Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 51 din 15 martie 2024  pentru aprobarea Criteriilor de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 51 din 15 martie 2024 pentru aprobarea Criteriilor de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 291 din 3 aprilie 2024
    Având în vedere prevederile art. 17 alin. (1) şi (2) şi ale art. 33 alin. (1), (2) şi (4)-(6) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 15 alin. (1)-(3) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, ale art. 1 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 lit. e) şi art. 28 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 33 alin. (3) şi (7) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 15 alin. (4) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Criteriile de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Criteriile de performanţă aprobate potrivit art. 1 nu se aplică serviciilor private pentru situaţii de urgenţă constituite în cadrul operatorilor economici şi instituţiilor care desfăşoară activităţi:
    a) în domeniul nuclear;
    b) pe calea ferată;
    c) la metrou;
    d) în aeroporturi;
    e) în porturi maritime sau fluviale, atunci când trebuie asigurată intervenţia de pe/pe apă;
    f) în exploatări miniere, numai pentru activităţile desfăşurate în subteran;
    g) de înmagazinare subterană;
    h) în cadrul Sistemului Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Securitate Naţională;
    i) în domeniul industriei naţionale de apărare;
    j) în depozitele de materiale explozive;
    k) în parcaje subterane.

    (2) La operatorii economici şi instituţiile care desfăşoară activităţile prevăzute la alin. (1) se aplică normele specifice activităţii respective.

    ART. 3
    (1) Avizele de înfiinţare şi avizele pentru sector de competenţă valabile, deţinute de serviciile voluntare şi de serviciile private pentru situaţii de urgenţă, îşi păstrează valabilitatea pentru o perioadă de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
    (2) În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi Bucureşti – Ilfov evaluează toate serviciile voluntare şi serviciile private pentru situaţii de urgenţă din zona de competenţă care deţin avize de înfiinţare şi, după caz, avize pentru sector de competenţă valabile.
    (3) Evaluarea vizează avizele de înfiinţare şi avizele pentru sector de competenţă emise serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, în vederea stabilirii păstrării valabilităţii acestora, după împlinirea termenului prevăzut la alin. (1).
    (4) În urma evaluării, avizele de înfiinţare emise serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă îşi păstrează valabilitatea dacă operatorii economici şi instituţiile care au constituit serviciul îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) sunt sub incidenţa criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin;
    b) au obligaţia constituirii aceluiaşi tip de serviciu cu cel pentru care deţin aviz de înfiinţare;
    c) îndeplinesc criteriile de performanţă aprobate prin prezentul ordin, corespunzătoare tipului de serviciu pentru care deţin aviz de înfiinţare.

    (5) În urma evaluării, avizele pentru sector de competenţă, emise serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, îşi păstrează valabilitatea dacă operatorii economici şi instituţiile care au constituit serviciul îndeplinesc cumulativ, în acelaşi sector de competenţă, următoarele condiţii:
    a) avizul de înfiinţare, care a stat la baza emiterii avizului pentru sector de competenţă, îşi păstrează valabilitatea potrivit alin. (4);
    b) au obligaţia constituirii aceluiaşi tip de serviciu cu cel pentru care deţin aviz pentru sector de competenţă;
    c) îndeplinesc criteriile de performanţă aprobate prin prezentul ordin, corespunzătoare tipului de serviciu pentru care deţin aviz pentru sector de competenţă.

    (6) În cazul pierderii valabilităţii avizelor ca urmare a evaluării prevăzute la alin. (2), operatorii economici şi instituţiile care sunt sub incidenţa criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin solicită emiterea avizelor de înfiinţare şi a avizelor pentru sector de competenţă specifice serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, potrivit criteriilor de performanţă, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
    (7) În cazul în care în urma evaluării prevăzute la alin. (2) se constată că operatorii economici şi instituţiile nu sunt sub incidenţa criteriilor de performanţă aprobate prin prezentul ordin, avizele de înfiinţare şi avizele pentru sector de competenţă specifice serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă îşi pierd valabilitatea la împlinirea termenului prevăzut la alin. (1).

    ART. 4
    Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi Bucureşti - Ilfov controlează, în condiţiile legii, modul de aplicare a prezentului ordin.

    ART. 5
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 75/2019 pentru aprobarea Criteriilor de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 533 din 28 iunie 2019, se abrogă.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 15 martie 2024.
    Nr. 51.
    ANEXA 1

    CRITERII DE PERFORMANŢĂ

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016