Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.562 din 7 octombrie 2011  pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoastere si echivalare a creditelor profesionale transferabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.562 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoastere si echivalare a creditelor profesionale transferabile

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 785 din 4 noiembrie 2011

    În baza prevederilor art. 245 alin. (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,
    în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Metodologia privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi casele corpului didactic vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                   tineretului şi sportului,
                     Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 7 octombrie 2011.
    Nr. 5.562.


    ANEXĂ

                                  METODOLOGIE
                 privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi
               echivalare a creditelor profesionale transferabile

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Evaluarea şi validarea achiziţiilor dobândite de personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control prin diferite programe şi forme de organizare a formãrii continue se realizeazã pe baza Sistemului de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile.
    (2) Sistemul prevãzut la alin. (1) permite flexibilizarea şi transparenţa rutelor de formare în contexte variate: formale, nonformale şi informale şi reglementeazã cadrul general, instituţional, conceptual şi procedural prin care se realizeazã acumularea, recunoaşterea şi echivalarea creditelor profesionale transferabile.
    ART. 2
    Sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile opereazã cu urmãtoarele concepte de bazã:
    a) învãţarea pe tot parcursul vieţii;
    b) învãţarea în contexte formale;
    c) învãţarea în contexte nonformale;
    d) învãţarea în contexte informale;
    e) instituţiile sau organizaţiile în care se realizeazã învãţarea în contexte formale;
    f) instituţiile sau organizaţiile în care se realizeazã învãţarea în contexte nonformale;
    g) instituţiile sau organizaţiile în care se realizeazã învãţarea în contexte informale;
    h) rezultatele învãţãrii;
    i) identificarea rezultatelor învãţãrii;
    j) evaluarea rezultatelor învãţãrii;
    k) validarea rezultatelor învãţãrii;
    l) transferul rezultatelor învãţãrii şi al creditelor asociate;
    m) certificarea rezultatelor învãţãrii;
    n) recunoaşterea rezultatelor învãţãrii;
    o) educaţia şi formarea profesionalã;
    p) creditele pentru formare profesionalã;
    q) creditul profesional transferabil.
    ART. 3
    Aplicarea principiului învãţãrii pe tot parcursul vieţii presupune recunoaşterea şi validarea, prin Sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile, a achiziţiilor dobândite de personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control în contexte formale, nonformale şi informale.
    ART. 4
    Cadrul conceptual privind descrierea contextelor formale de învãţare este reglementat prin Metodologia de acreditare şi evaluare periodicã a furnizorilor de programe şi a programelor oferite de aceştia, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. În acest caz, evaluarea şi validarea rezultatelor învãţãrii sunt asigurate prin parcurgerea şi promovarea programelor de formare continuã respective.
    ART. 5
    Cadrul conceptual privind descrierea contextelor nonformale şi informale de învãţare este reglementat prin Metodologia de recunoaştere a rezultatelor învãţãrii în contexte nonformale şi informale a cadrelor didactice şi de echivalare a acestora în credite pentru educaţie şi formare profesionalã, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.

    CAP. II
    Acumularea de credite profesionale transferabile

    ART. 6
    Personalul didactic, precum şi personalul de conducere, de îndrumare şi de control din învãţãmântul preuniversitar este obligat sã participe periodic la programe de formare continuã, astfel încât sã acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, considerat de la data promovãrii examenului de definitivare în învãţãmânt, minimum 90 de credite profesionale transferabile.
    ART. 7
    (1) Acumularea de credite profesionale transferabile se realizeazã prin recunoaşterea rezultatelor învãţãrii în contexte formale, nonformale şi informale.
    (2) Descrierea competenţelor profesionale şi a modalitãţilor de evaluare şi certificare a acestora în cadrul sistemului de credite profesionale transferabile se realizeazã prin Metodologia formãrii continue a personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (3) Nivelurile de competenţã şi etapele de dezvoltare în carierã sunt descrise de standardele profesionale pentru profesia didacticã, standarde de calitate şi competenţe profesionale.
    (4) Cuantificarea în credite profesionale transferabile a fiecãrei/fiecãrui competenţe/nivel de competenţã se realizeazã în concordanţã cu Metodologia formãrii continue a personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control şi cu standardele profesionale pentru profesia didacticã.
    ART. 8
    Se echivaleazã cu 90 de credite profesionale transferabile urmãtoarele forme de organizare a formãrii continue:
    a) obţinerea, în intervalul respectiv, a gradului didactic II sau a gradului didactic I;
    b) absolvirea de cãtre personalul didactic din educaţia antepreşcolarã, învãţãmântul preşcolar şi din învãţãmântul general obligatoriu, în intervalul respectiv, a studiilor universitare de master, în domeniul de specialitate sau în domeniul Ştiinţele educaţiei;
    c) absolvirea, în intervalul respectiv, a studiilor universitare de doctorat în domeniul de specialitate sau în domeniul Ştiinţele educaţiei;
    d) absolvirea, în intervalul respectiv, a unui program de conversie profesionalã în învãţãmânt prin studii postuniversitare;
    e) obţinerea, în intervalul respectiv, a unei alte specializãri, care atestã obţinerea de competenţe de predare a unei alte discipline din domeniul fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diploma de licenţã.
    ART. 9
    (1) Se echivaleazã cu 60 de credite profesionale transferabile absolvirea în intervalul respectiv a unui curs postuniversitar didactic.
    (2) Se pot obţine pânã la 15 credite profesionale transferabile prin recunoaşterea rezultatelor învãţãrii în contexte nonformale şi informale, conform Metodologiei de recunoaştere a rezultatelor învãţãrii în contexte nonformale şi informale a cadrelor didactice şi de echivalare a acestora în credite pentru educaţie şi formare profesionalã.
    (3) Diferenţa pânã la cele minimum 90 de credite profesionale transferabile se obţine prin participarea la programe de formare continuã acreditate, dupã formula: cel puţin 50% credite profesionale transferabile din programe de categoriile 1 şi 2 şi cel mult 50% credite profesionale transferabile din programe de categoriile 3 şi 4, conform Metodologiei de acreditare şi evaluare periodicã a furnizorilor de programe şi a programelor oferite de aceştia.
    ART. 10
    Se pot acumula minimum 90 de credite profesionale transferabile din programe de formare continuã acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, dupã formula: cel puţin 50% credite profesionale transferabile din programe de categoriile 1 şi 2 şi cel mult 50% credite profesionale transferabile din programe de categoriile 3 şi 4, conform Metodologiei de acreditare şi evaluare periodicã a furnizorilor de programe şi a programelor oferite de aceştia.

    CAP. III
    Echivalarea, evaluarea, validarea şi recunoaşterea în credite profesionale transferabile

    ART. 11
    Echivalarea în credite profesionale transferabile a formelor de organizare a formãrii continue prevãzute la art. 8 şi art. 9 alin. (1) se face anual, pentru anul şcolar precedent.
    ART. 12
    Echivalarea în credite profesionale transferabile se realizeazã la solicitarea personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control.
    ART. 13
    Personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control depune, în perioada 1-15 septembrie, la secretariatul unitãţii de învãţãmânt în care funcţioneazã un dosar care va conţine cererea de echivalare şi copii în conformitate cu originalele ale diplomelor care atestã participarea la formele de organizare a formãrii continue pentru care solicitã echivalarea în credite profesionale transferabile, validate prin semnãtura solicitantului.
    ART. 14
    Responsabilul cu dezvoltarea profesionalã din unitatea de învãţãmânt depune la consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt dosarele personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control care solicitã echivalarea în credite profesionale transferabile a unor forme de organizare a formãrii continue.
    ART. 15
    La nivelul fiecãrei unitãţi de învãţãmânt se constituie prin decizie a directorului o comisie pentru echivalarea în credite profesionale transferabile a formelor de organizare a formãrii continue enumerate la art. 8.
    ART. 16
    Comisia este alcãtuitã din urmãtoarele persoane:
    a) directorul unitãţii de învãţãmânt;
    b) responsabilul cu dezvoltarea profesionalã;
    c) un profesor metodist de la casa corpului didactic.
    ART. 17
    Comisia se întruneşte în intervalul 20-30 septembrie al fiecãrui an şcolar şi analizeazã dosarele personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control care solicitã echivalarea.
    ART. 18
    (1) Comisia se întruneşte şi analizeazã dosarele personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control care solicitã echivalarea.
    (2) În termen de 5 zile de la finalizarea analizãrii dosarelor, comisia centralizeazã şi afişeazã rezultatele.
    (3) Unitatea de învãţãmânt elibereazã personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control o adeverinţã de echivalare în credite profesionale transferabile, din care rezultã numãrul de credite profesionale transferabile acordat.
    ART. 19
    Unitãţile de învãţãmânt pãstreazã dosarele depuse de personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control care solicitã echivalarea numãrului de credite profesionale transferabile şi comunicã inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti informaţii privind formarea continuã a personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control din unitatea de învãţãmânt respectivã.
    ART. 20
    Recunoaşterea rezultatelor învãţãrii şi a creditelor asociate reprezintã procesul prin care se acordã un statut oficial rezultatelor învãţãrii şi creditelor dobândite, evaluate şi validate, în vederea recunoaşterii acumulãrii celor minimum 90 de credite profesionale transferabile, conform standardelor profesionale pentru profesia didacticã, standardelor de calitate şi competenţelor profesionale, potrivit Metodologiei formãrii continue a personalului didactic, de conducere, de îndrumare şi de control.

                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016