Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 505 din 16 martie 2009  pentru aprobarea procedurilor privind contractarea datoriei publice guvernamentale prin imprumuturi a caror rambursare se asigura din alte surse decat bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 505 din 16 martie 2009 pentru aprobarea procedurilor privind contractarea datoriei publice guvernamentale prin imprumuturi a caror rambursare se asigura din alte surse decat bugetul de stat

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 3 aprilie 2009

În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, ale prevederilor art. 4 alin. (1) lit. d) coroborat cu alin. (2) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 109/2008 , cu modificãrile ulterioare, şi ale pct. 3.2.1 lit. a), b) şi c), ale pct. 4.1.6, 4.2.1, 4.2.2 şi 4.2.3 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 , cu modificãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã procedurile privind contractarea datoriei publice guvernamentale prin împrumuturi a cãror rambursare se asigurã din alte surse decât bugetul de stat, prevãzute în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, cu atribuţii în operaţiunile de administrare a datoriei publice, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prevederile prezentului ordin intrã în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 16 martie 2009.
Nr. 505.

ANEXA 1

Procedura contractãrii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unui împrumut de la instituţii financiare româneşti/strãine sau prin emisiuni de titluri de stat, subîmprumutat unui operator economic

Contractarea unui împrumut de la instituţii financiare româneşti sau strãine presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
1. În vederea obţinerii avizului de principiu din partea Ministerului Finanţelor Publice (MFP), ministerul coordonator al sectorului de activitate sau operatorul economic va transmite solicitarea cu privire la contractarea unui împrumut, în cuprinsul cãreia vor fi fundamentate necesitatea şi oportunitatea promovãrii cu prioritate a programului/proiectului ce se doreşte a fi finanţat, necesitatea intervenţiei statului, precum şi principalele elemente privind selectarea finanţatorului proiectului, însoţitã, dupã caz, de urmãtoarele documente:
● hotãrârea Guvernului de aprobare a indicatorilor tehnico-economici şi a surselor de finanţare a respectivului proiect, indiferent dacã este o investiţie nouã sau în continuare;
● document de susţinere din partea ministerului coordonator al sectorului de activitate respectiv, încadrarea proiectului în strategia sectorialã, precum şi informaţii cu privire la valoarea estimatã a proiectului;
● documentaţie financiarã - cash-flow aferent perioadei de rambursare a împrumutului, oferte indicative de finanţare etc.
2. Pe baza avizului de principiu al MFP, operatorul economic solicitã avizul Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (CIFGA) privind contractarea împrumutului, în baza unei cereri depuse la Banca de Export-Import a României Eximbank - S.A., însoţitã de documentaţia şi fundamentãrile necesare efectuãrii analizei, în strictã concordanţã cu normele şi procedurile de lucru aprobate de CIFGA pentru astfel de solicitãri. Ulterior obţinerii avizului CIFGA, acesta va fi remis prin intermediul Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. operatorului economic, în vederea prezentãrii MFP.
3. În urma obţinerii avizului favorabil al CIFGA, ministerul coordonator al sectorului de activitate împreunã cu MFP elaboreazã proiectul de lege privind autorizarea MFP pentru contractarea împrumutului şi subîmprumutarea acestuia operatorului economic, în care se va preciza cã mãsurã de sprijin din partea statului (în cazul în care constituie o mãsurã de ajutor de stat) se va acorda dupã emiterea deciziei de autorizare/aprobare de cãtre Comisia Europeanã; documentul va fi transmis pentru analizã şi aviz direcţiilor şi instituţiilor implicate, dupã caz.
4. Dupã adoptarea legii şi intrarea ei în vigoare:
● în cazul împrumuturilor contractate de la instituţii financiare româneşti sau strãine, MFP selecteazã instituţia/instituţiile finanţatoare în conformitate cu prevederile legislaţiei privind achiziţiile publice, precum şi cu respectarea prevederilor pct. 3.2.5 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Din comisia de selecţie a finanţatorului vor face parte şi reprezentanţi ai autoritãţii administraţiei publice centrale coordonatoare a sectorului de activitate al operatorului economic, precum şi ai operatorului economic beneficiar al subîmprumutului;
● în cazul împrumuturilor contractate prin emisiuni de titluri de stat, MFP organizeazã licitaţia în conformitate cu regulamentele şi procedurile specifice pieţei titlurilor de stat.
5. Transmiterea cererii cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în vederea stabilirii caracterului de ajutor de stat şi, dupã caz, a elaborãrii de cãtre aceasta a notificãrii/informãrii privind mãsura de ajutor de stat cãtre Comisia Europeanã.
6. În cazul mãsurilor de natura ajutorului de stat, dupã obţinerea deciziei de autorizare/aprobare de la Comisia Europeanã, direcţia de specialitate din MFP şi ministerul coordonator, dupã caz, supun spre avizare direcţiilor implicate în procesul de avizare documentaţia şi, pe baza avizelor, prezintã spre aprobare şi semnare conducerii MFP documentul juridic ce guverneazã împrumutul, în forma negociatã şi acceptatã de banca finanţatoare.
7. Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din subîmprumutarea de cãtre stat a împrumutului, MFP procedeazã, conform legislaţiei în vigoare, la determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, suportat şi acceptat de cãtre beneficiar.
8. Dupã semnarea documentului juridic ce guverneazã împrumutul, MFP încheie cu beneficiarul final un acord de împrumut subsidiar (AIS), prin care pãrţile convin asupra obligaţiilor şi drepturilor acestora în contextul dat şi conform prevederilor documentelor juridice care guverneazã împrumutul. În AIS se va face referire - fãrã a se limita la acestea - la elemente precum: alocarea sumelor în cadrul proiectului şi finanţarea obiectivelor acestuia, legãtura funcţionalã în cadrul compartimentelor (dacã este cazul), modalitãţile de raportare etc. Conţinutul clauzelor AIS, precum şi clauzele în sine pot fi adaptate în funcţie de prevederile documentului juridic ce guverneazã derularea împrumutului şi în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor cu privire la implementarea fizicã şi financiarã a proiectului. Semnarea AIS, avizat în prealabil de cãtre direcţiile de specialitate din MFP, controlul financiar preventiv şi delegat se vor face de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai MFP şi ai operatorului economic.

ANEXA 2

Procedura contractãrii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unui împrumut de la instituţii financiare internaţionale (IFI) sau pe relaţii bilaterale (de la guverne strãine ori agenţii guvernamentale), subîmprumutat unui operator economic

Contractarea unui împrumut de la instituţii financiare internaţionale (IFI), guverne strãine sau agenţii guvernamentale presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
1. Ministerul coordonator al sectorului de activitate sau operatorul economic va transmite Ministerului Finanţelor Publice (MFP) solicitarea cu privire la contractarea unui împrumut, în cuprinsul cãreia vor fi fundamentate necesitatea şi oportunitatea promovãrii cu prioritate a programului/proiectului ce se doreşte a fi finanţat, necesitatea intervenţiei statului, precum şi principalele elemente privind selectarea finanţatorului proiectului, însoţitã, dupã caz, de urmãtoarele documente:
● hotãrârea Guvernului de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii şi a surselor de finanţare a acestuia, indiferent dacã este o investiţie nouã sau în continuare;
● document de susţinere a proiectului din partea ministerului coordonator al sectorului economic în care activeazã operatorul economic solicitant, în baza strategiei sectoriale, aprobatã de Guvern, dacã este cazul;
● documentaţie financiarã - cash-flow aferent perioadei de rambursare a împrumutului, oferte indicative de finanţare etc.
2. MFP, împreunã cu ministerul coordonator al sectorului de activitate, dupã caz, elaboreazã şi supune aprobãrii Guvernului şi Preşedintelui României un memorandum cu tema: "Acord de principiu privind contractarea împrumutului şi aprobarea mandatului de negociere". În cuprinsul acestuia se vor preciza elemente tehnice şi financiare propuse de finanţator, precum şi faptul cã mãsura de sprijin din partea statului (în cazul în care constituie o mãsurã de ajutor de stat) nu poate fi acordatã decât dupã emiterea deciziei de autorizare/aprobare de cãtre Comisia Europeanã a mãsurii de ajutor de stat.
3. Ca urmare a aprobãrii memorandumului de la etapa precedentã, MFP transmite operatorului economic şi Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. avizul de principiu necesar luãrii în analizã de cãtre Comitetul Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (CIFGA) privind emiterea documentului juridic ce guverneazã împrumutul.
Pe baza avizului de principiu, operatorul economic depune o cerere la Banca de Export-Import a României Eximbank - S.A., însoţitã de documentaţia şi fundamentãrile necesare efectuãrii analizei, în strictã concordanţã cu normele şi procedurile de lucru aprobate de CIFGA pentru astfel de solicitãri. Ulterior obţinerii avizului CIFGA, acesta va fi remis prin intermediul Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. operatorului economic, în vederea prezentãrii MFP.
4. Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din contractarea de cãtre stat a împrumutului şi subîmprumutarea acestuia, în baza avizului CIFGA, MFP procedeazã, conform legislaţiei în vigoare, la determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, suportat şi acceptat de cãtre beneficiar.
5. MFP emite, dupã caz, acordul de principiu cãtre IFI pentru împrumutul ce urmeazã a fi contractat şi subîmprumutat operatorului economic.
6. Negocierea împrumutului şi a documentului juridic ce guverneazã împrumutul se va desfãşura în limita mandatului aprobat; negocierea poate fi efectuatã direct sau prin corespondenţã.
7. Transmiterea cererii cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în vederea stabilirii caracterului de ajutor de stat şi, dupã caz, a elaborãrii de cãtre aceasta a notificãrii/informãrii privind mãsura de ajutor de stat cãtre Comisia Europeanã.
8. Dupã negocierea împrumutului şi a documentului juridic ce guverneazã împrumutul şi dupã primirea deciziei Comisiei Europene privind mãsura de ajutor de stat (dacã este cazul), MFP şi ministerul coordonator, dupã caz, iniţiazã un memorandum pentru aprobarea raportului de negociere şi aprobarea acordãrii deplinelor puteri în vederea semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul.
9. În baza aprobãrii memorandumului de cãtre Guvern şi Preşedintele României, Ministerul Afacerilor Externe emite deplinele puteri în vederea semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul de cãtre reprezentantul autorizat al României.
10. În mod excepţional, datoritã urgenţei semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul şi numai dacã existã suficiente elemente sã se considere cã textul convenit sau adoptat al acestuia nu va conţine diferenţe substanţiale de fond faţã de propunerea de text a pãrţii române, se poate elabora un memorandum comun pentru aprobarea negocierii şi semnãrii, care va fi supus aprobãrii Guvernului şi Preşedintelui României, dupã caz.
11. Documentul juridic ce guverneazã împrumutul, astfel semnat, va fi ratificat sau aprobat printr-un act normativ cu forţã juridicã de lege. Traducerea autorizatã a documentaţiei aferente împrumutului va fi asiguratã de cãtre o firmã autorizatã, angajatã în condiţiile legii de MFP.
12. Procedura de contractare prevãzutã la pct. 1-11 se va adapta în funcţie de specificul fiecãrui finanţator extern.
13. În baza documentului de ratificare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, MFP încheie cu operatorul economic un acord de împrumut subsidiar (AIS), prin care pãrţile convin asupra obligaţiilor şi drepturilor acestora în contextul dat şi conform prevederilor documentelor juridice care guverneazã împrumutul. În AIS se va face referire - fãrã a se limita la acestea - la elemente precum: alocarea sumelor în cadrul proiectului şi finanţarea obiectivelor acestuia, legãtura funcţionalã în cadrul compartimentelor (dacã este cazul), modalitãţile de raportare etc. Conţinutul clauzelor AIS, precum şi clauzele în sine pot fi adaptate în funcţie de prevederile documentului juridic ce guverneazã derularea împrumutului şi în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor cu privire la implementarea fizicã şi financiarã a proiectului. Semnarea AIS, avizat în prealabil de cãtre direcţiile de specialitate din MFP, controlul financiar preventiv şi delegat se vor face de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai MFP şi ai operatorului economic.
14. În vederea intrãrii în efectivitate a documentului juridic care guverneazã împrumutul, dacã este cazul, se va proceda la emiterea avizului juridic, în condiţiile stabilite cu finanţatorul extern, precum şi a tuturor celorlalte documente solicitate de finanţatorul extern.


ANEXA 3

Procedura contractãrii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unui împrumut de la instituţii financiare româneşti/strãine sau prin emisiuni de titluri de stat, subîmprumutat unei unitãţi administrativ-teritoriale ori unui operator economic/serviciu public din subordinea unei unitãţi administrativ-teritoriale

1. În baza:
● hotãrârii autoritãţii deliberative a unitãţii administrativ-teritoriale privind justificarea necesitãţii şi oportunitãţii realizãrii unui proiect de investiţii finanţat integral sau în completare din împrumuturi contractate de stat şi însuşirea indicatorilor tehnico-economici şi a surselor de finanţare a respectivului proiect;
● hotãrârii adunãrii generale a acţionarilor sau a consiliului de administraţie, în cazul unui operator economic;
● unei fundamentãri întocmite de unitatea administrativ-teritorialã, însuşitã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin care se justificã prioritatea la nivel naţional a unui program/proiect, valoarea împrumutului, a surselor de platã a serviciului datoriei publice aferent împrumutului, precum şi a plãţii oricãror impozite şi taxe aferente realizãrii investiţiei;
● avizului favorabil al Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) emite avizul de principiu.
2. Ca urmare a obţinerii avizului de principiu al MFP, unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz operatorul economic/serviciul public de subordonare localã solicitã avizul Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (CIFGA) privind contractarea împrumutului, în baza unei cereri depuse la Banca de Export-Import a României Eximbank - S.A., însoţitã de documentaţia şi fundamentãrile necesare efectuãrii analizei, în strictã concordanţã cu normele şi procedurile de lucru aprobate de CIFGA pentru astfel de solicitãri. Ulterior obţinerii avizului CIFGA, acesta va fi remis prin intermediul Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. unitãţii administrativ-teritoriale, în vederea prezentãrii MFP.
3. În urma obţinerii avizului favorabil al CIFGA, Ministerul Administraţiei şi Internelor împreunã cu MFP elaboreazã proiectul de lege privind autorizarea MFP pentru contractarea împrumutului şi subîmprumutarea acestuia unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, operatorului economic/serviciului public de subordonare localã, în care se va preciza cã mãsura de sprijin din partea statului (în cazul în care constituie o mãsurã de ajutor de stat) se va acorda dupã emiterea deciziei de autorizare/aprobare de cãtre Comisia Europeanã; documentul va fi transmis pentru analizã şi aviz direcţiilor şi instituţiilor implicate, dupã caz.
4. Dupã adoptarea legii şi intrarea ei în vigoare:
● în cazul împrumuturilor contractate de la instituţii financiare româneşti sau strãine, MFP selecteazã instituţia/instituţiile finanţatoare în conformitate cu prevederile legislaţiei privind achiziţiile publice, precum şi cu respectarea prevederilor pct. 3.2.5 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Din comisia de selecţie a finanţatorului vor face parte şi reprezentanţi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, ai unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, ai operatorului economic/serviciului public de subordonare localã, beneficiar al subîmprumutului;
● în cazul împrumuturilor contractate prin emisiuni de titluri de stat, MFP organizeazã licitaţia în conformitate cu regulamentele şi procedurile specifice pieţei titlurilor de stat.
5. Transmiterea cererii cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în vederea stabilirii caracterului de ajutor de stat şi, dupã caz, a elaborãrii, în colaborare cu direcţia de specialitate în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a notificãrii/informãrii privind mãsura de ajutor de stat cãtre Comisia Europeanã.
6. În cazul mãsurilor de natura ajutorului de stat, dupã obţinerea deciziei de autorizare/aprobare de la Comisia Europeanã, direcţia de specialitate din MFP şi ministerul coordonator, dupã caz, supun spre avizare direcţiilor implicate în procesul de avizare documentaţia şi, pe baza avizelor, prezintã spre aprobare şi semnare conducerii MFP documentul juridic ce guverneazã împrumutul, în forma negociatã şi acceptatã de banca finanţatoare.
7. Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din subîmprumutarea de cãtre stat a împrumutului, MFP procedeazã, conform legislaţiei în vigoare, la determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, suportat de beneficiarul subîmprumutului.
8. Dupã semnarea documentului juridic ce guverneazã împrumutul, MFP încheie cu unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz, cu operatorul economic sau serviciul public de subordonare localã un acord de împrumut subsidiar (AIS) sau un acord de împrumut subsidiar şi garanţie (AISG), prin care pãrţile convin asupra obligaţiilor şi drepturilor acestora în contextul dat şi conform prevederilor documentelor juridice care guverneazã împrumutul. În AIS sau AISG se va face referire - fãrã a se limita la acestea - la elemente precum: alocarea sumelor în cadrul proiectului şi finanţarea obiectivelor acestuia, legãtura funcţionalã în cadrul compartimentelor (dacã este cazul), modalitãţile de raportare etc. Conţinutul clauzelor AIS sau AISG, precum şi clauzele în sine pot fi adaptate în funcţie de prevederile documentului juridic ce guverneazã derularea împrumutului şi în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor cu privire la implementarea fizicã şi financiarã a proiectului. Semnarea AIS sau AISG, avizat în prealabil de cãtre direcţiile de specialitate din MFP, controlul financiar preventiv şi delegat se vor face de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai MFP şi ai unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, ai operatorului economic sau serviciului public de subordonare localã.


ANEXA 4

Procedura contractãrii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unui împrumut de la instituţii financiare internaţionale (IFI) sau pe relaţii bilaterale (de la guverne strãine ori agenţii guvernamentale), subîmprumutat unei unitãţi administrativ-teritoriale sau unui operator economic/serviciu public din subordinea unei unitãţi administrativ-teritoriale

1. În baza:
● hotãrârii autoritãţii deliberative a unitãţii administrativ-teritoriale privind justificarea necesitãţii şi oportunitãţii realizãrii unui proiect de investiţii finanţat integral sau în completare din împrumuturi contractate de stat şi însuşirea indicatorilor tehnico-economici şi a surselor de finanţare a respectivului proiect;
● hotãrârii adunãrii generale a acţionarilor sau a consiliului de administraţie, în cazul unui operator economic;
● unei fundamentãri întocmite de unitatea administrativ-teritorialã, însuşitã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin care se justificã prioritatea la nivel naţional a unui program/proiect, valoarea împrumutului, a surselor de platã a serviciului datoriei publice aferent împrumutului, precum şi a plãţii oricãror impozite şi taxe aferente realizãrii investiţiei;
● avizului favorabil al Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi Ministerul Administraţiei şi Internelor elaboreazã şi supun aprobãrii Guvernului şi Preşedintelui României un memorandum cu tema: "Acord de principiu privind contractarea împrumutului şi aprobarea mandatului de negociere". În cuprinsul acestuia se vor preciza elemente tehnice şi financiare propuse de finanţator, precum şi faptul cã mãsura de sprijin din partea statului (în cazul în care constituie o mãsurã de ajutor de stat) nu poate fi acordatã decât dupã emiterea deciziei de autorizare/aprobare de cãtre Comisia Europeanã a mãsurii de ajutor de stat.
2. Ca urmare a aprobãrii memorandumului de la etapa precedentã, MFP transmite unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, operatorului economic/serviciului public de subordonare localã şi Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. avizul de principiu necesar luãrii în analizã de cãtre Comitetul Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (CIFGA) privind emiterea documentului juridic ce guverneazã împrumutul.
3. Pe baza avizului de principiu, unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz, operatorul economic sau serviciul public de subordonare localã depun/depune o cerere la Banca de Export-Import a României Eximbank - S.A., însoţitã de documentaţia şi fundamentãrile necesare efectuãrii analizei, în strictã concordanţã cu normele şi procedurile de lucru aprobate de CIFGA pentru astfel de solicitãri. Ulterior obţinerii avizului CIFGA, acesta va fi remis prin intermediul Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. unitãţii administrativ-teritoriale, în vederea prezentãrii MFP.
4. Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din contractarea de cãtre stat a împrumutului şi subîmprumutarea acestuia, în baza avizului CIFGA, MFP procedeazã, conform legislaţiei în vigoare, la determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, suportat de cãtre beneficiarul subîmprumutului.
5. MFP emite, dupã caz, acordul de principiu cãtre IFI pentru împrumutul ce urmeazã a fi contractat şi subîmprumutat unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, operatorului economic ori serviciului public de subordonare localã.
6. Negocierea împrumutului, care se poate desfãşura atât direct, cât şi prin corespondenţã, se va desfãşura în conformitate cu mandatul aprobat.
7. Transmiterea cererii cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în vederea stabilirii caracterului de ajutor de stat şi, dupã caz, a elaborãrii, în colaborare cu direcţia de specialitate în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a notificãrii/informãrii privind mãsura de ajutor de stat cãtre Comisia Europeanã.
8. Dupã negocierea împrumutului şi a documentului juridic ce guverneazã împrumutul şi dupã primirea deciziei Comisiei Europene privind mãsura de ajutor de stat (dacã este cazul), MFP şi Ministerul Administraţiei şi Internelor, dupã caz, iniţiazã un memorandum pentru aprobarea raportului de negociere şi aprobarea acordãrii deplinelor puteri în vederea semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul.
9. În baza aprobãrii memorandumului de cãtre Guvern şi Preşedintele României, Ministerul Afacerilor Externe emite deplinele puteri în vederea semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul de cãtre reprezentantul autorizat al României.
10. În mod excepţional, datoritã urgenţei semnãrii documentului juridic ce guverneazã împrumutul şi numai dacã existã suficiente elemente sã se considere cã textul convenit sau adoptat al acestuia nu va conţine diferenţe substanţiale de fond faţã de propunerea de text a pãrţii române, se poate elabora un memorandum comun pentru aprobarea negocierii şi semnãrii, care va fi supus aprobãrii Guvernului şi Preşedintelui României, dupã caz.
11. Documentul juridic ce guverneazã împrumutul, astfel semnat, va fi ratificat sau aprobat printr-un act normativ cu forţã juridicã de lege. Traducerea autorizatã a documentaţiei aferente împrumutului va fi asiguratã de cãtre o firmã autorizatã, angajatã în condiţiile legii de MFP.
12. Procedura de contractare prevãzutã la pct. 1-11 se va adapta în funcţie de specificul fiecãrui finanţator extern.
13. În baza documentului de ratificare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, MFP încheie cu unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz, cu operatorul economic sau serviciul public de subordonare localã un acord de împrumut subsidiar (AIS) sau un acord de împrumut subsidiar şi garanţie (AISG), prin care pãrţile convin asupra obligaţiilor şi drepturilor acestora în contextul dat şi conform prevederilor documentelor juridice care guverneazã împrumutul. În AIS sau AISG se va face referire - fãrã a se limita la acestea - la elemente precum: alocarea sumelor în cadrul proiectului şi finanţarea obiectivelor acestuia, legãtura funcţionalã în cadrul compartimentelor (dacã este cazul), modalitãţile de raportare etc. Conţinutul clauzelor AIS sau AISG, precum şi clauzele în sine pot fi adaptate în funcţie de prevederile documentului juridic ce guverneazã derularea împrumutului şi în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor cu privire la implementarea fizicã şi financiarã a proiectului. Semnarea AIS sau AISG, avizat în prealabil de cãtre direcţiile de specialitate din MFP, controlul financiar preventiv şi delegat se vor face de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai MFP şi ai unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, ai operatorului economic sau serviciului public de subordonare localã.
14. În vederea intrãrii în efectivitate a documentului juridic care guverneazã împrumutul, dacã este cazul, se va proceda la emiterea avizului juridic, în condiţiile stabilite cu finanţatorul extern, precum şi a tuturor celorlalte documente solicitate de finanţatorul extern.

___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016