Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.236 din 28 noiembrie 2000  privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.236 din 28 noiembrie 2000 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 12 februarie 2001

Ministrul educaţiei naţionale,
în baza prevederilor art. 141 lit. p), ale <>art. 142 lit. f) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (1), (2) şi (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 690/1997 *) privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:



──────────
*) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.

ART. 1
Se aproba Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din învãţãmântul preuniversitar, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Începând cu data intrãrii în vigoare a acestui ordin se abroga orice dispoziţie contrarã prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Direcţia generalã resurse umane din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi inspectoratele şcolare vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

ANEXA 1

METODOLOGIE
de organizare şi desfãşurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din învãţãmântul preuniversitar

I. Dispoziţii generale

Ministerul Educaţiei Naţionale, în baza prevederilor <>art. 154 alin. (1) şi (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, organizeazã în zilele de 16 şi 17 iulie 2001 concurs pentru ocuparea posturilor şi catedrelor didactice vacante din învãţãmântul preuniversitar de stat, publicate în acest scop.
Conform <>Legii nr. 128/1997 , coordonarea metodologicã a concursului pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante din învãţãmântul preuniversitar de stat este asigurata de Comisia nationala de concurs din învãţãmântul preuniversitar, numita prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
Comisia nationala de concurs solicita participarea cadrelor didactice din universitãţi la desfãşurarea concursului, în cadrul comisiilor de evaluare a lucrãrilor şi în cadrul comisiei de rezolvare a contestaţiilor.
Comisia nationala de concurs poate interveni, din proprie initiativa sau la solicitarea preşedinţilor comisiilor judeţene de concurs, prin recomandãri sau dispoziţii, în vederea aplicãrii prevederilor prezentei metodologii.
De organizarea şi desfãşurarea concursului rãspund inspectoratele şcolare, ca instituţii de specialitate ale Ministerului Educaţiei Naţionale pentru învãţãmântul preuniversitar.
Numirea/transferarea candidaţilor pe posturile didactice vacante de la unitãţile de învãţãmânt din mediul urban şi rural se face pe baza de concurs cu probe scrise, cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisã va cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate şi din metodica predãrii specialitatii respective.
Înscrierea la concurs a candidaţilor se va face pentru posturi şi catedre constituite legal, în concordanta cu specializarea obţinutã prin studii, cu respectarea prevederilor <>art. 7 şi 8 din Legea nr. 128/1997 .
Media minima de promovare a concursului este 7,00 (şapte) pentru ocuparea posturilor didactice din unitãţile de învãţãmânt din mediul urban. Pentru posturile didactice din unitãţile şcolare de învãţãmânt din mediul rural şi din zonele defavorizate media minima de promovare a concursului este 5,00 (cinci).
La medii egale departajarea absolvenţilor de învãţãmânt superior se face pe baza mediei notelor din timpul anilor de studii şi a mediei examenului de licenta/examenului de stat. Pentru absolvenţii şcolilor normale sau ai şcolilor postliceale nota se calculeazã pe baza mediei notelor din timpul anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat.
Pentru catedrele didactice de religie şi discipline teologice şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidaţii vor anexa la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv.
La concursul pentru ocuparea posturilor didactice vacante pot participa:
- absolvenţii de învãţãmânt superior care au obţinut diploma de licenta (examen de stat) şi îndeplinesc condiţia privind pregãtirea psihopedagogicã şi metodica prevãzutã la <>art. 68 din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- absolvenţii cu diploma ai cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei Naţionale;
- absolvenţii cu examen de bacalaureat ai şcolii normale/liceului pedagogic sau cu examen de absolvire a şcolii postliceale pedagogice.
Nu se va organiza concurs pentru posturile didactice care au viabilitate mai mica de 4 (patru) ani.
Pentru concursul din 16-17 iulie 2001 se pot constitui catedre în învãţãmântul gimnazial din mediul rural, compuse din ore în doua sau mai multe unitãţi de învãţãmânt, cu respectarea prevederilor <>art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 .

II. Discipline de concurs. Precizãri

1. În cazul catedrelor vacante pentru care condiţiile de angajare prevãd studii obţinute prin învãţãmântul superior, în conformitate cu precizãrile <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997 , se vor lua în considerare şi studiile postuniversitare în specialitatea catedrei.
2. Pentru posturile didactice de educatoare proba scrisã se susţine la limba şi literatura romana, precum şi la metodica activitãţii instructiv-educative din învãţãmântul preşcolar, dupã programa de definitivat.
3. Pentru posturile didactice de invatator/institutor concursul se desfãşoarã în conformitate cu programa de definitivat şi se susţine la limba şi literatura romana şi la metodica predãrii acestora.
4. Pentru disciplinele socioumaniste, acolo unde se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, subiectele pentru ocuparea catedrei cuprind cerinţe de specialitate şi de metodica în profilul orelor dominante în catedra publicatã.
5. Pentru catedrele de cultura civicã pot susţine concurs absolvenţii de învãţãmânt superior cu diploma de studii în specializãrile: filozofie, filozofie-istorie, istorie, drept, sociologie, ştiinţe politice şi administrative, psihosociologie, pedagogie/psihologie.
6. Pentru ocuparea unei catedre de geografie pot susţine concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior care au dobândit urmãtoarele specializãri: geografie, geografia turismului, ştiinţa mediului şi geografie - o limba şi literatura strãinã.
7. Pentru catedrele Informatica, Tehnologia informatiei şi Informatica - Tehnologii asistate de calculator pot susţine concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã durata, care au una dintre urmãtoarele specializãri: informatica, matematica-informatica, informatica economicã şi calculatoare. Pentru disciplina Informatica - Tehnologii asistate de calculator din cadrul profilului servicii pot susţine concurs numai absolvenţii cu specializãrile Informatica economicã, Contabilitate şi Informatica de gestiune. Absolvenţii cursurilor postuniversitare de specializare beneficiazã de aceleaşi drepturi ca cele menţionate anterior. Candidaţii trebuie sa îndeplineascã condiţiile prevederilor <>art. 68 din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, sau sa aibã definitivatul în învãţãmânt.
8. Pentru catedra de educaţie tehnologicã se organizeazã concurs începând cu sesiunea 2001. La concurs pot participa absolvenţii cu diploma ai cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, organizate în baza Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.051/1999 .
9. Pentru catedrele de discipline tehnice se organizeazã concurs începând cu sesiunea 2001.
10. Pentru catedrele de instruire practica nu se organizeazã concurs în unitãţile reprezentative sau nereprezentative în anul 2001.
11. În palatele şi cluburile copiilor se va organiza concurs de ocupare a catedrelor vacante în domeniile tehnico-ştiinţific şi cultural-artistic. La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor pentru aceste domenii pot participa absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã şi de scurta durata, precum şi învãţãtori/institutori având specializarea în profilul catedrei (cercului) prevãzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.425/1998 .
12. Pentru posturile de profesori consilieri de la centrul judeţean de asistenta psihopedagogicã sau de la cabinetele interşcolare pot participa la concurs absolvenţi ai facultãţilor de psihologie, sociologie şi pedagogie. De asemenea, pot participa la concurs şi absolvenţi ai facultãţilor de filozofie-istorie promotiile 1978-1989, care au fãcut parte din grupe de psihologie-pedagogie, sociologie şi care pot face dovada prin foaia matricola.
13. Pentru posturile de psihopedagogie specialã pot participa la concurs absolvenţii de învãţãmânt superior cu specializãrile psihopedagogie specialã, psihologie şi pedagogie, subiectul fiind elaborat din specialitatea scoasa la concurs - psihopedagogie specialã şi metodica predãrii acesteia. Absolvenţii mentionati mai sus pot participa şi la concursul pentru ocuparea posturilor didactice de educaţie specialã.
14. Pentru posturile didactice de profesori de educaţie specialã pot participa absolvenţi de învãţãmânt superior de orice specialitate, care au obţinut diploma de licenta (examen de stat) şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic. Subiectul se elaboreazã din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specialã. Cadrele didactice care solicita participarea la concurs trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999 .
15. Pentru posturile didactice de profesor la şcolile speciale care utilizeazã curriculumul şcolii publice (integral sau adaptat) pot participa absolvenţi de învãţãmânt superior care au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic, metodic, subiectul fiind elaborat din specializarea de pe diploma. Cadrele didactice care solicita participarea la concurs trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999 .
16. Pentru posturile didactice din învãţãmântul alternativ candidaţii vor anexa la cererea de înscriere la concurs avizul favorabil privind parcurgerea modulului de pedagogie specifica din partea instituţiilor specializate în tipul de învãţãmânt alternativ (Waldorf, Step by Step, Montessori etc.).
17. Pentru posturile de educatoare/educator şi invatator/educator din unitãţile de învãţãmânt special pot participa absolvenţii liceelor pedagogice (şcolilor normale) cu specialitatea de pe diploma de educatoare, invatator sau educatoare-invatator ori absolvenţi ai şcolilor postliceale acreditate care pregãtesc învãţãtori-educatori pentru învãţãmânt special, disciplina de concurs fiind psihopedagogia specialã sau, la alegere, una dintre specializãrile obţinute prin studii.
18. Pentru posturile de profesor-educator din unitãţile de învãţãmânt special pot participa absolvenţi de învãţãmânt superior care au obţinut diploma de licenta (examen de stat) şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic, disciplina de concurs fiind specialitatea de pe diploma sau, la alegere, psihopedagogie specialã. Cadrele didactice care solicita participarea la concurs trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999 .
19. Pentru ocuparea posturilor didactice de educatoare/învãţãtori/institutori din unitãţile de învãţãmânt, clase sau grupe cu predare în limba minoritãţilor naţionale, concursul consta din doua probe: 16 iulie, ora 9,00 - limba şi literatura romana (conform pct. 1 şi 2); 17 iulie, ora 9,00 - limba şi literatura maternã.
La fiecare proba, pentru promovare trebuie sa se obţinã minimum nota 5,00 (cinci).
Pentru ocuparea catedrelor din unitãţi de învãţãmânt şi clase cu predare în limba minoritãţilor naţionale, cu excepţia catedrelor de limba şi literatura romana, concursul se poate susţine în limba maternã. Inspectoratele şcolare judeţene vor lua mãsuri pentru traducerea subiectelor în limba minoritãţilor naţionale.
20. Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu clase speciale (limbi strãine - program intensiv şi/sau bilingv şi matematica-informatica) şi din unitãţile de învãţãmânt cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie, educaţie fizica, instruire practica sau a catedrelor din palatele şi cluburile copiilor solicitantii vor susţine în data de 11 iulie 2001, începând cu ora 8,00, o proba practica/orala în profilul postului didactic solicitat.
Proba practica se susţine în fata unei comisii alcãtuite din:
- preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
- directorul unitãţii de învãţãmânt la care postul didactic este vacant;
- 3 profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar.
Comisia de concurs stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice.
NOTA: Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil de muzica şi coregrafie proba practica se va desfasura conform anexei nr. 1.
Pentru ocuparea posturilor didactice vacante din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi bilingv proba practica se va desfasura conform anexei nr. 2.
Rezultatul probei practice se consemneazã prin calificativul "admis" sau "respins". Evaluarea probei practice se face numai de cãtre specialişti, prin consens. Proba practica este eliminatorie pentru posturile didactice din unitãţile respective.
21. Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare în alta limba decât cea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, aceştia vor susţine un test de cunoaştere a limbii în care urmeazã sa facã predarea, în data de 11 iulie 2001, începând cu ora 8,00, în fata unei comisii alcãtuite din inspectorul şcolar de specialitate (preşedinte) şi 3 specialişti. Rezultatul testului se consemneazã prin calificativul "admis" sau "respins", fiind eliminatoriu.
22. Candidaţii care solicita o catedra formatã din doua specialitãţi vor susţine lucrarea scrisã la una dintre specializãrile înscrise pe diploma de studii şi la specialitatea cu ponderea mai mare.
23. Contestaţiile la proba practica sau orala se soluţioneazã în termen de 24 de ore de la anunţarea rezultatului prin repetarea probei în fata unei comisii noi, numita de inspectorul şcolar general. Pentru probele de arte plastice şi informatica se va proceda la reevaluarea probei şi nu la repetarea ei.

III. Componenta şi atribuţiile comisiei de concurs

Coordonarea lucrãrilor privind pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea concursului se realizeazã de cãtre comisia de mobilitate a personalului didactic, numita prin decizie a inspectorului şcolar general, secretarul comisiei fiind un inspector şcolar cu probleme de evidenta a personalului didactic.
La lucrãrile comisiei participa cu statut de observatori reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform <>art. 11 alin. (6) din Legea nr. 128/1997 . Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
1. stabileşte lista cuprinzând posturile didactice vacante, care se afişeazã cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 ;
2. stabileşte unitatea/unitãţile de învãţãmânt la care se va desfasura concursul;
3. înregistreazã şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare pentru înscrierea la concurs. Cererile de concurs vor fi avizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
4. repartizeazã nominal candidaţii în sãlile de concurs;
5. întocmeşte listele cuprinzând personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora şi sigilarea lucrãrilor în timpul lucrãrilor scrise. Numeşte prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori care au alta specialitate decât cea a candidaţilor din sala de concurs şi care nu au rude printre aceştia. În acest sens supraveghetorii vor depune o declaraţie scrisã. Unul dintre ei va fi numit responsabil de sala;
6. asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sãlile de concurs;
7. verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;
8. verifica dacã numãrul lucrãrilor şi numãrul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sala, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrãrilor;
9. preda comisiilor de evaluare lucrãrile candidaţilor însoţite de un borderou pe specialitãţi, menţionând numãrul lucrãrilor şi al paginilor acestora;
10. întocmeşte şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cuprinzând rezultatele concursului în ordinea descrescãtoare a mediilor;
11. primeşte contestaţiile şi le transmite sub semnatura comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
12. dupã primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finala a candidaţilor în funcţie de postul didactic solicitat;
13. stabileşte data pentru repartizarea pe posturi a candidaţilor admişi;
14. rãspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului;
15. asigura condiţii decente de cazare/masa pentru cadrele didactice din învãţãmântul superior de la universitãţile la care sunt arondate judeţele respective şi acoperã cheltuielile cu deplasarea acestora.

IV. Înscrierea candidaţilor şi desfãşurarea concursului

1. Cererile de înscriere la concurs (anexa nr. 3), însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la inspectoratele şcolare pe a cãror raza teritorialã se afla posturile didactice vacante, conform graficului anexat. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat. Pe cererea de înscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care opteazã (o singura opţiune).
2. Lucrarea scrisã se desfãşoarã în ziua de 16 iulie 2001, începând cu ora 9,00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 şi cel mai târziu la ora 8,30. Dupã verificarea transcrierii subiectelor de concurs durata de redactare a lucrãrilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depãşit.
3. Pentru redactarea lucrãrilor se foloseşte cerneala sau pix de culoare albastra, inclusiv pentru desene.
4. Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanta.
5. În vederea desfãşurãrii probelor scrise va fi asigurata supravegherea fiecãrei sali, verificandu-se identitatea candidaţilor prin buletinul/cartea de identitate sau pasaportul turistic.
6. Pe usa fiecãrei sali vor fi afişate tabele nominale cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care susţin concurs.
7. Responsabilii de sali primesc, sub semnatura, de la secretarul comisiei de concurs, tabelul nominal cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip examen şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul concurenţilor.
8. Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în sala sau nu mai poate pãrãsi sala decât dacã preda lucrarea şi semneazã de predare.
9. Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva.
10. Dupã transcrierea subiectelor pe tabla în sala de concurs un membru al comisiei de concurs, însoţit de un membru al comisiei pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare, verifica dacã subiectele au fost transcrise corect.
11. În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele.
12. Înscrierea numelui candidaţilor în afarã spaţiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile tip destinate lucrãrilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrãrilor scrise.
13. Candidaţii care în timpul desfãşurãrii probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.
14. Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrãri sau care au manifestãri de neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda ale candidaţilor, pãrãsirea nejustificatã a sãlii de concurs etc.) vor fi sancţionate potrivit legii.
15. Sigilarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cãtre candidaţi în prezenta supraveghetorului de sala, dupã care se aplica ştampila unitãţii şcolare care organizeazã concursul şi semnatura preşedintelui comisiei de concurs.
16. Dupã ce termina redactarea lucrãrilor candidaţii le predau responsabilului de sala, semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor, menţionând numãrul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrãri se anuleazã cu linie franta în forma literei "Z" de cãtre un supraveghetor, în fata candidatului.
17. Ciornele se predau separat, o data cu lucrarea, responsabilului de sala, fãrã sa aibã valabilitate în evaluarea lucrãrii şi la eventuale contestaţii. Ciornele se pãstreazã în arhiva inspectoratului şcolar timp de un an.
18. La ieşirea candidaţilor din sala aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afişate la loc vizibil.
19. Dupã ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfãşurat proba supraveghetorii de sala vor preda comisiei lucrãrile candidaţilor, borderourile de predare a lucrãrilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.
20. Lucrãrile scrise, pe discipline de învãţãmânt, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, dupã caz, de cãtre comisia de concurs. Apoi sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poatã avea acces la lucrãri pana la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de evaluare a lucrãrilor, dar nu mai târziu de urmãtoarea zi. Rezultatele concursului se afişeazã la sediul instituţiei la care s-a desfãşurat concursul cel mai târziu dupã 3 zile de la susţinerea acestuia.
21. Contestaţiile se depun în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la secretarul comisiei de contestaţii.

V. Comisiile pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare

1. Subiectele vor fi stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.
2. Comisiile pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
Membrii comisiei de concurs, desemnaţi pentru multiplicare, vor asigura numãrul necesar de exemplare care se vor introduce în plicuri şi vor fi secretizate.
Preşedintele comisiei de concurs, împreunã cu secretarul comisiei, va distribui la sãlile de concurs plicurile cu subiecte, astfel încât la ora 9,00 sa poatã fi desfãcute în prezenta candidaţilor.

VI. Comisiile de evaluare a lucrãrilor

Lucrãrile sigilate vor ajunge, prin 2 delegaţi, în cel mult 24 de ore la comisiile de evaluare a lucrãrilor din centrele universitare şi la şcolile stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Comisiile de evaluare a lucrãrilor sunt numite prin decizie a rectorului instituţiei de învãţãmânt superior şi, respectiv, a inspectorului şcolar general care are în subordine şcoala normalã în care se corecteaza lucrãrile pentru educatoare şi învãţãtori, precum şi unitatea de învãţãmânt în care se corecteaza lucrãrile pentru maiştri-instructori.
Profesorii din învãţãmântul preuniversitar, care intra în comisiile de evaluare a lucrãrilor, vor fi recomandaţi în scris rectorului de cãtre inspectorul şcolar general al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în a cãrui raza teritorialã se afla instituţiile de învãţãmânt superior.
Comisiile de evaluare a lucrãrilor sunt formate din:
- preşedinte - un cadru didactic universitar;
- pentru fiecare comisie se vor numi câte 2 profesori corectori, unul din învãţãmântul universitar, iar celalat din învãţãmântul preuniversitar, normarea şi salarizarea fãcându-se în conformitate cu Precizãrile Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 19.388/1997 ;
- evaluarea lucrãrilor pentru posturile/catedrele de educatoare/invatatoare şi ale maiştrilor-instructori se va realiza de 2 profesori corectori din învãţãmântul preuniversitar, în specialitatea probei.
1. Verificarea şi notarea lucrãrilor scrise se desfãşoarã în sali stabilite, în care nu este permis accesul altor persoane în afarã membrilor comisiei de evaluare a lucrãrilor.
2. Fiecare lucrare scrisã este verificata independent de cei 2 membri ai comisiei şi apreciatã separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala în borderoul de notare, dupã terminarea evaluãrii. La corectare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt corector.
3. Preşedintele comisiei verifica borderourile şi semnaleaza diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori fie la subpuncte, fie la nota lucrãrii. În cazul în care aceste condiţii nu sunt îndeplinite, cei 2 corectori vor verifica din nou împreunã lucrarea şi vor acorda o noua nota care va fi înregistratã într-un alt borderou. Aceasta nota trebuie sa fie cuprinsã între notele iniţiale. În caz de divergenţe între corectori lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de preşedintele comisiei de evaluare a lucrãrilor. Nota acestuia este definitiva.
4. Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare corector îşi înscrie propria nota pe lucrare, semneazã în dreptul notei, iar preşedintele calculeazã media aritmetica cu doua zecimale, fãrã rotunjire, o trece pe lucrare şi semneazã.
5. Când s-au semnalat diferenţe, pe lucrare se trece nota finala şi se semneazã de cãtre corectori şi preşedintele comisiei de evaluare a lucrãrilor.
6. Dupã stabilirea mediei preşedintele comisiei de evaluare a lucrãrilor deschide lucrãrile în prezenta corectorilor şi consemneazã mediile într-un proces-verbal tip cuprinzând numele candidaţilor, numãrul lucrãrii şi media obţinutã.
7. Lucrãrile candidaţilor, împreunã cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cuprinzând mediile obţinute, vor fi predate preşedintelui comisiei de evaluare a lucrãrilor de regula dupã 48 de ore de la primirea lucrãrilor pentru evaluare.
8. Preşedintele comisiei de evaluare a lucrãrilor va transmite prin fax rezultatele evaluãrii la inspectoratele şcolare de la care provin lucrãrile în maximum 24 de ore de la primirea borderourilor de corectare şi a proceselor-verbale.

VII. Comisiile de rezolvare a contestaţiilor

1. Aceste comisii se numesc prin decizii ale rectorului şi, respectiv, ale inspectorului şcolar general.
2. Lucrãrile pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevãzut se resigileaza, secretizandu-se şi nota/notele acordate în vederea reevaluarii.
3. Comisiile de rezolvare a contestaţiilor sunt formate din:
- preşedinte - un cadru didactic universitar;
- pentru fiecare comisie se vor numi câte 2 profesori corectori, unul din învãţãmântul universitar, iar celalat din învãţãmântul preuniversitar, normarea şi salarizarea fãcându-se în conformitate cu Precizãrile Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 19.388/1997 .
Comisia de rezolvare a contestaţiilor va fi formatã în întregime din alte cadre didactice decât cele care fac parte din comisia de evaluare a lucrãrilor.
4. Recorectarea lucrãrilor se face dupã metodologia prevãzutã la cap. VI, în termen de cel mult 24 de ore de la termenul limita de înregistrare a contestaţiei.
5. Nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor se considera admisã şi definitiva dacã exista o diferenţa mai mare de un punct între nota iniţialã şi cea finala (diferenţa poate fi pozitiva sau negativa). În situaţia lucrãrilor cu nota iniţialã cuprinsã între 9,00 şi 10,00 nota finala este cea atribuitã la recorectare.
6. La lucrãrile comisiilor de rezolvare a contestaţiilor participa cu statut de observatori reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.
7. Hotãrârile comisiei de rezolvare a contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã cel mai târziu în termen de 48 de ore de la data limita de depunere a contestaţiilor.

VIII. Repartizarea pe posturi a candidaţilor

1. Dupã soluţionarea tuturor contestaţiilor comisia de concurs publica listele finale în ordinea descrescãtoare a mediilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dar nu mai târziu de 28 iulie 2001, ora 00,00.
2. Transferarea/numirea candidaţilor se face în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute la lucrarea scrisã, în plenul comisiei de concurs. Posturile care devin vacante în timpul repartizãrii candidaţilor se vor include în lista cuprinzând posturile vacante. Candidaţii vor face opţiune scrisã pentru un post didactic din lista rãmas neocupat.
3. Candidaţii declaraţi admişi pot opta pentru un post/catedra şi în judeţele unde au rãmas posturi/catedre vacante, dupã încheierea repartizãrii pe posturi/catedre a candidaţilor din data de 28 iulie 2001. Toţi candidaţii declaraţi admişi şi care opteazã pentru un post/catedra în alte judeţe au obligaţia de a-şi depune dosarul personal la inspectoratul şcolar al judeţului respectiv şi de a se prezenta obligatoriu la comisia de repartizare pe post. Posturile rãmase vacante dupã încheierea repartizãrii candidaţilor vor fi ocupate prin detaşare, suplinire, cumul sau plata cu ora.
4. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat, precum şi angajarea pe post se fac de inspectorul şcolar general.

IX. Dispoziţii finale

1. Plata cadrelor didactice care participa la organizarea/desfãşurarea concursului, precum şi celelalte cheltuieli se fac, conform legislaţiei în vigoare, din fondurile inspectoratului şcolar.
2. La organizarea/desfãşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor rude apropiate.
3. Lucrãrile de concurs şi borderourile de corectare se pãstreazã în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.
4. Preşedinţii comisiilor de concurs, ai comisiilor pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare a lucrãrilor şi ai comisiilor de rezolvare a contestaţiilor poarta rãspunderea principala, conform atribuţiilor specifice, în cadrul concursului.
5. Inspectorul şcolar general este direct rãspunzãtor de respectarea prevederilor prezentei metodologii şi de corectitudinea desfãşurãrii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de cãtre candidaţii cu studii corespunzãtoare.
6. Rãspunderea tuturor celor implicaţi este, dupã caz, administrativ-disciplinarã sau penalã.
7. Actele de studii trebuie sa fie autentificate la biroul notarial, iar celelalte documente trebuie sa fie certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt.

X. Graficul desfãşurãrii concursului

15 iunie 2001 - afişarea posturilor/catedrelor vacante
19 iunie-3 iulie 2001 - înregistrarea cererilor candidaţilor
4-10 iulie 2001 - verificarea dosarelor şi validarea inscrierilor la concurs
10 iulie 2001 - afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii înscrişi la concurs
11 iulie 2001 - desfãşurarea probelor practice şi a testelor de limba romana/strãinã, conform graficului elaborat de inspectoratul şcolar
14 iulie 2001 - rezolvarea contestaţiilor la probele practice şi la testele de limba
15 iulie 2001 - afişarea listelor cuprinzând repartizarea pe sali a candidaţilor la unitatea/unitãţile la care se susţine concursul; la inspectoratul şcolar se va afişa un centralizator cuprinzând locurile de desfãşurare a concursului, pe discipline.
16-17 iulie 2001 - desfãşurarea concursului
19-20 iulie 2001 - afişarea rezultatelor
20-22 iulie 2001 - înregistrarea contestaţiilor (în cel mult 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor)
23 iulie 2001 - rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora
24 iulie 2001 - afişarea rezultatelor definitive
24-26 iulie 2001 - repartizarea pe posturi/catedre a candidaţilor declaraţi admişi
27 iulie 2001 - restituirea dosarelor candidaţilor care au fost admişi şi nu au fost repartizaţi la nivelul judeţului, în vederea depunerii acestora pentru alt judeţ
28-30 iulie 2001- repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrele rãmase vacante în alte judeţe dupã repartiţia candidaţilor admişi din 24-26 iulie 2001.

ANEXA 1
────────
la metodologie
──────────────

ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC (LICEE DE ARTA - SPECIALIZĂRILE MUZICA ŞI COREGRAFIE)

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învãţãmântul artistic

A. Instrumente şi canto/Coregrafie:

a) Elaborarea unui proiect didactic - comisia va face publice cu 48 de ore înainte repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cãrora candidatul va concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei.
b) Susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet) - pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie.
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - Solfegiu - Dictat:
a) Solfegiu la prima vedere - proba va consta din 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa.
b) Citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci.
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie - armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate).
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 corale de Bach, prin tragere la sorţi).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic - subiectul va fi stabilit de comisie şi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.
b) Proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrãri din creaţia universala şi româneascã - pe baza auditiei candidaţilor li se cer recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrãri, pusã la dispoziţie candidaţilor de conducerea unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prevederile metodologiei se vor aplica şi pentru unitãţile reprezentative.

ANEXA 2
────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clase speciale - limbi strãine cu program intensiv şi bilingv

Proba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare şi comunicare a candidatului în limba strãinã respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prevederile metodologiei se vor aplica şi pentru unitãţile reprezentative.

ANEXA 3
────────
la metodologie
──────────────

Se certifica exactitatea datelor, Viza oficiului juridic
Inspector şcolar cu evidenta cadrelor didactice
.........................................................
(numele şi prenumele)

CERERE DE TRANSFERARE/NUMIRE
prin concursul cu probe scrise din data de 16 iulie 2001

Subsemnatul/subsemnata (iniţialã tatãlui) ...................., nãscut/nascuta la data de (ziua, luna, anul)......./...... 19 ........,
1. absolvent/absolventa al/a (universitate, institut politehnic, A.S.E., IP-3, liceu pedagogic, şcoala de maiştri etc.) ....................................., facultatea ............ , cu durata studiilor de .......... ani (zi, seral, f.f.), promotia ......., cu specialitatea principala ........., secundarã ............., cu media de absolvire a studiilor*) .............................,
2. având la data de 31 august 2001 o vechime efectivã în învãţãmânt de ....... ani, grad didactic:
definitiv cu media ............ , obţinut în anul ..................;
gradul II cu media ............., obţinut în anul ..................;
gradul I cu media .............., obţinut în anul ..................,
3. legitimat/legitimata cu buletinul/cartea de identitate seria ............. nr. ........., cu domiciliul stabil în localitatea ........., str. .............. nr. ...., bl. ....., ap. ....., judeţul (sectorul) ......., telefon .............,
4. în anul şcolar 2000/2001 am avut urmãtorul statut în învãţãmânt:
a) titular pe/la postul/catedra de ................. de la unitatea de învãţãmânt ........., localitatea ..........., judeţul (sectorul) ...........;
b) suplinitor pe/la postul/catedra de .............. de la unitatea de învãţãmânt ........., localitatea ..........., judeţul (sectorul) ...........;
c) am contract de munca pe durata nedeterminatã cu întreprinderea ........, localitatea ................, având funcţia de .........................., iar în anul şcolar 2000/2001 am fost detaşat/detasata pe/la postul/catedra de ......... de la unitatea de învãţãmânt ..........., localitatea .............., judeţul (sectorul) ...................;
d) sunt salariat/salariata la întreprinderea ........, localitatea ........, judeţul (sectorul) ........, cu care am contract de munca pe durata nedeterminatã, având funcţia de ........................................,
va rog sa-mi aprobaţi înscrierea la concursul cu probe scrise din data de 16 iulie 2001, în vederea ocupãrii unui post/catedra de ............. din lista cuprinzând posturile (catedrele) publicate vacante sau care devin vacante prin transferarea/numirea candidaţilor care au obţinut medii mai mari decât mine, la unitãţi de învãţãmânt din judeţul/municipiul Bucureşti, care mi se cuvine în ordinea descrescãtoare a mediei de concurs, urmând sa susţin lucrarea scrisã la disciplina ....................................... .

─────────────
*) Media de absolvire a studiilor se obţine prin adunarea mediei notelor din timpul anilor de studii cu media la examenul de stat (licenta) sau bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice sau ai şcolii postliceale, iar suma se împarte la 2.

Mentionez ca am întrerupt activitatea în învãţãmânt (sau în alt domeniu de activitate) pentru motivul ......., prin Decizia nr. ......, conform art. ........ din Codul muncii. Prezint adeverinta medicalã nr. ..../.... 2001 din care rezulta ca sunt apt/apta pentru a preda în învãţãmânt conform <>art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, şi declar pe propria rãspundere ca nu am suferit condamnãri penale şi nici nu am fost îndepãrtat/îndepãrtatã din învãţãmânt.
Nu voi solicita locuinta din fondul locativ de stat.
Rãspund de exactitatea datelor înscrise în prezenta cerere şi declar ca voi suporta consecinţele în cazul unor date eronate.
Anexez urmãtoarele acte doveditoare în urmãtoarea ordine, autentificate de biroul notarial şi certificate pentru conformitate de cãtre unitatea de învãţãmânt la care am funcţionat în anul şcolar 1999/2000 sau de cãtre inspectorul şcolar:
1.*) copii de pe actele de studii şi de pe foaia matricola;
2. copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
3. copii de pe certificatele de naştere şi cãsãtorie (pentru solicitantii care şi-au schimbat numele);
4.*) copie de pe adeverinta eliberata de instituţia de învãţãmânt superior, din care sa rezulte ca s-a efectuat şi s-a promovat modulul pedagogic (pentru cadrele didactice de specialitate care nu au obţinut definitivarea în învãţãmânt sau modulul pedagogic nu figureazã în foaia matricola);
5. copie de pe actul de titularizare în învãţãmânt (dacã este cazul);
6. decizia inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activitãţii (dacã este cazul);
7. copie de pe fila din buletin sau de pe cartea de identitate cu domiciliul stabil;
8. adeverinta din care sa rezulte vechimea efectivã în învãţãmânt (dacã este cazul);
9. copie de pe carnetul de munca;
10. avizul medical (complet), din care sa rezulte ca sunt apt/apta pentru a preda în învãţãmânt.

────────────
*) Absolvenţii promotiei 2001 vor prezenta adeverinta de la instituţia de învãţãmânt superior sau de la şcoala normalã, din care sa rezulte ca au susţinut examenul de licenta, media de absolvire a facultãţii (şcolii normale) şi ca în timpul facultãţii au frecventat şi au promovat modulul pedagogic.


se completeazã în comisie, la repartizarea pe posturi

Subsemnatul(a) ........................, obtinand media ............ la concursul din 16 iulie 2001, optez sa fiu transferat/transferata, numit/numita începând cu data de 1 septembrie 2001 pe/la postul/catedra:





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unitatea de învãţãmânt Localitatea, Postul/catedra
Sectorul numãrul de ore
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Data .............. Semnatura ..................





──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016