Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 443 din 10 mai 2018  pentru actualizarea anexei nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 443 din 10 mai 2018 pentru actualizarea anexei nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz

EMITENT: Ministerul Mediului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 444 din 25 mai 2018
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale deşeuri, situri contaminate şi substanţe periculoase nr. 92.381/DGDSCSP din 2.03.2018,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 24 din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările ulterioare;
    – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul mediului, emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iulie 2015, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2017/2.096 a Comisiei din 15 noiembrie 2017 de modificare a anexei II la Directiva 2000/53/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind vehiculele scoase din uz, în scopul adaptării la progresul tehnic, a anexei II la Directiva 2000/53/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 299 din 16 noiembrie 2017.


                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela Leocadia Gavrilescu

    Bucureşti, 10 mai 2018.
    Nr. 443.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Legea nr. 212/2015)
    LISTA
    materialelor şi componentelor exceptate de la aplicarea prevederilor
    art. 4 alin. (1) din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz
    Într-un material omogen se tolerează o concentraţie maximă de plumb, crom hexavalent şi, respectiv, mercur de până la 0,1% în greutate şi o concentraţie maximă de cadmiu de până la 0,01% în greutate.
    Piesele de schimb puse pe piaţă după 1 iulie 2003 care sunt folosite pentru vehiculele puse pe piaţă înainte de 1 iulie 2003, cu excepţia maselor de echilibrare pentru roţi, a periilor de grafit pentru motoare electrice şi a garniturilor de frână, sunt exceptate de la dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz.

┌────────────────┬──────────┬──────────────┐
│ │ │Se etichetează│
│ │Domeniul │sau se │
│ │de │identifică │
│Materiale şi │aplicare │potrivit │
│componente │şi data de│prevederilor │
│ │expirare a│art. 4 alin. │
│ │exceptării│(3) din Legea │
│ │ │nr. 212/2015. │
├────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Plumbul ca element de aliere │
├────────────────┬──────────┬──────────────┤
│1(a). Oţel │ │ │
│pentru │ │ │
│prelucrări │ │ │
│mecanice şi │ │ │
│componente din │ │ │
│oţel galvanizate│ │ │
│la cald în │ │ │
│loturi, cu │ │ │
│conţinut de │ │ │
│plumb de până la│ │ │
│0,35% în │ │ │
│greutate │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│1(b). Table din │omologate │ │
│oţel galvanizate│înainte de│ │
│continuu, cu │1 ianuarie│ │
│conţinut de │2016 şi │ │
│plumb de până la│piese de │ │
│0,35% în │schimb │ │
│greutate │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│2(a). Aluminiu │de schimb │ │
│pentru │pentru │ │
│prelucrări │vehiculele│ │
│mecanice, cu │puse pe │ │
│conţinut de │piaţă │ │
│plumb de până la│înainte de│ │
│2% în greutate │1 iulie │ │
│ │2005 │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│2(b). Aluminiu │pentru │ │
│cu conţinut de │vehiculele│ │
│plumb de până la│puse pe │ │
│1,5% în greutate│piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│2(c)(i). Aliaje │ │ │
│de aluminiu │ │ │
│pentru │ │ │
│prelucrări │^(1) │ │
│mecanice, cu │ │ │
│conţinut de │ │ │
│plumb de până la│ │ │
│0,4% în greutate│ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│2(c)(ii). Aliaje│ │ │
│de aluminiu care│ │ │
│nu sunt incluse │ │ │
│la punctul 2(c) │^(2) │ │
│(i), cu conţinut│ │ │
│de plumb de până│ │ │
│la 0,4% în │ │ │
│greutate ^(1a) │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│3. Aliaje de │ │ │
│cupru cu │ │ │
│conţinut de │^(1) │ │
│plumb de până la│ │ │
│4% în greutate │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│ │pentru │ │
│4(a). Carcase de│vehiculele│ │
│lagăr şi bucşe │puse pe │ │
│ │piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│4(b). Carcase de│de schimb │ │
│lagăr şi bucşe │pentru │ │
│în motoare, │vehiculele│ │
│transmisii şi │puse pe │ │
│compresoare de │piaţă │ │
│aer condiţionat │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2011 │ │
├────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Plumb şi compuşi ai plumbului în │
│componente │
├────────────────┬──────────┬──────────────┤
│5(a). Plumbul │Vehicule │ │
│din bateriile │omologate │ │
│sistemelor de │înainte de│ │
│înaltă tensiune │1 ianuarie│ │
│^(2a), care sunt│2019 şi │X │
│utilizate numai │piese de │ │
│pentru propulsie│schimb │ │
│în vehiculele │pentru │ │
│din categoriile │aceste │ │
│M1 şi N1 │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│5(b). Plumbul │ │ │
│din bateriile │ │ │
│destinate altor │^(1) │X │
│aplicaţii decât │ │ │
│cele incluse la │ │ │
│pct. 5(a) │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 ianuarie│ │
│6. Amortizoare │2016 şi │X │
│de vibraţii │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(a). Agenţi de │ │ │
│vulcanizare şi │ │ │
│stabilizatori │ │ │
│pentru │ │ │
│elastomerii │Ca piese │ │
│utilizaţi în │de schimb │ │
│furtunurile de │pentru │ │
│frână, │vehiculele│ │
│furtunurile │puse pe │ │
│pentru │piaţă │ │
│combustibil, │înainte de│ │
│furtunurile │1 iulie │ │
│pentru ventilare│2005 │ │
│şi piesele din │ │ │
│elastomeri/metal│ │ │
│ale şasiului şi │ │ │
│ale suporţilor │ │ │
│motorului │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(b). Agenţi de │ │ │
│vulcanizare şi │ │ │
│stabilizatori │ │ │
│pentru │ │ │
│elastomerii │ │ │
│utilizaţi în │ │ │
│furtunurile de │Ca piese │ │
│frână, │de schimb │ │
│furtunurile │pentru │ │
│pentru │vehiculele│ │
│combustibil, │puse pe │ │
│furtunurile │piaţă │ │
│pentru │înainte de│ │
│ventilare, │1 iulie │ │
│piesele din │2006 │ │
│elastomeri/metal│ │ │
│ale şasiului şi │ │ │
│ale suporţilor │ │ │
│motorului, cu │ │ │
│conţinut de │ │ │
│plumb de până la│ │ │
│0,5% în greutate│ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(c). Lianţi │Ca piese │ │
│pentru │de schimb │ │
│elastomerii │pentru │ │
│utilizaţi în │vehiculele│ │
│aplicaţii de │introduse │ │
│transmisie, cu │pe piaţă │ │
│conţinut de │înainte de│ │
│plumb de până la│1 iulie │ │
│0,5 % în │2009 │ │
│greutate │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(a). Plumbul │ │ │
│din aliajele de │ │ │
│sudură pentru │ │ │
│lipirea │ │ │
│componentelor │ │ │
│electrice şi │ │ │
│electronice pe │Vehicule │ │
│plăcile de │omologate │ │
│circuite │înainte de│ │
│electronice şi │1 ianuarie│ │
│plumbul din │2016 şi │ │
│finisajele de pe│piese de │X^(4) │
│bornele │schimb │ │
│componentelor, │pentru │ │
│altele decât │aceste │ │
│condensatorii │vehicule │ │
│electrolitici cu│ │ │
│aluminiu, de pe │ │ │
│contactele │ │ │
│componentelor şi│ │ │
│de pe plăcile de│ │ │
│circuite │ │ │
│electronice │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(b). Plumbul │Vehicule │ │
│din aliajele de │omologate │ │
│sudură utilizate│înainte de│ │
│în aplicaţii │1 ianuarie│ │
│electrice, │2011 şi │ │
│altele decât │piese de │X^(4) │
│sudura pe │schimb │ │
│plăcile de │pentru │ │
│circuite │aceste │ │
│electronice sau │vehicule │ │
│pe sticlă │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(c). Plumbul │înainte de│ │
│din finisajele │1 ianuarie│ │
│de pe bornele │2013 şi │X^(4) │
│condensatorilor │piese de │ │
│electrolitici cu│schimb │ │
│aluminiu │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(d). Plumbul │înainte de│ │
│utilizat la │1 ianuarie│ │
│sudura pe sticlă│2015 şi │X^(4) │
│în senzori de │piese de │ │
│flux de masă de │schimb │ │
│aer │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(e). Plumbul │ │ │
│din aliajele de │ │ │
│sudură cu │ │ │
│temperatură │ │ │
│ridicată de │ │ │
│topire (şi anume│^(3) │X^(4) │
│aliajele de │ │ │
│plumb cu │ │ │
│conţinut de │ │ │
│plumb de cel │ │ │
│puţin 85% în │ │ │
│greutate) │ │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(f)(a). Plumbul│înainte de│ │
│din sistemele │1 ianuarie│ │
│conforme de │2017 şi │X^(4) │
│conectori cu │piese de │ │
│pini │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(f)(b). Plumbul│ │ │
│din sistemele │ │ │
│conforme de │ │ │
│conectori cu │ │ │
│pini, altele │^(3) │X^(4) │
│decât aria de │ │ │
│joncţiune a │ │ │
│conectorilor │ │ │
│cablurilor │ │ │
│vehiculului │ │ │
├───────────────┬┴──────────┼──────────────┤
│8(g). Plumbul │ │ │
│din aliajele de│ │ │
│sudură │ │ │
│utilizate │ │ │
│pentru │ │ │
│realizarea unei│ │ │
│conexiuni │ │ │
│electrice │^(3) │X^(4) │
│viabile între │ │ │
│purtător şi │ │ │
│pastila │ │ │
│semiconductoare│ │ │
│în capsulele de│ │ │
│circuite │ │ │
│integrate tip │ │ │
│Flip Chip │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│8(h). Plumbul │ │ │
│din aliajele de│ │ │
│sudură │ │ │
│utilizate │ │ │
│pentru fixarea │Vehicule │ │
│disipatorilor │omologate │ │
│de căldură la │înainte de │ │
│radiator în │1 ianuarie │ │
│ansamblurile de│2016 şi, │ │
│semiconductori │după │ │
│de putere cu un│această │X^(4) │
│cip cu zona de │dată, ca │ │
│proiecţie de │piese de │ │
│cel puţin 1 cm^│schimb │ │
│2 şi densitatea│pentru │ │
│curentului │aceste │ │
│nominal de cel │vehicule │ │
│puţin 1 A/mm^2 │ │ │
│de suprafaţă │ │ │
│din siliciu a │ │ │
│cipului │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(i). Plumbul │înainte de │ │
│din aliajele de│1 ianuarie │ │
│lipit utilizate│2016 şi, │ │
│în aplicaţii │după │ │
│electrice pe │această │X^(4) │
│sticlă, cu │dată, ca │ │
│excepţia │piese de │ │
│lipirii pe │schimb │ │
│sticlă laminată│pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │înainte de │ │
│ │1 ianuarie │ │
│8(j). Plumbul │2020 şi, │ │
│din aliajele de│după │ │
│lipit utilizate│această │X^(4) │
│pe sticlă │dată, ca │ │
│laminată │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Ca piese de│ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│9. Scaune de │tipurile de│ │
│supapă │motoare │ │
│ │proiectate │ │
│ │înainte de │ │
│ │1 iulie │ │
│ │2003 │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│10(a). │ │ │
│Componente │ │ │
│electrice şi │ │ │
│electronice │ │ │
│care conţin │ │ │
│plumb, inserate│ │ │
│în sticlă sau │ │ │
│materiale │ │ │
│ceramice, în │ │ │
│matrice de │ │ │
│sticlă sau de │ │ │
│ceramică, în │ │ │
│materiale │ │ │
│vitroceramice │ │X^(5) (pentru │
│sau în matrice │ │alte │
│vitroceramică │ │componente │
│Această │ │decât cele │
│exceptare nu se│ │piezoelectrice│
│referă la │ │din motoare) │
│utilizarea │ │ │
│plumbului în: │ │ │
│- sticla │ │ │
│becurilor şi │ │ │
│glazura │ │ │
│bujiilor; │ │ │
│- materialele │ │ │
│ceramice │ │ │
│dielectrice ale│ │ │
│componentelor │ │ │
│de la pct. 10 │ │ │
│(b), 10(c) şi │ │ │
│10(d). │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│10(b). Plumbul │ │ │
│din materialele│ │ │
│ceramice │ │ │
│dielectrice de │ │ │
│tip PZT ale │ │ │
│condensatorilor│ │ │
│care fac parte │ │ │
│din circuite │ │ │
│integrate sau │ │ │
│din │ │ │
│semiconductori │ │ │
│discreţi │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│10(c). Plumbul │Vehicule │ │
│din materialele│omologate │ │
│ceramice │înainte de │ │
│dielectrice ale│1 ianuarie │ │
│condensatorilor│2016 şi │ │
│cu o tensiune │piese de │ │
│nominală mai │schimb │ │
│mică de 125 V │pentru │ │
│c.a. sau 250 V │aceste │ │
│c.c. │vehicule │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│10(d). Plumbul │Vehicule │ │
│din materialele│omologate │ │
│ceramice │înainte de │ │
│dielectrice ale│1 ianuarie │ │
│condensatorilor│2017 şi, │ │
│care │după │ │
│compensează │această │ │
│deviaţiile │dată, ca │ │
│legate de │piese de │ │
│temperatură ale│schimb │ │
│senzorilor din │pentru │ │
│sistemele sonar│aceste │ │
│cu ultrasunete │vehicule │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │înainte de │ │
│ │1 iulie │ │
│11. Iniţiatori │2006 şi │ │
│pirotehnici │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│12. Materiale │ │ │
│termoelectrice │ │ │
│care conţin │Vehicule │ │
│plumb, │omologate │ │
│utilizate în │înainte de │ │
│aplicaţii │1 ianuarie │ │
│electrice la │2019 şi │ │
│vehicule pentru│piese de │X │
│reducerea │schimb │ │
│emisiilor de │pentru │ │
│CO_2 prin │aceste │ │
│recuperarea │vehicule │ │
│căldurii │ │ │
│gazelor de │ │ │
│eşapament │ │ │
├───────────────┴───────────┴──────────────┤
│Crom hexavalent │
├───────────────┬───────────┬──────────────┤
│ │Ca piese de│ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│13(a). │vehiculele │ │
│Acoperiri │puse pe │ │
│anticorozive │piaţă │ │
│ │înainte de │ │
│ │1 iulie │ │
│ │2007 │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Ca piese de│ │
│13(b). │schimb │ │
│Acoperiri │pentru │ │
│anticorozive │vehiculele │ │
│pentru │puse pe │ │
│ansamblurile │piaţă │ │
│şurub-piuliţă │înainte de │ │
│ale şasiului │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├───────────────┼───────────┼──────────────┤
│14. Ca agent │ │ │
│anticoroziv, cu│ │ │
│o concentraţie │ │ │
│de până la │ │ │
│0,75% în │ │ │
│greutate în │ │ │
│soluţia de │ │ │
│răcire, │ │ │
│utilizat în │ │ │
│sistemul de │ │ │
│răcire din │ │ │
│oţel-carbon al │ │ │
│frigiderelor cu│ │ │
│absorbţie │ │ │
│pentru rulote, │ │ │
│cu excepţia │ │ │
│cazurilor în │ │X │
│care se pot │ │ │
│utiliza alte │ │ │
│tehnologii de │ │ │
│răcire (şi │ │ │
│anume, dacă │ │ │
│acestea sunt │ │ │
│disponibile pe │ │ │
│piaţă pentru │ │ │
│utilizarea la │ │ │
│rulote), ce nu │ │ │
│produc efecte │ │ │
│negative asupra│ │ │
│mediului şi │ │ │
│asupra │ │ │
│sănătăţii şi/ │ │ │
│sau siguranţei │ │ │
│consumatorilor │ │ │
├───────────────┴───────────┴──────────────┤
│Mercur │
├──────────────┬────────────┬──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │înainte de 1│ │
│15(a). Lămpi │iulie 2012 │ │
│cu descărcare │şi piese de │X │
│pentru faruri │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│15(b). Tuburi │înainte de 1│ │
│fluorescente │iulie 2012 │ │
│utilizate la │şi piese de │X │
│panourile de │schimb │ │
│afişaj │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├──────────────┴────────────┴──────────────┤
│Cadmiu │
├──────────────┬────────────┬──────────────┤
│ │Ca piese de │ │
│ │schimb │ │
│16. Baterii │pentru │ │
│pentru │vehiculele │ │
│vehicule │puse pe │ │
│electrice │piaţă │ │
│ │înainte de │ │
│ │31 decembrie│ │
│ │2008 │ │
└──────────────┴────────────┴──────────────┘


    ^(1) Această exceptare va fi revizuită în 2021.
    ^(1a) Se aplică aliajelor de aluminiu în care plumbul nu este introdus în mod intenţionat, ci este prezent ca urmare a utilizării de aluminiu reciclat.
    ^(2) Această exceptare va fi revizuită în 2024.
    ^(2a) Sistemele cu o tensiune mai mare de 75 V c.c., astfel cum sunt definite în Directiva 2006/95/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre referitoare la echipamentele electrice destinate utilizării în cadrul unor anumite limite de tensiune (JO L 374, 27.12.2006, p. 10).
    ^(3) Această exceptare va fi revizuită în 2019.
    ^(4) Se demontează dacă, în corelaţie cu pct. 10(a), se depăşeşte un prag mediu de 60 de grame per vehicul. La aplicarea acestei clauze nu se iau în considerare dispozitivele electronice care nu sunt instalate de fabricant pe linia de producţie.
    ^(5) Se demontează dacă, în corelaţie cu pct. 8(a)-8(j), se depăşeşte un prag mediu de 60 de grame per vehicul. La aplicarea acestei clauze nu se iau în considerare dispozitivele electronice care nu sunt instalate de fabricant pe linia de producţie.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016