Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 46 din 11 mai 2018  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2017 privind situaţia centralizată a clădirilor care sunt necorespunzătoare din punctul de vedere al condiţiilor de detenţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 46 din 11 mai 2018 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2017 privind situaţia centralizată a clădirilor care sunt necorespunzătoare din punctul de vedere al condiţiilor de detenţie

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 412 din 15 mai 2018
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2017 privind situaţia centralizată a clădirilor care sunt necorespunzătoare din punctul de vedere al condiţiilor de detenţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 901 din 16 noiembrie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Situaţia centralizată a clădirilor necorespunzătoare din punctul de vedere al condiţiilor de detenţie se actualizează anual şi se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne, până la data de 1 mai a fiecărui an sau ori de câte ori este necesar ca urmare a apariţiei unor modificări de natură a conduce la reclasificarea acestora.
    (2) Comisia de evaluare a condiţiilor de detenţie, în raport cu fiecare clădire care are ca destinaţie spaţii de cazare pentru persoanele private de libertate, denumită în continuare Comisia, se desemnează, după cum urmează:
    a) pentru centrele de reţinere şi arestare preventivă care sunt organizate şi funcţionează la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin dispoziţie comună a directorului Direcţiei medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române;
    b) pentru centrele de reţinere şi arestare preventivă care sunt organizate şi funcţionează la nivelul unităţilor teritoriale de poliţie, prin dispoziţie comună a directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, respectiv a inspectorilor-şefi ai inspectoratelor judeţene de poliţie şi a directorului centrului medical de diagnostic şi tratament ambulator «Dr. N. Kretzulescu» Bucureşti, a directorului centrului medical de diagnostic şi tratament ambulator Ploieşti sau a directorului centrului medical de diagnostic şi tratament ambulator Oradea, după caz, inclusiv pentru centrele medicale judeţene din structura lor.
    (3) Comisia este compusă din:
    a) adjunctul inspectorului general, al directorului general sau al inspectorului-şef, după caz, ce are în coordonare centrul/ centrele de reţinere şi arestare preventivă, în calitate de preşedinte;
    b) şeful structurii cu rol de coordonare a centrelor de reţinere şi arestare preventivă, prevăzută la art. 234 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
    c) şeful structurii cu rol de coordonare, îndrumare şi control al centrelor de reţinere şi arestare preventivă, prevăzută la art. 5 alin. (3) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, precum şi măsurile necesare pentru siguranţa acestora, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 14/2018, după caz;
    d) şeful centrului de reţinere şi arestare preventivă;
    e) şeful structurii de logistică;
    f) medicul/medicii desemnat/desemnaţi prin dispoziţia comună prevăzută la alin. (2);
    g) inspectorul de muncă pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă, din cadrul structurilor de resurse umane, în calitate de secretar.
    (4) Comisia inventariază şi analizează clădirile în care sunt organizate şi funcţionează centre de reţinere şi arestare preventivă şi întocmeşte un raport prin care stabileşte care dintre acestea sunt sub incidenţa art. 55^1 alin. (3) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte condiţiile necorespunzătoare de detenţie. Raportul se avizează de către persoanele prevăzute la alin. (2).
    (5) În vederea reactualizării anuale, raportul prevăzut la alin. (4), avizat de către persoanele prevăzute la alin. (2) lit. b), se înaintează Inspectoratului General al Poliţiei Române, până la data de 20 martie a fiecărui an.
    (6) Inspectoratul General al Poliţiei Române, în baza rapoartelor înaintate în condiţiile alin. (5), transmite Ministerului Afacerilor Interne propunerea de reactualizare a situaţiei prevăzute la alin. (1) până la data de 5 aprilie a fiecărui an."

    2. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    (1) În cazul în care, în situaţia clădirilor destinate cazării persoanelor private de libertate, intervin modificări de natură a determina includerea sau scoaterea în sau din categoria clădirilor care asigură condiţii corespunzătoare de detenţie, Comisia reevaluează situaţia acestora şi întocmeşte un raport de constatare a modificărilor intervenite şi de reclasificare a clădirii analizate, în condiţiile prezentului ordin. Raportul avizat de către persoanele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b) se înaintează de îndată Inspectoratului General al Poliţiei Române.
    (2) Inspectoratul General al Poliţei Române, în baza rapoartelor înaintate în condiţiile alin. (1), transmite Ministerului Afacerilor Interne propunerea de reclasificare a stadiului clădirilor din punctul de vedere al condiţiilor de detenţie, până la data de 5 a lunii curente pentru propunerile primite în luna anterioară."

    3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Directorul Direcţiei medicale şi directorii centrelor medicale de diagnostic şi tratament ambulator, inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române şi şefii unităţilor teritoriale de poliţie din subordinea Inspectoratului General al Poliţiei Române la nivelul cărora sunt organizate şi funcţionează centre de reţinere şi arestare preventivă vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin."

    4. În anexă, numărul curent 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬──────────┬───────────────┬─────────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ │Criterii de │
│ │ │ │ │neconformitate│
│ │Centrul de│ │ │potrivit art. │
│ │reţinere │ │ │55^1 din Legea│
│Nr. │şi │Condiţii │Condiţii │nr. 254/2013, │
│crt.│arestare │corespunzătoare│necorespunzătoare│cu │
│ │preventivă│ │ │modificările │
│ │din cadrul│ │ │şi │
│ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ulterioare │
├────┼──────────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├────┼──────────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │art. 55^1 │
│„18.│I.P.J. │- │Începând cu data │alin. (3) lit.│
│ │Galaţi │ │de 24.07.2012 │a), c), e) şi │
│ │ │ │ │f)“ │
└────┴──────────┴───────────────┴─────────────────┴──────────────┘

"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 11 mai 2018.
    Nr. 46.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016