Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.591 din 7 august 2017  pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 2.112/2013     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.591 din 7 august 2017 pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 2.112/2013

EMITENT: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 676 din 18 august 2017
    Luând în considerare faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului. nr. 36/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 au fost reglementate condiţiile necesar a fi îndeplinite pentru suportarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare, a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în Programul operaţional Infrastructura mare 2014-2020,
    având în vedere prevederile art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013,
    având în vedere prevederile art. 12 alin. (7) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 15 alin. (2) şi (9) din Hotărârea Guvernului nr. 15/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene,
    ministrul delegat pentru fonduri europene emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 2.112/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 23 septembrie 2013, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul capitolului I se modifică după cum urmează:
    "    CAP. I
    Transmiterea către Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare
"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicabile pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate de Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, proiectelor implementate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, precum şi proiectelor preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme."

    3. La articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziţie publică din cadrul unui proiect, şi aceasta are ca obiect exclusiv corecţiile financiare şi accesoriile acestora aplicate pe valoarea contractelor finanţată prin intermediul Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013.
    (2) Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal."

    4. După articolul 2 se introduc două noi articole, articolele 2^1 şi 2^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    Beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului
    operaţional Infrastructura mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicitarea privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate de Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme.
    ART. 2^2
    (1) Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziţie publică din cadrul unui proiect, şi aceasta are ca obiect exclusiv corecţiile financiare şi accesoriile acestora aplicate la valoarea contractelor finanţată prin intermediul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020.
    (2) Solicitările pentru încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, a corecţiilor financiare şi accesoriilor acestora se fac atât pentru sumele care au beneficiat de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru POS Mediu 2007-2013, cât şi pentru cele care nu au beneficiat de prevederile actului normativ menţionat.
    (3) Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal.
    (4) Documentele ataşate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea menţiunea «Conform cu originalul» şi semnătura managerului de proiect."

    5. Titlul capitolului II se modifică după cum urmează:
    "    CAP. II
    Verificarea şi certificarea de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu, respectiv de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare
"

    6. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorităţii de management al Programului operaţional sectorial Mediu, denumită în continuare AM POS Mediu, pentru creanţele stabilite şi reducerile aplicate de aceasta şi vor fi înaintate spre analiză Serviciului financiar şi monitorizare audit POS Mediu.
    (2) În scopul verificării şi certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu realizează următoarele activităţi:
    a) solicită Direcţiei generale juridice, relaţia cu Parlamentul şi afaceri europene confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) solicită Compartimentului stabilire creanţe bugetare POS Mediu confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) stabileşte valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari şi valoarea debitelor recuperate.
    (3) În situaţia în care Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicită Serviciului verificare achiziţii publice analiza solicitării beneficiarului şi a documentelor care o însoţesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În cazul în care din analiza solicitării şi a documentelor care o însoţesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu întocmeşte «Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice» şi o supune aprobării conducerii Autorităţii de management POS Mediu.
    (5) În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu întocmeşte «Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice» şi o supune aprobării conducerii Autorităţii de management POS Mediu.
    (6) În baza «Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice», aprobată de conducerea POS Mediu, se întocmeşte nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataşează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora.
    (8) După aprobarea notei prevăzute la alin. (5) de către conducerea Autorităţii de management POS Mediu, aceasta se comunică beneficiarului.
    (9) Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (5), comunicată potrivit alin. (8), în termen de 10 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la registratura Autorităţii de management POS Mediu, însoţită de documente justificative, şi va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a conducerii Autorităţii de management POS Mediu.
    (10) Contestaţia prevăzută la alin. (9) se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de către conducerea Autorităţii de management POS Mediu, care se comunică beneficiarului, în termen de 5 zile de la aprobare.
    (11) Modelele notelor prevăzute la alin. (4) şi (5) se aprobă prin decizie a conducerii Autorităţii de management POS Mediu."

    7. După articolul 3 se introduc două noi articole, articolele 3^1 şi 3^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    (1) Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorităţii de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare, denumită în continuare AM POIM, pentru creanţele stabilite/reducerile aplicate aferente proiectelor preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020 şi vor fi înaintate spre analiză Direcţiei plăţi şi contabilitate proiecte.
    (2) În scopul verificării şi certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte realizează următoarele activităţi:
    a) solicită Direcţiei generale juridice, relaţia cu Parlamentul şi afaceri europene confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) solicită Serviciului nereguli şi monitorizare audit confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) stabileşte valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari şi valoarea debitelor recuperate.
    (3) În situaţia în care Direcţia generală juridică, relaţia cu Parlamentul şi afaceri europene, respectiv Serviciul nereguli şi monitorizare audit constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicită Serviciului verificare achiziţii publice analiza solicitării beneficiarului şi a documentelor care o însoţesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Nota privind încadrarea solicitării beneficiarului în prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, va fi comunicată Direcţiei plăţi şi contabilitate proiecte de către Serviciul verificare achiziţii publice.
    (5) În cazul în care din analiza solicitării şi a documentelor care o însoţesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte întocmeşte «Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice» şi o supune aprobării conducerii AM POIM.
    (6) În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte întocmeşte «Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice» şi o supune aprobării conducerii AM POIM.
    (7) În baza «Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice», aprobată de conducerea AM POIM, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte întocmeşte nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataşează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora.
    (9) După aprobarea notei prevăzute la alin. (6) de către conducerea AM POIM, aceasta se comunică beneficiarului.
    (10) Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (6), comunicată potrivit alin. (9), în termen de 10 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la registratura AM POIM, însoţită de documente justificative, şi va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a directorului general al AM POIM.
    (11) Contestaţia prevăzută la alin. (10) se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de directorul general al AM POIM, care se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare.
    (12) Modelele notelor prevăzute la alin. (5) şi (6) se aprobă prin decizie a directorului general al AM POIM.
    ART. 3^2
    Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, titlurile de creanţă care beneficiază de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional Infrastructura mare 2014-2020."

    8. La articolul 4, alineatele (1), (2),(6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) După aprobarea notelor prevăzute la art. 3 alin. (4) şi (5), Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecţii financiare aplicate şi a debitelor reţinute sau transferate prin plată voluntară.
    (2) Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanţă întocmite şi comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 3 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi consideraţi debitori. În vederea recuperării acesteia, Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului;
    b) comunică Compartimentului stabilire creanţe informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.
    ……………………………………………………………………
    (6) După aprobarea de către conducerea AM POS Mediu a procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;
    b) comunică Compartimentului stabilire creanţe informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.
    (7) Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Serviciului financiar şi monitorizare audit."

    9. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Pentru corecţiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii şi aprobării de către AM POS Mediu a solicitării prevăzute la art. 3 alin. (1), Serviciul financiar şi monitorizare audit POS Mediu, în baza notei întocmite conform art. 3 alin. (4), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare."

    10. După articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 5^1 şi 5^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    (1) După aprobarea notelor prevăzute la art. 3^1 alin. (5), Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecţii financiare aplicate şi a debitelor reţinute sau transferate prin plată voluntară, aferente valorii contractului finanţate prin intermediul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020.
    (2) Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanţă întocmite şi comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 3^1 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi consideraţi debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului;
    b) comunică Serviciului nereguli şi monitorizare audit informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.
    (3) Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute la art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanţă, nu vor mai fi stabilite drept creanţe, cu excepţia dobânzii aferente Fondului European de Dezvoltare Regională/Fondului de coeziune, denumit în continuare FEDR/FC.
    (4) Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) După aprobarea de către conducerea AM POIM a procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;
    b) comunică Serviciului nereguli şi monitorizare audit informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.
    (7) Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcţiei plăţi şi contabilitate proiecte.
    ART. 5^2
    Pentru corecţiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii şi aprobării de către AM POIM a solicitării prevăzute la art. 3^1 alin. (1), Direcţia plăţi şi contabilitate proiecte, în baza notei întocmite conform art. 3^1 alin. (5), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare."

    11. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) În vederea identificării debitorului pentru neregulile aferente situaţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Compartimentul stabilire creanţe POS Mediu, respectiv Serviciul constatare nereguli şi antifraudă din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, realizează următoarele activităţi:
    a) solicită beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, copii de pe documentele deţinute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) solicită, după caz, Serviciului nereguli şi monitorizare audit confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, de Compartimentul stabilire creanţe POS Mediu, respectiv Serviciului constatare nereguli şi antifraudă din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt:
    a) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP, copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/ Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP;
    b) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP «fără observaţii»;
    c) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP;
    d) pentru situaţiile în care procedura de achiziţie publică a respectat prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie şi anunţul/invitaţia de participare din SEAP."

    12. Articolele 8 şi 9 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, aprobată, se transmite Serviciului financiar şi monitorizare audit POS Mediu, Direcţiei autorizare proiecte şi Direcţiei plăţi şi contabilitate proiecte AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, care realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele reprezentând creanţă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1)/art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;
    b) transmite, în vederea înregistrării în Registrul debitorilor, sumele recuperate.
    ART. 9
    Dosarele aferente notelor de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare prin care se stabileşte suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice se arhivează separat la nivelul Compartimentului stabilire creanţe POS Mediu, respectiv Serviciului constatare nereguli şi antifraudă din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020."

    13. După articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 10, cu următorul cuprins:
    "ART. 10
    Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, titlurile de creanţă aplicate pentru partea finanţată din Programul operaţional Infrastructura mare 2014-2020, încadrate de către echipele de control în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013."

    14. După capitolul IV se introduce un nou capitol, capitolul V, cu următorul cuprins:
    "    CAP. V
    Suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, constatate în cadrul procedurilor de atribuire iniţiate anterior datei de 1 octombrie 2011 şi finanţate din POIM 2014-2020
    ART. 11
    (1) În vederea analizei încadrării reducerii procentuale, structurile cu atribuţii de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM realizează următoarele activităţi:
    a) solicită beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, copii de pe documentele deţinute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) solicită Serviciului nereguli şi monitorizare audit, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, de structurile cu atribuţii de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt:
    a) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP;
    b) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP «fără observaţii»;
    c) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP;
    d) pentru situaţiile în care procedura de achiziţie publică a respectat prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie, anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
    ART. 12
    În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, rubrica «Concluziile activităţii de verificare» din Raportul de neconformitate se completează cu menţiunea că sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale sunt suportate din conturile Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructura mare.
    ART. 13
    Raportul de neconformitate, aprobat, se transmite Serviciului financiar şi monitorizare audit POS Mediu, respectiv Direcţiei plăţi şi contabilitate proiecte AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, care realizează următoarele activităţi:
    a) transferă sumele reprezentând creanţă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1)/art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv Programului operaţional Infrastructura mare, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;
    b) transmite spre înregistrare în Registrul debitorilor sumele recuperate.
    ART. 14
    Dosarele aferente rapoartelor de neconformitate prin care se stabileşte suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice se arhivează separat la nivelul structurilor emitente din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020.
    ART. 15
    Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, reducerile procentuale aplicate pentru partea finanţată din Programul operaţional Infrastructura mare 2014-2020, încadrate de către Serviciul verificare achiziţii publice în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul delegat pentru fonduri europene,
                    Rovana Plumb


    Bucureşti, 7 august 2017.
    Nr. 5.591.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016