Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 509 din 14 septembrie 2011  privind formularea criteriilor de calificare si selectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 509 din 14 septembrie 2011 privind formularea criteriilor de calificare si selectie

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 28 septembrie 2011

    Având în vedere prevederile:
    - Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    luând în considerare:
    - necesitatea fluidizãrii şi perfecţionãrii sistemului achiziţiilor publice, pentru îmbunãtãţirea gradului de absorbţie a fondurilor comunitare alocate României;
    - necesitatea standardizãrii documentaţiei aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, angajament asumat în cadrul discuţiilor cu Comisia Europeanã;
    - prevenirea apariţiei erorilor şi combaterea fenomenului corupţiei în domeniul achiziţiilor publice;
    - prevenirea aplicãrii de posibile corecţii financiare de cãtre Comisia Europeanã;
    - faptul cã, în sensul unei abordãri unitare din partea tuturor pãrţilor implicate în procesul atribuirii contractelor de achiziţie publicã - respectiv, pe de o parte, autoritãţi contractante şi operatori economici, iar, pe de altã parte, instituţiile implicate în procesul verificãrii modului de atribuire şi derulare a acestor contracte -, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a conceput şi structurat o listã a criteriilor de calificare şi selecţie ce pot fi impuse, fãrã a fi restrictive şi limitative, astfel încât invitaţiile/anunţurile de participare, precum şi documentaţiile de atribuire sã poatã fi validate, respectiv acceptate;
    - faptul cã legislaţia aplicabilã prevede dreptul autoritãţii contractante de a solicita operatorilor economici sã facã dovada situaţiei personale, a capacitãţii de exercitare a activitãţii profesionale, a situaţiei economice şi financiare, a capacitãţii tehnice şi/sau profesionale, precum şi a standardelor de asigurare a calitãţii;
    - faptul cã limitãrile în acest sens sunt de ordin general, esenţial fiind ca stabilirea cerinţelor minime de calificare şi selecţie sã nu conducã la restricţionarea participãrii operatorilor economici la procedura de atribuire sau la încãlcarea principiului proporţionalitãţii,
    în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 111/2006, cu modificãrile ulterioare,

    preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Criteriile de calificare şi selecţie stabilite de autoritatea contractantã trebuie sã aibã legãturã concretã cu obiectul contractului ce urmeazã a fi atribuit, iar nivelul cerinţelor minime solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi documentele care probeazã îndeplinirea lor se vor limita numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzãtoare a contractului.
    (2) Stabilirea cerinţelor minime de calificare şi selecţie rãmâne la latitudinea autoritãţii contractante, aceasta având obligaţia de a ţine cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea şi natura contractului de achiziţie publicã care urmeazã a fi încheiat.
    (3) În sensul alin. (1), nu se vor impune condiţii ce nu prezintã relevanţã sau sunt disproporţionate în raport cu ceea ce urmeazã a se achiziţiona.
    (4) Atunci când stabileşte termenele-limitã de depunere a candidaturilor/ofertelor, autoritatea contractantã va asigura operatorilor economici perioade de timp suficient de mari pentru pregãtirea acestora.
    (5) Pentru exemplificarea prevederilor alin. (1) a fost elaboratã anexa nr. 1.
    ART. 2
    (1) Reducerea termenelor-limitã de depunere a ofertelor, aferente procedurilor de licitaţie deschisã şi restrânsã, ca urmare a transmiterii unui anunţ de intenţie, este posibilã numai în mãsura în care se respectã condiţiile impuse de lege şi numai dacã la nivelul acestuia se regãsesc toate cerinţele minime de calificare şi selecţie solicitate de autoritatea contractantã pentru acea procedurã, cerinţe minime ce se vor regãsi în mod obligatoriu şi în viitorul anunţ de participare.
    (2) În cazul criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", în cuprinsul anunţului de intenţie se vor detalia şi factorii de evaluare, în mãsura în care aceştia se cunosc la momentul transmiterii anunţului respectiv.
    (3) Reducerea de termen este posibilã numai în mãsura în care criteriile de calificare şi selecţie, precum şi criteriul de atribuire publicate la nivelul anunţului de intenţie se regãsesc şi în anunţul de participare.
    ART. 3
    În vederea accelerãrii procedurilor de licitaţie restrânsã, respectiv negociere cu publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, existã obligaţia încãrcãrii în sistemul electronic a unei justificãri menite sã susţinã situaţia de urgenţã ce impune reducerea termenelor în cauzã, situaţie de urgenţã ce nu a fost generatã de o acţiune sau inacţiune a autoritãţii contractante.
    ART. 4
    (1) Autoritatea contractantã, în vederea desemnãrii câştigãtorului/câştigãtorilor procedurii de atribuire, va avea în vedere douã aspecte distincte:
    a) criteriile de calificare şi selecţie, din care rezultã capacitatea ofertantului ca firmã, organism, entitate juridicã de a duce la îndeplinire viitorul contract;
    b) factorii de evaluare, care, în cazul criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", evidenţiazã avantajele fiecãrei propuneri tehnice şi financiare.
    (2) În sensul exemplificãrii prevederilor alin. (1) au fost elaborate anexele nr. 2 şi 3.
    ART. 5
    (1) Operatorii economici se pot implica în paralel în derularea mai multor proceduri de atribuire, considerent ce va obliga autoritãţile contractante sã solicite şi sã permitã depunerea documentelor în oricare dintre formele:
    - original;
    - copie legalizatã;
    - copie lizibilã cu menţiunea "conform cu originalul".
    (2) Vor putea fi solicitate în formã originalã acele acte emise de societãţi de asigurãri, societãţi bancare sau alte instituţii financiare acreditate, acte ce nu pot fi emise, şi, implicit, folosite decât în scopul demonstrãrii anumitor cerinţe legate de procedura de atribuire pentru care au fost solicitate.
    (3) Toate documentele întocmite/emise de cãtre candidat/ofertant cu scopul participãrii la procedurile iniţiate în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publicã se vor prezenta în original, inclusiv angajamentul ferm al terţului/terţilor susţinãtor(i).
    ART. 6
    Autoritatea contractantã va prevedea în documentaţia de atribuire, pentru situaţia participãrii la procedurã cu ofertã comunã, care dintre criteriile de calificare şi selecţie urmeazã a fi îndeplinite de fiecare dintre ofertanţii asociaţi, precum şi cele care pot fi îndeplinite doar de cãtre aceia care urmeazã a executa acele pãrţi din contract avute în vedere la stabilirea criteriilor de calificare.
    ART. 7
    (1) În cazul în care se impune, la criteriul de calificare "capacitatea de exercitare a activitãţii profesionale", autorizarea Autoritãţii Feroviare Române (AFER), Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) etc. pentru entitãţi juridice, în cazul unui grup de operatori economici care depun ofertã comunã, cerinţa este consideratã îndeplinitã dacã unul dintre asociaţi - respectiv subcontractantul, dacã este cazul - deţine autorizarea solicitatã şi numai cu condiţia ca acesta sã execute integral partea din contract pentru care este solicitatã autorizarea respectivã.
    (2) Terţul nu poate susţine, prin prezentarea unei astfel de autorizaţii, un operator economic ofertant, din considerentul cã acest gen de autorizare se poate utiliza numai în nume propriu, nefiind o resursã transferabilã.
    ART. 8
    (1) În cazul în care se impune, la criteriul de calificare "capacitatea tehnicã şi/sau profesionalã", autorizarea AFER, ANR, ISCIR etc. pentru personalul implicat, îndeplinirea cerinţei se poate demonstra prin luarea în calcul a resurselor tuturor membrilor unui grup ce depune ofertã comunã sau pe cele ale subcontractantului, cu condiţia ca cel care dispune de resursele umane autorizate sã realizeze partea din contract pentru care se impun autorizãrile solicitate.
    (2) Terţul poate susţine un operator economic prin punerea la dispoziţia sa a resurselor umane/tehnice autorizate cu care se va realiza ulterior partea din contract pentru care aceste autorizãri se impun.
    ART. 9
    (1) Cerinţele referitoare la obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind îndeplinite în mãsura în care operatorii economici prezintã înlesniri la platã de genul eşalonãrilor sau compensãrilor, aprobate de cãtre organele competente în domeniu.
    (2) Raportarea se va face la inexistenţa datoriilor faţã de bugetul general consolidat, la o datã corelatã cu termenul legal al scadenţei de platã şi nu la termenul de valabilitate al documentului la data depunerii sau deschiderii ofertelor.
    (3) În situaţiile de la art. 11 alin. (4) şi (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritatea contractantã va lua în considerare, la verificarea îndeplinirii cerinţei de calificare privind plata de cãtre ofertant a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale, atât declaraţia pe propria rãspundere prin care se confirmã îndeplinirea cerinţei, cât şi acele certificate de atestare fiscalã prezentate de ofertant în urma solicitãrii primite din partea autoritãţii contractante, chiar dacã acestea sunt emise de autoritãţile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor şi, eventual, atestã lipsa datoriilor ulterior respectivei date.
    ART. 10
    Autoritãţile contractante nu vor solicita cerinţe de calificare şi selecţie precum: ISO OHSAS 18001:1999 - sistem de management al sãnãtãţii şi securitãţii ocupaţionale, respectiv certificat SA 8000.
    ART. 11
    (1) În cazul atribuirii contractelor de achiziţie publicã pentru care sunt aplicabile prevederile art. 6 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau în cazurile prevãzute la art. 122 lit. j), respectiv art. 252 lit. k) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritãţile contractante vor stabili atât cuantumul garanţiei de participare, cât şi criteriile de calificare şi selecţie prin raportare la valoarea estimatã a contractului ce urmeazã a fi încheiat şi nu la valoarea estimatã totalã, ce ţine seama şi de eventualele suplimentãri.
    (2) În aceste situaţii autoritãţile contractante au obligaţia ca în momentul completãrii invitaţiei/anunţului de participare sã menţioneze atât valoarea estimatã totalã, cât şi pe cea a contractului iniţial.
    ART. 12
    Solicitarea unei cerinţe minime de calificare şi selecţie referitoare la prezentarea unui contract similar de furnizare/prestare/execuţie, semnat/încheiat şi/sau început în ultimii 3, respectiv 5 ani, devine restrictivã din considerentul cã existã posibilitatea ca un operator economic sã fi semnat/încheiat şi/sau sã fi început un astfel de contract în urmã cu mai mult de 3 sau 5 ani, dar sã poatã prezenta experienţa similarã realizatã în perioada solicitatã.
    ART. 13
    (1) Prin formula "servicii duse la bun sfârşit" se înţeleg:
    - servicii recepţionate parţial;
    - servicii recepţionate la sfârşitul prestãrii (sfârşitul prestãrii nu presupune expirarea perioadei de garanţie).
    (2) În condiţiile în care autoritatea contractantã utilizeazã în mod exclusiv formula "servicii duse la bun sfârşit", aceasta are obligaţia de a accepta şi de a considera cerinţa îndeplinitã dacã operatorul economic prezintã ca experienţã similarã oricare variantã din cele de la alin. (1).
    ART. 14
    (1) Prin formulele "lucrãri executate şi duse la bun sfârşit" şi "contract de lucrãri finalizat" se înţelege:
    - lucrãri recepţionate parţial care sunt însoţite de proces-verbal de recepţie parţialã; sau
    - lucrãri recepţionate însoţite de proces-verbal la terminarea lucrãrilor; sau
    - lucrãri recepţionate însoţite de proces-verbal de recepţie finalã.
    (2) În condiţiile în care autoritatea contractantã utilizeazã în mod exclusiv formula "prezentarea unui contract de lucrãri finalizat", respectiv "lucrare executatã şi dusã la bun sfârşit", va avea obligaţia de a accepta şi de a considera cerinţa îndeplinitã dacã operatorul economic prezintã ca experienţã similarã oricare din variantele prevãzute la alin. (1).
    ART. 15
    Abordarea cu privire la cerinţele de calificare şi selecţie nu este exhaustivã, ANRMAP rezervându-şi dreptul de a opera completãri şi modificãri ulterioare prezentului ordin în mãsura în care aceasta se impune.
    ART. 16
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 17
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

             Preşedintele Autoritãţii Naţionale
            pentru Reglementarea şi Monitorizarea
                    Achiziţiilor Publice,
                       Cristina Trãilã

    Bucureşti, 14 septembrie 2011.
    Nr. 509.


    ANEXA 1




┌─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │ FORMULĂRI RESTRICTIVE │ FORMULĂRI NERESTRICTIVE │
│ │ DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE/ANUNŢUL │ DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE/ANUNŢUL │
│ │ DE PARTICIPARE/INVITAŢIA DE PARTICIPARE │ DE PARTICIPARE/INVITAŢIA DE PARTICIPARE │
│ │ NU SE ACCEPTĂ/VALIDEAZĂ │ SE ACCEPTĂ/VALIDEAZĂ │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Art. 180, 181│Cazier judiciar/fiscal al personalului │1. Declaraţie pe propria rãspundere privind│
│şi 182 din │operatorului economic │neîncadrarea în dispoziţiile art. 180 din │
│Ordonanţa de │ │Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/ │
│urgenţã a │ │2006, aprobatã cu modificãri şi completãri │
│Guvernului │ │prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi│
│nr. 34/2006, │ │completãrile ulterioare │
│aprobatã cu │ │ │
│modificãri şi│Istoricul litigiilor (informaţiile cuprinse │- cazier judiciar │
│completãri │se regãsesc în cadrul declaraţiei pe propria │- cazier fiscal │
│prin Legea │rãspundere). │ │
│nr. 337/2006,│ │ │
│cu modifi- │NOTĂ: │ │
│cãrile şi │Istoricul litigiilor este o declaraţie pe │2. Declaraţie pe propria rãspundere privind│
│completãrile │propria rãspundere a operatorilor economici │neîncadrarea în dispoziţiile art. 181 din │
│ulterioare │prin care se prezintã încadrarea sau neînca- │Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/ │
│Situaţia │drarea în prevederile art. 180 din Ordonanţa │2006, aprobatã cu modificãri şi completãri │
│personalã a │de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind │prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi│
│canditatului │atribuirea contractelor de achiziţie publicã,│completãrile ulterioare │
│sau a ofer- │a contractelor de concesiune de lucrãri │ │
│tantului │publice şi a contractelor de concesiune de │- Certificat de atestare fiscalã (datorii │
│ │servicii, aprobatã cu modificãri şi comple- │la bugetul consolidat general) din care sã │
│ │tãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile│reiasã obligaţiile exigibile la data de....│
│ │şi completãrile ulterioare. Din acest consi- │(se va corela cu termenul legal al scaden- │
│ │derent, solicitarea depunerii atât a istori- │ţei de platã) │
│ │cului litigiilor, cât şi a declaraţiei pe │ │
│ │propria rãspundere, conform cãreia operatorul│- Certificat de taxe şi impozite locale │
│ │economic nu se regãseşte în prevederile │(datorii la bugetele locale) din care sã │
│ │articolului mai sus amintit, este inoportunã,│reiasã obligaţiile exigibile la data de ...│
│ │ambele documente certificând în esenţã │(se va corela cu termenul legal al scaden- │
│ │aceeaşi stare de fapt, informaţiile pe care │ţei de platã) │
│ │le-ar cuprinde un istoric al litigiilor │ │
│ │regãsindu-se în cadrul declaraţiei pe │ │
│ │propria rãspundere. │ │
│ │ │ │
│ │Declaraţie potrivit cãreia operatorul econo- │NOTĂ: │
│ │mic se aflã în procedura de insolvenţã │Data la care expirã termenul de achitare a │
│ │ │datoriilor este data de 25 a fiecãrei luni,│
│ │ │conform prevederilor Legii nr. 571/2003 │
│ │ │privind Codul fiscal, cu modificãrile şi │
│ │ │completãrile ulterioare. │
│ │ │ │
│ │ │3. Certificat de participare cu ofertã │
│ │ │independentã, conform Ordinului preşedin- │
│ │ │telui Autoritãţii Naţionale pentru Regle- │
│ │ │mentarea şi Monitorizarea Achiziţiilor │
│ │ │Publice nr. 314/2010 privind punerea în │
│ │ │aplicare a certificatului de participare │
│ │ │la licitaţii cu ofertã independentã │
│ │ │ │
│ │ │4. Declaraţie pe propria rãspundere privind│
│ │ │neîncadrarea în prevederile art. 69^1 │
│ │ │(evitarea conflictului de interese) din │
│ │ │Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/ │
│ │ │2006, aprobatã cu modificãri şi completãri │
│ │ │prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile │
│ │ │şi completãrile ulterioare │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Art. 183 din │Obiectul contractului trebuie sã se regã- │1. Certificat constatator emis de ONRC din │
│Ordonanţa de │seascã în codul CAEN principal din certifi- │care sã rezulte obiectul de activitate al │
│urgenţã a │catul constatator emis de Oficiul Naţional al│respectivului operator economic. Obiectul │
│Guvernului │Registrului Comerţului (ONRC). │contractului trebuie sã aibã corespondent │
│nr. 34/2006, │ │în codul CAEN din certificatul constatator │
│aprobatã cu │ │emis de ONRC. │
│modificãri şi│ │ │
│completãri │Codul CAEN trebuie sã corespundã Codului │2. Document edificator considerat necesar │
│prin Legea │comun internaţional privind achiziţiile de │pentru dovedirea apartenenţei la categoria │
│nr. 337/2006,│produse şi servicii (CPV) aferent obiectului │profesionalã impusã de îndeplinirea │
│cu modificã- │contractului. │contractului solicitat: │
│rile şi com- │ │ │
│pletãrile │Ofertantul/Candidatul trebuie sã depunã │- certificate, atestate, autorizaţii etc., │
│ulterioare │statutul societãţii comerciale sau actul │în funcţie de specificul contractului, în │
│Capacitatea │constitutiv al acesteia atunci când se │situaţia în care existã reglementãri legale│
│de exercitare│solicitã certificatul constatator emis de │care impun deţinerea unor astfel de │
│a activitãţii│ONRC. │documente │
│profesionale │ │De exemplu: Inspecţia de Stat pentru │
│ │Ofertantul/Candidatul trebuie sã deţinã │Controlul Cazanelor, Recipientelor sub │
│ │certificat de atestare profesionalã emis de │Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat │
│ │diverse entitãţi în baza unor regulamente │(ISCIR), Autoritatea Naţionalã de Reglemen-│
│ │proprii ce nu au la bazã acte normative. │tare în Domeniul Energiei (ANRE), Autori- │
│ │ │tatea Feroviarã Românã (AFER), Comisia │
│ │Ofertantul/Candidatul trebuie sã deţinã │Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor │
│ │autorizãri de livrare de la producãtorul sau │Nucleare (CNCAN), Registrul Auto Român │
│ │distribuitorul produselor comercializate ori │(RAR), Autoritatea Rutierã Românã (ARR) │
│ │de la cel al echipamentelor. │(certificate, atestate, autorizaţii etc. │
│ │ │ale operatorului economic) │
│ │Ofertantul/Candidatul trebuie sã deţinã │- autorizaţie de punere pe piaţã/de comer- │
│ │autorizãri emise în mod special pentru auto- │cializare emisã pe numele operatorului │
│ │ritatea contractantã organizatoare a proce- │economic │
│ │durii (care sã indice denumirea acestei │NOTĂ: │
│ │autoritãţi). │Actele normative care impun astfel de │
│ │ │documente se vor menţiona la nivelul │
│ │Sediul ofertantului/candidatului trebuie sã │anunţului de participare/invitaţiei de │
│ │fie situat în zona X. │participare. │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Art. 184 din │a) Rezultatele exerciţiilor financiare/ │a) Declaraţii bancare corespunzãtoare sau, │
│Ordonanţa de │Bilanţul contabil pentru ultimii 3 ani │dupã caz, dovezi privind asigurarea │
│urgenţã a │trebuie sã fie pozitive/pozitiv sau sã │riscului profesional: │
│Guvernului │indice profit. │ │
│nr. 34/2006, │ │ │
│aprobatã cu │Acces la linii de credit în sumã fixã de ... │1. Ofertantul trebuie sã demonstreze cã, la│
│modificãri │(fãrã corelarea cu perioada solicitatã pentru│momentul semnãrii contractului, va avea │
│şi comple- │finanţare) │acces la sau are disponibile resurse reale,│
│tãri prin │ │negrevate de datorii, linii de credit │
│Legea nr. │Scrisori de bonitate din partea bãncilor în │confirmate de bãnci ori alte mijloace │
│337/2006, cu │sumã fixã de ... │financiare suficiente pentru a realiza │
│modificãrile │ │cash-flow de execuţie a lucrãrii pentru │
│şi comple- │Prezentarea de cãtre operatorul economic a │perioada precizatã. │
│tãrile │unei asigurãri privind riscul profesional │ │
│ulterioare │ │NOTE: │
│Situaţia │Înregistrarea la Centrala Incidentelor de │- Suma respectivã poate fi imobilizatã │
│economicã şi │Plãţi (CIP) sau adeverinţã CIP care sã │pentru realizarea contractului în cazul │
│financiarã │ateste cã nu figureazã în evidenţele │ofertei câştigãtoare. │
│ │acestei instituţii cu incidente majore de │ │
│ │platã. │- Autoritatea contractantã nu are dreptul │
│ │ │de a limita îndeplinirea cerinţei prin │
│ │NOTĂ: │impunerea prezentãrii unui/unor anumit/ │
│ │Incidentul de platã reflectã situaţia în care│anumite document/documente. │
│ │se aflã o persoanã fizicã sau juridicã, │ │
│ │client al unei bãnci, atunci când nu îşi │- Disponibilitatea de susţinere a lucrãrii,│
│ │îndeplineşte la timp obligaţia asumatã de a │indiferent sub ce formã este cerutã, va │
│ │efectua plata unui instrument de platã │trebui sã conţinã suma şi perioada. │
│ │introdus în circuitul bancar. │ │
│ │Informaţiile înscrise în CIP pe numele unei │- Suma solicitatã, pentru a nu fi │
│ │persoane fizice sau juridice, alãturi de │consideratã restrictivã, se va calcula │
│ │analizele specifice efectuate de bãnci, │dupã formula: │
│ │contribuie la fundamentarea deciziei de acor-│(valoare estimatã contract/perioadã │
│ │dare a unui credit ori de deschidere de cont │derulare contract) X perioada solicitatã de│
│ │curent pentru un nou client. │autoritatea contractantã = S │
│ │În cazul atribuirii contractelor de achiziţie│S = suma sau plafonul maximã/maxim impusã/ │
│ │publicã, aceastã analizã nu are relevanţã în │impus │
│ │mãsura în care plata contractului constituie │ │
│ │obligaţia autoritãţii contractante, şi nu a │2. Ofertantul trebuie sã prezinte dovezi │
│ │furnizorului/prestatorului/executantului. │privind asigurarea riscului profesional │
│ │Totodatã, scrisorile/declaraţiile emise de │aferent contractului ce urmeazã a fi │
│ │cãtre bãnci conţin informaţii de bonitate │atribuit, numai în situaţia în care existã │
│ │financiarã: datele de identificare, obiectul │acte normative ce reglementeazã o astfel de│
│ │de activitate, forma juridicã de organizare, │situaţie. │
│ │tipul de capital, indicatori ai performanţei │ │
│ │financiare (cifra de afaceri, profitul brut/ │De exemplu, în cazul serviciilor de proiec-│
│ │net, rata profitului net, rata lichiditãţii │tare, se solicitã asigurarea de risc a │
│ │globale, rata solvabilitãţii generale), │proiectantului. │
│ │experienţa de lucru cu clientul etc. şi, │ │
│ │prin urmare, acestea constituie dovezi │b) Bilanţul contabil sau extrase de bilanţ,│
│ │edificatoare care reflectã o imagine fidelã │în cazul în care publicarea acestor bilan- │
│ │a situaţiei financiare a operatorilor │ţuri este prevãzutã de legislaţia ţãrii în │
│ │economici. │care este stabilit ofertantul/candidatul: │
│ │ │ │
│ │ │- bilanţ contabil/extras de bilanţ/raport │
│ │ │de audit/raport al cenzorilor etc.; │
│ │ │- media cifrei de afaceri globale/media │
│ │ │cifrei de afaceri în domeniul de activitate│
│ │ │aferent contractului într-o perioadã │
│ │ │anterioarã care vizeazã cel mult ultimii │
│ │ │3 ani; │
│ │ │- cifra de afaceri globalã/cifra de afaceri│
│ │ │în domeniul de activitate aferent obiec- │
│ │ │tului contractului într-o perioadã ante- │
│ │ │rioarã care vizeazã cel mult ultimii 3 ani │
│ │ │ │
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Solicitarea referitoare la valoarea cifrei │
│ │ │de afaceri a operatorului economic trebuie │
│ │ │sã nu fie mai mare decât valoarea estimatã │
│ │ │a contractului, multiplicatã cu 2. │
├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤
│ CONTRACTE DE FURNIZARE │
├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤
│Art. 188 din │a) Listã a principalelor livrãri prin prezen-│a) Listã a principalelor livrãri de produse│
│Ordonanţa de │tarea de contracte finalizate/semnate/ │efectuate în ultimii 3 ani, conţinând │
│urgenţã a │ştampilate/începute ................. │valori, perioade de livrare, beneficiari, │
│Guvernului │ │indiferent dacã aceştia din urmã sunt │
│nr. 34/2006, │ │autoritãţi contractante sau clienţi privaţi│
│aprobatã cu │- listã a principalelor livrãri de produse │- prezentarea cel puţin a unui document/ │
│modificãri şi│efectuate în ultimii 2 ani │contract/proces-verbal de recepţie sau a │
│completãri │ │unui numãr maxim de documente/contracte/ │
│prin Legea │- listã a principalelor livrãri de produse │procese-verbale de recepţie prin care sã │
│nr. 337/2006,│efectuate în ultimul an │confirme livrarea de produse a cãror │
│cu modifi- │ │cantitate/valoare sã fie de ....... │
│cãrile şi │- solicitarea de demonstrare a experienţei │ │
│completãrile │similare: │NOTE: │
│ulterioare │ │1. Cantitatea/Valoarea solicitatã trebuie │
│ │- nr. MINIM de contracte/recomandãri │sã fie mai micã sau egalã cu valoarea │
│ │ │estimatã. │
│ │ │ │
│ │- nr. FIX de contracte > 1 │2. Nu se poate solicita îndeplinirea │
│ │ │cerinţei privind experienţa similarã prin │
│ │- recomandãri din partea beneficiarilor │impunerea atât a unui nivel valoric, cât şi│
│ │în care sã se menţioneze calificativul │a unui nivel cantitativ. │
│ │"foarte bine" │ │
│ │ │ │
│ │- recomandãri emise în mod special pentru │ │
│ │autoritatea contractantã organizatoare a │ │
│ │procedurii (care sã indice denumirea acestei │ │
│ │autoritãţi) │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │b) Echipamentele necesare pentru executarea │b) Declaraţie referitoare la echipamentele │
│ │contractului trebuie sã fie în proprietatea │tehnice şi la mãsurile aplicate în vederea │
│ │ofertantului. │asigurãrii calitãţii, precum şi, dacã este │
│ │ │cazul, la resursele de studiu şi cercetare │
│ │Solicitarea unui: │ │
│ │- nr. MINIM de staţii de alimentare cu │De exemplu: │
│ │carburant │- declaraţie referitoare la asigurarea │
│ │ │condiţiilor de refrigerare la produsele │
│ │- nr. FIX de staţii de alimentare cu │alimentare - asigurarea calitativã │
│ │carburant > 1 │ │
│ │ │- gradul de acoperire la nivel local/ │
│ │- nr. MAXIM de staţii de alimentare cu │judeţean/naţional (în cazul achiziţionãrii │
│ │carburant │de combustibil, se poate solicita cel puţin│
│ │ │o staţie la nivel local/judeţean/naţional) │
│ │- nr. de km (distanţa) pânã la staţia de │ │
│ │alimentare cu combustibil │ │
│ │ │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │Staţiile de alimentare cu carburant repre- │ │
│ │zintã doar un exemplu, acesta putând fi │ │
│ │diferit în funcţie de obiectul contractului. │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la personalul/ │
│ │torul economic în vederea derulãrii contrac- │organismul tehnic de specialitate de care │
│ │tului trebuie sã fie angajat sau angajat │dispune sau al cãrui angajament de partici-│
│ │permanent la data depunerii ofertelor. │pare a fost obţinut de cãtre candidat/ │
│ │ │ofertant │
│ │ │ │
│ │ │- declaraţie de disponibilitate din partea │
│ │ │ofertantului cu privire la personalul de │
│ │ │specialitate cu anumite certificãri impuse │
│ │ │de acte normative ce se vor menţiona │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │În situaţia în care produsul (echipamentul)│
│ │ │achiziţionat necesitã montare/instalare/ │
│ │ │punere în funcţiune/service se va solicita │
│ │ │o declaraţie cu privire la personalul │
│ │ │considerat a fi necesar. │
│ │ │ │
│ │ │- prezentarea unei/unor dovezi de instruire│
│ │ │a personalului pentru perioada de garanţie │
│ │ │acordatã echipamentului │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │d) Autorizaţie/Împuternicire pentru livrarea/│d) Certificate sau alte documente emise de │
│ │comercializarea produselor din partea produ- │organisme abilitate în acest sens, care sã │
│ │cãtorului sau importatorului │ateste conformitatea produselor, identifi- │
│ │ │catã clar prin referire la specificaţii sau│
│ │Prezentarea certificatului ISO 9001 de la │standarde relevante │
│ │producãtor/distribuitor │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │- raport de încercãri eliberat de Centrul │
│ │ │Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea │
│ │ │Produselor, rapoarte de conformitate, │
│ │ │rapoarte de evaluare,rapoarte de încercãri,│
│ │ │certificate de calitate, certificate de │
│ │ │conformitate, declaraţii de conformitate în│
│ │ │raport cu un standard relevant │
│ │ │ │
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Atunci când contractul de furnizare │
│ │ │cuprinde şi servicii de service aferente │
│ │ │perioadei de garanţie a produsului, se │
│ │ │poate solicita o scrisoare/un certificat │
│ │ │care atestã instruirea personalului în │
│ │ │conformitate cu standardele de reparaţii şi│
│ │ │folosirea echipamentelor adecvate la stan- │
│ │ │dardele cerute de producãtor. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │e) Mostre, descrieri şi/sau fotografii a │
│ │ │cãror autenticitate trebuie sã poatã fi │
│ │ │demonstratã în cazul în care autoritatea │
│ │ │contractantã solicitã acest lucru │
│ │ │ │
│ │ │Vor fi solicitate mostre în vederea stabi- │
│ │ │lirii conformitãţii cu produsul/produsele │
│ │ │ce fac obiectul contractului. │
├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤
│ CONTRACTE DE SERVICII │
├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤
│Art. 188 din │a) Listã a principalelor servicii prestate │a) O listã a principalelor servicii │
│Ordonanţa de │prin prezentarea de contracte finalizate/ │prestate în ultimii 3 ani, conţinând │
│urgenţã a │semnate/ştampilate/începute......... │valori, perioade de prestare, beneficiari, │
│Guvernului │ │indiferent dacã aceştia din urmã sunt │
│nr. 34/2006, │- listã a principalelor servicii prestate în │autoritãţi contractante sau clienţi privaţi│
│aprobatã cu │ultimii 2 ani │ │
│modificãri şi│ │- prezentarea cel puţin a unui document/ │
│completãri │- listã a principalelor servicii prestate în │contract/proces-verbal de recepţie sau a │
│prin Legea │ultimul an │unui numãr maxim de documente/contracte/ │
│nr. 337/2006,│ │procese-verbale de recepţie care sã │
│cu modifi- │- recomandãri emise în mod special pentru │confirme prestarea de servicii în valoare │
│cãrile şi │autoritatea contractantã organizatoare a │de ............. │
│completãrile │procedurii (care sã indice denumirea acestei │ │
│ulterioare │autoritãţi) │NOTE: │
│Capacitatea │ │1. Valoarea solicitatã de autoritatea │
│tehnicã │- dovada, în ceea ce priveşte experienţa │contractantã trebuie sã fie mai micã sau │
│şi/sau │similarã, cã a îndeplinit calitatea de │egalã cu valoarea estimatã. │
│profesionalã │contractant principal într-un contract │2. Nu se poate solicita îndeplinirea │
│ │similar cu cel care face obiectul achiziţiei │cerinţei privind experienţa similarã prin │
│ │ │impunerea atât a unui nivel valoric, cât │
│ │Solicitarea de demonstrare a experienţei │şi a unui nivel cantitativ. │
│ │similare: │ │
│ │ │ │
│ │- nr. MINIM de contracte/recomandãri │ │
│ │- nr. FIX de contracte > 1 │ │
│ │ │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În cazul serviciilor de proiectare/asistenţã │ │
│ │tehnicã/supervizare nu se poate impune │ │
│ │îndeplinirea cerinţei privind experienţa │ │
│ │similarã utilizând subcriterii asociate │ │
│ │valoric/cantitativ cu lucrãrile ce urmeazã │ │
│ │a fi executate. │ │
│ │În cazul serviciilor de întreţinere/reparaţii│ │
│ │nu se poate impune îndeplinirea cerinţei │ │
│ │privind experienţa similarã utilizând │ │
│ │subcriterii care se identificã cu caracte- │ │
│ │ristici/capacitãţi ale echipamentului ce face│ │
│ │obiectul contractului de servicii. │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │b) Echipamentele necesare pentru executarea │b) O declaraţie referitoare la echipamen- │
│ │contractului trebuie sã fie în proprietatea │tele tehnice şi la mãsurile aplicate în │
│ │ofertantului. │vederea asigurãrii calitãţii, precum şi, │
│ │ │dacã este cazul, la resursele de studiu şi │
│ │ │cercetare │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │În cazul unui contract de servicii de │
│ │ │proiectare, operatorul economic trebuie sã │
│ │ │deţinã licenţã de program. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la personalul/ │
│ │torul economic în vederea derulãrii contrac- │organismul tehnic de specialitate de care │
│ │tului trebuie sã fie angajat sau angajat │dispune sau al cãrui angajament de parti- │
│ │permanent la data depunerii ofertelor. │cipare a fost obţinut de cãtre candidat/ │
│ │ │ofertant, în special pentru asigurarea │
│ │ │controlului calitãţii │
│ │ │ │
│ │ │Se va solicita o declaraţie de disponibi- │
│ │ │litate a ofertantului cu privire la perso- │
│ │ │nalul de specialitate cu anumite certi- │
│ │ │ficãri impuse de acte normative ce se vor │
│ │ │menţiona. │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │Personalul de specialitate trebuie certi- │
│ │ │ficat din punct de vedere al calitãţii. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │d) Participarea personalului responsabil │d) Informaţii referitoare la studiile, │
│ │într-un numãr MINIM/MAXIM de proiecte │pregãtirea profesionalã şi calificarea │
│ │similare │personalului de conducere, precum şi ale │
│ │ │persoanelor responsabile pentru îndepli- │
│ │Participarea personalului responsabil într-un│nirea contractului de servicii │
│ │numãr MINIM/MAXIM de proiecte similare a │ │
│ │cãror valoare de finanţare aprobatã sã fie │De exemplu: │
│ │de.... (de exemplu, 50 de milioane de euro) │- diplomã de inginer/subinginer, studii │
│ │ │superioare, bune cunoştinţe de limbã românã│
│ │Personalul minim de care dispune operatorul │şi/sau englezã, CV-uri ale persoanelor │
│ │economic în vederea derulãrii contractului │responsabile pentru îndeplinirea │
│ │trebuie sã fie angajat sau angajat permanent.│contractului, autorizaţie a Inspectoratului│
│ │ │de Stat în Construcţii (ISC) │
│ │ │- participarea personalului responsabil în │
│ │ │cel puţin un proiect similar │
│ │ │- angajamentul de participare al persoanei/│
│ │ │persoanelor responsabile pentru îndepli- │
│ │ │nirea contractului (dacã ofertantul nu are │
│ │ │angajat/angajate astfel de persoanã/ │
│ │ │persoane) │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │e) Declaraţie referitoare la efectivele │
│ │ │medii anuale ale personalului angajat şi al│
│ │ │cadrelor de conducere în ultimii 3 ani │
│ │ │ │
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Aceastã declaraţie nu coincide cu perso- │
│ │ │nalul responsabil pentru îndeplinirea │
│ │ │contractului, personalul angajat/cadrele de│
│ │ │conducere în ultimii 3 ani nefiind în mod │
│ │ │obligatoriu persoanele responsabile pentru │
│ │ │îndeplinirea contractului. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │f) Dacã este cazul, informaţii privind │
│ │ │mãsurile de protecţie a mediului pe care │
│ │ │operatorul economic le poate aplica în │
│ │ │timpul îndeplinirii contractului de │
│ │ │servicii │
│ │ │În situaţia în care sunt necesare mãsuri de│
│ │ │protecţie a mediului, autoritatea contrac- │
│ │ │tantã va face referire la standardele de │
│ │ │protecţie a mediului ce trebuie respectate │
│ │ │pentru îndeplinirea contractului. │
│ │ │- prezentarea certificatului ISO 14000 │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │g) Informaţii referitoare la utilajele, │
│ │ │instalaţiile, echipamentele tehnice de care│
│ │ │poate dispune operatorul economic pentru │
│ │ │îndeplinirea corespunzãtoare a contractului│
│ │ │de servicii │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │- atestate/autorizaţii AFER, ISCIR, ANRE │
│ │ │- în situaţia achiziţionãrii unor servicii │
│ │ │de telefonie mobilã, informaţii referitoare│
│ │ │la gradul de acoperire la nivel local/ │
│ │ │judeţean/naţional │
├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤
│ CONTRACTE DE LUCRĂRI │
├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤
│Art. 188 din │a) Recomandãri emise în mod special pentru │a) O listã a lucrãrilor executate în │
│Ordonanţa de │autoritatea contractantã organizatoare a │ultimii 5 ani, însoţitã de certificãri de │
│urgenţã a │procedurii (care sã indice denumirea acestei │bunã execuţie pentru cele mai importante │
│Guvernului │autoritãţi) │lucrãri │
│nr. 34/2006, │ │ │
│aprobatã cu │- contract(e)/semnat(e)/început(e)/ │Aceastã listã poate fi însoţitã de cel │
│modificãri şi│încheiat(e) în ultimii 5 ani │puţin un document sau de un numãr maxim de │
│completãri │ │documente [contract(e)/proces(e) verbal(e) │
│prin Legea │- dovada cã a finalizat în ultimii 5 ani un │de recepţie etc.] prin care sã se confirme │
│nr. 337/2006,│contract care cuprinde atât proiectarea, cât │executarea lucrãrilor în valoare de ... şi,│
│cu modifi- │şi execuţia de lucrãri │dupã caz, având o capacitate de ......... │
│cãrile şi │ │ │
│completãrile │- dovada cã a finalizat în ultimii 5 ani un │NOTĂ: │
│ulterioare │contract de execuţie pentru o unitate spi- │Nu se poate solicita îndeplinirea cerinţei │
│Capacitatea │taliceascã/o unitate de alimentaţie publicã │privind experienţa similarã prin impunerea │
│tehnicã │ │atât a unui nivel valoric, cât şi a unui │
│şi/sau │- demonstrarea experienţei similare prin │nivel cantitativ. │
│profesionalã │executarea de contracte pentru obiective de │Aceastã listã poate fi însoţitã de recoman-│
│ │investiţii identice cu cel care urmeazã a se │dare din partea beneficiarilor. │
│ │executa (de exemplu, execuţia de drumuri │NOTĂ: │
│ │judeţene poate reflecta capacitatea de │În situaţia în care contractele au fost │
│ │execuţie şi pentru drumuri naţionale; │semnate înainte de perioada de 5 ani, │
│ │execuţia de unitãţi spitaliceşti poate │autoritatea contractantã va lua în consi- │
│ │reflecta capacitatea de execuţie a unui │derare lucrãrile executate şi duse la bun │
│ │sediu de primãrie) │sfârşit în perioada solicitatã şi va avea │
│ │ │în vedere doar lucrãrile executate în │
│ │- prezentarea unui contract de lucrãri în │aceastã perioadã. │
│ │valoare de minimum X lei prin care sã se fi │ │
│ │realizat punerea în operã a minimum │De exemplu: │
│ │Y mý/km/tone/etc. │În situaţia unui contract de achiziţie │
│ │ │publicã ce presupune atât proiectare, cât │
│ │ │şi execuţie, autoritatea contractantã nu va│
│ │ │limita operatorii economici la prezentarea │
│ │ │unui contract având ca obiect atât proiec- │
│ │ │tare, cât şi execuţie, permiţându-le aces- │
│ │ │tora prezentarea de contracte distincte. │
│ │ │ │
│ │ │În situaţia unui contract de achiziţie │
│ │ │publicã de servicii ce presupune proiec- │
│ │ │tarea pentru o unitate spitaliceascã/o │
│ │ │unitate de alimentaţie publicã, autoritatea│
│ │ │contractantã va putea solicita operatorilor│
│ │ │economici sã facã dovada cã au finalizat în│
│ │ │ultimii 3 ani un astfel de contract. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │b) Responsabil privind asigurarea controlului│b) Informaţii referitoare la personalul/ │
│ │calitãţii într-un proiect a cãrui valoare │organismul tehnic de specialitate de care │
│ │estimatã este de X lei/euro │dispune sau al cãrui angajament de partici-│
│ │ │pare a fost obţinut de cãtre candidat/ │
│ │ │ofertant, în special pentru asigurarea │
│ │ │controlului calitãţii │
│ │ │ │
│ │ │responsabil cu controlul calitãţii sau │
│ │ │dovezi care sã ateste absolvirea cursului │
│ │ │de management în domeniul calitãţii │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la studiile, │
│ │torul economic în vederea derulãrii contrac- │pregãtirea profesionalã şi calificarea │
│ │tului trebuie sã fie angajat sau angajat │personalului de conducere, precum şi ale │
│ │permanent la data depunerii ofertelor. │persoanelor responsabile pentru execuţia │
│ │ │lucrãrilor │
│ │ │Se va solicita o declaraţie cu privire la │
│ │ │personalul de specialitate cu anumite │
│ │ │certificãri, dupã caz, în mãsura în care │
│ │ │existã acte normative ce se vor menţiona. │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │- coordonator de proiect cu experienţã │
│ │ │profesionalã în construcţii de infrastruc- │
│ │ │turã de transport rutier, doveditã prin │
│ │ │participarea la cel puţin un proiect │
│ │ │similar │
│ │ │- şef şantier execuţie cu experienţã │
│ │ │profesionalã în construcţii de infrastruc- │
│ │ │turã de transport rutier, doveditã prin │
│ │ │participarea la cel puţin un proiect │
│ │ │similar │
│ │ │- diplomã de inginer, studii superioare, │
│ │ │bune cunoştinţe de limbã românã şi/sau │
│ │ │englezã, CV-uri ale persoanelor responsa- │
│ │ │bile pentru îndeplinirea contractului │
│ │ │- responsabil tehnic cu execuţia atestat de│
│ │ │ cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi │
│ │ │Turismului │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │d) O declaraţie referitoare la efectivele │
│ │ │medii anuale ale personalului angajat şi al│
│ │ │cadrelor de conducere în ultimii 3 ani │
│ │ │Se va solicita o declaraţie cu privire la │
│ │ │personalul de specialitate cu anumite │
│ │ │certificãri, dupã caz, în mãsura în care │
│ │ │existã acte normative ce se vor menţiona. │
│ │ │ │
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Aceastã declaraţie nu se referã la perso- │
│ │ │nalul responsabil pentru îndeplinirea │
│ │ │contractului. │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │e) Dacã este cazul, informaţii privind │
│ │ │mãsurile de protecţie a mediului pe care │
│ │ │operatorul economic le poate aplica în │
│ │ │timpul îndeplinirii contractului de lucrãri│
│ │ │- prezentarea certificatului ISO 14000 │
│ │ │Alte mãsuri de protecţia mediului ce ţin de│
│ │ │dotarea tehnicã │
│ │ │ │
│ │ │De exemplu: │
│ │ │Echipamentele de construcţii (utilajele) │
│ │ │utilizate pentru îndeplinirea contractului │
│ │ │trebuie sã fie echipate la nivel EURO... │
│ │ │Nivel de zgomot de ...... (în conformitate │
│ │ │cu reglementãrile în domeniu) │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │f) Staţie de betoane, asfalt etc. la 30 km │f) O declaraţie referitoare la utilajele, │
│ │distanţã de locul execuţiei lucrãrii sau │instalaţiile, echipamentele tehnice de care│
│ │staţie de betoane, asfalt etc. pe raza │poate dispune operatorul economic pentru │
│ │judeţului │îndeplinirea corespunzãtoare a contractului│
│ │ │de lucrãri │
│ │- Staţia de betoane, asfalt etc. nu trebuie │ │
│ │sã aibã o vechime mai mare de X ani. │De exemplu: │
│ │ │- documentul care atestã deţinerea (dotarea│
│ │- Echipamentele necesare pentru executarea │proprie/închirierea sau alte forme de puner│
│ │contractului trebuie sã fie în proprietatea │la dispoziţie) a utilajelor, instalaţiilor,│
│ │ofertantului. │echipamentelor tehnice şi laboratoarelor │
│ │ │implicate în realizarea contractului │
│ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │ │g) Informaţii privind partea din contract │
│ │ │pe care operatorul economic are, eventual, │
│ │ │intenţia sã o subcontracteze │
│ │ │ │
│ │ │- declaraţie privind subcontractantul/ │
│ │ │subcontractanţii, pãrţile din contract pe │
│ │ │care acesta/aceştia urmeazã sã le îndepli- │
│ │ │neascã, datele de recunoaştere ale │
│ │ │acestuia/acestora şi, dupã caz, acordul │
│ │ │acestuia/acestora │
└─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2

--------------
    NOTĂ(CTCE)

    Tabelul se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 din 28 septembrie 2011, la pagina 31 (a se vedea imaginea asociatã).


    ANEXA 3

                             SOLICITĂRI
            eronat impuse operatorilor economici de cãtre
          autoritãţile contractante în privinţa criteriilor
         de calificare şi selecţie, a factorilor de evaluare,
        a cerinţelor de naturã tehnicã ale caietului de sarcini

    1. Exemplu de cerinţã a caietului de sarcini ce în mod greşit este asimilatã unei cerinţe de calificare şi selecţie:
    În privinţa standardelor de asigurare a calitãţii, autoritãţile contractante pot solicita, în vederea calificãrii şi selecţiei operatorilor economici, potrivit dispoziţiilor art. 191-196 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fãrã a se limita exclusiv la cele prezentate, standarde precum: ISO 9001 în domeniul calitãţii sau echivalent; ISO 14001 pentru sistemul de management de mediu sau echivalent etc.
    Standardele de genul ISO 19752 pentru mãsurarea capacitãţii cartuşelor de toner monocrom sau echivalent, ISO 19758 pentru mãsurarea capacitãţii cartuşelor de toner color sau echivalent, eliberate de organisme acreditate în domeniu, precum şi altele asemenea, nu sunt standarde generice care sã fie raportate la capacitatea operatorului economic de a îndeplini contractul (aşa cum sunt, spre exemplu, standardele din familia ISO 9000), ci sunt standarde care certificã faptul cã produsul care va fi achiziţionat respectã nivelul de calitate stabilit prin acestea, fiind solicitate în vederea acoperirii necesitãţilor autoritãţii contractante.
    Prin urmare, solicitarea prezentãrii standardelor de genul ISO 19752, ISO 19758 drept cerinţe de calificare la nivelul fişei de date a achiziţiei este eronatã, aceste standarde reprezentând cerinţe ce se pot regãsi în prevederile caietului de sarcini, solicitarea acestora fiind reglementatã în conformitate cu art. 35 şi 36 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    2. Exemplu de cerinţã de calificare şi selecţie frecvent apreciatã ca factor de evaluare:
    Rãspândirea staţiilor de alimentare cu combustibil în teritoriu (gradul de acoperire, numãrul de staţii din teritoriu) nu reprezintã un factor de evaluare care sã poatã fi punctat, având legãturã directã cu capacitatea operatorului economic de a face faţã viitorului contract, şi nu cu oferta prezentatã, fiind prin urmare un criteriu de calificare şi selecţie.
    De asemenea, experienţa experţilor sau numãrul de proiecte realizate reprezintã cerinţe minime de calificare şi selecţie, nu factori de evaluare.
    Solicitarea mostrelor este strâns legatã de etapa calificãrii şi selecţiei candidaţilor/ofertanţilor, neputând fi un factor de evaluare; numai parametrii calitativi/tehnici ai ofertei pot fi factori de evaluare.
    3. Exemplu de cerinţã minimã de calificare şi selecţie eronat solicitatã:
    "Programul calitãţii aferent lucrãrii", "Planul de management al mediului", respectiv "Planul de securitate şi sãnãtate în muncã" se întocmesc prin raportare la obiectul specific al contractului ce urmeazã a fi atribuit, în vederea atingerii obiectivelor privind calitatea pentru o anumitã lucrare sau construcţie şi nu pot fi solicitate drept cerinţe de calificare.

                          ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Iudean Simion
21 August 2012
Foarte importanta informatia oficiala pentru domeniul in care activez
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016