Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 49 din 29 noiembrie 2007  pentru modificarea si completarea Normei tehnice privind delimitarea zonelor de protectie si de siguranta aferente capacitatilor energetice - revizia I, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 4/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 49 din 29 noiembrie 2007 pentru modificarea si completarea Normei tehnice privind delimitarea zonelor de protectie si de siguranta aferente capacitatilor energetice - revizia I, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 4/2007

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 865 din 18 decembrie 2007

Având în vedere referatul de aprobare întocmit de Departamentul acces la reţea şi autorizare în domeniul energiei electrice,
în temeiul art. 9 alin. (2), (8) şi (9), al art. 11 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) şi h) din <>Legea energiei electrice nr. 13/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile Procesului-verbal al şedinţei Comitetului de Reglementare al Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 29 noiembrie 2007,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite urmãtorul ordin:

ART. I
Norma tehnicã privind delimitarea zonelor de protecţie şi de siguranţã aferente capacitãţilor energetice - revizia I, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 4/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 18 aprilie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 5 se completeazã cu urmãtoarele definiţii:


┌─────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│ Termen sau abreviere │ Definiţie │
├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│"Joasã tensiune │Tensiune cu valoarea de cele mult 1 kV │
├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│Medie tensiune │Tensiune cu valori cuprinse între 1 kV şi 110 kV │
├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│Specialist/expert atestat│Persoanã fizicã sau juridicã care deţine dreptul │
│în analiza riscului │de a efectua analize de risc tehnic şi tehnologic │
│tehnic şi tehnologic │conform prevederilor legale" │
└─────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┘



2. La articolul 6 alineatul (1), dupã litera o) se introduce o nouã literã, litera o^1), cu urmãtorul cuprins:
"o^1) <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 493/2007 pentru aprobarea Reglementãrii aeronautice civile române privind stabilirea servituţilor aeronautice civile şi a zonelor cu servituţi aeronautice civile RACR-SACZ, ediţia 03/2007."
3. La articolul 12, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pentru o centralã termoelectricã/centralã electricã de termoficare, partea care cuprinde construcţii, instalaţii şi amenajãri în incinta împrejmuitã a centralei, zona de protecţie şi zona de siguranţã sunt incluse în incinta centralei şi sunt delimitate de împrejmuirea acesteia; zona de protecţie şi zona de siguranţã pentru staţia electricã de transformare aferentã centralei se stabilesc conform prevederilor art. 16."
4. La articolul 13, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Pentru o centralã hidroelectricã, pentru lucrãri care nu fac parte din frontul de retenţie, precum centrale pe derivaţie, clãdiri anexe, depozite, ateliere, sedii-dispecer, zona de protecţie coincide cu zona de siguranţã şi se delimiteazã prin împrejmuirea incintei; zona de protecţie şi zona de siguranţã pentru staţia electricã de transformare aferentã centralei se stabilesc conform art. 16."
5. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Pentru centrala nuclearelectricã, zonarea se face în conformitate cu normele de securitate nuclearã aprobate de Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare; zona de protecţie şi zona de siguranţã pentru staţia electricã de transformare aferentã centralei se stabilesc conform art. 16."
6. La articolul 17 punctul 1, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) pentru posturi de transformare, puncte de alimentare, cabine de secţionare în construcţie ziditã sau realizate din alte materiale (cabine metalice), supraterane, zona de protecţie este delimitatã astfel:
(i) de suprafaţa construitã, respectiv de suprafaţa fundaţiei (atunci când aceasta depãşeşte conturul cabinei metalice), pe laturile fãrã uşi de acces şi fãrã ferestre de ventilaţie;
(ii) la distanţã de 3 m faţã de latura cu acces în post pentru transformator;
(iii) la distanţã de 1,5 m faţã de alte laturi cu uşi, respectiv cu ferestre de ventilaţie, acolo unde este cazul;".
7. La articolul 17, tabelul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"Tabelul 1



┌───────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│Grad de rezistenţã │ Distanţa de siguranţã (m) în raport │
│ la foc al │ cu construcţii vecine având categoria │
│ construcţiilor │ de pericol de incendiu │
│ vecine ├──────────────┬─────────┬───────────────┤
│ │ AB │ C │ DE │
├───────────────────┼──────────────┼─────────┼───────────────┤
│ I, II │ 20 │ 12 │ 10 │
├───────────────────┼──────────────┼─────────┼───────────────┤
│ III │ *1) │ 14 │ 12 │
├───────────────────┼──────────────┼─────────┼───────────────┤
│ IV, V │ *1) │ 16 │ 14" │
└───────────────────┴──────────────┴─────────┴───────────────┘



8. La articolul 18, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Pentru linii electrice aeriene cu tensiuni de peste 1 kV zona de protecţie şi zona de siguranţã coincid cu culoarul de trecere al liniei şi sunt simetrice faţã de axul liniei."
9. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Pentru respectarea servituţilor aeronautice civile, titularii de licenţe de transport, respectiv de distribuţie a energiei electrice vor lua mãsuri pentru balizarea LEA cu înãlţime de peste 25 m care traverseazã drumurile publice de interes naţional, cãi ferate sau cursuri principale de apã; balizajul se executã prin:
a) balizaj de zi (cu balize) pentru conductoarele din deschiderea de traversare, iar în cazurile stabilite pe baza unei analize de specialitate, şi cu balizaj de noapte (cu lumini specifice);
b) balizaj de zi (vopsire), pentru stâlpii de traversare, iar când înãlţimea lor depãşeşte 45 m, şi cu balizaj de noapte."
10. La articolul 31, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Amplasarea unor obiective de tipul celor prevãzute în anexele 1-5 la o distanţã mai micã decât distanţa de siguranţã reglementatã faţã de o capacitate energeticã, respectiv amplasarea unor capacitãţi energetice care urmeazã a se construi la o distanţã mai micã decât distanţa de siguranţã reglementatã faţã de obiective de tipul menţionat se poate face pe baza unei analize de risc.
(3) Analiza de risc se face de cãtre un operator economic sau de cãtre un specialist/expert atestat în analiza riscului tehnic şi tehnologic şi devine anexã la avizul de amplasament; rezultatul analizei stã la baza emiterii favorabile/nefavorabile a avizului de amplasament şi la stabilirea mãsurilor necesare emiterii acestuia; costul analizei de risc se suportã de cãtre solicitant."
11. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Pentru capacitãţile energetice proiectate şi executate, care deţin autorizaţie de construire obţinutã înainte de intrarea în vigoare a prezentei norme tehnice, rãmân în vigoare dimensiunile zonelor de protecţie şi de siguranţã, aşa cum au fost definite/aplicate la punerea lor în funcţiune."
12. Anexa nr. 3 la norma tehnicã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
13. Anexa nr. 4a la norma tehnicã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
14. La anexa nr. 7 la norma tehnicã, dupã litera o) se introduce o nouã literã, litera o^1), cu urmãtorul cuprins:
"o^1) <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 493/2007 pentru aprobarea Reglementãrii aeronautice civile române privind stabilirea servituţilor aeronautice civile şi a zonelor cu servituţi aeronautice civile RACR-SACZ, ediţia 03/2007."
ART. II
Operatorii economici şi titularii de licenţã care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul energiei electrice vor respecta prevederile prezentului ordin.
ART. III
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmãri respectarea prevederilor cuprinse în prezentul ordin.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Gergely Olosz

Bucureşti, 29 noiembrie 2007.
Nr. 49.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 4/2007 )
-----------------------------------

DISTANŢE DE SIGURANŢĂ
aferente centralelor eoliene


┌─────────────────────────┬────────────┬─────────────┬─────────────────────────┐
│ Denumirea │ Distanţa │ Distanţa │ De unde se mãsoarã │
│ obiectivului │de protecţie│de siguranţã │ distanţa de │
│ învecinat │ - m - │ - m - │ siguranţã │
│ cu centrala │ │ │ │
│ eoliana │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Drumuri publice de │ │ │ │
│interes naţional sau │ *1) │H*2) + 3 m*3)│ *4) │
│de interes judeţean │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Drumuri publice comunale,│ │ │ │
│drumuri publice vicinale,│ *1) │ *5)*6) │ *4) │
│drumuri de utilitate │ │ │ │
│privatã │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Cãi ferate │ *1) │H*2) + 3 m*7)│ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│LEA │ *1) │H*2) + 3 m │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Centrale eoliene*8) │ *1) │ *9) │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Linii aeriene de Tc │ *1) │H*2) + 3 m │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Conducte supraterane de │ │ │ │
│fluide inflamabile │*1) │H*10)+3 m*11)│ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Instalaţii de extracţie │ │ │ │
│petrol şi gaze naturale, │*1) │H*10)+3 m*11)│ *4) │
│de pompare petrol, staţii│ │ │ │
│de reglare mãsurare gaze │ │ │ │
│naturale │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Poduri │*1) │H*2)+3 m*12) │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Baraje, diguri │*1) │H*2)+3 m │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Clãdiri locuite │*1) │ H*13) │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Clãdiri cu substanţe │ │ │ │
│inflamabile, cu pericol │ │ │ │
│de explozie sau incendiu │*1) │H*2)+3 m │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Aeroporturi │*1) │ *14) │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Instalaţii de emisie │*1) │ *14) │ *4) │
│recepţie Tc │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Locuri şi clãdiri │*1) │ *14) │ *4) │
│istorice │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Zone cu flora sau/şi │*1) │ *14) │ *4) │
│fauna protejate │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Terenuri de sport │ │ │ │
│omologate │*1) │H*2) + 3 m │ *4) │
├─────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│Parcaje auto pe platforme│ │ │ │
│în aer liber │*1) │H*2) + 3 m │ *4) │
└─────────────────────────┴────────────┴─────────────┴─────────────────────────┘



LEGENDĂ

Tc: telecomunicaţii

NOTE:

*1) Conturul fundaţiei pilonului de susţinere plus 0,2 m împrejur.
*2) Înãlţimea pilonului plus lungimea palei.
*3) Distanţa pânã la axul drumului nu va fi mai micã de 50 m.
*4) Se mãsoarã de la marginea construcţiei supraterane; pentru o amenajare cu mai multe agregate (fermã) se considerã distanţa de la agregatul cel mai apropiat de obiectivul învecinat.
*5) Egalã cu o lungime de palã, dar nu mai puţin de 30 m.
*6) Distanţa centralei eoliene faţã de drumul de utilitate privatã propriu nu se normeazã.
*7) Distanţa pânã la axul cãii ferate nu va fi mai micã de 100 m.
*8) Amenajãri eoliene cuprinzând unul sau mai multe agregate (fermã) aparţinând altui operator economic.
*9) Distanţa dintre agregatul a cãrui zonã de siguranţã o stabilim şi agregatul cel mai apropiat aparţinând celeilalte ferme eoliene va fi egalã cu 7 x diametrul rotorului celui mai mare agregat, atunci când acestea sunt dispuse pe direcţia vântului predominant, respectiv cu 4 x diametrul rotorului celui mai mare agregat, atunci când acestea sunt dispuse perpendicular pe direcţia vântului predominant.
*10) Înãlţimea pilonului x 1,5 plus lungimea palei.
*11) Dacã obiectivul este îngrãdit, distanţa de siguranţã se mãsoarã pânã la îngrãdire.
*12) Dupã caz, se stabileşte distanţa egalã cu H + 3 m dacã peste pod trece un drum naţional, un drum judeţean sau o cale feratã, ţinându-se seama şi de notele 3) şi 7), respectiv o distanţã egalã cu o lungime de palã, dar nu mai puţin de 30 m, dacã peste pod trece un drum comunal, un drum vicinal sau un drum de utilitate privatã.
*13) Înãlţimea pilonului x 3; aceastã distanţã se poate reduce faţã de zona de locuinţe, cu acordul comunitãţii locale, pânã la o valoare minimã egalã cu înãlţimea pilonului plus lungimea palei + 3m; distanţa instalaţiei eoliene destinatã satisfacerii consumului propriu al unei zone de locuinţe va fi cel puţin egalã cu înãlţimea pilonului plus lungimea palei + 3m; distanţa instalaţiei eoliene proprii a unei locuinţe nu se normeazã.
*14) Se stabileşte cu avizul autoritãţilor competente, care sunt menţionate în certificatul de urbanism.


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 4a la <>Ordinul nr. 4/2007 )
------------------------------------

DISTANŢE DE SIGURANŢĂ
dintre LEA şi obiective învecinate (altele decât LEA)





┌──────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Obiectivul │ Distanţa de siguranţã (m) │
│învecinat ├────────────────┬───────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────┤
│cu LEA │ LEA 0,4 kV │ LEA 20 kV │ LEA 110 kV │ LEA 220 kV │ LEA 400 kV │
├──────────────┼────────┬───────┼───────────┬───────┼─────────────┬───────┼────────────┬───────┼───────────┬───────┤
│Cãi ferate │Traver- │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │
│ │sare │piere │ │piere │ │piere │ │piere │ │piere │
├──────────────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Electrificate │Nu se │7,50*5)│3*1) │7,50*5)│3*1) 11,50*2)│7,50*5)│4*1)12,50*2)│8,50*5)│5*1) │9,50*5)│
│ │admite │ │11,50*2) │ │ │ │ │ │13,50*2) │ │
│ │ │ │ │ │H(st)+3m*3) │ │H(st)+3m*3) │ │ │ │
│ │ │ │H(st)+3m*3)│ │ │ │ │ │H(st)+3m*3)│ │
├──────────────┼────────┤ ├───────────┤ ├─────────────┤ ├────────────┤ ├───────────┤ │
│Neelectri- │7*4) │ │7,50*4) │ │7,50*4) │ │8,50*4) │ │9,50*4) │ │
│ficate │H(st) │ │H(st)+3m*3)│ │H(st)+3m*3) │ │H(st)+3m*3) │ │H(st)+3m*3)│ │
├──────────────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Drumuri │Traver- │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │Traversare │Apro- │
│ │sare │piere │ │piere │ │piere │ │piere │ │piere │
├──────────────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Drumuri: │7*4) │Stâlpii│ 7*4) │ 1*5) │ 7*4) │ 1*5) │ 8*4) │ 2*5) │ 9*4) │ 3*5) │
│de interes │ │se dis-│ │ │ │ │ │ │ │ │
│naţional, │*6) │pun în │ *7) │ │ *7) │ │ *7) │ │ 7*) │ │
│judeţean, │ │afara │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunale │ │zonei │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi vicinale │ │de pro-│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┤tecţie ├───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Strãzi şi │6*4) │a dru- │ 7*4) │ 1*5) │ 7*4) │ 1*5) │ 8*4) │ 2*5) │ 9*4) │ 3*5) │
│drumuri de │ │mului │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilitate │*7) │ │ *7) │ │ *7) │ │ *7) │ │ *7) │ │
│privatã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Linii de Tc │Distan │Distan │ Distanţa │Distan │ Distanţa │Distan │ Distanţa │Distan │ Distanţa │Distan │
│(traversare) │ ta pe │ta pe │ pe verti- │ta pe │ pe verticalã│ta pe │pe verticalã│ta pe │ pe │ta pe │
│ │ verti- │orizon │ calã │orizon │ │orizon │ │orizon │ verticalã │orizon │
│ │ calã │talã │ │talã │ │talã │ │talã │ │talã │
├──────────────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Linie de Tc │ 0,6*8) │ 2*9) │ 3,5*8) │3,5*9) │ 5*8) │ 5*9) │ 6*8) │ 6*9) │ 7*8) │ 7*9) │
│aerianã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┴───────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┼────────────┼───────┼───────────┼───────┤
│Linie de Tc │Nu se │ - │5*10) │ - │30*10) │ - │30*10) │ - │30*10) │
│subteranã │normeaza │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────┴───────┼─────────────┴───────┼────────────┴───────┼───────────┴───────┤
│Linii de │ │ │ │ │ │
│tramvai şi de │ │ │ │ │ │
│troleibuz*11) │ │ │ │ │ │
│(traversare) │ 2 │ 3 │ 3 │ 4 │ 5 │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Linie contact │ 4 │ 4,5 │ 5 │ 6 │ 7 │
│tramvai │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Linie contact │ 2 │ 3 │ 3 │ 4 │ 5 │
│troleibuz │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Cablu purtãtor│ 2 │ 3 │ 3 │ 4 │ 5 │
│tramvai │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Cablu purtãtor│ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ 5 │
│troleibuz │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┴───────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┤
│Transport pe │Se interzic traversãrile de cãtre LEA ale liniilor de teleferic; se vor evita traversãrile │
│cablu │liniilor de funicular, care se admit cu condiţia ca LEA sã traverseze funicularul, cu respectarea │
│suspendat │distanţelor urmãtoare: │
├──────────────┼────────────────┬───────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────┤
│Traversare │ Interzis │ 3*12) │ 4*12) │ 5*12) │ 6*12) │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Apropiere │ H(st) │ 12*13) │ 12*13) │ 13*13) │ 14*13) │
├──────────────┼────────┬───────┼─────────┬─────────┼─────────┬───────────┼───────────┬────────┼──────────┬────────┤
│Conducte │Traver │Apro │Traver │Apro │Traver │ Apro │ Traver │ Apro │ Traver │ Apro │
│supraterane │sare │piere │sare │piere │sare │ piere │ sare │piere │ sare │ piere │
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Fluide │ 2*14) │ H(st) │ 3,50 │ 5*15) │ 4*14) │ 5*15) │ 5*14) │ 6*15) │ 6*14) │ 7*15) │
│neinflamabile │ │ *15) │ *14) │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Fluide │ *16) │ 5*15) │ *16) │ 15 │ *16) │ 15 │ *16) │ 16 │ *16) │ 17 │
│inflamabile │ │ │ │ 5*17) │ │ 5*17) │ │ 6*17) │ │ 7*17) │
├──────────────┼────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┴────────┴──────────┴────────┤
│Conducte │Pentru conducte de fluide inflamabile (gaze, ţiţei, produse petroliere) distanţa minimã de la cea │
│subterane │mai apropiatã fundaţie sau prizã de pãmânt a unui stâlp la conductã este de 5 m; distanţa poate │
│ │fi redusã în cazuri obligate pânã la 2 m, cu acordul beneficiarului conductei. │
│ │ │
│ │Pentru conducte de transport de gaze inflamabile, pe porţiunile unde acestea sunt considerate de │
│ │categoria a II-a din punctul de vedere al siguranţei, se respectã o distanţã egalã cu înãlţimea │
│ │stâlpului deasupra solului; distanţa poate fi redusã, în cazuri obligate, cu acordul │
│ │beneficiarului conductei. │
│ │ │
│ │În celelalte situaţii distanţa minimã de la cea mai apropiatã fundaţie sau prizã de pãmânt a │
│ │unui stâlp la conductã este de 2 m. │
├──────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Instalaţii │Se interzic traversãrile LEA peste instalaţii de foraj şi extracţie de petrol şi gaze naturale. │
│extracţie │ │
│petrol şi │Se interzice apropierea axului LEA de orice parte a unei instalaţii de foraj şi extracţie la │
│gaze naturale,│o distanţã mai micã decât 1,5 x înãlţimea deasupra solului a celui mai înalt stâlp din apropiere │
│de pompare │faţã de limita zonei în care existã mediu cu pericol de explozie. │
│petrol, │ │
│staţii de │ │
│reglare gaze │ │
│naturale │ │
├──────────────┼────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────────┬───────────┬───────────┬────────┬──────────┬────────┤
│Cursuri │ Nena │ Navi │ Nena │ Navi │ Nena │ Navi │ Nena │ Navi │ Nena │ Navi │
│de ape │ vig. │ gabile│ vig. │ gabile│ vig. │ gabile │ vig. │ gabile│ vig. │ gabile│
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Traversare │ *18) │ *18) │ 7*19) │ G+1 │ 7*19) │ G+1 │ 8*19) │ G+2 │ 9*19) │ G+4 │
│ │ │ │ │ *20) │ │ *20) │ │ *20) │ │ *20) │
│ │(7)*19) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(5)*19) │ (G+1) │ 5*19) │ │ 5*19) │ │ 6*19) │ │ 7*19) │ │
│ │ │ *20) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┴───────┼─────────┴─────────┼─────────┴───────────┼───────────┴────────┼──────────┴────────┤
│Apropiere │ *18) │ 1*21) │ 2*21) │ 2*21) │ 3*21) │
├──────────────┼────────┬───────┼─────────┬─────────┼─────────┬───────────┼───────────┬────────┼──────────┬────────┤
│Poduri, baraje│ Traver │ Apro- │ Traver │ Apro- │ Traver │ Apro- │ Traver │ Apro- │ Traver │ Apro- │
│diguri │ sare │ piere │ sare │ piere │ sare │ piere │ sare │ piere │ are │ piere │
│ │ Trece │ │ Trece │ │ Trece │ │ Trece │ │ Trece │ │
│ │ re │ │ re │ │ re │ │ re │ │ re │ │
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Poduri │ │ │ 7*22) │ 5*24) │ 7*22) │ 5*24) │ 8*22) │ 6*24) │ 9*22) │ 7*24) │
│ │ 2*23) │ 2*23) │ 3*23) │ │ 3*23) │ │ 4*23) │ │ 5*23) │ │
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Diguri, baraje│ │ │ 6*22) │ 5*24) │ 6*22) │ 5*24) │ 7*22) │ 6*24) │ 8*22) │ 7*24) │
│accesibile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│circulaţiei │ 2*23) │ 2*23) │ 3*23) │ │ 3*23) │ │ 4*23) │ │ 5*23) │ │
│autovehicu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Diguri, baraje│ │ │ 5*22) │ │ 5*22) │ │ 6*22) │ │ 7*22) │ │
│accesibile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│doar │ 2*23) │ 2*23) │ 3*23) │ 5*24) │ 3*23) │ 5*24) │ 4*23) │ 6*24) │ 5*23) │ 7*24) │
│circulaţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pedestre │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┴────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┴────────┴──────────┴────────┤
│Clãdiri │
├──────────────┬────────────────┬───────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────┤
│Traversãri │Numai LEA cu │ Se interzice │ 4*25) │ 5*25) │ 7*25) │
│clãdiri │conductoare │ traversarea │ │ │ │
│locuite - │torsadate │ de LEA cu │ │ │ │
│distanţa │ │ tensiuni mai │ │ │ │
│faţã de orice │ │ mici de 110 │ │ │ │
│parte a │ │ kV a clãdi- │ │ │ │
│clãdirii │ │ rilor │ │ │ │
│ │ │ locuite │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Traversãri │ - │ - │ 3*25) │ 4*25) │ 5*25) │
│clãdiri │ │ │ │ │ │
│locuite - │ │ │ │ │ │
│distanţa │ │ │ │ │ │
│faţã de │ │ │ │ │ │
│antenã │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Traversãri │ Numai LEA cu │ 3*25) │ 3*25) │ 4*25) │ 6*25) │
│clãdiri │ conductoare │ │ │ │ │
│nelocuite │ torsadate │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Apropieri faţã│ 1*26) │ 3*27) │ 4*27) │ 5*27) │ 7*27) │
│de clãdiri │ │ │ │ │ │
│locuite │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│Apropieri faţã│ 1*26) │ 3*27) │ 3*27) │ 4*27) │ 6*27) │
│de clãdiri │ │ │ │ │ │
│nelocuite │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────────────┴───────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┤
│Depozite şi │Se interzic traversãrile LEA peste depozite deschise cu substanţe │
│clãdiri cu │inflamabile, precum şi peste clãdiri cu substanţe cu pericol de │
│substanţe │explozie şi incendiu. În cazul apropierii LEA de depozite cu │
│inflamabile, │substanţe combustibile sau cu pericol de explozie sau de incendiu, │
│cu pericol de │distanţa minimã pe orizontalã dintre axul LEA şi orice parte a │
│explozie sau │depozitului este: │
│incendiu │ │
│ │ - pentru depozite deschise cu substanţe combustibile solide, │
│ │ înãlţimea deasupra solului a celui mai înalt stâlp din apropiere; │
│ │ - pentru depozite de lichide sau gaze combustibile, pentru │
│ │ depozite cu pericol de incendiu şi explozie şi pentru depozite │
│ │ de muniţie, 1,5 x înãlţimea deasupra solului a celui mai înalt │
│ │ stâlp din apropiere. │
├──────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zone cu │Distanţa minimã pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA │
│circulaţie │ la sãgeatã maximã şi sol │
│frecventã ├────────────────┬───────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────┤
│ │ H(st) │ 7 │ 7 │ 8 │ 9 │
├──────────────┼────────────────┴───────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┤
│ │ Distanţa minimã pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA │
│ │ la sãgeatã maximã şi │
│ ├────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────────┬───────────┬───────────┬────────┬──────────┬────────┤
│Culturi pe │ Sol │ Partea│ Sol │ Partea │ Sol │ Partea │ Sol │ Partea │ Sol │ Partea │
│spaliere │ │ superi│ │ superi │ │ superi │ │ superi │ │ superi │
│metalice şi │ │ oara a│ │ oara a │ │ oara a │ │ oara a │ │ oara a │
│îngrãdiri │ │ spali │ │ spali │ │ spali │ │ spali │ │ spali │
│metalice │ │ erului│ │ erului │ │ erului │ │ erului │ │ erului │
│ ├────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼────────┤
│ │ │ 1,5 │ 6 │ 3 │ 6 │ 3 │ 7 │ 4 │ 8 │ 5 │
├──────────────┼────────┴───────┼─────────┴─────────┼─────────┴───────────┼───────────┴────────┼──────────┴────────┤
│Instalaţii de │ 3,5*28) │ 5*28) │ 5*28) │ 6*28) │ 7*28) │
│îmbunãtãţiri ├────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│funciare │ 4*29) │ 6*29) │ 6*29) │ 7*29) │ 8*29) │
│(conducte, ├────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│canale şi │ 3,5*30) │ 3,50*30) │ 4*30) │ 5*30) │ 6*30) │
│jgheaburi) │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┬────┬─────┼──────┬──────┬─────┼───────┬──────┬──────┼──────┬───────┬─────┼──────┬──────┬─────┤
│Traversãri şi │ *31)│*32)│ *33 │ *31) │ *32) │ *33│ *31) │ *32) │ *33 │ *31) │ *32) │ *33 │ *31) │ *32) │ *33 │
│apropieri faţã├─────┼────┼─────┼──────┼──────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┼─────┼──────┼──────┼─────┤
│de terenuri │ │ │ │ 6 │ 4,5 │ 2,5 │ 6 │ 5 │ 3 │ 7 │ 6 │ 4 │ 8 │ 7 │ 5 │
├──────────────┴─────┴────┴─────┴──────┴──────┴─────┴───────┴──────┴──────┴──────┴───────┴─────┴──────┴──────┴─────┤
│Aeroporturi: se interzice traversarea LEA peste aeroporturi, iar apropierile se │
│trateazã conform legislaţiei de specialitate. │
│ │
│Instalaţii de emisie-recepţie de Tc de înaltã frecvenţã: Se interzice traversarea │
│LEA peste acestea. │
│ │
│Terenuri de sport omologate: se interzic traversãrile LEA peste acestea. │
│ │
│Parcaje auto pe platforme în aer liber: se evitã traversarea acestora; în cazuri │
│obligate*34) se trateazã ca traversãri ale drumurilor. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



LEGENDĂ

H(st): înãlţimea stâlpului liniei electrice aeriene

Tc: telecomunicaţii

NOTE:
*1) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi cablul purtãtor al liniei de contact.
*2) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi şinã în cazul cãilor ferate electrificabile.
*3) Distanţa pe orizontalã dintre marginea celui mai apropiat stâlp şi cea mai apropiatã şinã.
*4) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi şinã, respectiv partea carosabilã a drumului situat în localitate sau în afara localitãţilor.
*5) Distanţa pe orizontalã dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi cea mai apropiatã şinã, respectiv limita amprizei drumului.
*6) Nu se admit traversãri ale autostrãzilor de cãtre LEA de 0,4 kV.
*7) Stâlpii liniilor se vor amplasa în afara zonei de siguranţã a drumului pentru LEA de 0,4 kV, respectiv începând de la limita exterioarã a zonei de protecţie a drumului, pentru LEA de înaltã tensiune.
*8) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi linia de telecomunicaţii.
*9) Distanţa pe orizontalã dintre stâlpul LEA şi linia de telecomunicaţii.
*10) Distanţa pe orizontalã dintre fundaţia stâlpului LEA sau priza sa de pãmânt şi linia de telecomunicaţii.
*11) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi linia de contact sau cablul purtãtor.
*12) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi linia de contact sau cablul purtãtor.
*13) Distanţa pe orizontalã dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi cablul purtãtor.
*14) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA şi partea superioarã a conductei; distanţa minimã pe orizontalã este egalã cu înãlţimea stâlpului deasupra solului plus 3 m.
*15) Distanţa pe orizontalã dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi peretele conductei.
*16) Se interzice traversarea conductelor de transport de gaze sau a conductelor dintre schele şi rafinãrii; se vor evita traversãrile peste alte conducte din aceastã categorie, ele putând fi totuşi realizate cu respectarea unor mãsuri de protecţie şi siguranţã, conform NTE 003/04/00. Se interzice în orice situaţie traversarea acestor conducte de cãtre LEA de 0,4 kV (joasã tensiune).
*17) Distanţa pe orizontalã dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi peretele conductei; se vor aplica mãsuri de siguranţã şi protecţie conform NTE 003/04/00, corespunzãtor valorilor pe care le au aceste distanţe.
*18) Se interzice traversarea apelor curgãtoare, lacurilor sau canalelor navigabile de LEA 0,4 kv; construirea acestora peste ape sau în zona de protecţie a acestora se face, în cazuri obligate, numai cu acordul organelor de gospodãrire a apelor, respectându-se distanţa minimã pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA la sãgeata maximã şi nivelul maxim al apei la traversãri peste ape nenavigabile, respectiv distanţa minimã la poarta de gabarit a navelor.
*19) Distanţa pe verticalã dintre conductorul inferior al LEA la sãgeata maximã şi nivelul maxim al apei; cifrele de sus se referã la traversãri în zonele localitãţilor şi în zonele amonte ale lucrãrilor hidrotehnice, dispuse transversal pe albie, iar cele de jos la traversãri în celelalte zone.
*20) G este gabaritul de liberã trecere al navelor, stabilit în funcţie de specificul navigaţiei, de comun acord cu autoritãţile competente.
*21) Distanţa pe orizontalã dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi planul vertical la malul apei.
*22) Distanţa pe verticalã dintre conductorul LEA la sãgeatã maximã şi partea circulatã a podului, digului sau barajului. Prin trecere, în acest tabel, se înţelege amplasarea LEA de-a lungul podurilor, digurilor sau barajelor, dar numai cu acordul autoritãţilor competente.
*23) Distanţa pe verticalã dintre conductorul LEA în orice poziţie şi orice parte a construcţiei.
*24) Distanţa realã dintre conductorul extrem al LEA în orice poziţie şi orice parte a construcţiei; când distanţa este sub valorile din tabel, se vor trata ca treceri.
*25) Distanţa dintre conductorul LEA în orice poziţie şi orice parte a clãdirii.
*26) Distanţa pe orizontalã dintre un stâlp al LEA şi orice parte a clãdirii; liniile (fasciculele) cu conductoare izolate torsadate se pot monta pe faţadele clãdirilor cu categorie de pericol de incendiu medie sau micã (C, D , E) la distanţa minimã de 10 cm de peretele clãdirii, în cazul fasciculului întins, respectiv 3 cm în cazul fasciculului pozat.
*27) Distanţa dintre conductorul extrem al LEA la deviaţie maximã şi cea mai apropiatã parte a clãdirii, fãrã sã constituie traversare.
*28) Distanţa pe verticalã, la sãgeata maximã a conductorului, de la cota terenului la canale în debleu, respectiv de la cota coronamentului la canale în rambleu, pentru canale accesibile numai circulaţiei pedestre.
*29) Distanţa pe verticalã, la sãgeata maxima a conductorului, de la cota terenului la canale în debleu, respectiv de la cota coronamentului la canale în rambleu, pentru canale accesibile circulaţiei cu autovehicule, fãrã a fi drumuri publice.
*30) Distanţa pe verticalã, la sãgeata maximã a conductorului, pânã la peretele superior al jgheabului sau conductei supraterane fixe ori mobile.
*31) Terenuri din afara zonelor locuite, accesibile transporturilor şi maşinilor agricole, drumuri de utilitate privatã.
*32) Terenuri din afara zonelor locuite, accesibile numai circulaţiei pedestre.
*33) Zone neaccesibile circulaţiei pedestre (stânci abrupte, faleze).
*34) Prin cazuri obligate, în accepţia normei tehnice, se înţelege doar situaţiile în care se proiecteazã şi se executã o LEA care traverseazã un parcaj auto, nu şi acelea în care se doreşte a se instala un parcaj auto sub o LEA existentã.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016