Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.755 din 17 septembrie 2012  privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.755 din 17 septembrie 2012 privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 708 din 17 octombrie 2012

    În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. II, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    Planurile-cadru prevăzute la art. 1 şi 2 se aplică, începând cu anul şcolar 2012-2013, la clasele/grupele din unităţile de învăţământ special care şcolarizează elevi cu dizabilităţi intelectuale uşoare şi moderate, respectiv severe, profunde şi/sau asociate.
    ART. 4
    Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

           Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,
                              Ecaterina Andronescu

    Bucureşti, 17 septembrie 2012.
    Nr. 5.755.


    ANEXA I
                                   PLAN-CADRU
                       pentru învăţământul primar, ciclul
                achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare -
                               învăţământ special

    Dizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate*)
_________
    *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

 ┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
 │ Aria curriculară/disciplina │ Clasa │
 │ │ pregătitoare │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │I. Limbă şi comunicare │ 4-5 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Formarea abilităţilor de comunicare │ 4-5 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │II. Om şi societate │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Educaţie pentru societate │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Religie │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │III. Matematică şi ştiinţe ale naturii │ 4-5 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Matematică şi explorarea mediului │ 4-5 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │IV. Arte şi tehnologii │ 3-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Arte vizuale şi lucru manual │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Muzică şi mişcare │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │V. Sănătate şi motricitate │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Educaţie fizică şi activităţi sportive │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VI. Consiliere şi orientare │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Dezvoltare personală - Consiliere │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Total ore trunchi comun │ 16 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Curriculum la decizia şcolii │ 1-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Număr minim ore pe săptămână │ 17 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Număr maxim ore pe săptămână │ 20 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VII. Terapii specifice şi de compensare │ 10 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Terapii şi activităţi specifice*) │ 7-8 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Kinetoterapie │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată │ O normă de │
 │ │ învăţător/ │
 │ │ institutor/ │
 │ │ profesor- │
 │ │ educator │
 │ │pentru fiecare│
 │ │ clasă │
 └─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

________
    *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.
    Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.


    ANEXA II
                                   PLAN-CADRU
                       pentru învăţământul primar, ciclul
                achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare -
                               învăţământ special

    Dizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate*)
_________
    *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

 ┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
 │ Aria curriculară/disciplina │ Clasa │
 │ │ pregătitoare │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │I. Limbă şi comunicare │ 3-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Formarea abilităţilor de comunicare │ 3-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │II. Om şi societate │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Educaţie pentru societate │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Religie │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │III. Matematică şi ştiinţe ale naturii │ 3-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Educaţie senzorială, motorie şi psihomotorie │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Elemente de matematică aplicată şi explorarea mediului │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │IV. Arte şi tehnologii │ 3-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Arte vizuale şi lucru manual │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Muzică şi mişcare │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │V. Sănătate şi motricitate │ 2-3 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Educaţie fizică şi activităţi sportive │ 2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VI. Consiliere şi orientare │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Dezvoltare personală - Consiliere │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Opţionale │ 0-1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Total ore trunchi comun │ 14 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Curriculum la decizia şcolii │ 2-4 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Număr minim ore pe săptămână │ 16 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Număr maxim ore pe săptămână │ 18 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VII. Terapii specifice şi de compensare │ 10 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Terapii şi activităţi specifice*) │ 7-8 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Kinetoterapie │ 1-2 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie │ 1 │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
 │VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată │ O normă de │
 │ │ învăţător/ │
 │ │ institutor/ │
 │ │ profesor- │
 │ │ educator │
 │ │pentru fiecare│
 │ │ clasă │
 └─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

__________
    *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.
    Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016