Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.218 din 9 septembrie 2010 
 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat sustinute de absolventii sectiilor bilingve romano-spaniole
    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.218 din 9 septembrie 2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat sustinute de absolventii sectiilor bilingve romano-spaniole

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 695 din 18 octombrie 2010

    În baza prevederilor <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Acordului dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii din România şi Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei din Regatul Spaniei cu privire la înfiinţarea şi funcţionarea secţiilor bilingve româno-spaniole în liceele din România şi la organizarea examenului de bacalaureat în aceste licee, semnat la Bucureşti la 26 martie 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 997/2007,
    în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile ulterioare,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Metodologia de organizare şi desfãşurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat susţinute de absolvenţii secţiilor bilingve românospaniole, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Metodologia prevãzutã la art. 1 se aplicã începând cu anul şcolar 2010-2011.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 3.066/2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfãşurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat, susţinute de absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 80 din 5 februarie 2010, se abrogã.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 5
    Direcţia generalã educaţie şi învãţare pe tot parcursul vieţii, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt implicate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

           Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 9 septembrie 2010.
    Nr. 5.218.


    ANEXĂ

                                  METODOLOGIE
        de organizare şi desfãşurare a probelor specifice din cadrul
             examenului de bacalaureat susţinute de absolvenţii
                     secţiilor bilingve româno-spaniole

    I. Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta metodologie se referã la absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole organizate în conformitate cu prevederile Acordului dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii din România şi Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei din Regatul Spaniei cu privire la înfiinţarea şi funcţionarea secţiilor bilingve românospaniole în liceele din România şi la organizarea examenului de bacalaureat în aceste licee, semnat la Bucureşti la 26 martie 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 997/2007 (Acord), denumite în continuare secţii bilingve româno-spaniole.
    ART. 2
    (1) Absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole au dreptul sã obţinã, pe lângã diploma românã de bacalaureat, şi diploma spaniolã de bacalaureat.
    (2) Pentru obţinerea diplomei spaniole de bacalaureat, absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole trebuie sã susţinã şi sã promoveze probele prevãzute de reglementãrile în vigoare pentru examenul de bacalaureat românesc şi sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) susţin proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbã de circulaţie internaţionalã studiatã pe parcursul învãţãmântului liceal la limba spaniolã;
    b) susţin o probã suplimentarã de culturã spaniolã;
    c) îndeplinesc, pentru probele menţionate la lit. a) şi b), condiţiile prevãzute de prezenta metodologie.
    ART. 3
    (1) Comisiile de bacalaureat care evalueazã şi examineazã absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole sunt organizate în conformitate cu reglementãrile în vigoare pentru bacalaureatul românesc, respectând prevederile specifice Acordului:
    a) preşedintele comisiei din centrul de examen este ales, de regulã, dintre cadrele didactice cunoscãtoare ale limbii spaniole;
    b) din comisie fac parte 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei din Spania, dintre care unul este numit vicepreşedinte de comisie pentru probele care se desfãşoarã în limba spaniolã.
    (2) Reprezentanţii Ministerului Educaţiei din Spania participã, cu drept de notare, la probele specifice ale bacalaureatului susţinute de absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole.
    (3) Pentru a permite participarea celor 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei din Spania la proba de evaluare a competenţei lingvistice în limba spaniolã, Comisia naţionalã de bacalaureat poate stabili un calendar specific al probei orale din cadrul probei de evaluare a competenţei lingvistice în limba spaniolã pentru candidaţii proveniţi de la secţiile bilingve româno-spaniole.
    II. Proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã
    ART. 4
    (1) Proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã se desfãşoarã în conformitate cu metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului de bacalaureat, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, respectând prevederile specifice menţionate în prezenta metodologie.
    (2) Proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã se desfãşoarã în perioada prevãzutã în calendarul examenului de bacalaureat pentru evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbã de circulaţie internaţionalã - proba C.
    (3) Proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã este organizatã de comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale din unitatea de învãţãmânt liceal.
    ART. 5
    Evaluarea competenţelor lingvistice în limba spaniolã se face prin 3 tipuri de probe:
    a) proba scrisã, cu durata de 120 de minute;
    b) proba oralã, cu durata de 10-15 minute;
    c) proba de înţelegere a textului audiat, cu durata de 20 de minute.
    ART. 6
    (1) Subiectele pentru cele 3 tipuri de probe sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în colaborare cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei din Spania.
    (2) Subiectele pentru proba scrisã sunt specifice absolvenţilor secţiilor bilingve româno-spaniole şi evalueazã atât competenţa lingvisticã, cât şi cunoştinţele de literaturã spaniolã.
    ART. 7
    (1) Proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã, susţinutã de absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, reprezintã pentru aceşti elevi proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbã de circulaţie internaţionalã studiatã pe parcursul învãţãmântului liceal, prevãzutã de metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului de bacalaureat - proba C.
    (2) În urma susţinerii probei de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã se obţine un certificat de competenţã în care se menţioneazã nivelul de competenţã lingvisticã în limba spaniolã, în conformitate cu Cadrul european comun de referinţã pentru limbi.
    (3) În urma promovãrii examenului de bacalaureat, nivelul de competenţã lingvisticã în limba spaniolã, menţionat la alin. (2), se trece pe diploma de bacalaureat româneascã, în conformitate cu metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului.
    ART. 8
    (1) Candidaţilor care doresc sã obţinã şi diploma spaniolã de bacalaureat li se acordã şi note la proba de evaluare a competenţei lingvistice în limba spaniolã.
    (2) Notarea candidaţilor menţionaţi la alin. (1) se face atât de cei 2 evaluatori români, cât şi de cei 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei din Spania.
    (3) Nota finalã a candidatului la proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã este media aritmeticã a notelor celor 4 evaluatori, calculatã cu douã zecimale, fãrã rotunjire.
    III. Proba de culturã spaniolã
    ART. 9
    (1) Proba de culturã spaniolã este probã scrisã şi se susţine în perioada prevãzutã de calendarul examenului de bacalaureat pentru proba scrisã la limba şi literatura maternã - proba B.
    (2) Proba scrisã de culturã spaniolã este organizatã de comisia de bacalaureat din centrul de examen la care este arondatã unitatea de învãţãmânt liceal.
    (3) Un candidat care nu a obţinut cel puţin nivelul B2 la proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã nu poate participa la proba scrisã de culturã spaniolã.
    ART. 10
    (1) Proba de culturã spaniolã se susţine în limba spaniolã, cu subiecte din Istoria Spaniei, Geografia Spaniei şi Istoria culturii şi civilizaţiei spaniole.
    (2) Subiectele pentru proba specificã de culturã spaniolã sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în colaborare cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei din Spania, în conformitate cu programa aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii nr. 4.354/2009 privind desfãşurarea bacalaureatului bilingv spaniol susţinut de elevii de la secţiile bilingve spaniole.
    ART. 11
    (1) Proba scrisã de culturã spaniolã este evaluatã atât de cei 2 evaluatori români, cât şi de cei 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei din Spania.
    (2) Nota finalã a candidatului la proba scrisã de culturã spaniolã este media aritmeticã a notelor celor 4 evaluatori, calculatã cu douã zecimale, fãrã rotunjire.
    (3) Nota obţinutã la proba scrisã de culturã spaniolã nu intrã în calculul mediei generale a examenului de bacalaureat românesc şi nu se trece pe diploma de bacalaureat româneascã.
    IV. Dispoziţii finale
    ART. 12
    (1) Pentru obţinerea diplomei spaniole de bacalaureat, candidaţii de la secţiile bilingve româno-spaniole care au susţinut probele specifice trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã obţinã la proba de evaluare a competenţelor lingvistice în limba spaniolã cel puţin nivelul B2, stabilit conform Cadrului european comun de referinţã pentru limbi;
    b) sã obţinã, în baza rezultatelor pe care le-au avut la probele menţionate la art. 2 alin. (2), evaluarea scrisã pozitivã a celor 2 reprezentanţi spanioli care fac parte din comisia de bacalaureat.
    (2) Evaluarea scrisã pozitivã, menţionatã la alin. (1), este consemnatã într-un certificat, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. II la Acord.
    (3) Certificatul menţionat la alin. (2) permite solicitarea eliberãrii diplomei spaniole de bacalaureat, în conformitate cu prevederile Acordului.
    ART. 13
    În situaţia în care un absolvent al secţiilor bilingve româno-spaniole este declarat admis la examenul de bacalaureat, conform prevederilor metodologiei de organizare şi desfãşurare a bacalaureatului în vigoare în România, dar nu îndeplineşte una sau ambele condiţii menţionate la art. 12 alin. (1), acesta obţine diploma românã de bacalaureat, dar nu şi diploma spaniolã de bacalaureat.
    ART. 14
    În situaţia în care un absolvent al secţiilor bilingve româno-spaniole este declarat respins la examenul de bacalaureat, conform prevederilor metodologiei de organizare şi desfãşurare a bacalaureatului în vigoare în România, acesta nu poate obţine diploma spaniolã de bacalaureat, chiar dacã îndeplineşte condiţiile menţionate la art. 12 alin. (1).

                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016