Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.032 din 13 noiembrie 1998  privind aprobarea Regulamentului casei corpului didactic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.032 din 13 noiembrie 1998 privind aprobarea Regulamentului casei corpului didactic

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 16 aprilie 1999

Ministrul educaţiei naţionale,
în baza prevederilor <>art. 50 şi 162 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 32 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
având în vedere necesitatea unei mai bune adaptari a activitãţii casei corpului didactic la cadrul legal existent şi la exigenţele reformei învãţãmântului preuniversitar,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 690/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a acestui ordin se abroga Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.314 din 23 februarie 1998 şi orice dispoziţie contrarã prezentului regulament.
ART. 3
Direcţia formarea formatorilor şi personal, inspectoratele şcolare şi casele corpului didactic vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Casa corpului didactic este instituţie conexã de învãţãmânt, constituitã în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, subordonata Ministerului Educaţiei Naţionale prin Direcţia formarea formatorilor şi personal şi, pe plan local, inspectoratului şcolar judeţean.
Casa corpului didactic poate organiza şi finanta filiale sau grupuri de lucru în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Casa corpului didactic este instituţie autonomã cu personalitate juridicã, sediu, sigiliu şi patrimoniu.
ART. 3
Casa corpului didactic funcţioneazã în calitate de:
a) centru de resurse, inovaţie şi expertiza în formarea continua a personalului didactic şi a managerilor educationali, de conversie profesionalã, de informare-documentare şi de organizare a activitãţilor de perfecţionare pentru întregul personal din învãţãmântul preuniversitar;
b) centru de dezvoltare şi implementare, prin mijloace specifice, a reformei în învãţãmântul preuniversitar;
c) centru de iniţiere şi organizare de activitãţi ştiinţifice, de tiparituri, de presa, de mijloace de învãţãmânt, de activitãţi culturale şi de petrecere a timpului liber.
ART. 4
În vederea sustinerii activitãţilor de formare continua a întregului personal din învãţãmântul preuniversitar, de informare şi documentare, inovare educaţionalã şi implementare a proiectelor de reforma, casele corpului didactic sunt coordonate metodologic de Direcţia formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
ART. 5
Casa corpului didactic stabileşte relaţii de parteneriat cu instituţii de învãţãmânt de toate gradele, cu instituţii de cercetare ştiinţificã, ministere, societãţi ştiinţifice profesionale, biblioteci, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate, persoane fizice, etc., cu atribuţii în domeniul educaţiei şi învãţãmântului.
Casa corpului didactic coopereazã cu centrele regionale pentru dezvoltarea resurselor umane şi inovare în învãţãmânt, situate în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Craiova, Sibiu şi Constanta.
ART. 6
Casa corpului didactic are drept de editura, tipografie, centru de multiplicare, librarie şi poate realiza mijloace de învãţãmânt, programe pe calculator, material didactic (audio-video, filme etc.).
ART. 7
Activitatea casei corpului didactic este apolitica şi nediscriminatorie.

CAP. 2
Structura organizatoricã a casei corpului didactic
ART. 8
Structura organizatoricã a casei corpului didactic cuprinde:
a) conducerea casei corpului didactic;
b) compartimentul profesional; domeniul de activitate:
. formare continua;
. activitate de cercetare şi inovaţie;
. activitate de expertiza;
. informare-documentare;
. proiectare, editare, difuzare de carte;
. informatizare;
. oferte de programe la cerere, cu plata;
c) compartimentul cultural şi de petrecere a timpului liber; domeniul de activitate:
. cenacluri;
. cluburi;
. expoziţii;
. excursii;
. formaţii artistice;
. formaţii sportive;
d) compartimentul auxiliar; domeniul de activitate:
. financiar-contabil;
. secretariat şi administrativ;
. tehnic, de întreţinere;
. difuzare de mijloace de învãţãmânt (carte şi auxiliare) educaţionale.
ART. 9
Conducerea casei corpului didactic este asigurata de:
a) directorul casei corpului didactic;
b) consiliul de administraţie al casei corpului didactic.

CAP. 3
Personalul angajat şi domeniul de competenta
ART. 10
Casa corpului didactic are stat de funcţii propriu, avizat de inspectoratul şcolar şi aprobat prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
ART. 11
Statul de funcţii poate cuprinde, conform normativelor în vigoare, urmãtoarele categorii de personal: director, profesor-metodist, bibliotecar, documentarist, redactor, informatician, ajutor analist-programator, contabil-şef, administrator, secretar, personal de difuzare a mijloacelor (carte şi auxiliare) educaţionale, tehnician de întreţinere, reparaţii audiovizuale şi multiplicare, tehnician filmoteca-operator video, conducãtor auto, personal de întreţinere, îngrijire şi paza.
ART. 12
Salarizarea personalului casei corpului didactic şi finanţarea activitãţilor de formare continua desfãşurate la casa corpului didactic sunt asigurate de la bugetul de stat.
ART. 13
Casa corpului didactic îşi poate realiza programele şi prin colaborãri externe, în sistem de cumul sau de plata cu ora.
Plata colaborãrii (cheltuieli de deplasare, cazare, masa, expertiza) se face de cãtre organizator în condiţiile legii.
Directorul casei corpului didactic
ART. 14
Directorul casei corpului didactic este angajat prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale; numirea şi revocarea acestuia se fac prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
Condiţiile pentru încadrarea în funcţia de director al casei corpului didactic sunt urmãtoarele:
a) diploma de studii universitare de lungã durata;
b) titular în învãţãmânt;
c) gradul didactic I sau doctoratul.
Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 de ore sãptãmânal. Directorul casei corpului didactic beneficiazã de indemnizaţie de conducere conform legii şi de rezervare de catedra. Directorul casei corpului didactic are atribuţii în urmãtoarele domenii:
a) proiectarea, organizarea şi coordonarea managerialã a întregii activitãţi a casei corpului didactic;
b) cunoaşterea şi participarea nemijlocitã la promovarea şi aplicarea strategiilor privind reforma învãţãmântului;
c) analizarea şi evaluarea activitãţii instituţiei şi a personalului;
d) elaborarea regulamentului de ordine interioarã al casei corpului didactic şi a fişelor postului personalului din subordine;
e) angajarea personalului casei corpului didactic conform legislaţiei în vigoare;
f) administrarea corecta şi în beneficiul unitãţii a fondurilor financiare;
g) prezentarea spre avizare Direcţiei formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale a programului-cadru al activitãţii de formare continua şi a raportului privind activitatea din anul anterior;
h) reprezentarea casei corpului didactic în relaţiile cu alte instituţii.
Consiliul de administraţie al casei corpului didactic
ART. 15
Consiliul de administraţie al casei corpului didactic este format din 5-7 membri şi are urmãtoarea componenta:
a) directorul casei corpului didactic - preşedinte;
b) coordonatorii compartimentelor;
c) reprezentanţi ai instituţiilor partenere ale casei corpului didactic.
Consiliul de administraţie este ales anual în şedinţa de analiza şi proiectare a activitãţii şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar.
Domeniile de competenta ale consiliului de administraţie vor fi stabilite în regulamentul de ordine interioarã al casei corpului didactic.
ART. 16
Încadrarea casei corpului didactic cu personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic se face conform legii şi în temeiul prezentului regulament.
Personalul didactic
Personalul didactic cu studii superioare, încadrat la casa corpului didactic în funcţia de profesor-metodist, pe perioada nedeterminatã, va fi evaluat şi atestat periodic (cel puţin o data la 2 ani) de cãtre o comisie propusã de inspectoratul şcolar şi aprobatã de Direcţia formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
Casa corpului didactic poate angaja profesori-formatori cu jumãtate de norma, pentru a desfasura activitãţi de formare continua. Profesorul-formator realizeazã efectiv activitate de formare, în specialitatea sa şi în aria curriculara respectiva, la casa corpului didactic şi/sau în judeţ; colaboreazã îndeaproape cu profesorii-metodişti din casa corpului didactic, cu inspectorul de specialitate şi cu inspectorul de perfecţionare din inspectoratul şcolar.
Fişa postului profesorului-formator va avea în vedere timpul necesar afectat proiectãrii activitãţilor, organizãrii, deplasarii şi efectuãrii propriu-zise a activitãţilor.
Profesorul-formator îşi poate desfasura activitatea la catedra cu norma intreaga şi cumul la casa corpului didactic sau poate desfasura activitate la catedra cu o jumãtate de norma şi cu jumãtate de norma la casa corpului didactic.
Profesorul-metodist conlucreaza în teritoriu cu profesori-formatori zonali şi locali, cadre didactice universitare, cercetãtori, inspectori de specialitate, metodişti ai inspectoratelor şcolare, şefi de catedra, specialişti din diferite domenii etc., care sunt profesori-formatori asociaţi, neangajati ai casei corpului didactic (plãtiţi în regim de cumul sau de plata cu ora);
Condiţiile pentru angajarea şi funcţionarea profesorului-metodist şi profesorului-formator sunt urmãtoarele:
a) diploma de învãţãmânt superior;
b) minimum 5 ani vechime în învãţãmânt şi experienta în activitatea cu adultii în domeniul formãrii continue şi/sau în managementul educaţional.
Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Direcţia formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
Norma de activitate a profesorului-metodist este de 40 de ore sãptãmânal, cu obligaţia de a preda doua ore la catedra, în specialitate.
Cadrul didactic titular în învãţãmânt şi angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiazã de rezervarea catedrei.
Domeniile de competenta ale profesorilor-metodişti sunt:
a) proiectarea, organizarea, monitorizarea şi evaluarea unui numãr de programe stabilite conform fisei postului;
b) aplicarea unor teste cu ocazia evaluãrii activitãţilor de formare continua etc., stabilirea necesitãţii de perfecţionare la nivelul individului şi al unitãţii şcolare;
c) prezentarea în publicaţiile locale/centrale de specialitate a evoluţiei programelor de reforma din judeţul respectiv;
d) urmãrirea şi promovarea ofertei de formare educaţionalã de tip alternativ, provenitã de la instituţii specializate şi de la inovatorii din reţea, privind formarea continua a personalului didactic, integrarea europeanã, dezvoltarea parteneriatului social şi comunitar etc.;
e) asigurarea, în colaborare cu instituţiile abilitate şi interesate, a proiectãrii şi desfãşurãrii programelor de formare continua pentru întregul personal din învãţãmântul preuniversitar şi urmãrirea implementarii în şcoala a rezultatelor formãrii continue;
f) evaluarea programelor şi înscrierea constatãrilor în rapoartele prezentate Direcţiei formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, în vederea reglarii activitãţii şi strategiilor;
g) participarea la expertizarea proiectelor prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naţionale şi internaţionale în domeniul educaţiei şi descoperirea de surse alternative de finanţare a acestora la nivel zonal;
h) asigurarea consilierii metodice în forme specifice pentru diversi formatori care o solicita, precum şi pentru cei care doresc formare iniţialã, perfecţionare, conversie (de exemplu: programe contra cost, consiliere metodologicã în vederea obţinerii gradelor didactice, elaborarea de materiale pentru comunicãri stiintifico-metodice etc.);
i) consilierea metodologicã a acţiunilor de formare continua în afarã casei corpului didactic (unitãţi şcolare, zone defavorizate), organizate de alţi parteneri interesaţi, societãţi profesionale, asociaţii, fundaţii, instituţii neguvernamentale etc.;
j) realizarea publicaţiilor casei corpului didactic.
Personalul didactic auxiliar
Condiţiile de angajare şi funcţionare pentru personalul didactic auxiliar - bibliotecar, documentarist, redactor şi informatician - sunt urmãtoarele:
- angajarea se face prin concurs organizat la nivelul casei corpului didactic, conform legii;
- norma de activitate este de 40 de ore sãptãmânal;
- nivelul de studii:
. pentru bibliotecar - diploma de studii de lungã sau scurta durata în biblioteconomie;
. pentru documentarist, redactor - diploma de studii superioare;
. pentru informatician - diploma de studii superioare în specialitate, de scurta sau lungã durata.
Personalul didactic auxiliar poate beneficia de catedra rezervatã, dacã este titular la o catedra de specialitate în învãţãmânt.
Domeniile de competenta ale personalului didactic auxiliar sunt:
a) pentru bibliotecar, documentarist, redactor:
- facilitarea accesului la informaţie;
- stabilirea de relaţii cu instituţiile editoare;
- realizarea în condiţii optime a urmãtoarelor operaţiuni: evidenta-popularizare, achiziţii-casare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, îndrumare bibliografica directa a beneficiarilor (sprijinirea autoformarii), documentare curenta şi retrospectiva la cerere, organizarea colectiilor, contribuirea la formarea continua a bibliotecarilor şcolari prin organizarea şi îndrumarea activitãţilor metodice, activitãţi punctuale, stagii, tematici etc.;
- colaborarea cu celelalte componente ale comparti-mentului, în vederea realizãrii activitãţii de formare continua;
- prelucrarea fondului de carte şi de publicaţii la nivelul casei corpului didactic;
b) pentru informatician:
- tehnoredactarea programelor de formare continua la nivelul casei corpului didactic;
- software educaţional;
- organizarea de cursuri de iniţiere şi perfecţionare pentru "utilizatorii" de calculatoare, privind introducerea calculatorului în procesul de predare-invatare;
- realizarea de demonstratii multimedia;
- comunicarea electronica în ţara şi în strãinãtate (Internet, ww);
- coordonarea operaţiunilor necesare pentru redactarea, editarea şi multiplicarea publicaţiilor casei corpului didactic.
Personalul nedidactic
Compartimentul auxiliar este încadrat cu personal nedidactic în urmãtoarele servicii:
a) financiar-contabil;
b) secretariat;
c) administrativ, de multiplicare şi difuzare;
d) tehnic;
e) de întreţinere, îngrijire şi paza.
Personalul nedidactic beneficiazã de condiţiile de angajare şi normare prevãzute de legislaţia în vigoare.
Domeniile de competenta ale personalului nedidactic sunt diferenţiate pe posturi, prevãzute de legislaţia în vigoare şi înscrise în fişa postului şi în regulamentul de funcţionare a casei corpului didactic.
Toţi angajaţii casei corpului didactic contribuie, prin prezenta lor agreabila şi prin comportamentul plin de solicitudine, la formarea unei imagini de permanenta deschidere a instituţiei cãtre beneficiarii activitãţii ei.

CAP. 4
Programe
ART. 17
Activitãţile casei corpului didactic se desfãşoarã în teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, şi în reţeaua nationala a acestor instituţii, sub coordonarea Direcţiei formarea formatorilor şi personal din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, prin colaborare metodologicã în domeniul formãrii continue cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Casa corpului didactic realizeazã programe de tip perfecţionare prin corespondenta (învãţãmânt la distanta).
ART. 18
Casa corpului didactic asigura programe de formare specifica, proiecteazã şi deruleazã diverse tipuri de programe de formare continua pentru întregul personal din învãţãmântul preuniversitar, calificat şi necalificat.
ART. 19
Asigurarea asistenţei metodologice şi profesionale a acestor programe se face cu participarea experţilor interni şi externi (universitãţi, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, alte instituţii abilitate, acreditate în acest sens).
ART. 20
Extensia în teritoriu a programelor se poate asigura şi prin derularea unor seturi de programe de formare la distanta.
ART. 22
Casa corpului didactic poate tipari revista proprie şi diverse alte tipuri de publicaţii (caiete metodice, studii, ghiduri metodice etc.), în care valorifica şi popularizeaza în teritoriu experienta şi activitatea de cercetare în domeniul educaţiei.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 23
Finanţarea activitãţilor de iniţiere şi de formare continua a întregului personal din învãţãmântul preuniversitar este asigurata de Ministerul Educaţiei Naţionale de la bugetul de stat.
ART. 24
Cadrele didactice încadrate la casa corpului didactic beneficiazã de toate drepturile prevãzute în statutul personalului didactic.
ART. 25
Veniturile realizate de casa corpului didactic din diverse surse (cursuri contra cost, editura, tipografie, librarie, sponsorizãri etc.) vor fi evidentiate într-un cont de venituri extrabugetare.
Fondurile obţinute din sursele enumerate mai sus se gestioneazã la nivelul instituţiei, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 26
Prezentul regulament intra în vigoare la data aprobãrii lui prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament directorul şi consiliul de administraţie al casei corpului didactic vor elabora şi vor aproba regulamentul de ordine interioarã şi fişele postului pentru întregul personal, precum şi statul de funcţii.


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016