Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 450 din 10 martie 2009  privind aprobarea componentei si Regulamentului de organizare si functionare ale Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatilor pentru aprobarea sprijinului financiar de la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 450 din 10 martie 2009 privind aprobarea componentei si Regulamentului de organizare si functionare ale Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatilor pentru aprobarea sprijinului financiar de la bugetul de stat

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 10 august 2009

În conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã componenţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã Modul de gestionare a activitãţilor pentru acordarea sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
Membrii Comisiei, prevãzuţi în anexa nr. 1, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei,
Adriean Videanu

Bucureşti, 10 martie 2009.
Nr. 450.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar este formatã din 9 membri, dupã cum urmeazã:


Preşedinte: - Claudiu Constantin Stafie, secretar de stat;
Vicepreşedinte: - Anca Marica, director general adjunct în cadrul Direcţiei
generale politicã industrialã şi competitivitate;
Membri: - Ciprian Ciobotaru, consilier personal al secretarului de
stat;
- Elena Perju, consilier în cadrul Direcţiei infrastructura
calitãţii şi mediu;
- Mariana Voicu, consilier în cadrul Direcţiei generale
politicã industrialã şi competitivitate;
- Nina Popa, consilier în cadrul Direcţiei buget,
contabilitate internã;
- 3 reprezentanţi ai patronatelor de ramurã.


Secretariatul Comisiei va fi asigurat de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate.


ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru
derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

1. Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, funcţioneazã în cadrul Ministerului Economiei, cu atribuţii în administrarea fondurilor de la bugetul de stat, prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, denumit în continuare Program.
2. Principalele atribuţii ale Comisiei sunt urmãtoarele:
a) organizeazã şi gestioneazã întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale;
b) promoveazã campanii de informare publicã privind Programul, prin conferinţe şi comunicate de presã, interviuri, întâlniri cu patronatele, asociaţiile profesionale de profil şi/sau camerele de comerţ şi industrie, autoritãţile locale şi altele, precum şi prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei - www.minind.ro - Competitivitatea produselor industriale;
c) evalueazã proiectele (documentele) prezentate de operatorii economici, în ordinea înregistrãrii lor în Registrul unic de evidenţã al Comisiei, decide asupra acceptãrii sau respingerii acordãrii sprijinului financiar de la bugetul de stat şi rãspunde pentru respectarea condiţiilor de acordare a sprijinului financiar;
d) evalueazã solicitãrile beneficiarilor privind modificarea clauzelor contractuale, dupã caz, decide asupra acceptãrii sau respingerii acestora şi rãspunde pentru corectitudinea deciziilor;
e) analizeazã stadiul derulãrii Programului, stabilind mãsuri în consecinţã;
f) aprobã programul de control şi stabileşte mandatul reprezentanţilor Ministerului Economiei care verificã, la faţa locului, realizarea proiectelor;
g) analizeazã modul de utilizare a fondurilor alocate şi adoptã mãsuri de creştere a eficienţei activitãţii;
h) decide asupra necesitãţii sistãrii sprijinului financiar cãtre beneficiarii Programului care nu respectã clauzele contractuale şi/sau care furnizeazã informaţii eronate şi rãspunde de respectarea legislaţiei în vigoare;
i) informeazã periodic conducerea Ministerului Economiei asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea derulãrii acestuia;
j) asigurã realizarea bazei de date privind proiectele prezentate şi acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizãrii proiectelor pentru contractele în derulare, rezultatele implementãrii proiectelor.
3. Convocarea Comisiei se face, ori de câte ori este necesar, de cãtre preşedinte sau de cãtre vicepreşedinte, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data prevãzutã pentru şedinţã.
4. Comisia este legal întrunitã dacã sunt prezenţi cel puţin 6 membri şi decide cu votul majoritãţii absolute a numãrului de membri numiţi în cadrul acesteia.
5. Participarea la şedinţele Comisiei reprezintã sarcinã de serviciu şi nu este remuneratã.
6. Deciziile Comisiei se consemneazã într-un proces-verbal înscris într-un registru unic înfiinţat în acest scop.
7. Secretariatul Comisiei este asigurat de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate.
8. Secretariatul Comisiei gestioneazã urmãtoarele registre: Registrul unic de evidenţã a proiectelor, Registrul de procese-verbale, Registrul de evidenţã contracte, Registrul de corespondenţã a Comisiei, Registrul de evidenţã documente de platã.
9. Informaţiile privind Programul, prezentate pe site-ul Ministerului Economiei, sunt actualizate prin grija secretariatului Comisiei.
10. Periodic, secretariatul Comisiei pregãteşte comunicate de presã privind stadiul derulãrii Programului, precum şi materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publicã privind Programul.
11. La şedinţele Comisiei pot participa şi invitaţi, cu luarea în considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.
12. Comisia rãspunde pentru întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.510/2008 .


ANEXA 3

MODUL DE GESTIONARE A ACTIVITĂŢILOR
pentru acordarea sprijinului financiar de la bugetul
de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii
produselor industriale

1. Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, denumit în continuare Program, se deruleazã în cadrul Ministerului Economiei, cu participarea directã a Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate, Direcţiei buget, contabilitate internã şi Direcţiei generale juridice şi relaţii instituţionale.
2. Toate documentele care au legãturã cu Programul se înregistreazã la Registratura Ministerului Economiei, cu excepţia celor transmise pe fax la secretariatul Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, care se înregistreazã în Registrul de corespondenţã a Comisiei.
3. Proiectele depuse de potenţialii beneficiari se înregistreazã de cãtre secretariatul Comisiei în Registrul unic de evidenţã a proiectelor, în ordinea numerelor de înregistrare primite de Registratura Ministerului Economiei.
4. Proiectele se evalueazã de cãtre specialişti din cadrul Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate şi se analizeazã în cadrul Consiliului tehnico-economic al aceleiaşi direcţii, pentru încadrarea operatorilor economici în condiţiile de eligibilitate şi, respectiv, încadrarea proiectelor prezentate în criteriile de eligibilitate, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale.
5. În cadrul şedinţelor Comisiei se prezintã toate proiectele împreunã cu punctul de vedere al Consiliului tehnico-economic al Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate.
6. Secretariatul Comisiei întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor, pe care le înscrie în registrul prevãzut la pct. 6 din anexa nr. 2 la ordin.
7. În termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii şedinţei de evaluare a proiectului, secretariatul Comisiei transmite notificãri operatorilor economici privind deciziile Comisiei.
8. Pentru proiectele acceptate de Comisie, solicitanţii preiau pe cale electronicã de pe site-ul www.minind.ro - Competitivitatea produselor industriale modelul de contract şi ulterior, dupã caz, modelul de act adiţional, modelul de raport tehnico-financiar şi graficul de lucrãri pentru etapa urmãtoare, raportul de evaluare şi valorificare, precum şi orice informaţii referitoare la Program.
9. Contractele de finanţare întocmite în câte 4 exemplare originale de cãtre beneficiari, depuse la Registratura Ministerului Economiei, se transmit Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate pentru definitivare. Actele adiţionale întocmite de beneficiari urmeazã acelaşi circuit de avizare aplicabil contractelor de finanţare.
10. Contractele de finanţare definitivate primesc un numãr de înregistrare din Registrul de evidenţã contracte.
11. Contractele de finanţare semnate de cãtre reprezentanţii Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate urmeazã circuitul de avizare, prin grija secretariatului Comisiei.
12. Contractele de finanţare sunt avizate de Direcţia generalã juridicã şi relaţii instituţionale în timp de o zi lucrãtoare.
13. Contractele de finanţare/Actele adiţionale se transmit Direcţiei buget, contabilitate internã, care le verificã şi le avizeazã (control financiar preventiv) în termen de maximum 3 zile lucrãtoare.
14. Contractele de finanţare la care suma angajatã este mai mare de 30.000 lei se prezintã pentru vizã şi controlorului financiar delegat, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, de cãtre secretariatul Comisiei.
15. Contractele de finanţare se semneazã de cãtre reprezentantul Ministerului Economiei, împuternicit în acest sens.
16. Câte un exemplar original al contractului de finanţare încheiat se transmite de cãtre secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, responsabilului de contract din cadrul Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate şi Direcţiei buget, contabilitate internã; un exemplar al contractului de finanţare se pãstreazã în arhiva Comisiei.
17. Pentru fiecare contract de finanţare/act adiţional aprobat de conducerea Ministerului Economiei, Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate întocmeşte angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, care se transmit Direcţiei buget, contabilitate internã.
18. Derularea contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii se urmãreşte de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate.
19. Documentele de platã depuse de beneficiari la registratura ministerului, preluate de cãtre secretariatul Comisiei şi înregistrate în Registrul de evidenţã documente de platã, se repartizeazã responsabililor de contracte din cadrul Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate, care verificã existenţa, legalitatea şi corectitudinea documentaţiilor de platã în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data preluãrii acestora de la secretariatul Comisiei.
20. În cazul în care documentaţiile de platã nu sunt corespunzãtor întocmite, Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate întreprinde demersurile necesare (în scris, telefonic sau prin întâlniri directe) în vederea finalizãrii acestora, iar termenul prevãzut la pct. 19 se decaleazã corespunzãtor.
21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative şi confirmarea pe propria rãspundere a persoanei responsabile cã aceastã verificare a fost realizatã, se face de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate. În situaţia achiziţiei de bunuri şi/sau servicii se verificã dacã documentele de platã sunt însoţite de documente care atestã cã aceasta s-a realizat pe baza legislaţiei privind achiziţiile publice.
22. Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate vizeazã prin persoanele delegate cu aceste atribuţii, pentru "Bun de platã", documentele justificative de platã corespunzãtoare.
23. Periodic, Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate întocmeşte ordonanţarea de platã, separat pentru documentele de platã cu valoarea sub 30.000 lei şi peste 30.000 lei, şi le depune la Direcţia buget, contabilitate internã. Se are în vedere ca valoarea însumatã a celor douã ordonanţãri sã fie de minimum 100.000 lei. Numãrul maxim de ordonanţãri pe lunã este de 3.
24. Direcţia buget, contabilitate internã asigurã plata cheltuielilor efectuate de cãtre beneficiarii Programului, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul ministerului cu destinaţia "Stimularea exporturilor", în condiţiile legii.
25. Urmãrirea efectuãrii fazei de platã a cheltuielilor se face de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate care informeazã telefonic, dupã caz, operatorii economici asupra plãţilor efectuate, comunicându-le numãrul ordinului de platã.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016