul/doamna ...................., domiciliat/domiciliatã în ................., telefon .........., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ...... nr. ........., eliberat/eliberatã de ....................... la data de ............, au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de cãtre Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnã - tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de platã.
II. Preţul
1. Preţul contractului este .... şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A. Avansul este de .......... lei, iar plata finalã se va face pânã la data de ..................... .
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoitã sã modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia sã informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecãrii.
2. Agenţia poate sã modifice preţul contractului, în sensul majorãrii sau micşorãrii, dupã caz, numai dacã modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, dupã începerea cãlãtoriei turistice, o parte importantã din serviciile turistice prevãzute în contract nu este realizatã sau Agenţia constatã cã nu le va putea realiza, aceasta este obligatã:
a) sã ofere turistului alternative corespunzãtoare în vederea continuãrii cãlãtoriei turistice fãrã majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite sã fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) sã restituie turistului sumele ce reprezintã diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul cãlãtoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzãtoare sau acesta nu le acceptã din motive întemeiate, sã asigure fãrã costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, dupã caz, despãgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este rãspunzãtoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia urmãtoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a obligaţiilor asumate prin contract se datoreazã turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datoreazã unor cauze de forţã majorã sau unor împrejurãri pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificãri de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
5. Agenţia are obligaţia sã furnizeze în scris turistului, în termen de .... zile înainte de data plecãrii, urmãtoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legãturile, precum şi, dupã caz, locul ce urmeazã sã fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un numãr de apel de urgenţã care sã îi permitã contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru cãlãtoriile minorilor neînsoţiţi de pãrinţi, informaţii care sã permitã pãrinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazãrii copilului.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate sã participe la cãlãtoria turisticã, acesta poate sã cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliazã contractul cu turistul care cesioneazã contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru cãlãtoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacã existã posibilitatea transferãrii locului de zbor. Turistul care cedeazã pachetul sãu de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului cãlãtoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apãrute cu ocazia acestei cedãri.
2. În cazul sejururilor de odihnã şi/sau de tratament, turistul are obligaţia sã respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se terminã la ora 12,00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnã şi/sau de tratament; în staţiunile din ţarã, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare şi se terminã cel târziu la ora 12,00 a zilei urmãtoare celei înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de cãtre Agenţie a sumelor plãtite.
4.1. Turistul este obligat sã comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţãrii prevãzute la cap. III pct. 1, hotãrârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fãrã plata penalitãţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
4.2. În cazul în care turistul reziliazã contractul sau Agenţia anuleazã cãlãtoria turisticã înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) sã accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentã sau superioarã, propus de Agenţie;
b) sã accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioarã, propus de Agenţie, cu rambursarea imediatã a diferenţei de preţ;
c) sã i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
4.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul sã solicite Agenţiei şi o despãgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a fãcut datoritã nerealizãrii numãrului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergãtoare datei plecãrii;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţã majorã (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocã şi ale cãror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricãror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervãrile, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a fãcut din vina turistului.
5. Turistul are dreptul sã rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilã, este obligat sã despãgubeascã Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţã majorã definite conform legii.
Dacã turistul solicitã schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricãrora dintre servicii, aceasta echivaleazã cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalitãţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
6. Turistul este obligat sã achite la recepţia unitãţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fãrã a putea pretinde despãgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
7. Turistul este obligat sã prezinte la recepţia unitãţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de cãlãtorie eliberat (voucher, bilet de odihnã şi/sau de tratament), în vederea acordãrii serviciilor turistice.
V. Renunţãri, penalizãri, despãgubiri
1. În cazul în care turistul renunţã din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreazã Agenţiei penalizãri dupã cum urmeazã:
a) ...% din preţul pachetului de servicii, dacã renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecãrii;
b) ...% din preţul pachetului de servicii, dacã renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecãrii;
c) ...% din preţul pachetului de servicii, dacã renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
2. Pentru biletele de odihnã şi/sau de tratament cumpãrate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadã refuzã sã acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeazã pachetul de servicii turistice refuzã sã se mai întoarcã în România şi autoritãţile din ţara respectivã fac cheltuieli de orice naturã cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5. Penalizãrile echivalente cu preţul contractului se aplicã şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacã nu poate pleca în cãlãtorie pentru cã nu are actele în regulã sau dacã este întors de la graniţã de cãtre poliţia de frontierã.
6. Turistul trebuie sã depunã în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu numãr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luatã în considerare.
7. Agenţia va acorda despãgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizãrii. În cazul în care sesizarea nu este soluţionatã sau este soluţionatã parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum ... zile calendaristice de la încheierea cãlãtoriei, Agenţia urmând ca, în termen de .... zile calendaristice, sã comunice turistului despãgubirile care i se cuvin.
VII. Asigurãri - Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilitãţii sau falimentului Agenţiei la Societatea de Asigurare .................... din localitatea .............., str. ................ nr. ....., telefon ..............., fax ............... .
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care sã acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţã care sã acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boalã sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexã la acesta şi sunt urmãtoarele:
a) voucherul, biletul de odihnã-tratament, biletul de excursie, dupã caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
IX. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 631/2001 , cu modificãrile ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacã turistul este informat despre aceasta şi dacã documentul conţine informaţiile prevãzute de <>art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 631/2001 , cu modificãrile ulterioare.

Agenţia, Turist,
Denumirea .................. Numele ....................
Reprezentantul ............. Prenumele .................
Ştampila ...................

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016