Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.159 din 31 august 2021  privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.159 din 31 august 2021 privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru "Şcoala Gimnazială Ion Neculce" din municipiul Iaşi

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 852 din 7 septembrie 2021
    Având în vedere:
    - prevederile art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 492 din 31.08.2021;
    – prevederile art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare,

    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Unităţii de învăţământ „Şcoala Gimnazială Ion Neculce“ din municipiul Iaşi, începând cu anul şcolar 2021-2022, i se acordă statutul de unitate de învăţământ pilot, în baza Cererii înregistrate la Ministerul Educaţiei cu nr. 11.855M din 26.05.2021.

    ART. 2
    Programul de pilotare va respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie şi prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.

    ART. 3
    În vederea implementării programului-pilot se aprobă derogările de la respectarea prevederilor Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
    1. derogare de la prevederile art. 103 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata întregului ciclu primar, astfel încât la sfârşitul fiecărei clase din ciclul primar evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei;
    2. derogare de la art. 104 alin. (1) astfel încât în învăţământul secundar inferior, la fiecare unitate de învăţare, 25% din nota acordată va reflecta lucrarea practică a elevului;
    3. derogare de la art. 110 alin. (2) şi art. 111 alin. (1) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât la clasele I-IV se va acorda un singur calificativ semestrial la fiecare disciplină de studiu, însoţit de rapoarte (narative) de evaluare lunară/semestrială/anuală (aprecieri descriptive/narative privind nivelul de însuşire a cunoştinţelor, nivelul dobândirii competenţelor în diferite contexte de învăţare);
    4. derogare de la art. 106 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât pentru clasele I-IV rezultatele evaluării se vor consemna în raportul de evaluare lunar, semestrial şi anual şi în catalog sub forma calificativului semestrial, conform pct. 3;
    5. derogare de la art. 107 alin. (4) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât la nivelul primar rezultatele evaluării se vor comunica în mod obligatoriu elevilor şi se vor trece în raportul de evaluare de la finalul anului şcolar, în rapoartele de evaluare semestriale (două rapoarte) şi în rapoartele de evaluare intermediare (lunar sau în funcţie de specificul clasei, modalităţile de organizare a conţinuturilor în funcţie de organizarea internă a activităţii la nivel de unitate şcolară/clasă şi în funcţie de nevoile de comunicare şcoală-familie) de către cadrul didactic care le acordă. La nivel gimnazial, lucrările scrise sunt însoţite de un raport de evaluare/fişe de evaluare individuale ce se discută cu elevii. La nivel gimnazial, numărul notelor va fi egal cu numărul unităţilor de învăţare la care se face evaluare, dar nu mai mic de numărul orelor prevăzute săptămânal la disciplina respectivă;
    6. derogare de la art. 115 alin. (1) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât la învăţământul primar sunt declaraţi promovaţi elevii care fac dovada dobândirii competenţelor specifice fiecărei discipline de studiu în proporţie de 50%. Acest lucru se apreciază prin analiza rapoartelor de evaluare individuale realizate pe parcursul semestrului;
    7. derogare de la art. 118 alin. (1) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi pot încheia situaţia şcolară până la sfârşitul semestrului al II-lea;
    8. derogare de la art. 119 alin. (1) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât la învăţământul primar sunt declaraţi nepromovaţi elevii care nu reuşesc să dobândească 50% din competenţele specifice fiecărei discipline de studiu. Acest lucru se apreciază prin analiza rapoartelor de evaluare individuale realizate pe parcursul semestrului;
    9. derogare de la art. 120 alin. (1) lit. a) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât Sunt declaraţi repetenţi: a) La învăţământul primar - sunt declaraţi nepromovaţi în anul şcolar următor elevii care nu dobândesc competenţele specifice fiecărei discipline de studiu în proporţie de 50%.


    ART. 4
    În vederea implementării programului-pilot se aprobă derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât procesul de învăţământ să se desfăşoare conform planurilor-cadru de învăţământ elaborate de unitatea de învăţământ, personalizate, cu respectarea obiectivelor curriculare de învăţare specifice ciclului, în conformitate cu art. 13 din Metodologia-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020.

    ART. 5
    Prevederile referitoare la contextele specifice/particulare de organizare şi desfăşurare a procesului educaţional în unitatea de învăţământ precizată la art. 1 sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat de unitatea de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu derogările precizate în prezentul ordin.

    ART. 6
    Perioada de pilotare este de minimum 4 ani, cuprinsă în perioada anilor de studiu 2021-2025.

    ART. 7
    Prevederile prezentului ordin beneficiază de portabilitate transversală pentru fiecare unitate de învăţământ declarată şcoală-pilot, la cerere, prin aprobarea Direcţiei generale pentru implementarea proiectului „România Educată“.

    ART. 8
    Unitatea de învăţământ documentează normativ şi metodologic bunele practici manageriale, curriculare, financiare şi de resursă umană rezultate din pilotare şi le va transmite Ministerului Educaţiei, sub formă de raport, în maximum două săptămâni de la încheierea semestrului al II-lea.

    ART. 9
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi şi unitatea de învăţământ prevăzută la art. 1 vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 10
    Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ monitorizează şi evaluează pilotarea şi propune măsuri de îmbunătăţire, modificare şi scalare a acesteia.

    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 31 august 2021.
    Nr. 5.159.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016