Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.403 din 1 noiembrie 2018  privind stabilirea Metodologiei de evaluare a studiilor universitare de doctorat şi a sistemelor de criterii, standarde şi indicatori de performanţă utilizaţi în evaluare     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.403 din 1 noiembrie 2018 privind stabilirea Metodologiei de evaluare a studiilor universitare de doctorat şi a sistemelor de criterii, standarde şi indicatori de performanţă utilizaţi în evaluare

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 962 din 14 noiembrie 2018
    Având în vedere prevederile:
    - art. 158 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul interimar al educaţiei naţionale emite prezentul ordin.


    ART. 1
    Se stabileşte Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Se stabileşte sistemul de criterii, standarde şi indicatori de performanţă utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Se stabileşte sistemul de criterii, standarde şi indicatori de performanţă utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale şi a instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD), prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    În termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin se vor elabora, de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, respectiv fişele vizitei, adoptate prin hotărâri ale Consiliului ARACIS.

    ART. 5
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice prevedere contrară se abrogă.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul interimar al educaţiei naţionale,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 1 noiembrie 2018.
    Nr. 5.403.
    ANEXA 1

    METODOLOGIE

    ANEXA 2

    SISTEMUL DE CRITERII, STANDARDE ŞI INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
    utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat

┌──────────────┬──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┐
│DOMENII │CRITERII │STANDARDE │INDICATORI DE │
│ │ │ │PERFORMANŢĂ │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.1.1.1. Existenţa │
│ │ │ │regulamentelor │
│ │ │ │specifice şi │
│ │ │ │aplicarea acestora │
│ │ │ │la nivelul IOSUD, │
│ │ │ │respectiv al şcolii│
│ │ │ │doctorale, având ca│
│ │ │ │perioadă de │
│ │ │ │referinţă ultimii 5│
│ │ │ │ani: │
│ │ │ │a) regulamente │
│ │ │ │interne ale │
│ │ │ │structurilor │
│ │ │ │administrative │
│ │ │ │(Regulamentul │
│ │ │ │instituţional de │
│ │ │ │organizare şi │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │studiilor │
│ │ │ │universitare de │
│ │ │ │doctorat, │
│ │ │ │regulamentele │
│ │ │ │şcolilor │
│ │ │ │doctorale); │
│ │ │ │b) metodologia de │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │alegerilor la │
│ │ │ │nivelul CSUD, şcoli│
│ │ │ │doctorale şi dovezi│
│ │ │ │ale derulării │
│ │ │ │acestora; │
│ │ │ │c) metodologia de │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │concursului pentru │
│ │ │ │funcţia de director│
│ │ │ │CSUD şi dovezi ale │
│ │ │ │derulării acestuia;│
│ │ │ │d) metodologii de │
│ │ │ │organizare şi │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │studiilor de │
│ │ │ │doctorat (de │
│ │ │ │admitere a │
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi, de │
│ │ │ │finalizare a │
│ │ │ │studiilor de │
│ │ │ │doctorat); │
│ │ │ │e) existenţa unor │
│ │ │ │mecanisme de │
│ │ │ │recunoaştere a │
│ │ │ │calităţii de │
│ │ │ │conducător de │
│ │ │ │doctorat şi de │
│ │ │ │echivalare a │
│ │ │ │doctoratului │
│ │ │ │obţinut în alte │
│ │ │ │state; │
│ │ │ │f) structuri de │
│ │ │ │conducere │
│ │ │ │funcţionale [IOSUD/│
│ │ │ │CSUD/Consiliul │
│ │ │ │şcolii doctorale │
│ │ │ │(regularitatea │
│ │ │ │convocării │
│ │ │ │şedinţelor)]; │
│ │ │ │g) contractul de │
│ │ │ │studii universitare│
│ │ │ │de doctorat. │
│ │ │ │A.1.1.2. │
│ │ │ │Regulamentul şcolii│
│ │ │ │doctorale include │
│ │ │ │criterii, proceduri│
│ │ │ │şi standarde │
│ │ │A.1.1. Instituţia │obligatorii pentru │
│ │ │organizatoare de │aspectele │
│ │ │studii │specificate în art.│
│ │ │universitare de │17 alin. (5) din │
│ │ │doctorat (IOSUD) a│Hotărârea │
│ │ │implementat │Guvernului nr. 681/│
│ │ │mecanismele de │2011 privind │
│ │ │funcţionare │aprobarea Codului │
│ │ │eficientă │studiilor │
│ │ │prevăzute în │universitare de │
│ │ │legislaţia │doctorat, cu │
│ │ │specifică privind │modificările şi │
│ │ │organizarea │completările │
│ │ │studiilor de │ulterioare. │
│ │ │doctorat. │A.1.2.1. Existenţa │
│ │ │A.1.2. IOSUD │şi eficacitatea │
│ │A.1. - Structurile│dispune de │unui sistem │
│ │instituţionale, │resursele │informatic adecvat │
│ │administrative, │logistice necesare│pentru evidenţa │
│ │manageriale şi │pentru │studenţilor │
│ │resurse financiare│îndeplinirea │doctoranzi şi a │
│ │ │misiunii studiilor│parcursului lor │
│ │ │de doctorat. │academic │
│ │ │A.1.3. IOSUD se │A.1.2.2. Existenţa │
│ │ │asigură că │şi utilizarea unui │
│ │ │resursele │program informatic │
│ │ │financiare sunt │şi dovezi ale │
│ │ │utilizate în mod │utilizării sale │
│ │ │optim, iar │pentru verificarea │
│ │ │veniturile │procentului de │
│ │ │obţinute din │similitudine în │
│ │ │studiile doctorale│toate tezele de │
│ │ │sunt completate │doctorat │
│ │ │prin finanţare │*A.1.3.1. Existenţa│
│ │ │suplimentară faţă │a cel puţin unui │
│ │ │de cea oferită de │grant de cercetare │
│ │ │guvern. │sau de dezvoltare │
│ │ │ │instituţională/ │
│ │ │ │resurse umane în │
│ │ │ │implementare la │
│ │ │ │momentul depunerii │
│ │ │ │dosarului de │
│ │ │ │autoevaluare, per │
│ │ │ │domeniu de studii │
│ │ │ │doctorale sau │
│ │ │ │existenţa a cel │
│ │ │ │puţin 2 granturi de│
│ │ │ │cercetare sau de │
│ │ │ │dezvoltare │
│ │ │ │instituţională/ │
│ │ │ │resurse umane per │
│ │ │ │domeniu de studii │
│ │ │ │doctorale obţinute │
│ │ │ │de conducătorii de │
│ │ │ │doctorat din │
│ │ │ │domeniul evaluat în│
│ │ │ │ultimii 5 ani │
│ │ │ │*A.1.3.2. Proporţia│
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi │
│ │ │ │existenţi în │
│ │ │ │momentul evaluării,│
│ │ │ │care beneficiază │
│ │ │ │pentru minimum 6 │
│ │ │ │luni şi de alte │
│ │ │ │surse de finanţare │
│ │ │ │decât finanţarea │
│ │ │ │guvernamentală, │
│ │ │ │prin burse acordate│
│ │ │ │de persoane fizice │
│ │ │ │sau juridice sau │
│ │ │ │sunt susţinuţi │
│ │ │ │financiar prin │
│ │ │ │granturi de │
│ │ │ │cercetare sau de │
│ │ │ │dezvoltare │
│ │ │ │instituţională/ │
│A. CAPACITATEA│ │ │resurse umane, nu │
│INSTITUŢIONALĂ│ │ │este mai mică de │
│ │ │ │10%. │
│ │ │ │*A.1.3.3. Cel puţin│
│ │ │ │5% din totalul │
│ │ │ │sumelor aferente │
│ │ │ │granturilor │
│ │ │ │doctorale obţinute │
│ │ │ │de universitate │
│ │ │ │prin contract │
│ │ │ │instituţional şi │
│ │ │ │taxelor de │
│ │ │ │şcolarizare │
│ │ │ │încasate de la │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi de la │
│ │ │ │forma de învăţământ│
│ │ │ │cu taxă se │
│ │ │ │utilizează pentru a│
│ │ │ │deconta │
│ │ │ │cheltuielile de │
│ │ │ │formare │
│ │ │ │profesională ale │
│ │ │ │doctoranzilor │
│ │ │ │(participarea la │
│ │ │ │conferinţe, şcoli │
│ │ │ │de vară, cursuri, │
│ │ │ │stagii în │
│ │ │ │străinătate, │
│ │ │ │publicare de │
│ │ │ │articole de │
│ │ │ │specialitate sau │
│ │ │ │alte forme │
│ │ │ │specifice de │
│ │ │ │diseminare etc.). │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.2.1.1. Spaţiile │
│ │ │ │şi dotarea │
│ │ │ │materială a IOSUD/ │
│ │ │ │Şcolii doctorale │
│ │ │ │permit realizarea │
│ │ │ │activităţilor de │
│ │ │ │cercetare, în │
│ │ │ │domeniul evaluat, │
│ │ │A.2.1. IOSUD/ │în acord cu │
│ │ │Şcolile doctorale │misiunea şi │
│ │ │deţin o │obiectivele asumate│
│ │ │infrastructură de │(calculatoare, │
│ │A.2. - │cercetare care să │software specific, │
│ │Infrastructura de │susţină derularea │aparatură, │
│ │cercetare │activităţilor │echipamente de │
│ │ │specifice │laborator, │
│ │ │studiilor │bibliotecă, acces │
│ │ │universitare de │la baze de date │
│ │ │doctorat. │internaţionale │
│ │ │ │etc.). │
│ │ │ │Infrastructura de │
│ │ │ │cercetare şi oferta│
│ │ │ │de servicii de │
│ │ │ │cercetare sunt │
│ │ │ │prezentate public │
│ │ │ │prin intermediul │
│ │ │ │unei platformei de │
│ │ │ │profil. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.3.1.1. În cadrul │
│ │ │ │domeniului de │
│ │ │ │doctorat îşi │
│ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │activitatea minimum│
│ │ │ │trei conducători de│
│ │ │ │doctorat (calitate │
│ │ │ │obţinută conform │
│ │ │ │legii) şi cel puţin│
│ │ │ │50% dintre aceştia │
│ │ │ │(dar nu mai puţin │
│ │ │ │de trei) │
│ │ │ │îndeplinesc │
│ │ │ │standardele │
│ │ │ │minimale CNATDCU │
│ │ │ │aflate în vigoare │
│ │ │ │la momentul │
│ │ │ │realizării │
│ │ │ │evaluării, necesare│
│ │ │ │şi obligatorii │
│ │ │ │pentru obţinerea │
│ │ │ │atestatului de │
│ │ │ │abilitare. │
│ │ │ │A.3.1.2. Cel puţin │
│ │ │ │50% dintre │
│ │ │ │conducătorii de │
│ │ │ │doctorat din │
│ │ │ │domeniul de │
│ │ │ │doctorat evaluat │
│ │ │ │sunt titulari în │
│ │ │ │cadrul IOSUD. │
│ │ │ │A.3.1.3. │
│ │ │ │Disciplinele din │
│ │ │ │programul de │
│ │ │ │pregătire bazat pe │
│ │ │ │studii universitare│
│ │ │ │avansate aferente │
│ │ │ │domeniului sunt │
│ │ │ │susţinute de cadre │
│ │ │A.3.1. La nivelul │didactice sau │
│ │ │fiecărei şcoli │cercetători care au│
│ │ │doctorale există │calitatea de │
│ │ │personal calificat│conducător de │
│ │A.3. - Calitatea │cu experienţa │doctorat/abilitat, │
│ │resursei umane │necesară pentru │profesor/CS I sau │
│ │ │derularea │conferenţiar │
│ │ │programului de │universitar/CS II │
│ │ │studii doctorale. │cu expertiză │
│ │ │ │probată în domeniul│
│ │ │ │disciplinelor │
│ │ │ │predate. La │
│ │ │ │disciplinele care │
│ │ │ │dezvoltă competenţe│
│ │ │ │cu caracter │
│ │ │ │transversal sau │
│ │ │ │care conţin │
│ │ │ │capitole strict │
│ │ │ │specializate pot │
│ │ │ │preda, respectiv │
│ │ │ │titularul de curs │
│ │ │ │poate invita şi │
│ │ │ │alte cadre │
│ │ │ │didactice titulare │
│ │ │ │sau specialişti din│
│ │ │ │afara sistemelor de│
│ │ │ │învăţământ superior│
│ │ │ │şi cercetare. │
│ │ │ │*A.3.1.4. Ponderea │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat care │
│ │ │ │coordonează │
│ │ │ │concomitent mai │
│ │ │ │mult de 8 studenţi │
│ │ │ │doctoranzi, dar nu │
│ │ │ │mai mult de 12, │
│ │ │ │aflaţi în perioada │
│ │ │ │studiilor │
│ │ │ │universitare de │
│ │ │ │doctorat (3 sau 4 │
│ │ │ │ani, în funcţie de │
│ │ │ │domeniu, la care se│
│ │ │ │pot adăuga │
│ │ │ │perioadele de │
│ │ │ │prelungire legal │
│ │ │ │acordate), şi de 15│
│ │ │ │doctoranzi în │
│ │ │ │total, nu depăşeşte│
│ │ │ │5%. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.3.2.1. Cel puţin │
│ │ │ │50% din │
│ │ │ │conducătorii de │
│ │ │ │doctorat din │
│ │ │ │domeniul supus │
│ │ │ │evaluării prezintă │
│ │ │ │minimum 5 │
│ │ │ │publicaţii indexate│
│ │ │ │Web of Science sau │
│ │ │ │ERIH în reviste cu │
│ │ │ │factor de impact │
│ │ │ │sau alte realizări,│
│ │ │ │cu semnificaţie │
│ │ │ │relevantă pentru │
│ │ │ │domeniul respectiv,│
│ │ │ │în care se regăsesc│
│ │ │ │contribuţii de │
│ │ │ │nivel internaţional│
│ │ │ │ce relevă un │
│ │ │ │progres în │
│ │ │ │cercetarea │
│ │ │ │ştiinţifică - │
│ │ │ │dezvoltare - │
│ │ │ │inovare pentru │
│ │ │ │domeniul evaluat. │
│ │ │ │Conducătorii de │
│ │ │ │doctorat menţionaţi│
│ │ │ │au vizibilitate │
│ │ │ │internaţională în │
│ │ │ │ultimii 5 ani, │
│ │ │ │constând în: │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │în comitetele │
│ │ │ │ştiinţifice ale │
│ │ │ │publicaţiilor şi │
│ │ │ │conferinţelor │
│ │ │ │internaţionale; │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │în board-urile │
│ │ │ │asociaţiilor │
│ │ │ │profesionale │
│ │ │ │internaţionale; │
│ │ │ │calitatea de │
│ │ │ │invitat în cadrul │
│ │ │ │conferinţelor sau │
│ │ │ │grupurilor de │
│ │ │ │experţi desfăşurate│
│ │ │ │în străinătate sau │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │al unor comisii de │
│ │ │A.3.2. │susţinere a unor │
│ │ │Conducătorii de │teze de doctorat la│
│ │ │doctorat din │universităţi din │
│ │ │cadrul şcolii │străinătate sau în │
│ │ │doctorale │cotutelă cu o │
│ │ │desfăşoară o │universitate din │
│ │ │activitate │străinătate. Pentru│
│ │ │ştiinţifică │domeniile │
│ │ │vizibilă │fundamentale Arte │
│ │ │internaţional. │şi Ştiinţa │
│ │ │ │sportului şi │
│ │ │ │educaţiei fizice, │
│ │ │ │conducătorii de │
│ │ │ │doctorat vor proba │
│ │ │ │vizibilitatea │
│ │ │ │internaţională în │
│ │ │ │ultimii 5 ani prin │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │în board-urile │
│ │ │ │asociaţiilor │
│ │ │ │profesionale, prin │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │în comitetele de │
│ │ │ │organizare a │
│ │ │ │evenimentelor │
│ │ │ │artistice şi │
│ │ │ │competiţiilor │
│ │ │ │internaţionale, │
│ │ │ │respectiv prin │
│ │ │ │calitatea de membru│
│ │ │ │în jurii sau echipe│
│ │ │ │de arbitraj în │
│ │ │ │cadrul │
│ │ │ │evenimentelor │
│ │ │ │artistice sau │
│ │ │ │competiţiilor │
│ │ │ │internaţionale. │
│ │ │ │*A.3.2.2. Cel puţin│
│ │ │ │50% dintre │
│ │ │ │conducătorii de │
│ │ │ │doctorat arondaţi │
│ │ │ │unui domeniu de │
│ │ │ │studii doctorale │
│ │ │ │continuă să fie │
│ │ │ │activi în plan │
│ │ │ │ştiinţific, │
│ │ │ │obţinând cel puţin │
│ │ │ │25% din punctajul │
│ │ │ │solicitat prin │
│ │ │ │standardele │
│ │ │ │minimale CNATDCU în│
│ │ │ │vigoare la data │
│ │ │ │evaluării, necesare│
│ │ │ │şi obligatorii │
│ │ │ │pentru obţinerea │
│ │ │ │atestatului de │
│ │ │ │abilitare, pe baza │
│ │ │ │rezultatelor │
│ │ │ │ştiinţifice din │
│ │ │ │ultimii 5 ani. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*B.1.1.1. Raportul │
│ │ │ │dintre numărul │
│ │ │ │absolvenţilor la │
│ │ │ │nivel de masterat │
│ │ │ │ai altor instituţii│
│ │ │ │de învăţământ │
│ │ │B.1.1. Instituţia │superior din ţară │
│ │ │organizatoare de │sau din străinătate│
│ │ │studii doctorale │care s-au înscris │
│ │B.1. - Numărul, │are capacitatea de│la concursul de │
│ │calitatea şi │a atrage un număr │admitere la studii │
│ │diversitatea │de candidaţi mai │universitare de │
│ │candidaţilor care │mare decât numărul│doctorat în ultimii│
│ │s-au prezentat la │de locuri │5 ani şi numărul de│
│ │concursul de │disponibile. │locuri finanţate de│
│ │admitere │B.1.2. Candidaţii │la bugetul de stat │
│ │ │admişi la studiile│scoase la concurs │
│ │ │de doctorat sunt │în cadrul şcolii │
│ │ │de cea mai înaltă │doctorale este de │
│ │ │calitate. │cel puţin 0.2. │
│ │ │ │B.1.2.2. Rata de │
│ │ │ │renunţare/abandon a│
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi la 2 ani│
│ │ │ │de la admitere nu │
│ │ │ │depăşeşte 30%. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │B.2.1.1. Programul │
│ │ │ │de pregătire bazat │
│ │ │ │pe studii │
│ │ │ │universitare │
│ │ │ │avansate cuprinde │
│ │ │ │minimum trei │
│ │ │ │discipline │
│ │ │ │relevante pentru │
│ │ │ │pregătirea în │
│ │ │ │cercetarea │
│ │ │ │ştiinţifică a │
│ │ │ │doctoranzilor, │
│ │ │ │dintre care cel │
│ │ │ │puţin o disciplină │
│ │ │ │este destinată │
│ │ │ │studiului │
│ │ │ │aprofundat al │
│ │ │ │metodologiei │
│ │ │ │cercetării şi/sau │
│ │ │ │prelucrării │
│ │ │ │statistice a │
│ │ │ │datelor. │
│ │ │ │B.2.1.2. IOSUD are │
│ │ │ │create mecanismele │
│ │ │ │prin care se │
│ │ │ │asigură că │
│ │ │ │programul de │
│ │ │ │pregătire bazat pe │
│ │ │ │studii universitare│
│ │ │ │avansate, aferent │
│ │ │ │domeniului evaluat,│
│ │ │ │vizează │
│ │ │ │„rezultatele │
│ │ │ │învăţării“, │
│ │ │ │precizând │
│ │ │B.2.1. Programul │competenţele, │
│ │ │de pregătire bazat│deprinderile şi │
│ │ │pe studii │atitudinile pe care│
│ │ │universitare │studenţii │
│ │B.2. - Conţinutul │avansate este │doctoranzi ar │
│ │programelor de │adecvat pentru a │trebui să le │
│ │studii │îmbunătăţi │dobândească după │
│ │universitare de │competenţele de │parcurgerea │
│ │doctorat │cercetare ale │fiecărei discipline│
│ │ │doctoranzilor şi │sau prin │
│ │ │pentru a întări │activităţile de │
│ │ │comportamentul │cercetare. │
│ │ │etic în ştiinţă. │B.2.1.3. Există cel│
│ │ │ │puţin o disciplină │
│ │ │ │dedicată eticii în │
│ │ │ │cercetarea │
│ │ │ │ştiinţifică şi │
│ │ │ │proprietăţii │
│ │ │ │intelectuale sau │
│ │ │ │tematici bine │
│ │ │ │delimitate pe │
│ │ │ │aceste subiecte în │
│ │ │ │cadrul unei │
│ │ │ │discipline predate │
│ │ │ │în programul │
│ │ │ │doctoral. │
│ │ │ │*B.2.1.4. Pe │
│ │ │ │întreaga durată a │
│ │ │ │stagiului de │
│ │ │ │pregătire │
│ │ │ │doctorală, │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi din │
│ │ │ │domeniu beneficiază│
│ │ │ │de consilierea/ │
│ │ │ │îndrumarea unor │
│ │ │ │comisii de │
│ │ │ │îndrumare │
│ │ │ │funcţionale, aspect│
│ │ │ │reflectat prin │
│ │ │ │îndrumare şi │
│ │ │ │feedback scris sau │
│ │ │ │întâlniri regulate,│
│B. │ │ │complementare celor│
│EFICACITATEA │ │ │oferite de către │
│EDUCAŢIONALĂ │ │ │conducătorul │
│ │ │ │ştiinţific de │
│ │ │ │doctorat. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │B.3.1.1. Pentru │
│ │ │ │domeniul evaluat se│
│ │ │ │pun la dispoziţia │
│ │ │ │comisiei de │
│ │ │ │evaluare minimum un│
│ │ │ │articol sau o altă │
│ │ │ │contribuţie │
│ │ │ │relevantă per │
│ │ │ │student doctorand │
│ │ │ │care a obţinut │
│ │ │ │titlul de doctor în│
│ │ │ │ultimii 5 ani. Din │
│ │ │ │această listă, │
│ │ │ │membrii comisiei de│
│ │ │ │evaluare selectează│
│ │ │ │pentru analiză, │
│ │ │ │aleatoriu, 5 astfel│
│ │ │ │de articole/ │
│ │ │ │contribuţii │
│ │ │ │relevante per │
│ │ │ │domeniu de studii │
│ │ │ │universitare de │
│ │ │ │doctorat. │
│ │ │ │Articolele, astfel │
│ │ │ │selectate şi │
│ │ │ │analizate, vor │
│ │ │ │primi un │
│ │ │ │calificativ privind│
│ │ │ │contribuţia │
│ │ │ │originală la │
│ │ │ │dezvoltarea │
│ │ │ │domeniului, pe o │
│ │ │ │scală de la 1 la 5.│
│ │ │ │Cel puţin trei │
│ │ │ │articole trebuie să│
│ │ │ │atingă pragul 3. │
│ │ │ │*B.3.1.2. Raportul │
│ │ │ │dintre numărul de │
│ │ │ │prezentări, │
│ │ │B.3.1. Cercetarea │inclusiv cele de │
│ │ │este valorificată │tip poster, │
│ │ │de către studenţii│expoziţii, │
│ │ │doctoranzi prin │realizate la │
│ │ │prezentări la │manifestări │
│ │ │conferinţe │internaţionale de │
│ │ │ştiinţifice, │prestigiu │
│ │ │publicaţii │(desfăşurate în │
│ │ │ştiinţifice, prin │ţară sau în │
│ │B.3. - Rezultatele│transfer │străinătate) şi │
│ │studiilor │tehnologic, │numărul studenţilor│
│ │doctorale şi │patente, produse, │doctoranzi care │
│ │proceduri de │comenzi de │şi-au încheiat │
│ │evaluare a │servicii. │studiile doctorale │
│ │acestora │B.3.2. Şcoala │în perioada │
│ │ │doctorală apelează│evaluată (ultimii 5│
│ │ │la un număr │ani) este cel puţin│
│ │ │semnificativ de │egal cu 1. │
│ │ │referenţi │*B.3.2.1. Numărul │
│ │ │ştiinţifici │de teze de doctorat│
│ │ │externi în │alocate unui anumit│
│ │ │comisiile de │referent provenind │
│ │ │susţinere publică │de la o instituţie │
│ │ │a tezelor de │de învăţământ │
│ │ │doctorat. │superior, alta │
│ │ │ │decât IOSUD │
│ │ │ │evaluată, nu │
│ │ │ │trebuie să │
│ │ │ │depăşească două (2)│
│ │ │ │pentru tezele │
│ │ │ │coordonate de │
│ │ │ │acelaşi conducător │
│ │ │ │de doctorat, │
│ │ │ │într-un an. │
│ │ │ │*B.3.2.2. Raportul │
│ │ │ │dintre numărul │
│ │ │ │tezelor de doctorat│
│ │ │ │alocate unui anumit│
│ │ │ │referent ştiinţific│
│ │ │ │provenit de la o │
│ │ │ │altă instituţie de │
│ │ │ │învăţământ superior│
│ │ │ │decât cea în care │
│ │ │ │se organizează │
│ │ │ │susţinerea tezei de│
│ │ │ │doctorat şi numărul│
│ │ │ │tezelor de doctorat│
│ │ │ │susţinute în │
│ │ │ │acelaşi domeniu de │
│ │ │ │doctorat din cadrul│
│ │ │ │şcolii doctorale nu│
│ │ │ │trebuie să fie mai │
│ │ │ │mare de 0.3, prin │
│ │ │ │raportare la │
│ │ │ │situaţia │
│ │ │ │înregistrată în │
│ │ │ │ultimii 5 ani. Se │
│ │ │ │analizează doar │
│ │ │ │acele domenii de │
│ │ │ │doctorat în care au│
│ │ │ │fost susţinute │
│ │ │ │minimum 10 teze de │
│ │ │ │doctorat în ultimii│
│ │ │ │5 ani. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*C.1.1.1. IOSUD a │
│ │ │ │dezvoltat şi aplică│
│ │ │ │periodic o │
│ │ │ │procedură de │
│ │ │ │evaluare şi │
│ │ │ │monitorizare │
│ │ │ │internă a evoluţiei│
│ │ │ │şcolilor doctorale,│
│ │ │ │între criteriile │
│ │ │ │evaluate │
│ │ │ │regăsindu-se │
│ │ │ │obligatoriu: │
│ │ │ │a) activitatea │
│ │ │ │ştiinţifică a │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat; │
│ │ │ │b) infrastructura │
│ │ │ │şi logistica │
│ │ │C.1.1. Există │necesare │
│ │ │cadrul │desfăşurării │
│ │ │instituţional şi │activităţii de │
│ │ │se aplică o │cercetare; │
│ │C.1. - Existenţa │procedură pentru │c) procedurile şi │
│ │şi derularea │monitorizarea │normele subsecvente│
│ │periodică a │asigurării interne│pe baza cărora se │
│ │sistemului de │a calităţii, │organizează │
│ │asigurare internă │precum şi politici│studiile doctorale.│
│ │a calităţii │de asigurare │*C1.1.2. Pe │
│ │ │internă a │parcursul stagiului│
│ │ │calităţii │de pregătire │
│ │ │relevante. │doctorală sunt │
│ │ │ │implementate │
│ │ │ │mecanisme de │
│ │ │ │feedback din partea│
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi prin │
│ │ │ │care să se │
│ │ │ │identifice nevoile │
│ │ │ │acestora, precum şi│
│ │ │ │nivelul lor de │
│ │ │ │satisfacţie faţă de│
│ │ │ │programul doctoral │
│ │ │ │per ansamblu, în │
│ │ │ │vederea │
│ │ │ │îmbunătăţirii │
│ │ │ │continue a │
│ │ │ │serviciilor │
│ │ │ │academice şi │
│ │ │ │administrative │
│ │ │ │oferite. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │C.2.1.1. Şcoala │
│ │ │ │doctorală, prin │
│ │ │ │intermediul IOSUD, │
│ │ │ │publică pe │
│ │ │ │website-ul │
│ │ │ │instituţiei │
│ │ │ │organizatoare │
│ │ │ │informaţii despre, │
│ │ │ │cu respectarea │
│ │ │ │reglementărilor │
│ │ │ │generale cu privire│
│ │ │ │la protecţia │
│ │ │ │datelor: │
│ │ │ │a) regulamentul │
│ │ │ │şcolii doctorale; │
│ │ │ │b) regulamentul de │
│ │ │ │admitere; │
│ │ │ │c) regulamentul de │
│ │ │ │finalizare a │
│ │ │ │studiilor care să │
│ │ │ │includă şi │
│ │ │ │procedura de │
│ │ │ │susţinere publică a│
│ │ │ │tezei; │
│ │ │ │d) conţinutul │
│ │ │ │programelor de │
│ │ │ │studii; │
│ │ │ │e) profilul │
│ │ │ │ştiinţific şi │
│ │ │ │interesele/temele │
│ │ │ │de cercetare ale │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat din │
│ │ │ │şcoală, precum şi │
│ │ │ │date instituţionale│
│ │ │ │de contact ale │
│ │ │ │acestora; │
│ │ │ │f) lista │
│ │ │ │doctoranzilor din │
│ │ │C.2.1. │şcoală cu │
│ │ │Informaţiile de │informaţiile de │
│ │ │interes pentru │bază (anul │
│ │ │studenţii │înmatriculării; │
│ │ │doctoranzi, │conducător); │
│ │ │viitorii │g) informaţii │
│ │ │candidaţi, │despre standardele │
│ │ │respectiv │de elaborare ale │
│ │C.2. - │informaţiile de │tezei de doctorat; │
│ │Transparenţa │interes public │h) linkuri către │
│ │informaţiilor şi │sunt disponibile │rezumatele tezelor │
│ │accesibilitate la │spre consultare în│de doctorat care │
│ │resursele de │format electronic.│urmează a fi │
│ │învăţare │C.2.2. IOSUD/ │susţinute public, │
│ │ │Şcoala doctorală │precum şi data, │
│ │ │asigură │ora, locul unde vor│
│ │ │studenţilor │fi susţinute │
│ │ │doctoranzi acces │acestea, cu cel │
│ │ │la resursele │puţin 20 de zile │
│ │ │necesare derulării│înaintea │
│ │ │studiilor │susţinerii. │
│ │ │doctorale. │C.2.2.1. Toţi │
│C. │ │ │studenţii │
│MANAGEMENTUL │ │ │doctoranzi au acces│
│CALITĂŢII │ │ │gratuit la o │
│ │ │ │platformă cu baze │
│ │ │ │de date academice │
│ │ │ │relevante pentru │
│ │ │ │domeniile studiilor│
│ │ │ │de doctorat │
│ │ │ │organizate. │
│ │ │ │C.2.2.2. Fiecare │
│ │ │ │student doctorand │
│ │ │ │are acces, la │
│ │ │ │cerere şi cu │
│ │ │ │acordul │
│ │ │ │conducătorului de │
│ │ │ │doctorat, la un │
│ │ │ │sistem electronic │
│ │ │ │de verificare a │
│ │ │ │gradului de │
│ │ │ │similitudine cu │
│ │ │ │alte creaţii │
│ │ │ │ştiinţifice sau │
│ │ │ │artistice │
│ │ │ │existente. │
│ │ │ │C.2.2.3. Toţi │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi au acces│
│ │ │ │la laboratoarele de│
│ │ │ │cercetare │
│ │ │ │ştiinţifică sau │
│ │ │ │alte facilităţi în │
│ │ │ │funcţie de │
│ │ │ │specificul │
│ │ │ │domeniului/ │
│ │ │ │domeniilor din │
│ │ │ │cadrul şcolii │
│ │ │ │doctorale, conform │
│ │ │ │unor reguli de │
│ │ │ │ordine interioară. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*C.3.1.1. Domeniul │
│ │ │ │de studii evaluat, │
│ │ │ │prin şcoala │
│ │ │ │doctorală de care │
│ │ │ │aparţine şi prin │
│ │ │ │intermediul IOSUD │
│ │ │ │are încheiate │
│ │ │ │acorduri de │
│ │ │ │mobilitate cu │
│ │ │ │universităţi din │
│ │ │ │străinătate, cu │
│ │ │ │institute de │
│ │ │ │cercetare, cu │
│ │ │ │companii care │
│ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │activităţi în │
│ │ │ │domeniul studiat, │
│ │ │ │care vizează │
│ │ │ │mobilitatea │
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi şi a │
│ │ │ │cadrelor didactice │
│ │ │ │(de exemplu, │
│ │ │ │acorduri ERASMUS │
│ │ │ │pentru ciclul de │
│ │ │ │studii doctorale) │
│ │ │ │şi cel puţin 20% │
│ │ │ │dintre studenţii │
│ │ │ │doctoranzi au │
│ │ │ │efectuat un stagiu │
│ │ │ │de pregătire în │
│ │ │ │străinătate sau o │
│ │ │ │altă formă de │
│ │ │C.3.1. Există o │mobilitate, precum │
│ │ │strategie şi este │participarea la │
│ │ │aplicată pentru │conferinţe │
│ │C.3. - Gradul de │creşterea gradului│ştiinţifice │
│ │internaţionalizare│de │internaţionale. │
│ │ │internaţionalizare│C.3.1.2. În cadrul │
│ │ │a studiilor │domeniului de │
│ │ │doctorale. │studii evaluat este│
│ │ │ │sprijinită, │
│ │ │ │inclusiv financiar,│
│ │ │ │organizarea unor │
│ │ │ │doctorate în │
│ │ │ │cotutelă │
│ │ │ │internaţională, │
│ │ │ │respectiv invitarea│
│ │ │ │unor experţi de │
│ │ │ │prim rang care să │
│ │ │ │susţină cursuri/ │
│ │ │ │prelegeri pentru │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi. │
│ │ │ │C.3.1.3. │
│ │ │ │Internaţionalizarea│
│ │ │ │activităţilor din │
│ │ │ │cadrul studiilor │
│ │ │ │doctorale este │
│ │ │ │susţinută prin │
│ │ │ │măsuri concrete (de│
│ │ │ │exemplu, │
│ │ │ │participarea la │
│ │ │ │târguri │
│ │ │ │educaţionale pentru│
│ │ │ │atragerea de │
│ │ │ │studenţi doctoranzi│
│ │ │ │internaţionali; │
│ │ │ │includerea │
│ │ │ │experţilor │
│ │ │ │internaţionali în │
│ │ │ │comisii de │
│ │ │ │îndrumare sau de │
│ │ │ │susţinere a tezelor│
│ │ │ │de doctorat etc.). │
└──────────────┴──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┘


    *Indicatorii semnalizaţi prin asterisc au un statut special, exclusiv cu referire la procesul de evaluare periodică a şcolilor doctorale în condiţiile Legii nr. 100/2018 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2017 privind modificarea art. VIII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniile educaţiei, cercetării, formării profesionale şi sănătăţii. În cazul neîndeplinirii lor, se acordă o perioadă de 3 ani pentru corectarea respectivelor deficienţe.

    ANEXA 3

    SISTEMUL DE CRITERII, STANDARDE ŞI INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
    utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale
    şi a instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD)

┌──────────────┬──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┐
│DOMENII │CRITERII │STANDARDE │INDICATORI DE │
│ │ │ │PERFORMANŢĂ │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.1.1.1. Existenţa │
│ │ │ │regulamentelor │
│ │ │ │specifice şi │
│ │ │ │aplicarea acestora │
│ │ │ │la nivelul IOSUD, │
│ │ │ │respectiv al şcolii│
│ │ │ │doctorale, având ca│
│ │ │ │perioadă de │
│ │ │ │referinţă ultimii 5│
│ │ │ │ani: │
│ │ │ │a) regulamente │
│ │ │ │interne ale │
│ │ │ │structurilor │
│ │ │ │administrative │
│ │ │ │(Regulamentului │
│ │ │ │instituţional de │
│ │ │ │organizare şi │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │studiilor │
│ │ │ │universitare de │
│ │ │ │doctorat, │
│ │ │ │regulamentele │
│ │ │ │şcolilor │
│ │ │ │doctorale); │
│ │ │ │b) metodologia de │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │alegerilor la │
│ │ │ │nivelul CSUD, şcoli│
│ │ │ │doctorale şi dovezi│
│ │ │ │ale derulării │
│ │ │ │acestora; │
│ │ │ │c) metodologia de │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │concursului pentru │
│ │ │ │funcţia de director│
│ │ │ │CSUD şi dovezi ale │
│ │ │ │derulării acestuia;│
│ │ │ │d) metodologii de │
│ │ │ │organizare şi │
│ │ │ │desfăşurare a │
│ │ │ │studiilor de │
│ │ │ │doctorat (de │
│ │ │A.1.1. Instituţia │admitere a │
│ │ │organizatoare de │studenţilor │
│ │ │studii │doctoranzi, de │
│ │ │universitare de │finalizare a │
│ │ │doctorat (IOSUD) a│studiilor de │
│ │ │implementat │doctorat); │
│ │ │mecanismele de │e) existenţa unor │
│ │ │funcţionare │mecanisme de │
│ │ │eficiente │recunoaştere a │
│ │A.1. - Structurile│prevăzute în │calităţii de │
│ │instituţionale, │legislaţia │conducător de │
│ │administrative, │specifică privind │doctorat şi de │
│ │manageriale şi │organizarea │echivalare a │
│ │resurse financiare│studiilor de │doctoratului │
│ │ │doctorat. │obţinut în alte │
│ │ │A.1.2. IOSUD │state; │
│ │ │dispune de │f) structuri de │
│ │ │resursele │conducere │
│ │ │logistice necesare│funcţionale [IOSUD/│
│ │ │pentru │CSUD/Consiliul │
│ │ │îndeplinirea │şcolii doctorale │
│ │ │misiunii studiilor│(regularitatea │
│ │ │de doctorat. │convocării │
│ │ │ │şedinţelor)]; │
│ │ │ │g) contractul de │
│ │ │ │studii universitare│
│ │ │ │de doctorat. │
│ │ │ │A.1.1.2. │
│ │ │ │Regulamentul şcolii│
│ │ │ │doctorale include │
│ │ │ │criterii, proceduri│
│ │ │ │şi standarde │
│ │ │ │obligatorii pentru │
│ │ │ │aspectele │
│ │ │ │specificate în art.│
│ │ │ │17 alin. (5) din │
│ │ │ │Hotărârea │
│ │ │ │Guvernului nr. 681/│
│ │ │ │2011 privind │
│ │ │ │aprobarea Codului │
│A. CAPACITATEA│ │ │studiilor │
│INSTITUŢIONALĂ│ │ │universitare de │
│ │ │ │doctorat, cu │
│ │ │ │modificările şi │
│ │ │ │completările │
│ │ │ │ulterioare. │
│ │ │ │A.1.2.1. Existenţa │
│ │ │ │şi eficacitatea │
│ │ │ │unui sistem │
│ │ │ │informatic adecvat │
│ │ │ │pentru evidenţa │
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi şi a │
│ │ │ │parcursului lor │
│ │ │ │academic │
│ │ │ │A.1.2.2. Existenţa │
│ │ │ │şi utilizarea unui │
│ │ │ │program informatic │
│ │ │ │şi dovezi ale │
│ │ │ │utilizării sale │
│ │ │ │pentru verificarea │
│ │ │ │procentului de │
│ │ │ │similitudine în │
│ │ │ │toate tezele de │
│ │ │ │doctorat │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │A.2.1.1. IOSUD/ │
│ │ │ │Şcoala doctorală │
│ │ │ │prezintă dovezi │
│ │ │ │privind deţinerea │
│ │ │ │sau închirierea │
│ │ │ │spaţiilor pentru │
│ │ │ │activităţile de │
│ │ │ │cercetare specifice│
│ │ │ │programelor │
│ │ │ │doctorale │
│ │ │ │(laboratoare, │
│ │ │ │terenuri │
│ │ │ │experimentale, │
│ │ │A.2.1. IOSUD/ │staţiuni de │
│ │ │Şcolile doctorale │cercetare etc.). │
│ │ │deţin o │A.2.1.2. IOSUD/ │
│ │ │infrastructură de │Şcoala doctorală │
│ │A.2. - │cercetare care să │are acorduri de │
│ │Infrastructura de │susţină derularea │colaborare │
│ │cercetare │activităţilor │încheiate cu │
│ │ │specifice │instituţii de │
│ │ │studiilor │învăţământ │
│ │ │universitare de │superior, cu │
│ │ │doctorat. │institute de │
│ │ │ │cercetare, cu │
│ │ │ │reţele de cercetare│
│ │ │ │pentru exploatarea │
│ │ │ │în parteneriat a │
│ │ │ │diverselor │
│ │ │ │infrastructuri de │
│ │ │ │cercetare şi îşi │
│ │ │ │prezintă public │
│ │ │ │oferta de servicii │
│ │ │ │de cercetare prin │
│ │ │ │intermediul unei │
│ │ │ │platforme de │
│ │ │ │profil. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*A.3.1.1. Ponderea │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat care │
│ │ │ │coordonează │
│ │ │ │concomitent mai │
│ │ │ │mult de 8 studenţi │
│ │ │A.3.1. La nivelul │doctoranzi, dar nu │
│ │ │fiecărei şcoli │mai mult de 12, │
│ │ │doctorale există │aflaţi în perioada │
│ │A.3. - Calitatea │suficient personal│studiilor │
│ │resursei umane │calificat astfel │universitare de │
│ │ │încât să fie │doctorat (3 sau 4 │
│ │ │asigurat un proces│ani, în funcţie de │
│ │ │educaţional de │domeniu, la care se│
│ │ │calitate. │pot adaugă │
│ │ │ │perioadele de │
│ │ │ │prelungire legal │
│ │ │ │acordate) şi de 15 │
│ │ │ │doctoranzi în │
│ │ │ │total, nu depăşeşte│
│ │ │ │5%. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │B.1.1.1. IOSUD/ │
│ │ │ │Şcoala doctorală │
│ │ │ │are o politică de │
│ │ │ │stimulare a │
│ │ │ │înmatriculării │
│ │ │ │studenţilor │
│ │B.1. - Numărul, │B.1.1. Candidaţii │doctoranzi │
│ │calitatea şi │admişi la studiile│proveniţi din medii│
│ │diversitatea │de doctorat sunt │sociale │
│ │candidaţilor care │de cea mai înaltă │dezavantajate, prin│
│ │s-au prezentat la │calitate, sunt │alocarea de locuri │
│ │concursul de │diversificaţi ca │speciale la │
│ │admitere │reprezentare de │admitere şi/sau │
│ │ │gen şi socială. │acordarea unor │
│ │ │ │burse sociale sau │
│ │ │ │organizarea unor │
│ │ │ │programe de sprijin│
│ │ │ │care să prevină │
│ │ │ │abandonul │
│ │ │ │universitar. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │B.2.1.1. Programul │
│ │ │ │de pregătire bazat │
│ │ │ │pe studii │
│ │ │ │universitare │
│ │ │ │avansate cuprinde │
│ │ │ │minimum 3 │
│ │ │ │discipline │
│ │ │ │relevante pentru │
│ │ │ │pregătirea în │
│ │ │ │cercetarea │
│ │ │ │ştiinţifică a │
│ │ │ │doctoranzilor, │
│ │ │ │dintre care cel │
│ │ │ │puţin o disciplină │
│ │ │ │este destinată │
│ │ │ │studiului │
│ │ │ │aprofundat al │
│B. │ │ │metodologiei │
│EFICACITATEA │ │ │cercetării şi/sau │
│EDUCAŢIONALĂ │ │ │prelucrării │
│ │ │ │statistice a │
│ │ │ │datelor. │
│ │ │ │B.2.1.2. IOSUD are │
│ │ │B.2.1. Programul │create mecanismele │
│ │ │de pregătire bazat│prin care se │
│ │ │pe studii │asigură că │
│ │ │universitare │programul de │
│ │B.2. - Conţinutul │avansate este │pregătire bazat pe │
│ │programelor de │adecvat pentru a │studii universitare│
│ │studii │îmbunătăţi │avansate vizează │
│ │universitare de │competenţele de │„rezultatele │
│ │doctorat │cercetare ale │învăţării“, │
│ │ │doctoranzilor şi │precizând │
│ │ │pentru a întări │competenţele, │
│ │ │comportamentul │deprinderile şi │
│ │ │etic în ştiinţă. │atitudinile pe care│
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi ar │
│ │ │ │trebui să le │
│ │ │ │dobândească după │
│ │ │ │parcurgerea │
│ │ │ │fiecărei discipline│
│ │ │ │sau prin │
│ │ │ │activităţile de │
│ │ │ │cercetare. B.2.1.3.│
│ │ │ │Există cel puţin o │
│ │ │ │disciplină dedicată│
│ │ │ │eticii în │
│ │ │ │cercetarea │
│ │ │ │ştiinţifică şi │
│ │ │ │proprietăţii │
│ │ │ │intelectuale sau │
│ │ │ │tematici bine │
│ │ │ │delimitate pe │
│ │ │ │aceste subiecte în │
│ │ │ │cadrul unei │
│ │ │ │discipline predate │
│ │ │ │în programul │
│ │ │ │doctoral. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*B.3.1.1. În cadrul│
│ │ │ │şcolii doctorale │
│ │ │ │există iniţiative │
│ │ │ │pentru │
│ │ │ │valorificarea │
│ │ │ │rezultatelor │
│ │ │B.3.1. Cercetarea │studiilor doctorale│
│ │ │este valorificată │în acord cu │
│ │ │de către studenţii│specificul │
│ │ │doctoranzi prin │domeniului (de │
│ │B.3. - Rezultatele│prezentări la │exemplu, transfer │
│ │studiilor │conferinţe │tehnologic, │
│ │doctorale şi │ştiinţifice, │produse, patente în│
│ │proceduri de │publicaţii │cazul ştiinţelor │
│ │evaluare a │ştiinţifice, prin │exacte; produse şi │
│ │acestora │transfer │servicii în cazul │
│ │ │tehnologic, │ştiinţelor sociale │
│ │ │patente, produse, │şi umaniste; │
│ │ │comenzi de │festivaluri, │
│ │ │servicii. │concursuri, │
│ │ │ │recitaluri, │
│ │ │ │competiţii │
│ │ │ │sportive; comenzi │
│ │ │ │cultural-artistice │
│ │ │ │în domeniul │
│ │ │ │vocaţional). │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │B.4.1.1. La nivelul│
│ │ │ │de IOSUD, procentul│
│ │ │ │de teze invalidate,│
│ │ │B.4.1. Tezele de │fără drept de │
│ │B.4. - Calitatea │doctorat │refacere şi │
│ │tezelor de │finalizate │reluarea procesului│
│ │doctorat │îndeplinesc │de susţinere │
│ │finalizate │standarde ridicate│publică, la nivelul│
│ │ │de calitate. │Consiliului general│
│ │ │ │CNATDCU este de cel│
│ │ │ │mult 5% în ultimii │
│ │ │ │5 ani. │
├──────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*C.1.1.1. IOSUD a │
│ │ │ │dezvoltat şi aplică│
│ │ │ │periodic o │
│ │ │ │procedură de │
│ │ │ │evaluare şi │
│ │ │ │monitorizare │
│ │ │ │internă a evoluţiei│
│ │ │ │şcolilor doctorale,│
│ │ │ │între criteriile │
│ │ │ │evaluate │
│ │ │ │regăsindu-se │
│ │ │ │obligatoriu: │
│ │ │ │a) activitatea │
│ │ │ │ştiinţifică a │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat; │
│ │ │ │b) infrastructura │
│ │ │ │şi logistica │
│ │ │ │necesare │
│ │ │ │desfăşurării │
│ │ │ │activităţii de │
│ │ │ │cercetare; │
│ │ │ │c) procedurile şi │
│ │ │ │normele subsecvente│
│ │ │ │pe baza cărora se │
│ │ │C.1.1. Există │organizează │
│ │ │cadrul │studiile doctorale.│
│ │ │instituţional şi │C.1.1.2. │
│ │C.1. - Existenţa │se aplică o │Asociaţiile │
│ │şi derularea │procedură pentru │studenţeşti şi/sau │
│ │periodică a │monitorizarea │studenţii │
│ │sistemului de │asigurării interne│reprezentanţi │
│ │asigurare internă │a calităţii, │organizează alegeri│
│ │a calităţii │precum şi politici│în rândul │
│ │ │de asigurare │studenţilor │
│ │ │internă a │doctoranzi, la │
│ │ │calităţii │nivelul fiecărei │
│ │ │relevante. │şcoli doctorale, │
│ │ │ │pentru poziţii în │
│ │ │ │consiliile şcolilor│
│ │ │ │doctorale şi în │
│ │ │ │CSUD, prin vot │
│ │ │ │universal, direct │
│ │ │ │şi secret, toţi │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi având │
│ │ │ │dreptul să aleagă │
│ │ │ │şi să fie aleşi. │
│ │ │ │C.1.1.3. În urma │
│ │ │ │evaluării interne, │
│ │ │ │atât IOSUD, cât şi │
│ │ │ │şcolile doctorale │
│ │ │ │elaborează │
│ │ │ │strategii şi │
│ │ │ │politici de acţiune│
│ │ │ │în vederea │
│ │ │ │remedierii │
│ │ │ │deficienţelor │
│ │ │ │semnalate şi a │
│ │ │ │stimulării │
│ │ │ │performanţei │
│ │ │ │ştiinţifice şi │
│ │ │ │academice a IOSUD. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │C.2.1.1. Şcoala │
│ │ │ │doctorală, prin │
│ │ │ │intermediul IOSUD, │
│ │ │ │publică pe │
│ │ │ │website-ul │
│ │ │ │instituţiei │
│ │ │ │organizatoare │
│ │ │ │informaţii despre, │
│ │ │ │cu respectarea │
│ │ │ │reglementărilor │
│ │ │ │generale cu privire│
│ │ │ │la protecţia │
│ │ │ │datelor: │
│ │ │ │a) regulamentul │
│ │ │ │şcolii doctorale; │
│ │ │ │b) regulamentul de │
│ │ │ │admitere; │
│ │ │ │c) regulamentul de │
│ │ │ │finalizare a │
│ │ │ │studiilor care să │
│ │ │ │includă şi │
│ │ │ │procedura de │
│ │ │ │susţinere publică a│
│ │ │ │tezei; │
│ │ │ │d) conţinutul │
│ │ │ │programelor de │
│ │ │ │studii; │
│ │ │ │e) profilul │
│ │ │ │ştiinţific şi │
│ │ │ │interesele/temele │
│ │ │ │de cercetare ale │
│ │ │ │conducătorilor de │
│ │ │ │doctorat din │
│ │ │ │şcoală, precum şi │
│ │ │ │date instituţionale│
│ │ │ │de contact ale │
│ │ │ │acestora; │
│ │ │ │f) lista │
│ │ │ │doctoranzilor din │
│ │ │C.2.1. │şcoală cu │
│ │ │Informaţiile de │informaţiile de │
│ │ │interes pentru │bază (anul │
│ │ │studenţii │înmatriculării; │
│ │ │doctoranzi, │conducător); │
│ │ │viitorii │g) informaţii │
│ │ │candidaţi, │despre standardele │
│ │ │respectiv │de elaborare ale │
│ │C.2. - │informaţiile de │tezei de doctorat; │
│ │Transparenţa │interes public │h) linkuri către │
│ │informaţiilor şi │sunt disponibile │rezumatele tezelor │
│ │accesibilitate la │spre consultare în│de doctorat care │
│ │resursele de │format electronic.│urmează a fi │
│ │învăţare │C.2.2. IOSUD/ │susţinute public, │
│ │ │Şcoala doctorală │precum şi data, │
│ │ │asigură │ora, locaţia unde │
│ │ │studenţilor │vor fi susţinute │
│ │ │doctoranzi acces │acestea, cu cel │
│ │ │la resursele │puţin 20 de zile │
│C. │ │necesare derulării│înaintea │
│MANAGEMENTUL │ │studiilor │susţinerii. │
│CALITĂŢII │ │doctorale. │C.2.2.1. Toţi │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi au acces│
│ │ │ │gratuit, la o │
│ │ │ │platformă cu baze │
│ │ │ │de date academice │
│ │ │ │relevante pentru │
│ │ │ │domeniile studiilor│
│ │ │ │de doctorat │
│ │ │ │organizate. │
│ │ │ │C.2.2.2. Fiecare │
│ │ │ │student doctorand │
│ │ │ │are acces, la │
│ │ │ │cerere şi cu │
│ │ │ │acordul │
│ │ │ │conducătorului de │
│ │ │ │doctorat, la un │
│ │ │ │sistem electronic │
│ │ │ │de verificare a │
│ │ │ │gradului de │
│ │ │ │similitudine cu │
│ │ │ │alte creaţii │
│ │ │ │ştiinţifice sau │
│ │ │ │artistice │
│ │ │ │existente. │
│ │ │ │C.2.2.3. Toţi │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi au acces│
│ │ │ │la laboratoarele de│
│ │ │ │cercetare │
│ │ │ │ştiinţifică sau │
│ │ │ │alte facilităţi în │
│ │ │ │funcţie de │
│ │ │ │specificul │
│ │ │ │domeniului/ │
│ │ │ │domeniilor din │
│ │ │ │cadrul şcolii │
│ │ │ │doctorale, conform │
│ │ │ │unor reguli de │
│ │ │ │ordine interioară. │
│ ├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │*C.3.1.1. Şcoala │
│ │ │ │doctorală, prin │
│ │ │ │intermediul IOSUD, │
│ │ │ │are încheiate │
│ │ │ │acorduri de │
│ │ │ │mobilitate cu │
│ │ │ │universităţi din │
│ │ │ │străinătate, cu │
│ │ │ │institute de │
│ │ │ │cercetare, cu │
│ │ │ │companii care │
│ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │activităţi în │
│ │ │ │domeniul studiat, │
│ │ │ │care vizează │
│ │ │ │mobilitatea │
│ │ │ │studenţilor │
│ │ │ │doctoranzi şi a │
│ │ │ │cadrelor didactice │
│ │ │ │(de exemplu. │
│ │ │ │acorduri ERASMUS │
│ │ │ │pentru ciclul de │
│ │ │ │studii doctorale). │
│ │ │ │şi cel puţin 20% │
│ │ │ │dintre studenţii │
│ │ │ │doctoranzi au │
│ │ │ │efectuat un stagiu │
│ │ │ │de pregătire în │
│ │ │ │străinătate sau o │
│ │ │ │altă formă de │
│ │ │ │mobilitate precum │
│ │ │ │participarea la │
│ │ │ │conferinţe │
│ │ │ │ştiinţifice │
│ │ │ │internaţionale. │
│ │ │ │C.3.1.2. Şcoala │
│ │ │C.3.1. IOSUD/ │doctorală sprijină,│
│ │ │Şcoala doctorală │inclusiv financiar,│
│ │ │are o strategie şi│organizarea unor │
│ │ │o aplică pentru │doctorate în │
│ │C.3. - Gradul de │creşterea gradului│cotutelă │
│ │internaţionalizare│de │internaţională, │
│ │ │internaţionalizare│respectiv invitarea│
│ │ │a studiilor │unor experţi │
│ │ │doctorale. │recunoscuţi care să│
│ │ │ │susţină cursuri/ │
│ │ │ │prelegeri pentru │
│ │ │ │studenţii │
│ │ │ │doctoranzi. │
│ │ │ │*C.3.1.3. Cel puţin│
│ │ │ │5% din tezele de │
│ │ │ │doctorat din cadrul│
│ │ │ │şcolii doctorale │
│ │ │ │sunt redactate şi/ │
│ │ │ │sau prezentate │
│ │ │ │într-o limbă de │
│ │ │ │circulaţie │
│ │ │ │internaţională sau │
│ │ │ │sunt realizate în │
│ │ │ │cotutelă. │
│ │ │ │C.3.1.4. │
│ │ │ │Internaţionalizarea│
│ │ │ │activităţilor din │
│ │ │ │cadrul studiilor │
│ │ │ │doctorale este │
│ │ │ │susţinută de către │
│ │ │ │IOSUD prin măsuri │
│ │ │ │concrete (de │
│ │ │ │exemplu, │
│ │ │ │participarea la │
│ │ │ │târguri │
│ │ │ │educaţionale pentru│
│ │ │ │atragerea de │
│ │ │ │studenţi doctoranzi│
│ │ │ │internaţionali; │
│ │ │ │includerea │
│ │ │ │experţilor │
│ │ │ │internaţionali în │
│ │ │ │comisii de │
│ │ │ │îndrumare sau de │
│ │ │ │susţinere a tezelor│
│ │ │ │de doctorat etc.). │
└──────────────┴──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┘


    * Indicatorii semnalizaţi prin asterisc au un statut special exclusiv, cu referire la procesul de evaluare periodică a şcolilor doctorale în condiţiile Legii nr. 100/2018 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2017 privind modificarea art. VIII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniile educaţiei, cercetării, formării profesionale şi sănătăţii. În cazul neîndeplinirii lor, se acordă o perioadă de 3 ani pentru corectarea respectivelor deficienţe.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016