Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 443 din 9 iulie 2008  pentru aprobarea componentei si atributiilor Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 443 din 9 iulie 2008 pentru aprobarea componentei si atributiilor Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 531 din 15 iulie 2008

Vãzând Referatul de aprobare al Autoritãţii de Sãnãtate Publicã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice nr. E.N. 7.211 din 6 iulie 2008,
având în vedere prevederile <>art. 155 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 ,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse,

ministrul sãnãtãţii publice şi ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse emit prezentul ordin.


ART. 1
Se aprobã componenţa şi atribuţiile Comisiei de experţi de medicina muncii acreditaţi de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, denumitã în continuare Comisia.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenul acreditare semnificã împuternicirea membrilor Comisiei de a analiza toate contestaţiile la procesele-verbale de cercetare a cazurilor de boli profesionale sau la fişele BP2 emise conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 , la mãsurile tehnice sau organizatorice formulate şi de a elabora o rezoluţie finalã asupra acestora.
ART. 3
Comisia este alcãtuitã din nouã membri nominalizaţi în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Secretariatul Comisiei este asigurat de 2 reprezentanţi desemnaţi din cadrul Secţiei de medicina muncii a Institutului de Sãnãtate Publicã Bucureşti prin decizie a conducerii institutului.
ART. 5
(1) Angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, dupã caz, persoana fizicã autorizatã în cazul profesiilor liberale sau inspectorul de muncã ori lucrãtorul sau asigurãtorul care nu este de acord cu concluziile cercetãrii bolii profesionale stabilite în procesul-verbal de cercetare ori cu mãsura tehnicã sau organizatoricã formulatã poate sesiza Comisia în termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boalã profesionalã.
(2) Contestaţia se depune la Secretariatul Comisiei şi este însoţitã de un dosar care cuprinde cel puţin urmãtoarele documente:
a) dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale, în conformitate cu prevederile <>art. 159 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 ;
b) fişa postului lucrãtorului;
c) alte documente în vederea unei analize corecte a situaţiei, în afara celor existente în dosarul de cercetare a cazului de boalã profesionalã.
(3) Comisia poate solicita documente suplimentare de la contestatar în cazul în care informaţiile primite nu sunt suficiente pentru definitivarea unei concluzii.
(4) În cazul prevãzut la alin. (3) termenul de soluţionare a dosarului se prelungeşte cu timpul necesar contestatarului de a furniza Comisiei documentele solicitate de aceasta.
ART. 6
Unitãţile sanitare, operatorii economici şi instituţiile vizate sunt obligate sã furnizeze datele şi informaţiile solicitate de Comisie pentru îndeplinirea atribuţiilor acesteia.
ART. 7
Şedinţele Comisiei au loc la sediul Institutului de Sãnãtate Publicã Bucureşti ori de câte ori este nevoie şi se convoacã prin secretariatul acesteia cu minimum 7 zile lucrãtoare înainte.
ART. 8
Comisia are urmãtoarele atribuţii:
1. analizeazã şi discutã în plen fiecare sesizare în parte, urmãrind aplicarea corectã a prevederilor legale din domeniul sãnãtãţii şi securitãţii în muncã şi al medicinei muncii şi, respectiv, principiile medicale fundamentale în domeniu;
2. confirmã, infirmã sau stabileşte caracterul de boalã profesionalã în cazurile contestate, potrivit legii;
3. confirmã, infirmã sau formuleazã suplimentar mãsurile medicale, tehnice sau organizatorice, dupã caz, care se impun ca urmare a depistãrii afecţiunii respective, al cãrei caracter a fost sau nu stabilit de cãtre Comisie potrivit pct. 2, în scopul asigurãrii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã pentru lucrãtori, potrivit legii;
4. întocmeşte şi elibereazã documentul final privind soluţionarea cazului respectiv, care cuprinde concluziile Comisiei.
ART. 9
Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
1. pregãteşte documentele ce urmeazã a fi dezbãtute în cadrul şedinţelor Comisiei, conform atribuţiilor acesteia;
2. transmite membrilor Comisiei, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de şedinţã, documentaţia ce urmeazã a fi analizatã;
3. convoacã membrii Comisiei la şedinţã;
4. redacteazã procesul-verbal de şedinţã, precum şi celelalte documente care cuprind concluziile Comisiei;
5. înregistreazã şi pãstreazã documentele adresate Comisiei sau expediate de cãtre aceasta;
6. redacteazã şi transmite corespondenţa purtatã de Comisie sau membrii sãi în legãturã cu activitatea acesteia.
ART. 10
Cheltuielile de deplasare pentru îndeplinirea sarcinilor membrilor Comisiei se suportã de cãtre instituţiile de la care provin aceştia.
ART. 11
(1) Hotãrârile Comisiei se adoptã cu majoritate simplã de voturi, în condiţiile prezenţei a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
(2) În cazul în care unul sau mai mulţi membri ai Comisiei a/au fost implicat/implicaţi în cercetarea cazului contestat sau se aflã într-un alt tip de conflict de interese într-un anumit dosar, acesta/aceştia are/au obligaţia sã se recuze la primirea dosarului.
(3) În situaţia în care anumiţi membri ai Comisiei s-au recuzat, aceasta adoptã decizia cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, cu condiţia ca numãrul de voturi favorabil deciziei adoptate sã fie de minimum 5.
ART. 12
Comisia poate convoca pentru analizarea cazurilor ce i-au fost semnalate conducãtori de unitãţi de producţie, reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor autoritãţi publice, reprezentanţi ai unitãţilor medicale, precum şi alţi specialişti sau experţi.
ART. 13
Soluţiile adoptate sunt comunicate în scris celor interesaţi, în termen de 20 de zile de la data primirii contestaţiei.
ART. 14
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru


ANEXĂ

COMPONENŢA
Comisiei de experţi de medicina muncii acreditaţi de
Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de Ministerul Muncii,
Familiei şi Egalitãţii de Şanse

1. prof. dr. Eugenia Naghi - Bucureşti - Ministerul Sãnãtãţii Publice;
2. dr. Adriana Todea - Bucureşti - Ministerul Sãnãtãţii Publice;
3. prof. dr. Ion Toma - Craiova - Ministerul Sãnãtãţii Publice;
4. conf. dr. Lorand Szasz - Târgu Mureş - Ministerul Sãnãtãţii Publice;
5. conf. dr. Elena Ana Pãuncu - Timişoara - Ministerul Sãnãtãţii Publice;
6. dr. Carmen Artenie - Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
7. consilier juridic Emil Chiriac - Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
8. consilier George Voicu - Direcţia securitate şi sãnãtate în muncã - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
9. dr. Maria Dinescu - Inspectoratul Teritorial de Muncã Braşov - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016