Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.660 din 26 octombrie 2016  privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.660 din 26 octombrie 2016 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 897 din 9 noiembrie 2016

    În conformitate cu prevederile:
    - art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.385/2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională "I. C. Petrescu" din Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 714 din 26 octombrie 2010, se abrogă.
    ART. 3
    Direcţia generală învăţământ superior, Direcţia programe universitare şi corelare cu piaţa muncii din Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi bibliotecile centrale universitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        p. Ministrul educaţiei naţionale
                           şi cercetării ştiinţifice,
                             Laurenţiu-Dănuţ Vlad,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 26 octombrie 2016.
    Nr. 5.660.


    ANEXĂ

                                  METODOLOGIE
                 de organizare şi desfăşurare a concursului sau
               examenului pentru ocuparea funcţiilor de director
                     general şi director general adjunct la
                       bibliotecile centrale universitare

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 2
    (1) Ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare se face prin concurs sau examen.
    (2) În cazul în care la concursul organizat se prezintă un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.
    ART. 3
    La concursul organizat pentru ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile generale şi condiţiile specifice stabilite prin fişa postului pentru ocuparea respectivei funcţii contractuale.
    ART. 4
    Poate participa la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare persoana care îndeplineşte următoarele condiţii generale:
    a) are cetăţenia română, cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
    c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
    d) are capacitate deplină de exerciţiu;
    e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
    f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
    g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
    ART. 5
    (1) Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească, cumulativ, persoanele care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la bibliotecile centrale universitare sunt următoarele:
    a) sunt cadre didactice universitare şi au cel puţin titlul de conferenţiar universitar;
    b) au absolvit cursuri de specialitate în domeniul biblioteconomic, bibliologic, ştiinţa informării sau managementul informaţiei şi/sau au publicat lucrări ştiinţifice în domeniu;
    c) au 5 ani vechime în conducerea unor structuri infodocumentare;
    d) au recomandare/caracterizare din partea senatului universităţii în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea, care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale;
    e) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte;
    f) cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională.
    (2) Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească, cumulativ, persoanele care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general adjunct la bibliotecile centrale universitare sunt următoarele:
    a) sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
    b) au absolvit cursuri de specialitate în domeniul biblioteconomic, bibliologic, ştiinţa informării sau managementul informaţiei şi/sau au publicat lucrări ştiinţifice în domeniu;
    c) dovedesc calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
    d) au vechime de cel puţin 8 ani în domeniu (bibliotecă, centru de informare şi documentare, cadru didactic în învăţământul de specialitate, arhivă, muzeu etc.);
    e) au recomandare/caracterizare din partea consiliului de administraţie al instituţiei de unde provin, care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale;
    f) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului;
    g) cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională.

    CAP. II
    Publicitatea concursului

    ART. 6
    (1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare se organizează de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (2) Secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor de la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice stabileşte data organizării şi desfăşurării concursului.
    (3) Textul anunţului pentru concurs şi bibliografia se stabilesc de către compartimentul de specialitate din minister şi se aprobă de către secretarul de stat.
    (4) Bibliografia prevăzută în anexa nr. 6 cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate.
    (5) Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice afişează pe site-ul instituţiei, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, anunţul privind concursul. De asemenea, anunţul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, precum şi la sediul instituţiei.
    (6) Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice afişează, la sediul propriu, anunţul, care va cuprinde următoarele elemente:
    a) nivelul funcţiei scoase la concurs;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs;
    c) condiţiile generale şi specifice prevăzute în fişa de post;
    d) condiţiile necesare ocupării unui post de natură contractuală vacant prevăzute la art. 4;
    e) tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfăşurării acestora;
    f) bibliografia;
    g) calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, datele de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.
    (7) Informaţiile prezentate se menţin la locul de afişare şi pe pagina de internet până la finalizarea concursului.
    (8) Documentele aferente concursului, respectiv anunţul cuprinzând condiţiile generale şi specifice, calendarul de desfăşurare a concursului, bibliografia şi, după caz, tematica, se transmit spre publicare către portalul posturi.gov.ro, prin intermediul adresei de e-mail: posturi@gov.ro, în termenele prevăzute de alin. (1).
    (9) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului, publicitatea modificării respective se face prin aceleaşi mijloace prin care s-a făcut publicitatea concursului.
    (10) Candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului privind concursul.
    (11) Sunt acceptate la înscriere numai dosarele candidaţilor care întrunesc integral condiţiile din prezenta metodologie.

    CAP. III
    Dosarul de concurs

    ART. 7
    (1) Dosarul de înscriere la concurs se depune la Compartimentul Biblioteci din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi cuprinde următoarele documente:
    a) cerere de înscriere adresată ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice;
    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    c) copii ale documentelor care să ateste nivelul studiilor, ale ordinului de acordare a titlului didactic şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice, certificate "conform cu originalul";
    d) copie a carnetului de muncă sau documentului echivalent, certificate "conform cu originalul", completat la zi, eliberat de instituţia de la care provine candidatul, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) cazierul judiciar, în original, sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
    f) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
    g) curriculum vitae, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie;
    h) recomandare din partea instituţiei de la care provine candidatul;
    i) oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează, depusă în plic sigilat;
    j) alte documente relevante pentru desfăşurarea concursului;
    k) opisul dosarului, în dublu exemplar; un exemplar se restituie sub semnătură persoanei care a depus dosarul.

    NOTĂ:
    În dosar se numerotează fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.

    (2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
    (3) În cazul documentului prevăzut la alin. (1) lit. e), candidatul care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
    (4) Actele prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
    (5) Dosarul este înregistrat dacă sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute la alin. (1). După înregistrare nu se admite completarea cu documente a dosarului de concurs.
    (6) În caz de respingere, motivele sunt consemnate în opisul dosarului, care este semnat de directorul direcţiei de specialitate şi de către persoana care depune dosarul pentru luarea la cunoştinţă.

    CAP. IV
    Constituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 8
    (1) Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice numeşte prin ordin comisiile de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor pe baza propunerilor compartimentului de specialitate din minister, până cel târziu la data publicării anunţului de concurs.
    (2) Persoanele nominalizate în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregătire şi experienţă profesională în domeniul biblioteconomic.
    (3) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare are următoarea componenţă:
    - preşedinte - secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor;
    - membri: 2 specialişti în domeniu (cadre didactice din învăţământul superior de biblioteconomie şi ştiinţa informării, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare, rectori, prorectori, decani);
    - secretariatul comisiei este asigurat de către un consilier din cadrul compartimentului Biblioteci din Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (4) Secretarul comisiei de concurs este şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (5) Membrii comisiilor de concurs, înainte de desfăşurarea concursului, vor declara pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.

    CAP. V
    Atribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 9
    Comisia de concurs prevăzută la art. 8 alin. (3) din prezenta metodologie are următoarele atribuţii principale:
    a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) elaborează subiectele pentru proba scrisă după cum urmează:
    - un set de 9 itemi din legislaţia de specialitate;
    - un set de 6 itemi din management instituţional şi administrativ;
    - un set de 15 itemi de specialitate;
    c) stabileşte, în ziua concursului, subiectele pentru testul-grilă, selectând dintre itemii elaboraţi;
    d) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
    e) notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;
    f) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor;
    g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi raportul final al concursului;
    h) membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
    ART. 10
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
    ART. 11
    Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
    a) primesc dosarele de concurs ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz;
    b) convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
    c) întocmesc, redactează şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia şi raportul concursului, care vor fi semnate de către toţi membrii comisiei;
    d) asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestaţii;
    e) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

    CAP. VI
    Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor

    ART. 12
    (1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare constă în 3 etape succesive, după cum urmează:
    a) evaluarea curriculumului vitae;
    b) proba scrisă;
    c) interviul.
    (2) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
    ART. 13
    a) Evaluarea curriculumului vitae constă în analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competenţelor personale, pe baza itemilor şi a punctajului din anexa nr. 2.
    Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte.
    b) Proba scrisă constă în rezolvarea unui test-grilă
    Testul constă în rezolvarea a 10 itemi: 3 itemi din legislaţia de specialitate, 2 itemi din management instituţional şi administrativ şi 5 itemi de specialitate. Fiecare item este punctat cu 1 punct.
    Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte.
    Durata de susţinere a testului este de 1 oră.
    c) Interviul se susţine în faţa comisiei de concurs, care apreciază calitatea şi susţinerea ofertei manageriale, precum şi răspunsul la întrebările referitoare la legislaţia de specialitate, management instituţional şi administrativ, deontologie profesională, pe baza itemilor şi punctajului din anexa nr. 4.
    Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte.

    CAP. VII
    Desfăşurarea concursului

    ART. 14
    (1) Concursul se desfăşoară la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (2) Programul desfăşurării concursului se stabileşte de către secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor.
    (3) Schimbările care pot surveni, din motive obiective, privind locul, data şi programul de desfăşurare a concursului sunt aduse la cunoştinţa candidaţilor, în scris, prin e-mail, cu cel puţin 48 de ore înaintea acestuia, de către persoanele împuternicite din cadrul ministerului. În situaţii excepţionale, când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, constatarea imposibilităţii desfăşurării concursului se consemnează de către secretarul comisiei într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei de concurs.
    (4) Reprogramarea concursului se face în baza comunicării Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, însoţită de copia procesului-verbal de constatare a imposibilităţii desfăşurării concursului la data stabilită.

    CAP. VIII
    Stabilirea şi afişarea rezultatelor

    ART. 15
    (1) Evaluarea probelor de concurs se face de către preşedintele comisiei de concurs şi de către membrii acesteia, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte, potrivit itemilor menţionaţi în anexele nr. 2, 3 şi 4.
    (2) Punctajul acordat la fiecare probă, pentru fiecare candidat, va fi consemnat în borderoul de notare prevăzut în anexa nr. 5.
    (3) În situaţia obţinerii unor medii egale de către candidaţi, departajarea se va face pe baza următoarelor criterii, în ordine:
    - vechimea în specialitate;
    - grade ştiinţifice şi didactice;
    - cursuri de perfecţionare;
    - media de absolvire a facultăţii.
    ART. 16
    Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează parcurgerea etapelor prevăzute de prezenta metodologie şi rezultatele concursului. Procesul-verbal este semnat de către preşedintele comisiei de concurs şi de membrii acesteia.
    ART. 17
    Rezultatele concursului se afişează, în ordine descrescătoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, după încheierea concursului, în aceeaşi zi.
    ART. 18
    (1) Contestaţiile se depun în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afişarea rezultatelor la compartimentul Biblioteci al ministerului, care le va transmite comisiei de contestaţii, formată din trei membri şi numită prin ordin al ministrului.
    (2) Comisia le va soluţiona în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    (3) Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi se comunică în scris răspunsul către contestatar.
    (4) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.
    (5) Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, se afişează la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi pe pagina de internet a instituţiei.
    (6) Dintre candidaţii admişi după soluţionarea contestaţiilor la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare este declarat "reuşit" candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 19
    (1) Numirea candidatului declarat "admis" la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, după expirarea perioadei de depunere şi de rezolvare a contestaţiilor, se face prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    (2) Ordinul de numire se comunică bibliotecii centrale universitare, în vederea întocmirii deciziei de numire, a contractului individual de muncă, conform legii, şi a fişei postului, ale căror modele se află prevăzute în anexele nr. 7 şi 8, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.
    ART. 20
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
    la metodologie


                                     MODEL
                          de curriculum vitae european

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ <numele aplicantului> │
│ Curriculum vitae │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│INFORMAŢII PERSONALE │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Nume │(Nume, prenume) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Adresă │(numărul, strada, cod poştal, oraş, │
│ │ţara) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Naţionalitate │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Data naşterii │(ziua, luna, anul) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Perioada (de la - până la) │(Menţionaţi pe rând fiecare experienţă│
│ │profesională pertinentă, începând cu │
│ │cea mai recentă dintre acestea.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Numele şi adresa angajatorului │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Tipul activităţii sau sectorul de │ │
│activitate │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Funcţia sau postul ocupat │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Principalele activităţi şi │ │
│responsabilităţi │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│EDUCAŢIE ŞI FORMARE │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Perioada (de la - până la) │(Descrieţi separat fiecare formă de │
│ │învăţământ şi program de formare │
│ │profesională urmate, începând cu cea │
│ │mai recentă.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Numele şi tipul instituţiei de │ │
│învăţământ şi al organizaţiei │ │
│profesionale prin care s-a realizat │ │
│formarea profesională │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Domeniul studiat/Aptitudini │ │
│ocupaţionale │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Tipul calificării/Diploma obţinută │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│* Nivelul de clasificare a formei de │ │
│instruire/învăţământ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE │ │
│dobândite în cursul vieţii şi carierei,│ │
│dar care nu sunt recunoscute neapărat │ │
│printr-un certificat sau o diplomă │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Limba maternă │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Limbi străine cunoscute │(Enumeraţi limbile cunoscute şi │
│* abilitatea de a citi │indicaţi nivelul: excelent, bine, │
│* abilitatea de a scrie │satisfăcător.) │
│* abilitatea de a vorbi │ │
│ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe artistice │(Descrieţi aceste aptitudini şi │
│Muzică, desen, pictură, literatură etc.│indicaţi contextul în care le-aţi │
│ │dobândit.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe sociale │(Descrieţi aceste aptitudini şi │
│Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, │indicaţi contextul în care le-aţi │
│într-un mediu multicultural, ocupaţi o │dobândit.) │
│poziţie în care comunicarea este │ │
│importantă sau desfăşuraţi o activitate│ │
│în care munca de echipă este esenţială │ │
│(de exemplu, cultură, sport etc.) │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe organizatorice│(Descrieţi aceste aptitudini şi │
│De exemplu, coordonaţi sau conduceţi │indicaţi contextul în care le-aţi │
│activitatea altor persoane, proiecte şi│dobândit.) │
│gestionaţi bugete; la locul de muncă, │ │
│în acţiuni voluntare (de exemplu, în │ │
│domenii culturale sau sportive) sau la │ │
│domiciliu. │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe tehnice │(Descrieţi aceste aptitudini şi │
│(utilizare calculator, anumite tipuri │indicaţi contextul în care le-aţi │
│de echipamente etc.) │dobândit.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Permis de conducere │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Alte aptitudini şi competenţe │(Descrieţi aceste aptitudini şi │
│Competenţe care nu au mai fost │indicaţi contextul în care le-aţi │
│menţionate anterior │dobândit.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│INFORMAŢII SUPLIMENTARE │(Indicaţi şi alte informaţii utile │
│ │care nu au fost menţionate, de │
│ │exemplu, persoane de contact, │
│ │referinţe etc.) │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ANEXE │(Enumeraţi documentele ataşate │
│ │CV-ului, dacă este cazul.) │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘


    NOTE:
    1. Înlocuiţi rubrica <numele aplicantului> cu propriul nume.
    2. Toate textele marcate cu * au rol informativ şi nu apar în CV.
    3. Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile cerute.


    ANEXA 2
    la metodologie

    Examinat ........... Examinator:

    Data ............... Nume ............. Semnătura


                                    CONCURS
              pentru ocuparea funcţiei de director general/general
                 adjunct la bibliotecile centrale universitare

    EVALUARE CURRICULUM VITAE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│ │Punctaj│Punctaj│
│ │maxim*)│obţinut│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│a) Studii: │ │ │
│- Studii aprofundate, masterat, studii academice │ 10 p │ │
│postuniversitare, în specialitate sau în management │ │ │
│instituţional şi finanţare; │ │ │
│- Doctorat, în specialitate, în ştiinţe socioumane sau în │ 10 p │ │
│management instituţional │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în │ │ │
│specialitate şi/sau în managementul instituţional: │ │ │
│- în ţară; │ 10 p │ │
│- în străinătate. │ 10 p │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│c) Experienţa în activitatea de: │ │ │
│- formator, director/director adjunct; │ 10 p │ │
│- funcţii de conducere, îndrumare şi control, membru în │ 10 p │ │
│consiliul de administraţie etc. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│d) - Lucrări de management instituţional sau de specialitate │ 10 p │ │
│publicate, cu ISBN/ISSN │ │ │
│- Articole de specialitate publicate │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│e) Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte-pilot, la │ 10 p │ │
│proiecte de reforma învăţământului, la proiecte comunitare, la│ │ │
│proiecte de integrare europeană, la alte proiecte │ │ │
│internaţionale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│f) Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie │ 10 p │ │
│internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate │ │ │
│în materie (Pentru cei care au pe diplomă, ca specializare, o │ │ │
│limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate │ │ │
│de pe diplomă.) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│g) Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe baza │ 10 p │ │
│documentelor prezentate │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│TOTAL PUNCTAJ │ 10 p │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┘

──────────
    *) Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs.
──────────


    ANEXA 3
    la metodologie

    Examinat ........... Examinator:

    Data ............... Nume ............. Semnătura

                                    CONCURS
              pentru ocuparea funcţiei de director general/general
                 adjunct la bibliotecile centrale universitare

    REZULTATELE LA TESTUL-GRILĂ
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Itemi test-grilă │ Punctaj alocat │ Punctaj obţinut │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 3 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 4 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 5 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 6 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 7 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 8 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 9 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 10 │ 10 │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Total grilă │ 100 │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



    ANEXA 4
    la metodologie


    Examinat ........... Examinator:

    Data ............... Nume ............. Semnătura

                                    CONCURS
              pentru ocuparea funcţiei de director general/general
                 adjunct la bibliotecile centrale universitare

    EVALUARE - INTERVIU şi SUSŢINEREA OFERTEI MANAGERIALE
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ Criterii │Punctaj maxim*)│Punctaj obţinut│
│ ├────────┬──────┼────────┬──────┤
│ │interviu│ofertă│interviu│ofertă│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│a) Aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea │ │ │ │ │
│activităţii filialelor din subordine, participare şi implicare │ │ │ │ │
│organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, capacitatea de a lua│ 10 p │ x │ │ │
│decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului │ │ │ │ │
│decizional, capacitate managerială, managementul reuniunilor de lucru │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│b) Aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a │ │ │ │ │
│legislaţiei din domeniul biblioteconomiei; metode şi mijloace de │ 10 p │ x │ │ │
│atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind │ │ │ │ │
│încheierea contractului de sponsorizare, de donaţie etc.) │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│c) Trăsături de personalitate relevate de interviu: capacitate de │ │ │ │ │
│percepţie globală şi sinteză creativă, de adaptare, de relaţionare şi │ │ │ │ │
│comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de │ 10 p │ x │ │ │
│negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, │ │ │ │ │
│disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea │ │ │ │ │
│deontologiei profesionale │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│d) Competenţe personale în: motivaţia candidatului, identificarea │ │ │ │ │
│activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor │ │ │ │ │
│stabilite, alocarea resurselor umane şi nonumane pentru realizarea │ 10 p │ x │ │ │
│activităţilor, alegerea, desemnarea/delegarea persoanelor/echipelor │ │ │ │ │
│care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale │ │ │ │ │
│şi informale, manifestarea selectivă a puterii │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│e) Viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în│ │ │ │ │
│vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale │ │ │ │ │
│proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi│ x │ 60 p │ │ │
│tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a │ │ │ │ │
│analizei de nevoi ale utilizatorilor bibliotecii şi de formare. │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total punctaj interviu │ 40 p │ x │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total punctaj ofertă │ x │ 60 p │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total probă │ 100 p │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴──────┴────────┴──────┘

──────────
    *) Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs.
──────────


    ANEXA 5
    la metodologie

                                    CONCURS
              pentru ocuparea funcţiei de director general/general
                 adjunct la bibliotecile centrale universitare

    BORDEROU DE NOTARE

    Examinat ...........
    Data ...............
    Examinatori
    1. ............, preşedinte
    2. ............, membru
    3. ............, membru

┌────┬──────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────┐
│Nr. │ Proba │ Examinator 1 │ Examinator 2 │ Examinator 3 │ Total │
│crt.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤
│ 1.│ a) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤
│ 2.│ b) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤
│ 3.│ c) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤
│ 4.│ Punctaj total │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────┘
         Preşedinte,
     ..................



    ANEXA 6
    la metodologie


                             BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ

    1. Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare
    2. Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    3. Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    4. Legea dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    5. Ordonanţa Guvernului nr. 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată
    6. Ordonanţa Guvernului nr. 84/1998 privind constituirea Fondului de susţinere a bibliotecilor din învăţământ, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 205/2001
    7. Ordinul ministrului culturii şi cultelor şi al ministrului educaţiei şi cercetării nr. 2.338/5.286/2004 privind aprobarea Regulamentului pentru împrumutul interbibliotecar
    8. Ioan Ursachi, Management, Bucureşti, Editura A.S.E., 2007
    9. Gh. Buluţă, Victor Petrescu şi Octavian M. Sachelarie, Biblioteca XXI: management şi marketing, Târgovişte, Editura Bibliotheca, 2012


    ANEXA 7
    la metodologie


    Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
    Biblioteca ........................

                                 FIŞA POSTULUI
                              Nr. ................

                     DENUMIREA POSTULUI - DIRECTOR GENERAL
                     la bibliotecile centrale universitare

    Grad profesional al ocupaţiei postului - Director general
    Nivelul postului - conducere

    Descrierea postului:
    1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
    a) este cadru didactic universitar şi are cel puţin titlul de conferenţiar universitar;
    b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu;
    c) dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
    d) are recomandare/caracterizare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale) din partea senatului universităţii;
    e) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte;
    f) cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională;
    g) este cetăţean român;
    h) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia;
    i) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
    j) la data susţinerii concursului, are vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limita de vârstă;
    k) a obţinut calificativul "foarte bine" în ultimii 4 ani şi recomandarea Senatului Universităţii sau a organului de conducere al instituţiei.
    2. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
    a) cunoaşterea învăţământului universitar sub toate aspectele;
    b) cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;
    c) aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
    d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
    e) consultanţă de specialitate;
    f) ţine, semestrial, şedinţe de lucru cu personalul instituţiei, în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.;
    g) numeşte, transferă şi eliberează din funcţie personalul de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi pe şefii de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;
    h) organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
    3. Responsabilitate implicată de post:
    a) responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informală;
    b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
    c) responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
    d) responsabilitatea propunerilor decizionale.
    4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu:
    a) de subordonare: Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice; secretar de stat care coordonează activitatea bibliotecilor în minister; departamentul de specialitate din minister;
    b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din instituţie;
    c) colaborare: cu toate posturile similare din celelalte biblioteci universitare din România.

    Atribuţii pe domenii de competenţă


┌─────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Domeniul │ Unitatea de competenţă │ Atribuţii │
│ de competenţă │ │ │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organizare │Stabilirea strategiei de │Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii. │
│ │coordonare şi direcţiile ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │de dezvoltare ale │Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a │
│ │bibliotecii │activităţilor bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a │
│ │ │activităţii bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică│
│ │ │şi administrativă a instituţiei. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Planificarea activităţilor│Elaborează planul managerial al bibliotecii. │
│ │din cadrul bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Planifică activităţile tematice ale consiliului de │
│ │ │administraţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întocmeşte lista de priorităţi. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Iniţiază şi coordonează programul de activităţi │
│ │ │ştiinţifice şi culturale din cadrul instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor │
│ │ │planificate. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea repartizării │Stabileşte necesarul de resurse financiare. │
│ │resurselor financiare ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │necesare desfăşurării │Ca ordonator terţiar de credite decide asupra utilizării │
│ │activităţii bibliotecii │fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din │
│ │ │conturile instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizează şi decide asupra proiectului de buget. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizează resursele financiare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale a instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controlează eficienţa utilizării resurselor alocate. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Organizarea activităţilor │Identifică obiectivele activităţii bibliotecii. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale │
│ │ │şi de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizează sarcinile şi responsabilităţile │
│ │ │compartimentelor din bibliotecă. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Management │Conducerea/Coordonarea │Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă. │
│ │activităţilor bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizează îndeplinirea sarcinilor. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Deleagă autoritatea. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea climatului de │Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea │
│ │muncă eficient în │colaboratorilor. │
│ │bibliotecă ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere │
│ │ │cooperant. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în │
│ │ │activitatea bibliotecii. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea resurselor │Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii. │
│ │umane necesare ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │desfăşurării activităţii │Recrutează, selectează şi promovează personalul din │
│ │bibliotecii │bibliotecă. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de │
│ │ │selecţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din│
│ │ │subordine. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Control- │Verificarea activităţilor │Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al │
│verificare │compartimentelor din │bibliotecii. │
│ │subordine ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale a instituţiei. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Elaborarea materialelor de│Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului │
│ │sinteză │managerial. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizează şi sintetizează informaţiile colectate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza │
│ │ │analizei informaţiei colectate. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Relaţii- │Menţinerea legăturilor │Asigură fluxul informaţional. │
│comunicare │bibliotecii cu Ministerul ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Educaţiei Naţionale şi │Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este │
│ │Cercetării Ştiinţifice │solicitat. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a │
│ │ │activităţii. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Reprezentarea bibliotecii │Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi │
│ │în relaţii publice │cu autorităţile locale. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile │
│ │ │nonguvernamentale şi cu instituţiile de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promovează imaginea bibliotecii. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Pregătire │Perfecţionarea activităţii│Identifică propria nevoie de perfecţionare. │
│profesională │proprii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Alege forma convenabilă de perfecţionare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Participă la diverse forme de perfecţionare. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea dezvoltării/ │Analizează necesităţile de pregătire a personalului. │
│ │formării profesionale a ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │personalului din subordine│Stabileşte modul de participare la forme de │
│ │ │perfecţionare/formare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Facilitează accesul la forma de pregătire optimă. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizează activităţi proprii de perfecţionare. │
└─────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘


    Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia:
    Semnătura:
    Data întocmirii:

    Avizat de:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice:
    Semnătura:
    Data întocmirii:


    ANEXA 8
    la metodologie


    Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
    Biblioteca ........................

                                 FIŞA POSTULUI
                                  nr. ........

                 DENUMIREA POSTULUI - DIRECTOR GENERAL ADJUNCT
                     la bibliotecile centrale universitare

    Nivelul postului - conducere
    Descrierea postului:
    1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
    a) este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
    b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu;
    c) dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
    d) are vechime de cel puţin 8 ani în specialitate;
    e) are recomandare/caracterizare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale) din partea consiliului de administraţie al instituţiei;
    f) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte;
    g) cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională;
    h) este cetăţean român;
    i) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia;
    j) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
    k) la data susţinerii concursului are vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limita de vârstă;
    l) a obţinut calificativul "foarte bine" în ultimii 4 ani şi recomandarea organului de conducere al instituţiei.
    2. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
    a) cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;
    b) aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
    c) soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
    d) consultanţă de specialitate;
    e) ţine, semestrial, şedinţe de lucru cu personalul instituţiei, în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.;
    f) numeşte, transferă şi eliberează din funcţie personalul de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi pe şefii de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;
    g) organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
    3. Responsabilitate implicată de post:
    a) responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informală;
    b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
    c) responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
    d) responsabilitatea propunerilor decizionale.
    4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare):
    a) de subordonare: cu directorul general al bibliotecii centrale universitare;
    b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din bibliotecă.

    Atribuţii pe domenii de competenţă


┌─────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Domeniul │ Unitatea de competenţă │ Atribuţii │
│ de competenţă │ │ │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organizare │Stabilirea strategiei de │Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii. │
│ │coordonare şi direcţiile ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │de dezvoltare ale │Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a │
│ │bibliotecii │activităţilor bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a │
│ │ │activităţii bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică│
│ │ │şi administrativă a bibliotecii. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Planificarea activităţilor│Elaborează planul managerial al bibliotecii. │
│ │din cadrul bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Planifică activităţile tematice ale consiliului de │
│ │ │administraţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întocmeşte lista de priorităţi. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Iniţiază şi coordonează programul de activităţi │
│ │ │ştiinţifice şi culturale din cadrul bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor │
│ │ │planificate. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea repartizării │Stabileşte necesarul de resurse financiare. │
│ │resurselor financiare ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │necesare desfăşurării │Ca ordonator terţiar de credite decide asupra utilizării │
│ │activităţii bibliotecii │fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din │
│ │ │conturile instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizează şi decide asupra proiectului de buget. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizează resursele financiare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale a bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controlează eficienţa utilizării resurselor alocate. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Organizarea activităţilor │Identifică obiectivele activităţii bibliotecii. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale │
│ │ │şi de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizează sarcinile şi responsabilităţile │
│ │ │compartimentelor din bibliotecă. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Management │Conducerea/Coordonarea │Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă. │
│ │activităţilor bibliotecii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizează îndeplinirea sarcinilor. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Deleagă autoritatea. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea climatului de │Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea │
│ │muncă eficient în │colaboratorilor. │
│ │bibliotecă ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere │
│ │ │cooperant. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în │
│ │ │activitatea bibliotecii. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea resurselor │Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii. │
│ │umane necesare ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │desfăşurării activităţii │Recrutează, selectează şi promovează personalul din │
│ │bibliotecii │bibliotecă. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de │
│ │ │selecţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din│
│ │ │subordine. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Control- │Verificarea activităţilor │Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al │
│verificare │compartimentelor din │bibliotecii. │
│ │subordine ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale a instituţiei. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Elaborarea materialelor de│Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului │
│ │sinteză │managerial. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizează şi sintetizează informaţiile colectate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza │
│ │ │analizei informaţiei colectate. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Relaţii- │Menţinerea legăturilor │Asigură fluxul informaţional. │
│comunicare │bibliotecii cu Ministerul ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Educaţiei Naţionale şi │Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este │
│ │Cercetării Ştiinţifice │solicitat. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a │
│ │ │activităţii. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Reprezentarea bibliotecii │Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi │
│ │în relaţii publice │cu autorităţile locale. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile │
│ │ │nonguvernamentale şi cu instituţiile de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promovează imaginea bibliotecii. │
├─────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Pregătire │Perfecţionarea activităţii│Identifică propria nevoie de perfecţionare. │
│profesională │proprii ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Alege forma convenabilă de perfecţionare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Participă la diverse forme de perfecţionare. │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea dezvoltării/ │Analizează necesităţile de pregătire a personalului. │
│ │formării profesionale a ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │personalului din subordine│Stabileşte modul de participare la forme de │
│ │ │perfecţionare/formare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Facilitează accesul la forma de pregătire optimă. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizează activităţi proprii de perfecţionare. │
└─────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘


    Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia:
    Semnătura:
    Data întocmirii:

    Avizat de:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice:
    Semnătura:
    Data întocmirii:

                                    -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016