Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 487 din 24 iunie 2010  privind publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.201(81) si prin anexa nr. 3 la Rezolutia MSC.216(82) ale Comitetului Securitatii Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 487 din 24 iunie 2010 privind publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.201(81) si prin anexa nr. 3 la Rezolutia MSC.216(82) ale Comitetului Securitatii Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 483 din 14 iulie 2010
ORDIN nr. 487 din 24 iunie 2010
privind publicarea acceptãrii amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.201(81) şi prin anexa nr. 3 la Rezoluţia MSC.216(82) ale Comitetului Securitãţii Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 483 din 14 iulie 2010


În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se publicã amendamentele la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.201(81) a Comitetului Securitãţii Maritime din 18 mai 2006, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se publicã amendamentele la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin anexa nr. 3 la Rezoluţia MSC.216(82) a Comitetului Securitãţii Maritime din 8 decembrie 2006, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 24 iunie 2010.
Nr. 487.


ANEXA 1

REZOLUŢIA MSC.201(81)
(adoptatã la 18 mai 2006)

Adoptarea amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974
pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã

Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, art. VIII(b) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), denumitã în continuare Convenţia, cu privire la procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta,
1. adoptã, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepţia cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante, ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010 dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.


ANEXÃ
-----
la Rezoluţia MSC.201(81)
------------------------

AMENDAMENTE
la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã


CAP. II-2
Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

REGULA 9
Localizarea incendiului

1. La alineatul .2 din paragraful 4.1.3.3 se înlocuieşte "." cu "; sau".
2. La paragraful 4.1.3.3, dupã alineatul .2 existent se adaugã noul alineat .3:
".3 ajutaje pentru pulverizarea finã a apei, care au fost încercate şi aprobate în conformitate cu instrucţiunile aprobate de cãtre Organizaţie*."
-------------
* Se face referire la Instrucţiunile revizuite pentru aprobarea instalaţiilor cu sprinkler echivalente acelora menţionate în regula II-2/12 din SOLAS [Rezoluţia A.800(19)].

REGULA 15
Instalaţii pentru combustibil lichid, ulei de ungere şi alte hidrocarburi inflamabile

3. La regula II-2/15, aşa cum a fost amendatã prin Rezoluţia MSC.31(63), textul de dupã titlu se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"(Paragrafele 2.9 pânã la 2.12 din aceastã regulã se aplicã tuturor navelor construite la 1 februarie 1992 sau dupã aceastã datã, cu excepţia faptului cã referirile la paragrafele 2.10 şi 2.11 din paragrafele 3 şi 4 se aplicã navelor construite la 1 iulie 1998 sau dupã aceastã datã)".

CAP. III
Mijloace şi dispozitive de salvare

REGULA 7
Mijloace de salvare individuale

4. La paragraful 2.1 se introduc noile alineate .1 şi .2:
".1 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai micã de 24 de ore trebuie sã fie prevãzut un numãr de veste de salvare pentru copii egal cu cel puţin 2,5% din numãrul de pasageri de la bord;
.2 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai mare de 24 de ore trebuie sã fie prevãzute veste de salvare pentru fiecare copil de la bord;",
şi alineatele .1 şi .2 existente se renumeroteazã ca alineatele .3 şi .4. Cuvântul "şi" se mutã de la sfârşitul alineatului .3 renumerotat la sfârşitul alineatului .4 renumerotat.
5. Dupã alineatul .4 renumerotat din paragraful 2.1 se introduce noul alineat .5:
".5 dacã vestele de salvare prevãzute pentru adulţi nu sunt proiectate pentru a fi purtate de persoane cu o greutate mai mare de 140 kg şi o circumferinţã a bustului mai mare de 1.750 mm, atunci un numãr suficient de accesorii corespunzãtoare trebuie sã fie disponibil la bord pentru a asigura protecţia acestor persoane."

CAP. IV
Radiocomunicaţii

REGULA 7
Instalaţia radio: Generalitãţi

6. Textul existent al alineatului .6.1 din paragraful 1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
".6.1 sã poatã transmite un semnal de alertare în caz de sinistru prin serviciul de sateliţi cu orbitã polarã ce opereazã în banda de 406 MHz;".

REGULA 9
Instalaţia radio: Zonele maritime A1 şi A2

7. Textul existent al alineatului .3.3 din paragraful 1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
".3.3 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie terestrã de navã."

REGULA 10
Instalaţia radio: Zonele maritime A1, A2 şi A3

8. Textul existent al alineatului .4.3 din paragraful 1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
".4.3 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie suplimentarã terestrã de navã."
9. Textul existent al alineatului .3.2 din paragraful 2 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
".3.2 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie terestrã de navã; şi".

CAP. V
Siguranţa navigaţiei

REGULA 22
Vizibilitatea de pe puntea de navigaţie

10. Dupã paragraful 3 existent se adaugã noul paragraf 4:
"4 Fãrã a aduce atingere cerinţelor paragrafelor 1.1, 1.3, 1.4 şi 1.5, schimbarea apei de balast se poate efectua cu condiţia ca:
.1 comandantul sã fi stabilit dacã este sigur sã se procedeze astfel şi sã se ţinã seama de orice unghiuri moarte mãrite sau de câmpurile orizontale reduse cu privire la vizibilitatea ce rezultã din exploatare în scopul asigurãrii cã o supraveghere corespunzãtoare este menţinutã în orice moment;
.2 exploatarea sã se efectueze în conformitate cu planul de management al apei de balast, ţinându-se seama de recomandãrile privind schimbarea apei de balast adoptate de cãtre Organizaţie; şi
.3 începerea şi terminarea exploatãrii sã fie înregistrate în jurnalul navei cu privire la activitãţile de navigaţie conform regulii 28."


ANEXA 2

REZOLUŢIA MSC.216(82)
(adoptatã la 8 decembrie 2006)

Adoptarea amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974
pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã

Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, art. VIII(b) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), denumitã în continuare Convenţia, cu privire la procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi doua sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta,
1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexele nr. 1-3 la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã:
a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2008;
b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2008; şi
c) amendamentele din anexa nr. 3 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010,
cu excepţia cazului în care înainte de aceste date mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante, ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie:
(a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2008;
(b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2009; şi
(c) amendamentele din anexa nr. 3 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010,
dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexele nr. 1-3;
5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexelor nr. 1-3 membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.


ANEXA 3
-------
la Rezoluţia MSC.216(82)
------------------------

AMENDAMENTE
la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã

CAP. II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice

PARTEA D
Instalaţii electrice

REGULA 41
Sursa principalã de energie electricã şi instalaţii de iluminat

1. Dupã paragraful 5 existent se adaugã noul paragraf 6:
"6 La navele de pasageri, iluminatul suplimentar trebuie sã fie prevãzut în toate cabinele pentru a indica în mod vizibil ieşirea, astfel încât ocupanţii sã îşi poatã gãsi drumul spre uşã. Acest iluminat, care poate sã fie conectat la o sursã de energie electricã de avarie sau la o sursã proprie de energie electricã din fiecare cabinã, trebuie sã fie automat aprins atunci când iluminatul normal al cabinei se defecteazã şi sã rãmânã în funcţionare timp de 30 de minute."
2. Dupã regula 54 existentã se adaugã noua parte F:

"PARTEA F
Proiectare şi amenajãri alternative

REGULA 55
Proiectare şi amenajãri alternative

1. Scopul
Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilã proiectãrii şi amenajãrii instalaţiilor de maşini şi electrice.
2. Generalitãţi
2.1 Proiectarea şi amenajarea instalaţiilor de maşini şi electrice se pot abate de la cerinţele stabilite în pãrţile C, D şi E, cu condiţia ca proiectarea şi amenajarea alternativã sã respecte scopul cerinţelor corespunzãtoare şi sã asigure un nivel echivalent de siguranţã conform prezentului capitol.
2.2 În cazul în care proiectarea şi amenajarea alternativã se abat de la cerinţele prescriptive din pãrţile C, D şi E, atunci trebuie sã fie efectuate o analizã tehnicã, o evaluare şi aprobare a proiectãrii şi amenajãrii alternative în conformitate cu prezenta regulã.
3. Analiza tehnicã
Analiza tehnicã trebuie sã fie pregãtitã şi transmisã Administraţiei pe baza instrucţiunilor elaborate de cãtre Organizaţie* şi trebuie sã includã cel puţin urmãtoarele elemente:
--------------
* Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajarea alternativã din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).

.1 stabilirea tipului navei, a instalaţiilor de maşini, a instalaţiilor electrice şi a încãperii sau a încãperilor corespunzãtoare;
.2 identificarea cerinţei sau cerinţelor prescriptive cu care aceste instalaţii electrice şi de maşini nu corespund;
.3 identificarea motivului conform cãruia construcţia propusã nu respectã cerinţele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute;
.4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navã, instalaţiile de maşini, instalaţiile electrice sau încãperea ori încãperile corespunzãtoare prevãzute în cerinţa prescriptivã sau cerinţele prescriptive corespunzãtoare:
.1 criteriile de exploatare trebuie sã asigure un nivel de siguranţã care sã nu fie inferior cerinţelor prescriptive corespunzãtoare din pãrţile C, D şi E; şi
.2 criteriile de exploatare trebuie sã fie cuantificabile şi mãsurabile;
.5 descrierea detaliatã a proiectãrii şi amenajãrii alternative, inclusiv o listã a ipotezelor de calcul şi a tuturor restricţiilor sau condiţiilor de exploatare propuse;
.6 justificarea tehnicã demonstrând faptul cã proiectarea şi amenajarea alternativã respectã criteriile de exploatare privind siguranţa, şi
.7 evaluarea riscului pe baza identificãrii posibilelor defectãri şi pericole în legãturã cu propunerea fãcutã.
4. Evaluarea construcţiilor şi instalaţiilor echivalente
4.1 Analiza tehnicã prevãzutã la paragraful 3 trebuie sã fie evaluatã şi aprobatã de cãtre Administraţie, luându-se în considerare instrucţiunile elaborate de cãtre Organizaţie*.
------------
*) Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajarea alternativã din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).

4.2 O copie a documentaţiei, aşa cum a fost aprobatã de cãtre Administraţie, indicând faptul cã instalaţiile şi construcţiile echivalente corespund acestei reguli, trebuie sã existe la bordul navei.
5. Schimbul de informaţii
Administraţia trebuie sã comunice Organizaţiei informaţiile pertinente cu privire la proiectarea şi amenajarea alternativã aprobate de ea în vederea difuzãrii lor tuturor guvernelor contractante.
6. Reevaluarea datoritã schimbãrii condiţiilor
Dacã intervine o modificare în ipotezele de calcul şi restricţiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectãrii şi amenajãrii alternative, atunci analiza tehnicã trebuie sã fie efectuatã conform condiţiilor de modificare şi trebuie sã fie aprobate de cãtre Administraţie."

CAP. II-2
Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

REGULA 3
Definiţii

3. Dupã paragraful 50 existent se adaugã urmãtoarele noi paragrafe 51 şi 52:
"51 Zonã de siguranţã în caz de accident este, din punctul de vedere al locuirii, orice zonã sau zone care nu este sau nu sunt inundate ori care se aflã în exteriorul zonei verticale principale sau zonelor verticale principale în care s-a produs un incendiu, astfel încât aceasta sã poatã prelua în deplinã siguranţã toate persoanele aflate la bord pentru a le proteja de pericole asupra vieţii sau sãnãtãţii lor şi pentru a le asigura serviciile esenţiale.
52 Centrul de siguranţã este un post de comandã utilizat în exclusivitate pentru managementul situaţiilor de urgenţã. Funcţionarea, comanda şi/sau monitorizarea sistemelor de siguranţã fac parte integrantã din centrul de siguranţã."

REGULA 7
Detectare şi alarmã

4. Dupã paragraful 2.3 existent se adaugã urmãtorul nou paragraf 2.4:
"2.4. O instalaţie fixã de detectare a incendiului şi de alarmã în caz de incendiu de la navele de pasageri trebuie sã poatã identifica la distanţã şi individual fiecare detector şi avertizor de incendiu cu comandã manualã."
5. Urmãtorul text nou se adaugã la sfârşitul paragrafelor 5.2 şi 5.3.1:
"Detectoarele prevãzute în cabine, atunci când sunt activate, trebuie de asemenea sã poatã emite sau sã determine producerea emiterii unui semnal sonor în încãperea unde acestea se aflã situate."

REGULA 8
Controlul rãspândirii fumului

6. La sfârşitul paragrafului 2 se adaugã o nouã frazã:
"Instalaţia de ventilaţie care deserveşte centrele de siguranţã se poate ramifica din instalaţia de ventilaţie care deserveşte puntea de comandã, în afarã de cazul în care se aflã situatã într-o zonã verticalã principalã adiacentã."

REGULA 9
Localizarea incendiului

7. La paragraful 2.2.3.2.2(7) se eliminã cuvintele "Chioşcuri comerciale".
8. La paragraful 2.2.3.2.2(8) se adaugã cuvintele "Chioşcuri comerciale".
9. La notele de la tabelele 9.3 şi 9.4 se adaugã urmãtoarea frazã la sfârşitul literei c):
"Nu se cere niciun standard de rezistenţã la foc pentru acele elemente de separaţie care separã puntea de comandã şi centrul de siguranţã atunci când acesta din urmã se aflã situat în interiorul punţii de comandã."
10. Dupã paragraful 2.2.5.2 se adaugã urmãtorul nou paragraf 2.2.6:
"2.2.6. Protecţia atriumurilor
2.2.6.1 Atriumurile trebuie sã fie delimitate de incinte constituite din construcţii de tip "A" care au un grad de rezistenţã la foc stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, dupã caz.
2.2.6.2 Gradul de rezistenţã la foc a punţilor care separã încãperile din cadrul atriumurilor trebuie sã fie stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, dupã caz."
11. Paragraful 7.5.1 existent se renumeroteazã ca paragraful 7.5.1.1 şi, dupã aceasta, se adaugã urmãtorul nou paragraf 7.5.1.2:
"7.5.1.2 Canalele de evacuare, care deservesc maşinile de gãtit din bucãtãrii instalate pe punţile deschise, trebuie sã respecte cerinţele paragrafului 7.5.1.1, dupã caz, atunci când traverseazã încãperile de locuit sau încãperile care conţin materiale combustibile."
12. Dupã paragraful 7.5.2.1 existent se adaugã noul paragraf 7.6:
"7.6. Instalaţii de ventilaţie pentru spãlãtoriile principale de la navele care transportã mai mult de 36 de pasageri
Canalele de evacuare de la spãlãtoriile principale trebuie sã fie prevãzute cu:
.1 filtre uşor de demontat pentru curãţare;
.2 o clapetã antifoc cu telecomandã automatã, amplasatã la capãtul inferior al canalului;
.3 dispozitive cu comandã de la distanţã pentru oprirea ventilatoarelor de evacuare şi a ventilatoarelor de aspiraţie din interiorul încãperii şi pentru acţionarea clapetei antifoc menţionatã la alin. 7.6.2; şi
.4 deschideri de acces amplasate convenabil pentru inspecţie şi curãţare."

REGULA 10
Combaterea incendiului

13. În prima frazã din paragraful 6.4, între cuvintele "Echipamentul pentru prãjit în ulei" şi "trebuie" se introduc cuvintele "instalat în interiorul încãperilor sau pe punţile deschise".

REGULA 13
Mijloace de evacuare

14. La paragraful 3.2.3, cuvintele "încãperile sociale" din cea de-a treia frazã se eliminã şi se adaugã urmãtoarea nouã frazã, înaintea frazei a patra:
"Încãperile sociale pot, de asemenea, sã aibã acces direct la incintele casei scãrilor, cu excepţia spaţiului din culisele sãlii de spectacol."
15. Dupã paragraful 3.2.5.2 existent se adaugã urmãtorul nou paragraf 3.2.5.3:
"3.2.5.3 În locul instalaţiei de iluminare a cãii de evacuare, cerutã conform paragrafului 3.2.5.1, pot fi acceptate instalaţii echivalente pentru dirijarea evacuãrii, dacã s-a aprobat de cãtre Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de cãtre Organizaţie*."
----------
* Se face referire la Cerinţele funcţionale şi standardele de funcţionare privind evaluarea instalaţiilor pentru dirijarea evacuãrii (Circulara MSC/Circ.1167) şi Instrucţiunile provizorii pentru încercarea, aprobarea şi întreţinerea instalaţiilor pentru dirijarea evacuãrii utilizate ca echivalent la instalaţiile de iluminare la nivel inferior (Circulara MSC/Circ.1168).

16. Dupã regula 20 existentã se adaugã urmãtoarele noi reguli 21, 22 şi 23:

"REGULA 21
Pragul de avarie, reîntoarcerea în deplinã siguranţã în port şi zone de siguranţã

1. Aplicare
Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, care au lungimea, aşa cum s-a definit în regula II-1/2.5, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie sã respecte cerinţele acestei reguli.
2. Scopul
Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare, care permit reîntoarcerea unei nave în siguranţã în port, utilizând propulsia sa proprie dupã producerea unei avarii care nu depãşeşte pragul de avarie prevãzut la paragraful 3, şi de a asigura cerinţele de funcţionare şi exploatare pentru zonele de siguranţã.
3. Pragul de avarie
În cadrul unui incendiu, pragul de avarie include:
.1 pierderea încãperii în care s-a produs incendiul, pânã la cele mai apropiate elemente de separaţie de tip «A», care pot face parte din aceastã încãpere, dacã încãperea în care s-a produs incendiul este protejatã de o instalaţie fixã de stingere a incendiului; sau
.2 pierderea încãperii în care s-a produs incendiul şi a încãperilor adiacente, pânã la cele mai apropiate elemente de separaţie de tip «A», care nu fac parte din încãperea în care sa produs incendiul.
4. Reîntoarcerea în deplinã siguranţã în port**
------------
** Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rãmân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplinã siguranţã în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei dupã producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

Atunci când avaria datoratã unui incendiu nu depãşeşte pragul de avarie indicat la paragraful 3, nava trebuie sã se poatã reîntoarce în port asigurând o zonã de siguranţã aşa cum s-a definit la regula 3. Pentru a se putea reîntoarce în port, urmãtoarele instalaţii trebuie sã rãmânã operaţionale în partea din navã care nu este afectatã de incendiu:
.1 propulsia;
.2 instalaţiile de guvernare şi instalaţiile de comandã-guvernare;
.3 sistemele de navigaţie;
.4 instalaţiile pentru umplere, transfer şi alimentare cu combustibil lichid;
.5 comunicaţia internã între punţi, încãperile de maşini, centrul de siguranţã, echipele pentru stingerea incendiului şi remediere a avariilor, precum şi comunicaţia prevãzutã în vederea informãrii şi adunãrii pasagerilor şi echipajului;
.6 comunicaţia externã;
.7 instalaţia principalã de incendiu;
.8 instalaţiile fixe de stingere a incendiului;
.9 instalaţia de detectare a incendiului şi fumului;
.10 instalaţia de santinã şi balastare;
.11 porţile etanşe şi semietanşe acţionate cu energie electricã;
.12 instalaţii pentru asigurarea zonelor de siguranţã conform prevederilor paragrafului 5.1.2;
.13 instalaţii de detectare a inundãrii; şi
.14 alte instalaţii stabilite, pe care Administraţia le considerã necesare în lupta pentru supravieţuire.
5. Zona sau zonele de siguranţã
5.1. Cerinţe de funcţionare
.1 zona sau zonele de siguranţã trebuie sã fie în general o încãpere interioarã sau încãperi interioare; totuşi, Administraţia poate accepta ca un spaţiu extern sã fie utilizat ca zonã de siguranţã, ţinând seama de toate restricţiile impuse zonei de exploatare şi de condiţiile de mediu prevãzute;
.2 zona sau zonele de siguranţã trebuie sã furnizeze tuturor ocupanţilor sãi serviciile de bazã*** pentru asigurarea ocrotirii vieţii pasagerilor şi echipajului, dupã cum urmeazã:
.1 instalaţii sanitare;
.2 apã;
.3 hranã;
.4 încãperi alternative pentru îngrijire medicalã;
.5 adãpost împotriva intemperiilor;
.6 mijloace de prevenire a şocului termic şi hipotermic;
.7 luminã; şi
.8 ventilaţie;
------------
*** Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rãmân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplinã siguranţã în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei dupã producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

.3 instalaţia de ventilaţie trebuie sã fie proiectatã astfel încât sã se reducã la minimum pericolul ca fumul şi gazele fierbinţi sã poatã afecta utilizarea zonei sau zonelor de siguranţã; şi
.4 trebuie sã fie prevãzute mijloace care sã permitã accesul la mijloacele de salvare din fiecare zonã stabilitã sau utilizatã ca zonã de siguranţã, ţinându-se seama de faptul cã zona verticalã principalã poate sã nu fie accesibilã pentru traversarea sa.
5.2. Încãpere alternativã pentru îngrijire medicalã
Încãperea alternativã pentru îngrijire medicalã trebuie sã respecte standardul considerat acceptabil de cãtre Organizaţie****.
---------
**** Se face referire la Instrucţiunile referitoare la stabilirea programelor privind instalaţiile medicale şi igiena la navele de pasageri (Circulara MSC/Circ.1129).

REGULA 22
Criterii de proiectare aplicabile instalaţiilor care trebuie sã rãmânã operaţionale dupã producerea unui incendiu

1. Aplicare
Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, care au lungimea, aşa cum s-a definit la regula II-1/2.2, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie sã respecte cerinţele acestei reguli.
2. Scopul
Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare aplicabile instalaţiilor necesare pentru continuarea funcţionãrii lor pentru a permite efectuarea evacuãrii în ordine a navei şi abandonarea sa dacã se depãşeşte pragul de avarie, aşa cum s-a definit la regula 21.3.
3. Instalaţii*
-----------
* Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rãmân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplinã siguranţã în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei dupã producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

3.1. Urmãtoarele instalaţii trebuie sã fie dispuse şi montate astfel încât sã rãmânã funcţionale în cazul în care vreuna dintre zonele verticale principale nu poate fi utilizatã din cauza unui incendiu:
.1 tubulatura principalã de incendiu; sau
.2 comunicaţiile interne (necesare la facilitarea operaţiunilor de stingere a incendiului, aşa cum prevãd informarea şi evacuarea pasagerilor şi echipajului);
.3 mijloacele de comunicaţii externe;
.4 instalaţiile de santinã pentru evacuarea apei provenitã de la stingerea incendiului;
.5 iluminatul de-a lungul cãilor de evacuare, la posturile de adunare şi la posturile de îmbarcare în mijloacele de salvare;
.6 instalaţiile auxiliare pentru evacuare trebuie sã fie disponibile.
3.2 Instalaţiile menţionate mai sus trebuie sã poatã funcţiona cel puţin 3 ore, pornindu-se de la considerentul cã în exterior nu existã vreo avarie care sã facã inutilizabilã zona verticalã principalã. Nu este necesar ca aceste instalaţii sã rãmânã operaţionale în interiorul zonelor verticale principale devenite inutilizabile.
3.3 În scopul aplicãrii prevederilor paragrafului 3.1, cablajul şi tubulatura din interiorul unui sector construit conform normei pentru construcţiile de tip "A-60" trebuie sã fie considerate cã rãmân intacte şi utilizabile atunci când traverseazã zona verticalã principalã devenitã inutilizabilã. Administraţia poate aproba un grad echivalent de protecţie pentru cablaj şi tubulaturã.

REGULA 23
Centrul de siguranţã de la navele de pasageri

1. Aplicare
Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã trebuie sã aibã la bord un centru de siguranţã care sã corespundã cerinţelor acestei reguli.
2. Scopul
Scopul acestei reguli este de a asigura o încãpere pentru facilitarea managementului situaţiilor de urgenţã.
3. Amplasare şi montare
Centrul de siguranţã trebuie sã facã parte din puntea de comandã sau sã fie amplasat într-o încãpere separatã adiacentã şi sã aibã acces direct la puntea de comandã, astfel încât managementul situaţiilor de urgenţã sã poatã fi efectuat fãrã distragerea ofiţerilor de cart de la obligaţiile lor privind navigaţia.
4. Planul general şi proiectarea ergonomicã
Planul general şi proiectarea ergonomicã ale centrului de siguranţã trebuie sã ţinã seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie**, dupã caz.
---------
** Se face referire la instrucţiunile ce urmeazã sã fie elaborate de cãtre Organizaţie.

5. Comunicaţii
Mijloace de comunicaţie trebuie sã fie asigurate între centrul de siguranţã, postul central de comandã, puntea de comandã, compartimentul de comandã maşini, compartimentul sau compartimentele de depozitare a instalaţiei ori instalaţiilor de stingere a incendiului şi încãperea destinatã echipamentului pentru combaterea incendiului.
6. Controlul şi monitorizarea instalaţiilor de siguranţã
Fãrã a aduce atingere cerinţelor cuprinse în alte reguli ale Convenţiei, funcţionalitatea deplinã (exploatare, comandã, monitorizare sau, dupã cum este necesar, orice altã combinaţie a acestora) a instalaţiilor de siguranţã menţionate mai jos trebuie sã fie asiguratã de la centrul de siguranţã:
.1 toate instalaţiile cu ventilaţie mecanicã;
.2 uşile de incendiu;
.3 instalaţia de alarmã generalã în caz de urgenţã;
.4 instalaţiile de comunicare cu publicul;
.5 instalaţiile electrice pentru dirijarea evacuãrii;
.6 uşile etanşe şi semietanşe;
.7 indicatoarele pentru porţile din bordaj, porţile de încãrcare şi alte mijloace de închidere;
.8 porţile interioare/exterioare etanşe la apã din prova, porţile din pupa şi orice alte porţi din bordaj;
.9 sistemul de supraveghere monitorizatã;
.10 instalaţia de detectare a incendiului şi de alarmã;
.11 instalaţia fixã sau instalaţiile fixe de stingere a incendiului cu aplicare localã;
.12 instalaţiile cu sprinkler şi instalaţii echivalente;
.13 instalaţiile de stingere a incendiului cu apã în încãperile de maşini;
.14 alarma pentru adunarea echipajului;
.15 instalaţia de extragere a fumului din atrium;
.16 instalaţiile de detectare a inundãrii; şi
.17 pompe de incendiu şi pompe de incendiu pentru caz de urgenţã."

CAP. III
Mijloace şi dispozitive de salvare

REGULA 4
Verificarea, încercarea şi aprobarea mijloacelor şi instalaţiilor de salvare

17. Paragraful 3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"3 Înainte de a da aprobarea pentru mijloacele sau dispozitivele de salvare noi, Administraţia trebuie sã verifice dacã:
.1 mijloacele asigurã un grad de siguranţã cel puţin echivalent cu prevederile acestui capitol şi ale Codului şi dacã au fost verificate şi încercate în conformitate cu instrucţiunile elaborate de cãtre Organizaţie**; sau
---------
** Se face referire la instrucţiunile ce urmeazã sã fie elaborate de cãtre Organizaţie.

.2 dispozitivele de salvare au trecut cu succes o analizã tehnicã, o evaluare şi aprobare în conformitate cu regula 38."
18. Dupã regula 37 existentã se adaugã noua parte C:

"PARTEA C
Proiectare şi amenajãri alternative

REGULA 38
Proiectare şi amenajãri alternative

1. Scopul
Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilã proiectãrii şi amenajãrii alternative a mijloacelor şi dispozitivelor de salvare.
2. Generalitãţi
2.1 Mijloacele şi dispozitivele de salvare se pot abate de la cerinţele stabilite în partea B, cu condiţia ca proiectarea şi amenajãrile alternative sã respecte scopul acestor cerinţe şi sã asigure un nivelul echivalent de siguranţã conform prezentului capitol.
2.2 În cazul în care proiectarea şi amenajãrile alternative se abat de la cerinţele prescriptive stabilite în partea B, atunci trebuie sã fie efectuatã o analizã tehnicã, o evaluare şi aprobare a proiectãrii şi amenajãrilor în conformitate cu prezenta regulã.
3. Analiza tehnicã
Analiza tehnicã trebuie sã fie pregãtitã şi transmisã Administraţiei pe baza instrucţiunilor elaborate de cãtre Organizaţie* şi trebuie sã includã cel puţin urmãtoarele elemente:
.1 stabilirea tipului navei şi a mijloacelor şi dispozitivelor de salvare corespunzãtoare;
.2 identificarea cerinţei sau cerinţelor prescriptive cu care nu corespund aceste mijloace şi dispozitive de salvare;
.3 identificarea motivului conform cãruia construcţia propusã nu respectã cerinţele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute;
.4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navã şi mijloacele şi dispozitivele de salvare corespunzãtoare prevãzute în cerinţa prescriptivã sau cerinţele prescriptive corespunzãtoare:
.4.1 criteriile de exploatare trebuie sã asigure un nivel de siguranţã care sã nu fie inferior cerinţelor prescriptive corespunzãtoare din partea B; şi
.4.2 criteriile de exploatare trebuie sã fie cuantificabile şi mãsurabile;
.5 descrierea detaliatã a proiectãrii şi amenajãrilor alternative, inclusiv o listã a ipotezelor de calcul şi a tuturor restricţiilor sau condiţiilor de exploatare propuse;
.6 justificarea tehnicã demonstrând faptul cã proiectarea şi amenajãrile alternative respectã criteriile de exploatare privind siguranţa, şi
.7 evaluarea riscului pe baza identificãrii posibilelor defectãri şi pericole în legãturã cu propunerea fãcutã.
4. Evaluarea construcţiilor şi instalaţiilor echivalente
4.1 Analiza tehnicã prevãzutã la paragraful 3 trebuie sã fie evaluatã şi aprobatã de cãtre Administraţie, luându-se în considerare instrucţiunile elaborate de cãtre Organizaţie.*
---------
* Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajãrile alternative din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).

4.2 Trebuie sã existe la bordul navei o copie a documentaţiei, aşa cum a fost aprobatã de cãtre Administraţie, indicând faptul cã proiectarea şi amenajãrile alternative corespund acestei reguli.
5. Schimbul de informaţii
Administraţia trebuie sã comunice Organizaţiei informaţiile pertinente cu privire la proiectarea şi amenajãrile alternative aprobate de ea în vederea difuzãrii lor tuturor guvernelor contractante.
6. Reevaluarea datoritã schimbãrii condiţiilor
Dacã intervine o modificare în ipotezele de calcul şi restricţiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectãrii şi amenajãrilor alternative, atunci analiza tehnicã trebuie sã fie efectuatã conform noilor condiţii de modificare şi trebuie sã fie aprobatã de cãtre Administraţie."

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016