Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5 din 4 ianuarie 2010  pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5 din 4 ianuarie 2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010
ORDIN nr. 5 din 4 ianuarie 2010
pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 5 alin. (4) şi <>art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>pct. 50 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Codul fiscal , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 85 alin. (2) şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, prevãzutã în anexa nr. I.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevãzut în anexa nr. II.
ART. 3
Instrucţiunile de completare a formularului menţionat la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. III.
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului menţionat la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. IV.
ART. 5
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.02.02/13, prevãzut în anexa nr. V.
ART. 6
(1) Referirile la <>Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintã trimiteri la <>Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Referirile la <>Codul de procedurã fiscalã din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Anexele nr. I-V fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice alte dispoziţii contrare.
ART. 9
Prevederile prezentului ordin se aplicã cererilor de rambursare depuse dupã data de 31 decembrie 2009.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 11
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 4 ianuarie 2010.
Nr. 5.


ANEXA I

PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe
valoarea adãugatã formulate de cãtre persoane impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în afara Comunitãţii

1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din normele metodologice, se efectueazã potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate, persoana impozabilã trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la pct. 50 alin. (1) din normele metodologice şi sã îşi desemneze un reprezentant în România în scopul rambursãrii, potrivit pct. 50 alin. (5) din aceleaşi norme.
3. Reprezentantul solicitã rambursarea taxei pe valoarea adãugatã prin completarea şi depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevãzut în anexa nr. II la ordin.
4.1. Reprezentantul desemnat în scopul rambursãrii trebuie sã înregistreze la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire în formã autenticã, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Codul de procedurã fiscalã.
4.2. Conţinutul şi limitele reprezentãrii sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din normele metodologice.
4.3. În vederea înregistrãrii fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscalã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
4.4. Comunicarea certificatului de înregistrare fiscalã se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
4.5. Codul de înregistrare fiscalã atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã persoanei reprezentate, stabilitã în afara Uniunii Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştã, prin scrisoare recomandatã, însoţitã de documentaţia prevãzutã la pct. 50 alin. (7) din normele metodologice, care sã evidenţieze taxa a cãrei rambursare se solicitã.
6. Documentele justificative, documentele din care rezultã cã persoana este angajatã într-o activitate economicã ce ar face-o sã fie consideratã persoanã impozabilã în condiţiile art. 127 din Codul fiscal, dacã ar fi stabilitã în România, precum şi declaraţiile în limba strãinã vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã.
7. De la registraturã, cererea însoţitã de documentaţie se repartizeazã Compartimentului de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare a TVA, organizat potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedurã.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scaneazã şi se arhiveazã în format electronic.
9.1. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din normele metodologice.
9.2. De asemenea, acesta verificã pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice existenţa acordurilor/declaraţiilor de reciprocitate în ceea ce priveşte rambursarea TVA între România şi ţara solicitantului.
9.3. Rezultatul analizei se consemneazã într-un referat pentru analiza documentarã, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã.
10. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducãtorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedurã fiscalã, la persoana impozabilã stabilitã în România care a emis factura respectivã, precum şi la reprezentant.
11. Pe baza constatãrilor cuprinse în referatul de analizã şi, dupã caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetãrii la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii" (Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã), potrivit modelului prevãzut în anexa nr. V la ordin.
12.1. Decizia prevãzutã la pct. 11 se întocmeşte în 3 exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia, referatul de analizã şi, dupã caz, procesul-verbal, spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale.
12.2. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de procedurã fiscalã.
13.1. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le considerã necesare.
13.2. Termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data solicitãrii documentelor şi data prezentãrii acestora, potrivit art. 70 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã.
14. Decizia de rambursare, aprobatã de conducãtorul unitãţii fiscale, se transmite compartimentului de colectare în vederea compensãrii şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedurã fiscalã.
15. Compartimentul de colectare, dupã efectuarea operaţiunilor de stingere a creanţelor fiscale, transmite compartimentului de specialitate ambele exemplare din documentele întocmite, un exemplar pentru a fi comunicat persoanei impozabile şi un exemplar în vederea arhivãrii, precum şi decizia de rambursare a TVA.
16. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o instituţie de credit din România. Comisioanele bancare se suportã de cãtre persoana impozabilã.
17.1. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
17.2. Dosarul solicitãrii va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analizã;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetãrii la faţa locului, dupã caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã;
e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
18.1. Dupã primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, a Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adãugatã a cãrei rambursare a fost solicitatã.
18.2. Toate documentele se ştampileazã de cãtre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.
19. Solicitãrile de rambursare se soluţioneazã în termen de 6 luni de la data la care cererea, însoţitã de documentele necesare, se primeşte de organele fiscale competente, potrivit pct. 50 alin. (12) din normele metodologice.


ANEXA 1
la procedurã

Registrul de evidenţã
a cererilor de rambursare a TVA




┌────┬─────────┬────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┬─────────┬────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ Nr. de │Denumirea/numele│ Codul de │ Nr. şi data │ │ │ │Diferenţe │ Data │
│crt.│referinţã│ şi prenumele │identificare│înregistrãrii│ │ Decizia │ Suma │constatate│efectuãrii │
│ │ │ solicitantului │ fiscalã │ cererii de │ Suma │organului│aprobatã│ faţã de │compensãrii│
│ │ │ │ din ţara în│ rambursare │solicitatã│fiscal*) │ │ suma │ şi/sau a │
│ │ │ │ care este │ a TVA │ │ │ │solicitatã│restituirii│
│ │ │ │ stabilit │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┼─────────┼────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
└────┴─────────┴────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┴─────────┴────────┴──────────┴───────────┘



----------
*) Se va completa cu:
A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.


ANEXA 2
la procedurã



MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..............................
Administraţia Finanţelor Publice ....................................
Nr. ..........

Aprobat
Conducãtorul unitãţii fiscale,
....................

Avizat
Şeful compartimentului de specialitate,
..............................

REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARÃ

A. Datele de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................

B. Datele de identificare ale reprezentantului
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................

C. Analiza documentarã a cererii de rambursare aferentã lunii/
perioadei ............ anul .......
Au fost analizate urmãtoarele documente:
..........................................................................
În urma analizei s-au constatat urmãtoarele:
..........................................................................

D. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursãrii în urma analizei documentare pentru
suma de ..................... lei |_|
b) Se transmite pentru efectuarea cercetãrii la faţa locului |_|
c) Se propune respingerea rambursãrii TVA pentru suma de .......... lei |_|


Întocmit
...............




ANEXA II





┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile │ 313 │
│ SIGLÃ │ neînregistrate în scopuri de TVA în România, │ Nr. de înregistrare │
│ ANAF │ stabilite în afara Comunitãţii │ ca operator de date │
│ │ │cu caracter personal 759│
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬──────────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│ ANUL: │ │ │ │ │ PERIOADA: │ │ │ - │ │ │
└────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴──────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────────────────┴────────────────┬─────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┬──────────────┴─────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│ŢARA DE REZIDENŢà │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETÃ ÎN ŢARA DE REZIDENŢÃ │ │
├──────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────┬─────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤
│COD POŞTAL│ │TELEFON │ │
├──────────┼─────────────────────────┴─────────────────┼──────────┬─────────────────────────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
├──────────┴──────────────────────────────────────┬────┴──────────┴─────────────────────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI │
├────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────────────────┴──────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALÃ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┬─────────────────────────────┬───────────┼───┼───┴───┴───┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│JUDEŢ │ │SECTOR │ │LOCALITATE │ │
├─────────┼─────────────────────────────┴───────────┼───┴─┬─────────┴┬───────────┬──────┬──────┬────────┤
│STRADA │ │NR. │ │BLOC │ │SC. │ │
├─────────┼────────┬──────┬─────────┬──────────┬────┴─────┴──┬───────┴────┬──────┴──────┴──────┴────────┤
│ET. │ │AP. │ │COD POŞTAL│ │TELEFON │ │
├─────────┼────────┴──────┴─────────┴──────────┼─────────┬───┴────────────┴─────────────────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
└─────────┴────────────────────────────────────┴─────────┴──────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE │
├───────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│SUMA SOLICITATÃ LA RAMBURSARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│IBAN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴───┴───┴───┴──┬┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│TITULARUL CONTULUI │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────┤
│CONT NUMÃRUL │ │CODUL BÃNCII │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┴───────────────┴───────────────────────────────────────┤
│NUMELE BÃNCII │ │
├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BÃNCII │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┬───────┬───────────────────┬────────────┬──────────────┤
│LOCALITATEA │ │ŢARA │ │COD POŞTAL │ │
└──────────────────────┴────────────────────────┴───────┴───────────────────┴────────────┴──────────────┘
┌──────────────────┬──┬──┬──┬───────────────────┬──┬──┬──┬─────────────────────────────────────┬──┬──┬──┐
│NR. ANEXE │ │ │ │NR. FACTURI │ │ │ │NR. DOCUMENT DE IMPORT │ │ │ │
└──────────────────┴──┴──┴──┴───────────────────┴──┴──┴──┴─────────────────────────────────────┴──┴──┴──┘
┌──────────────────────────────────────────────────────┬───┬────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┐
│Aţi mai avut cereri de rambursare anterioare? Da │ │Nr. de referinţã al cererii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───┼────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┤
│ Nu │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴───┴────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┐
│Mã angajez sã returnez orice sumã mi-ar putea fi rambursatã din greşealã │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã în perioada la care se referã │
│ prezenta cerere de rambursare, nu am efectuat livrãri de bunuri sau prestãri de servicii ce au avut │
│ loc sau au fost considerate ca având loc în România, cu excepţia, dupã caz a serviciilor prevãzute la │
│ pct. 50 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, precum │
│ şi faptul cã datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├─────────────────┬────────────────────────────┴─────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│Funcţia │ │ │
├─────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤ Ştampila │
│Semnãtura │ │ │
└─────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de personalul organului fiscal │
├─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├─────────────────────────┼──────────────────┬──────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Numãr înregistrare │ │Datã înregistrare │ │ │ / │ │ │ / │ │ │ │ │
├─────────────────────────┴─────────┬────────┴──────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────┐
│Cod MFP: 14.13.03.02/13│
└───────────────────────┘








┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITÃ RAMBURSAREA │
├────┬────────┬───────────┬────────────┬─────────────┬────────────┬────────────┬──────────┤
│Nr. │ │ Natura │ Denumirea │ Codul de │ Data │ Numãrul │ Suma de │
│crt.│Tipul*) │ bunurilor │emitentului │înregistrare │ facturii/ │ facturii/ │ taxã pe │
│ │ │ sau a │ facturii/ │în scopuri │documentului│documentului│ valoarea │
│ │ │serviciilor│documentului│de TVA al │ pentru │ pentru │ adãugatã │
│ │ │ │ pentru │emitentului │ importuri │ importuri │solicitatã│
│ │ │ │ importuri │ facturii/ │ │ │ la ram- │
│ │ │ │ │documentului │ │ │ bursare │
│ │ │ │ │ pentru │ │ │ │
│ │ │ │ │ importuri │ │ │ │
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┼────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
├────┴────────┴───────────┴────────────┴─────────────┴────────────┴────────────┼──────────┤
│ TOTAL │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘



---------
*) A - achiziţie, I - import, S - prestãri de servicii.


ANEXA III

INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite
în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13

1. Cererea de rambursare se depune de cãtre persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care le-au fost prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadã de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadã mai micã de 3 luni rãmasã din anul calendaristic.
2. Cererea se depune în termen de maximum 9 luni de la sfârşitul anului calendaristic în care taxa devine exigibilã.
3. Cererea se depune în format electronic la:
- registratura organului fiscal competent;
- poştã, prin scrisoare recomandatã.
4. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat şi ştampilat, conform legii.
Formatul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre solicitant.
Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscalã sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro

Modul de completare a formularului 313 "Cerere de rambursare
pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA
în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13

Secţiunea 1
Anul la care se referã declaraţia - se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010).
Perioada aferentã operaţiunilor realizate (de exemplu: pentru perioada februarie-iunie, se va înscrie 01-06).
Cartuşul "Date de identificare a solicitantului" conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se completeazã codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã în ţara de origine a solicitantului.
3. Adresa completã în ţara de rezidenţã - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile.
Cartuşul "Date de identificare a reprezentantului" conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare fiscalã - se completeazã codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã al reprezentantului, pentru activitatea proprie.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
3. Adresa - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al reprezentantului.
Cartuşul "Informaţii financiare" conţine:
1. Suma solicitatã la rambursare - se înscrie suma solicitatã. Înscrierea cifrelor în casetã se realizeazã cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã.
3. Titularul contului - se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numãrul - se înscrie numãrul contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã.
5. Codul bãncii - se înscrie codul bãncii la care se aflã contul nominalizat mai sus.
6. Numele bãncii - se înscrie numele bãncii.
7. Adresa bãncii, localitatea, ţara, cod poştal - se înscrie adresa exactã a bãncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe - se înscrie numãrul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi - se înscrie numãrul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se înscrie numãrul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea cãsuţei corespunzãtoare, precum şi prin specificarea numãrului de referinţã repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa cãsuţa "Nu".
Secţiunea a 2-a
Cuprinde operaţiunile care stau la baza sumei solicitate şi vor fi înscrise nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestãrile de servicii care i-au fost efectuate solicitantului.
Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscriu: A pentru achiziţii, I pentru import, S pentru prestãri de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea emitentului facturii/documentului pentru importuri - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului.
Codul de înregistrare în scopuri de TVA al emitentului facturii/documentului pentru importuri - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA comunicat de cãtre furnizor sau de cãtre prestator.
Data facturii/documentului pentru importuri şi numãrul facturii/documentului pentru importuri - se înscriu data, respectiv numãrul documentului din care reiese suma solicitatã spre rambursare.
Suma de taxã pe valoarea adãugatã solicitatã la rambursare - se înscrie suma de taxã pe valoarea adãugatã ce reiese din facturã/documentul pentru importuri.
Toate sumele se înscriu în lei.


ANEXA IV

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare
şi pãstrare ale formularului 313 "Cerere de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de
TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13

Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii
Cod MFP: 14.13.03.02/13
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire:
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal competent;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
● un exemplar la solicitant;
● un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


ANEXA V


MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
SIGLA AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a ..............
Administraţia Finanţelor Publice a ....................
Nr. ................/Data .....................

SIGLA
ANAF

Adresa: ................
Telefon: ...............
Fax: ...................
E-mail: ................


DECIZIE DE RAMBURSARE
a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoane
impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze
în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii


Cãtre: Denumire/Nume, prenume ............................................
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Adresa: Ţara ......................... Regiunea ..........................
Localitate ............................... Cod poştal ....................
Str. ....................................... nr. ..............

Reprezentat prin:
Denumire/Nume, prenume ...................................................
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Adresa: Oraşul .......................... Str. ...........................
Cod poştal ................. Nr. ............ Bl. ..... Et. ..... Ap. ....

În baza <>art. 147^2 alin (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>art. 85 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, pentru perioada ........................, înregistratã sub nr. .......... din .................., cu numãrul de referinţã .............., şi a analizei/cercetãrii la faţa locului, efectuatã în perioada ......................., se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, astfel:
TVA solicitatã la rambursare ............................... lei
TVA aprobatã la rambursare ................................. lei
TVA respinsã la rambursare ................................. lei
Motivul de fapt
.........................................................................
.........................................................................
Temeiul de drept
Act normativ: ..........., art. ...., paragraful ...., pct. .... lit. ... alin. ....
...............................
Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzuta la <>art. 115, 116 sau 117, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, la organul fiscal competent, potrivit <>art. 209 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Conducãtorul unitãţii fiscale,
Numele şi prenumele .........................
Semnãtura şi ştampila unitãţii ..............

Aprobat, Verificat, Întocmit,
Numele şi prenumele ....... Numele şi prenumele ....... Numele şi prenumele .......
Funcţia ................... Funcţia ................... Funcţia ...................
Data ...................... Data ...................... Data ......................
Semnãtura ................. Semnãtura ................. Semnãtura .................

Cod MFP 14.13.02.02/13

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016