Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 489 din 23 octombrie 2006  pentru aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigatii paraclinice, utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigatii paraclinice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 489 din 23 octombrie 2006 pentru aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigatii paraclinice, utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigatii paraclinice

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 939 din 21 noiembrie 2006

Având în vedere:
- Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Referatul comun de aprobare al Ministerului Sãnãtãţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. E.N. 5.816/D.G. 4.746/2006,
în temeiul:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul unic al biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice, ca imprimat cu regim special, în baza cãruia se recomandã investigaţii medicale paraclinice decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate asigurã implementarea biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, formulare ce conţin elemente de protecţie împotriva falsificãrii şi contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevãzute în anexa nr. 1, înserierea acestora, numerotarea filelor carnetelor cuprinzând biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice, precum şi distribuirea acestora.
ART. 3
(1) Se aprobã Instrucţiunile privind utilizarea şi modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Aplicarea prevederilor instrucţiunilor prevãzute la alin. (1) este obligatorie.
ART. 4
Medicul care elibereazã biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice este responsabil de realitatea datelor înscrise în rubricile completate.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
(1) Prevederile prezentului ordin se aplicã de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Formularele biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, în formatul aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se utilizeazã pânã la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 1 decembrie 2006.

Ministrul
sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei
Naţionale de
Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu
ANEXA 1


Bilet de trimitere pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS
Serie ........... Nr. ...........

──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────
1. Unitate medicalã []MF │Nivel de prioritate
CUI ................................... L.S.[]Amb.Spec │┌────────────┬──┐
Sediu (localitate, str., nr.)........... ││ Urgenta │ │
Judeţul ................................ │└────────────┴──┘
Casa de asigurãri/Nr.contract ..../..... │┌────────────┬──┐
││ Curente │ │
│└────────────┴──┘
──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────
2. Date identificare asigurat
[] Salariat [] Veteran
Asigurat la CAS:........ RC:....... [] Persoanã în [] Revoluţionar
întreţinere [] Handicap
Nume .................................. [] Pensionar [] PNS....
[] Copii(<18ani) [] Ajutor social
Prenume ............................... [] Elev/Ucenic/ [] Şomaj
Student [] Alte
(18-26 ani) categorii
┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ [] Gravidã/
CNP│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Lehuzã
└──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
┌───────────┬──┐ ┌───────────┬──┐ ┌───────────┬──┐
Beneficiar │ Pachet de │ │ │ Pachet │ │ │ Pachet │ │
│ bazã │ │ │facultativ │ │ │ minimal │ │
└───────────┴──┘ └───────────┴──┘ └───────────┴──┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cod diagnostic
┌──┬──┬──┬──┬──┐
│ │ │ │ │ │ Diagnistic .........................................
└──┴──┴──┴──┴──┘
┌──┬──┬──┬──┬──┐ ....................................................
│ │ │ │ │ │
└──┴──┴──┴──┴──┘ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┐
Data .../.../... Semnatura ........... Cod │ │ │ │ │ │ │
trimiterii medicului parafã └──┴──┴──┴──┴──┴──┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌───────┬───────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────┐
│Poziţia│ Cod investigaţie │ Investigaţii recomandate │Investigaţii│
│ │ │ │ efectuate │
├───────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 10 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 13 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 14 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───────────────────────────────┼────────────┤
│ 15 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴───────────────────────────────┴────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Numele şi semnãtura persoanei desemnate de laborator ....... L.S. Laborator
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Data prezentãrii asiguratului Semnãtura asiguratului
....../......../........ ...............



ANEXA 2
INSTRUCŢIUNI
privind utilizarea
şi modul de completare
a biletelor de trimitere
pentru investigaţii paraclinice

A. Principii generale
1. Recomandarea pentru investigaţii paraclinice se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de investigaţii paraclinice atrage rãspunderea persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale.
2. Biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice, denumit în continuare bilet de trimitere, se completeazã de cãtre medicii aflaţi în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, potrivit specialitãţii şi competenţelor, respectiv atestatelor pe care le-au obţinut, şi în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia şi numai pentru pacienţii care beneficiazã de asigurãri sociale de sãnãtate.
3. Se interzic:
- emiterea biletelor de trimitere de cãtre medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului;
- emiterea de cãtre unitãţile spitaliceşti a biletelor de trimitere pentru pacienţii spitalizaţi, în decursul internãrii acestora, precum şi a celor pentru investigaţii contra cost, deoarece tratamentul pacienţilor internaţi se asigurã integral de cãtre unitatea spitaliceascã respectivã, indiferent de afecţiunile asociate.
4. Investigaţiile paraclinice se pot efectua de cãtre orice furnizor de investigaţii paraclinice aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile prevãzute în contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia.
5. Utilizarea formularelor pentru investigaţii paraclinice cu regim special nu exclude utilizarea fişelor de recomandare pentru investigaţiile paraclinice RMN, CT, scintigrafie, cuprinse în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
B. Instrucţiuni privind utilizarea formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile paraclinice decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate
1. Biletul de trimitere este tipãrit pe hârtie autocopiantã în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) rãmâne în carnet, la medicul care a fãcut trimiterea, iar exemplarele 1 (alb) şi 2 (roz) se predau asiguratului, care le depune la furnizorul de servicii paraclinice care va efectua investigaţiile recomandate. Furnizorul de servicii paraclinice va pãstra exemplarul roz, iar exemplarul alb (originalul) va fi înaintat casei de asigurãri de sãnãtate împreunã cu factura şi desfãşurãtorul activitãţii prestate (în format electronic şi pe suport hârtie).
2. În situaţia în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere existã formulare greşit tipãrite, incomplete sau completate greşit de cãtre medic, se va scrie cuvântul "ANULAT" pe formular şi acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rãmânând în carnet. Pe versoul cotorului ultimului bilet de trimitere se va preciza: "Acest carnet conţine ... file (în cifre şi în litere), de la numãrul ... la numãrul ..., şi ... file anulate."
3. Gestionarea, distribuirea şi achiziţionarea carnetelor cu bilete de trimitere se vor face dupã cum urmeazã:
a) carnetele înseriate şi numerotate vor fi distribuite de cãtre fiecare casã de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de necesitãţi, pentru o perioadã de cel mult 3 luni, fiecãrui furnizor de servicii medicale care a încheiat în prealabil contract cu aceasta, asigurând evidenţa biletelor de trimitere distribuite furnizorilor de servicii medicale;
b) gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate se va face potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) furnizorii de servicii medicale îşi vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţii contractuale;
d) achiziţia formularelor de bilete de trimitere se va face de cãtre reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de delegatul acestuia, pe baza facturii fiscale.
4. - Furnizorul de servicii medicale îşi va organiza modul de gestionare şi evidenţã a carnetelor cu bilete de trimitere, precum şi modul de pãstrare a carnetelor epuizate.
- Pentru furnizorii de servicii medicale care au mai mulţi medici angajaţi care au dreptul de a trimite asiguratul la investigaţii paraclinice pe baza biletului de trimitere, distribuirea şi arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conţine urmãtoarele rubrici obligatorii: numele şi prenumele medicului, data repartizãrii carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/ carnetelor repartizat/repartizate, semnãtura de primire şi parafa, data returnãrii în arhivã a exemplarului 3, seria biletelor de trimitere returnate (exemplarul 3), semnãtura de returnare şi parafa.
- Înregistrarea biletelor de trimitere emise asiguraţilor se va face în registrul de consultaţii, la rubrica "Recomandãri", unde se vor nota seria şi numãrul biletului de trimitere emis.
C. Instrucţiuni de completare a formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile paraclinice decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate
Formularele de bilete de trimitere se completeazã în succesiunea numerelor şi în ordinea cronologicã a consultaţiilor, astfel:

Câmpul 1 - "Unitate medicalã":
a) se completeazã cu denumirea unitãţii medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unitãţii sanitare, adresa completã, casa de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorul are încheiat contract, numãrul contractului de furnizare de servicii medicale în baza cãruia medicul prescriptor presteazã serviciul;
b) se alege prin bifare cu "x" categoria de furnizor de servicii medicale, dupã cum urmeazã:
- "MF" pentru furnizorii de servicii de asistenţã primarã;
- "Amb. Spec." pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate, inclusiv servicii de medicinã dentarã.
Medicii angajaţi ai unui spital care presteazã servicii în baza contractului încheiat între spital şi casele de asigurãri de sãnãtate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa cãsuţa "Amb. Spec." atunci când emit un bilet de trimitere pacienţilor consultaţi în ambulatoriul de specialitate al spitalului;
c) "Nivel de prioritate" - se va bifa cu "x" cãsuţa corespunzãtoare nivelului de prioritate al investigaţiilor paraclinice recomandate.

Câmpul 2 - "Date identificare asigurat":
a) "Asigurat la CAS" - se va înscrie casa de asigurãri de sãnãtate în evidenţa cãreia se aflã asiguratul;
b) "RC" - se completeazã numãrul din registrul de consultaţii (RC);
c) se alege prin bifare cu "x" categoria în care se încadreazã asiguratul. Medicul va bifa o singurã categorie de asigurat:
- se bifeazã cãsuţa "Ajutor social" pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit <>Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- se bifeazã cãsuţa "Veteran", "Revoluţionar" sau "Handicap" numai pentru asiguraţii care nu realizeazã alte venituri decât cele provenite din drepturile bãneşti acordate de legile speciale prin care li se stabileşte aceastã calitate, precum şi cele provenite din pensii;
- se bifeazã cãsuţa "Gravidã/Lehuzã" numai pentru femeile gravide şi lehuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul minim brut pe ţarã (conform prevederilor <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare). Pentru femeile gravide/lehuze care nu se încadreazã în aceastã categorie se bifeazã exclusiv categoria de asigurat din care fac parte;
- se bifeazã cãsuţa "Alte categorii" pentru persoanele care nu se încadreazã în categoriile de asigurat prevãzute în biletul de trimitere, menţionându-se categoria de asigurat numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale (<>Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, <>Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri);
- se bifeazã cãsuţa "PNS" şi se noteazã numãrul programului/subprogramului de sãnãtate pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în Programul naţional de sãnãtate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sãnãtãţii Publice, pânã la vindecarea respectivei afecţiuni, dacã nu realizeazã venituri din muncã, pensie sau alte resurse, pe perioada în care sunt incluşi în program;
- categoria "Persoanã în întreţinere" se referã la soţul, soţia şi pãrinţii fãrã venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;
d) se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele, adresa completã);
e) "CNP" - se completeazã cu codul numeric personal al asiguratului, format din 13 cifre;
f) se va bifa cu "x" cãsuţa "Pachet de bazã", "Pachet facultativ" sau "Pachet minimal", în funcţie de tipul de asigurare a beneficiarului.

Câmpul 3 - "Cod diagnostic":
- se vor completa cãsuţele destinate codului de diagnostic corespunzãtor diagnosticului sau diagnosticelor cunoscute ori prezumtive pentru care se recomandã investigaţiile;
- "Data trimiterii" - se va specifica data trimiterii asiguratului pentru efectuarea investigaţiilor recomandate;
- "Semnãtura medicului/Cod parafã" - se executã specimenul de semnãturã a medicului care a emis biletul de trimitere şi se aplicã parafa şi codul corespunzãtor acestuia.

Câmpul 4 - "Cod investigaţie/Investigaţii recoman-date/Investigaţii efectuate":
- medicul care trimite asiguratul, în mod facultativ, poate completa codul de investigaţie separat, pentru fiecare investigaţie recomandatã;
- codurile proprii investigaţiilor paraclinice se vor completa obligatoriu de cãtre furnizorul de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile, corespunzãtor reglementãrilor în vigoare;
- "Investigaţii recomandate" - se va completa de medicul care trimite asiguratul; investigaţiile recomandate vor fi scrise lizibil cu majuscule;
- "Investigaţii efectuate" - se va completa prin bifare cu "x" de furnizorul de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile. În situaţia în care furnizorul nu poate efectua toate investigaţiile prescrise, le va anula cu o linie pe cele neefectuate, pe ambele exemplare ale biletului de trimitere, fãrã a avea posibilitatea înlocuirii sau adãugãrii altor investigaţii paraclinice.

Câmpul 5 - "Numele şi semnãtura persoanei desemnate de laborator":
- se va completa în clar numele persoanei desemnate de furnizorul de servicii paraclinice, care va executa specimenul de semnãturã;
- "LS" - se va aplica ştampila furnizorului de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile recomandate.

Câmpul 6 - "Data prezentãrii asiguratului":
- se va completa de cãtre asigurat data la care acesta s-a prezentat la furnizorul de servicii paraclinice pentru efectuarea investigaţiilor;
- "Semnãtura asiguratului" - se executã semnãtura beneficiarului serviciilor paraclinice recomandate dupã ce a fost informat asupra tipurilor de investigaţii paraclinice de care urmeazã sã beneficieze.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016