Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.132 din 10 septembrie 2009  pentru aprobarea Prevederilor metodologice privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice functiei de diriginte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.132 din 10 septembrie 2009 pentru aprobarea Prevederilor metodologice privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice functiei de diriginte

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 9 octombrie 2009

În baza prevederilor <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Prevederile metodologice privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice funcţiei de diriginte, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Secretariatul de Stat pentru Învãţãmântul Preuniversitar, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia generalã buget, finanţe, patrimoniu şi investiţii, Direcţia generalã acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didacticã, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu

Bucureşti, 10 septembrie 2009.
Nr. 5.132.


ANEXĂ

PREVEDERI METODOLOGICE
privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor
specifice funcţiei de diriginte

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Coordonarea activitãţilor clasei de elevi se realizeazã de cãtre un diriginte numit de directorul unitãţii de învãţãmânt dintre cadrele didactice de predare şi de instruire practicã care predau la clasa respectivã.
(2) Directorul unitãţii de învãţãmânt numeşte diriginţii respectând principiul continuitãţii şi al performanţei, dupã consultarea cu şefii catedrelor/ai comisiilor metodice, cu şeful comisiei diriginţilor/coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare.
ART. 2
(1) Funcţia de diriginte devine obligatorie pentru personalul didactic învestit de director cu aceastã responsabilitate.
(2) Activitãţile specifice funcţiei de diriginte sunt prevãzute într-o anexã la fişa postului cadrului didactic de predare şi de instruire practicã investit cu aceastã responsabilitate.
(3) Pentru activitãţile educative, dirigintele se aflã în subordinea directã a directorului sau a directorului adjunct care rãspunde de activitatea educativã şcolarã şi extraşcolarã din unitatea de învãţãmânt.

CAP. II
Conţinutul activitãţilor specifice funcţiei de diriginte

ART. 3
(1) Dirigintele desfãşoarã activitãţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesionalã pentru elevii clasei pe care o coordoneazã.
(2) Activitãţile cuprind teme stabilite de cãtre diriginte pe baza programelor şcolare pentru aria curricularã "Consiliere şi orientare" în vigoare şi în concordanţã cu specificul vârstei şi cu interesele/solicitãrile elevilor. Totodatã, activitãţile cuprind şi teme privind educaţia rutierã, educaţia şi pregãtirea antiinfracţionalã a elevilor, protecţia civilã, educaţia antiseismicã, educaţia antidrog, educaţia împotriva traficului de persoane etc., în conformitate cu prevederile actelor normative şi ale strategiilor naţionale, precum şi în baza parteneriatelor stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii în colaborare cu alte ministere, instituţii şi organizaţii.
(3) Dirigintele desfãşoarã şi activitãţi educative extraşcolare, activitãţi pe care le stabileşte dupã consultarea elevilor şi în concordanţã cu specificul vârstei şi nevoilor identificate pentru colectivul respectiv de elevi.
(4) Pentru a se asigura o comunicare constantã, promptã şi eficientã cu pãrinţii, dirigintele realizeazã activitãţi de suport educaţional şi consiliere pentru pãrinţi.
ART. 4
Dirigintele are urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã şi coordoneazã:
a) activitatea colectivului de elevi;
b) activitatea consiliului clasei;
c) şedinţele cu pãrinţii, semestrial şi ori de câte ori este cazul;
d) acţiuni de orientare şcolarã şi profesionalã pentru elevii clasei;
e) activitãţi educative şi de consiliere;
f) activitãţi extracurriculare, în şcoalã şi în afara acesteia;
2. monitorizeazã:
a) situaţia la învãţãturã a elevilor;
b) frecvenţa elevilor;
c) participarea şi rezultatele elevilor la concursurile şi competiţiile şcolare;
d) comportamentul elevilor în timpul activitãţilor şcolare şi extraşcolare;
e) participarea elevilor la programe şi proiecte, precum şi implicarea acestora în activitãţi de voluntariat;
f) nivelul de satisfacţie a elevilor şi a pãrinţilor acestora în legãturã cu calitatea actului instructiv educativ;
3. colaboreazã:
a) cu profesorii clasei şi coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare pentru informarea cu privire la activitatea elevilor, pentru soluţionarea unor situaţii specifice activitãţilor şcolare şi pentru toate aspectele care vizeazã procesul instructiv-educativ, care îi implicã pe elevi;
b) cu consilierul şcolar, în activitãţi de consiliere şi orientare a elevilor clasei;
c) cu conducerea şcolii, pentru organizarea unor activitãţi ale colectivului de elevi, pentru iniţierea unor proiecte educaţionale cu elevii, pentru rezolvarea unor probleme administrative referitoare la întreţinerea şi dotarea sãlii de clasã, inclusiv în scopul pãstrãrii bazei materiale, pentru soluţionarea unor probleme/situaţii deosebite, apãrute în legãturã cu colectivul de elevi;
d) cu pãrinţii şi comitetul de pãrinţi al clasei, pentru toate aspectele care vizeazã activitatea elevilor şi evenimentele importante în care aceştia sunt implicaţi, şi cu alţi parteneri implicaţi în activitatea educativã şcolarã şi extraşcolarã;
e) cu Compartimentul secretariat, pentru întocmirea documentelor şcolare şi a actelor de studii ale elevilor clasei;
f) cu persoana desemnatã de conducerea unitãţii de învãţãmânt pentru gestionarea bazei de date, în vederea completãrii şi actualizãrii datelor referitoare la elevii clasei;
4. informeazã:
a) elevii şi pãrinţii acestora despre prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi ale regulamentului intern al şcolii;
b) elevii şi pãrinţii acestora cu privire la reglementãrile referitoare la examene/testãri naţionale şi cu privire la alte documente care reglementeazã activitatea şi parcursul şcolar al elevilor;
c) pãrinţii despre situaţia şcolarã, despre comportamentul elevilor, despre frecvenţa acestora la ore. Informarea se realizeazã în cadrul întâlnirilor cu pãrinţii, în ora destinatã acestui scop, la sfârşitul fiecãrui semestru şi an şcolar, precum şi ori de câte ori este nevoie;
d) familiile elevilor, în scris, în legãturã cu situaţiile de corigenţã, sancţionãrile disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare sau repetenţie;
5. alte atribuţii stabilite de cãtre conducerea unitãţii de învãţãmânt, în conformitate cu reglementãrile în vigoare sau cu fişa postului.
ART. 5
Responsabilitãţile dirigintelui:
1. rãspunde de pãstrarea bunurilor cu care este dotatã sala de clasã, alãturi de elevi, pãrinţi şi consiliul clasei;
2. completeazã catalogul clasei cu datele personale ale elevilor;
3. motiveazã absenţele elevilor, în conformitate cu procedurile stabilite de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
4. stabileşte, împreunã cu consiliul clasei şi cu consiliul profesoral, dupã caz, nota la purtare a fiecãrui elev, în conformitate cu reglementãrile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
5. aplicã, dacã este cazul, sancţiuni elevilor în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi regulamentul intern al şcolii;
6. încheie situaţia şcolarã a fiecãrui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o consemneazã în catalog şi în carnetele de elev;
7. realizeazã ierarhizarea elevilor la sfârşit de an şcolar pe baza rezultatelor obţinute de cãtre aceştia la învãţãturã şi purtare;
8. propune consiliului de administraţie acordarea de alocaţii şi burse pentru elevi, în conformitate cu prevederile legale;
9. întocmeşte semestrial şi anual şi prezintã consiliului profesoral spre validare un raport scris asupra situaţiei şcolare şi comportamentale a elevilor;
10. completeazã toate documentele specifice colectivului de elevi pe care-l coordoneazã;
11. elaboreazã portofoliul dirigintelui.

CAP. III
Desfãşurarea activitãţilor specifice funcţiei de diriginte

ART. 6
(1) Activitãţile de suport educaţional, consiliere şi orientare profesionalã pentru elevii clasei pe care o coordoneazã sunt desfãşurate de diriginte, în funcţie de prevederile planurilor-cadru, astfel:
a) în cadrul orei de orientare şi consiliere, dacã aceasta este prevãzutã în planul-cadru;
b) în afara orelor de curs, în situaţia în care în planul-cadru nu este prevãzutã ora de orientare şi consiliere. În aceastã situaţie, dirigintele stabileşte, consultând colectivul de elevi, un interval orar în care dirigintele va fi la dispoziţia elevilor pentru desfãşurarea activitãţilor de suport educaţional, consiliere şi orientare profesionalã, într-un spaţiu prestabilit şi destinat acestei activitãţi. Intervalul orar este anunţat elevilor, pãrinţilor şi celorlalte cadre didactice. Planificarea orei destinate acestor activitãţi se realizeazã cu aprobarea directorului unitãţii de învãţãmânt, iar ora respectivã se consemneazã în condica de prezenţã a cadrelor didactice.
(2) Planificarea activitãţilor dirigintelui se realizeazã de cãtre acesta semestrial şi anual şi se avizeazã de cãtre directorul adjunct sau directorul unitãţii de învãţãmânt.
(3) Planificarea activitãţilor extraşcolare va conţine minimum o activitate pe lunã, activitate care va fi consemnatã în condica de prezenţã a cadrelor didactice.
(4) Planificarea activitãţilor dirigintelui va conţine o orã pe sãptãmânã în care dirigintele va fi la dispoziţia pãrinţilor pentru desfãşurarea activitãţilor de suport educaţional şi consiliere pentru pãrinţi, iar ora respectivã se consemneazã în condica de prezenţã a cadrelor didactice. Intervalul orar în care se desfãşoarã aceste activitãţi va fi aprobat de directorul unitãţii de învãţãmânt şi va fi anunţat pãrinţilor, elevilor şi cadrelor didactice. În cadrul acestei ore, se desfãşoarã şedinţele semestriale/ocazionale cu pãrinţii, precum şi întâlniri individuale ale dirigintelui cu pãrinţii. La aceste întâlniri, la solicitarea pãrintelui şi/sau a dirigintelui, poate participa şi elevul.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 7
Activitãţile specifice funcţiei de diriginte sunt salarizate conform prevederilor legale.
ART. 8
Precizãrile referitoare la activitãţile specifice funcţiei de diriginte sunt valabile şi pentru activitãţile corespunzãtoare ale învãţãtoarei/învãţãtorului/educatoarei.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016