Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 510 din 5 iulie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 510 din 5 iulie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 25 iulie 2002
Ministrul sãnãtãţii şi familiei şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica, ale <>Legii bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 , ale <>Legii asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 41/2002 privind derularea programelor finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2002, precum şi ale Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 37/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 29 martie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. D.B./8.175 din 5 iulie 2002 şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.590 din 2 iulie 2002,
emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, precum şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã aceste programe vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
prof. univ. dr. Eugeniu Turlea


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind încheierea şi derularea contractelor de
achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare
specifice, necesare realizãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate

1. Dispoziţii generale
1.1. Potrivit prevederilor <>art. 16 din Legea asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 10 din Hotãrârea Guvernului nr. 41/2002 privind derularea programelor finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2002, începând cu anul 2002 achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, care se acorda în spitale şi ambulatoriu în vederea derulãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional, în condiţiile legii.
1.2. Prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 573/457/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 566 din 11 septembrie 2001, modificat şi completat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 654/519/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 25 octombrie 2001, s-au aprobat programele, respectiv subprogramele de sãnãtate, pentru care achiziţia de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice care se acorda în spital şi ambulatoriu se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional.
1.3. În baza prevederilor legale menţionate mai sus Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei a organizat în anul 2002 licitaţii pentru achiziţia de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice la urmãtoarele programe, respectiv subprograme de sãnãtate: "Supravegherea şi controlul tuberculozei", "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", "Preventia şi controlul în patologia oncologica" şi "Preventia în patologia nefrologica şi dializa".
1.4. În conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (5) din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate este autorizata ca în decurs de 60 de zile de la finalizarea licitaţiei sa încheie şi sa deruleze contracte de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice care urmeazã sa fie distribuite spitalelor în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, finanţate din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate.
1.5. Pana la organizarea licitaţiei la nivel naţional sumele aferente fiecãruia dintre programele, respectiv subprogramele, menţionate la pct. 1.3 au fost cuprinse în contractele încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi a Municipiului Bucureşti, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei (denumite în continuare case de asigurãri de sãnãtate) şi spitalele prin care se derulau aceste programe, respectiv subprograme de sãnãtate.
1.6. Începând cu data de 1 iulie 2002 casele de asigurãri de sãnãtate vor rezilia contractele sau prevederile din contractele încheiate cu spitalele în anul 2002, dupã caz, pentru suma rãmasã nederulata, pentru urmãtoarele programe, respectiv subprograme: "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", "Preventia şi controlul în patologia oncologica", pentru care s-a organizat licitaţie la nivel naţional, iar furnizorii au fost desemnaţi.
1.7. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt împuternicite ca începând cu aceeaşi data prevãzutã la pct. 1.6 sa reprezinte Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate în relaţia cu spitalele, care au calitatea de beneficiar final pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate: "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", "Preventia şi controlul în patologia oncologica".
1.8. În cazul programelor, respectiv subprogramelor nominalizate la art. 6 alin. (1) din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002, pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice este prevãzutã sa se efectueze prin licitaţie la nivel naţional, cum sunt: "Preventia şi controlul bolilor transmisibile (vaccinuri)", "Supravegherea şi controlul tuberculozei", "Hematologie şi securitate transfuzionalã", "Sãnãtatea copilului şi familiei", "Preventie în patologia nefrologica şi dializa", "Preventia şi controlul hemofiliei şi talasemiei (factor VIII)", aprovizionarea se realizeazã pana la organizarea licitaţiei potrivit prevederilor Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 573/457/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceleaşi prevederi se aplica şi pentru procurarea unor medicamente din programul, respectiv subprogramul "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", pentru care Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei organizeazã o noua licitaţie la nivel naţional. În acest caz contractele încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi spitale pentru anul 2002 rãmân valabile şi se deruleazã în continuare, în condiţiile legii.
1.9. Achiziţia unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice care se acorda în spital şi ambulatoriu, necesare derulãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate nenominalizate la art. 6 alin. (1) din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002, se efectueazã de fiecare autoritate contractantã, cu respectarea prevederilor legale referitoare la achiziţiile publice.
De asemenea şi în acest caz contractele încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi spitale pentru anul 2002 rãmân valabile şi se deruleazã în continuare.
2. Încheierea contractelor de furnizare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice
2.1. În urma procedurilor legale de achiziţii publice Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de achizitor, încheie direct cu furnizorii desemnaţi castigatori contracte de furnizare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice.
2.2. Contractele menţionate la pct. 2.1 sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2002 şi pot fi prelungite cu acordul pãrţilor prin acte adiţionale pana la organizarea unor noi achiziţii publice în anul 2003, în condiţiile legii.
2.3. Contractele încheiate între Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea la unitãţile beneficiare (spitale) a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice acordate în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, pentru care s-a efectuat licitaţie la nivel naţional. Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt destinate consumului în spital şi ambulatoriu. Medicamentele ce se acorda în ambulatoriu în cadrul programelor şi, respectiv, subprogramelor de sãnãtate se asigura prin farmaciile aparţinând spitalelor prin care aceste programe se deruleazã.
2.4. Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt cuprinse în propunerea tehnica anexatã la contractul de furnizare, iar livrarea acestora se efectueazã la termenele şi în conformitate cu clauzele referitoare la obligaţiile pãrţilor asumate prin contractele de furnizare încheiate. În cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", livrarea medicamentelor ce fac obiectul contractului de furnizare se realizeazã în baza comenzilor lunare primite de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate de la centrele regionale SIDA în ultimele 5 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare. Aceste comenzi se stabilesc pe fiecare spital şi cuprind numai medicamentele care au fost achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional.
2.5. În calitate de achizitor Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate va plati furnizorului valoarea convenitã pentru îndeplinirea contractelor de furnizare. Modificarea preţului medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice se accepta numai în condiţiile în care acestea sunt conforme cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 115 din 7 martie 2001.
2.6. Contractele de furnizare au ca documente anexate:
a) propunerea tehnica;
b) propunerea financiarã;
c) graficul de livrare;
d) scrisoarea de livrare lunarã;
e) adresa de informare;
f) procesul-verbal de recepţie.
2.7. Beneficiarul final al contractului de furnizare încheiat între achizitor (Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate) şi furnizor este spitalul.
3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice
Obligaţiile pãrţilor:
A. Obligaţiile furnizorului
3.1. Furnizorul este obligat sa livreze medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, care fac obiectul contractului de furnizare, lunar, la standardele, în cantitãţile, la preţul şi la termenele stabilite.
Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate în baza contractului de furnizare vor respecta standardele prezentate de furnizor în propunerea tehnica, preţurile cuprinse în propunerea financiarã, precum şi cantitãţile şi termenele de livrare curpinse în graficul de livrare. În cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", furnizorul este obligat sa livreze medicamente care fac obiectul contractului de furnizare în baza comenzilor lunare transmise de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate de la centrele regionale SIDA.
3.2. Furnizorul este obligat sa livreze medicamente şi/sau materiale sanitare specifice la sediul/adresa spitalelor beneficiare.
3.3. Furnizorul este obligat sa respecte întregul proces de livrare cu toate etapele sale prevãzute în <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 863/2001 pentru aprobarea Regulilor de buna practica de distribuţie angro a produselor medicamentoase, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 23 ianuarie 2002.
3.4. La livrarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice furnizorul este obligat sa comunice în scris, printr-o adresa de informare, achizitorului datele de expediere, numãrul contractului, descrierea produselor, cantitatea, locul de încãrcare şi cel de descãrcare. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
3.5. Furnizorul este obligat sa ambaleze produsele livrate pentru ca acestea sa reziste la manipularea din timpul transportului, tranzitului şi al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitatii etc., în asa fel încât acestea sa ajungã în buna stare la beneficiarul final.
3.6. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate impotriva pierderilor sau deteriorarii neprevãzute pe timpul transportului pana în momentul în care acestea sunt recepţionate. Dupã încheierea procesului-verbal de recepţie responsabilitatea furnizorului privind asigurarea produselor înceteazã.
3.7. Furnizorul are obligaţia de a suporta contravaloarea transportului produselor livrate pana la destinaţia finala.
3.8. Furnizorul are obligaţia de a asigura transportul medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice de la un spital la altul în situaţia în care achizitorul dispune mãsuri de redistribuire. Acest serviciu se efectueazã fãrã a majorã valoarea contractului de furnizare.
3.9. Furnizorul este obligat sa remitã urmãtoarele documente care însoţesc medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate:
a) factura fiscalã;
b) avizul de expediţie;
c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garanţie).
Furnizorul are obligaţia de a nominaliza la rubrica "Cumpãrãtor" din factura fiscalã, pe lângã Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate în calitate de achizitor, şi spitalul în calitate de beneficiar final.
Factura fiscalã în original este transmisã achizitorului (Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate) împreunã cu datele specificate la pct. 3.4.
Furnizorul remite spitalului o data cu medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate documentele prevãzute la lit. b) şi c), precum şi o copie de pe factura fiscalã. Scadenta facturii este de 30 de zile de la data efectuãrii livrãrii.
3.10. Furnizorul are obligaţia sa participe direct sau printr-un delegat la recepţia cantitativã şi calitativã a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice.
3.11. Recepţia se efectueazã la sediul/adresa spitalului.
Fiecare lot de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice livrate va fi însoţit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producãtor.
Furnizorul este obligat sa înlocuiascã, în termen de 48 de ore, medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice care nu corespund specificatiilor tehnice, fãrã costuri suplimentare pentru achizitor.
3.12. Dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a cãror perioada de valabilitate rãmasã este mai mica de 80% din perioada totalã de valabilitate.
Furnizorul este obligat sa înlocuiascã integral medicamentele livrate dacã aceasta solicitare s-a fãcut înainte de depãşirea a 80% din perioada totalã de valabilitate. Medicamentele care sunt furnizate în România exclusiv prin intermediul contractelor de furnizare vor beneficia de prevederile alineatului anterior dacã solicitarea s-a fãcut înainte de depãşirea a 50% din perioada totalã de valabilitate.
3.13. Furnizorul are obligaţia de a avea în depozitele sale o cantitate cel puţin egala cu cantitatea de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice care trebuie livrate într-o perioada de doua luni.
B. Obligaţiile Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate în calitate de achizitor
3.14. Achizitorul este obligat sa plãteascã preţul convenit pentru îndeplinirea contractului de furnizare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice.
3.15. Achizitorul este obligat sa indice furnizorului spitalele beneficiare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice.
3.16. Achizitorul are obligaţia sa transmitã furnizorului în ultimele 3 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare solicitarea de livrare lunarã a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
În cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", achizitorul este obligat sa transmitã furnizorului în ultimele 3 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare comanda pentru medicamente, întocmitã pe baza solicitãrilor centrelor regionale SIDA, pentru fiecare spital beneficiar.
3.17. În cazul în care achizitorul doreşte schimbarea destinaţiei precizate în graficul de livrare sau a decis redistribuirea între spitale a unor cantitãţi de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, acesta este obligat sa anunţe în scris furnizorul, cu cel puţin 15 zile înainte de data livrãrii, despre schimbarea destinaţiei şi sa obţinã confirmarea acestuia.
3.18. Achizitorul este obligat sa notifice în scris furnizorului identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi pentru efectuarea recepţiei, testelor sau inspectiilor.
3.19. Dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas al acestora este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele livrate a cãror perioada de valabilitate rãmasã este mai mica de 80% din perioada totalã de valabilitate.
3.20. Achizitorul are obligaţia de a transmite furnizorului orice notificare în legatura cu cantitatea şi calitatea produselor imediat dupã primirea acesteia de la spital.
3.21. Achizitorul are obligaţia de a efectua plata cãtre furnizori în maximum 5 zile de la data scadentei facturii transmise în original, care trebuie sa aibã confirmarea spitalului pentru primirea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice şi sa fie însoţitã de documentele emise de spital, care sa ateste înregistrarea în gestiune a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice: nota de intrare-recepţie şi nota contabila.
3.22. Achizitorul va vira furnizorului cu ordin de plata contravaloarea facturilor de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice livrate şi confirmate ca recepţionate în contul acestuia deschis la trezoreria statului. Plata se efectueazã din fondul de redistribuire, conform prevederilor <>art. 60 alin. (1) din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
C. Obligaţiile spitalului în calitate de beneficiar final
3.23. Spitalul este obligat sa primeascã medicamente şi/sau materiale sanitare specifice livrate de furnizor în cantitãţile şi la termenele stabilite în contractul încheiat între furnizor şi achizitor, însoţite de documentele prevãzute la pct. 3.9. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii furnizorului de primirea documentelor de însoţire.
În cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA", spitalul este obligat sa transmitã în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare comanda pentru medicamente la centrele regionale SIDA.
3.24. Spitalul este obligat sa efectueze pentru fiecare lot de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice livrat de furnizor recepţia cantitativã şi calitativã şi va încheia cu furnizorul şi reprezentantul sau împuternicitul achizitorului procesulverbal de recepţie, care se întocmeşte în doua exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3. Un exemplar se elibereazã furnizorului, iar în baza exemplarului rãmas la spital se întocmeşte nota de intrare-recepţie.
3.25. Spitalul este obligat sa notifice în scris achizitorului în maximum 24 de ore de la recepţie orice neconcordanta referitoare la calitatea sau cantitatea livrata de furnizor.
3.26. Pe baza datelor prevãzute la pct. 3.24 spitalul întocmeşte nota de intrare-recepţie (în 3 exemplare) în care se înscriu: felul, cantitatea, preţul unitar şi valoarea totalã. Acest document se semneazã de cãtre persoanele din comisia de recepţie şi se vizeazã pentru exactitate şi realitate de cãtre ordonatorul de credite şi directorul financiar-contabil/contabilul-şef al spitalului. Documentul va purta ştampila unitãţii.
De asemenea, se întocmeşte nota contabila care cuprinde operaţiunile de înregistrare în contabilitate a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice intrate în gestiunea spitalului. Nota contabila va fi semnatã de directorul financiar-contabil/contabilul-şef al spitalului.
3.27. Spitalul este obligat ca în termen de maximum 48 de ore de la data recepţiei medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice sa depunã nota de intrare-recepţie şi nota contabila, în original, la casa de asigurãri de sãnãtate, care transmite la rândul ei Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în maximum 3 zile, prin posta, aceste documente.
3.28. Spitalul este obligat sa organizeze lunar o evidenta nominalã (sau pe cod numeric personal) a bolnavilor care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prescrise în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate.
3.29. Spitalul este obligat sa organizeze şi sa conducã evidenta cantitativ-valoricã la farmaciile cu circuit închis.
3.30. Spitalul este obligat sa urmãreascã în permanenta consumul de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, în spital şi în ambulatoriu, şi sa sesizeze în scris Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate existenta unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice cu rulaj redus, în vederea luãrii unor mãsuri de redistribuire.
3.31. Spitalul este obligat sa transmitã caselor de asigurãri de sãnãtate indicatorii aferenţi fiecãrui program şi, respectiv, subprogram de sãnãtate la termenele stabilite în cap. 4 "Raportarea indicatorilor".
3.32. Netransmiterea de cãtre spital la termenele stabilite a documentelor menţionate la pct. 3.27, precum şi a indicatorilor evidentiati la pct. 3.30 şi 4.1 atrage rãspunderea disciplinarã şi materialã a ordonatorului de credite şi a directorului financiar-contabil/contabilului-şef pentru penalitãţile/daunele-interese plãtite de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate pentru fiecare zi de întârziere în plata preţului, calculate conform clauzelor prevãzute în contractele de furnizare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice realizãrii programelor/subprogramelor de sãnãtate, respectiv de 0,1%, pentru fiecare zi de întârziere, din valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice recepţionate.
3.33. Spitalul este obligat sa conducã şi sa înregistreze în contabilitate operaţiunile rezultate din executarea contractelor, potrivit metodologiei prevãzute la pct. 6 lit. B. În execuţie cheltuielile efective reprezentând consumul de medicamente şi/sau materiale specifice utilizate pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, se raporteazã în col. 4 la art. 23.04 din anexa nr. 14 la darea de seama.
3.34. Spitalul are obligaţia de a monitoriza şi de a organiza activitãţile medicale din cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, evaluand impactul asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei cuprinse în programele, respectiv subprogramele de sãnãtate.
3.35. Spitalul are obligaţia de a transmite pana la data de 10 a lunii curente pentru luna precedenta, pentru medicamentele eliberate în ambulatoriu (atât al spitalului, cat şi pentru cabinetele medicale individuale organizate conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 ), borderouri centralizatoare cuprinzând prescripţiile medicale, însoţite de un exemplar al acestora.
D. Obligaţiile caselor de asigurãri de sãnãtate
3.36. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate ca la data de 1 iulie 2002 sa rezilieze contractele sau prevederile din contractele încheiate cu spitalele în anul 2002, dupã caz, pentru suma rãmasã nederulata la programele, respectiv subprogramele de sãnãtate "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA" şi "Preventia şi controlul în patologia oncologica". La aceeaşi data casele de asigurãri de sãnãtate solicita spitalelor situaţia privind medicamentele aflate în stoc (destinate consumului în spital şi în ambulatoriu), raportand urmãtoarele date: DCI, denumirea comercialã, cantitatea, preţul unitar, valoarea, numãrul şi data notei de intrare-recepţie.
Pana la data de 10 iulie 2002 casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate situaţia privind stocurile de medicamente pentru cele doua programe, respectiv subprograme de sãnãtate menţionate mai sus.
3.37. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt împuternicite sa reprezinte Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate în calitate de achizitor în relaţia cu spitalele care au calitatea de beneficiar final al medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, iar în acest sens vor acţiona pentru realizarea celor doua programe menţionate la pct. 3.36.
3.38. În calitate de reprezentant al achizitorului casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate ca pana la data de 9 iulie 2002 sa nominalizeze persoanele care vor participa la recepţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, precum şi la inspecţia şi testarea acestora, potrivit celor menţionate la pct. 3.24.
3.39. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate ca în termen de maximum 3 zile de la data transmiterii de cãtre spital a notei de intrare-recepţie şi a notei contabile, în original, sa transmitã prin posta la Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate aceste documente.
3.40. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sa verifice trimestrial, pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, evidenta nominalã (sau pe cod numeric personal) a bolnavilor care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate.
3.41. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sa verifice la spitale organizarea unei evidente cantitativ-valorice distincte a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice furnizate prin contractele încheiate potrivit pct. 1.4.
3.42. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sa analizeze lunar, trimestrial şi anual indicatorii şi situaţia privind stocurile de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, raportate de spitale, şi sa transmitã pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea, la Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, situaţia centralizata a acestora.
3.43. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sa transmitã situaţiile menţionate la pct. 3.42 (conform machetelor prezentate în anexele nr. 4 şi 5), însoţite de o nota de informare detaliatã referitoare la modul de derulare a fiecãrui program, respectiv subprogram de sãnãtate.
3.44. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa efectueze trimestrial la spitale controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv subprogramele de sãnãtate.
Controlul va urmãri, în principal:
a) dacã medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice primite au fost utilizate numai pentru bolnavii aflaţi în evidenta nominalã;
b) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor legate de derularea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate;
c) realitatea indicatorilor raportati;
d) acuratetea şi validitatea datelor colectate;
e) eventuale obstacole sau disfunctionalitati în derularea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate;
f) dacã activitãţile se desfãşoarã conform reglementãrilor legale în vigoare.
3.45. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa predea spitalului lista nominalã cuprinzând medicii specialişti şi codurile acestora din cabinetele medicale individuale organizate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 şi care sunt în relatie contractualã cu acestea.
Aceste date sunt necesare spitalului în vederea eliberãrii din farmacia cu circuit închis a medicamentelor ce se elibereazã în ambulatoriu în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate.
3.46. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a verifica lunar retetele eliberate în ambulatoriu prin farmacia cu circuit închis a spitalului şi de a le include în evidenta privind eliberarea medicamentelor, organizatã prin soft la nivel naţional.
4. Raportarea indicatorilor
4.1. Spitalele beneficiare vor transmite caselor de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile ale lunii în curs pentru luna precedenta, indicatorii aferenţi fiecãrui program sau subprogram de sãnãtate, cuprinzând, în principal, numãrul de bolnavi beneficiari de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, numãrul de bolnavi aflaţi în tratament, cazurile nou-intrate în program, cazurile transferate în alt judeţ, numãrul bolnavilor veniti din tratament în cursul lunii etc., precum şi datele referitoare la stocul de medicamente (calculat astfel: stocul de la începutul lunii plus valoarea medicamentelor intrate în cursul lunii minus valoarea medicamentelor consumate în cursul lunii, pentru fiecare medicament).
Machetele de raportate a indicatorilor sunt specifice fiecãrui program, respectiv subprogram de sãnãtate (pentru programele "Supravegherea şi controlul infectiei HIV/SIDA" şi "Preventia şi controlul în patologia oncologica" sunt prezentate în anexele nr. 4 şi 5). Aceste machete vor fi utilizate şi pentru raportarile trimestriale şi anuale.
Indicatorii se monitorizeazã pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitãţilor sanitare.
4.2. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a analiza lunar, trimestrial şi anual indicatorii şi situaţia stocurilor de medicamente, raportate de spitale, şi de a centraliza pe judeţ datele transmise prin aceste raportari.
Pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea casele de asigurãri de sãnãtate transmit Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate urmãtoarele documente:
- situaţia nominalã (pe fiecare spital) privind indicatorii transmisi şi stocurile la nivelul fiecãrui spital;
- situaţia centralizata pe judeţ privind indicatorii transmisi de spital şi stocurile de medicamente pe judeţ;
- nota de informare, care va cuprinde o prezentare a aspectelor referitoare la fiecare program, respectiv subprogram de sãnãtate.
Raportarile centralizate ale caselor de asigurãri de sãnãtate, transmise Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, vor fi efectuate pe machetele de raportare a spitalelor (anexele nr. 4 şi 5).
4.3. Lunar, trimestrial şi anual direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate care au repartizate sarcini privind programele sau subprogramele de sãnãtate analizeazã în cadrul fiecãrui program sau subprogram de sãnãtate situaţia privind indicatorii şi stocurile raportate.
Trimestrial Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, în cazul nerealizarii indicatorilor fizici şi de eficienta, poate lua mãsuri de sistare a aprovizionarii cu medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prin redistribuirea acestora la alte unitãţi sanitare care au realizat indicatori peste cei contractati în cadrul programelor sau subprogramelor de sãnãtate.
4.4. Responsabilitãţile specifice în derularea programelor sau subprogramelor de sãnãtate, cuprinse la pct. 20 din cap. II "Raportarea indicatorilor din programele, respectiv subprogramele de sãnãtate, şi responsabilitãţile specifice în derularea acestora" din normele metodologice prevãzute în anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002, rãmân în vigoare şi vor fi aplicate şi în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, pentru care medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional.
5. Controlul raportarii indicatorilor specifici
5.1. Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv subprogramele de sãnãtate, pentru care medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional, se efectueazã potrivit pct. 21 cap. III "Controlul raportarii indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv în subprogramele de sãnãtate" din normele metodologice prevãzute în anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002.
6. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate în condiţiile <>art. 16 alin. (5) din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
Operaţiunile financiare şi de gestionare rezultate din derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale specifice, necesare realizãrii programelor sau subprogramelor de sãnãtate, se înregistreazã în mod corespunzãtor în contabilitatea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi a spitalelor beneficiare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, astfel cum se menţioneazã în cele ce urmeazã:
A. Înregistrarea în contabilitatea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate
a) Înregistrarea contravalorii facturilor prezentate de cãtre furnizori privind livrarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice cãtre spitalele care deruleazã programe, respectiv subprograme de sãnãtate, finanţate din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate
479 "Cheltuieli din Fondul = 234 "Furnizori"
de asigurãri sociale de
sãnãtate"
- analitic
- capitolul 62.16 "Servicii
medicale şi medicamente"
- subcapitolul "Medicamente
şi/sau materiale sanitare
specifice acordate prin
programe, respectiv sub-
programe de sãnãtate"
- articolul 25 "Materiale
şi prestãri de servicii
cu caracter medical"
b) Plata facturilor cãtre furnizori, dupã verificarea, aprobarea şi avizarea acestora
Plata se efectueazã de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate din fondul de redistribuire.
234 "Furnizori" = 179 "Disponibil din
Fondul de asigurãri
sociale de sãnãtate"
- analitic
- fond de redistribuire,
capitol, subcapitol şi
articol
În cadrul contului 179 "Disponibil din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate" se conduce evidenta analitica pe aceleaşi subdiviziuni arãtate pentru contul 479, cu deosebirea ca se desfãşoarã pe spitalele beneficiare.
B. Înregistrarea în contabilitatea spitalelor beneficiare de medicamente şi/sau materiale sanitare finanţate de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate
a) Conform precizãrilor prezentelor norme metodologice, valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, finanţate din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate reprezintã o finanţare efectivã care se înregistreazã în creditul contului 527 "Venituri din activitatea sanitarã, conform <>Legii nr. 145/1997 ", în contul analitic "Valoarea medicamentelor şi/sau materialelor specifice primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, finanţate din fondul de asigurãri sociale de sãnãtate". În cazul în care un spital executa mai multe programe, respectiv subprograme de sãnãtate, acest cont analitic se conduce pentru fiecare program sau subprogram de sãnãtate.
b) Spitalele au obligaţia sa prevadã la partea de cheltuieli din bugetul de venituri şi cheltuieli, la articolul 23.04 "Medicamente şi/sau materiale sanitare pentru programe, respectiv subprograme de sãnãtate", valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice prevãzute a fi primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate.
c) Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, primite şi recepţionate de la furnizori pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, se înregistreazã pe baza documentelor legale:

600.01 "Medicamente şi = 527 "Venituri din acti-
materiale sanitare" vitatea sanitarã,
conform Legii
nr. 145/1997"

- analitic - pe sortimente - analitic - "Valoarea
şi programe, medicamentelor
respectiv sub- şi/sau materiale-
programe de lor specifice,
sãnãtate primite pentru
realizarea
programelor,
respectiv sub-
programelor de
sãnãtate"
d) Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, consumate în cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, finanţate din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate:

427 "Cheltuieli din activitatea = 600.01 "Medicamente
sanitarã, conform Legii şi/sau materiale
nr. 145/1997" sanitare"
- analitic - analitic - pe sortimente şi
- art. 23.04 "Medicamente programe, respectiv
şi materiale sanitare pentru subprograme de sãnãtate
programele, respectiv sub-
programele de sãnãtate",
desfãşurate pe programe,
respectiv subprograme de
sãnãtate
7. Dispoziţii finale
7.1. Prezentele norme metodologice se completeazã cu prevederi specifice programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice la nivel naţional este în curs de definitivare şi/sau în desfãşurare.
7.2. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Furnizorul .............

Adresa de informare

Cãtre

CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Bucureşti, Calea Calarasilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3
Telefon ..........., fax .............

Stimati domni,
Prin prezenta va instiintam ca la data de ......... au fost expediate medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, aferente transei (comenzii) din luna ............, conform graficului de livrare anexat la Contractul de furnizare nr. ........... din data ......... .
Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice au fost expediate în cantitãţile stabilite (prin graficul de livrare anexat la contract) la sediul spitalelor nominalizate.
În cazul în care doriti informaţii suplimentare, va rugãm sa îl/o contactati pe domnul/doamna ......... .
Va multumim pentru colaborare.


Data ...............

Furnizor,
.....................
(semnatura autorizata)

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Nr. ..... /data ......

Solicitare de livrare lunarã
Cãtre
.............................
(numele furnizorului)

Stimati domni,
În acord cu Contractul nr. ......... din data de ........., va solicitam livrarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, în urmãtoarele cantitãţi:


┌────┬─────────────┬───────────────────────────┬─────────┬────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ │
│crt.│ DCI │ Denumirea comercialã │ Forma │ Cantitatea lunarã │
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
├────┼─────────────┼───────────────────────────┼─────────┼────────────────────┤
└────┴─────────────┴───────────────────────────┴─────────┴────────────────────┘


Menţionãm ca aceste medicamente şi/sau materiale sanitare specifice sunt aferente perioadei ......, conform graficului de livrare anexat la contracte.

..........................................
(semnatura ordonatorului principal de credite)


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

Spitalul ..............
Localitatea ........... Nr. ......./data .....


PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE

Încheiat între Spitalul ............., reprezentat de domnul/doamna ..........., în calitate de beneficiar final, şi Societatea Comercialã ............../(denumirea şi sediul societãţii), reprezentatã prin domnul/doamna .............., în calitate de furnizor.
În conformitate cu prevederile Contractului nr. ......... din data de .........., încheiat între Societatea Comercialã ................, în calitate de furnizor, şi Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de achizitor, şi în urma solicitãrii de livrare lunarã, înregistratã cu nr. ....... din data de ........., s-au livrat medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice în forma şi în cantitãţile menţionate în anexa.
La recepţie s-a constatat ca livrarea corespunde:
● din punct de vedere cantitativ, cu cea din graficul de livrare;
● din punct de vedere al denumirii şi formei, cu anexa privind propunerea tehnica;
● din punct de vedere calitativ - a fost transportatã în acord cu condiţiile menţionate în instrucţiunile medicamentelor şi nu sunt constatate deteriorãri; termenul de valabilitate rãmas este de cel puţin 1 an sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate a produselor;
● seriile lotului sunt vizibile şi uşor de identificat pe ambalajele mari, precum şi pe cele individuale.
Alte comentarii şi/sau observaţii*):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................


Data ................

Am primit, Am predat,

Spitalul Furnizorul,
.............. ..............
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
------------
*) Cu privire la lipsuri, deteriorãri, termene de valabilitate.


ANEXA 4
-------
la normele metodologice
------------------------

Spitalul ....................
Subprogram 1.2: SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL INFECTIILOR HIV/SIDA
Raportare lunarã pentru LUNA, TRIM., AN ......



Tabel 1.2.1. SITUAŢIA CONTINUITĂŢII ASIGURĂRII CU TRATAMENT A
BOLNAVILOR CU INFECTIE HIV/SIDA
┌──────┬─────────┬────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ │ │ Bolnavi trataţi în luna │Bolnavi pentru care │
│ │ │ de raportare │nu s-a asigurat nici│
│Câte- │ Numãr │ │un medicament din │
│goria │Bolnavi │ │ schema terapeuticã │
│ │aflaţi în├────────────┬───────────────────────────┼────────┬───┬───────┤
│ │ evidenta│Bolnavi tra-│ Nr. bolnavi cãrora li │ │ │ │
│ │ CAS cu │ tati cu │ s-a asigurat schema │ │ │ │
│ │tratament│ schema │ parţialã de tratament │ │ │ │
│ │ │ completa │ │ │ │ │
│ │ ├───┬──┬─────┼──────┬───┬───────┬────────┤ H │ I │ J │
│ │ │ │ │ C │ │ │ F │ G │ │ │ │
│ │ │ A │ B├──┬──┤ D │ E ├───┬───┼────┬───┤ │ ├───┬───┤
│ │ │ │ │c1│c2│ │ │f1 │ f2│ g1 │g2 │ │ │ j1│j2 │
├──────┼─────────┼───┼──┼──┼──┼──────┼───┼───┼───┼────┼───┼────────┼───┼───┼───┤
│ C0 │C1=C3+C7+│C2=│C3│C4│C5│C6=C7+│C7 │C8 │C9 │C10 │C11│C12=C13+│C13│C14│C15│
│ │C8+C13+ │C3+│ │ │ │C8+C10│ │ │ │ │ │ C14 │ │ │ │
│ │C14 │C4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼───┼──┼──┼──┼──────┼───┼───┼───┼────┼───┼────────┼───┼───┼───┤
│Copii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼───┼──┼──┼──┼──────┼───┼───┼───┼────┼───┼────────┼───┼───┼───┤
│Adulti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼───┼──┼──┼──┼──────┼───┼───┼───┼────┼───┼────────┼───┼───┼───┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴─────────┴───┴──┴──┴──┴──────┴───┴───┴───┴────┴───┴────────┴───┴───┴───┘


Nota: - Raportarea se face în baza evidentelor nominale/CNP
- Situaţia are ca scop identificarea disfunctionalitatilor în asigurarea continuitãţii tratamentului pentru bolnavii HIV/SIDA
- Bolnavii aflaţi în evidenta CAS pentru care se asigura tratament parţial sau nu se asigura deloc tratament vor fi raportati în coloanele corespunzãtoare indiferent de perioada din luna de raportare pentru care a apãrut disfunctionalitatea în asigurarea medicatiei. Aceşti bolnavi nu vor fi raportati şi în coloana corespunzãtoare tratamentului complet, chiar dacã pentru o perioada din luna li s-a asigurat medicatie completa.

LEGENDA:
---------
A = Nr. total bolnavi, din care:

B = Nr. bolnavi aflaţi în evidenta CAS.

C = Bolnavi transferati de la alte CAS
c1 = Nr.
c2 = Din ce judeţ

D = Nr. total bolnavi, din care:

E = Nr. bolnavi cu tratament parţial rãmaşi în evidenta CAS

F = Bolnavi transferati cãtre alte CAS pentru completarea tratamentului
f1 = Nr.
f2 = Cãtre care CAS

G = Bolnavi transferati din alte CAS pentru completarea tratamentului
g1 = Nr.
g2 = De la ce CAS

H = Nr. total bolnavi, din care:

I = Nr. bolnavi rãmaşi în evidenta CAS fãrã tratament

J = Bolnavi transferati cãtre alte CAS pentru asigurarea tratamentului complet
j1 = Nr.
j2 = Cãtre care CAS



Tabel 1.2.2. EVIDENTA BOLNAVILOR HIV/SIDA BENEFICIARI AI SUBPROGRAMULUI 1.2
┌──────┬────────┬────────────────────────┬──────┬────────────────────────┬─────┐
│ │Nr. Bol-│Nr. Bolnavi intrati în │Total │Nr. Bolnavi iesiti din │Ra- │
│ │navi a- │ tratament în cursul │bol- │ tratament în cursul │masi │
│Câte- │flati în│ lunii │navi │ lunii │ în │
│gorie │trata- ├────────┬───────────────┤ în ├─────┬──────────────────┤tra- │
│ │ment la │Cazuri │Cazuri trans- │tra- │Total│ din care prin │ta- │
│ │sfarsi- │ noi │ferate din alt │ta- │ ├────────────┬─────┤ment │
│ │tul lu- │intrate │judeţ ptr. con-│ment │ │transfer │deces│ la │
│ │nii an- │ în │tinuarea trata-│ în │ │ în alt │ │sfar-│
│ │terioare│program │ mentului │cursul│ │ judeţ │ │situl│
│ │ │ │ │lunii │ │ │ │lunii│
├──────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼─────┼────────────┼─────┼─────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │C4=C1+│C5= │ C6 │ C7 │C8= │
│ │ │ │ │C2+C3 │C6+C7│ │ │C4+C5│
├──────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼─────┼────────────┼─────┼─────┤
│Adulti│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼─────┼────────────┼─────┼─────┤
│Copii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼─────┼────────────┼─────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴────────┴────────┴───────────────┴──────┴─────┴────────────┴─────┴─────┘


Nota: bolnavii raportati în coloana C1 reprezintã bolnavii din coloana C8 din raportarea lunii precedente.
Tabelul se cpompleteaza pentru toţi bolnavii beneficiari ai programului în baza evidentelor nominale/CNP


Tabel 1.2.3. SITUAŢIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE TERAPIE
┌──────┬────────┬──────────────────────┬────┬─────┬──────────────────────┬─────┐
│ │Nr. to- │Nr. Bolnavi cu trata- │Nr. │ Val.│Cheltuieli cu medica- │Val. │
│ │tal bol-│ ment antiretroviral │bol-│medi-│ mentele antiretro- │medi-│
│Câte- │navi be-│ │navi│cam. │ virale (mii lei) │cam. │
│gorie │nefici- ├────┬───┬───┬────┬────┤tra-│con- ├────┬───┬───┬────┬────┤con- │
│ │ari ai │To- │mo-│bi-│tri-│te- │tati│suma-│To- │mo-│bi-│tri-│te- │suma-│
│ │progra- │tal │no-│te-│te- │tra-│pen-│te │tal │no-│te-│te- │tra-┤te │
│ │mului │din │te-│ra-│ra- │te- │în- │(mii │din │te-│ra-│ra- │te- │(mii │
│ │ │care│ra-│pie│pie │ra- │fec-│lei) │care│ra-│pie│pie │ra- │lei) │
│ │ │ │pie│ │ │pie │tii │ │ │pie│ │ │pie │ │
│ │ │ │ │ │ │ │aso-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ci- │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ate │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼────┼────┼─────┤
│ C0 │ C1 │C2= │C3 │C4 │ C5 │ C6 │ C7 │C8= │C9= │C10│C11│C12 │C13 │ C14 │
│ │ │C3+ │ │ │ │ │ │C9+ │C10+│ │ │ │ │ │
│ │ │C4+ │ │ │ │ │ │C14 │C11+│ │ │ │ │ │
│ │ │C5+ │ │ │ │ │ │ │C12+│ │ │ │ │ │
│ │ │C6 │ │ │ │ │ │ │C13 │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼────┼────┼─────┤
│Copii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼────┼────┼─────┤
│Adulti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼─────┼────┼───┼───┼────┼────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴────────┴────┴───┴───┴────┴────┴────┴─────┴────┴───┴───┴────┴────┴─────┘


Nota: C1 se va raporta în baza evidentelor nominale/CNP
C1 < sau = C2+C7 deoarece - exista bolnavi care sunt trataţi cu medicatie ARV + medicatie pentru infectiile asociate
- exista bolnavi care sunt trataţi doar cu medicatie ARV
- exista bolnavi care sunt trataţi doar pentru infectiile asociate


Tabel 1.2.4 Situaţia stocului medicamentelor lunar/trimestrial/anual
mii lei
┌───────────────────┬────────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│ Valoarea │ Valoarea │ Valoare a │ Valoarea │
│ medicamentelor în │ medicamentelor │ medicamentelor │ medicamentelor │
│ stoc la începutul │ intrate în │ consumate în │ în stoc la │
│ lunii │ cursul lunii │ cursul lunii │sfârşitul lunii │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴────────────────┴────────────────┴─────────────────┘


NOTA: - SPITALUL raporteazã lunar datele solicitate prin prezenta anexa şi se referã la datele aferente lunii în curs.
Raportarile trimestriale şi anuale cuprind datele cumulate pe perioada trimestrului sau anului dupã caz.


ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------

Spitalul ....................
Subprogram 2.2: PREVENTIE ŞI CONTROL ÎN PATOLOGIA ONCOLOGICA
Raportare lunarã pentru LUNA, TRIM., AN ......


Tabel 2.2.1 EVIDENTA BOLNAVILOR BENEFICIARI AI SUBPROGRAMULUI 2.2.
┌─────┬────────┬────────────────────────┬──────┬─────────────────────────┬─────┐
│ │ │ Intrati în tratament │Total │Nr. Bolnavi iesiti din │Ra- │
│ │ Aflaţi │ în cursul lunii │bol- │ tratament în cursul │masi │
│ Cod │ în │ │navi │ lunii │ în │
│boala│trata- ├────────┬───────────────┤ în ├──────┬──────────────────┤tra- │
│ │ment la │Cazuri │Cazuri trans- │tra- │Total │ din care prin: │ta- │
│ │sfarsi- │ noi │ferate din alt │ta- │ ├──────┬─────┬─────┤ment │
│ │tul lu- │intrate │ judeţ care │ment │ │Inche-│tran-│deces│ la │
│ │nii an- │ în │ continua │ în │ │iere │sfer │ │sfar-│
│ │terioare│program │ schema │cursul│ │trata-│ în │ │situl│
│ │ │ │ terapeuticã │lunii │ │ment │alt │ │lunii│
│ │ │ │ │ │ │ │judeţ│ │ │
├─────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │C4=C1+│C5=C6+│ C6 │ C7 │ C8 │C9= │
│ │ │ │ │C2+C3 │C7+C8 │ │ │ │C4+C5│
├─────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
├─────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
├─────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
├─────┼────────┼────────┼───────────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴───────────────┴──────┴──────┴──────┴─────┴─────┴─────┘


Nota: bolnavii raportati în coloana C1 reprezintã C9 din raportarea lunii precedente.
Tabelul se completeazã pentru toţi bolnavii beneficiari ai programului în funcţie de evidenta nominalã/CNP
Totalul din col. C4 reprezintã nr. bolnavilor trataţi în spital şi/sau în ambulatoriu, în funcţie de evid. nominale.
Dacã un bolnav a primit un tip de tratament în spital şi unul în ambulatoriu sau a beneficiat de mai multe tipuri de terapie în luna, în col. C4 se raporteazã o singura data.


Tabel 2.2.2. EVIDENTA BOLNAVILOR CARE AU BENEFICIAT DE TRATAMENT
ÎN LUNA, TRIM, AN ....
┌───────────────────┬─────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ │ Nr. bolnavi │Nr.* cure/luna│ Valoarea medicamentelor │
│ Tratamentul cu: │ beneficiari │ luna │consumatã lunar/trim./an │
│ │lunar/trim./ │ │ (mii lei) │
│ │ anual │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│1. citostatice │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│2. imunomodulatori │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│3. hormoni │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│4. factor de │ │ │ │
│ creştere │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│5. inhibitori de │ │ │ │
│ osteoclaste │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│6. antiemetice │ │ │ │
│ specifice │ │ │ │
├───────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│ Total │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘


---------
* Se va numara cura încheiatã indiferenrt dacã a fost începutã în luna precedenta

Nota: total C1 poate fi diferit de total C4 tab. 2.2.1. deoarece un bolnav poate beneficia de mai multe tipuri de terapie în spital sau ambulatoriu


Tabel 2.2.3 Situaţia stocului medicamentelor lunar/trimestrial/anual
mii lei
┌───────────────────┬────────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│ Valoarea │ Valoarea │ Valoare a │ Valoarea │
│ medicamentelor în │ medicamentelor │ medicamentelor │ medicamentelor │
│ stoc la începutul │ intrate în │ consumate în │ în stoc la │
│ lunii │ cursul lunii │ cursul lunii │sfârşitul lunii │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴────────────────┴────────────────┴─────────────────┘


Nota: C3 din tab. 2.2.2. va fi egal cu C3 din tab. 2.2.3.

NOTA: - SPITALUL raporteazã lunar datele solicitate prin prezenta anexa şi se referã la datele aferente lunii în curs.
Raportarile trimestriale şi anuale cuprind datele cumulate pe perioada trimestrului sau anului dupã caz.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016