Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 510 din 3 septembrie 2003  pentru introducerea regimului de frontiera interna pe aeroporturile din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 510 din 3 septembrie 2003 pentru introducerea regimului de frontiera interna pe aeroporturile din Romania

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 15 octombrie 2003

Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 4 lit. b) şi i) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 130/2000 , republicatã, ale <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, ale art. 4 alin. (1) pct. 24 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Prezentul ordin are ca scop introducerea regimului de frontiera interna pe aeroporturile din România.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii utilizaţi au urmãtorul înţeles:
a) aerodrom - suprafata delimitata pe pãmânt sau pe apa, care cuprinde eventual clãdiri, instalaţii şi materiale, destinatã a fi utilizata, în totalitate sau în parte, pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor;
b) aeroport - aerodromul deschis pentru operaţiuni comerciale de transport aerian;
c) aeroport internaţional - aeroportul nominalizat ca aeroport de intrare şi plecare, destinat traficului internaţional al aeronavelor, şi în care sunt asigurate facilitãţile de control pentru trecerea frontierei de stat, pentru controlul vamal, de sãnãtate publica, pentru controlul veterinar şi fitosanitar, precum şi pentru alte facilitãţi similare;
d) frontiera de stat - linia realã sau imaginara, care trece, în linie dreapta, de la un semn de frontiera la altul ori, acolo unde frontiera nu este marcata în teren cu semne de frontiera, de la un punct de coordonate la altul;
e) frontiera interna - aeroporturile pentru zborurile internaţionale, curse regulate şi neregulate, care au ca punct de plecare şi/sau ca destinaţie exclusive alte aeroporturi de pe teritoriile statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera, fãrã escale pe aeroporturile din afarã teritoriului acestora;
f) frontiera externa - aeroporturile, dacã acestea nu reprezintã frontiere interne;
g) persoane aflate sub incidenta legislaţiei de frontiera interna - cetãţenii romani şi ai statelor cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera;
h) regim de frontiera interna pe aeroporturi - cuprinde reglementãrile cu privire la eliminarea controlului de frontiera în aeroporturile deschise traficului internaţional de persoane, pentru cetãţenii romani şi persoanele aparţinând statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera;
i) stat contractant - statul sau comunitatea de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera şi România;
j) stat terţ - orice alt stat decât cel cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera;
k) zbor intern - orice zbor care are ca punct de plecare şi/sau ca destinaţie teritoriul României, precum şi orice zbor care are ca punct de plecare sau ca destinaţie exclusiva teritoriile statelor ori comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera, fãrã escala pe teritoriul unui stat terţ.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a unui acord, convenţii ori înţelegeri bi- sau multilaterale privind eliminarea controlului la frontiera, pentru introducerea regimului de frontiera interna se vor lua urmãtoarele mãsuri:
1. Separarea fluxurilor de pasageri pentru zborurile interne de cele pentru zborurile internaţionale se va face printr-o infrastructura adecvatã atât la imbarcare, cat şi la debarcare, dupã cum urmeazã:
a) la imbarcare, înainte de posturile de control ale poliţiei de frontiera şi va continua pana la urcarea în aeronava;
b) la debarcare separarea va continua şi dupã posturile de control ale poliţiei de frontiera pana în zona publica a aeroportului.
2. Pentru zborurile internaţionale controlul persoanelor aflate sub incidenta legislaţiei privind frontiera interna se va face la ghisee speciale, individualizate cu:
- însemnul drapelului României;
- emblema Uniunii Europene, cu înscrisul UE într-un cerc format din stele;
- însemnele drapelelor statelor contractante, altele decât statele membre ale Uniunii Europene şi România.
Ghiseele la care se face controlul pentru cetãţenii oricãrui stat terţ vor purta inscripţia "alte state", în limba romana şi în limbi de circulaţie internationala.
3. Pe aeroporturile care nu au statut de aeroport internaţional, dar care au fost autorizate pentru operarea zborurilor internaţionale, controlul persoanelor la frontiera se va face la fel cu cel efectuat pe aeroporturi internaţionale, cu urmãtoarele excepţii:
a) vor fi controlati pasagerii zborurilor pentru care nu se poate stabili cu certitudine ca îşi au originea sau destinaţia exclusiva pe teritoriile statelor contractante, fãrã escala pe teritoriul unui stat terţ;
b) în funcţie de volumul traficului de pasageri, se admite prezenta intermitenta a personalului controlului de frontiera, dar numai cu condiţia unor garanţii ferme ca un numãr corespunzãtor de funcţionari poate fi oricând convocat în timp util atunci când este necesar. Directorul general al aeroportului are obligaţia de a informa autoritãţile controlului de frontiera în legatura cu aterizarea şi decolarea aeronavelor ce efectueazã zboruri internaţionale.
4. Pe aeroporturile menţionate la pct. 3 nu este obligatoriu sa se ia mãsuri de separare fizica a fluxurilor de pasageri în conformitate cu prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se aplica pe toate aeroporturile din România.
ART. 5
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Ioan Rus

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016