Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 49 din 23 ianuarie 2004  privind introducerea certificatelor digitale calificate de semnatura electronica in spitalele/institutiile sanitare din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 49 din 23 ianuarie 2004 privind introducerea certificatelor digitale calificate de semnatura electronica in spitalele/institutiile sanitare din Romania

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 28 ianuarie 2004
Având în vedere:
- prevederile Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.193/892/2003 privind aprobarea Planului acţiunilor majore pentru implementarea finanţãrii bazate pe caz în spitalele din România, în perioada 2003-2004, vãzând referatul de aprobare al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti;
- <>Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
- <>Ordinul Avocatului Poporului nr. 52/2002 privind aprobarea cerinţelor minime de securitate a prelucrãrilor de date cu caracter personal,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Începând cu data de 1 aprilie 2004 se introduce semnãtura electronicã în formã extinsã, bazatã pe certificat digital calificat, în spitalele din România care sunt nominalizate în anexa nr. 18a la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.220/890/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi la nivelul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti.
ART. 2
Pânã la data de 30 iunie 2004 se extinde introducerea semnãturii electronice extinse în urmãtoarele unitãţi/instituţii:
a) Ministerul Sãnãtãţii; Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate;
b) direcţiile de sãnãtate publicã;
c) casele judeţene de asigurãri de sãnãtate;
d) unitãţile aflate în subordonarea Ministerului Sãnãtãţii;
e) unitãţile aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii;
f) restul spitalelor din România.
ART. 3
Dupã expirarea termenelor prevãzute la art. 1, respectiv art. 2, instituţiile prevãzute la art. 1, respectiv art. 2, vor utiliza semnãtura electronicã extinsã pentru comunicãrile periodice din sistemul sanitar din România. Lista comuniãrilor periodice şi a documentelor care vor fi semnate electronic în mod obligatoriu sunt prevãzute în anexã.
De asemenea, sistemele informaţionale ale Ministerului Sãnãtãţii, ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi ale unitãţilor aflate în coordonarea şi subordinea acestora vor trebui modificate astfel încât, dupã expirarea termenelor prevãzute la art. 2, sã permitã accesul securizat al utilizatorilor pe baza certificatelor digitale calificate.
ART. 4
Achiziţionarea dispozitivelor criptografice securizate necesare pentru generarea, stocarea şi utilizarea semnãturii electronice, a certificatelor digitale calificate şi a aplicaţiilor informatice aferente se va face de la un furnizor de servicii de certificare conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 5
Spitalele/instituţiile vor nominaliza persoanele care au drept de semnãturã şi pentru care se vor achiziţiona certificate digitale calificate de semnãturã electronicã.
ART. 6
Drepturile şi obligaţiile personalului deţinãtor de certificate digitale calificate sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã şi în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã.
ART. 7
Instruirea personalului privind utilizarea semnãturii electronice se va face de cãtre furnizorul de servicii de certificare abilitat.
ART. 8
Cheltuielile legate de introducerea semnãturii electronice calificate se suportã din bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţii sanitare respective.
ART. 9
Direcţiile din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti, direcţiile de sãnãtate publicã, casele judeţene de asigurãri de sãnãtate şi spitalele vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
ART. 10
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Celea


ANEXĂ

LISTA
comunicãrilor periodice şi a documentelor
care vor fi semnate electronic în mod obligatoriu

1. Transmiterea Setului minim de date la nivel de pacient (SMDP) de cãtre spitale cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti şi direcţiile de sãnãtate publicã, conform prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 29/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
2. Transmiterea de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti cãtre spitale a tuturor rapoartelor de activitate clinicã, elaborate în conformitate cu <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 29/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu prevederile contractului-cadru
3. Transmiterea de cãtre spitale sau Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti a oricãror alte date care intrã sub incidenţa <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date
4. Transmiterea datelor privind organizarea achiziţiilor publice organizate de Ministerul Sãnãtãţii şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru aprovizionarea cu medicamente, materiale sanitare şi reactivi a unitãţilor sanitare cu paturi, precum şi pentru monitorizarea derulãrii contractelor încheiate în acest scop
5. Transmiterea datelor necesare privind organizarea şi derularea contractelor pentru achiziţiile de medicamente şi materiale sanitare în cadrul programelor naţionale de sãnãtate
6. Reţete şi analize de laborator.
--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016