Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.076 din 5 decembrie 2014  pentru aprobarea Metodologiei privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate şi a Regulamentului privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.076 din 5 decembrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate şi a Regulamentului privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 952 din 29 decembrie 2014

    În conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 837/2014 privind înfiinţarea şi funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate,
    luând în considerare dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 34/1999 privind înfiinţarea Institutului Limbii Române, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică emit prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Metodologia privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobă Regulamentul privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române, prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 3
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.653/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind recrutarea, selecţia, încadrarea şi evaluarea lectorilor români care urmează să predea cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie românească la universităţi din străinătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 22 iulie 2008, Partea I.
    ART. 4
    Institutul Limbii Române asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul educaţiei naţionale,
                                 Remus Pricopie

                p. Ministrul delegat pentru învăţământ superior,
                cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică,
                                Gigel Paraschiv,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 5 decembrie 2014.
    Nr. 5.076.


    ANEXA 1

                                  METODOLOGIE
                   privind recrutarea şi selecţia lectorilor
            de limba română care urmează să predea cursuri de limbă,
                literatură, cultură şi civilizaţie românească în
                          universităţi din străinătate

    CAP. I
    DISPOZIŢII GENERALE

    ART. 1
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) lectorat de limba română - mod specific de organizare a cursurilor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească într-o universitate din străinătate, prin Institutul Limbii Române;
    b) post de lector de limba română la o universitate din străinătate - poziţia ocupată în cadrul Corpului lectorilor de limba română din cadrul Institutului Limbii Române, indiferent de funcţia didactică;
    c) Corpul lectorilor - compartiment în cadrul Institutului Limbii Române prin care se asigură funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate;
    d) mandat/misiune în străinătate a lectorului de limba română - perioada în care lectorul de limba română promovează limba, literatura, cultura şi civilizaţia românească într-o universitate din străinătate prin activităţi didactice, activităţi de cercetare, activităţi ştiinţifice etc.
    ART. 2
    (1) Lectoratul de limba română se înfiinţează şi funcţionează într-o universitate din străinătate, în baza acordurilor interguvernamentale, interministeriale sau a protocoalelor interinstituţionale încheiate între Institutul Limbii Române şi universitatea respectivă.
    (2) Lectorul de limba română este cadru didactic, cu minimum 2 ani vechime la catedră, titular într-o instituţie/unitate de învăţământ românească acreditată sau autorizată, numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească la universităţi din străinătate, în urma promovării concursului organizat de către Institutul Limbii Române.

    CAP. II
    Organizarea concursurilor

    SECŢIUNEA 1
    Propunerile de organizare a concursurilor

    ART. 3
    (1) În interesul promovării limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate, Institutul Limbii Române organizează concursuri pentru ocuparea, pe perioadă determinată, a posturilor de lector de limba română.
    (2) Posturile de lector de limba română la o universitate din străinătate se ocupă prin concurs, în conformitate cu prezenta metodologie.
    ART. 4
    (1) Propunerea de organizare a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română se face de către Compartimentul lectorate din cadrul Institutului Limbii Române, prin referat.
    (2) Lista posturilor de lector de limba română propuse pentru ocuparea prin concurs se aprobă de către directorul Institutului Limbii Române.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Anunţul de organizare a concursului

    ART. 5
    (1) Institutul Limbii Române are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, la sediul Institutului Limbii Române, pe site-ul web al Institutului Limbii Române şi pe site-ul web al Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (2) Anunţul conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) descrierea lectoratului pentru care se organizează concursul: ţara, universitatea etc.;
    b) calendarul concursului;
    c) decizia comisiei de concurs privind lansarea concursului în mediul universitar sau în mediul preuniversitar ori în ambele, în funcţie de solicitările partenerului străin şi de structura lectoratului;
    d) lista documentelor din dosarul de concurs;
    e) cerinţe particulare formulate de către universitatea din străinătate, dacă există;
    f) adresa la care trebuie transmis dosarul de concurs;
    g) datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Concursul

    ART. 6
    (1) Concursul constă în:
    a) evaluarea dosarului de concurs;
    b) interviu;
    c) desemnarea lectorului.
    (2) Fiecare candidat obţine un punctaj calculat ca suma dintre punctajul obţinut la evaluarea dosarului şi punctajul obţinut la interviu.
    (3) Punctajul maxim este de 100 de puncte.
    (4) Sunt declaraţi admişi candidaţii care obţin minimum 55 de puncte.
    (5) Rezultatele evaluării dosarului şi ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează pe pagina web a Institutului Limbii Române, conform calendarului.
    ART. 7
    În vederea înscrierii la concursul pentru ocuparea unui post de lector de limba română la o universitate din străinătate, candidatul întocmeşte un dosar, în format tipărit şi pe suport electronic (CD, DVD etc.), care conţine următoarele documente:
    a) opis al documentelor cuprinse în dosar, semnat de către candidat;
    b) cererea de înscriere la concurs, semnată de către candidat, conform anexei nr. 1;
    c) copie a documentului de identitate;
    d) copie a certificatului de căsătorie sau alt document care face dovada schimbării numelui, dacă este cazul;
    e) adeverinţă medicală cu menţiunea "apt pentru muncă";
    f) adeverinţa privind statutul de titular al candidatului într-o instituţie/unitate de învăţământ acreditată sau autorizată şi privind vechimea în învăţământ;
    g) copii ale diplomelor care atestă studiile candidatului: licenţă, master, doctorat, postdoctorat; în cazul în care diplomele de studii au fost obţinute în străinătate, vor fi însoţite de documente privind recunoaşterea sau echivalarea acestora în România;
    h) adeverinţă privind calitatea de doctorand, dacă este cazul;
    i) adeverinţă privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul universitar;
    j) copie a documentului privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul preuniversitar;
    k) curriculum vitae în format european, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
    l) lista lucrărilor de specialitate;
    m) lista evenimentelor ştiinţifice, proiectelor de cercetare etc. la care a participat candidatul;
    n) certificat de competenţă lingvistică pentru o limbă străină sau un document echivalent;
    o) proiect de activitate didactică pentru un ciclu complet de studii de 3 ani, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, precum şi un rezumat al acestuia;
    p) două recomandări în limba română, cu traducere în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, din care cel puţin una să fie din partea unui reprezentant al instituţiei/unităţii de învăţământ în care candidatul este titular;
    q) alte documente conform cerinţelor particulare postului de lector pentru care candidează.
    ART. 8
    (1) Proiectul de activitate didactică are maximum 2.000 de cuvinte, iar rezumatul acestuia are maximum 300 de cuvinte. Acestea se redactează cu caractere Times New Roman, la 1,5 rânduri.
    (2) În elaborarea proiectului, candidaţii vor face referire şi vor avea în vedere următoarele secţiuni:
    a) Mediul cultural şi educaţional în care va funcţiona lectoratul;
    b) Proiectarea unui parcurs didactic relevant, orientat spre nevoile cursanţilor;
    c) Competenţele specifice;
    d) Competenţe de comunicare interpersonală şi instituţională;
    e) Valoarea adăugată.
    ART. 9
    (1) Dosarul de concurs se depune în format tipărit şi pe suport electronic, în termenul stabilit prin calendarul concursului, la Institutul Limbii Române, direct sau prin intermediul serviciilor poştale ori de curierat care permit confirmarea primirii în termen de 30 de zile de la data publicării anunţului privind concursul.
    (2) Se evaluează numai dosarele complete.
    ART. 10
    (1) Evaluarea dosarelor se face în conformitate cu Grila de evaluare a dosarului de concurs prevăzută în anexa nr. 2.
    (2) Fiecare membru al comisiei de concurs evaluează şi punctează dosarele candidaţilor.
    (3) Punctajul final la evaluarea dosarului este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.
    (4) Punctajul maxim care se acordă pentru dosar este de 70 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 35 de puncte.
    (5) Rezultatele evaluării dosarelor se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data evaluării prevăzute în calendarul concursului.
    ART. 11
    (1) Sunt acceptaţi la proba de interviu candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar la evaluarea dosarului.
    (2) Interviul se susţine în faţa comisiei de concurs, în prezenţa a minimum 4 dintre membrii acesteia, la data stabilită în calendarul concursului, şi constă în:
    - susţinerea proiectului didactic de activitate pentru un ciclu de studii (3 ani), propus de către candidat;
    - discuţii pe tema predării limbii române ca limbă străină, a activităţii de lector de limba română etc.
    (3) Fiecare membru al comisiei punctează candidatul, conform grilei de interviu prevăzute în anexa nr. 3.
    (4) Membrii comisiei pot adresa întrebări candidatului în legătură cu proiectul prezentat, cu activitatea de lector de limba română pe care urmează să o desfăşoare, cu activitatea de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara pentru care aplică etc.
    (5) Punctajul final la proba de interviu este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.
    (6) Punctajul maxim care se acordă la interviu este de 30 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 20 de puncte.
    (7) Rezultatele interviului se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data probei.
    ART. 12
    (1) Concursul se consideră finalizat după desemnarea de către universitatea din străinătate a lectorului de limba română dintre candidaţii admişi.
    (2) În cazul în care postul scos la concurs nu a fost ocupat, concursul poate fi reluat, cu respectarea integrală a procedurilor.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Comisia de concurs

    ART. 13
    (1) Comisia de concurs pentru ocuparea posturilor de lector de limba română se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
    (2) Comisia de concurs este formată din 7 membri permanenţi şi 3 membri supleanţi:
    - directorul Institutului Limbii Române - preşedinte;
    - 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - 1 reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;
    - 3 specialişti în predarea limbii române (cadre didactice universitare, cercetători etc.);
    - 3 membri supleanţi.
    (3) În cazul indisponibilităţii participării unui membru permanent la lucrările comisiei, acesta poate fi înlocuit de către un membru supleant.
    (4) Hotărârea comisiei este validă dacă întruneşte majoritatea simplă.
    ART. 14
    Comisia de concurs are următoarele atribuţii:
    a) decide lansarea concursului pentru candidaţii din mediul universitar sau din mediul preuniversitar ori din ambele;
    b) evaluează dosarele candidaţilor;
    c) evaluează candidaţii la proba de interviu;
    d) transmite Compartimentului lectorate al Institutului Limbii Române rezultatele evaluării dosarelor şi pe cele de la interviu, pentru a fi comunicate candidaţilor.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Contestaţii

    ART. 15
    (1) Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale de concurs.
    (2) În situaţia în care un candidat deţine elemente care pot demonstra nerespectarea procedurilor legale de concurs, candidatul poate formula contestaţie în termen de două zile de la comunicarea rezultatului.
    (3) Contestaţia se formulează în scris, se înregistrează la Institutul Limbii Române şi se soluţionează de către comisia de contestaţii.
    (4) Comisia de contestaţii este numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române şi este alcătuită din 3 membri.
    ART. 16
    Rezultatele concursului se publică pe site-ul Institutului Limbii Române în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea concursului.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 17
    (1) Numirea pe postul de lector de limba română la universitatea din străinătate se face prin ordin al ministrului educaţiei.
    (2) Institutul Limbii Române încheie contracte de muncă pe perioadă determinată cu lectorii de limba română pe durata misiunii în străinătate.
    ART. 18
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
la metodologie

                         Cerere de înscriere la concurs
    Subsemnatul(a), .............................................................., având titlul/gradul didactic ..............................................., născut(ă) la data de ........................., cu domiciliul în localitatea ................................................., judeţul/sectorul ................................, str. ...................................., nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ......, telefon ................., absolvent(ă) în anul .......... al (a) Facultăţii de ................................................................. din cadrul Universităţii ......................................................., specializarea ....................,................................., titular la .............../(instituţia/unitatea de învăţământ)..................., cu o vechime în învăţământ de .............. ani, vă rog să îmi aprobaţi înscrierea la concursul pentru ocuparea postului de lector de limba română de la ..................../(universitatea, ţara)............... .
    Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, că toate informaţiile din dosarul meu de concurs sunt reale, iar proiectul prezentat nu este un plagiat, fiind creaţia mea.

    Data ............. Semnătura.................


    ANEXA 2
la metodologie


                                           Grilă de evaluare a dosarului de concurs
 ┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Criteriul de evaluare*1) │ Criteriul de punctare │ Punctajul │
 │crt.│ ├───────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤ │
 │ │ │ Domeniul de licenţă │ Specializarea │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │1 │Studii universitare de bază*2) │Limba şi literatură │Limbă şi literatură română │15 puncte │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Altă specializare │14 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Limbi moderne aplicate │Toate specializările │14 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Istorie, Ştiinţe ale comunicării, │Toate specializările │12 puncte │
 │ │ │Studii culturale (în limba română) │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │2 │Masterat │Masterat filologie │Limba şi literatura română │5 puncte │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Altă specializare │4 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat istorie │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în studii culturale │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în ştiinţele comunicării │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în alt domeniu │ │2 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │3 │Doctorat │Doctorat în filologie │ │10 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în istorie │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în studii culturale │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în ştiinţele comunicării │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în alte domenii │ │8 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorand │ │4 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │4 │Cunoaşterea limbii ţării în care │ │Specializare universitară în │5 puncte │
 │ │funcţionează lectoratul │ │limba ţării partenere │ │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Certificat/Atestat de │5 puncte │
 │ │ │ │cunoaştere a limbii ţării în │pentru │
 │ │ │ │care funcţionează lectoratul │nivelul C │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │4 puncte │
 │ │ │ │ │pentru │
 │ │ │ │ │nivelul B │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │3 puncte │
 │ │ │ │ │pentru │
 │ │ │ │ │nivelul A │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │5 │Gradul didactic │Asistent universitar │ │7 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Lector universitar │ │8 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Conferenţiar universitar │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Profesor universitar │ │10 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Profesor în învăţământul │ │6 puncte - │
 │ │ │preuniversitar │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic I │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │5 puncte - │
 │ │ │ │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic II│
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │3 puncte - │
 │ │ │ │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic │
 │ │ │ │ │definitiv │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │6 │Experienţă în predarea limbii │Lector de limba română │ │5 puncte │
 │ │române pentru străini ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │An pregătitor │ │4 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Cursuri de vară │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Alte cursuri de limba română ca │ │2 puncte │
 │ │ │limbă străină │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │7 │Activitatea ştiinţifică*3) │Lucrări de specialitate, │ │Între 1-10 │
 │ │ │participări la evenimente │ │puncte │
 │ │ │ştiinţifice, la proiecte de │ │ │
 │ │ │cercetare etc. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │8 │Cerinţe ale partenerului │ │ │Între 1-10 │
 │ │ │ │ │puncte │
 └────┴──────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴──────────────────────────────┴───────────┘


──────────
    *1) La criteriile 1-6 se acordă punctajul cel mai mare. Nu se cumulează punctaje aferente aceluiaşi criteriu.
    *2) Pentru absolvenţii din seriile anterioare, comisia de selecţie va proceda la încadrarea/echivalarea domeniilor de licenţă/masterat/doctorat, dacă este cazul.
    *3) La criteriul 7 punctarea poate ţine cont de structura şi particularităţile lectoratului.
──────────


    ANEXA 3
la metodologie


                                                        Grila de interviu

  A. Evaluarea proiectului (maximum18 puncte)
 ┌────┬──────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Domenii │ Aspecte/Teme evaluate │ Punctajul │
 │crt.│ │ │ maxim │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │1. │Cunoaşterea mediului cultural şi │- aspecte specifice culturii cu impact asupra sistemului │0,8 puncte │
 │ │educaţional │educaţional │ │
 │ │(4 puncte) │- particularităţi ale lectoratului pentru care a aplicat │ │
 │ │ │candidatul │0,8 puncte │
 │ │ │- cunoaşterea planurilor de învăţământ existente │0,8 puncte │
 │ │ │- contacte personale în mediul educaţional al lectoratului │ │
 │ │ │relevante pentru activitatea didactică │0,8 puncte │
 │ │ │- competenţe de comunicare în limba ţării-gazdă/într-o limbă de │ │
 │ │ │circulaţie internaţională │0,8 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │2. │Proiectarea unui parcurs didactic │- scopul şi relevanţa proiectului │0,75 puncte│
 │ │relevant, orientat spre nevoile │- conţinuturi moderne, semnificative, bine structurate │0,75 puncte│
 │ │cursanţilor │- o viziune modernă asupra procesului didactic │0,75 puncte│
 │ │(6 puncte) │- eficienţa tehnicilor de interacţiune didactică │0,75 puncte│
 │ │ │- cunoaşterea instrumentelor de lucru disponibile (planul-cadru │ │
 │ │ │european, manuale etc.) │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de elaborare a unor materiale didactice │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de monitorizare şi evaluare a progresului │ │
 │ │ │studenţilor │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de motivare a studenţilor pentru studierea limbii │ │
 │ │ │române │0,75 puncte│
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │3. │Competenţe specifice │- competenţe specifice acumulate în activitatea desfăşurată până│ │
 │ │(4 puncte) │la momentul aplicaţiei │0,8 puncte │
 │ │ │- fructificarea experienţei didactice şi/sau ştiinţifice │ │
 │ │ │relevante │0,8 puncte │
 │ │ │- capacitatea de a elabora un proiect de activitate didactică │0,8 puncte │
 │ │ │- competenţe avansate de redactare │0,8 puncte │
 │ │ │- capacitate de inovare │0,8 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │4. │Competenţe de comunicare │- abilităţi de comunicare interculturală │0,5 puncte │
 │ │interpersonală şi instituţională │- capacitatea de a stabili relaţii de colaborare instituţională │0,5 puncte │
 │ │(2 puncte) │- abilităţi de comunicare cu studenţii │0,5 puncte │
 │ │ │- strategii de a atrage noi studenţi în programele de limba │0,5 puncte │
 │ │ │română │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │5. │Valoare adăugată │- competenţe pentru predarea limbii române ca limbă străină │0,5 puncte │
 │ │(2 puncte) │- beneficii pentru studenţi │0,5 puncte │
 │ │ │- beneficii pentru dezvoltarea personală │0,5 puncte │
 │ │ │- capacitatea de a stabili contacte instituţionale pe termen │ │
 │ │ │lung │0,5 puncte │
 └────┴──────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

  B. Evaluarea susţinerii proiectului şi a participării la discuţii (maximum 12 puncte)
 ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Criteriu de evaluare │ Punctajul │
 │crt.│ │ maxim │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │1. │Comportamentul comunicativ adecvat situaţional │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │2. │Capacitatea de structurare a conţinuturilor prezentate │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │3. │Capacitatea de sinteză şi de captare a esenţialului │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │4. │Capacitatea de a dialoga, elaborând răspunsuri relevante la întrebări │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │5. │Capacitate de argumentare şi asertivitate │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │6. │Deschidere comunicativă, spontaneitate, originalitate │2 puncte │
 └────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘



    ANEXA 2

                                   REGULAMENT
                  privind funcţionarea Corpului lectorilor în
                       cadrul Institutului Limbii Române

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte cadrul general privind încadrarea lectorilor de limba română la Institutul Limbii Române, drepturile şi obligaţiile acestora, cadrul general de realizare a evaluării calităţii corpului lectorilor de limba română, principiile şi metodele de evaluare referitoare la activitatea didactică, cercetarea ştiinţifică şi implicarea lectorilor de limba română în acţiuni de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti.
    ART. 2
    Calitatea corpului lectorilor de limba română se referă la cunoştinţele de specialitate şi potenţialul de cercetare ştiinţifică, la capacitatea didactică de transmitere a cunoştinţelor către studenţi, de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate, la deontologia profesională a lectorilor de limba română, precum şi la prestigiul profesional şi recunoaşterea internaţională a acestora şi a lectoratelor de limba română.
    ART. 3
    (1) Corpul lectorilor de limba română este o structură în cadrul Institutului Limbii Române prin care se asigură funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate.
    (2) Lectorii de limba română aflaţi la universităţi din străinătate se preiau de către Institutul Limbii Române şi se încadrează în Corpul lectorilor de limba română.
    ART. 4
    Institutul Limbii Române poate încheia protocoale de colaborare cu universităţi din ţară şi din străinătate privind formarea profesională, evaluarea anuală şi la final de mandat a lectorilor de limba română, organizarea de activităţi specifice.

    CAP. II
    Încadrarea lectorilor de limba română

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 5
    Lectorul de limba română este numit anual prin ordin al ministrului educaţiei, astfel:
    a) în primul an de mandat, în urma promovării concursului şi a desemnării de către universitatea parteneră;
    b) în următorii ani ai mandatului, în baza acordului universităţii partenere şi a aprobării date de către Institutul Limbii Române.
    ART. 6
    (1) Institutul Limbii Române încheie contract individual de muncă pe durată determinată cu lectorul de limba română, pe durata misiunii în străinătate.
    (2) Pe durata misiunii în străinătate, raporturile de serviciu dintre lectorul de limba română şi instituţia sau unitatea de învăţământ în care este titular se suspendă.
    (3) Pe durata misiunii în străinătate, lectorului de limba română i se rezervă catedra/postul la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular, iar perioada în care funcţionează ca lector de limba română se consideră vechime în învăţământ.
    ART. 7
    (1) Un mandat de lector de limba română este de 3 ani, în baza aprobării Institutului Limbii Române, în urma evaluării anuale şi a confirmării obţinute din partea universităţii din străinătate.
    (2) Pe durata mandatului/misiunii în străinătate, lectorii de limba română sunt încadraţi în Corpul lectorilor de limba română.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Drepturile şi obligaţiile lectorilor de limba română

    ART. 8
    (1) Lectorii de limba română au drepturile şi obligaţiile care decurg din legislaţia în vigoare, din prezentul regulament, precum şi din contractul de muncă.
    (2) Lectorii de limba română au obligaţii şi răspunderi de natură profesională, materială şi morală, care garantează realizarea procesului instructiv-educativ.
    ART. 9
    Lectorii de limba română au, în principal, următoarele drepturi:
    a) dreptul la plata, lunar, pe durata misiunii în străinătate, a unei sume echivalente salariului corespunzător postului deţinut la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular şi a unei indemnizaţii în valută, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
    b) dreptul la concediu anual de odihnă, cu plată, în perioada vacanţelor universitare, cu durata de 40 de zile lucrătoare, proporţional cu perioada lucrată în anul respectiv, în funcţie de interesul învăţământului şi al celui în cauză;
    c) dreptul la plata, o dată pe an, a unui transport internaţional dus-întors, conform legislaţiei în vigoare;
    d) dreptul la paşaport de serviciu, conform legislaţiei în vigoare;
    e) dreptul la manuale, cărţi, materiale didactice, publicaţii de specialitate etc.
    ART. 10
    Lectorilor de limba română le revin în principal următoarele obligaţii:
    a) obligaţia de a-şi desfăşura atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
    b) obligaţia de a organiza, de a desfăşura, şi de a participa la activităţile profesionale, culturale care vizează promovarea limbii, literaturii române, a culturii şi civilizaţiei româneşti;
    c) obligaţia de a transmite Institutului Limbii Române:
    - planificarea activităţilor didactice, conform anexei nr. 1;
    - programele cursurilor;
    - fişa de activitate lunară, conform anexei nr. 2;
    - raportul anual format din Fişa anuală a activităţilor desfăşurate în cadrul universităţii, prevăzută în anexa nr. 3, Fişa de evaluare de către studenţi, prevăzută în anexa nr. 4 şi un raport scris privind activităţile desfăşurate pe parcursul respectivului an universitar;
    - fişa de autoevaluare anuală, prevăzută în anexa nr. 5;
    - raportul de mandat, care este o descriere a lectoratului (instituţional, administrativ), a evoluţiei acestuia, precum şi o prezentare a activităţilor de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti pe perioada mandatului;
    - alte documente necesare evaluării profesionale, precum şi orice date sau informaţii necesare dosarului personal al lectorului de limba română;
    d) obligaţia de a comunica toate informaţiile solicitate de către Institutul Limbii Române şi Ministerul Educaţiei Naţionale privind activitatea din cadrul lectoratului;
    e) obligaţia morală de a acorda respectul reciproc şi sprijin colegilor săi în îndeplinirea obligaţiilor profesionale;
    f) obligaţia de a respecta regulamentul intern al universităţii în care funcţionează;
    g) obligaţia de a respecta legile statului pe teritoriul căruia îşi desfăşoară activitatea;
    h) obligaţia de a participa în calitate de evaluatori la sesiunile de atestare a cunoştinţelor de limba română organizate de către Institutul Limbii Române.

    CAP. III
    Evaluarea activităţii lectorilor de limba română

    ART. 11
    Evaluarea activităţii lectorilor de limba română se face anual şi în situaţii speciale, la solicitarea temeinic justificată a universităţii din străinătate, precum şi la final de mandat.
    ART. 12
    (1) Evaluarea are un caracter complex şi se referă la: activitatea didactică, activitatea de cercetare, acţiunile de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei române, recunoaşterea internaţională a lectorilor de limba română etc.
    (2) Evaluarea lectorilor de limba română este responsabilitatea directorului Institutului Limbii Române care elaborează un raport de evaluare (sinteză) cuprinzând informaţii şi aprecieri din următoarele surse: autoevaluarea activităţii didactice şi de cercetare ştiinţifică, evaluarea realizată de către o comisie de evaluare şi evaluarea realizată de către studenţi.
    (3) Autoevaluarea se realizează anual, furnizează informaţii cu privire la activitatea anuală a lectorului de limba română şi are ca reper criteriile şi indicatorii din fişa de autoevaluare,
    (4) Evaluarea anuală de către comisia de evaluare se referă la activitatea didactică şi ştiinţifică, la activitatea de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti, precum şi la aspectele deontologice şi la calităţile comportamentale ale lectorilor de limba română. Aprecierea se face anual şi ori de câte ori este necesar, putând fi utilizate raportul anual, fişele de activitate lunară, alte documente transmise de lector sau de universitate, chestionare sau interviu de evaluare etc.
    (5) Comisia de evaluare anuală se aprobă prin decizie a directorului Institutului Limbii Române. Din comisia de evaluare anuală pot face parte şi specialişti externi.
    (6) Evaluarea la final de mandat se realizează de către o comisie de evaluare din care pot face parte şi specialişti externi, numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române.
    (7) Evaluarea la final de mandat vizează evoluţia lectoratului în perioada mandatului lectorului de limba română, activitatea de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti, precum şi evaluarea/aprecierea universităţii străine.
    ART. 13
    Raportul scris, parte componentă a raportului anual, însoţit de documente justificative, are ca repere următoarele secţiuni:
    a) organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea didactică;
    b) realizarea de materiale didactice şi auxiliare;
    c) dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar;
    d) activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara-gazdă;
    e) activitatea ştiinţifică;
    f) participarea la activităţi de formare continuă, la conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc.
    ART. 14
    (1) În urma evaluării anuale se acordă un punctaj şi un calificativ. Punctajul maxim este de 10 puncte, iar punctajul minim necesar pentru confirmarea continuării mandatului este de 7 puncte.
    (2) Corespondenţa dintre punctaj şi calificativ este următoarea:
    a) punctaj de minimum 9 puncte - calificativul "foarte bine";
    b) punctaj de 7 sau 8 puncte - calificativul "bine";
    c) punctaj de 5 sau 6 puncte - calificativul "satisfăcător";
    d) punctaj de 4 puncte sau mai mic - calificativul "nesatisfăcător".
    (3) Rezultatele evaluării anuale se comunică personal lectorului de limba română, prin Fişa de evaluare anuală, prevăzută în anexa nr. 6.
    ART. 15
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament.


    ANEXA 1
la regulament

    Universitatea ....................
    Facultatea/Departamentul .......................
    Lector ............................
    Anul universitar ...........................



                      Planificarea activităţilor didactice

                                  Semestrul I
 ┌───────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────────┬────────┬──────────┐
 │ 1.*) │ 2.**) │ 3. │ 4. │ 5. │ 6.***)│ 7. │
 │ Tipul │ Denumirea │Nr. de ore │ Orarul │Nr. de studenţi/│Forma de│Observaţii│
 │activităţii│activităţii│planificate│activităţilor│cursanţi externi│evaluare│ │
 │ │ │ │ │înscrişi │ │ │
 └───────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────────┴────────┴──────────┘

                                    Semestrul al II-lea
 ┌───────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────────┬────────┬──────────┐
 │ 1.*) │ 2.**) │ 3. │ 4. │ 5. │ 6.***)│ 7. │
 │ Tipul │ Denumirea │Nr. de ore │ Orarul │Nr. de studenţi/│Forma de│Observaţii│
 │activităţii│activităţii│planificate│activităţilor│cursanţi externi│evaluare│ │
 │ │ │ │ │înscrişi │ │ │
 └───────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────────┴────────┴──────────┘


──────────
    *) Tipuri de activităţi didactice: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi.
    **) În cazul unui curs se vor completa denumirea, tipul (obligatoriu, facultativ etc.) şi încadrarea acestuia în oferta departamentului/facultăţii.
    ***) Se precizează forma de evaluare şi numărul de credite/nivelul de competenţă lingvistică.
──────────


    ANEXA 2
la regulament

    Anul universitar .....................
    Universitatea ..............................
    Departamentul/Facultatea ....................................
    Semestrul .............................
    Luna ............................
    Lector ...........................

                    Fişa de activitate lunară
 ┌───────────┬───────────┬───────────┬────┬──────────┬──────────┐
 │ 1.*) │ 2. │ 3. │ 4. │ 5. │ 6.**) │
 │ Tipul │ Denumirea │Descrierea │Data│Nr. de ore│Observaţii│
 │activităţii│activităţii│activităţii│ │ │ │
 └───────────┴───────────┴───────────┴────┴──────────┴──────────┘


──────────
    *) Tipuri de activităţi: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi.
    **) Materiale didactice folosite, realizate; orice altă informaţie relevantă.
──────────

    Data
    ..............

    Lector
    ..............


    ANEXA 3
la regulament

    Anul universitar ....................
    Universitatea .................
    Departamentul/Facultatea ..................
    Lector .......................


               Fişa anuală a activităţilor desfăşurate în cadrul universităţii
 ┌───────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────────┬──────────┬────────┬──────────┐
 │ 1.*) │ 2.**) │ 3.***) │ 4. │ 5. │ 6. │7.*****)│8.******) │
 │ Tipul │ Denumirea │Nr. de ore │ Orarul │Nr. de studenţi/│Nr. de ore│Forma de│Observaţii│
 │activităţii│activităţii│planificate│activităţilor│înscrişi │efectuate │evaluare│ │
 └───────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────────┴──────────┴────────┴──────────┘

                Data
       .....................
                                                   Şef de departament/Reprezentant universitate,
               Lector .........................
       .....................


──────────
    *) Tipuri de activităţi: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi.
    **) În cazul unui curs se vor completa: denumirea, tipul (obligatoriu, facultativ etc.) şi încadrarea acestuia în oferta departamentului/facultăţii.
    ***) Numărul de ore planificate pe săptămână/pe semestru/pe an.
    ****) Se completează şi nivelul de competenţă lingvistică/anul de studiu etc.
    *****) Se precizează forma de evaluare şi numărul de credite/nivelul de competenţă lingvistică.
    ******) Materiale didactice folosite, realizate, orice altă informaţie relevantă.
──────────


    ANEXA 4
la regulament

                       Fişă de evaluare de către studenţi

    Numele şi prenumele lectorului de limba română: ..................
    Anul/Grupa de studenţi: ............ data ...........

    Prezentul chestionar vă solicită să evaluaţi activitatea prestată de domnul/doamna .......................................................... în calitate de lector de limba română. Vă rugăm să apreciaţi cu onestitate şi responsabilitate, potrivit opiniei proprii, nivelul la care lectorul de limba română realizează criteriile menţionate mai jos.
    Răspundeţi marcând cu semnul X în dreptul calificativului ales.
    Răspunsurile dumneavoastră nu vor afecta în niciun fel situaţia dumneavoastră la disciplina vizată.


 ┌────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
 │ │ Calificative │
 │ Întrebări ├───────────┬────┬────────────┬──────────────┤
 │ │Foarte bine│Bine│Satisfăcător│Nesatisfăcător│
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┼────────────┼──────────────┤
 │1. În ce măsură a reuşit lectorul de limba română să │ │ │ │ │
 │formuleze clar obiectivele cursului, să precizeze ceea │ │ │ │ │
 │ce intenţionează să realizeze în cadrul cursului? │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┼────────────┼──────────────┤
 │2. Cum apreciaţi nivelul ştiinţific al cursului, al │ │ │ │ │
 │cunoştinţelor predate (sistematizarea, structurarea │ │ │ │ │
 │logică)? │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┼────────────┼──────────────┤
 │3. Cum apreciaţi calitatea predării sub aspectul │ │ │ │ │
 │metodelor folosite de lectorul de limba română (cursul a│ │ │ │ │
 │fost atractiv, interesant, sprijinit pe imagini, │ │ │ │ │
 │aplicaţii)? │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┼────────────┼──────────────┤
 │4. În ce măsură lectorul de limba română a reuşit să │ │ │ │ │
 │clarifice problemele dificile, să explice clar şi │ │ │ │ │
 │convingător, să conducă studenţii spre înţelegerea │ │ │ │ │
 │cunoştinţelor? │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┼────────────┼──────────────┤
 │5. Disponibilitatea de a le oferi studenţilor ajutor │ │ │ │ │
 │suplimentar, când era nevoie, a fost: │ │ │ │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴────┴────────────┴──────────────┘
  6. Menţionaţi ce apreciaţi în mod deosebit la acest curs/seminar/laborator:
  ....................................................................................................
  ....................................................................................................
  7. Formulaţi unele recomandări pentru îmbunătăţirea calităţii acestui curs/seminar/laborator:
  ....................................................................................................



    ANEXA 5
la regulament

    Anul universitar ......................
    Universitatea ........................
    Departamentul/Facultatea ..................
    Lector .......................

                            Fişa de autoevaluare anuală
┌─────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ Criteriu de evaluare/punctajul maxim │Punctajul│
│crt. │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1 │Organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea │ │
│ │didactică: maximum 2 puncte │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2 │Realizarea de materiale didactice şi auxiliare: │ │
│ │maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│3 │Dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar: │ │
│ │maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4 │Activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei │ │
│ │româneşti în ţara în care funcţionează: maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│5 │Activitatea ştiinţifică: maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│6 │Participarea la activităţi de formare continuă, la │ │
│ │conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc.: │ │
│ │maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│7 │Colaborarea cu Institutul Limbii Române, cu alte lectorate │ │
│ │etc.: maximum 1 punct │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Total│Maximum 8 puncte │ │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
         Data Semnătura lectorului
    ................ ..........................



    ANEXA 6
la regulament

    Lector ..................
    Universitatea .................
    Anul universitar ...................

                       Fişa de evaluare anuală
┌─────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ Criteriu de evaluare/punctajul maxim │Punctajul│
│crt. │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1 │Organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea │2 puncte │
│ │didactică │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2 │Realizarea de materiale didactice şi auxiliare: │1 punct │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│3 │Dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar │1 punct │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4 │Activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei │1 punct │
│ │româneşti în ţara în care funcţionează │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│5 │Activitatea ştiinţifică │1 punct │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│6 │Participarea la activităţi de formare continuă, la │1 punct │
│ │conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc. │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│7 │Colaborarea cu Institutul Limbii Române, cu alte lectorate │1 punct │
│ │etc. │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│8 │Evaluarea realizată de către universitate │1 punct │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│9 │Evaluarea realizată de către studenţi │1 punct │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Total│ │10 puncte│
└─────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Calificativ: ....................

       Comisia de evaluare
  ............................


                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016