Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 47 din 13 iunie 2017  pentru aprobarea documentului „Propunerea tuturor operatorilor de transport şi de sistem (OTS) referitor la Termenul pentru fermitatea din ziua următoare (TFZU) conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015, care stabileşte liniile directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor“    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 47 din 13 iunie 2017 pentru aprobarea documentului „Propunerea tuturor operatorilor de transport şi de sistem (OTS) referitor la Termenul pentru fermitatea din ziua următoare (TFZU) conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015, care stabileşte liniile directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor“

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 457 din 19 iunie 2017
    Având în vedere prevederile art. 9 alin. (6) lit. l) şi alin. (10) din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor şi ale art. 36 alin. (7) lit. n) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    în considerarea opiniei tuturor autorităţilor de reglementare, agreată de Forumul Reglementatorilor în Energie, din data de 15 mai 2017, de aprobare a propunerii tuturor operatorilor de transport şi de sistem referitoare la Termenul pentru fermitatea din ziua următoare conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. c) şi d) şi ale art. 9 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă documentul „Propunerea tuturor operatorilor de transport şi de sistem (OTS) referitor la Termenul pentru fermitatea din ziua următoare (TFZU) conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015, care stabileşte liniile directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor“, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. publică pe pagina proprie de internet Termenul pentru fermitatea din ziua următoare cuprins în documentul prevăzut la art. 1.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
                    Niculae Havrileţ

    Bucureşti, 13 iunie 2017.
    Nr. 47.
    ANEXĂ
    REŢEAUA EUROPEANĂ A OPERATORILOR DE TRANSPORT ŞI SISTEM PENTRU ENERGIE ELECTRICĂ
    PROPUNEREA
 tuturor operatorilor de transport şi sistem (OTS) referitor la Termenul pentru fermitatea din ziua următoare (TFZU) conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 care stabileşte liniile directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor 27 octombrie 2016
    Toate OTS-urile iau în calcul următoarele,
    ÎNTRUCÂT:
    (1) Acest document reprezintă o propunere comună elaborată de toţi operatorii de transport şi sistem (denumiţi în continuare OTS-uri) referitor la dezvoltarea unui termen pentru fermitatea din ziua următoare (denumit în continuare TFZU), conform articolului 69 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015, care stabileşte liniile directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor (denumit în continuare Regulamentul ACGC). Această propunere este numită în continuare Propunerea TFZU.
    (2) Propunerea TFZU ia în calcul principiile generale şi obiectivele din cadrul Regulamentului ACGC, precum şi Regulamentul (CE) nr. 714/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iulie 2009 privind condiţiile de acces la reţea pentru schimburile transfrontaliere de energie electrică [denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 714/2009]. Scopul Regulamentului ACGC este de a coordona şi armoniza calcularea şi alocarea capacităţii în cadrul pieţelor pentru ziua următoare şi a pieţelor intrazilnice. Îşi propune pentru cerinţele acestui obiectiv să determine când capacitatea interzonală pentru ziua următoare trebuie să devină fermă, respectiv TFZU.
    (3) Articolul 2(35) din Regulamentul ACGC defineşte TFZU ca „ora după care capacitatea interzonală devine fermă“.
    (4) Un singur TFZU permite existenţa unui principiu comun de fermitate pentru întreaga Uniune Europeană. În acest scop, articolul 69 din Regulamentul ACGC solicită tuturor OTS-urilor să stabilească un TFZU paneuropean unic.
    (5) Propunerea TFZU stabileşte ora după care capacitatea interzonală pentru alocarea zilei următoare devine fermă, conform articolului 69 din Regulamentul ACGC. Nu determină ora la care capacitatea interzonală şi restricţiile de alocare trebuie transmise de calculatorii capacităţii coordonate (denumiţi în continuare CCC-uri) către operatorii pieţei de energie electrică desemnaţi (denumiţi în continuare OPEED-uri) sau publicate.
    (6) Conform art. 9 (9) din Regulamentul ACGC, impactul preconizat al Propunerii TFZU asupra obiectivelor Regulamentului ACGC trebuie descris şi este prezentat în continuare. TFZU-ul propus în general contribuie la îndeplinirea obiectivelor din articolul 3 al Regulamentului ACGC.
    (7) TFZU-ul propus susţine obiectivul de promovare a concurenţei efective în generarea, comercializarea şi furnizarea energiei electrice [articolul 3(a) din Regulamentul ACGC], întrucât acelaşi TFZU se va aplica pentru toţi participanţii la piaţă din toate regiunile de calcul al capacităţilor, astfel asigurându-se condiţii de concurenţă echitabile pentru participanţii la piaţă. Participanţii la piaţă vor avea acces la aceleaşi informaţii sigure, referitoare la capacităţile interzonale şi restricţiile de alocare, pentru alocarea zilei următoare, în acelaşi timp şi în mod transparent. În plus, vor dispune de acelaşi interval de timp pentru ajustarea ofertelor şi poziţiilor nete în caz de reducere.
    (8) TFZU-ul propus contribuie la utilizarea optimă a infrastructurii de transport şi siguranţa în funcţionare [articolul 3(b) şi (c) din Regulamentul ACGC], având în vedere că permite: (i) CCC-urilor să introducă cele mai recente informaţii (de exemplu, informaţii privind energiile regenerabile, starea reţelei etc.) în calculul capacităţii, astfel reducând gradul de nesiguranţă cu privire la capacităţile calculate, prin respectarea celei mai recente ore la care CCC-urile trebuie să transmită capacităţile interzonale şi restricţiile de alocare, pentru alocarea zilei următoare, către OPEED-uri; şi (ii) OTS-urilor să adapteze restricţiile referitoare la capacităţile interzonale şi alocare, pentru alocarea zilei următoare, până la cea mai recentă oră în care CCCurile trebuie să transmită aceste informaţii către OPEED-urile relevante. Acest aspect permite OTS-urilor să deţină mijloacele necesare disponibile pentru ajustarea capacităţilor interzonale înainte de alocarea zilei următoare.
    (9) TFZU-ul propus susţine obiectivul de optimizare a calculării şi alocării capacităţii interzonale şi contribuţia la funcţionarea şi dezvoltarea eficientă şi pe termen lung a sistemelor de transport al energiei electrice şi a sectorului energiei electrice din Uniune, în conformitate cu articolul 3(d) şi (g) din Regulamentul ACGC, deoarece pune bazele pentru dezvoltarea unui regim de fermitate paneuropean aferent pieţei pentru ziua următoare. De asemenea, contribuie şi la îndeplinirea modelului-ţintă stabilit de Regulamentul ACGC, prin aplicarea unui TFZU paneuropean pieţelor pentru ziua următoare cuplate. TFZU-ul propus permite OTS-urilor şi CCC-urilor să introducă cele mai recente informaţii pentru calculul capacităţii şi le oferă suficient timp pentru ajustarea şi confirmarea capacităţilor interzonale oferite. Oferă participanţilor la piaţă suficient timp pentru ajustarea ofertelor şi poziţiilor acestora în mod eficient în cazul reducerii capacităţii interzonale.
    (10) Referitor la obiectivul cu privire la asigurarea şi îmbunătăţirea transparenţei şi fiabilităţii informaţiilor [articolul 3(f) din Regulamentul ACGC], Propunerea TFZU stabileşte un termen după care capacitatea interzonală devine fermă. TFZU-ul propus permite furnizarea către participanţii la piaţă a aceloraşi informaţii sigure despre capacităţile interzonale şi restricţiile de alocare, pentru alocarea zilei următoare, în mod transparent şi în acelaşi timp. Această oră respectă termenul în care CCC-urile transmit aceste informaţii către OPEED-urile relevante, mărind nivelul de transparenţă.
    (11) TFZU-ul propus contribuie şi la obiectivul referitor la respectarea necesităţii unei pieţe echitabile şi ordonate şi a unei formări a preţurilor echitabile şi ordonate [articolul 3(h) din Regulamentul ACGC], prin reducerea gradului de nesiguranţă faţă de capacitatea interzonală ce va fi lansată pe piaţă. TFZU-ul propus respectă cerinţa minimă stabilită în articolul 69 din Regulamentul ACGC şi nu interferează cu procesele prevăzute pentru prevederea capacităţilor interzonale şi restricţiilor de alocare pentru OPEED-urile relevante, în conformitate cu articolul 46 din Regulamentul ACGC. Prin urmare, TFZU-ul propus nu interferează cu desfăşurarea funcţiei de operator de cuplare a pieţelor.
    (12) La elaborarea Propunerii TFZU, OTS-urile au acordat o atenţie deosebită obiectivului referitor la crearea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru OPEED-uri [Articolul 3(i) din Regulamentul ACGC]. În momentul elaborării propunerii se aplică mai multe situaţii provizorii în piaţa pentru ziua următoare. Regulamentul ACGC stabileşte ora de închidere a porţii pieţei pentru ziua următoare [definită în Articolul 2(36) din Regulamentul ACGC ca „ora până la care sunt acceptate oferte pe piaţa pentru ziua următoare“] la ora 12:00 AM ora Europei Centrale. De asemenea, permite provizoriu OTS-urilor şi OPEED-urilor, din regiunea Central-Est Europeană sau din ţările învecinate cu aceasta, să stabilească o oră diferită de închidere a porţii pieţei pentru ziua următoare, până la implementarea funcţiei de operator de cuplare a pieţelor [în conformitate cu articolele 47(2) şi 7(3) din Regulamentul ACGC]. Propunerea TFZU ia în calcul toate situaţiile provizorii prin stabilirea TFZU, raportat la ora de închidere a porţii pieţei pentru ziua următoare, asigurând astfel un principiu general şi armonizat pentru TFZU, suficient de flexibil pentru a suporta convergenţa progresivă a acestor situaţii provizorii către o singură valoare paneuropeană pentru toate OPEED-urile.
    (13) În cele din urmă, Propunerea TFZU contribuie la obiectivul referitor la accesul nediscriminatoriu la capacitatea interzonală [articolul 3(j) din Regulamentul ACGC], oferind participanţilor la piaţă condiţii de concurenţă echitabile pe întreg spaţiul Uniunii Europene, cu un cadru clar şi armonizat pentru fermitate.
    (14) În concluzie, Propunerea TFZU contribuie la obiectivele generale din Regulamentul ACGC în beneficiul tuturor participanţilor la piaţă şi consumatorilor finali de energie electrică.
    TRIMIT URMĂTOAREA PROPUNERE TFZU CĂTRE TOATE AUTORITĂŢILE DE REGLEMENTARE:
    ART. 1
    Subiectul şi scopul
    TFZU-ul, aşa cum este stabilit în Propunerea TFZU, va fi considerat ca o propunere comună a tuturor OTS-urilor, în conformitate cu articolul 69 din Regulamentul ACGC, şi va acoperi TFZU-ul pentru:
    a. toate graniţele zonei de ofertare şi interconexiunile existente şi viitoare, în cadrul şi între statele membre, în care se aplică Regulamentul ACGC; şi
    b. interconexiunile care sunt deţinute de OTS-uri sau alte entităţi legale.


    ART. 2
    Definiţii şi interpretare
    1. În scopul Propunerii TFZU, termenii folosiţi în acest document vor avea semnificaţia stabilită în definiţiile incluse în art. 2 din Regulamentul ACGC, Regulamentul (CE) nr. 714/2009, Directiva 2009/72/CE şi Regulamentul (UE) nr. 543/2013 al Comisiei.
    2. În această propunere TFZU, cu excepţia cazului în care contextul impune altfel:
    a. termenii ce indică singularul includ şi pluralul şi viceversa;
    b. cuprinsul şi titlurile sunt inserate doar pentru facilitarea referinţei şi nu afectează interpretarea acestei Propuneri TFZU; şi
    c. orice referire la legislaţie, regulament, directivă, ordin, instrument, cod sau orice altă legiferare va include orice modificare, extindere sau relegiferare a acesteia când intră în vigoare.


    ART. 3
    Termenul pentru fermitatea din ziua următoare
    TFZU va reprezenta intervalul de şaizeci (60) de minute înainte de ora de închidere a porţii pieţei pentru ziua următoare, fără a afecta aplicarea articolului 70(2) din Regulamentul ACGC.

    ART. 4
    Publicarea şi implementarea Propunerii TFZU
    1. OTS-urile vor publica Propunerea TFZU, fără întârziere nejustificată, după ce toate ANR-urile aprobă TFZU-ul propus sau s-a luat o decizie de către Agenţia pentru Cooperarea Autorităţilor de Reglementare din Domeniul Energiei, în conformitate cu articolul 9(11) şi 9(12) din Regulamentul ACGC.
    2. OTS-urile vor implementa imediat TFZU-ul la graniţa zonei de ofertare când atât metodologia de calcul al capacităţii, dezvoltată în conformitate cu articolul 20 din Regulamentul ACGC, cât şi funcţia de operator de cuplare a pieţelor pentru ziua următoare, dezvoltată în conformitate cu articolul 7(3) din Regulamentul ACGC, sunt implementate la graniţa unei zone de ofertare.

    ART. 5
    Limba
    Limba de referinţă pentru această propunere TFZU va fi engleza. Pentru a evita orice dubiu, acolo unde OTS-urile trebuie să traducă această propunere TFZU în limba/limbile lor naţională(e), în cazul unor neconcordanţe între versiunea în limba engleză publicată de OTS-uri, în conformitate cu articolul 9(14) din Regulamentul ACGC, şi orice versiune în altă limbă, OTS-urile relevante, în conformitate cu legislaţia naţională, vor furniza autorităţilor naţionale de reglementare relevante o traducere actualizată a Propunerii TFZU.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016