┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Categorii de programe de formare continuã │ Tipuri de competenţe │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│1. Programe de dezvoltare │a) Actualizarea şi dezvoltarea competenţelor în│
│profesionalã, conform art. 244 alin. (5) │domeniul de specializare corespunzãtor funcţiei│
│lit. a), b) şi c) din Legea educaţiei │didactice ocupate, precum şi în domeniul │
│naţionale nr. 1/2011* │psihopedagogic şi metodic │
│ │b) Dezvoltarea competenţelor pentru evoluţia în│
│ │cariera didacticã │
│ │c) Dobândirea sau dezvoltarea competenţelor de │
│ │conducere, de îndrumare şi de control │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│2. Programe de dezvoltare profesionalã │a) Dobândirea unor competenţe complementare │
│în concordanţã cu politicile şi strate- │prin care se extinde categoria de activitãţi ce│
│giile Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, │pot fi prestate în activitatea curentã, cum ar │
│Tineretului şi Sportului, conform art. 244│fi: predarea asistatã de calculator, predarea │
│alin. (5) lit. e) şi f) din Legea │în limbi strãine, consilierea educaţionalã şi │
│nr. 1/2011 │orientarea în carierã, educaţia adulţilor şi │
│ │altele │
│ │b) Dezvoltarea şi extinderea competenţelor │
│ │transversale privind interacţiunea şi │
│ │comunicarea cu mediul social şi cu mediul │
│ │pedagogic, asumarea de responsabilitãţi privind│
│ │organizarea, conducerea şi îmbunãtãţirea │
│ │performanţei strategice a grupurilor │
│ │profesionale, autocontrolul şi analiza │
│ │reflexivã a propriei activitãţi şi altele │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│3. Programe modulare realizate prin │Programe propuse de furnizorii de formare │
│stagii nondisciplinare │continuã vizând alte tipuri de competenţe decât│
│ │cele prevãzute la categoriile 1 şi 2 de │
│ │programe │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│4. Programe speciale │Curriculum şi competenţele vizate sunt │
│ │stabilite pentru programele respective de cãtre│
│ │furnizorii de formare continuã, în concordanţã │
│ │cu analiza de nevoi. │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘