Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 49 din 22 iunie 2017  privind modificarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 49 din 22 iunie 2017 privind modificarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2016

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 535 din 7 iulie 2017

     Având în vedere prevederile art. 44 alin. (2) şi ale art. 45 alin. (1) lit. a) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
     în temeiul prevederilor art. 9 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,

     preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin.

    ART. I
     Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 18 aprilie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Prevederile standardului nu se aplică în situaţii de funcţionare anormală a RED determinate de către OTS, în condiţiile în care OD a luat toate măsurile pentru limitarea efectelor cauzei care determină funcţionarea anormală."

    2. La articolul 6, alineatul (2), litera i) se abrogă.
    3. La articolul 6 alineatul (2), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k) incident deosebit - eveniment care duce la apariţia unei întreruperi lungi a căii de alimentare/evacuare a energiei electrice, ce afectează un număr mai mare de 5.000 de utilizatori."

    4. La articolul 15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) În situaţia producerii unui incident deosebit în RED, OD concesionar este obligat să informeze ANRE cel mai târziu în ziua lucrătoare următoare, precizând: zona RED afectată, numărul locurilor de consum şi/sau de producere afectate, precum şi, dacă sunt disponibile, informaţii privind durata întreruperii şi cauza care a determinat apariţia incidentului."

    5. La articolul 16 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) pentru mediul urban sau rural, în condiţii meteorologice deosebite care generează avarii în elemente ale RED aflate în zona intravilană, în maximum 48 de ore;"

    6. La articolul 16 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) pentru mediul urban sau rural, în condiţii meteorologice deosebite care generează avarii în elemente ale RED aflate în zona extravilană, în maximum 72 de ore."

    7. La articolul 16 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) pentru mediul urban sau rural, în condiţii meteorologice deosebite, în termenul prevăzut la alin. (1) lit. c) sau d), după caz."

    8. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cadrul întreruperilor lungi neplanificate prevăzute la alin. (1) nu sunt incluse întreruperile accidentale provocate de utilizatorii RED sau de către terţi. Aceste întreruperi se monitorizează şi se raportează distinct de către OD, în cadrul raportului prevăzut la art. 44."

    9. După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 26^1
    Parametrii de calitate prevăzuţi la art. 23, 24, 25 şi 26 reprezintă indicatori de performanţă pentru calitatea curbei de tensiune."

    10. La articolul 27, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:
    "(9) În situaţia în care, drept urmare a analizei efectuate de OD, reclamaţia utilizatorului referitoare la calitatea curbei de tensiune se dovedeşte întemeiată, OD plăteşte utilizatorului compensaţia corespunzătoare prevăzută în anexa nr. 4."

    11. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) OD este obligat să răspundă, în termen de 30 de zile calendaristice, la toate cererile/sesizările/reclamaţiile/ solicitările primite cu privire la serviciul de distribuţie, altele decât cele pentru care este prevăzut explicit un termen de răspuns în reglementările în vigoare."

    12. La articolul 29, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Termenele şi condiţiile necesare pentru emiterea avizului tehnic de racordare, pentru transmiterea ofertei de contract de racordare, pentru punerea sub tensiune a instalaţiilor de utilizare aferente unui loc de consum şi/sau de producere, precum şi termenul total pentru proiectarea unui branşament, obţinerea autorizaţiei de construire pentru branşament, execuţia şi recepţia punerii în funcţiune a branşamentului sunt prevăzute în regulamentul de racordare."

    13. La articolul 29, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Prin derogare de la prevederile alin. (4), în situaţia în care termenul maxim prevăzut în regulamentul de racordare pentru proiectarea unui branşament, obţinerea autorizaţiei de construire pentru branşament, execuţia şi recepţia punerii în funcţiune a branşamentului nu este respectat de către OD ca urmare a unei cereri exprese din partea utilizatorului de amânare a realizării branşamentului, OD nu acordă compensaţia corespunzătoare prevăzută în anexa nr. 4."

    14. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    (1) OD are obligaţia montării contorului pentru fiecare loc de consum şi/sau de producere nou, în termenul prevăzut în contractul de racordare.
    (2) OD are obligaţia înlocuirii/reprogramării contorului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data depunerii de către furnizor/utilizatorul care are contract de distribuţie încheiat direct cu OD a cererii scrise, motivate de opţiunea utilizatorului client final de schimbare a tarifului de furnizare, în situaţia în care aplicarea noului tarif necesită un alt tip de contor sau reprogramarea celui existent.
    (3) La sesizarea utilizatorului, adresată direct sau prin intermediul furnizorului, referitoare la grupul de măsurare care este dispărut, defect sau suspect de înregistrări eronate, ori ca urmare a constatării de către OD a unor probleme privind grupul de măsurare, OD este obligat să monteze sau să înlocuiască grupul de măsurare ori elemente ale acestuia, cu anunţarea prealabilă a utilizatorului, în condiţiile şi la termenele prevăzute în contractul-cadru pentru serviciul de distribuţie."

    15. La articolul 34, alineatele (4), (5) şi (6) se abrogă.
    16. La articolul 41, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) OD concesionar este obligat să monitorizeze şi să transmită ANRE, în cadrul raportului anual prevăzut la art. 44, informaţiile privind compensaţiile acordate utilizatorilor RED conform anexei nr. 7."

    17. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul conţinut:
    "ART. 46
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul standard."

    18. La anexa nr. 2 "Indicatori de continuitate", sintagma "întreruperi neplanificate cauzate de forţa majoră" se înlocuieşte cu sintagma "întreruperi neplanificate cauzate de condiţii meteorologice deosebite", iar sintagma "întreruperi neplanificate cauzate de utilizatori*" se înlocuieşte cu sintagma "întreruperi neplanificate cauzate de utilizatori* sau terţi".
    19. La anexa nr. 4 "Compensaţii acordate de OD utilizatorilor pentru nerespectarea indicatorilor de calitate tehnică a energiei electrice şi a indicatorilor de calitate comercială a serviciului de distribuţie", punctele nr. 9, 12, 13 şi 14 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

    
     ┌────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐
     │Nr. │ Serviciul │Termenul maxim │Compensaţii acordate în cazul │
     │crt.│ │stabilit în standard/│nerespectării termenelor/ │
     │ │ │reglementările │indicatorilor de calitate │
     │ │ │specifice în vigoare │tehnică a energiei electrice │
     │ │ │pentru realizarea ├───────────────┬──────────────┤
     │ │ │serviciului* │ Persoane │ Persoane │
     │ │ │ │ juridice │ fizice │
     ├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
     │"9 │Răspuns la cererile/sesizările/ │ 30 de zile │ 90 RON la │ 90 RON la │
     │ │reclamaţiile sau solicitările primite │ calendaristice │ 110 kV; │ 110 kV; │
     │ │cu privire la serviciul de distribuţie,│ │ 70 RON la JT │ 40 RON la JT │
     │ │altele decât cele pentru care este │ │ şi MT │ şi MT │
     │ │prevăzut explicit un termen de răspuns │ │ │ │
     │ │în reglementările în vigoare │ │ │ │
     ├────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┤
     │ ............................................................................................... │
     ├────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┬──────────────┤
     │ 12 │Montarea/înlocuirea grupului de │ 5 zile lucrătoare │ 130 RON │ - │
     │ │măsurare/elemente ale grupului de │ │ │ │
     │ │măsurare dispărut, defect sau suspect │ │ │ │
     │ │de înregistrări eronate, în cazul unui │ │ │ │
     │ │loc de consum şi/sau de producere cu │ │ │ │
     │ │puterea aprobată mai mare de 100 kW │ │ │ │
     ├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
     │ 13 │Montarea/înlocuirea grupului de │ 10 zile lucrătoare │ 130 RON │ 130 RON │
     │ │măsurare/elemente ale grupului de │ │ │ │
     │ │măsurare dispărut, defect sau suspect │ │ │ │
     │ │de înregistrări eronate, în cazul unui │ │ │ │
     │ │loc de consum şi/sau de producere cu │ │ │ │
     │ │puterea aprobată mai mică sau egală cu │ │ │ │
     │ │100 kW sau în cazul unui client final │ │ │ │
     │ │casnic │ │ │ │
     ├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
     │ 14 │Înlocuirea/reprogramarea contorului la │ 10 zile │ 130 RON │ 130 RON" │
     │ │cererea scrisă a furnizorului/ │ calendaristice │ │ │
     │ │utilizatorului care are contract de │ │ │ │
     │ │distribuţie încheiat direct cu OD, │ │ │ │
     │ │motivată de opţiunea utilizatorului │ │ │ │
     │ │client final de schimbare a tarifului │ │ │ │
     │ │de furnizare, în situaţia în care │ │ │ │
     │ │aplicarea noului tarif necesită un alt │ │ │ │
     │ │tip de contor sau reprogramarea celui │ │ │ │
     │ │existent │ │ │ │
     └────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┘

"

    20. La anexa nr. 4 "Compensaţii acordate de OD utilizatorilor pentru nerespectarea indicatorilor de calitate tehnică a energiei electrice şi a indicatorilor de calitate comercială a serviciului de distribuţie", după punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 15, cu următorul cuprins:
    "

    
     ┌────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐
     │Nr. │ Serviciul │Termenul maxim │Compensaţii acordate în cazul │
     │crt.│ │stabilit în standard/│nerespectării termenelor/ │
     │ │ │reglementările │indicatorilor de calitate │
     │ │ │specifice în vigoare │tehnică a energiei electrice │
     │ │ │pentru realizarea ├───────────────┬──────────────┤
     │ │ │serviciului* │ Persoane │ Persoane │
     │ │ │ │ juridice │ fizice │
     ├────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
     │"15 │Respectarea indicatorilor de │ - │270 RON la 110 │270 RON la 110│
     │ │performanţă privind calitatea curbei de│ │kV; │kV; │
     │ │tensiune │ │130 RON la JT │70 RON la JT │
     │ │ │ │şi MT │şi MT" │
     └────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴──────────────┘

"

    21. Anexa nr. 5 "Indicatori de calitate comercială" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    22. După anexa nr. 6 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.



    ART. II
     Direcţiile de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. III
     Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.




                     Preşedintele Autorităţii Naţionale
                     de Reglementare în Domeniul Energiei,
                     Niculae Havrileţ


     Bucureşti, 22 iunie 2017.
     Nr. 49.

    ANEXA NR. 1
     (Anexa nr. 5 la standard)

     Indicatori de calitate comercială


    
     ┌───┬────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
     │Nr.│ Indicator │Tip │Nivelul │Trim.│Trim.│Trim.│Trim.│Total│
     │ │ │utilizator│de │1 │2 │3 │4 │an │
     │ │ │*) │tensiune│ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 1 │Numărul de cereri de racordare la reţea │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 2 │Timpul mediu**) de emitere a avizelor tehnice de│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare, pentru cazul în care soluţia de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare a fost stabilită prin studiu de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │soluţie (zile) │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 3 │Timpul mediu**) de emitere a avizelor tehnice de│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare, pentru cazul în care soluţia de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare a fost stabilită prin fişă de soluţie │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │(zile) │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 4 │Timpul mediu**) de emitere a certificatelor de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 5 │Numărul de cereri de racordare nesoluţionate │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │prin emiterea unui aviz tehnic de racordare │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │(ATR) │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 6 │Numărul de cereri de racordare la care nu s-a │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │răspuns în termenul stabilit prin regulamentul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │de racordare │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 7 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 8 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │ 9 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │10 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ clienţi │ │ │ │ │ │ │
     │ │ │ casnici │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │11 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │12 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │13 │Numărul de contracte de racordare încheiate │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │14 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │racordare (zile) │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │15 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │nefinalizate/nesoluţionate │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │16 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │nefinalizate/nesoluţionate │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │17 │Numărul de cereri de contracte de racordare │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │nefinalizate/nesoluţionate │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │18 │Numărul de cereri de contracte de racordare la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │care nu s-a răspuns în termenul stabilit prin │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │Regulamentul de racordare │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │19 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │depunerea documentaţiei complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │soluţie, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │instalaţiei de utilizare (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │20 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │depunerea documentaţiei complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │soluţie, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │instalaţiei de utilizare (zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │21 │Durata medie**) a procesului de racordare, de la│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │depunerea documentaţiei complete, fără studiu de│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │soluţie, până la punerea sub tensiune a │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │instalaţiei de utilizare (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │22 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluţie + │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │tarif de racordare) (lei) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │23 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluţie + │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │tarif de racordare) (lei) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │24 │Costul mediu**) total pentru racordare (tarif │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru emitere ATR + cost studiu de soluţie + │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │tarif de racordare) (lei) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │25 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │de distribuţie***) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │26 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │de distribuţie***) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │27 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │de distribuţie***) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │28 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru serviciul de distribuţie***) (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │29 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru serviciul de distribuţie***) (zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │30 │Timpul mediu**) de încheiere a contractelor │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pentru serviciul de distribuţie***) (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │31 │Numărul de cereri de contracte pentru serviciul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │de distribuţie***) la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │termenul stabilit în prezentul standard │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │32 │Numărul de reclamaţii referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │contestaţii ATR │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │33 │Numărul de reclamaţii referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │contestaţii ATR │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │34 │Numărul de reclamaţii referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │contestaţii ATR │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │35 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la racordare/contestaţii ATR (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │36 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la racordare/contestaţii ATR (zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │37 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la racordare/contestaţii ATR (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │38 │Numărul de reclamaţii referitoare la racordare/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │contestaţii ATR la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │termenul stabilit prin reglementările în │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │vigoare │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │39 │Numărul de reclamaţii primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │calitatea curbei de tensiune │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │40 │Numărul de reclamaţii primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │calitatea curbei de tensiune │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │41 │Numărul de reclamaţii primite referitoare la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │calitatea curbei de tensiune │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │42 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │(zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │43 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │(zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │44 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la calitatea curbei de tensiune │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │(zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │45 │Numărul de reclamaţii referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │curbei de tensiune la care nu s-a răspuns în │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │termenul prevăzut în prezentul standard │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │46 │Numărul de reclamaţii referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │47 │Numărul de reclamaţii referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │48 │Numărul de reclamaţii referitoare la calitatea │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │curbei de tensiune care nu s-au putut rezolva │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │49 │Numărul de utilizatori deconectaţi pentru │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │neplată │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │50 │Numărul de utilizatori deconectaţi pentru │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │neplată │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │51 │Numărul de utilizatori deconectaţi pentru │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │neplată │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │52 │Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │consum din momentul anunţării OD de către │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │utilizator/furnizor de efectuarea plăţii (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │53 Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │consum din momentul anunţării OD de către │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │utilizator/ furnizor de efectuarea plăţii (zile)│ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │54 │Timpul mediu**) de reconectare a locului de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │consum din momentul anunţării OD de către │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │utilizator/furnizor de efectuarea plăţii (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │55 │Numărul de cereri/sesizări/reclamaţii sau │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │care se referă explicit prezentul standard │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │56 │Numărul de cereri/sesizări/reclamaţii sau │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │care se referă explicit prezentul standard │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │57 │Numărul de cereri/sesizări/reclamaţii sau │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │solicitări scrise pe alte teme decât cele la │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │care se referă explicit prezentul standard │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │58 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │sesizările/ reclamaţiile sau solicitările scrise│ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │explicit prezentul standard (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │59 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │sesizările/reclamaţiile sau solicitările scrise │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │explicit prezentul standard (zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │60 │Timpul mediu**) de răspuns la cererile/ │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │sesizările/reclamaţiile sau solicitările scrise │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │pe alte teme decât cele la care se referă │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │explicit prezentul standard (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │61 │Numărul reclamaţiilor scrise pe alte teme decât │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │cele la care se referă explicit prezentul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │standard care nu s-au putut rezolva │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │62 │Numărul de reclamaţii referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │măsurate │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │63 │Numărul de reclamaţii referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │măsurate │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │64 │Numărul de reclamaţii referitoare la datele │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │măsurate │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │65 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │energie electrică recalculat (zile) │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │66 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │energie electrică recalculat (zile) │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │67 │Timpul mediu**) de răspuns la reclamaţiile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │referitoare la datele măsurate/consumul de │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │energie electrică recalculat (zile) │ toţi │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │68 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │citit o dată la 6 luni │ toţi │ JT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │69 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │citit lunar │ toţi │ MT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │70 │Numărul de utilizatori al căror contor nu este │ mari │ │ │ │ │ │ │
     │ │citit lunar │ consuma- │ │ │ │ │ │ │
     │ │ │ tori │ IT │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │71 │Număr total de apeluri telefonice │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │72 │Număr total de apeluri telefonice nepreluate │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │73 │Numărul de apeluri telefonice la care nu s-a │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │răspuns în 60 de secunde │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │74 │Timpul mediu**) de răspuns la apelurile │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │telefonice (secunde) │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     ├───┼────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
     │75 │Numărul solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │scrise la care nu s-a răspuns în termenul │ │ │ │ │ │ │ │
     │ │prevăzut în standard │ toţi │ toate │ │ │ │ │ │
     └───┴────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘


──────────
    *) În noţiunea de "tip utilizator" se includ locurile de consum şi/sau de producere, precum şi OD racordaţi.
     **) Valoarea medie reprezintă media aritmetică.
     ***) Contracte noi, schimbarea soluţiei de racordare, schimbarea furnizorului etc.
──────────

    ANEXA NR. 2
     (Anexa nr. 7 la standard)

     Monitorizarea compensaţiilor acordate utilizatorilor

    
     ┌──────────────┬────────────┬──────────────┬───────┬──────────────┬───────────────────────────────────────┐
     │Data acordării│Valoarea │Tip │Zonă de│Motivul │Categoria indicatorilor de performanţă │
     │compensaţiei │compensaţiei│utilizator*1) │consum │acordării │ neîndepliniţi*2) │
     │[zzllaa] │acordate │(se va preciza│(urban/│compensaţiei: ├──────────────┬───────────┬────────────┤
     │ │[lei] │şi nivelul de │rural) │indicatorul de│continuitatea │calitatea │calitatea │
     │ │ │tensiune al │ U/R │performanţă/ │alimentării │tehnică a │comercială a│
     │ │ │RED la care │ │serviciul │cu energie │energiei │serviciului │
     │ │ │este/urmează │ │neîndeplinit │electrică a │electrice │de │
     │ │ │să fie │ │ │utilizatorilor│distribuite│distribuţie │
     │ │ │racordat │ │ │ │ │a energiei │
     │ │ │utilizatorul) │ │ │ │ │electrice │
     ├──────────────┼────────────┼──────────────┼───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
     │....... │ │ │ │ │ │ │ │
     ├──────────────┼────────────┴──────────────┴───────┴──────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
     │Numărul total │ │ │ │ │
     │de compensaţii│ │ │ │ │
     │plătite*3) │ │ │ │ │
     ├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
     │Valoarea │ │ │ │ │
     │totală a │ │ │ │ │
     │compensaţiilor│ │ │ │ │
     │acordate*4) │ │ │ │ │
     │[lei] │ │ │ │ │
     └──────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴────────────┘


──────────
    *1) Pentru "tip utilizator" se completează: loc de consum (LC), loc de producere (LP) sau loc de consum şi de producere (LCP) ori OD. Se precizează şi nivelul de tensiune la care este racordat locul de consum şi/sau de producere ori OD. Exemplu: LCJT, LCMT/LCIT, LPJT etc.
     *2) Se va bifa una dintre cele trei categorii.
     *3) Se precizează atât numărul total de compensaţii acordate, cât şi defalcarea acestuia pe categorii aferente indicatorilor de performanţă.
     *4) Se precizează atât valoarea totală a compensaţiilor acordate, cât şi defalcarea acesteia pe categorii aferente indicatorilor de performanţă.
──────────


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016