Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 466 din 22 iulie 2010  privind modificarea si completarea Metodologiei de atestare a personalului de specialitate in domeniul ISCIR, aprobata prin Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 465/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 466 din 22 iulie 2010 privind modificarea si completarea Metodologiei de atestare a personalului de specialitate in domeniul ISCIR, aprobata prin Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 465/2009

EMITENT: INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 580 din 16 august 2010
ORDIN nr. 466 din 22 iulie 2010
privind modificarea şi completarea <>Metodologiei de atestare a personalului de specialitate în domeniul ISCIR, aprobatã prin <>Ordinul inspectorului de stat şef al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat nr. 465/2009
EMITENT: INSPECŢIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE ŞI INSTALATIILOR DE RIDICAT
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 580 din 16 august 2010


Având în vedere dispoziţiile <>Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţã a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în aplicarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Metodologia de atestare a personalului tehnic de specialitate în domeniul ISCIR, aprobatã prin <>Ordinul inspectorului de stat şef al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat nr. 465/2009 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 4 noiembrie 2009, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 alineatul (2), literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) RSL - personal tehnic de specialitate, responsabil cu supravegherea lucrãrilor;
f) RTS - personal tehnic de specialitate, responsabil tehnic cu sudura;".
2. La articolul 2 alineatul (2), litera i) se abrogã.
3. La articolul 2 alineatul (2), dupã litera i) se introduc douã noi litere, literele j) şi k), cu urmãtorul cuprins:
"j) RTEND - responsabil tehnic pentru examinãri nedistructive - şef laborator;
k) RTED - responsabil tehnic pentru examinãri distructive."
4. La articolul 3 tabelul 1, poziţiile 9, 10 şi 11 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"9. Responsabil cu supravegherea lucrãrilor la instalaţii sub presiune (RSL).
10. Responsabil cu supravegherea lucrãrilor la instalaţii de ridicat (RSL)
11. Responsabil tehnic cu sudura la instalaţii sub presiune şi instalaţii de ridicat (RTS)".
5. La articolul 3 tabelul 1, poziţia 12 se abrogã.
6. La articolul 3 tabelul 1, dupã poziţia 12 se introduc douã noi poziţii, respectiv poziţiile 13 şi 14, cu urmãtorul cuprins:
"13. Responsabil tehnic pentru examinãri nedistructive (RTEND) - şef laborator
14. Responsabil tehnic pentru examinãri distructive (RTED)".
7. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Atestarea se efectueazã pentru unul sau mai multe dintre modulele prezentate în tabelul 2.

Tabelul 2


┌─────┬─────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Instalaţii/Echipamente │Modulele pentru atestarea formatorilor│
│crt. │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 1. │Instalaţii sub presiune 𗈕.1. Clasice │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 2. │Instalaţii de ridicat 𗈖.1. Clasice │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 3. │Instalaţii sub presiune 𗈗.1. Sudare clasice │
│ │şi instalaţii de ridicat ├──────────────────────────────────────┤
│ │ 𗈗.2. Examinãri nedistructive │
│ │ ├──────────────────────────────────────┤
│ │ 𗈗.3. Examinãri distructive" │
└─────┴─────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



8. La articolul 7 alineatul (3), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) sã aibã o vechime în specialitate într-un domeniu de activitate reglementat de prevederile prescripţiilor tehnice ISCIR de minimum 8 ani;".
9. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Pentru organizarea unui program de instruire a personalului tehnic de specialitate persoana juridicã avizatã depune la ISCIR, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea programului, urmãtoarele:
a) adresa de anunţare a organizãrii unui program de instruire, în care trebuie sã se precizeze denumirea şi tipul programului, numãrul cursanţilor, perioada de organizare, locul de desfãşurare a programului, precum şi numãrul adresei de avizare a persoanei juridice;
b) programa analiticã, dezvoltatã pe teme, zile şi ore;
c) tabelul cu numele şi prenumele formatorilor, precum şi copii ale atestatelor acestora."
10. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Pânã la data începerii programului de instruire, persoana juridicã avizatã depune la ISCIR tabelul cu numele şi prenumele cursanţilor, precum şi codul numeric personal."
11. La articolul 14, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele care au ocupat timp de 2 ani funcţia de inspector de specialitate în cadrul ISCIR sau care au coordonat activitatea şi îndeplinesc condiţiile de vechime în specialitate stabilite în prezenta metodologie au dreptul de a participa la examinarea pentru dobândirea calitãţii de personal tehnic de specialitate, în urma achitãrii tarifului de examinare şi eliberare a atestatului, fãrã a mai fi necesarã participarea la programul de instruire.
(3) Persoanele care au ocupat timp de 2 ani funcţia de inspector de specialitate în cadrul ISCIR sunt atestaţi ca formatori, conform prevederilor legale de cãtre ISCIR, şi au dreptul de a dobândi calitatea de personal tehnic de specialitate în domeniul pentru care este valabil atestatul de formator, în urma achitãrii tarifului de eliberare a atestatului fãrã a mai fi necesarã participarea la programul de instruire şi examinare."
12. Titlul capitolului IV se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Atestarea responsabilului tehnic pentru examinãri nedistructive şi a responsabilului tehnic pentru examinãri distructive"
13. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Personalul tehnic de specialitate prevãzut la nr. crt. 13 din tabelul 1 este examinat şi atestat de ISCIR dupã participarea la un program de instruire organizat de o persoanã juridicã avizatã care respectã programa analiticã prevãzutã la alin. (3).
(2) Persoanele care doresc obţinerea atestatului ca responsabil tehnic pentru examinãri nedistructive trebuie sã fie autorizate conform prescripţiei tehnice aplicabile, minimum nivel 2.
(3) Instruirea personalului tehnic de specialitate responsabil tehnic pentru examinãri nedistructive (RTEND) se desfãşoarã conform urmãtoarei programe analitice:


┌─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Tema │ Numãrul │
│ │ orelor de predare│
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Legislaţie, normative specifice activitãţii │ 4 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Atribuţii şi responsabilitãţi specifice activitãţii de │ │
│examinãri nedistructive, conform prevederilor │ │
│prescripţiilor tehnice aplicabile │ │
│Standarde europene aplicabile metodelor de │ 8 │
│examinare nedistructivã: │ │
│- examinare vizualã (VT); │ │
│- examinare cu lichide penetrante (PT); │ │
│- examinare cu particule magnetice (MT); │ │
│- examinare cu ultrasunete (UT); │ │
│- examinare cu radiaţii penetrante (RT); │ │
│- examinare prin curenţi turbionari (ET); │ │
│- examinare pentru etanşeitate (LT); │ │
│- examinare magnetoinductivã (MRT). │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Aplicaţii practice, studii de caz │ 4" │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



14. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Personalul tehnic de specialitate prevãzut la nr. crt. 14 din tabelul 1 este examinat şi atestat de ISCIR dupã participarea la un program de instruire organizat de o persoanã juridicã avizatã care respectã programa analiticã prevãzutã la alin. (3).
(2) Persoanele care doresc obţinerea atestatului ca responsabil tehnic pentru examinãri distructive trebuie sã aibã studii superioare tehnice de lungã/scurtã duratã şi o vechime în specialitate de minimum 2 ani sau studii tehnice de maistru ori tehnician şi o vechime în specialitate de minimum 5 ani în domeniul: mecanicã, electromecanicã, energeticã, automatizãri, transporturi, metalurgie, chimie, construcţii, instalaţii ori în alte domenii conexe tehnice sau universitare acceptate de cãtre ISCIR.
(3) Instruirea personalului tehnic de specialitate responsabil tehnic pentru examinãri distructive (RTED) se desfãşoarã conform urmãtoarei programe analitice:


┌─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Tema │ Numãrul │
│ │ orelor de predare│
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Legislaţie, normative specifice activitãţii │ 4 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Atribuţii şi responsabilitãţi specifice activitãţii de │ │
│examinãri distructive, conform prevederilor │ │
│prescripţiilor tehnice aplicabile. │ │
│Standarde europene aplicabile metodelor de │ │
│examinare distructivã: │ 8 │
│- încercãri mecanice (IM); │ │
│- încercãri tehnologice (IT); │ │
│- analize chimice (AC); │ │
│- analize metalografice (AM); │ │
│- mãsurãri de eforturi sub acţiunea sarcinilor de │ │
│încãrcare (mãsurãri tensometrice - ME). │ │
│Elemente de mecanica ruperii │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Aplicaţii practice, studii de caz │ 4" │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



15. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - Formatorii care participã la aceste programe de instruire trebuie sã fie atestaţi pentru modulul 3.2 sau 3.3, dupã caz."
16. La articolul 42, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Personalul tehnic de specialitate RADTI/RADTP/RADTA poate sã presteze serviciile/lucrãrile pentru care este atestat conform prezentei metodologii şi ca activitate independentã, în condiţiile legii."
ART. II
Prezentul ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat
pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat,
Mircea Vasile Zegrean

Bucureşti, 22 iulie 2010.
Nr. 466.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016