15 septembrie-30 septembrie: afişarea metodologiei şi a calendarului concursului în
unitãţile de învãţãmânt şi pe site-ul inspectoratului
şcolar;
15 aprilie-30 aprilie: verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare a
candidaţilor şi întocmirea recomandãrilor comisiei
metodice a disciplinei/ariei curriculare;
3 mai-30 mai: prezentarea proiectului de activitãţi în cadrul cercului
pedagogic şi obţinerea avizului cercului pedagogic;
1 iunie-15 iunie: desemnarea "Profesorului anului" la nivelul unitãţilor de
învãţãmânt care au avut candidaţi înscrişi în concurs;
15 septembrie: prezentarea proiectelor de activitãţi la panoul "Profesorul
anului" şi la festivitatea de deschidere a anului şcolar;
15 septembrie-15 iunie: implementarea proiectelor şi monitorizarea acestora;
25 iunie: întocmirea raportului de monitorizare, soluţionarea
contestaţiilor şi transmiterea la inspectoratul şcolar a
dosarelor candidaţilor nominalizaţi;
30 iunie: evaluarea dosarelor la nivel judeţean şi rezolvarea
contestaţiilor;
1 iulie: acordarea titlului la nivel judeţean, înaintarea listei cu
propuneri şi a dosarelor cãtre Ministerul Educaţiei,
Cercetãrii,Tineretului şi Sportului;
1 iulie-10 iulie: evaluarea dosarelor la nivel naţional;
15 iulie: acordarea titlului la nivel naţional.
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬───────────┐
│Nr. │ Criterii de evaluare │Punctaj maxim│ Punctaj │
│crt.│ │ 100 p. │ evaluare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1. │Creşterea calitãţii activitãţii de predare la clasã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 2. │Performanţe în inovarea didacticã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 3. │Contribuţia proiectului de activitãţi la aplicarea │ │ │
│ │principiului echitãţii în educaţie │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 4. │Utilizarea noilor mijloace informaţionale şi de │ │ │
│ │comunicare în activitatea de predare │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 5. │Rentabilitatea proiectului (raportul rezultate/resurse) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 6. │Impactul şi durabilitatea proiectului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 7. │Relevanţa rezultatelor obţinute în raport cu obiectivele │ │ │
│ │proiectului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 8. │Relevanţa obiectivelor proiectului în raport cu │ │ │
│ │obiectivele planului de dezvoltare instituţionalã a │ │ │
│ │unitãţii de învãţãmânt │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 9. │Coerenţa şi relevanţa proiectului în raport cu criteriile│ │ │
│ │de eligibilitate a candidatului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│10. │Progresul înregistrat de educabilii din grupul-ţintã │ │ │
│ │(rezultate mãsurabile) │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────┘