Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 50 din 10 ianuarie 2011  pentru reglementarea modalitatii de plata si recuperare a cheltuielilor de judecata ocazionate de procedurile judiciare initiate impotriva persoanelor care ocupa sau au ocupat functii de demnitate publica, inalti functionari publici, functionari publici si personal contractual in cadrul Ministerului Finantelor Publice, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor aflate in subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 50 din 10 ianuarie 2011 pentru reglementarea modalitatii de plata si recuperare a cheltuielilor de judecata ocazionate de procedurile judiciare initiate impotriva persoanelor care ocupa sau au ocupat functii de demnitate publica, inalti functionari publici, functionari publici si personal contractual in cadrul Ministerului Finantelor Publice, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor aflate in subordinea acesteia

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 din 19 ianuarie 2011

    Având în vedere prevederile <>art. IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunãtãţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2009,
    în temeiul <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile persoanelor care îndeplinesc, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:
    a) ocupã o funcţie de demnitate publicã, de înalt funcţionar public, de funcţionar public ori de personal contractual sau au ocupat o astfel de funcţie în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor aflate în subordinea acesteia;
    b) se aflã în cursul unei proceduri judiciare având ca obiect acte ori fapte sãvârşite în legãturã cu funcţiile prevãzute la lit. a);
    c) au una dintre calitãţile enumerate la art. 3 alin. (2).
    (2) În sensul prezentului ordin, persoanele cãrora le-a fost aprobatã cererea prin care solicitã sã beneficieze de prevederile <>art. IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunãtãţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2009, şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1) vor fi denumite în continuare persoane îndreptãţite, iar Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Garda Financiarã şi Autoritatea Naţionalã a Vãmilor vor fi denumite în continuare ordonatori de credite.
    (3) Persoanele care îndeplinesc, în mod cumulativ, condiţiile prevãzute la alin. (1) nu beneficiazã de prevederile prezentului ordin dacã au ori aveau suspendat raportul de muncã sau de serviciu, dupã caz, la momentul sãvârşirii actelor ori faptelor în legãturã cu care s-au demarat procedurile judiciare.
    (4) Beneficiazã de prevederile prezentului ordin şi persoanele împotriva cãrora s-au demarat proceduri judiciare având ca obiect acte ori fapte sãvârşite în legãturã cu îndeplinirea unor sarcini de serviciu suplimentare.
    ART. 2
    (1) Persoanele îndreptãţite au dreptul la plata cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare, astfel cum sunt acestea definite în prezentul ordin, în limita bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.
    (2) În situaţia în care bugetul aprobat prin legile bugetare anuale nu permite încheierea convenţiei, a actului adiţional sau angajarea de noi cheltuieli în cursul unui an bugetar, dupã caz, ordonatorul de credite este obligat ca, în termen de 6 luni de la data aprobãrii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1) sau de la data constatãrii lipsei fondurilor, sã facã demersurile necesare pentru a identifica sursele de finanţare, conform prevederilor legale.
    ART. 3
    (1) Prin cheltuieli de judecatã ocazionate de procedurile judiciare la care au dreptul persoanele îndreptãţite se înţelege cheltuielile cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã, dupã cum urmeazã:
    a) în cazul procesului civil, cheltuielile efectuate dupã primirea citaţiei sau a oricãrui alt document din care rezultã calitatea de pârât sau chemat în garanţie a persoanei îndreptãţite şi pânã la rãmânerea definitivã şi irevocabilã a hotãrârii judecãtoreşti;
    b) în cazul procesului penal, cheltuielile efectuate dupã începerea urmãririi penale împotriva persoanei îndreptãţite şi pânã la rãmânerea definitivã a hotãrârii judecãtoreşti.
    (2) Procedurile judiciare în care pot fi plãtite cheltuielile prevãzute la alin. (1) sunt cele în care persoanele au calitatea de învinuit, inculpat, pârât, chemat în garanţie, precum şi calitãţile corespunzãtoare acestora din cãile de atac, potrivit Codului de procedurã penalã şi Codului de procedurã civilã.
    ART. 4
    (1) În cadrul fiecãrui ordonator de credite dintre cei prevãzuţi la art. 1 alin. (2), conducãtorul acestuia are obligaţia de a constitui o comisie de analizã a cererilor întemeiate pe prevederile <>art. IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 46/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2009, denumitã în continuare Comisia.
    (2) Comisia este formatã din 3 persoane. Structurile de resurse umane, contabilitate şi juridicã vor desemna câte un membru permanent şi un membru supleant. Structura juridicã asigurã secretariatul Comisiei.
    ART. 5
    (1) Cererea prin care se solicitã beneficiul prevederilor <>art. IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 46/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2009, se depune la registratura unitãţii unde îşi desfãşoarã sau şi-a desfãşurat activitatea solicitantul în perioada actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile judiciare şi este însoţitã de:
    a) copia actului de identitate valabil şi datele de contact;
    b) orice document care face dovada cã titularul cererii are una dintre calitãţile prevãzute la art. 3 alin. (2);
    c) contractul de reprezentare avocaţialã, în copie, în mãsura în care persoana îndreptãţitã înţelege sã apeleze la serviciile avocaţiale;
    d) orice document din care rezultã admiterea probei expertizei, în mãsura în care solicitantului i s-a admis acest mijloc de probã;
    e) o scurtã descriere a actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile judiciare, precum şi orice acte doveditoare în susţinerea punctului sãu de vedere, dacã se aflã în posesia acestora;
    f) precizarea unei valori estimate a cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare, dacã nu rezultã din documentele prezentate;
    g) acordul expres al solicitantului sau al reprezentantului legal, dupã caz, cu privire la faptul cã, în cazul aprobãrii cererii, este de acord sã semneze convenţia prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    (2) În cazuri excepţionale, cererea prevãzutã la alin. (1) poate fi semnatã şi de cãtre reprezentantul legal al solicitantului.
    (3) În termen de 10 zile de la depunerea cererii, conform alin. (1), conducãtorul unitãţii respective are obligaţia de a confirma îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 1 alin. (1) şi (3), de a anexa o copie a documentului (de exemplu, fişa postului) care atestã calitatea solicitantului prevãzutã la art. 1 alin. (1) lit. a) în perioada actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile judiciare şi de a o transmite, împreunã cu cererea, structurii juridice din cadrul ordonatorului de credite cãruia i se subordoneazã.
    (4) Dispoziţiile alin. (3) nu se aplicã în situaţia în care unitatea unde îşi desfãşoarã sau şi-a desfãşurat activitatea solicitantul în perioada actelor sau faptelor pentru care s-au demarat procedurile judiciare este una dintre structurile enumerate la art. 1 alin. (2).
    (5) În situaţia prevãzutã la alin. (4), cererea va fi analizatã direct de cãtre Comisie.
    ART. 6
    (1) Comisia va analiza documentele transmise potrivit art. 5 alin. (3) şi (5) şi orice alte acte cerute şi primite în completare de la solicitant sau de la structura de resurse umane competentã.
    (2) Pentru analiza cererii, Comisia poate solicita lãmuriri scrise sau verbale, precum şi documente suplimentare.
    (3) Membrii Comisiei fac propuneri cu majoritate de voturi. Membrul Comisiei care are o altã pãrere va redacta şi va semna opinia separatã, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijinã.
    (4) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea cererii sau a informaţiilor suplimentare solicitate, dupã caz, Comisia va înainta conducãtorului ordonatorului de credite un raport, motivat în fapt şi în drept, propunând:
    a) aprobarea cererii;
    b) respingerea cererii; în acest caz, conducãtorul ordonatorului de credite emite un act administrativ, motivat în fapt şi în drept, care poate fi contestat în condiţiile reglementate de <>Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (5) Respingerea cererii intervine în urmãtoarele situaţii:
    a) actele ori faptele sãvârşite nu sunt în legãturã cu funcţiile prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a);
    b) persoana solicitantã nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
    c) nu sunt respectate prevederile art. 5 alin. (1);
    d) nu sunt depuse documentele solicitate de Comisie, dupã caz, în mãsura în care acestea sunt în posesia solicitantului.
    ART. 7
    (1) Dupã aprobarea cererii, conform art. 6 alin. (4) lit. a), şi identificarea surselor de finanţare, potrivit <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea <>Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, structura juridicã comunicã persoanei îndreptãţite sau reprezentantului sãu legal, dupã caz, cã poate transmite convenţia semnatã ordonatorului de credite.
    (2) Scopul convenţiei prevãzute la alin. (1) este acela de a asigura ordonatorului de credite posibilitatea de a recupera cheltuielile de judecatã ocazionate de procedurile judiciare, în funcţie de posibilitãţile legale de recuperare.
    ART. 8
    (1) Dupã încheierea convenţiei sau a actului adiţional, dupã caz, persoanele îndreptãţite pot solicita ordonatorilor de credite, prin cerere scrisã, plata cheltuielilor de judecatã.
    (2) În perioada cuprinsã între momentul aprobãrii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1) şi încheierea convenţiei sau a actelor adiţionale, dupã caz, persoanele îndreptãţite nu pot solicita ordonatorilor de credite efectuarea de plãţi.
    (3) Sub rezerva respectãrii prevederilor alin. (2), pot fi solicitate la platã cheltuielile de judecatã aferente serviciilor prestate efectiv dupã momentul depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1).
    (4) În nicio situaţie nu pot fi considerate cheltuieli de judecatã ocazionate de procedurile judiciare acele cheltuieli cu serviciile avocaţiale sau de expertizã judiciarã care au fost prestate anterior depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1).
    ART. 9
    (1) Cererea de platã a cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare la care participã persoana îndreptãţitã, ce se transmite ordonatorului de credite cu care a fost încheiatã convenţia, trebuie sã conţinã precizãrile şi sã fie însoţitã de documentele urmãtoare:
    a) în cazul serviciilor avocaţiale: factura, în original, şi dovada achitãrii prealabile a acesteia, confirmarea persoanei îndreptãţite cã serviciile avocaţiale au fost prestate efectiv dupã data depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1) şi în legãturã cu procedura judiciarã în care este implicatã, precizarea expresã a sumelor care pot fi plãtite pentru serviciile respective, precum şi contul bancar în care urmeazã a se face plata, deschis pe numele persoanei îndreptãţite;
    b) în cazul serviciilor de expertizã judiciarã: orice document din care rezultã admiterea probei cu expertizã judiciarã, dovada achitãrii prealabile, în contul indicat, a sumei stabilite în acel document, confirmarea persoanei îndreptãţite cã serviciile de expertizã au fost prestate efectiv dupã data depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1), precizarea expresã a sumelor care pot fi plãtite pentru serviciile respective, precum şi contul bancar în care urmeazã a se face plata, deschis pe numele persoanei îndreptãţite. Nu se deconteazã decât sumele plãtite expertului judiciar.
    (2) Structura juridicã din cadrul ordonatorului de credite are obligaţia îndeplinirii operaţiunilor specifice angajãrii, lichidãrii, ordonanţãrii cheltuielilor, conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi înaintãrii cãtre compartimentul de contabilitate.
    (3) În situaţia imposibilitãţii de platã a cheltuielilor de judecatã solicitate, datoratã faptului cã bugetul aprobat al ordonatorului de credite nu permite angajarea de noi cheltuieli în cursul anului bugetar respectiv sau faptului cã bugetul angajat a fost epuizat, acesta este obligat ca, în termen de 6 luni de la data depunerii cererii, precizãrilor şi a documentelor prevãzute la alin. (1), sã facã demersurile necesare pentru a identifica sursele de finanţare.
    ART. 10
    (1) Pentru recuperarea cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare, în cazul în care instanţa judecãtoreascã constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre persoanele îndreptãţite, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce le revin sau le reveneau, ordonatorul de credite se va îndrepta, în limita sumelor achitate în temeiul convenţiei sau al actului adiţional, împotriva persoanei îndreptãţite. Procedura de colectare a creanţelor datorate ordonatorului de credite, în temeiul convenţiei sau al actului adiţional, este cea reglementatã în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Pentru recuperarea cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare, în cazul în care instanţa judecãtoreascã sau procurorul nu constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre persoanele îndreptãţite, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce le revin sau le reveneau, ordonatorul de credite se va îndrepta, în limita sumelor reţinute de instanţa judecãtoreascã sau de procuror, împotriva persoanei care a cãzut în pretenţii, dupã caz. Procedura de colectare a creanţelor datorate ordonatorului de credite, ca urmare a subrogãrii acestuia în drepturile persoanei îndreptãţite, astfel cum au fost acestea reţinute de instanţa judecãtoreascã sau de procuror, este cea reglementatã în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Sumele recuperate conform alin. (1) şi (2) se fac venit la bugetul de stat.
    (4) Titlul executoriu se înainteazã organului fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã competent conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la primirea sa.
    ART. 11
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 10 ianuarie 2011.
    Nr. 50.

    ANEXÃ

                                   CONVENŢIE

    ART. 1
    Pãrţile contractante
    ................................., cu sediul în ............................, str. ................... nr. ......, telefon ........................................, cont bancar nr. ........................, deschis la ......................., reprezentatã prin ........................, în calitate de ..................., numitã în prezentul contract Ordonator,
    şi
    dl/dna ....................., domiciliat(ã) în ......................, str. ....................... nr. ......, bl. ....., sc. ....., ap. ......, sectorul/judeţul..................., nãscut(ã) în localitatea ..................... la data de .................., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ...... nr. ..........., eliberat de ................ la data de ..................., codul numeric personal ....................., în calitate de persoanã care ocupã sau a ocupat o funcţie de demnitate publicã/înalt funcţionar public/funcţionar public/personal contractual în cadrul ......................................, denumit(ã) în continuare Beneficiar,
    au încheiat prezenta convenţie, în urmãtoarele condiţii stabilite de comun acord:

    ART. 2
    Obiectul convenţiei
    2.1. Plata de cãtre Ordonator a cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi/sau cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare, aşa cum sunt acestea definite la art. 3 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea modalitãţii de platã şi recuperare a cheltuielilor de judecatã ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupã sau au ocupat funcţii de demnitate publicã, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor aflate în subordinea acesteia, şi, în mod corelativ, restituirea, cesiunea şi recuperarea sumelor plãtite cãtre Beneficiar, în cazul în care instanţa judecãtoreascã constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre Beneficiar, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau
    2.2. Recuperarea sumelor plãtite cãtre Beneficiar de la persoana care a cãzut în pretenţii şi în limita sumelor reţinute de instanţa judecãtoreascã sau de procuror, dupã caz, în cazul în care nu se constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre Beneficiar, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau
    ART. 3
    Valoarea estimatã a cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau Beneficiarului este de ....................... lei (TVA inclus).
    ART. 4
    Plata cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare prevãzute la art. 3 se face în contul indicat de Beneficiar, în limita bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.
    ART. 5
    Drepturile şi obligaţiile Ordonatorului
    5.1. Ordonatorul are urmãtoarele drepturi:
    a) de a i se restitui sumele plãtite cu titlu de cheltuieli cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare la care participã Beneficiarul, în cazul în care instanţele judecãtoreşti constatã printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã/irevocabilã, dupã caz, îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, precum şi în cazul în care Beneficiarul încheie un contract de tranzacţie;
    b) de a percepe dobânzi şi penalitãţi de întârziere, în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de la data rãmânerii definitive/irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, dupã caz, sau de la data plãţii, în cazul situaţiilor prevãzute la lit. a);
    c) de a proceda la executarea silitã a Beneficiarului, în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de la data rãmânerii definitive/irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, dupã caz, sau de la data încheierii contractului de tranzacţie, în cazul situaţiilor prevãzute la lit. a);
    d) sã solicite Beneficiarului cesionarea tuturor drepturilor aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare în care acesta participã;
    e) sã se îndrepte împotriva persoanei care a cãzut în pretenţii, ca urmare a cesionãrii tuturor drepturilor aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare în care participã Beneficiarul, astfel cum au fost reţinute de instanţa judecãtoreascã sau de procuror, dupã caz;
    f) sã solicite Beneficiarului învestirea cu formulã executorie a hotãrârii judecãtoreşti definitive/irevocabile sau a actului procurorului, dupã caz, în cazul în care instanţele judecãtoreşti sau procurorul nu constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau.
    5.2. Ordonatorul are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã plãteascã Beneficiarului cheltuielile cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare, pe baza documentelor justificative, în limita bugetului angajat;
    b) în situaţia în care bugetul aprobat prin legile bugetare anuale nu permite încheierea actului adiţional sau angajarea de noi cheltuieli în cursul unui an bugetar, dupã caz, sã facã demersurile necesare pentru a identifica sursele de finanţare, conform prevederilor legale, în termen de 6 luni de la data constatãrii lipsei fondurilor.
    ART. 6
    Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului
    6.1. Beneficiarul are dreptul la plata cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în limita bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.
    6.2. Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã transmitã Ordonatorului documentele pentru care solicitã plata, conform condiţiilor prevãzute la art. 7, dar nu mai târziu de momentul soluţionãrii definitive/irevocabile a cauzei;
    b) sã solicite în cadrul procesului civil sau penal, inclusiv în faza urmãririi penale din cadrul procesului penal, acordarea tuturor cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare la care a participat, indiferent de modul de soluţionare a acestora;
    c) sã restituie Ordonatorului cheltuielile cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare, în situaţia în care printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã/irevocabilã, dupã caz, s-a constatat îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor care îi reveneau, precum şi în cazul în care încheie un contract de tranzacţie;
    d) sã suporte dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente sumelor plãtite, calculate pe fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare momentului rãmânerii definitive/irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, dupã caz, şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) în cazul în care încheie un contract de tranzacţie, este obligat la restituirea sumelor achitate de cãtre Ordonator;
    f) sã suporte dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente sumelor plãtite de cãtre Ordonator, calculate pe fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare momentului plãţii şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care încheie un contract de tranzacţie;
    g) sã solicite învestirea cu formulã executorie a hotãrârii judecãtoreşti definitive/irevocabile sau a actului procurorului, dupã caz, în cazul în care instanţele judecãtoreşti sau procurorul nu constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în termen de 30 de zile de la momentul soluţionãrii definitive/irevocabile a cauzei;
    h) sã notifice persoana care a cãzut în pretenţii despre cesionarea dreptului de creanţã cãtre Ordonator.
    6.3. Prin prezenta convenţie, Beneficiarul cesioneazã Ordonatorului toate drepturile aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertizã judiciarã ocazionate de procedurile judiciare în care participã, stabilite prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã/irevocabilã sau prin actul procurorului, dupã caz.
    ART. 7
    Modalitatea de platã
    7.1. În cazul serviciilor avocaţiale, Beneficiarul va depune la sediul Ordonatorului, la fiecare solicitare de platã, o cerere, factura, în original, şi dovada achitãrii prealabile a acesteia. Cererea va conţine, în mod obligatoriu, confirmarea Beneficiarului cã serviciile avocaţiale au fost prestate efectiv dupã data depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 şi cã acestea sunt în legãturã cu procedura judiciarã în care este implicat, precizarea expresã a sumelor care pot fi plãtite pentru serviciile respective, precum şi a contului bancar în care urmeazã a se face plata, deschis pe numele Beneficiarului.
    7.2. În cazul serviciilor de expertizã judiciarã, Beneficiarul va depune la sediul Ordonatorului, la fiecare solicitare de platã, o cerere şi orice document din care rezultã admiterea probei expertizei judiciare, dovada achitãrii prealabile, în contul indicat, a sumei stabilite în acel document. Cererea va conţine, în mod obligatoriu, confirmarea Beneficiarului cã serviciile de expertizã judiciarã au fost prestate efectiv dupã data depunerii cererii prevãzute la art. 5 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011, precizarea expresã a sumelor care pot fi plãtite pentru serviciile respective, precum şi a contului bancar în care urmeazã a se face plata, deschis pe numele Beneficiarului.
    ART. 8
    Durata convenţiei
    Convenţia este valabilã pânã la data recuperãrii integrale de la Beneficiar a sumei plãtite de cãtre Ordonator, în cazul în care printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã/irevocabilã, dupã caz, s-a constatat îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre Beneficiar, cu vinovãţie constând în culpã gravã sau gravã neglijenţã, a oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, precum şi în cazul în care Beneficiarul a încheiat un contract de tranzacţie.
    ART. 9
    Modificarea convenţiei
    Modificarea oricãrei clauze a prezentei convenţii se poate face numai prin acordul pãrţilor.
    ART. 10
    Încetarea convenţiei
    Prezenta convenţie înceteazã prin acordul pãrţilor, dar nu înainte de achitarea de cãtre Beneficiar a tuturor sumelor plãtite de cãtre Ordonator, în temeiul convenţiei.
    ART. 11
    Rãspunderea pãrţilor
    11.1. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor asumate la pct. 6.2 lit. a) dã dreptul Ordonatorului sã refuze plata sumelor solicitate.
    11.2. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor asumate la pct. 6.2 lit. b) şi g) dã dreptul Ordonatorului sã procedeze la executarea silitã a Beneficiarului pentru sumele plãtite pânã la acel moment, în condiţiile prezentei convenţii şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 12
    Dispoziţii finale
    Prezenta convenţie constituie titlu executoriu, dupã învestirea cu formulã executorie în condiţiile Codului de procedurã civilã.
    Prezenta convenţie a fost încheiatã în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.


                  Ordonator, Beneficiar,
                  ---------- ----------


                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016