Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.036 din 9 decembrie 1999  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Manageriale de Cercetare Stiintifica, Inovare si Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.036 din 9 decembrie 1999 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Manageriale de Cercetare Stiintifica, Inovare si Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica)

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 28 februarie 2000


Ministrul educaţiei naţionale,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 690/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 983/1999 privind înfiinţarea Agenţiei Manageriale de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica),
emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Manageriale de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT Politehnica), prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Agenţia Managerialã de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT Politehnica) va aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga




ANEXA 1

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Agenţiei Manageriale de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica)

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Managerialã de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT Politehnica), denumita în continuare agenţie, este o instituţie publica cu personalitate juridicã, subordonata Ministerului Educaţiei Naţionale, înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/1999 . Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 313, sectorul 6, R102, R103, R104, R114, R221-222, AN033.

CAP. 2
Rolul, responsabilitãţile, funcţiile şi atribuţiile agenţiei

ART. 2
Obiectul de activitate al agenţiei îl constituie managementul şi marketingul acţiunilor de cercetare ştiinţificã, inovare şi transfer tehnologic în domeniul ingineriei şi în alte domenii asociate. În acest scop agenţia desfãşoarã în regim de autofinanţare activitãţi de cercetare, proiectare, consultanţa, transfer tehnologic, producţie, formare continua, specializare, organizare de manifestãri ştiinţifice, editare, multiplicare de materiale academice, ştiinţifice, tehnice, publicitare sau alte servicii de aceeaşi natura.
ART. 3
Principalele atribuţii ale agenţiei sunt:
a) sprijinã instituţiile de învãţãmânt tehnic superior şi facultãţile cu acelaşi profil din alte instituţii de învãţãmânt superior în realizarea programelor de cercetare;
b) promoveazã transferul tehnologic şi inovarea în vederea sporirii competitivitatii economiei româneşti;
c) propune şi coordoneazã programe multidisciplinare şi proiecte de dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic, în acord cu prioritãţile naţionale şi internaţionale;
d) atrage, pe baze competitive, resurse financiare din surse naţionale şi internaţionale şi rãspunde cererilor de piata prin contracte negociate direct cu beneficiarii;
e) gestioneazã resursele financiare atrase prin programe de profil, naţionale şi internaţionale;
f) participa la dezvoltarea resurselor umane prin creşterea competentei profesionale, fiind implicata în procesul de pregãtire şi formare continua a studenţilor, a doctoranzilor şi a altor specialişti;
g) disemineaza rezultatele şi cunoştinţele de specialitate la nivel regional, naţional şi internaţional;
h) colaboreazã cu alte instituţii publice sau private, interne ori internaţionale, inclusiv cu organizaţii profesionale, în vederea îndeplinirii obiectului sau de activitate.
ART. 4
Agenţia colaboreazã cu unitãţi de învãţãmânt, de cercetare, cu instituţii publice sau private din ţara şi din strãinãtate, cu agenţi economici utilizatori ai rezultatelor de cercetare-dezvoltare-inovare, cu cadre didactice, specialişti, studenţi şi doctoranzi, ca executanti ai lucrãrilor de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic.
ART. 5
Principalele acţiuni ale agenţiei sunt:
a) dezvoltarea unei structuri organizatorice flexibile, capabilã sa integreze reţeaua de centre de cercetare şi laboratoare de cercetare avansatã din universitãţile şi facultãţile tehnice româneşti, considerate ca entitãţi de excelenta în domenii prioritare;
b) formarea unor echipe interdisciplinare de cercetãtori, capabile sa rãspundã cerinţelor imediate şi de perspectiva ale agenţilor economici, ale administraţiei publice centrale şi locale etc.;
c) administrarea eficienta a informatiei ştiinţifice prin organizarea unor bãnci de date, centre de documentare cu acces la Internet şi la alte reţele de comunicaţii internaţionale;
d) susţinerea participãrii cu lucrãri de amploare la manifestãri ştiinţifice internaţionale de prestigiu, precum şi a activitãţii de publicare, difuzare şi diseminare a rezultatelor cercetãrilor;
e) cooperarea pe baza de asociere sau contractualã cu centre de cercetare, laboratoare, colective, cadre didactice, cercetãtori sau alte entitãţi, cu respectarea statutelor proprii. Agenţia este o unitate deschisã asocierilor cu alte unitãţi de cercetare, dezvoltare şi inovare, în vederea îndeplinirii obiectului de activitate, în funcţie de volumul activitãţilor desfãşurate într-o anumitã zona geograficã (centru universitar).

CAP. 3
Structura organizatoricã a agenţiei

ART. 6
Agenţia este condusã de un consiliu de administraţie numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, la propunerea colegiului ştiinţific. La colegiul ştiinţific participa grupul de initiativa format din directorii centrelor de cercetare acreditate în Universitatea "Politehnica" din Bucureşti, constituiţi în Centrul Managerial de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic înfiinţat în Universitatea "Politehnica" din Bucureşti prin hotãrâre a senatului universitatii, în baza Legii învãţãmântului nr. 84/1995, republicatã. La colegiul ştiinţific al agenţiei pot participa reprezentanţi ai altor entitãţi de cercetare precizate în <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 983/1999 , care deruleazã contracte prin agenţie. Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori este necesar. Colegiul ştiinţific se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar.
ART. 7
Consiliul de administraţie este numit de ministrul educaţiei naţionale pentru o perioada de 4 ani. Consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre care un preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 6 membri. În consiliul de administraţie pot fi cooptati, cu rol consultativ, specialişti reputati, reprezentanţi ai Federaţiei Patronatelor din Cercetare-Dezvoltare, ai Patronatului din Industrie, ai Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti şi ai altor organisme implicate în activitãţi de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic.
Preşedintele consiliului de administraţie este un profesor universitar a cãrui personalitate ştiinţificã, tehnica şi managerialã este recunoscuta de comunitatea academica, de mediul industrial şi de afaceri; el este propus de colegiul ştiinţific. Unul dintre vicepreşedinţi este de drept reprezentantul Universitatii "Politehnica" din Bucureşti, desemnat de conducerea acesteia. Al doilea vicepreşedinte este ales dintre directorii centrelor de cercetare acreditate. Alegerile se fac cu majoritatea simpla a voturilor celor prezenţi la şedinţa colegiului ştiinţific.
Pana la constituirea colegiului ştiinţific agenţia este condusã de Consiliul de administraţie al Centrului Managerial de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic al Universitatii "Politehnica" din Bucureşti.
Statul de funcţii şi statul de personal ale agenţiei se aproba de ministrul educaţiei naţionale, potrivit <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 983/1999 .
ART. 8
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) stabileşte strategia agenţiei, identifica obiectivele prioritare şi coordoneazã programele de activitate ştiinţificã contractate sau autofinantate;
b) identifica sursele şi modalitãţile de finanţare pentru fiecare program;
c) elaboreazã bugetul anual de venituri şi cheltuieli;
d) conduce angajarea prin concurs a personalului agenţiei şi negociaza salarizarea acestuia;
e) elaboreazã programele de colaborare interna şi internationala;
f) numeşte directorul general al agenţiei.
ART. 9
Preşedintele consiliului de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã agenţia în relaţiile cu partenerii interni şi externi, cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale;
b) avizeazã planul de activitate al agenţiei, elaborat de consiliul de administraţie;
c) convoacã şi conduce şedinţele consiliului de administraţie.
ART. 10
Directorul general trebuie sa fie profesor universitar şi are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura coordonarea activitãţii organizatorice;
b) conduce activitatea personalului propriu al agenţiei;
c) stabileşte şi dezvolta împreunã cu preşedintele şi cu vicepreşedinţii relaţii cu parteneri interni şi internationali;
d) propune consiliului de administraţie distribuţia sarcinilor rezultate din planul de activitate, în concordanta cu resursele umane şi cu specificul sarcinilor;
e) propune consiliului de administraţie salariile şi/sau indemnizaţiile personalului agenţiei.

CAP. 4
Finanţare

ART. 11
Agenţia este o instituţie publica cu autonomie financiarã, autofinantata, având conturi proprii la trezorerie şi la bãnci, în lei şi în valuta. Numãrul de posturi ocupate prin contract individual de munca este de maximum 23.
ART. 12
Fiecare program desfãşurat în cadrul agenţiei este finanţat din surse proprii, obţinute pe baza contractualã sau prin sponsorizare.
ART. 13
Toate programele realizate cu participarea entitatilor de cercetare din agenţie se desfãşoarã pe baza contractualã.
ART. 14
Dotãrile necesare pentru organizarea şi funcţionarea administrativã a agenţiei sunt asigurate din resurse proprii sau prin transfer, respectându-se prevederile legale în vigoare.
ART. 15
Personalul permanent al agenţiei se angajeazã prin concurs sau prin transfer, conform prevederilor legale. Salarizarea personalului agenţiei se va face în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 . Finanţarea agenţiei se asigura integral din venituri extrabugetare.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 16
Agenţia dispune de o comisie de audit numita de consiliul de administraţie, la propunerea colegiului ştiinţific.
ART. 17
În perioada în care o entitate din cadrul agenţiei nu deruleazã prin aceasta activitãţi din domeniul sau de competenta, reprezentantul acesteia la şedinţele consiliului de administraţie sau ale colegiului ştiinţific nu poate participa la luarea hotãrârilor.
ART. 18
Agenţia va încheia un protocol de colaborare cu Universitatea "Politehnica" din Bucureşti, prin care se vor stabili obligaţiile reciproce.
ART 19
Prezentul regulament poate fi completat sau modificat numai prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, la propunerea a doua treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.





────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016