Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 492/C din 10 februarie 2012  pentru aprobarea Procedurii de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 492/C din 10 februarie 2012 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 6 martie 2012

    În temeiul:
    - art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul justiţiei şi preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emit urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, prevãzutã în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, oficiile registrului comerţului, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, prin Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, precum şi prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Oficiile registrului comerţului vor asigura personalul necesar pentru preluarea şi transmiterea cãtre administraţiile finanţelor publice a cererilor de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare cerere AFP) şi pentru primirea de la administraţiile finanţelor publice a certificatelor pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare certificat de sediu social) şi a adeverinţelor privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (denumite în continuare adeverinţã pentru documentul de sediu social).
    ART. 4
    Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor asigura personalul necesar pentru primirea de la oficiile registrului comerţului a cererilor AFP, precum şi pentru transmiterea cãtre acestea a certificatelor de sediu social şi a adeverinţelor pentru documentul de sediu social.
    ART. 5
    Se aprobã modelul şi conţinutul urmãtoarelor formulare:
    a) "Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", prevãzutã în anexa nr. 2;
    b) "Adeverinţã privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social", prevãzutã în anexa nr. 3;
    c) "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", prevãzut în anexa nr. 4.
    ART. 6
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 7
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de emitere, în format electronic, a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a Certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, cu modificãrile ulterioare.
    ART. 8
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         p. Ministrul justiţiei,
                               Lidia Barac,
                            secretar de stat

                     Preşedintele Agenţiei Naţionale
                         de Administrare Fiscalã,
                               Sorin Blejnar

    ANEXA 1

                                PROCEDURÃ
      de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei
           privind înregistrarea documentului care atestã dreptul
      de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi
       a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social

    ART. 1
    Prezenta procedurã se aplicã societãţilor comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia de a înregistra, la înmatriculare şi la schimbarea sediului social, documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de a obţine certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, denumit în continuare certificat de sediu social.
    ART. 2
    Odatã cu cererea de înmatriculare sau de înregistrare a menţiunii privind schimbarea sediului social (denumitã în continuare cererea RC), societatea comercialã, prin reprezentantul sãu legal sau prin persoana împuternicitã de acesta, depune la oficiul registrului comerţului în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul social o cerere de înregistrare a documentului prevãzut la art. 1 (denumitã în continuare cererea AFP).
    ART. 3
    (1) Formatul cererii AFP este prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Pe cererea AFP, oficiul registrului comerţului menţioneazã numãrul de înregistrare al cererii RC pe care cererea AFP o însoţeşte.
    ART. 4
    (1) Oficiul registrului comerţului transmite prin poşta electronicã cererea AFP scanatã organului fiscal competent, folosind portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL", imediat dupã înregistrarea la oficiul registrului comerţului a cererii RC.
    (2) La cererea AFP va fi anexat, scanat, actul doveditor al dreptului de folosinţã depus de solicitant în susţinerea cererii RC, în conformitate cu prevederile art. 69 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrãrilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.594/C/2008.
    (3) Înaintarea cãtre organul fiscal competent a actului doveditor al dreptului de folosinţã depus în susţinerea cererii RC, precum şi eliberarea şi transmiterea adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, denumitã în continuare adeverinţã pentru documentul de sediu social, şi a certificatului de sediu social nu sunt condiţionate de înregistrarea, în scopul stabilirii impozitului pe venit, a actului doveditor al dreptului de folosinţã la organul fiscal.
    ART. 5
    (1) În sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este administraţia finanţelor publice municipalã, orãşeneascã, comunalã sau a sectoarelor municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în a cãrei razã teritorialã se aflã situat spaţiul cu destinaţie de sediu social.
    (2) Conducãtorul fiecãrui organ fiscal competent desemneazã o persoanã responsabilã cu aplicarea prevederilor prezentei proceduri, precum şi un înlocuitor al acesteia. Persoanele sunt desemnate din cadrul compartimentului cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor.
    (3) În aplicarea prezentei proceduri, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã atribuie o adresã de e-mail dedicatã fiecãrui organ fiscal competent. Lista organelor fiscale şi a adreselor de e-mail se comunicã Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
    ART. 6
    (1) Organul fiscal competent organizeazã evidenţa documentelor care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social în cadrul registrului de evidenţã a spaţiilor cu destinaţie de sediu social.
    (2) Registrul prevãzut la alin. (1) se organizeazã la nivel de adresã a spaţiului şi se gestioneazã la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, şi cuprinde:
    a) adresa completã a spaţiului cu destinaţie de sediu social (stradã, numãr, bloc, apartament, localitate, judeţ/sector);
    b) datele de identificare a titularului dreptului de folosinţã (numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/domiciliul fiscal şi codul de identificare fiscalã);
    c) documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (tipul documentului, numãrul şi data);
    d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de final).
    ART. 7
    (1) Organul fiscal, dupã primirea pe e-mail a documentaţiei de la oficiul registrului comerţului, verificã datele înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în registrul de evidenţã a spaţiilor cu destinaţie de sediu social, înscriind şi numãrul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii.
    (2) Documentele primite şi emise în aplicarea prezentei proceduri se arhiveazã, în format electronic, de cãtre organul fiscal.
    ART. 8
    Organul fiscal emite şi transmite prin poşta electronicã oficiului registrului comerţului expeditor adeverinţa pentru documentul de sediu social şi certificatul de sediu social, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin, în format pdf, înscriind în acestea şi numãrul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii RC.
    ART. 9
    (1) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţã, primite de cãtre organul fiscal competent în prima jumãtate a programului de lucru, între orele 8,00-12,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit cãtre oficiile registrului comerţului în aceeaşi zi, pânã la ora 16,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (2) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţã, primite de cãtre organul fiscal competent în a doua jumãtate a programului de lucru, între orele 12,00-16,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit cãtre oficiile registrului comerţului în prima jumãtate a programului de lucru din ziua imediat urmãtoare, între orele 8,00-12,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (3) În cazul în care documentaţia este incompletã sau nu este lizibilã, precum şi dacã, din alte motive, nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social, organul fiscal competent va notifica, de îndatã, oficiului registrului comerţului. Notificarea, care va cuprinde în mod obligatoriu numãrul de înregistrare la registrul comerţului a cererii RC şi motivul pentru care nu pot fi emise documentele, se transmite utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (4) Dacã motivele pentru care nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social pot fi înlãturate numai de cãtre societatea comercialã, prin reprezentantul sãu legal sau prin persoana împuternicitã de acesta, oficiile registrului comerţului vor dispune mãsurile necesare.
    (5) Dacã certificatele de sediu social nu sunt transmise în termenele prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi în cazul prevãzut la alin. (3), oficiile registrului comerţului amânã soluţionarea cererilor RC, pe motivul lipsei certificatului de sediu social şi a adeverinţei pentru documentul de sediu social.
    ART. 10
    (1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului care au acces pe portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie Registre Generale" şi drepturile de acces, pe acelaşi portal, la secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului asistenţã tehnicã de specialitate pentru utilizarea portalului http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    ART. 11
    Timbrele fiscale în valoare de 4 lei aferente cererilor AFP se anuleazã prin aplicarea acestora pe cererea depusã la oficiul registrului comerţului.


    ANEXA 2



┌───────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ANAF │Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã│
│ │ asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a │
│ │ cerificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social │
├────┬──┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A. │[] Înmatriculare societate comercialã [] Schimbare sediu social │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. │ADRESA COMPLETÃ A SPAŢIULUI CU DESTINAŢIE DE SEDIU SOCIAL │
│ │Judeţ .......... Sector .......... Localitate ................. │
│ │Stradã .................... Nr. ....... Bloc .................. │
│ │Scarã ......... Etaj ......... Ap. ........ Cod poştal ........ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ C. │DATE DE IDENTIFICARE A TITULARULUI DREPTULUI DE FOLOSINŢÃ │
│ │ 1. Nume, prenume/Denumire .................................... │
│ │ 2. Cod de identificare fiscalã (CNP/CUI/etc) ................. │
│ │ 3. Date privind domiciliul/sediul social │
│ │ Judeţ ........ Sector ....... Localitate ............... │
│ │ Stradã ...................Nr. ....... Bloc ............. │
│ │ Scarã ......... Etaj ...... Ap. ...... Cod poştal ...... │
│ │ Fax .................. Telefon ......................... │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ D. │Documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu │
│ │destinaţia de sediu social │
│ │ 1. Tipul documentului ........................................ │
│ │ 2. Numãr şi datã ............................................. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ E. │Perioada de valabilitate a dreptului de folosinţã asupra spaţiului cu │
│ │destinaţie de sediu social │
│ │ 1. Data început ..../..../.... │
│ │ 2. Data încetare ..../..../.... │
├────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SOLICIT: │
│ - înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra │
│spaţiului cu destinaţie de sediu social │
│ - eliberarea cerificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele │
│înscrise în acest formular sunt corecte şi complete. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele persoanei care face cererea ...................................... │
│ Calitatea: ...................................... │
│ Semnãtura ........................... Ştampila(dupã caz) │
│ Data ......./......../......... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de personalul organului fiscal │
├──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────┼─────────────────┬─────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numãr înregistrare│ │Data înregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├──────────────────┴─────────────────┼─────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘

 Nr. operator de date cu caracter
 personal 759

 Cod. M.F.P. 14.13.04.40 A4/t1




    ANEXA 3



    [Stema] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE [ANAF]
              Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
                                                               adresa

    Direcţia generalã a finanţelor publice a ........../ Tel:
    Administraţia Finanţelor Publice .................. Fax:
    Nr. ............./.................. e-mail:



                                   ADEVERINŢÃ
           privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de
           folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social

    Documentul (denumirea documentului) ............. nr. .......... din data de ............, care atestã dreptul de folosinţã pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, situat în localitatea ..............., str. ........... nr. ......., bl. ......., sc. ......, et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ........., a fost înregistrat la organul fiscal competent.
    Prezenta adeverinţã nu certificã valabilitatea dreptului de folosinţã pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, care face obiectul documentului înregistrat.

                   Conducãtorul unitãţii fiscale
               Numele şi prenumele ..................
               Semnãtura şi ştampila unitãţii .......

    Cod M.F.P. 14.13.02.40



              ┌───────────────────────────┐
              │ www.anaf.ro │
              └───────────────────────────┘




    ANEXA 4



    [Stema] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE [ANAF]
              Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
                                                               adresa

    Direcţia generalã a finanţelor publice a ........../ Tel:
    Administraţia Finanţelor Publice a ................ Fax:
    Nr. ............./.................. e-mail:



                              CERTIFICAT
              pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social

    Ca urmare a Cererii de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social nr. ......... din data de ......... şi a documentelor anexate acesteia, precum şi a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social nr. ......... din data de .........., se certificã prin prezentul act cã, începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 54/2010 privind unele mãsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, cu modificãrile ulterioare, pentru imobilul situat în: localitatea ........, str. ........ nr. ...., bl. ...., ap. ...., et. ...., judeţul/sectorul ...........
    [] nu a fost înregistrat un alt document care atestã cedarea dreptului de folosinţã a acestui spaţiu cu destinaţie de sediu social;
    [] a fost înregistrat un numãr de ......... alte documente care atestã cedarea dreptului de folosinţã a acestui imobil cu destinaţie de sediu social.
    S-a eliberat prezentul certificat pentru:
    [] înmatricularea unei societãţi comerciale;
    [] schimbarea sediului social al societãţii comerciale:

               Şeful administraţiei finanţelor publice
             Numele şi prenumele .......................
             Semnãtura şi ştampila unitãţii ............

    Cod M.F.P. 14.13.21.40



              ┌───────────────────────────┐
              │ www.anaf.ro │
              └───────────────────────────┘



                         --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016