Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 507 din 20 aprilie 2005  privind aprobarea   Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 1 din 18 martie 2005 pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la accize, taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 507 din 20 aprilie 2005 privind aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 1 din 18 martie 2005 pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la accize, taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 27 aprilie 2005
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã <>Decizia Comisiei fiscale centrale nr. 1 din 18 martie 2005 pentru aprobarea soluţiilor privind aplicarea unitarã a unor prevederi referitoare la accize, taxa pe valoarea adãugatã şi probleme de procedurã fiscalã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Bodu,
secretar de stat

Bucureşti, 20 aprilie 2005.
Nr. 507.


ANEXĂ
DECIZIA
Comisiei fiscale centrale nr. 1 din 18 martie 2005
pentru aprobarea soluţiilor privind aplicarea
unitarã a unor prevederi referitoare la accize,
taxa pe valoarea adãugatã şi probleme de procedurã fiscalã

I. <>Art. 193 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, art. 70 alin. (1) lit. c) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000
1. Pentru contribuabilii, persoane fizice şi juridice, care au efectuat în termen plata sumelor reprezentând cota de 1% din taxele şi accizele aplicate la nivel naţional pentru ţigãri şi bãuturi alcoolice, la bugetul de stat şi nu în contul Ministerului Tineretului şi Sportului 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor subordonate", plata sumelor datorate Ministerului Tineretului şi Sportului se considerã ca fiind efectuatã în termen, fãrã calcul de obligaţii fiscale accesorii.
2. Pentru rezolvarea cazurilor punctuale, contribuabilii pot sã depunã declaraţii rectificative şi sã solicite virarea sumelor vãrsate în plus la bugetul de stat cãtre bugetul Ministerului Tineretului şi Sportului.
II. <>Art. 160^1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
1. Pentru bunurile achiziţionate de societãţile autorizate ca valorificator în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare, de la persoane impozabile înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã, în scopul dezmembrãrii şi valorificãrii deşeurilor de metale feroase şi neferoase obţinute, se aplicã în mod obligatoriu prevederile <>art. 160^1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pct. 65^1 din Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Obligaţia aplicãrii prevederilor menţionate la pct. 1 revine atât furnizorilor, cât şi beneficiarilor de astfel de bunuri.
<>Art. 160^1 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
În situaţia în care de la data de 1 ianuarie 2005 pânã la data intrãrii în vigoare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 84/2005 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã au aplicat regimul normal de taxã pe valoarea adãugatã pentru orice livrare de material lemnos, acesta rãmâne valabil aplicat.
III. <>Art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
1. În cazul livrãrilor de bunuri şi prestãrilor de servicii finanţate prin Ambasada Republicii Elene din Bucureşti, în limita a 1% din asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã Guvernului României conform Acordului privind Programul de cooperare pentru dezvoltare pentru o perioadã de cinci ani dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene, semnat la Bucureşti la 20 iulie 2002, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 9/2003 , aprobatã prin <>Legea nr. 163/2003 , scutirea de taxã pe valoarea adãugatã prevãzutã de <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 1 din Normele privind aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţarã, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzutã la <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 , prin facturarea fãrã taxã pe valoarea adãugatã de cãtre furnizorii/prestatorii persoane impozabile române, care participã la realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile nerambursabile alocate prin ambasadã, denumiţi contractori, şi de cãtre furnizorii sau prestatorii acestora din România, denumiţi subcontractori, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate. Prin persoanã impozabilã românã se înţelege orice furnizor/prestator care îşi are stabilit în România sediul activitãţii economice sau un sediu permanent ori, în lipsa acestuia, domiciliul sau reşedinţa sa obişnuitã. Persoanele impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal în România, sunt considerate persoane impozabile române. Operaţiunile de natura celor prevãzute la <>art. 133 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu se factureazã prin reprezentantul fiscal, chiar dacã persoana impozabilã stabilitã în strãinãtate şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România. Contractorii şi subcontractorii îşi pot exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã, aferentã intrãrilor destinate realizãrii obiectivului sau proiectului. Facturarea fãrã taxã pe valoarea adãugatã se poate efectua numai pe baza unui certificat de scutire de taxã pe valoarea adãugatã, care se solicitã de cãtre contractori atât pentru livrãrile şi prestãrile proprii efectuate, cât şi pentru cele efectuate de subcontractori. Facturarea se efectueazã de cãtre subcontractori cãtre contractor şi de cãtre contractor cãtre Ambasada Republicii Elene din Bucureşti.
2. Certificatele de scutire de taxã pe valoarea adãugatã se elibereazã de cãtre direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social solicitantul ori, dupã caz, de cãtre Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
3. Contractorii trebuie sã prezinte urmãtoarea documentaţie în vederea eliberãrii certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã:
a) cererea de eliberare a certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã;
b) copii de pe documentele care atestã calitatea de plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori ori subcontractori, dupã caz;
c) documente din care sã rezulte cã obiectivele/ proiectele sunt finanţate prin Ambasada Republicii Elene din Bucureşti din 1% din fondurile nerambursabile acordate Guvernului României, conform Acordului privind Programul de cooperare pentru dezvoltare pentru o perioadã de cinci ani dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene, semnat la Bucureşti la 20 iulie 2002, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 9/2003 , aprobatã prin <>Legea nr. 163/2003 , însoţite de traducerea autorizatã a acestora, dupã caz;
d) copii de pe contractele încheiate între Ambasada Republicii Elene din Bucureşti, contractori şi beneficiari, însoţite de traducerea autorizatã, dupã caz;
e) copii de pe contractele încheiate cu subcontractorii din România.
4. Certificatul de scutire de taxã pe valoarea adãugatã eliberat este valabil pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii efectuate de la data eliberãrii, pe toatã durata realizãrii obiectivului sau, dupã caz, a proiectului, în condiţiile în care se face dovada existenţei sursei de finanţare din 1% din fondurile nerambursabile acordate României de Guvernul Republicii Elene. În situaţia în care ulterior eliberãrii certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã se schimbã subcontractorii ori se suplimenteazã fondurile iniţiale şi se încheie contracte noi pentru realizarea obiectivului sau proiectului, certificatul iniţial poate fi modificat sau suplimentat în aceleaşi condiţii, menţionându-se data de la care modificarea/suplimentarea este valabilã.
5. Contractorii şi/sau subcontractorii au obligaţia sã menţioneze pe facturã numãrul şi data certificatului în baza cãruia factureazã în regim de scutire.
6. Modelul certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã este cel prezentat în anexa nr. 2 la Normele privind aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţarã, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzutã la <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 26 ianuarie 2004. În conţinutul certificatului nu se vor completa rubricile care fac referire la beneficiari sau la agenţia de implementare.
IV. <>Art. 109 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ulterioare
1. Plãţile efectuate de cãtre contribuabili în contul impozitelor, taxelor, contribuţiilor sau al altor venituri ale bugetului general consolidat, prin intermediul sistemului bancar (inclusiv prin sistemul electronic de plãţi), pe baza ordinelor de platã întocmite corect de cãtre plãtitori, în urma cãrora s-a creditat, în termenul legal, bugetul general consolidat, dar în contul altui venit bugetar decât cel înscris de cãtre plãtitori pe documentele de platã semnate de aceştia şi confirmate prin ştampila şi semnãtura autorizatã a bãncii iniţiatoare, ca urmare a unor erori datorate sistemului bancar în procesarea datelor referitoare la decontarea obligaţiilor fiscale dispuse în mod corect de cãtre plãtitori, se considerã a fi efectuate în termen, fãrã calcul de obligaţii fiscale accesorii dupã data efectuãrii plãţii conform celor înscrise în documentele de platã semnate de cãtre plãtitori şi confirmate prin ştampila şi semnãtura autorizatã a bãncii iniţiatoare.
2. Reglarea evidenţei analitice pe plãtitori se va face pe baza cererii depuse de contribuabil, însoţitã de documentaţia necesarã.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016