┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Categorii de programe de formare continuă │ Tipuri de competenţe │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Programe de dezvoltare profesională, conform art. 244 │a) Actualizarea şi dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare│
│alin. (5) lit. a), b) şi c) din Legea nr. 1/2011 │corespunzător funcţiei didactice ocupate, precum şi în domeniul │
│ │psihopedagogic şi metodic │
│ │b) Dezvoltarea competenţelor pentru evoluţia în cariera didactică │
│ │c) Dobândirea sau dezvoltarea competenţelor de conducere, de îndrumare │
│ │şi de control │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Programe de dezvoltare profesională în concordanţă cu │a) Dobândirea unor competenţe complementare prin care se extinde │
│politicile şi strategiile ministerului educaţiei, conform │categoria de activităţi ce pot fi prestate în activitatea curentă, cum │
│art. 244 alin. (5) lit. e) şi f) din Legea nr. 1/2011 │ar fi: predarea asistată de calculator, predarea în limbi străine, │
│ │consilierea educaţională şi orientarea în carieră, educaţia adulţilor şi│
│ │altele │
│ │b) Dezvoltarea şi extinderea competenţelor transversale privind │
│ │interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic, │
│ │asumarea de responsabilităţi privind organizarea, conducerea şi │
│ │îmbunătăţirea performanţei strategice a grupurilor profesionale, │
│ │autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi şi altele │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Programe modulare realizate prin stagii nondisciplinare │Programe propuse de furnizori vizând alte tipuri de competenţe decât │
│ │cele prevăzute la categoriile 1 şi 2 de programe │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Programe speciale │Competenţe recunoscute şi validate de Comisia specială de acreditare │
└────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Domeniul tematic al programului │
│crt.│ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Proiectare curriculară │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Strategii didactice de predare-învăţare-evaluare │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Abilitare curriculară │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Managementul clasei de elevi │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Consiliere şi orientare şcolară şi în domeniul carierei │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Competenţe TIC/digitale │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Educaţia copiilor cu CES │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Educaţia copiilor şi tinerilor cu aptitudini înalte │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Egalitate de şanse şi gen │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10.│Educaţie nonformală, extraşcolară şi informală │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11.│Noile educaţii │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1│Dezvoltare durabilă şi provocările globalizării │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2│Educaţie antreprenorială │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.3│Educaţie pentru mediu │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4│Educaţie pentru sănătate │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.5│Educaţie interculturală │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.6│Educaţie pentru cetăţenie democratică │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.7│Educaţie pentru drepturile copilului │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.8│Educaţie pentru drepturile omului │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.9│Altele │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Management şi consiliere pentru cariera didactică │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13.│Management şi leadership în educaţie │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14.│Marketing educaţional │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15.│Managementul calităţii educaţiei │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16.│Politici educaţionale │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────┘