Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 438 din 30 iunie 2008  privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 438 din 30 iunie 2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 10 iulie 2008

Având în vedere:
- <>art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 236/2006 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În vederea intrãrii în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, furnizorii de servicii medicale de dializã trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) sã fie organizaţi în una dintre structurile aprobate conform prevederilor legale în vigoare;
b) sã fie autorizaţi şi evaluaţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 2
(1) Furnizorii de servicii medicale de dializã care intenţioneazã sã intre în relaţii contractuale cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu au obligaţia de a depune urmãtoarele documente:
1. cerere pentru a intra în relaţii contractuale cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu;
2. codul unic de înregistrare (copie de pe certificatul de înmatriculare/înregistrare);
3. autorizaţia sanitarã de funcţionare, eliberatã de autoritatea de sãnãtate publicã, prin care se confirmã îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevãzute de lege, sau certificatul constatator eliberat potrivit <>Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz;
4. avizul de funcţionare eliberat de autoritatea de sãnãtate publicã;
5. dovada de evaluare a furnizorului;
6. certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale;
7. dovada contului deschis la Trezoreria Statului;
8. titlu valabil asupra spaţiului în care îşi desfãşoarã activitatea centrul de dializã, pentru o perioadã cel puţin egalã cu durata contractului;
9. acordul scris al pacienţilor existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, pentru efectuarea dializei în centru, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin;
10. documente din care sã reiasã existenţa personalului în centru, respectiv medici, asistente şi personal auxiliar, cu respectarea normativului minimal de personal prevãzut de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private:
a) contracte de muncã;
b) dovada cã medicii angajaţi au specializare în Nefrologie;
c) dovada cã asistenţii medicali angajaţi au pregãtire de bazã în Medicinã internã, Chirurgie, Terapie intensivã sau Pediatrie şi specializare în hemodializã şi dializã peritonealã şi au urmat un stagiu de cel puţin 6 sãptãmâni în centre de dializã autorizate (atestat semnat de medicul coordonator al centrului);
d) dovada cã personalul tehnic are pregãtire de bazã (în cazul în care activitatea de întreţinere a aparatului tehnic nu este externalizatã): electronicã, electro-mecanicã, automaticã (medicalã sau nu) şi atestat de specializare pentru tipul de aparate din folosinţa unitãţii, conform specificaţiilor producãtorului şi normativelor în vigoare;
e) dovada cã personalul care preparã soluţia concentratã pentru hemodializã are atestat de specializare în operarea aparaturii din dotarea unitãţii, numai în unitãţile care preparã local soluţia concentratã de dializã;
11. dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabile pe toatã durata contractului, însoţite de dovada cã primele de asigurare au fost plãtite;
12.1. dovada existenţei urmãtoarelor contracte, încheiate de furnizor în vederea acordãrii serviciilor de dializã:
a) contract(e) cu furnizori autorizaţi potrivit legii pentru distribuirea de medicamente şi materiale sanitare specifice hemodializei şi dializei peritoneale;
b) contract(e) cu producãtori sau distribuitori autorizaţi potrivit legii, pentru furnizarea de aparaturã de dializã şi piese de schimb, precum şi aparaturã aferentã;
c) contract(e) pentru întreţinerea aparaturii de dializã încheiat(e) cu organizaţii de întreţinere autorizate potrivit legii;
d) contract(e) cu laboratoare de analizã evaluate şi autorizate potrivit legii, pentru serviciile cerute conform Normelor de dializã;
e) contract(e) cu unitãţi de tratare a deşeurilor autorizate potrivit legii;
f) contract(e) cu unitãţi de catering autorizate potrivit legii;
g) contract(e) cu transportatori autorizaţi potrivit legii, pentru transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor. În situaţia în care transportul se realizeazã de cãtre furnizor se vor prezenta documente care sã ateste cã acesta deţine în mod legal vehiculele folosite pentru transport autorizat şi cã sunt autorizaţi şi evaluaţi pentru activitatea de transport sanitar nemedicalizat.
12.2. se vor depune contractele însoţite de documente din care sã rezulte cã partenerii contractuali ai furnizorului sunt autorizaţi potrivit legii. Contractele vor trebui sã aibã o duratã de valabilitate cel puţin egalã cu durata contractului încheiat cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
13. dovada cã furnizorul are în dotare în întregime aparate de dializã noi şi nefolosite, cu o datã de fabricaţie care sã nu fie mai mare de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a contractului. Pentru urmãtoarele contracte încheiate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu acelaşi furnizor şi pentru acelaşi centru acesta trebuie sã facã dovada cã aparatele de dializã din dotare se aflã în cadrul duratei de funcţionare prevãzute de producãtor şi cã respectã parametrii tehnici funcţionali prevãzuţi de acesta;
14. dovada existenţei unui sistem informatic pentru evidenţa pacienţilor, a serviciilor furnizate şi a produselor;
15. depunerea la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate a garanţiei de bunã execuţie, constituitã de cãtre furnizor în favoarea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru îndeplinirea serviciilor conform contractului, valabilã pe durata contractului şi pe o duratã de 30 de zile de la data încetãrii contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimatã a serviciilor de dializã pentru anul respectiv, exprimatã în euro.
(2) Documentele prevãzute la pct. 2-9 se depun obligatoriu odatã cu cererea de a intra în relaţii contractuale cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu.
(3) Documentele prevãzute la pct. 10-15 reprezintã condiţii suspensive prevãzute în contract şi trebuie depuse în termenul prevãzut în contract. Nedepunerea acestor documente în termenul prevãzut în contract atrage rezilierea de drept a acestuia. Data intrãrii în vigoare a contractului este data la care Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate certificã printr-un înscris îndeplinirea condiţiilor suspensive.
ART. 3
Documentele prevãzute la art. 2 vor fi depuse la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate în copii certificate pentru conformitate cu originalul prin semnãtura reprezentantului legal al furnizorului.
ART. 4
Contractele dintre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizorii de servicii medicale de dializã se încheie dupã modelul prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi furnizorii de servicii medicale de dializã care intrã în contract cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 30 iunie 2008.
Nr. 438.

ANEXA 1

ADEZIUNEA PACIENTULUI

Subsemnatul(a) ................., pacient(ã) al(a) Centrului de Dializã .............., tratat(ã) prin:
O - Hemodializã
O - Dializã peritonealã,
posesor(posesoare) al(a) C.I. seria ........ nr. ......., eliberatã de ............. la data de ........, CNP .............., domiciliat(ã) în ................................, dializat(ã) cronic din data de ............., solicit efectuarea şedinţelor de dializã în Centrul de Dializã ...................

Data Semnãtura
.............. ....................


ANEXA 2

CONTRACT
pentru furnizarea de servicii de dializã
în regim ambulatoriu

între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS)
şi

.........................................

Pãrţile contractante:
Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), cu sediul în Bucureşti, Calea Cãlãraşilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a municipiului Bucureşti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentatã legal prin preşedinte ...................,
şi
................. (Furnizorul), cu sediul în ................, cont nr. .............. ROL deschis la .............., cod unic de înregistrare nr. ............., reprezentatã legal prin ...............,
având în vedere:
- <>art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 574/2008 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2008;
- <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 236/2006 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private,
CNAS şi Furnizorul au încheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor în urmãtorii termeni şi condiţii:
- Contractul este format din:
● Partea I - Volumul anual estimat de servicii;
● Partea a II-a - Prevederi operaţionale;
● Anexe - anexa A - Condiţii suspensive;
- anexa B - Descrierea centrului.
Fiecare parte şi anexã la prezentul contract este parte integrantã a prezentului contract.

PARTEA I
Volumul Anual Estimat de servicii

Tabelul de mai jos prezintã Volumul Anual Estimat (astfel cum este definit în partea a II-a a prezentului contract) de servicii pentru fiecare an contractual.


┌──────────────────────┬─────────┬──────────┬───────────┐
│ Serviciul │ Volumul │ Valoarea │ Valoarea │
│ │ Anual │ anualã │ anualã │
│ │ Estimat │ estimatã │ estimatã │
│ │ │ - lei - │ - euro - │
├──────────────────────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│Nr. de pacienţi │ │ │ │
│pentru hemodializã │ │ │ │
├──────────────────────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│Nr. de servicii │ │ │ │
│de hemodializã │ │ │ │
├──────────────────────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│Nr. de pacienţi pentru│ │ │ │
│dializã peritonealã │ │ │ │
└──────────────────────┴─────────┴──────────┴───────────┘



Valoarea totalã a contractului pentru perioada ............... este de ............ lei, echivalentul a ............ euro, calculat pe baza cursului de schimb prevãzut la clauza 6.1.4., la tarifele de la clauzele 6.1.1. şi 6.1.2., respectiv ............ lei/şedinţa de hemodializã .............. lei pentru dializa peritonealã tarif/pacient/an.
Modificãri ale Volumului Anual Estimat
Furnizorul trebuie sã aibã o capacitate suficientã pentru furnizarea Volumului Anual Estimat de Servicii pentru pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numãrul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacienţii asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, sub condiţia plafonului de plãţi, conform clauzei 6.4.
În cazul în care pe durata executãrii contractului Furnizorul primeşte noi adeziuni de la pacienţii existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitãri şi va informa CNAS dacã poate sau nu sã onoreze aceastã cerere suplimentarã. Dacã Furnizorul poate onora cererea suplimentarã, pãrţile pot conveni sã majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita numãrului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie prin buget în anul în curs.
Furnizorul acceptã riscul ca cererea de servicii sã fie mai micã decât Volumul Anual Estimat, situaţie în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plãti Furnizorului tariful contractual, stabilit la clauzele 6.1.1 şi 6.1.2, pentru toate serviciile furnizate pânã la plafonul prevãzut în clauza 6.4 - Partea a II-a, dar nu îşi asumã nicio obligaţie de a garanta cã volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna Volumul Anual Estimat.

PARTEA a II-a
Prevederi operaţionale

1. Definiţii
1.1. În scopul interpretãrii prezentului contract:
Caz de forţã majorã înseamnã orice eveniment independent de voinţa pãrţilor, excepţional şi imprevizibil şi în afara puterii de control al pãrţii care îl invocã, al cãrui efect nu a putut fi evitat şi care afecteazã substanţial executarea obligaţiilor pãrţii conform prezentului contract. Cazurile de forţã majorã includ, fãrã a se limita la, urmãtoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundaţii (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nuclearã, chimicã ori biologicã (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniţii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) rãzboi ori rãzboi civil (fie declarat sau nedeclarat) sau conflicte armate, invazii, blocade şi embargouri; f) revoltã civilã ori tulburare sau rebeliune; g) orice act terorist ori ameninţare credibilã privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unitãţilor sale; sau h) greve ori alte acţiuni industriale la nivel naţional.
Data intrãrii în vigoare este data prevãzutã în clauza 3, la care contractul intrã în vigoare.
Data încetãrii are înţelesul prevãzut în clauza 2.
Data semnãrii este data la care contractul este semnat de ambele pãrţi.
Garanţia de bunã execuţie înseamnã o garanţie constituitã de cãtre Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub formã de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancã comercialã românã sau la o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; (ii) scrisoare de garanţie bancarã necondiţionatã, irevocabilã, independentã şi plãtibilã la prima cerere, fãrã beneficiul de discuţiune şi diviziune, într-o formã rezonabil acceptabilã pentru CNAS, emisã de o bancã comercialã înregistratã în România sau de o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care sã îmbine cele prezentate mai sus, valabilã pe durata primului an contractual şi reînnoitã anual pentru durata fiecãrui an contractual şi pe o duratã de 30 de zile de la data încetãrii contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimatã a serviciilor de dializã pentru anul respectiv, exprimat în euro, respectiv în valoare de ........... euro;
Furnizorul înseamnã prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.
Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum şi toate reglementãrile şi hotãrârile Guvernului mai jos amintite şi reglementãrile cu caracter juridic ale autoritãţilor publice, municipale şi ale altor autoritãţi competente, care afecteazã în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite şi/sau republicate din când în când.
Materiale înseamnã toate materialele şi documentaţia furnizate de cãtre Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor.
Norme de dializã înseamnã Regulamentul de funcţionare şi organizare a unitãţilor de dializã, cu anexele aferente, precum şi Ghidul de bunã practicã, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
Servicii înseamnã pachetul complet de servicii de dializã, incluse în pachetul de bazã prevãzut în art. 8.1 al normelor de dializã, care include serviciile de hemodializã şi dializã peritonealã, precum şi furnizarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, ce urmeazã a fi efectuate de cãtre Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienţi asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.
Tariful contractual înseamnã tariful plãtibil de CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6 - partea a II-a.
Volumul Anual Estimat înseamnã volumul estimat al serviciilor ce urmeazã sã fie furnizate de cãtre Furnizor în condiţiile prezentului contract.
Zi lucrãtoare înseamnã o zi (dar nu sâmbãtã sau duminicã, în condiţiile în care prin acte normative nu se stabileşte altfel) în care bãncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancarã în România.
1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea şi nu vor afecta interpretarea acestuia.
1.3. În cazul unor neconcordanţe în ceea ce priveşte termenii prezentului contract, acestea vor fi soluţionate ţinând cont de urmãtoarea ordine:
a) prezentele clauze;
b) toate celelalte pãrţi, în ordinea numerotãrii.
2. Durata contractului
2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligaţiile Furnizorului în baza prezentului contract se vor naşte la data intrãrii în vigoare.
2.2. Durata prezentului contract este de la data intrãrii în vigoare şi pânã la ............ şi poate fi prelungitã prin acte adiţionale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale în vigoare.
3. Condiţii suspensive
3.1. Data intrãrii în vigoare a contractului este data la care CNAS confirmã primirea, într-o formã şi conţinut acceptabile, a tuturor documentelor şi dovezilor care atestã îndeplinirea de cãtre Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevãzute în anexa A. Data intrãrii în vigoare nu poate fi mai târziu de 15 zile de la data semnãrii, dacã pãrţile nu convin altfel.
4. Locaţia serviciilor
4.1. Furnizorului i se solicitã sã furnizeze servicii în Centrul ................, cu sediul în ................... .
5. Obligaţiile pãrţilor
5.1 Furnizorul:
a) va depune toatã diligenţele şi va acţiona pe toatã durata contractului în conformitate cu cele mai înalte principii şi standarde profesionale;
b) va respecta şi se va conforma tuturor legilor aplicabile;
c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, dar fãrã a se limita la, normele de dializã, standardele, legile şi reglementãrile privind evaluarea, certificarea sau licenţierea medicalã a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializã sau furnizarea serviciilor şi va utiliza numai medicamente şi materiale sanitare, aparaturã şi echipament aferent autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a evita orice îndoialã, orice norme de evaluare, certificare sau licenţiere medicalã ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului;
d) va furniza serviciile pacienţilor asiguraţi cuprinşi în subprogramul "Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã", care opteazã pentru efectuarea tratamentului în prezentul centru, fãrã niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita valorii de contract;
e) va solicita documente care sã ateste cã pacienţii sunt asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
f) în scopul controlului calitãţii tratamentului, va pregãti şi va depune la CNAS rapoarte periodice, potrivit prevederilor <>Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 236/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; aceste rapoarte periodice vor include, dar fãrã a se limita la, numãrul de identificare al pacientului, numãrul tratamentelor de dializã pe lunã, o fişã a tratamentului furnizat ce va prezenta procentul de reducere a ureei (URR) şi procentul Kt/V, alte elemente ale serviciului furnizat (de exemplu, serviciile de nutriţie şi cele conexe, servicii psihologice etc.);
g) va pregãti şi va depune la autoritãţile relevante rapoartele cerute de normele de dializã şi alte legi aplicabile;
h) va angaja personalul de specialitate în proporţie cu cerinţele minimale de personal prevãzute în normele de dializã şi va asigura instruirea tehnicã corespunzãtoare a acestora pentru utilizarea echipamentelor din dotare;
i) va respecta criteriile medicale de calitate prevãzute în normele de dializã;
j) va crea, implementa, documenta şi menţine un sistem de control intern al calitãţii;
k) va oferi relaţii asiguraţilor despre serviciile acordate, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi va acorda consilierea în scopul prevenirii îmbolnãvirilor şi al pãstrãrii sãnãtãţii;
l) va respecta confidenţialitatea prestaţiei medicale;
m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;
n) va stabili programul de activitate şi îl va afişa la loc vizibil şi va stabili programul de activitate şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
o) va anunţa CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise cãtre CNAS;
p) va informa pacienţii cu privire la pachetul de servicii de bazã şi obligaţiile lor în relaţie contractualã cu CNAS, precum şi obligaţiile pacienţilor referitoare la actul medical;
r) are obligaţia de a permite personalului CNAS verificarea scripticã şi fapticã a modului de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;
s) rãspunde atât de efectuarea şi calitatea transportului medical al pacienţilor pentru hemodializã, cuprinşi în prezentul contract, cât şi de transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare pentru pacienţii cu dializã peritonealã, cuprinşi în prezentul contract.
5.2. Furnizorul nu are obligaţia de a furniza servicii de dializã în sistem de internare.
Includerea de pacienţi noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizatã conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã, cu avizul medicului coordonator al judeţului ........... şi al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract.
5.3. CNAS:
a) va monitoriza activitatea şi calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fãrã a se limita la, monitorizarea sistemului de control intern al calitãţii şi evidenţele Furnizorului;
b) va urmãri derularea contractului şi modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate de Furnizor;
c) va deconta Furnizorului serviciile contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfãşurãtoarele privind activitatea realizatã, în urma verificãrii acestora;
d) va monitoriza numãrul serviciilor medicale oferite de Furnizor; trimestrial se reevalueazã volumul serviciilor, ţinându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporţional cu perioada de contract rãmasã de executat;
e) va verifica scriptic şi faptic modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.
6. Plata
6.1. Plata serviciilor
6.1.1. Pentru pacienţii care sunt supuşi tratamentului de hemodializã, CNAS deconteazã serviciile medicale prin tarif/serviciu de ......... lei, echivalentul a ............. euro, în funcţie de numãrul de servicii efectuate (tariful hemodializei) şi în limita valorii de contract.
6.1.2. Pentru pacienţii care sunt supuşi tratamentului de dializã peritonealã, CNAS va deconta o sumã fixã anualã per pacient de .......... lei, echivalentul a ............. euro (tariful dializei peritoneale), în limita valorii de contract.
6.1.3. Furnizorul ia cunoştinţã şi consimte cã fiecare tarif acoperã toate costurile suportate de Furnizor în legãturã cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fãrã a se limita la, echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO, atunci când este prescris medical), întreţinere, utilitãţi şi orice transport necesar pentru personalul medical şi/sau echipament de la/cãtre domiciliul pacienţilor dializaţi peritoneal, respectiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la/la domiciliul asiguratului, şi nicio altã platã suplimentarã nu va fi fãcutã de CNAS.
6.1.4. CNAS va plãti tariful contractual pentru serviciile furnizate pacienţilor asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate şi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã. Tariful contractual este calculat în lei la cursul de schimb 1 euro = .......... lei.
6.2. Modalitãţile de platã
6.2.1. Furnizorul va depune la CNAS declaraţii de servicii lunare, în formatul prevãzut prin ordin al preşedintelui CNAS, care vor include tipul şi volumul serviciilor furnizate pacienţilor asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru luna anterioarã, incluzând numãrul pacienţilor hemodializaţi şi al celor dializaţi peritoneal şi prevãzând suma ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre CNAS. Aceastã sumã va fi în funcţie de: (i) numãrul tratamentelor de hemodializã înmulţite cu tariful hemodializei; şi (ii) numãrul pacienţilor supuşi dializei peritoneale trataţi multiplicat cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale, cu excepţia bolnavului tratat prin ambele proceduri (hemodializã şi dializã peritonealã) şi a bolnavului care începe tratamentul de dializã peritonealã în altã zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi şi care se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã.
6.2.2. Declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în timpul unei luni se va depune în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare. CNAS va confirma informaţiile prevãzute în declaraţia lunarã sau va furniza observaţiile sale cãtre Furnizor, în termen de 5 zile de la primirea acestei declaraţii, în caz contrar declaraţia fiind consideratã confirmatã. La primirea confirmãrii declaraţiei de servicii de la CNAS (sau, dupã caz, dupã trecerea celor 5 zile), Furnizorul va emite o facturã în lei pentru suma prevãzutã în declaraţia lunarã, pe baza cursului de schimb prevãzut la clauza 6.1.4. În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisã de acesta.
6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de platã, CNAS va plãti majorãri de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
6.3. Finanţare
6.3.1. Plãţile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt sub condiţia aprobãrii bugetului anual al CNAS.
6.3.2. În cazul în care: a) bugetul anual al CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrãtoare de la începutul anului calendaristic; sau b) CNAS stabileşte cã este o alocaţie bugetarã insuficientã în bugetul sãu anual pentru a finanţa serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta contractul în conformitate cu clauza 10 de mai jos sau pãrţile pot conveni un volum mai mic de servicii.
6.4. Plafonul aplicabil plãţilor fãcute de CNAS
6.4.1. Plata totalã ce poate fi fãcutã de cãtre CNAS pe an este de ........... lei, echivalentul a ........... euro, calculatã ca suma dintre volumul anual estimat total al tratamentelor de hemodializã înmulţit cu tariful hemodializei, respectiv de ........... euro, echivalentul a ........... lei, şi volumul anual estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal înmulţit cu tariful dializei peritoneale, respectiv ............ euro, echivalentul a ........... lei, calculat pe baza cursului de schimb prevãzut la clauza 6.1.4.
6.4.2. Plata totalã maximã pe an, efectuatã de cãtre CNAS, poate creşte în cazul în care pãrţile convin sã majoreze volumul anual estimat, astfel cum este prevãzut în partea I.
6.4.3. În situaţia în care cererea de servicii este mai micã decât volumul anual estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat.
6.5. Interzicerea plãţilor neoficiale
Furnizorului nu îi este permis sã solicite sau sã accepte orice plãţi neoficiale de la pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
7. Garanţia de bunã execuţie
Pe durata contractului, precum şi pentru o perioadã de 30 de zile calendaristice dupã data încetãrii contractului, Furnizorul va menţine în vigoare şi pentru întreaga sumã garanţia de bunã execuţie, indiferent dacã CNAS a înaintat cereri de platã în baza acestei garanţii de bunã execuţie. CNAS poate înainta cereri de platã în baza acestei garanţii de bunã execuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul în scris cu 5 zile înainte de emiterea cererii de platã, Furnizorul având la dispoziţie 30 de zile calendaristice pentru a remedia încãlcarea.
8. Despãgubiri
8.1. Furnizorul despãgubeşte CNAS, precum şi pe directorii, angajaţii şi asiguraţii CNAS împotriva oricãrei pretenţii rezultând din toate acţiunile, procedurile, litigiile, reclamaţiile şi cererile, de orice naturã, incluzând, dar fãrã a se limita la, orice pretenţie, obligaţie, pierdere sau prejudiciu cu privire la:
a) rãnirea sau moartea oricãrei persoane; şi
b) pierderea sau prejudicierea oricãrei proprietãţi, rezultând în orice mod din încãlcarea de cãtre Furnizor a obligaţiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei acţiuni sau omisiuni cu intenţie ori din neglijenţã sau a oricãrei acţiuni contrare legii a Furnizorului ori a oricãrui membru al personalului salarizat sau contractat de cãtre Furnizor în cursul furnizãrii serviciilor.
8.2. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã nu sunt prevãzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajaţilor acestuia sau al pacienţilor de a cere orice despãgubire sau contribuţie.
8.3. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã au caracter permanent şi sunt separate şi independente de celelalte obligaţii ale pãrţilor şi, de asemenea, subzistã încetãrii prezentului contract.
8.4. Furnizorul trebuie sã îndeplineascã şi sã respecte toate obligaţiile şi cerinţele legale în legãturã cu statutul sãu şi cu angajaţii sãi, incluzând, dar fãrã a se limita la, plata tuturor taxelor, salariilor şi îndatoririlor, precum şi obţinerea şi menţinerea în vigoare a tuturor asigurãrilor necesare.
9. Asigurare
9.1. De la data intrãrii în vigoare, Furnizorul va încheia o poliţã de asigurare de rãspundere civilã pentru o sumã asiguratã de cel puţin ........... euro pe an (sau pentru orice altã valoare aprobatã prin ordin al preşedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii cãtre CNAS), pentru astfel de riscuri şi în astfel de termeni şi condiţii, cu un asigurãtor autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor. Poliţa de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadã de 6 luni dupã data încetãrii.
9.2. Furnizorul va plãti primele de asigurare în mod prompt şi va îndeplini toate cerinţele necesare pentru a menţine în vigoare toate asigurãrile prevãzute în clauza 9.1.
9.3. Furnizorul va asigura cã toţi membrii personalului sãu medical şi farmaceutic îndeplinesc cerinţele de asigurare de rãspundere civilã aplicabile lor.
9.4. Furnizorul nu va acţiona şi nu va omite sã acţioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricãrei asigurãri solicitate conform prezentei clauze.
10. Încetarea şi forţa majorã
Denunţare unilateralã
10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment şi la discreţia sa prin trimiterea cãtre Furnizor a unei notificãri scrise cu şaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea contractului, acesta fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.
Încetarea de cãtre CNAS
10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare cãtre Furnizor, prezentul contract, dacã Furnizorul încalcã una dintre obligaţiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încãlcare nu este remediatã în termen de treizeci (30) de zile de la data primirii unei notificãri din partea CNAS arãtând obligaţia încãlcatã, contractul fiind desfiinţat de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile. Pe perioada de la încãlcarea oricãrei obligaţii pânã la remediere sau încetare, CNAS are dreptul sã deducã din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalitãţi pe zi egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
10.3. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment, prin notificare cãtre Furnizor, fãrã a afecta orice alte drepturi, în cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolvenţã şi/sau orice formã de faliment, lichidare fãrã faliment, insolvabilitate sau procedura dizolvãrii este iniţiatã în legãturã cu Furnizorul ori de cãtre Furnizorul însuşi; sau (ii) organele în drept ridicã autorizaţia sanitarã de funcţionare, valabilitatea acesteia expirã sau evaluarea Furnizorului înceteazã, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.
Drepturile prevãzute în prezenta clauzã sunt suplimentare faţã de orice alte drepturi şi pot fi exercitate chiar dacã nu a fost nicio încãlcare a prezentului contract.
Încetarea de cãtre Furnizor
10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare cãtre CNAS, dacã:
a) CNAS nu a efectuat plata, prin încãlcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisã de cãtre Furnizor; şi
b) încãlcarea prevãzutã la lit. a) nu este remediatã în termen de şaizeci (60) de zile calendaristice de la data primirii notificãrii de la Furnizor, contractul fiind desfiinţat de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.
Obligaţiile Furnizorului la încetarea contractului
10.5. Odatã cu încetarea prezentului contract Furnizorul:
a) va lua imediat toate mãsurile pentru a diminua orice pierdere rezultatã din încetare; şi
b) va livra imediat cãtre CNAS orice documentaţie pusã la dispoziţia Furnizorului de cãtre CNAS sau întocmitã de cãtre Furnizor în baza prezentului contract, fie cã aceastã documentaţie este în curs de a fi întocmitã în baza prezentului contract, fie cã este finalizatã de cãtre Furnizor la data încetãrii, care nu a fost pusã la dispoziţia CNAS, şi va asigura cã este în mãsurã sã acţioneze în acelaşi mod în privinţa oricãrei astfel de documentaţii pregãtite de orice furnizor subcontractat de cãtre Furnizor. O astfel de documentaţie poate include documente medicale, administrative şi orice alte documente prevãzute şi permise de lege.
Plata la încetarea contractului
10.6. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii.
10.7. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.2 sau 10.3, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii. Pentru costurile suportate de CNAS în legãturã cu încetarea contractului, CNAS va executa garanţia de bunã execuţie.
Condiţii suspensive aplicabile plãţii la încetarea contractului
10.8. Este o condiţie suspensivã la orice platã cãtre Furnizor a oricãrei sume datorate la data încetãrii ca Furnizorul sã îndeplineascã obligaţiile sale conform clauzei 10.5.
Diverse
10.9. Încetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobândite, pretenţiile cu privire la rãspunderea oricãrei pãrţi potrivit prezentului contract.
Forţa majorã
10.10. Un caz de forţã majorã exonereazã de rãspundere partea care îl invocã, cu condiţia ca cealaltã parte sã fie informatã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care un astfel de eveniment a apãrut. Fiecare parte are dreptul sã solicite pãrţii care invocã un caz de forţã majorã sã prezinte un certificat emis de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi/sau de orice altã autoritate competentã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii de la Furnizor cu privire la cazul de forţã majorã. În cazul în care Furnizorul sesizeazã existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de naturã sã conducã la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndatã acest fapt CNAS în vederea luãrii mãsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor.
10.11. În cazul apariţiei unui caz de forţã majorã, obligaţiile pãrţii care invocã un caz de forţã majorã se suspendã pe o perioadã de pânã la 90 de zile calendaristice. Dacã evenimentul de forţã majorã subzistã pe o perioadã mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre pãrţi poate înceta contractul prin notificare scrisã cãtre cealaltã parte cu treizeci (30) de zile calendaristice înainte de data încetãrii contractului.
Continuitatea serviciilor
10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majorã, Furnizorul este obligat sã asigure continuitatea prestãrii serviciilor, în condiţiile stipulate în prezentul contract, pânã la preluarea acestora de cãtre un alt furnizor selectat sau numit, în condiţiile legii.
11. Confidenţialitate
11.1. Pãrţile convin sã menţinã confidenţiale tot timpul dupã data încheierii prezentului contract şi pe o perioadã de 2 (doi) ani dupã încetarea acestuia, indiferent de cauzã, şi sã nu dezvãluie, sã nu raporteze, sã nu facã publice, direct sau indirect, sã nu transfere, sã nu foloseascã în scopuri personale sau ale terţilor informaţii confidenţiale în condiţiile legii, primite sau obţinute ca rezultat al încheierii sau executãrii prezentului contract ori furnizate de cãtre sau în numele unei pãrţi în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract şi care se referã la:
(i) obiectul şi/sau prevederile prezentului contract;
(ii) pãrţile şi/sau activitãţile comerciale ale acestora.
11.2. Fiecare parte este rãspunzãtoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de cãtre oricare dintre reprezentanţii sãi sau dintre terţele persoane cãrora le-au fost dezvãluite informaţii confidenţiale în scopul prezentului contract.
11.3. Obligaţiile stipulate în clauzele 11.1 şi 11.2 nu se aplicã în cazul unei informaţii care:
(i) face parte din informaţiile publice la data încheierii prezentului contract;
(ii) devin informaţii publice ulterior, altfel decât ca rezultat al încãlcãrii prezentului contract;
(iii) este cerutã a fi dezvãluitã de cãtre o autoritate publicã competentã.
12. Notificãri
12.1. Orice notificare cãtre o parte la prezentul contract va fi transmisã dupã cum urmeazã:
a) înmânatã persoanelor de contact, prevãzute pe pagina de semnãturi, ale pãrţii cãreia îi este adresatã comunicarea; sau
b) prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire la adresa pãrţii, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, sau la o astfel de adresã notificatã de cãtre partea în cauzã în scris; sau
c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un numãr de fax notificat de cãtre partea în cauzã, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, în scris.
12.2. Fiecare parte trebuie sã notifice cealaltã parte cu privire la orice modificare a datelor sale, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data apariţiei acestor modificãri.
13. Integralitatea contractului
13.1. Prezentul contract şi pãrţile la prezentul contract reprezintã întreaga voinţã şi singura înţelegere între pãrţi şi înlocuiesc toate reprezentãrile, contractele, declaraţiile şi înţelegerile anterioare ale pãrţilor.
14. Cesiunea sau subcontractarea
14.1. Furnizorul nu are dreptul sã cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract sau sã transfere, în tot sau în parte, obligaţiile sale în baza prezentului contract ori sã contracteze în întregime sau orice parte a lucrãrilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor fãrã acordul scris prealabil al CNAS, cu excepţia contractelor prevãzutã în anexa A.
14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie sã îndeplineascã toate condiţiile asumate de cãtre Furnizor.
14.3. Furnizorul va fi ţinut rãspunzãtor, în continuare, faţã de CNAS, în mod solidar cu cesionarul, pentru îndeplinirea obligaţiilor de cãtre acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.
15. Obiectul sau durata serviciilor
În cazul în care una dintre pãrţi are cunoştinţã despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncã sau durata necesarã pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisã cu privire la acest aspect cãtre cealaltã parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, ţinându-se cont de circumstanţe.
16. Renunţãri
Nicio renunţare de cãtre o parte, expresã sau implicitã, de a invoca orice încãlcare a oricãrui termen, condiţie, obligaţie de cãtre cealaltã parte nu se va interpreta ca fiind o renunţare la invocarea unei încãlcãri ulterioare, de naturã similarã sau diferitã, a acelui termen, condiţie sau obligaţie a contractului.
17. Modificarea contractului
17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al pãrţilor, sub rezerva notificãrii scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
17.2. Dacã pe parcursul prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
18. Legea aplicabilã
18.1. Prezentul contract este guvernat şi va fi interpretat în conformitate cu legile şi reglementãrile din România.
19. Soluţionarea litigiilor
19.1. Fiecare dintre pãrţi va depune toate eforturile pentru a soluţiona pe cale amiabilã orice litigiu.
19.2. În cazul apariţiei unei litigiu, partea reclamantã trebuie sã notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre soluţionare directorului general al Furnizorului şi preşedintelui CNAS.
19.3. În urma notificãrii trimise în conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedurã litigioasã cu privire la orice disputã pânã când pãrţile nu vor fi depus toate eforturile pentru soluţionarea disputei, iar aceasta nu a fost soluţionatã în termen de cincisprezece (15) zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de pãrţi).
19.4. În cazul în care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevãzut mai sus, disputa va fi soluţionatã de cãtre Comisia de arbitraj. Hotãrârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanţele judecãtoreşti competente, cu acţiune în anulare.
19.5. Pânã la soluţionarea disputei, pãrţile vor continua sã îndeplineascã obligaţiile din prezentul contract.
20. Dispoziţii finale
20.1. În cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de pãrţi, definit ulterior prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract, pot fi acceptaţi la tratament şi bolnavi trataţi temporar, potrivit normelor legale în vigoare.

Prezentul contract a fost încheiat astãzi, ..........., în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Casa Naţionalã Furnizor
de Asigurãri de Sãnãtate ...................

Preşedinte, Reprezentant legal,
.............. .....................

Direcţia generalã economicã
Director general adjunct,
....................

Aviz
Direcţia generalã relaţii cu furnizorii,
planificare şi prognozã
.....................

Direcţia programe naţionale
Director,
.....................

Aviz de legalitate
Direcţia juridic contencios
Director,
..................

ANEXA A

Condiţii suspensive




ANEXA B

Descrierea centrului
(a se introduce planul centrului)





--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016