Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.346 din 7 septembrie 2011  privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.346 din 7 septembrie 2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 715 din 11 octombrie 2011
    În conformitate cu Hotãrârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului,
    în temeiul art. 44 alin. (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Criteriile generale de admitere în învãţãmântul postliceal, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generalã educaţie şi învãţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor, relaţia cu parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generalã economic, finanţe, resurse umane, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi unitãţile de învãţãmânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                           tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu


    Bucureşti, 7 septembrie 2011.
    Nr. 5.346.


    ANEXĂ

                                    CRITERII
                generale de admitere în învãţãmântul postliceal

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentele criterii generale reglementeazã admiterea în învãţãmântul postliceal.
    ART. 2
    (1) Fiecare unitate de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt postliceal elaboreazã o metodologie de admitere.
    (2) Admiterea în învãţãmântul postliceal se realizeazã cu respectarea prezentelor criterii generale şi în conformitate cu metodologia de admitere.
    (3) Metodologia de admitere este elaboratã de unitatea de învãţãmânt, prin consultarea factorilor interesaţi, este aprobatã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt şi este fãcutã publicã pânã la data de 30 mai, pentru admiterea în anul şcolar urmãtor.
    (4) Tematica pentru concursul de admitere şi bibliografia recomandatã se elaboreazã de cãtre unitatea de învãţãmânt.
    (5) Informarea publicului referitor la metodologia de admitere, la tematica pentru concursul de admitere şi la bibliografia recomandatã se realizeazã atât prin afişare la sediul unitãţii de învãţãmânt şi al inspectoratului şcolar judeţean/al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, cât şi prin postarea pe site-ul şcolii şi/sau al inspectoratului şcolar judeţean/al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
    ART. 3
    Admiterea în învãţãmântul postliceal se organizeazã numai pentru calificãrile profesionale cuprinse în Registrul Naţional al Calificãrilor, stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 4
    (1) La nivel judeţean/al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, cifra de şcolarizare pentru învãţãmântul postliceal de stat se stabileşte, pentru fiecare an şcolar, pentru calificãri profesionale care corespund domeniilor prioritare recomandate de documentele strategice: Planul regional de acţiune pentru învãţãmânt (PRAI) şi Planul local de acţiune pentru învãţãmânt (PLAI).
    (2) Proiectul anual al planului de şcolarizare pentru învãţãmântul profesional şi tehnic este avizat de Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social pentru formarea profesionalã (CLDPS).

    CAP. II
    Înscrierea pentru admiterea în învãţãmântul postliceal

    ART. 5
    (1) Au dreptul sã se înscrie pentru admiterea la şcoala postlicealã absolvenţii de liceu, cu sau fãrã diplomã de bacalaureat.
    (2) Au dreptul sã se înscrie pentru admiterea la şcoala de maiştri absolvenţii de liceu, cu sau fãrã diplomã de bacalaureat, care dovedesc la începerea anului şcolar cã au o vechime în producţie de cel puţin 3 ani în domeniul de pregãtire din care face parte calificarea profesionalã pe care doresc sã o dobândeascã.
    (3) Înscrierea candidaţilor pentru admiterea în învãţãmântul postliceal (şcoala postlicealã şi şcoala de maiştri) se face la secretariatul unitãţii de învãţãmânt, pe baza urmãtoarelor documente:
    a) cerere de înscriere;
    b) certificat de naştere, carte de identitate şi, în cazul schimbãrii numelui, certificat de cãsãtorie, în copii certificate "conform cu originalul" de cãtre un membru al comisiei de admitere;
    c) diplomã de bacalaureat sau adeverinţã de absolvire a liceului, dupã caz;
    d) foaie matricolã pentru clasele a IX-a-a XII-a/a XIII-a;
    e) adeverinţã medicalã eliberatã de cãtre medicul de familie al candidatului, din care sã rezulte cã este sãnãtos clinic şi apt pentru calificarea profesionalã pe care doreşte sã o dobândeascã.

    CAP. III
    Organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere

    ART. 6
    Pentru organizarea şi desfãşurarea admiterii în învãţãmântul postliceal, în fiecare unitate de învãţãmânt se constituie, prin decizie a directorului unitãţii de învãţãmânt, Comisia de admitere şi Comisia de contestaţii, care îşi desfãşoarã activitatea conform prevederilor metodologiei de admitere.
    ART. 7
    Metodologia de admitere prevede probele de concurs, precizând modalitãţile de admitere stabilite pentru fiecare dintre cazurile:
    a) numãrul candidaţilor înscrişi pentru o calificare profesionalã este mai mic sau egal cu numãrul de locuri;
    b) numãrul de candidaţi înscrişi pentru o calificare profesionalã depãşeşte numãrul de locuri sau existã o cerere expresã privind modalitatea de admitere din partea solicitantului, persoanã juridicã, care finanţeazã integral şcolarizarea.
    ART. 8
    (1) În cazul în care numãrul de candidaţi înscrişi pentru o calificare profesionalã depãşeşte numãrul de locuri, metodologia de admitere prevede în mod obligatoriu o probã scrisã, durata acesteia, tematica şi bibliografia recomandatã.
    (2) În cazul în care existã o cerere expresã privind modalitatea de admitere din partea solicitantului, persoanã juridicã, care finanţeazã integral şcolarizarea, metodologia de admitere poate prevedea şi alte probe decât cele obligatorii.
    ART. 9
    În cazul în care numãrul candidaţilor înscrişi pentru o calificare profesionalã este mai mic sau egal cu numãrul de locuri, metodologia de admitere prevede criteriile minimale de admitere sau alte tipuri de probe, cum ar fi: prezentarea curriculumului vitae, susţinerea unui interviu, întocmirea unui dosar, recunoaşterea concursului de admitere susţinut la o altã unitate de învãţãmânt etc.
    ART. 10
    (1) Pentru calificãrile profesionale pentru care sunt necesare aptitudini specifice/aptitudini identificate de operatorul economic, metodologia de admitere elaboratã de unitatea de învãţãmânt cuprinde şi posibilitatea organizãrii unei probe de aptitudini, modalitatea de organizare a acesteia, tematica, criteriile de evaluare etc.
    (2) Proba de aptitudini este eliminatorie şi se susţine înaintea desfãşurãrii probei scrise.
    (3) Proba de aptitudini se evalueazã cu calificativul "Admis" sau "Respins", acordat conform unor criterii specifice prevãzute de metodologia de admitere.
    (4) Rezultatul la proba de aptitudini nu poate fi contestat.
    ART. 11
    (1) Tematica pentru proba scrisã are în vedere evidenţierea achiziţiilor anterior dobândite, necesare finalizãrii cu succes a învãţãmântului postliceal.
    (2) Tematica pentru proba scrisã şi, dupã caz, tematica pentru proba de aptitudini sunt stabilite pe calificãri profesionale de unitatea de învãţãmânt, dupã consultarea operatorilor economici implicaţi în formarea profesionalã.
    ART. 12
    (1) În cazul organizãrii probei scrise, membrii Comisiei de admitere elaboreazã cel puţin 3 variante de subiecte, în ziua susţinerii probei.
    (2) Variantele de subiecte sunt secretizate, fiecare variantã se introduce într-un plic, care se sigileazã şi se semneazã de cãtre profesorii care au elaborat subiectele, aplicându-se ştampila unitãţii de învãţãmânt.
    (3) Subiectul de concurs şi subiectul de rezervã sunt alese de preşedintele Comisiei de admitere, prin tragere la sorţi, în plenul comisiei.
    (4) Comisia de admitere asigurã confidenţialitatea subiectelor din momentul extragerii variantei de subiecte pânã la încheierea probei.
    (5) Dupã încheierea concursului, toate plicurile ce conţin variantele subiectelor de concurs sunt pãstrate de conducerea unitãţii de învãţãmânt în aceleaşi condiţii ca şi lucrãrile la probele scrise.
    ART. 13
    Metodologia de admitere poate prevedea proceduri şi criterii de admitere specifice, fãrã susţinerea probei scrise, pentru absolvenţii de liceu, filiera tehnologicã, care au certificatã o calificare profesionalã din domeniul de pregãtire din care face parte şi calificarea profesionalã pentru care solicitã admiterea în învãţãmântul postliceal.
    ART. 14
    Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenţa şi atribuţiile Comisiei de admitere, inclusiv precizãri legate de:
    a) întocmirea proceselor-verbale corespunzãtoare activitãţilor principale desfãşurate în cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul înscrierilor, deschiderea subiectelor de concurs, organizarea probelor de admitere, predarea-primirea lucrãrilor scrise etc.;
    b) obligaţia membrilor acesteia de a semna un angajament cu privire la respectarea prevederilor metodologiei şi a secretului cu privire la subiectele de examen;
    c) obligaţia membrilor acesteia de a semna o declaraţie pe propria rãspundere cu privire la inexistenţa, printre candidaţi, a unor rude/afini pânã la gradul IV, pentru a se evita conflictul de interese;
    d) termenele de realizare a activitãţilor corespunzãtoare atribuţiilor, precum şi responsabilii pentru: întocmirea şi afişarea graficului de desfãşurare a examenului de admitere, afişarea listelor cu candidaţii înscrişi, afişarea anunţului privind posibilitatea recunoaşterii şi a transferului rezultatelor învãţãrii dobândite în timpul liceului de absolvenţii filierei tehnologice sau vocaţionale, afişarea rezultatelor probelor, afişarea rezultatelor finale, afişarea baremului de evaluare şi notare corespunzãtor subiectului de concurs etc.;
    e) norme de conduitã a cadrelor didactice, membre ale comisiei, faţã de candidaţi şi colegi;
    f) rãspunderea disciplinarã, administrativã sau penalã privind conduita şi faptele cu caracter infracţional: conduita necorespunzãtoare faţã de candidaţi şi colegi, neglijenţã în îndeplinirea atribuţiilor, nerespectarea instrucţiunilor metodologiei de admitere şi a altor prevederi legale, favorizarea unor candidaţi prin furnizarea soluţiilor subiectelor de examen, intervenţii pe lucrãri sau înlocuirea lor, facilitarea unor acţiuni sau intenţii de fraudã ale elevilor etc.;
    g) procedura de sancţionare, conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 15
    Metodologia de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componenţa şi atribuţiile Comisiei de contestaţii, la organizarea activitãţii acesteia, inclusiv precizãri legate de:
    a) întocmirea proceselor-verbale corespunzãtoare activitãţilor principale desfãşurate în cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul depunerii/înregistrãrii contestaţiilor, predarea-primirea lucrãrilor scrise pentru reevaluare etc.;
    b) constituirea comisiei, inclusiv aspecte legate de faptul cã se realizeazã cu cadre didactice evaluatori, altele decât cele care au evaluat şi notat iniţial lucrãrile candidaţilor;
    c) modalitatea de depunere a contestaţiilor: termenul-limitã pentru depunerea contestaţiilor, dupã afişarea rezultatelor iniţiale, locul în care se depun;
    d) sigilarea lucrãrilor scrise ale cãror note iniţiale au fost contestate;
    e) modalitatea de stabilire a rezultatelor finale obţinute de candidaţii care au depus contestaţii: criterii de modificare/pãstrare a notei iniţiale dupã contestaţii;
    f) termenul-limitã şi modul de comunicare a rezultatelor la contestaţii şi a ierarhiei finale.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 16
    Lucrãrile scrise, borderourile de notare şi celelalte documente întocmite de Comisia de admitere şi de Comisia de contestaţii se arhiveazã şi se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt pânã la sfârşitul şcolarizãrii candidaţilor admişi, conform prevederilor privind durata de şcolarizare, iar cataloagele de examen se pãstreazã permanent.
    ART. 17
    Unitatea de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt postliceal poate stabili, prin metodologia de admitere, recunoaşterea rezultatului concursului de admitere organizat de o altã unitate de învãţãmânt pentru aceeaşi calificare profesionalã. În aceste cazuri, candidaţii declaraţi admişi la o unitate de învãţãmânt pot sã se înscrie, pentru frecventarea cursurilor, la o unitate de învãţãmânt diferitã de cea la care au susţinut admiterea.
    ART. 18
    (1) Pentru ocuparea locurilor finanţate de la buget, prin Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cheltuielile necesare organizãrii concursului de admitere sunt asigurate de la bugetele locale ale unitãţilor administrativteritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi din alte venituri ale bugetelor locale.
    (2) Taxa pentru examenul de admitere, pentru ocuparea locurilor cu taxã, se afişeazã odatã cu planul de şcolarizare şi acoperã cheltuielile de admitere.
    ART. 19
    Absolvenţii învãţãmântului profesional şi tehnic şi absolvenţii învãţãmântului vocaţional admişi în învãţãmântul postliceal pot solicita transferul şi recunoaşterea rezultatelor învãţãrii dobândite în liceu, în vederea flexibilizãrii parcursului de formare, în conformitate cu Regulamentul privind recunoaşterea în învãţãmântul terţiar nonuniversitar a studiilor obţinute în cadrul învãţãmântului liceal - filierã tehnologicã sau vocaţionalã.
    ART. 20
    Candidaţii admişi pe locurile finanţate integral de solicitanţi, persoane fizice sau juridice, încheie cu unitatea de învãţãmânt un contract de şcolarizare, conform modelului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele criterii generale.
    ART. 21
    (1) Admiterea în învãţãmântul postliceal de stat, pe locuri finanţate din sumele defalcate din venituri de la bugetul de stat şi din venituri ale bugetelor locale, prin bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale, se organizeazã pe unitãţi de învãţãmânt, în limita numãrului de locuri alocate. Planul de şcolarizare, cuprinzând calificãrile profesionale şi numãrul de locuri pentru fiecare calificare, este propus de unitãţile de învãţãmânt, este aprobat de Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi este înaintat Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului. Cifra de şcolarizare pentru învãţãmântul postliceal de stat se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
    (2) Admiterea în învãţãmântul postliceal de stat, pe locuri finanţate integral de solicitanţi, persoane fizice sau juridice, se organizeazã pe unitãţi de învãţãmânt, în funcţie de cifra de şcolarizare propusã de conducerile unitãţilor de învãţãmânt, stabilitã în funcţie de numãrul de solicitanţi şi aprobatã, prin decizie, de inspectoratele şcolare judeţene/de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Cifra de şcolarizare aprobatã de inspectoratul şcolar se comunicã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    (3) Admiterea în învãţãmântul postliceal, în clase organizate de unitãţi de învãţãmânt particulare, se realizeazã în conformitate cu propriile reglementãri.
    ART. 22
    Pânã la elaborarea Registrului Naţional al Calificãrilor, admiterea în învãţãmântul postliceal se realizeazã pentru calificãri cuprinse în nomenclatoarele calificãrilor profesionale pentru care se asigurã pregãtirea prin învãţãmântul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, aprobate prin hotãrâre a Guvernului, aflate în vigoare la începerea anului şcolar.


    ANEXĂ
    la criteriile generale


                                 CONTRACT-CADRU
             pentru şcolarizarea prin învãţãmânt postliceal cu taxã

                                   - Model -

    Încheiat astãzi , ....., între
    unitatea de învãţãmânt .........., cu sediul în localitatea ..........., str. ......... nr. .., judeţul ........ tel./fax ....... având codul fiscal nr. ...... şi contul curent nr. ..... deschis la ......, reprezentatã prin ........ director ......., contabil-şef ......., şi ........, elev/operator economic, cu domiciliul/sediul în localitatea ......., judeţul ......., str. ......... nr. .., bl. .., sc. .. ap. ..., tel./fax ......., cod poştal ......, legitimat cu C.I. seria .. nr. ....., eliberatã de ...... la data de ....... având codul fiscal ...... şi contul curent nr. ........ deschis la ........ şi reprezentatã de director, ..........., contabil-şef ........
    Obiectul prezentului contract îl constituie stabilirea obligaţiilor pãrţilor, pe durata şcolarizãrii:
    1. Unitatea de învãţãmânt ................ se obligã sã asigure:
    ● pregãtirea profesionalã (teoreticã şi practicã) în concordanţã cu standardele de pregãtire profesionalã şi ale curriculumului şcolar, pentru fiecare an şcolar din planul de învãţãmânt;
    ● baza didactico-materialã la nivelul cerinţelor de profesionalizare stabilite prin standardele de pregãtire profesionalã.
    2. Elevul/Operatorul economic ...... solicitã pregãtirea în calificarea profesionalã ........, forma de învãţãmânt ..., şi se obligã:
    ● sã frecventeze cursurile/sã acorde facilitãţi elevilor propuşi pentru şcolarizare, în vederea asigurãrii frecventãrii cursurilor;
    ● sã respecte Regulamentul de organizare şi funcţionare al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi Regulamentul intern al unitãţii de învãţãmânt;
    ● sã achite anual sau periodic, la datele convenite cu unitatea de învãţãmânt, taxa de şcolarizare în valoare de (în cifre şi litere) ................... lei.
    Pãrţile convin ca:
    a) suma reprezentând taxa de şcolarizare sã se poatã modifica o singurã datã pe parcursul anului şcolar, în condiţiile unor modificãri esenţiale legate de creşterea salariilor, a cheltuielilor de întreţinere şi de modernizare a unitãţii şcolare şi în concordanţã cu acestea;
    b) plata poate fi fãcutã şi integral la început de an şcolar, fãrã ca ea sã poatã fi modificatã ulterior.
    În cazul nerealizãrii contractului din culpa elevului/operatorului economic, unitatea şcolarã nu este obligatã la restituirea taxelor achitate.
    Litigiile ivite cu ocazia executãrii prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilã sau de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
    Contractul se încheie pe durata de un an între unitatea de învãţãmânt .......... şi elevul/operatorul economic ..... pentru pregãtirea în calificarea profesionalã ...... forma de învãţãmânt ..... .
    Drept pentru care s-a încheiat prezentul contract de şcolarizare în 3/4 exemplare, din care un exemplar la secretariatul unitãţii şcolare organizatoare, unul la serviciul contabilitate al unitãţii şcolare, unul la elev/şi unul la operatorul economic.

       Nr. ..... din ....... Nr. ..... din .......

          Unitatea de învãţãmânt Operator economic
       Director, Contabil-şef, Director, Contabil-şef,
     ............ ............... ............ ...............

                Elev,
             ...........

                                       --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016