Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.832 din 3 decembrie 2025  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 372/2024 privind aprobarea modalităţii de derulare a procedurii de achiziţie pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse, prestare de servicii, execuţie de lucrări finanţate din fondurile externe nerambursabile şi rambursabile aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă, alocate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, aplicabilă beneficiarilor privaţi care nu au obligaţia respectării prevederilor legale aplicabile în domeniul achiziţiilor publice, precum şi a listei utilizate pentru verificarea achiziţiilor derulate de aceştia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.832 din 3 decembrie 2025 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 372/2024 privind aprobarea modalităţii de derulare a procedurii de achiziţie pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse, prestare de servicii, execuţie de lucrări finanţate din fondurile externe nerambursabile şi rambursabile aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă, alocate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, aplicabilă beneficiarilor privaţi care nu au obligaţia respectării prevederilor legale aplicabile în domeniul achiziţiilor publice, precum şi a listei utilizate pentru verificarea achiziţiilor derulate de aceştia

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1129 din 8 decembrie 2025
    Având în vedere Referatul nr. 141.546 din 27.11.2025,
    ţinând cont de prevederile:
    - Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;
    – Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;
    – Regulamentului (UE, Euratom) 2018/1.046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.296/2013, (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013, (UE) nr. 1.304/2013, (UE) nr. 1.309/2013, (UE) nr. 1.316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012, cu modificările ulterioare;
    – Regulamentului (UE, Euratom) 2024/2.509 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 septembrie 2024 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României, modificată prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 17 noiembrie 2025;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora şi recuperarea creanţelor rezultate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2023,

    în temeiul:
    - art. 5 alin. (8^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 372/2024 privind aprobarea modalităţii de derulare a procedurii de achiziţie pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse, prestare de servicii, execuţie de lucrări finanţate din fondurile externe nerambursabile şi rambursabile aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă, alocate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, aplicabilă beneficiarilor privaţi care nu au obligaţia respectării prevederilor legale aplicabile în domeniul achiziţiilor publice, precum şi a listei utilizate pentru verificarea achiziţiilor derulate de aceştia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 27 februarie 2024, se modifică după cum urmează:
    1. La capitolul I, punctul 1.2 va avea următorul cuprins:
    "1.2. Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie, respectiv cele prevăzute de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: nediscriminarea, tratamentul egal, recunoaşterea reciprocă, transparenţa, proporţionalitatea, asumarea răspunderii."

    2. Capitolul II va avea următorul cuprins:
    "    CAP. II
    Domeniul de aplicare
    2.1. Prezentele reglementări se aplică de către beneficiarii privaţi care nu intră sub incidenţa prevederilor Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    2.2. Dacă valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât pragurile valorice prevăzute de art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiarul privat poate achiziţiona produse, servicii, lucrări, aplicând prevederile aferente achiziţiei directe prevăzute la cap. V.
    2.3. Dacă beneficiarul privat nu intră sub incidenţa prevederilor Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute de art. 7 alin. (5) din acelaşi act normativ, atunci beneficiarul privat achiziţionează produse, servicii, lucrări, aplicând instrucţiunile aferente procedurii competitive prevăzute la cap. VI.
    2.4. Beneficiarul privat poate atribui contractul unui anumit operator economic, dacă produsele sau serviciile pot fi furnizate numai de către un anumit operator economic pentru următoarele motive:
    a) concurenţa lipseşte din motive tehnice;
    b) protecţia unor drepturi exclusive, inclusiv drepturi de proprietate intelectuală.
    2.5. Beneficiarul privat poate aplica excepţiile de la pct. 2.4 numai dacă nu există o soluţie alternativă rezonabilă, cum ar fi utilizarea unor canale de distribuţie alternative pe teritoriul României ori în afara acestuia sau achiziţia unor lucrări, produse sau servicii comparabile din punct de vedere funcţional, iar absenţa concurenţei sau protecţia drepturilor exclusive nu este rezultatul unei restrângeri artificiale a parametrilor achiziţiei în vederea viitoarei proceduri competitive. În acest caz beneficiarul va elabora o notă justificativă conţinând motivele aplicării prezentului articol."

    3. Capitolul III va avea următorul cuprins:
    "    CAP. III
    Termeni şi expresii
    În sensul prezentei anexe, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    3.1. principiul DNSH - principiul de «a nu prejudicia în mod semnificativ», conform orientărilor Comisiei Europene https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX: 52021XC0218(01), definit în Ghidul solicitantului specific fiecărei investiţii;
    3.2. beneficiar privat - entitate juridică fără calitate de autoritate/entitate contractantă, conform prevederilor Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi care a semnat un contract de finanţare sau care are calitatea de partener în cadrul unui contract de finanţare;
    3.3. beneficiar real - are înţelesul prevăzut la art. 2 lit. l^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    3.4. caiet de sarcini - document întocmit de beneficiarul privat, care conţine în mod obligatoriu specificaţiile tehnice care reprezintă cerinţe, prescripţii, caracteristici de natură tehnică ce permit fiecărui/fiecărei produs, serviciu sau lucrări să fie descris(ă) în mod obiectiv, într-o manieră corespunzătoare îndeplinirii necesităţii beneficiarului privat;
    3.5. documentele achiziţiei - toate documentele elaborate pentru o achiziţie, atât cele elaborate de solicitantul/beneficiarul privat, cât şi cele elaborate de operatorii economici, inclusiv documentele justificative care atestă plăţile/realitatea achiziţiei. Păstrarea documentelor justificative originale se va face cu respectarea prevederilor art. 75 din Regulamentul (UE) 2018/1.046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii;
    3.6. specificaţii tehnice - toate cerinţele, inclusiv prescripţii sau caracteristici de natură tehnică ce permit fiecărui/fiecărei produs, serviciu sau lucrări să fie descris(ă), în mod obiectiv, într-o manieră corespunzătoare îndeplinirii necesităţii solicitantului/beneficiarului privat;
    3.7. contract de furnizare - contract cu titlu oneros, încheiat în formă scrisă între un beneficiar privat şi unul sau mai mulţi operatori economici, având ca obiect furnizarea de produse;
    3.8. contract de lucrări - contract cu titlu oneros, încheiat în formă scrisă între un beneficiar privat şi unul sau mai mulţi operatori economici, având ca obiect fie exclusiv execuţia, fie atât proiectarea, cât şi execuţia de lucrări/construcţii sau realizarea, prin orice mijloace, a unei construcţii;
    3.9. contract de servicii - contract cu titlu oneros, încheiat în formă scrisă între un solicitant/beneficiar privat şi unul sau mai mulţi operatori economici, având ca obiect prestarea de servicii;
    3.10. ofertă - document prezentat de operatorul economic în cadrul procedurii competitive prin care îşi manifestă voinţa de a se angaja din punct de vedere juridic într-un proces de achiziţie şi care conţine informaţii tehnice şi financiare despre produse/servicii/lucrări ofertate;
    3.11. partener - entitate cu personalitate juridică care participă alături de beneficiarul privat la desfăşurarea activităţilor din cadrul proiectului;
    3.12. procedura competitivă - etapele minime ce trebuie parcurse de solicitanţii/beneficiarii privaţi în vederea atribuirii unui contract de achiziţie;
    3.13. valoare estimată - o determinare valorică şi cantitativă, pe componente de cost, a obiectului unei achiziţii care se stabileşte pe baza calculării şi însumării tuturor sumelor plătibile pentru îndeplinirea obiectivului propus (inclusiv cuantumul aferent procentului de diverse şi neprevăzute, după caz), fără taxa pe valoarea adăugată, luând în considerare orice eventuale forme de opţiuni şi prelungiri menţionate în mod explicit în documentele achiziţiei."

    4. Capitolul IV va avea următorul cuprins:
    "    CAP. IV
    Prevederi generale
    4.1. În scopul asigurării unei identităţi vizuale integrate şi pentru respectarea unitară a regulilor privind vizibilitatea fondurilor din partea Uniunii, anunţul privind demararea procedurii competitive trebuie să conţină elemente de identitate vizuală (logoul Uniunii Europene, cu textul «Finanţat de Uniunea Europeană NextGenerationEU», sigla Guvernului României, logoul PNRR), având dimensiunile minime admise ale logourilor precizate în Manualul de identitate vizuală al PNRR, după cum urmează: (a se vedea imaginea asociată)

    4.2. Beneficiarul privat va utiliza numai termenii reglementaţi prin prezenta anexă, pentru a facilita procesul de monitorizare, verificare, control, audit, în scopul evitării unor eventuale confuzii faţă de termenii utilizaţi în alte proceduri de achiziţie, inclusiv pentru a evita confuziile faţă de procedurile prevăzute de Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    4.3. Toate documentele aflate la dosarul achiziţiei vor fi redactate, respectiv publicate/transmise în limba română. Dacă se consideră necesar, documentele achiziţiei elaborate de beneficiarul privat pot fi traduse de către acesta şi într-o altă limbă. În această situaţie, beneficiarul privat se va asigura că nu există neconcordanţe între versiunea în limba română şi cealaltă/celelalte versiune/versiuni şi că în cazul unui conflict între versiunea în limba română şi orice versiune într-o altă limbă va prevala varianta în limba română. Beneficiarul privat poate accepta de la ofertanţi documente redactate şi în alte limbi decât limba română, cu obligativitatea ca ofertanţii să le prezinte şi traduse în limba română de către un traducător autorizat.
    4.4. Beneficiarul privat are obligaţia de a pune la dispoziţia reprezentanţilor autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor externe nerambursabile şi rambursabile aferente MRR, alocate prin PNRR, toate documentele aferente procedurilor de achiziţie derulate în conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    4.5. Beneficiarii privaţi pot derula proceduri de achiziţii anterior semnării contractului de finanţare, dar nu anterior datei de 1 februarie 2020, în conformitate cu prevederile art. 17 din Regulamentul (UE) 2021/241, urmând ca acestea să devină eligibile doar dacă au fost aprobate în consecinţă în cadrul contractului de finanţare.
    4.6. În cazul procedurilor de achiziţie derulate de către beneficiarii privaţi, documentele specifice plăţilor cu numerar nu sunt acceptate.
    4.7. (1) Valoarea estimată a achiziţiei se determină pe baza ofertelor de preţ existente pe piaţă, primite/solicitate/obţinute prin studiu de piaţă etc., sau pe baza unor informaţii din achiziţiile/contractele anterioare recente, care se ataşează ca anexe, în scopul asigurării rezonabilităţii costurilor estimate.
    (2) Anterior iniţierii procedurii competitive se va întocmi nota justificativă privind determinarea valorii estimate, care va conţine cel puţin următoarele informaţii: denumirea produsului/ serviciului/lucrării, cantitatea, preţul unitar, preţul total, sursa preţului.
    (3) În situaţia în care se constată că valoarea estimată stabilită la momentul demarării achiziţiei este mai mică sau mai mare decât valoarea estimată la momentul depunerii cererii de finanţare, beneficiarul privat o va actualiza în consecinţă, la data realizării achiziţiei directe sau la data publicării anunţului privind demararea procedurii de achiziţie.
    (4) În situaţia în care valoarea estimată a achiziţiei se actualizează conform prevederilor alin. (3), dacă aceasta este mai mare decât cea declarată în cererea de finanţare, diferenţa de preţ va fi suportată de către beneficiarul privat, în integralitatea sa, din bugetul propriu, din alte surse de finanţare sau va fi suplimentată în conformitate cu prevederile ghidului specific, dacă este cazul.
    (5) În situaţia în care valoarea estimată a achiziţiei se actualizează conform prevederilor alin. (3), dacă aceasta este mai mică decât cea declarată în cererea de finanţare, diferenţa va fi utilizată în conformitate cu prevederile ghidului specific, dacă este cazul.
    (6) Valoarea estimată a achiziţiei este determinată distinct, la nivelul fiecărei proceduri, aferentă fiecărui contract de finanţare, indiferent de numărul de contracte de finanţare pe care un beneficiar privat le are în implementare la un moment dat.
    (7) Beneficiarul privat nu are dreptul de a diviza contractul de achiziţie în mai multe contracte distincte de valoare mai mică şi nici de a utiliza metode de calcul care să conducă la o subevaluare a valorii estimate a achiziţiei, cu scopul de a evita aplicarea prevederilor privind procedura de achiziţie.
    (8) Încadrarea contractelor în funcţie de tipul lor se stabileşte în funcţie de obiectul lor principal, conform definiţiilor de la cap. III.
    (9) În cazul contractelor de lucrări, valoarea estimată a achiziţiei se calculează luând în considerare atât costul lucrărilor, cât şi valoarea totală estimată a produselor şi serviciilor puse la dispoziţia contractantului de către beneficiarul privat, necesare pentru executarea lucrărilor.
    (10) În cazul contractelor care vizează cel puţin două obiecte, respectiv furnizare şi/sau servicii şi/sau lucrări, obiectul principal este cel căruia îi corespunde valoarea estimată cea mai mare a achiziţiei.
    (11) În situaţia în care contractul are ca obiect atât furnizarea de produse, cât şi execuţia de lucrări, acesta este considerat contract de lucrări, dacă valoarea estimată a achiziţiei în cazul execuţiei de lucrări este mai mare decât valoarea estimată a achiziţiei pentru furnizarea de produse.
    (12) În situaţia în care contractul are ca obiect atât furnizarea de produse, cât şi prestarea de servicii, acesta este considerat contract de servicii, dacă valoarea estimată a achiziţiei, în cazul prestării de servicii, este mai mare decât valoarea estimată pentru furnizarea de produse.
    4.8. (1) Beneficiarii privaţi au obligaţia de a lua măsuri preventive pentru evitarea situaţiilor de natură să genereze dublă finanţare, în conformitate cu prevederile art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/241 şi cu prevederile art. 191 din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1.046.
    (2) Un beneficiar privat poate implementa două sau mai multe contracte finanţate din fondurile externe nerambursabile şi rambursabile aferente MRR, prin PNRR, cu condiţia ca fondurile alocate prin contractele de finanţare semnate să nu acopere aceleaşi costuri.
    (3) Beneficiarul privat va confirma lipsa existenţei situaţiei de dublă finanţare şi va transmite o declaraţie unică la nivel de proiect, pe propria răspundere, pentru evitarea dublei finanţări, în care va menţiona toate bunurile, serviciile şi lucrările achiziţionate în cadrul proiectului respectiv.
    (4) Modelul orientativ al declaraţiei privind evitarea dublei finanţări este prezentat în anexa nr. 1.
    4.9. (1) Beneficiarul privat are obligaţia de a lua toate măsurile în vederea respectării principiului DNSH la nivelul contractelor de furnizare de produse/prestare de servicii/ execuţie de lucrări pe care le implementează, în vederea îndeplinirii contractului/deciziei/ordinului/acordului de finanţare, inclusiv transmiterea/punerea la dispoziţia coordonatorului de reformă şi/sau investiţii a datelor necesare verificării acestui angajament.
    (2) Cerinţele minime solicitate în vederea respectării principiului DNSH trebuie să fie în concordanţă cu condiţiile incluse în ghidul specific al proiectului, respectiv în conformitate cu Orientările tehnice privind aplicarea principiului «de a nu prejudicia semnificativ» 2021/C58/01, cu cele precizate la nivelul investiţiilor, în anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României nr. 12.319/21 ADD 1 şi trebuie incluse în cadrul caietului de sarcini, la nivelul specificaţiilor tehnice, precum şi în cadrul contractului, la nivelul clauzelor contractuale.
    (3) Beneficiarul privat va asigura verificarea respectării principiului DNSH de către ofertanţi. În acest sens, beneficiarul privat trebuie să includă în dosarul achiziţiei inclusiv declaraţii pe propria răspundere din care să rezulte faptul că ofertanţii se asigură de respectarea principiului DNSH pentru produsele/ serviciile/lucrările pe care le vor furniza/presta/executa.
    (4) Modelul orientativ al declaraţiei privind respectarea principiului DNSH este prezentat în anexa nr. 2.
    4.10. (1) Beneficiarul privat este destinatarul final al fondurilor, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241.
    (2) Datele privind beneficiarul real se vor colecta doar de la nivelul destinatarului final al fondurilor, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241."

    5. Capitolul V va avea următorul cuprins:
    "    CAP. V
    Achiziţia directă
    5.1. Beneficiarul privat achiziţionează direct produse, servicii sau lucrări, dacă valoarea estimată a achiziţiei este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    5.2. La calculul valorii estimate se au în vedere prevederile pct. 4.7.
    5.3. Pentru a respecta prevederile enunţate mai sus, achiziţia directă se realizează doar în baza unor documente care atestă realitatea tranzacţiei, fără a fi necesare documente suplimentare care să justifice achiziţia.
    5.4. Pentru achiziţia directă nu este obligatorie semnarea unui contract. În cazul în care solicitantul/beneficiarul privat consideră că pentru predictibilitatea relaţiilor comerciale are nevoie de clauze contractuale clare, acesta poate semna un contract în acest sens.
    5.5. În cazul achiziţiilor directe nu este necesară publicarea unui anunţ de publicitate.
    5.6. Pentru achiziţiile directe efectuate în cadrul unui proiect, beneficiarul privat determină valoarea estimată pentru fiecare achiziţie în parte încă de la momentul depunerii cererii de finanţare. În cazul în care există un interval de timp semnificativ între depunerea cererii de finanţare sau aprobarea contractului de finanţare şi efectuarea achiziţiei, se pot înregistra modificări (creşteri/diminuări) de preţuri pe piaţă. Din acest motiv, se verifică dacă valoarea estimată a achiziţiei coincide cu valoarea reală la momentul achiziţiei şi, dacă este cazul, se actualizează valoarea, prin întocmirea, după caz, a unei note justificative privind modificarea valorii estimate faţă de valoarea iniţial prevăzută în contractul de finanţare. La determinarea valorii estimate se iau în considerare toate sumele plătibile în cadrul achiziţiei/contractului de achiziţie, indiferent dacă acestea sunt eligibile sau neeligibile, cu excepţia TVA.
    5.7. Solicitantul/Beneficiarul privat trebuie să facă dovada realităţii cheltuielii efectuate, inclusiv prin înregistrări contabile. Realitatea cheltuielilor trebuie dovedită şi în cazul vizitelor la faţa locului efectuate de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/organismele cu competenţe în verificarea fondurilor europene.
    5.8. Prin excepţie de la art. 4.9, în ceea ce priveşte principiul DNSH în cazul achiziţiilor directe, beneficiarul privat se va asigura, printr-o declaraţie unică la nivel de proiect, pe propria răspundere, că principiul este respectat pentru toate achiziţiile directe efectuate în cadrul proiectului respectiv."

    6. Capitolul VII va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VII
    Verificări efectuate asupra procedurilor competitive
    7.1. În desfăşurarea acţiunilor de verificare a procedurilor de achiziţii, coordonatorii de reformă şi/sau investiţii, agenţiile de implementare a proiectelor/responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/structurile de implementare verifică procedurile competitive desfăşurate de beneficiarii privaţi.
    7.2. Ca urmare a verificărilor realizate, coordonatorii de reformă şi/sau investiţii, agenţiile de implementare a proiectelor/responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale/structurile de implementare întocmesc lista de verificare prezentată în cadrul anexei nr. 4."

    7. Anexa nr. 3 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    8. Anexa nr. 4 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prevederile prezentului ordin se aplică acţiunilor de verificare a achiziţiilor aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a acestuia.

    ART. IV
    (1) Coordonatorul naţional al Planului naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR)/Ministerele/Instituţiile/Agenţiile responsabile de implementarea reformelor şi/sau investiţiilor, a componentelor aferente reformelor şi/sau investiţiilor, respectiv Secretariatul General al Guvernului, în calitate de responsabil de implementare de reforme şi/sau investiţii sau de componente aferente reformelor şi/sau investiţiilor, precum şi beneficiarii privaţi au obligaţia de a modifica şi completa procedurile operaţionale, precum şi orice alte reglementări interne incidente, în sensul conformării acestora cu prevederile prezentului ordin, după caz, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării acestuia.
    (2) Coordonatorul naţional al PNRR/Ministerele/Instituţiile/ Agenţiile responsabile de implementarea reformelor şi/sau investiţiilor, a componentelor aferente reformelor şi/sau investiţiilor, respectiv Secretariatul General al Guvernului, în calitate de responsabil de implementare de reforme şi/sau investiţii sau de componente aferente reformelor şi/sau investiţiilor, precum şi beneficiarii privaţi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. V
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Dragoş-Nicolae Pîslaru

    Bucureşti, 3 decembrie 2025.
    Nr. 5.832.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la anexă)
    Documente care alcătuiesc dosarul procedurii
    competitive pentru atribuirea contractului de lucrări/furnizare/servicii

┌────┬────────────────────┬──┬──┬──────┐
│Nr. │Documente care │ │ │Nu │
│crt.│trebuie introduse în│DA│NU│este │
│ │dosarul achiziţiei*)│ │ │cazul.│
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Contractul/Decizia/ │ │ │ │
│1. │Ordinul/Acordul de │ │ │ │
│ │finanţare │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Nota privind │ │ │ │
│2. │determinarea valorii│ │ │ │
│ │estimate │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Caietul de sarcini/ │ │ │ │
│ │Specificaţiile │ │ │ │
│ │tehnice (inclusiv │ │ │ │
│ │versiunile lui │ │ │ │
│ │actualizate în │ │ │ │
│ │perioada dintre │ │ │ │
│3. │publicarea anunţului│ │ │ │
│ │privind lansarea │ │ │ │
│ │procedurii de │ │ │ │
│ │achiziţie şi │ │ │ │
│ │termenul stabilit │ │ │ │
│ │pentru depunerea │ │ │ │
│ │ofertelor) │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Solicitări de │ │ │ │
│ │clarificări şi │ │ │ │
│ │răspunsuri (după │ │ │ │
│ │caz), precum şi │ │ │ │
│ │dovada transmiterii │ │ │ │
│ │acestora către toţi │ │ │ │
│4. │participanţii, dacă │ │ │ │
│ │acestea sunt primite│ │ │ │
│ │în perioada dintre │ │ │ │
│ │data transmiterii │ │ │ │
│ │anunţului şi │ │ │ │
│ │data-limită de │ │ │ │
│ │primire a acestora │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Declaraţie pe │ │ │ │
│5. │propria răspundere │ │ │ │
│ │privind evitarea │ │ │ │
│ │dublei finanţări │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Declaraţie pe │ │ │ │
│6. │propria răspundere │ │ │ │
│ │privind respectarea │ │ │ │
│ │principiului DNSH │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Ofertele originale │ │ │ │
│ │şi, după caz, │ │ │ │
│7. │clarificările depuse│ │ │ │
│ │de ofertanţi în │ │ │ │
│ │perioada de evaluare│ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Raportul procedurii │ │ │ │
│ │de achiziţie şi │ │ │ │
│8. │dovada comunicărilor│ │ │ │
│ │privind rezultatul │ │ │ │
│ │procedurii │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Contestaţii şi │ │ │ │
│ │hotărâri ale │ │ │ │
│ │instanţelor de │ │ │ │
│9. │judecată referitoare│ │ │ │
│ │la procedura de │ │ │ │
│ │atribuire (dacă este│ │ │ │
│ │cazul) │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Contractul de │ │ │ │
│10. │lucrări/furnizare/ │ │ │ │
│ │servicii/actele │ │ │ │
│ │adiţionale, după caz│ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Decizia de anulare a│ │ │ │
│11. │procedurii, dacă │ │ │ │
│ │este cazul │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Dovada publicării │ │ │ │
│ │anunţului de │ │ │ │
│ │publicitate şi, │ │ │ │
│12. │respectiv, a │ │ │ │
│ │anunţului de │ │ │ │
│ │atribuire pe │ │ │ │
│ │platforma https:// │ │ │ │
│ │proiecte.pnrr.gov.ro│ │ │ │
├────┼────────────────────┼──┼──┼──────┤
│13. │Alte documente │ │ │ │
│ │relevante │ │ │ │
└────┴────────────────────┴──┴──┴──────┘

    *) Se va acorda câte o bifă pentru fiecare categorie de documente, conform celor identificate în dosarul procedurii competitive.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la anexă)
    ANTET COORDONATOR DE REFORMĂ ŞI/SAU INVESTIŢII
    Nr./Data ..............
    LISTA
    de verificare a procedurilor competitive derulate de beneficiari privaţi
    Planul naţional de redresare şi rezilienţă
    Componenta:
    Ghid specific (nr./data ordinului de aprobare)
    Contract de finanţare nr./data:
    Durata contractului de finanţare:
    Valoare contract de finanţare (fără TVA):
    Obiectiv specific (dacă este cazul):
    Beneficiar privat/Contractant:
    Ofertant câştigător/Contractor:
    Nr./dată contract:
    Obiectul contractului (furnizare/prestare/execuţie, obiect)
    Valoare estimată (fără TVA):
    Valoare contractată (fără TVA):

┌────┬───────────────┬──┬───────────────────────┬────────────────────┐
│ │Obiectul │ │ │ │
│ │verificării │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │
│Nr. │Ordinului │DA│ │ │
│crt.│ministrului │/ │Documente verificate │Observaţii │
│ │investiţiilor │NU│ │ │
│ │şi proiectelor │ │ │ │
│ │europene nr. │ │ │ │
│ │372/2024 │ │ │ │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │Valoarea estimată a │
│ │ │ │ │achiziţiei: │
│ │ │ │ │Nota privind │
│ │ │ │ │determinarea valorii│
│ │ │ │ │estimate: │
│ │ │ │ │Condiţiile │
│ │ │ │Se verifică dacă │cumulative pentru │
│ │ │ │achiziţia nu intră sub │atribuirea de către │
│ │ │ │incidenţa prevederilor │o entitate juridică │
│ │ │ │Legii nr. 98/2016 │fără calitate de │
│ │ │ │privind achiziţiile │autoritate │
│ │ │ │publice, cu │contractantă a unui │
│ │ │ │modificările şi │contract de lucrări │
│ │ │ │completările │(dacă este cazul): │
│ │ │ │ulterioare. │Se verifică dacă s-a│
│ │ │ │Valoarea estimată a │ales corect │
│ │ │ │achiziţiei este egală │procedura pornind de│
│ │Respectarea │ │sau mai mare decât │la valoarea │
│ │prevederilor │ │pragurile valorice │estimată. Dacă │
│ │cap. II │ │prevăzute de art. 7 │valoarea estimată │
│ │„Domeniul de │DA│alin. (5) din Legea nr.│depăşeşte pragul │
│1. │aplicare“ şi │/ │98/2016, cu │valoric prevăzut de │
│ │ale pct. 4.7 │NU│modificările şi │art. 7 alin. (5) din│
│ │din cap. IV │ │completările │Legea nr. 98/2016, │
│ │„Prevederi │ │ulterioare. │cu modificările şi │
│ │generale“ │ │Verificarea existenţei │completările │
│ │ │ │notei privind │ulterioare, şi │
│ │ │ │determinarea valorii │respectă prevederile│
│ │ │ │estimate │pct. 4.7 din cap. IV│
│ │ │ │Beneficiarul privat │„Prevederi │
│ │ │ │achiziţionează produse,│generale“, │
│ │ │ │servicii, lucrări, │beneficiarul privat │
│ │ │ │aplicând instrucţiunile│trebuia să aplice │
│ │ │ │aferente procedurii │procedura │
│ │ │ │competitive prevăzute │competitivă. │
│ │ │ │la cap. VI. │Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │ │Nu respectă │
│ │ │ │ │prevederile │
│ │ │ │ │menţionate la │
│ │ │ │ │obiectul │
│ │ │ │ │verificării. (Se │
│ │ │ │ │menţionează art./ │
│ │ │ │ │alin., după caz.) │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │Exemplu: anunţul │
│ │ │ │Se va verifica dacă a │.... │
│ │ │ │fost publicat un anunţ,│A fost publicat pe │
│ │ │ │însoţit de caietul de │https:// │
│ │ │ │sarcini, pe platforma │proiecte.pnrr. │
│ │ │ │https:// │gov.ro secţiunea │
│ │Demararea │ │proiecte.pnrr.gov.ro. │Transparenţă: data │
│ │procedurii │ │Se va verifica perioada│.... │
│ │competitive │DA│minimă de 10 zile │DA (data/Se │
│2. │pct. 6.2 din │/ │calendaristice. (Nu se │specifică unde a │
│ │cap. VI │NU│iau în calcul ziua de │fost publicat.)/NU │
│ │„Procedura │ │transmitere şi ziua de │... │
│ │competitivă“ │ │depunere a ofertelor.) │Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│Nu respectă │
│ │ │ │se realizează pe │prevederile │
│ │ │ │platforma https:// │menţionate la │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │obiectul │
│ │ │ │gov.ro. │verificării. (Se │
│ │ │ │ │menţionează art./ │
│ │ │ │ │alin., după caz.) │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │Exemplu: │
│ │ │ │Se verifică stabilirea │Se verifică dacă, cu│
│ │ │ │specificaţiilor tehnice│excepţia cazului în │
│ │ │ │din caietul de sarcini:│care acest lucru │
│ │ │ │a) prin raportare la │este justificat de │
│ │ │ │cerinţe de performanţă │obiectul │
│ │ │ │sau cerinţe │contractului, │
│ │ │ │funcţionale, inclusiv │specificaţiile │
│ │ │ │caracteristici de │tehnice nu │
│ │ │ │mediu, cu condiţia ca │precizează un anumit│
│ │ │ │parametrii să fie │producător, o │
│ │ │ │suficient de precişi │anumită origine sau │
│ │ │ │pentru a permite │un anumit procedeu │
│ │ │ │ofertanţilor să │care caracterizează │
│ │ │ │determine obiectul │produsele sau │
│ │ │ │contractului şi │serviciile furnizate│
│ │ │ │beneficiarului privat │de un anumit │
│ │ │ │să atribuie contractul;│operator economic şi│
│ │ │ │b) prin trimitere la │nici nu se referă la│
│ │ │ │specificaţii tehnice │mărci, brevete, │
│ │ │ │şi, ca ordine de │tipuri, la o origine│
│ │ │ │prioritate, la │sau la o producţie │
│ │ │ │standarde naţionale │specifică, care ar │
│ │Respectarea │ │care transpun standarde│avea ca efect │
│ │regulilor de │ │europene, evaluări │favorizarea sau │
│ │elaborare a │ │tehnice europene, │eliminarea anumitor │
│ │specificaţiilor│DA│specificaţii tehnice │operatori economici │
│3. │tehnice │/ │comune, standarde │sau produse. │
│ │pct. 6.1 din │NU│internaţionale, alte │Stabilirea │
│ │cap. VI │ │sisteme de referinţă │specificaţiilor │
│ │„Procedura │ │tehnice instituite de │tehnice prin │
│ │competitivă“ │ │către organismele de │precizarea │
│ │ │ │standardizare europene │elementelor │
│ │ │ │sau, în lipsa oricărora│prevăzute mai sus se│
│ │ │ │dintre acestea, la │poate utiliza în │
│ │ │ │standarde naţionale, la│situaţii │
│ │ │ │agremente tehnice │excepţionale, în │
│ │ │ │naţionale sau │cazul în care nu │
│ │ │ │specificaţii tehnice │este posibilă o │
│ │ │ │naţionale referitoare │descriere suficient │
│ │ │ │la proiectarea, │de precisă şi de │
│ │ │ │calcularea şi execuţia │inteligibilă a │
│ │ │ │lucrărilor şi la │obiectului │
│ │ │ │utilizarea produselor. │contractului, │
│ │ │ │Fiecare astfel de │situaţie în care se │
│ │ │ │trimitere este însoţită│va utiliza sintagma │
│ │ │ │de menţiunea „sau │„sau echivalent“. │
│ │ │ │echivalent“; │Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │c) prin combinarea sau │Nu respectă │
│ │ │ │prin utilizarea │prevederile │
│ │ │ │alternativă a celor │menţionate la │
│ │ │ │două modalităţi │obiectul │
│ │ │ │descrise mai sus. │verificării. (Se │
│ │ │ │ │menţionează art./ │
│ │ │ │ │alin., după caz.) │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │Publicare de anunţuri │ │
│ │ │ │pe platforma https:// │ │
│ │ │ │proiecte.pnrr.gov.ro - │ │
│ │ │ │anunţurile de atribuire│ │
│ │ │ │Observaţii: Se va │ │
│ │ │ │verifica respectarea │ │
│ │ │ │termenelor stabilite la│ │
│ │ │ │articolele în cauză │ │
│ │ │ │referitoare la regulile│ │
│ │ │ │de publicitate şi │ │
│ │ │ │transparenţă. │ │
│ │ │ │Termenul de depunere a │ │
│ │ │ │ofertelor nu va fi mai │ │
│ │ │ │mic de 10 zile │ │
│ │ │ │lucrătoare de la │ │
│ │ │ │publicarea anunţului │ │
│ │ │ │privind demararea │ │
│ │ │ │procedurii de │ │
│ │ │ │achiziţie. │ │
│ │ │ │Dacă este cazul, se │ │
│ │ │ │verifică: │ │
│ │ │ │- răspunsurile la │Exemplu: A fost │
│ │ │ │solicitările de │publicat pe https://│
│ │ │ │clarificări din partea │proiecte.pnrr.gov.ro│
│ │ │ │operatorilor economici │secţiunea │
│ │ │ │să fie încărcate pe │Transparenţă. │
│ │ │ │platforma https:// │Anunţul ..... │
│ │ │ │proiecte.pnrr.gov.ro în│Termen de depunere │
│ │ │ │rubrica „Lot anunţ │oferte: │
│ │ │ │achiziţie“, cu condiţia│Nr. zile depunere │
│ │Respectarea │ │să nu se publice cu o │oferte: │
│ │regulilor de │ │zi lucrătoare înainte │Contract nr. .... de│
│ │publicitate şi │ │de termenul stabilit │furnizare produse/ │
│ │transparenţă │ │pentru depunerea │de prestare servicii│
│ │prevăzute în │DA│ofertelor. │/de execuţie lucrări│
│4. │ordin şi în │/ │Atribuirea │.......... │
│ │anexa la ordin:│NU│contractului: │Anunţ de atribuire │
│ │pct. 6.1, 6.2, │ │- în termen de 5 zile │............ │
│ │6.3 şi 6.5 din │ │lucrătoare de la │Data publicării: │
│ │cap. VI │ │semnarea contractului │............ │
│ │„Procedura │ │de achiziţie, │Termen de │
│ │competitivă“ │ │beneficiarul privat va │transmitere anunţ: │
│ │ │ │comunica tuturor │... zile │
│ │ │ │ofertanţilor rezultatul│Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │procedurii competitive │Nu respectă │
│ │ │ │prin publicarea pe │prevederile │
│ │ │ │platforma https:// │menţionate la │
│ │ │ │proiecte.pnrr.gov.ro; │obiectul │
│ │ │ │- în cazul procedurilor│verificării. (Se │
│ │ │ │cu mai multe loturi, │menţionează art./ │
│ │ │ │termenul de 5 zile │alin., după caz.) │
│ │ │ │lucrătoare se │ │
│ │ │ │calculează de la │ │
│ │ │ │semnarea ultimului │ │
│ │ │ │contract de achiziţie │ │
│ │ │ │sau de la anularea │ │
│ │ │ │procedurii pentru │ │
│ │ │ │loturile care nu au │ │
│ │ │ │putut fi atribuite sau │ │
│ │ │ │în cazul cărora, deşi │ │
│ │ │ │au fost atribuite, │ │
│ │ │ │ofertantul declarat │ │
│ │ │ │câştigător nu a │ │
│ │ │ │îndeplinit în termenul │ │
│ │ │ │stabilit formalităţile │ │
│ │ │ │pentru semnarea │ │
│ │ │ │contractului. │ │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│ │
│ │ │ │se realizează pe │ │
│ │ │ │platforma https:// │ │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │ │
│ │ │ │gov.ro. │ │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │Se verifică: │ │
│ │ │ │- raportul procedurii │ │
│ │ │ │de atribuire şi dovada │ │
│ │ │ │comunicărilor privind │ │
│ │ │ │rezultatul procedurii, │ │
│ │ │ │propunerea financiară a│ │
│ │ │ │ofertei câştigătoare; │ │
│ │ │ │- contractul de │ │
│ │ │ │furnizare de produse/ │Exemplu: │
│ │ │ │prestări servicii/ │Procedura de │
│ │ │ │execuţie lucrări. │atribuire: │
│ │ │ │Contractul trebuie să │Criteriul de │
│ │ │ │menţioneze: │atribuire: │
│ │ │ │- operatorul economic │Valoare estimată a │
│ │ │ │desemnat câştigător │achiziţiei (fără │
│ │ │ │prin raportul │TVA): ..... lei │
│ │ │ │procedurii de │Număr oferte depuse:│
│ │ │ │achiziţie; │......... │
│ │ │ │- datele de │Informaţii generale │
│ │ │ │identificare ale celor │privind evaluarea │
│ │ │ │două părţi semnatare, │ofertelor │
│ │ │ │obiectul, valoarea şi │Raportul procedurii │
│ │ │ │durata contractului; │nr. ..../data │
│ │ │ │- condiţii referitoare │Comunicările către │
│ │ │ │la prestarea │ofertanţi: │
│ │ │ │serviciilor, execuţia │Se verifică dacă s-a│
│ │ │ │lucrărilor, livrare, │transmis comunicarea│
│ │ │ │montaj, punere în │privind operatorul │
│ │ │ │funcţiune, recepţie, │desemnat câştigător.│
│ │Verificarea │ │standarde de calitate, │Contractul: │
│ │contractului de│ │service, garanţii, │Valoare contractată │
│ │achiziţie pct. │ │posibilitatea de │(fără TVA): ..... │
│ │4.7 alin. (5) │ │acordare a unui avans │lei │
│ │şi (6) din cap.│DA│etc., după caz, conform│Operatorul economic │
│5. │IV „Prevederi │/ │prevederilor legale │declarat câştigător:│
│ │generale“ şi │NU│aplicabile; │Anexe la contract: │
│ │pct. 6.1 alin. │ │- anexe la contract: │Termenul de │
│ │(1)-(3), pct. │ │caietul de sarcini, │începere: │
│ │6.3 din cap. VI│ │clarificările şi oferta│Oferta câştigătoare │
│ │„Procedura │ │operatorului economic │se încadrează în │
│ │competitivă“ │ │declarat câştigător. │valoarea estimată a │
│ │ │ │Nu se pot modifica prin│achiziţiei, │
│ │ │ │contract caietul de │reprezentând ......%│
│ │ │ │sarcini şi oferta │din această valoare.│
│ │ │ │ofertantului declarat │Pentru diferenţa de │
│ │ │ │câştigător care au stat│(x lei), aceasta se │
│ │ │ │la baza atribuirii │suportă de către │
│ │ │ │contractului. │beneficiar ...../se │
│ │ │ │Orice contract semnat │utilizează în │
│ │ │ │în condiţiile │conformitate cu │
│ │ │ │legislaţiei naţionale │prevederile ghidului│
│ │ │ │în vigoare începe să │(detaliere pentru │
│ │ │ │producă efecte din │oricare dintre │
│ │ │ │momentul semnării │situaţii). │
│ │ │ │acestuia de către │Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │ambele părţi. Anterior │Nu respectă │
│ │ │ │semnării contractului │prevederile │
│ │ │ │nu pot fi furnizate │menţionate la │
│ │ │ │produse/prestate │obiectul │
│ │ │ │servicii/executate │verificării. (Se │
│ │ │ │lucrări şi nu pot fi │menţionează art./ │
│ │ │ │efectuate plăţi. │alin., după caz.) │
│ │ │ │Acelaşi principiu este │ │
│ │ │ │aplicabil şi actelor │ │
│ │ │ │adiţionale la aceste │ │
│ │ │ │contracte. │ │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│ │
│ │ │ │se realizează pe │ │
│ │ │ │platforma https:// │ │
│ │ │ │coordonare.pnrr.gov.ro.│ │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │Raportul procedurii, │ │
│ │ │ │motivul/motivele │ │
│ │ │ │anulării procedurii │ │
│ │ │ │Anularea procedurii: │ │
│ │ │ │a) în situaţia în care,│ │
│ │ │ │până la termenul │ │
│ │ │ │stabilit pentru │ │
│ │ │ │depunerea ofertelor, nu│ │
│ │ │ │s-a depus nicio ofertă;│ │
│ │ │ │b) dacă în etapa de │ │
│ │ │ │evaluare beneficiarul │ │
│ │ │ │privat identifică erori│ │
│ │ │ │de fond în caietul de │ │
│ │ │ │sarcini, care ar putea │ │
│ │ │ │conduce la încălcarea │ │
│ │ │ │principiilor; │ │
│ │ │ │c) dacă ofertantul │ │
│ │ │ │declarat câştigător nu │ │
│ │ │ │se prezintă în termenul│ │
│ │ │ │stabilit pentru │ │
│ │ │ │demararea │ │
│ │ │ │formalităţilor necesare│ │
│ │ │ │formalizării │ │
│ │ │ │contractului şi nu │ │
│ │ │ │prezintă nicio │ │
│ │Anularea │ │justificare scrisă cu │Exemplu: │
│ │procedurii de │ │privire la motivele │Raportul de anulare │
│ │atribuire pct. │ │absenţei sale, │a procedurii nr. ...│
│ │6.3 alin. (10),│ │beneficiarul privat │Data întocmirii: │
│ │(16) şi (17) │ │poate decide atribuirea│Motivul anulării: │
│ │din cap. VI │DA│contractului │Concluzie: Respectă/│
│6. │„Procedura │/ │următorului clasat sau │Nu respectă │
│ │competitivă“ │NU│anularea procedurii, cu│prevederile │
│ │pct. 6.5 alin. │ │actualizarea raportului│menţionate la │
│ │(3) şi (5) din │ │procedurii de achiziţie│obiectul │
│ │cap. VI │ │în consecinţă şi cu │verificării. (Se │
│ │„Procedura │ │reluarea procedurilor │menţionează art./ │
│ │competitivă“ │ │de comunicare stabilite│alin., după caz.) │
│ │ │ │la pct. 6.5 alin. (1) │ │
│ │ │ │din cap. VI; │ │
│ │ │ │d) în cazul │ │
│ │ │ │procedurilor cu mai │ │
│ │ │ │multe loturi, termenul │ │
│ │ │ │de 5 zile lucrătoare se│ │
│ │ │ │calculează de la │ │
│ │ │ │semnarea ultimului │ │
│ │ │ │contract de achiziţie │ │
│ │ │ │sau de la anularea │ │
│ │ │ │procedurii pentru │ │
│ │ │ │loturile care nu au │ │
│ │ │ │putut fi atribuite sau │ │
│ │ │ │în cazul cărora, deşi │ │
│ │ │ │au fost atribuite, │ │
│ │ │ │ofertantul declarat │ │
│ │ │ │câştigător nu a │ │
│ │ │ │îndeplinit în termenul │ │
│ │ │ │stabilit formalităţile │ │
│ │ │ │pentru semnarea │ │
│ │ │ │contractului. │ │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│ │
│ │ │ │se realizează pe │ │
│ │ │ │platforma https:// │ │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │ │
│ │ │ │gov.ro. │ │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │Acte adiţionale, │ │
│ │ │ │facturi sau bon fiscal,│ │
│ │ │ │ordin de plată, │ │
│ │ │ │proces-verbal de │ │
│ │ │ │recepţie, note de │ │
│ │ │ │renunţare/suplimentare │ │
│ │ │ │În situaţia în care se │ │
│ │ │ │doreşte modificarea │ │
│ │ │ │tipului de produs/ │ │
│ │ │ │serviciu/ lucrare care │ │
│ │ │ │urmează să fie │ │
│ │ │ │achiziţionat, │ │
│ │ │ │beneficiarul privat │ │
│ │ │ │trebuie să obţină în │ │
│ │ │ │prealabil acordul │ │
│ │ │ │coordonatorului de │ │
│ │ │ │reforme/investiţii în │ │
│ │ │ │responsabilitatea │ │
│ │ │ │căruia se află │ │
│ │ │ │contractul/decizia/ │ │
│ │ │ │ordinul/acordul de │ │
│ │ │ │finanţare, pentru ca │ │
│ │ │ │acesta din urmă să │ │
│ │ │ │verifice dacă se │ │
│ │ │ │păstrează scopul pentru│ │
│ │ │ │care a fost aprobată │ │
│ │ │ │achiziţia. │ │
│ │ │ │Posibilitatea de │ │
│ │ │ │ajustare a preţului │ │
│ │ │ │contractului trebuie să│ │
│ │ │ │fie precizată în │ │
│ │ │ │caietul de sarcini. │ │
│ │ │ │Dacă este acceptată │ │
│ │ │ │ajustarea de preţ, │ │
│ │ │ │beneficiarul privat are│ │
│ │ │ │obligaţia de a preciza │Modificări aduse │
│ │ │ │în caietul de sarcini │contractului: │
│ │ │ │modul concret de │Act adiţional nr./ │
│ │ │ │ajustare a preţului şi,│data │
│ │ │ │după caz, indicii care │Durata de prelungire│
│ │ │ │vor fi utilizaţi, │(dacă este cazul) │
│ │ │ │precum şi sursa │Valoarea │
│ │ │ │informaţiilor cu │suplimentată (dacă │
│ │ │ │privire la evoluţia │este cazul) │
│ │ │ │acestora (buletine │Sursa de finanţare │
│ │ │ │statistice, cotaţii ale│pentru diferenţa de │
│ │ │ │burselor de mărfuri sau│preţ (dacă este │
│ │ │ │alte documente oficiale│cazul) │
│ │ │ │care să justifice │Obiectul actului │
│ │ │ │ajustarea preţului). │adiţional │
│ │ │ │Orice modificare care │Se verifică: │
│ │ │ │prevede suplimentarea │- modificările │
│ │ │ │preţului contractului │clauzelor │
│ │ │ │de achiziţie se face în│contractuale; │
│ │ │ │condiţiile în care │- impactul │
│ │ │ │beneficiarul privat │modificărilor │
│ │ │ │suportă diferenţa de │efectuate (valoarea │
│ │Modificările │ │preţ în integralitatea │modificărilor se va │
│ │aduse │ │sa. │determina pe baza │
│ │contractului: │ │În situaţia în care │valorii cumulate a │
│ │- modificarea │ │valoarea estimată a │modificărilor │
│ │tipului de │ │achiziţiei se │succesive, dacă este│
│ │produs/ │ │actualizează şi dacă │cazul); │
│ │serviciu/ │ │aceasta este mai mare │- respectarea │
│ │lucrare; │ │decât cea declarată în │regulilor cu privire│
│ │- ajustarea │ │cererea de finanţare, │la ajustarea │
│ │preţului │ │diferenţa de preţ va fi│preţului; │
│ │pct. 4.7 alin. │ │suportată de către │- încadrarea în │
│ │(5) din cap. IV│DA│beneficiarul privat, în│durata contractului │
│7. │„Prevederi │/ │integralitatea sa, din │de finanţare; │
│ │generale“, pct.│NU│bugetul propriu, din │- încadrarea în │
│ │6.1 alin. (8), │ │alte surse de finanţare│bugetul contractului│
│ │(9), (20), (21)│ │sau va fi suplimentată │de finanţare. │
│ │şi (22), pct. │ │în conformitate cu │În situaţii cu totul│
│ │6.5 alin. (7) │ │prevederile ghidului │excepţionale, │
│ │din cap. VI │ │specific, dacă este │produsele care fac │
│ │„Procedura │ │cazul. │obiectul │
│ │competitivă“ │ │Orice modificare a │contractului se pot │
│ │pct. 8.2-8.5 │ │contractului se │modifica, dacă ceea │
│ │din cap. VIII │ │efectuează prin │ce s-a ofertat nu se│
│ │„Dispoziţii │ │întocmirea unui act │mai comercializează │
│ │finale“ │ │adiţional, în │în mod curent pe │
│ │ │ │condiţiile prevăzute de│piaţă (cu │
│ │ │ │clauzele contractuale │prezentarea unei │
│ │ │ │iniţiale. Scopul │dovezi în acest │
│ │ │ │actului adiţional │sens) şi dacă │
│ │ │ │trebuie să fie strâns │produsele se │
│ │ │ │legat de obiectul │înlocuiesc cu │
│ │ │ │contractului iniţial. │produse cu │
│ │ │ │În situaţii cu totul │caracteristici egale│
│ │ │ │excepţionale, produsele│sau superioare din │
│ │ │ │care fac obiectul │punct de vedere │
│ │ │ │contractului se pot │tehnic care nu │
│ │ │ │modifica dacă ceea ce │ridică probleme de │
│ │ │ │s-a ofertat nu se mai │compatibilitate, │
│ │ │ │comercializează în mod │fără modificarea │
│ │ │ │curent pe piaţă (cu │preţului. │
│ │ │ │prezentarea unei dovezi│Concluzie: Respectă/│
│ │ │ │în acest sens) şi dacă │Nu respectă │
│ │ │ │produsele se înlocuiesc│prevederile │
│ │ │ │cu produse cu │menţionate la │
│ │ │ │caracteristici egale │obiectul │
│ │ │ │sau superioare din │verificării. (Se │
│ │ │ │punct de vedere tehnic,│menţionează art./ │
│ │ │ │care nu ridică probleme│alin., după caz.) │
│ │ │ │de compatibilitate, cu │ │
│ │ │ │respectarea │ │
│ │ │ │prevederilor Ghidului │ │
│ │ │ │solicitantului şi ale │ │
│ │ │ │contractului/deciziei/ │ │
│ │ │ │ordinului/ acordului de│ │
│ │ │ │finanţare, fără │ │
│ │ │ │modificarea preţului. │ │
│ │ │ │Orice modificare care │ │
│ │ │ │prelungeşte durata de │ │
│ │ │ │execuţie a contractului│ │
│ │ │ │trebuie efectuată │ │
│ │ │ │astfel încât │ │
│ │ │ │implementarea să fie │ │
│ │ │ │realizată înaintea │ │
│ │ │ │expirării contractului/│ │
│ │ │ │deciziei/ ordinului/ │ │
│ │ │ │acordului de finanţare.│ │
│ │ │ │În cazul în care durata│ │
│ │ │ │de execuţie a │ │
│ │ │ │constituit un avantaj │ │
│ │ │ │în alegerea ofertei │ │
│ │ │ │câştigătoare este │ │
│ │ │ │permisă prelungirea │ │
│ │ │ │duratei de execuţie │ │
│ │ │ │doar dacă nu este │ │
│ │ │ │afectat avantajul │ │
│ │ │ │ofertantului declarat │ │
│ │ │ │câştigător faţă de │ │
│ │ │ │ceilalţi ofertanţi. │ │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│ │
│ │ │ │se realizează pe │ │
│ │ │ │platforma https:// │ │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │ │
│ │ │ │gov.ro. │ │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │Anexa nr. 1 │
│ │ │ │ │„Declaraţie privind │
│ │ │ │ │evitarea dublei │
│ │ │ │Se verifică existenţa │finanţări în │
│ │ │ │celor două declaraţii: │obţinerea şi │
│ │ │ │- declaraţie pe propria│utilizarea │
│ │ │ │răspundere privind │fondurilor externe │
│ │ │ │evitarea dublei │nerambursabile şi │
│ │ │ │finanţări; │rambursabile │
│ │ │ │- declaraţie privind │aferente │
│ │ │ │respectarea │Mecanismului de │
│ │ │ │principiului DNSH. │redresare şi │
│ │ │ │Se verifică dacă, la │rezilienţă, prin │
│ │ │ │nivelul caietului de │Planul naţional de │
│ │ │ │sarcini/specificaţiilor│redresare şi │
│ │ │ │tehnice/anunţului de │rezilienţă“ la anexă│
│ │ │ │participare, au fost │Anexa nr. 2 │
│ │Verificarea │ │incluse cerinţele │„Declaraţie privind │
│ │evitării dublei│ │privind evitarea dublei│respectarea │
│ │finanţări şi a │ │finanţări/ respectarea │principiului DNSH - │
│ │principiului │ │principiului DNSH, │«Do No Significant │
│ │DNSH │DA│astfel cum au fost │Harm» în obţinerea │
│8. │pct. 4.8 şi 4.9│/ │acestea solicitate prin│şi utilizarea │
│ │din cap. IV │NU│ghidul specific. │fondurilor externe │
│ │„Prevederi │ │Ofertantul câştigător │nerambursabile şi │
│ │generale“ │ │trebuie să includă în │rambursabile │
│ │anexele nr. 1 │ │dosarul achiziţiei o │aferente │
│ │şi 2 │ │declaraţie pe propria │Mecanismului de │
│ │ │ │răspundere din care să │redresare şi │
│ │ │ │rezulte că nu a │rezilienţă, prin │
│ │ │ │încălcat prevederile │Planul naţional de │
│ │ │ │referitoare la dubla │redresare şi │
│ │ │ │finanţare şi că a │rezilienţă“ │
│ │ │ │respectat principiul │Alte documente, dacă│
│ │ │ │DNSH, precum şi alte │este cazul, conform │
│ │ │ │documente, dacă este │solicitării │
│ │ │ │cazul. │beneficiarului │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│privat Concluzie: │
│ │ │ │se realizează pe │Respectă/Nu respectă│
│ │ │ │platforma https:// │prevederile │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │menţionate la │
│ │ │ │gov.ro. │obiectul │
│ │ │ │ │verificării. (Se │
│ │ │ │ │menţionează art./ │
│ │ │ │ │alin., după caz.) │
├────┼───────────────┼──┼───────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │Se verifică dacă au │ │
│ │ │ │fost depuse contestaţii│ │
│ │ │ │după finalizarea │ │
│ │ │ │procedurii şi dacă s-au│ │
│ │ │ │respectat termenele de │ │
│ │ │ │răspuns la contestaţie.│ │
│ │ │ │Contestarea raportului:│ │
│ │ │ │- termenul va fi │ │
│ │ │ │comunicat împreună cu │ │
│ │ │ │raportul procedurii de │ │
│ │ │ │achiziţie către toţi │ │
│ │ │ │operatorii economici │ │
│ │ │ │care au înaintat │ │
│ │ │ │oferte; │ │
│ │ │ │- beneficiarul privat │ │
│ │ │ │va soluţiona şi va │ │
│ │ │ │comunica răspunsul │ │
│ │ │ │operatorului economic │ │
│ │ │ │în termen de maximum 5 │ │
│ │ │ │zile lucrătoare de la │ │
│ │ │ │primirea contestaţiei; │ │
│ │ │ │- în situaţia în care │ │
│ │ │ │operatorul economic │ │
│ │ │ │este nemulţumit de │ │
│ │ │ │modul în care │ │
│ │ │ │beneficiarul privat a │ │
│ │ │ │soluţionat contestaţia,│ │
│ │ │ │acesta se poate adresa │ │
│ │ │ │coordonatorului de │ │
│ │ │ │reforme şi/sau │ │
│ │ │ │investiţii în termen de│ │
│ │ │ │maximum 5 zile │ │
│ │ │ │lucrătoare de la data │ │
│ │ │ │primirii răspunsului, │Contestaţia nr. ... │
│ │ │ │cu notificarea │Obiectul │
│ │ │ │beneficiarului privat │contestaţiei: │
│ │ │ │asupra acţiunii │Răspunsul nr./ │
│ │ │ │iniţiate; │concluzie │
│ │Respectarea │ │- coordonatorul de │contestaţie/ admisă/│
│ │termenelor │ │reforme şi/sau │respinsă ... │
│ │privind │ │investiţii va soluţiona│Termen depunere │
│ │modalitatea de │ │şi va comunica │contestaţie: │
│ │contestare │DA│răspunsul atât │Nr. zile până la │
│9. │pct. 6.4 şi │/ │operatorului economic, │răspunsul la │
│ │pct. 6.5 alin. │NU│cât şi beneficiarului │contestaţie: │
│ │(1) din cap. VI│ │privat, în termen de │Concluzie: Respectă/│
│ │„Procedura │ │maximum 20 de zile │Nu respectă │
│ │competitivă“ │ │lucrătoare de la │prevederile │
│ │ │ │primirea contestaţiei. │menţionate la │
│ │ │ │În situaţia în care │obiectul │
│ │ │ │operatorul economic │verificării. (Se │
│ │ │ │este nemulţumit de │menţionează art./ │
│ │ │ │modul în care │alin., după caz.) │
│ │ │ │coordonatorul de │ │
│ │ │ │reforme şi/sau │ │
│ │ │ │investiţii a soluţionat│ │
│ │ │ │contestaţia, acesta se │ │
│ │ │ │poate adresa │ │
│ │ │ │instanţelor de judecată│ │
│ │ │ │competente în │ │
│ │ │ │condiţiile legii şi cu │ │
│ │ │ │notificarea atât a │ │
│ │ │ │coordonatorului de │ │
│ │ │ │reforme şi/sau │ │
│ │ │ │investiţii, cât şi a │ │
│ │ │ │beneficiarului privat │ │
│ │ │ │asupra acţiunii │ │
│ │ │ │iniţiate; │ │
│ │ │ │- mijloacele de │ │
│ │ │ │comunicare utilizate │ │
│ │ │ │sunt cele stabilite │ │
│ │ │ │conform prevederilor │ │
│ │ │ │pct. 6.2 alin. (3) din │ │
│ │ │ │cap. VI; │ │
│ │ │ │- ulterior parcurgerii │ │
│ │ │ │termenelor precizate │ │
│ │ │ │mai sus, beneficiarul │ │
│ │ │ │privat va menţiona │ │
│ │ │ │rezultatul │ │
│ │ │ │activităţilor în │ │
│ │ │ │raportul procedurii de │ │
│ │ │ │achiziţii. │ │
│ │ │ │Observaţii: Verificarea│ │
│ │ │ │se realizează pe │ │
│ │ │ │platforma https:// │ │
│ │ │ │coordonare.pnrr. │ │
│ │ │ │gov.ro. │ │
└────┴───────────────┴──┴───────────────────────┴────────────────────┘

    A. Rezultatele verificărilor procedurii competitive
    Procedura a fost finalizată prin Contractul nr. ........... cu ofertantul declarat câştigător ........... S.R.L.
    Alte observaţii constatate în procesul de verificare: ...
    Concluzie:
    Din punct de vedere procedural, achiziţia respectă/nu respectă prevederile Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 372/2024 privind aprobarea modalităţii de derulare a procedurii de achiziţie pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse, prestare de servicii, execuţie de lucrări finanţate din fondurile externe nerambursabile şi rambursabile aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă, alocate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, aplicabilă beneficiarilor privaţi care nu au obligaţia respectării prevederilor legale aplicabile în domeniul achiziţiilor publice, precum şi a listei utilizate pentru verificarea achiziţiilor derulate de aceştia, cu modificările ulterioare. În urma analizării documentelor transmise de către beneficiarul privat ........... s-au constatat următoarele nereguli: ................ .


    B. Rezultatele verificărilor în urma încheierii modificărilor contractuale (acte adiţionale)
    A fost încheiat Actul adiţional nr. .............. cu ........ S.R.L./S.A., în valoare de ........... lei fără TVA.
    Alte observaţii constatate în procesul de verificare: ......
    Concluzie:
    În urma analizării documentelor transmise de către beneficiarul privat ............... a fost încheiat actul adiţional cu respectarea/fără respectarea prevederilor privind modificările contractuale, fiind constatate următoarele nereguli:



┌────────┬──────────┬───────┬────┬─────────┐
│Aprobat │Prenumele,│Funcţia│Data│Semnătura│
│ │numele │ │ │ │
├────────┼──────────┼───────┼────┼─────────┤
│ │Prenumele,│Funcţia│Data│Semnătura│
│Întocmit│numele │ │ │ │
│ ├──────────┼───────┼────┼─────────┤
│ │... │ │ │ │
└────────┴──────────┴───────┴────┴─────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016